ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺧﺪﺍﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ

1392/05/22

ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎ ﻭ ﻋﺬﺍﺏﻫﺎﻱ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﻛﻲ ﺭﺍ
ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺳﺨﻦ
ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺟﺎﻭﺩﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺳﺆﺍﻝ ﺍﻳﻦ
ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺁﺩﻣﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ
ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺣﻴﺮﺕﺍﻧﮕﻴﺰ،ﺳﻬﻤﮕﻴﻦ
ﻭ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻤﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﺎ
ﻋﺪﻝ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ؟ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻞ ﺍﻳﻦ
ﻣﺸﻜﻞ، ﻋﺎﻟﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ ﻛﻪ
ﺭﺍﺑﻄﺔ ﺑﻴﻦ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ
ﺩﻧﻴﺎ، ﺭﺍﺑﻄﻪﺍﻱ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻱ ـ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﺔ
ﺑﺸﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ـ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺭﺍﺑﻄﻪﺍﻱ
ﺫﺍﺗﻲ ﻭ ﻋﻠﻲ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻟﻲ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ
ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺍﺧﺮﻭﻱ، ﻧﺘﻴﺠﺔ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﺫﺍﺗﻲ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ
ﻣﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﻣﺜﺎﻟﻲ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ ﻭ
ﻣﻲﮔﻮﻳﻨﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺷﺨﺼﻲ ﻳﻚ
ﻳﺎ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﻣﺸﺮﻭﺑﺎﺕ ﺍﻟﻜﻠﻲ ﺑﻨﻮﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺎﻋﺚ
ﺍﺑﺘﻼﻱ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱﻫﺎﻳﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﺩﺭﺍﺯﻱ ﺍﻭ
ﺭﺍ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﻫﺪ. ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺨﺼﻲ ﺣﻖ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
ﺯﻳﺮﺍ ﻧﺘﻴﺠﺔ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺧﻄﺎﻱ ﺍﻭ ﺗﺤﻤﻞ ﭼﻨﻴﻦ ﻋﺬﺍﺑﻲ
ﺍﺳﺖ. ﻋﺬﺍﺏﻫﺎﻱ ﺁﺧﺮﺗﻲ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻨﻄﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻴﭻ
ﺁﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪﺍﻱ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻧﺸﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﻪ
ﺍﺯﺍﻱ ﻫﺮ ﺩﺭﻭﻍ، ﻓﻼﻥ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺟﻨﺒﺔ ﺑﺎﻃﻨﻲ ﺍﻋﻤﺎﻝ
ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻧﺔ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻋﺬﺍﺏﻫﺎﻱ
ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﺠﺴﻢ ﻋﻴﻨﻲ ﻣﻲﻳﺎﺑﺪ.
ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺩﻭ ﻣﺸﻜﻞ ﻋﻤﺪﻩ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻲﺁﻳﺪ :
.1 ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﺳﻨﺖﻫﺎﻱ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ
ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺗﻮﺟﻴﻬﺎﺕ ﻓﻮﻕ ﻣﺸﻜﻠﻲ
ﺭﺍ ﺣﻞ ﻧﻤﻲﻛﻨﻨﺪ. ﺳﺆﺍﻝ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﻥ
ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﺁﻥ ) ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﺳﻨﺖﻫﺎﻱ
ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻣﺎﻭﺭﺍﺀ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﻋﻠﻲ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻟﻲ(
ﺭﺍ ﺑﮕﻮﻧﻪﺍﻱ ﺧﻠﻖ ﻧﻜﺮﺩ ﻛﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺑﺸﺮ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ،
ﺑﻄﻮﺭ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﺳﻬﻞﺗﺮ، ﻛﻮﺗﺎﻩﺗﺮ ﻭ
ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻤﻞﺗﺮﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺍﺷﺘﻪ
ﺑﺎﺷﺪ؟
.2 ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺧﻠﻖ
ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻳﺎ ﻧﻤﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻠﻲ
ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻟﻲ ﺁﻥ ﺩﺧﻞ ﻭ ﺗﺼﺮﻑ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺁﺩﻣﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ
ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺁﻧﭽﻨﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﺩﺳﺖ
ﻭ ﭘﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻈﺎﻡ ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ
ﺁﻥ ﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ؟
ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﺗﻮﺟﯿﻪﻓﻮﻕ، ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺑﺎﺭﺯﻱ ﺍﺯ
ﺧﻠﻂ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﺳﺖ. ﺯﻳﺮﺍ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﻉ
ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ، ﺭﺍﺑﻄﻪﺍﻱ ﺫﺍﺗﻲ ﻭ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﻱ ﺑﺎ ﺟﺮﻡ
ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﻭﺍﻗﻌﺎً ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ) ﺁﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺔ
3 ﺳﻮﺭﺓ ﺣﻤﺪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ( ﻣﺎﻟﻚ ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ ﺑﺎﺷﺪ،
ﺭﺍﺑﻄﺔ ﺑﻴﻦ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ، ﻧﻬﺎﻳﺘﺎً ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﻱ ﻭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻱ ﻭ ﻟﺬﺍ
ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺣﺘﻲ ﻓﺴﺦ ﺍﺳﺖ .
ﺍﻣﺎ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ
ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ) ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺑﻪ ﻛﺴﻲ ﻇﻠﻤﻲ
ﻧﻤﻲﺷﻮﺩ( ﭼﻪ ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ؛ ﺁﻳﺔ 40 ﺳﻮﺭﺓ
ﻏﺎﻓﺮﻣﻲﮔﻮﻳﺪ :
ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ] ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ[ ﮔﻨﺎﻫﻲ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ، ] ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ[ ﺑﻪ
ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻣﻲﺷﻮﺩ…
ﺍﻳﻦ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺩﺭ ﺁﻳﺔ 27 ﺳﻮﺭﺓ ﻳﻮﻧﺲ ﻭ ﺁﻳﺔ 160
ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﻧﻴﺰ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﺳﺆﺍﻝ ﺍﻳﻦ
ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺻﻮﻻً ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﺑﮕﻮﻧﻪﺍﻱ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﻭ
ﻣﻌﻨﺎﺩﺍﺭ، ﺍﺯ » ﻣﺜﻞ « ﺑﻮﺩﻥ ﻭ ﻳﺎ »ﺗﻨﺎﺳﺐ «
ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺍﺧﺮﻭﻱ ـ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ
ﺍﺳﺖ ـ ﺑﺎ ﺟﺮﺍﻳﻢ ﻭ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﺁﺩﻣﻴﺎﻥ ﺳﺨﻦ
ﮔﻔﺖ؟ ﻣﻼﻙ ﻭ ﻣﻌﻴﺎﺭ » ﻣﺜﻞ « ﻳﺎ »ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ « ﺑﻮﺩﻥ
ﻣﺠﺎﺯﺍﺕﻫﺎﻱ ﺁﻧﭽﻨﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ، ﺑﺎ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺩﻧﻴﻮﻱ
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ؟ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻲﺗﻮﺍﻥ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺳﺎﻝ )ﻭ ﺩﺭ
ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ : ﺑﻲﻧﻬﺎﻳﺖ ( ﺳﻮﺧﺘﻦ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﺍ ـ ﻛﻪ
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﻮﻉ ﺷﻜﻨﺠﺔ ﻃﺎﻗﺖﻓﺮﺳﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻴﺰ
ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ ـ » ﻣﺜﻞ« ﻳﺎ »ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ « ﺑﺎ ﺯﻧﺎ ﻳﺎ
ﺣﺮﺍﻡﺧﻮﺍﺭﻱ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺯﺩﻱ ﻭ…ﺩﺍﻧﺴﺖ؟

1660 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2013-08-13 05:27:54 +0430 +0430

کسی کس و شعر نگفته!

0 ❤️

2013-08-13 05:38:33 +0430 +0430

قرآن تهدید زیاد داره
جدی نگیرید
I)

0 ❤️

2013-08-13 05:43:04 +0430 +0430

[quote=SE xXx Y]ارزش بحث کردن ندارن این خرافات[/quote]

0 ❤️

2013-08-13 05:44:08 +0430 +0430

[quote=پـارسـی]قرآن تهدید زیاد داره
جدی نگیرید
I)[/quote]

0 ❤️

2013-08-13 05:57:13 +0430 +0430

[quote=SE xXx Y][quote=☂VAMPIRE kNIGHT☂][quote=SE xXx Y]ارزش بحث کردن ندارن این خرافات[/quote]
[/quote]اگه از این عکسا از آلت الله خایه منی هم داری بذار[/quote]
نه متسفانه!اینو ازیکی ازبچه ها کش رفتم!

0 ❤️

2013-08-13 06:20:06 +0430 +0430

[quote=SE xXx Y][quote=☂VAMPIRE kNIGHT☂][quote=پـارسـی]قرآن تهدید زیاد داره
جدی نگیرید
I)[/quote]
[/quote]
چه خوشتیپ کرده طرف، انگار به عروسی مشرف شده بودند[/quote]

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «