معرفی کتاب های نقد دین

1390/11/23

دوستان عزیز
به نظرم یک منتقد فهمیده دین می دونه که خیلی از تعصبات دینی از جهل مرکب دینداران ناشی می شه بنابراین به جای جریحه دار کردن احساسات دینداران سعی می کنه با بحث های روشنگر و معرفی منابع مفید کمک کنه بلکه برادرن و خواهران اسیر جزمیات دینی با دیدگاه ها و حقایق جدیدی آشنا شوند، و فرصت پیدا کنند از زوایای جدیدی به جزمیات دینی شان نگاه کنند. امید اینکه خودشان فکر کنند و به نتایجی خلاف دین آبااجدادی برسند.

برای همین فکر کردم این تاپیک رو باز کنم برای معرفی کتاب هایی برای کمک به رهایی مردم از جزمیات دینی

توجه! توجه!
بحث و جدل در این تاپیک ممنوع است. لطفا فقط کتاب های خوبی را که در نقد دین می شناسید معرفی کنید البته با لینک دانلود و یه توضیح مختصر درباره محتوای کتاب

ممنون

1590 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2012-02-13 01:40:52 +0330 +0330

ممنون /من چون لینک دانلود ندارم صبر میکنم اگه کتابی از قلم افتاد فقط معرفی میکنم

0 ❤️

2012-02-13 03:05:58 +0330 +0330

مرسی بخاطر لینکات،البته اگه این جماعت کتاب خون بودن که به این جهل و خرافات دچار نمیشدن.ولی بازم کارت 20

0 ❤️

2012-02-13 06:02:06 +0330 +0330

خداباوری رو از جهات مختلفی می شه نقد کرد: تاریخی (زندگی محمد و سایر قدیسین اسلام و نشان دادن اینکه آنها هم آدم هایی عادی بوده اند با همه ضعف و قوت های آدم های عادی) از جنبه اخلاقی (درباره اینکه قرآن و احکام و سنت اسلامی جنبه های وحشیانه و غیرانسانی دارند) یا از جنبه اجتماعی/سیاسی/فرهنگی (درباره اینکه دینداری به چه مصائب و فلاکت هایی برای جامعه منجر شده. اما شاید نقد عقلانی یعنی با بررسی عقلی-فلسفی عمیق ترین وجه نقد خداباوری باشه چون غیر از عقل و تجربه بر هیچ نکته بحث برانگیز تاریخی متکی نیست.

خاخام ها و کشیش ها و ملاها در طی قرن ها برهان هایی که برا ی وجود خدای شخص-وار ادیان ابراهیمی آورده اند که مثلا قرار بوده شالوده عقلانی برای خداباوری فراهم کند. اگر شما به نقد جنبه فلسفی خداباوری علاقه دارید کتاب نقد برهای های وجود خدا کار ارزنده ی اردشیر پاینده را جدا توصیه می کنم.

معلومات خیلی از ما از برهان های وجود خدا از کتاب های دینی دبیرستان و نهایتا درس های معارف دانشگاهی که حکومت آخوندی به خوردمان داده اند فراتر نمی ره. اما این کتاب مختصر و مفید به نظر من بهترین و جامع ترین کاری است که در این خصوص تا به حال به فاسی نوشته شده. با خواندن این کتاب با برهان های اصلی خداباوری آشنا می شویم و می توانیم خودمان فکر کنیم که هر کدام از این برهان ها تا چه حد قابل قبول هستند.

baad.jpg

دانلود با لینک مستقیم

دانلود از 4shared
1 ❤️

2012-02-13 06:20:41 +0330 +0330

ممنون کهاین منابع رو گذاشتید پس این خواهشو من میکنم تمامی افراد چه دیندار چه بی دین اینا رو بخونن البته با کنار همگذاشتن دو چیز
یک عقل چیزایی که حکم میکنه عقل و دوم خوده کتب مقدس که ببینن طبق این کتب معرفی شده و همچنین دیدگاه عقل جور در میاد یا نه.
یه چیزه دیگه پیشنهاد میکنم فقط کسایی برن اینارو بخونن که جنبه دارن چون مباحثش و سنگینه ممنون

0 ❤️

2012-02-13 06:45:38 +0330 +0330

کتاب پندار خدا ( ترجمه The God Delusion) اثر زیست شناس مشهور انگلیسی و استاد آموزش عمومی علم در دانشگاه آکسفورد پروفسور ریچارد داوکینز است.

این کتاب بسیار جامع و خوشخوان است و خدای ادیان ابراهیمی (شامل یهودیت، مسیحیت و اسلام) را از دیدگاه یک دانشمند بیخدا به نقد می کشد. این کتاب در دنیا هم بسیار مشهور است و در سال ۲۰۰۶ جزو کتاب های پرفروش آمازون شده.

داوکینز می گوید که این کتاب را برای کسانی نوشته که برای ترک دین نیاز به کمک دارند. او می گوید جهان پر از شگفتی است و کامل بجاست که ما مسحور این شگفتی و پیچیدگی جهان طبیعت شویم. به نظر او وجود خدای شخص واری که که در ادیان ابراهیمی توصیف شده هم یک فرضیه کیهان شناختی است. فرضیه ای درباره چگونگی دنیا. اما مشکل این فرضیه این است که شواهد کافی برای تاییدش وجود ندارد. نه شواهد تجربی و نه شواهد عقلانی. داوکینز برهان های اصلی وجود خدا را نقد می کند و نشان می دهد که هیچ کدام برپایه عقل یا تجربه استوار نیستند.

در نیمه دوم کتاب داوکینز سعی می کند ریشه های دین را پیجویی کند و ببیند چرا بیشتر مردم دیندار هستند. بعد به ربط دین و اخلاق می پردازد و می گوید اینکه انگ بچه مسلمان یا بچه کاتولیک به بچه های خردسال زده شود کار بسیار شنیعی است چون بچه باید خودش تصمیم بگیرد که آیا دینی انتخاب کند یا نه. به نظر داوکینز دینداری مثل یک ویروس ذهنی است که وقتی در خردسالی به بچه تزریق شد رهایی از آن دشوار است. در فصل های پایانی کتاب داوکینز آلترناتیو خود را مطرح می کند و می کوشد که مردم بی دین هم می توانند زندگی شاد و سرزنده و پرمعنا و اخلاقی داشته باشند. نقل قول اول این کتاب همیشه به یاد ماندنی است:

برای اینکه ببینیم باغ زیباست آیا باید بپذیریم که پریانی هم ته باغ هستند؟

اگر می خواهید فقط یک کتاب درباره خداباوری و بیخدایی بخوانید من این کتاب عالی را به شما توصیه می کنم.

مروری و خلاصه ای از کتاب پندار خدا

god-delusion-persian.jpg

لینک دانلود مستقیم

1 ❤️

2012-02-18 01:41:40 +0330 +0330

والله کتاب زیاده…فقط جهت معرفی کتابهای احمد کسروی (شیعه گری و …)کتابهای حسن عباسی (قرآن سروده ای به زبان پارسی و …) 23 سال اثر علی دشتی…این آخری رو به دوستان متعصب و سرسخت حتما توصیه میکنم.شاید به دردشون خورد…به این خاطر که از 1400 سال پیش تحریفات در دینشون به قدری گسترده بوده که تقریبا هیچ دروغی از قلم نیفتاده!!! این کتاب راجع به زندگی پیامبر شماست و حاوی نکات نغز و جالبیه…فعلا همین ها رو بخونید تا بعد…چون خودم تمام این کتابارو دارم نسخه e-bookاونها رو ندارم…ولی تو سایتای مختلف قابل دانلود…با تشکر…

1 ❤️

2012-04-26 06:46:07 +0430 +0430

نیک اندیشان گرامی لینک زیر مربوط به دانلود کتابهایی در باب اندیشه و ازادی و مهمتر اگاهی است.باشد که در کنار هم به این مهم به دور از هر نوع جهل و تعصبی دست یابیم .پاینده ایران …http://mamnoe.wordpress.com/2012/02/01/دانلود-وصیت-نامه-خدا/

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «