هیچ کس نباید به باوری که بهش زیان رسانده ارج بگذارد. و دیگران نباید زورش کنند

1393/05/03

هیچ کس نباید به باوری که بهش زیان رسانده ارج بگذارد. و دیگران نباید زورش کنند
خیلی چیزایی هست که نادرست افتاده تو دهن و روانتون
همچون همین که برخی ها بر این گمانید که کسی نباید به باورهایتان دشنام دهد.خب میخاین خیلی خوب این رو بررسی کنیم ببینیم پنداره خوبیست یا نه؟
خب آدم میتونه هر چیزی رو در روانش پاک(مقدس) بپنداره. یه نگاهی به باور خود و باور همه مردم دنیا بندازید. ایرانی ها و عربها قرآن رو پاک میدونند و نیز خانه چهارگوش عرب ها(مکه) را نیز هم اینجور.
برخی از هندی ها گاو رو پاک میدونند. برخی از فرانسوی ها خروس رو. و برخی از مسیحی ها چلیپ(صلیب) و مسیح را.
برخی ها ابلیس (جانوری رویایی) را پاک میدونند.
برخی ها علی و محمد و مسیح و ادیسون و نیوتن و هر کس دیگه
هر کسی یه چیزی رو تو روانش پاک میدونه.
باور هرکسی برای خودش شاید گرامی باشد.اما برای دیگر شاید گرامی نباشد.ما هم کاری به باورش نداریم.ما به باور آدمها کاری نداریم تا زمانی که به یه آدم زیان نرساند
اما چنانچه آن کس بیاید باور خود را آشکار کند. و برخی ها از چنین باوری زیان ببینند.همانند اینکه کسی به حسین باور دارد و بیاید هر ساله با فریاد گوش خراش و سوگواری های خود زیان آوایی و شنوایی و روانی بر دیگری بگذارد دیگر آن باور ارجمند نیست. و نتها باور باید خار و کول شود.باید نابود شود. تا جایی که هرکسی هم خاست باز انجامش دهد در خانه خود انجامش دهد.با آوای کم که تنها خودش بشوند.
یا اینکه یه هندی که گاو روپاک میدونه گاوش رو بیرون بیاورد. و نزارد هیچگونه خودرویی برایش بوق بزند تا رد شود از میان جاده.این گاو یا باید با چوب افتاد به جونش تا از جاده رد شود.و اگر هندی گاوش رو دوباره بیاره تو جاده و نیز کارش روچندبارگی کند. دیگر چاره ای نیست که آن گاو رو در جایی ویژه نگه داری کرد تا از دسترس هندو دور باشد.
یا اینکه کسی به گوه باور داشته باشد که چیزه پاکیست.آن میتواند در خانه خود همیهش خود رو گوه مالی کند. اما نمیتواند آن گوه رو به بیرون بیاورد.
یا اینکه کسی یک فن آوری پدید می آورد که برای همگان خوب است در این زمان آن میتواند آن فن آوری رو به بیرون بیاورد تا همگان از آن بهره ببرند. و نیز میتوند آن را ویژه خود کند و بیرون نیاورد.همانند فن آوری های همچون برق. یا اینکه یک کس یک باور خوب داشته باشد اون میتواند باورش رو بیرون بیاورد باوری که به آدمهای آزاد و خوب زیان نرساند.اما اگه آن باور به آدمهای بد و آدم کش زیان برساند. و نزارد آن آدم کش ها دیگر بکشند. آن باور نیز باید آشکار شود. خوب است. این است که میگن نباید به باورهای دیگران ارج گذاشت ونکه(بلکه) باید به خوده آدمها ارج گذاشت. تا زمانی که با باورشان به تو آسیب نزنند. پس باور هرکسی میتوند در درون خودش گرامی باشد.اما اگر کسی میخاد باورش رو جلوی همگان انجام دهد. نباید با اینچنین باوری به دیگری زیان برساند.
ما چرا میگیم دین چیز پلیدسیت و باور چندین میلیارد آدم رو بی ارج میگذاریم. برای این است که دین به بشر زیان رسانده نتنها دین هر گروه(مکتبی) که بخاهد به آزادی و آدمها زیان برساند نتها باید خار و کول شود و بالاتر از آن باید ان باور نابود شود.
دین زندگی چندین میلیارد آدم رو به خاک و خون کشیده.دین همیشه از اینکه آدمها آزاد بیاندیشند یک راهبند بیش نبود. کسی که میاد یک دین رو تو یک کشور پیاده میکنه و آن را جایگزین آزادی و بشر دوستی کند. چرا ما نباید در برابرش بیاستیم. ما زمانی میبینیم که اسلام با بلندگوهای گوش خراشش جار میزنه میگه الله اکبر و گوش آدمها رو می آزارد از بامداد تا شب چرا باید آن را گرامی بداریم. ما زمانی میبینیم یک یک کارمند کارش رو درست و مفید انجام نمیدهد. ومیگه من بادی برم کت و راست شم و سوگواری کنم.دیگر نباید آن کارمند رو پذیرفت چون آن کارمند مفید کار نمیکند.
امیدوارم با چنین نوشتاری دیگه کسی نیاد بگه باید به باورهای یکدیگر ارج بگذاریم

621 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-07-25 10:54:44 +0430 +0430

اعراب کثیف و جنایتکار به بهانه صدور اسلام به ایران حمله کردند
در زمان زمامداری عمر خلیفه اول… وقتی وارد شدند گفتن اینجا بهشت است
چون در بیابان خشک و بی آب و علف شبه جزیره عرب ملخ میخوردن…
اینام به زنان ما تجاوز کردن عمر ملعون گفت که بخورید و هرکاری میخواهید بکنید چون شما مسلمانید و اینان کافر
اینو برای عرب پرستان بگید…

0 ❤️

2014-07-25 10:56:57 +0430 +0430

عمر جنایتکار دستور به آتش کشیدن کتابخانه جندی شاپور را صادر کرد و گفت کتاب فقط یکی است و آن هم قرآن…

0 ❤️

2014-07-25 11:11:22 +0430 +0430

kolesh hamina bood dg ?yani in hame chize dg to quran hast haminasho mibini faghat :D

0 ❤️

2014-07-25 11:15:04 +0430 +0430

[quote=Asheghe Pesar]kolesh hamina bood dg ?yani in hame chize dg to quran hast haminasho mibini faghat :D[/quote]
خب برای اینه که قرآن شما میگه من از سوی خدا امدم.نه از سوی محمد بچه کوچلو. پس چیزی که از سوی خدا میاد نباید خنده دار باشه. و یکجاش خوب باشه و جای دیگش خنده دار. کنون دونستی چرا همینشو میبینیم

0 ❤️

2014-07-25 11:20:31 +0430 +0430

پسر شانزده سانتی از نگارشت و پایورزیت در پارسی سره نوشتن خیلی خوشم می آید. بهتر نبود برای جایگزین مقدس به جای پاک سپنتا رو به کار میبردی؟

0 ❤️

2014-07-25 12:32:57 +0430 +0430

[quote=Uncle Sam]پسر شانزده سانتی از نگارشت و پایورزیت در پارسی سره نوشتن خیلی خوشم می آید. بهتر نبود برای جایگزین مقدس به جای پاک سپنتا رو به کار میبردی؟[/quote]
ای بابا من تلاش میکنم آسان ترین واژه پارسی رو بزارم که همه بدونند چی می نویسم همینارو هم که مینویسم خیلیها زورشون میاد. اگه بخام بجای پاک بنویسم: اشو یا سپنتا یا ورجاوند. که دیگه چشاشون میزنه بیرون. من تلاش میکنم از واژه های پارسی بکار ببرم که دستکم یکبار به گوششون خورده یا اینکه من بجای کتاب مقدس تلاش میکنم بنویسم ماتیکان پاک.اما کماتیکان پاک نمیشه میشه مانسرا یا همون نامه اشویک.اما کم کم باید پیش بری. نه یهویی.چون زده میشن.واژه های بیگانه هم اینگونه امدن تو پارسی که هیچ کس خرده گیری نکرد. و باش خوی گرفتن. پس زمانی که با این واژه ها خوی گرفت من بجای اینکه تو کمانک واژه بیگانه رو بزارم دیگه واژه پارسی رو میزارم.مانند همین پاک که گفتی می نویسم سپنتا و توی کمانک(پاک) رو میزارم. اینگونه هست دوست گرامی.تنها باید همراهیم کنید. وگرنه زبون ارزشمند پارسی که تو لژن(لجن) که هست بیشتر میره تو لژن. همین لجن که میگن ژ داشت اما اینان برای عربها کردنش ج

0 ❤️

2014-07-28 09:46:16 +0430 +0430

[quote=pesare16santi][/quote]
دلایلت کاملا منطقی یا به قول خودت خردورزانه است اما این وسط اگر آدم ها مانند شما کم ظرفیت باشند دنیا به جهنم تبدیل می شود الان بین من و شما اختلاف هست کی این وسط راست میگه؟ من میگم خودم شما هم میگید خودتون. راه حل پیروی از نظر اکثریت هست حتی اگر اشتباه کنند.اما تفکرهای مخالف هم اجازه ی اظهار نظر و انتقاد دارند.
اقلیت اگر ناراحتند میتونند مهاجرت کنند.

0 ❤️

2014-07-30 14:55:08 +0430 +0430

[quote=rezaj3][quote=pesare16santi][/quote]
دلایلت کاملا منطقی یا به قول خودت خردورزانه است اما این وسط اگر آدم ها مانند شما کم ظرفیت باشند دنیا به جهنم تبدیل می شود الان بین من و شما اختلاف هست کی این وسط راست میگه؟ من میگم خودم شما هم میگید خودتون. راه حل پیروی از نظر اکثریت هست حتی اگر اشتباه کنند.اما تفکرهای مخالف هم اجازه ی اظهار نظر و انتقاد دارند.
اقلیت اگر ناراحتند میتونند مهاجرت کنند.[/quote]
پس اگه در یک جا همه گوه خوردن شما هم باید گوه بخوریم چون میگه همه اینکارو کرده.
ببین شمار دانشمندان بیشتره یا مردمان نادان. شمار دور اندیشان بیشتره یا کم خردان.
پس آدم نباید افسارشو بده دست دیگران تا دیگران هرجور که دوست داشتند اونو بکشند.
تنها اندیشه و چشم و خرد بین ما داوری میکنه. چشم که داری خرد هم که داری اندیشه و هوش و روان هم که داری. ببین کی راست میگه.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «