معجزه های قرآن کریم در قرن بیست و یکم

1393/06/18

آیین نامه انظباطی دو ماده ای تاپیک:

  • با هر گونه فحاشی و ناسزا گویی و تعصب مخصوصا از نوع بسیجی به شدت بر خورد خواهد شد.
  • درگیری چه لفظی و چه علمی در این تاپیک اکیدا ممنوع میباشد.
    .
    .
    دوستان در این تاپیک قصد داریم تعدادی از معجزات و خرافات بی اساس قرآن کریم را مورد بررسی قرار دهیم.

نخست از نظر قرآن در رابطه با انفجار بیگ بنگ میگوییم:

یکی از ادعاهای معجزات علمی قرآن این است که در قرآن از نظریه بیگ بنگ (بیگ بنگ چیست؟) صحبت شده است. البته پیشتر در دو نوشتار قرآن و پیدایش جهان، قضیه پدید آمدن کائنات از دود و گسترش یافتن کائنات در مورد موارد مشابهی سخن رانده شده است آیه ای که از آن برای اثبات این معجزه استفاده میشود از این قرار است: سوره انبیا آیه 30 أوَ لَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الأَْرْضَ کانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ‏ءٍ حَیٍّ أَ فَلا یُؤْمِنُونَ آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم ؟، و هر چیز زنده‏ای را از آب قرار دادیم، آیا ایمان نمی‏آورند!
معمولاً این آیه را مترجمین به آسمانها و زمین یکی بودند، سپس آنها را جدا کردیم ترجمه میکنند. قبل از اینکه هر بحثی را مطرح کنیم از شما دعوت میکنم به این آیه بیشتر توجه کنید، گفته است آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم؟ آیا واقعا خالق کائنات فکر میکند کافران باید این اتفاق را اگر هم افتاده باشد دیده باشند؟ کدام انسانی خلقت کائنات را دیده است که الله از کافران انتظار دارد آنرا دیده باشند و به دلیل این دیدن خود به او ایمان بیاورند؟ آیا الله از کافران کاری که برایشان غیر ممکن بوده است را انتظار دارد؟مدعیان اینکه قرآن بیگ بنگ را پیشبینی کرده است میگویند این آیه از سینگولاریتی سخن میگوید. در بررسی این آیه باید به نکات زیر اشاره کرد:نخست اینکه در زمان سینگولاریتی زمین و آسمان یکی نبودند، اساساً زمینی وجود نداشته است که بخواهد با آسمان یکی باشد، زمین میلیونها سال بعد بوجود آمده است.دوم اینکه بر اساس این آیه زمین از آسمانها جدا شده است، اگر منظور از آسمانها کائنات باشد بازهم این آیه غلط میشود.سوم اینکه برای درک این آیه باید به توضیحی که قرآن از نحوه پیدایش جهان میدهد توجه کرد. داستان خلقت جهان در قرآن ریشه در اساطیر باستانی منطقه دارد، بویژه اساطیر بابلی و داستان گیلگمیش دارد. در حماسه گیلگمیش که بسیار قدیمیتر از قرآن است نیز دقیقا از یکی بودن آسمانها و زمین و بعد جدا شدن آنها سخن رفته است. ایده جدا شدن زمین و آسمانها از یکدیگر در سایر اساطیر منطقه نیز یافت میشود، مثلا در مصر باستان باور بر این بوده است که خدای زمین (جب) و خدای آسمان (نات) به یکدیگر چسبیده بودند و جداشدن اختیاری آنها سبب شکل گیری جهان بصورت فعلی شد. بنابر این ماجرای جدا شدن زمین از آسمانها ارتباطی به بیگ بنگ ندارد و از اساطیر و افسانه های ملل مجاور اعراب به قرآن راه یافته است و اگر واقعا بخواهیم آنقدر نادان باشیم که آنرا به بیگ بنگ نسبت بدهیم، باید امتیاز را به کفار مصری و بابلی بدهیم.دکتر علی سینا در مورد این ادعا (در اینجا) توضیحات جالبی ارائه داده اند که در اینجا مقداری از آنرا نقل قول میکنم. دکتر علی سینا معتقد است این آیات برگرفته از کتاب پیدایش تورات هستند و همان عبارتها به شیوه دیگری در قرآن آمده است:تورات کتاب پیدایش، 1: 6 تا 9سپس خدا فرمود: توده های بخار از هم جدا شوند تا آسمان در بالا و اقیانوسها در پایین تشکیل گردند. خدا توده های بخار را از آبهای پایین جدا کرد و آسمان را بوجود آورد. شب گذشت و صبح شد و این روز دوم بود.از رد ادعای اشاره به بیگ بنگ در قرآن گذشته، به نظر دکتر علی سینا آیه بالا با آیه زیر در تناقض است.سوره فصلت آیه 11.ثُمَّ اسْتَوى إِلَى السَّماءِ وَ هِیَ دُخانٌ فَقالَ لَها وَ لِلأَْرْضِ ائْتِیا طَوْعاً أَوْ کَرْهاً قالَتا أَتَیْنا طائِعِینَ .سپس اراده آفرینش آسمان فرمود در حالی که به صورت دود بود، به آن و به زمین دستور داد به وجود آئید و شکل گیرید، خواه از روی اطاعت و خواه اکراه! آنها گفتند: ما از روی طاعت می‏آئیم!
البته این ترجمه آیت الله مکارم شیرازی است توجه داشته باشید که الله به چیزی که وجود ندارد صحبت میکند و به آن میگوید بوجود بیا! آیا با چیزی که وجود ندارد میتوان صحبت کردجالبتر اینجا است که آسمان جواب هم میدهد.
ترجمه عبدالمحمد آیتی نیز این است:ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ.سپس به آسمان پرداخت و آن دودی بود پس به آسمان و زمین گفت : خواه یا ناخواه بیایید گفتند : فرمانبردار آمدیم.

9916 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-09-09 09:12:48 +0430 +0430

[quote=فریدون فرخزاد]موضوع تاپیکت و پیش درآمدی که گفتی جالب و تامل برانگیز هست

فقط امیدوارم دین داران چ مسلمون چ غیر مسلمون و بی دینان اینجا رو به گه نکشن تا بشه ی چیز مفیدی یادگرفت[/quote]

قابل شمارو نداره بابایی.

0 ❤️

2014-09-09 09:21:51 +0430 +0430

تفسیر این جور ایات و قضایا ی جورایی غیرقابل تصوره
علم 22 باب داره ک تو قرن 21 فقط انسان ب 2 بابش دست پیدا کرده
ذهن انسان ی فضای دو بعدی داره ک محدوده وبرای اثبات این قضایا ب یک دلیل ک بتونه فراتراز تصور مارو اثبات کنه نیازه
خلاصه اکثر کار های خدارو ک هنوز علم ما ب دونستنش نمیشه رو نمیشه درک کرد تا اینده ای نچندان دور

0 ❤️

2014-09-09 09:28:24 +0430 +0430

دلیل معجزات قرآن:

تصور کنید من الان در قرن بیست و یکم بگم این چیزی که مقابل منه مثلا صندلی علی رغم اون چیزی که شما میبینید یک موجود جانداره و به حرفهای ما گوش میده. هزار سال بعد در قرن سی و یکم کشف میشه که اشیاء حافظه پنهان دارند و صداهای محیط اطراف روی اون ها تاثیر میگذاره ( چیزی که الان هم کم و بیش متوجه شدند ).
حالا بر گردیم به زمان حال که من با نظریه انقلابیم و متناقض با علم این روزگار پیروانی جمع کرده ام و در آینده نوادگان این افراد به حقانیت من ایمان می آورند چون من حقیقتی که در آینده کشف خواهد شد را هزار سال قبل گفته بودم.
اما افراد روشنفکر همیشه در کمینند! آنها میگویند فردی که شما اصرار بر حقانیتش دارید گفته بود اشیاء جان دارند. و دقیقا به موضوع اشاره نکرده بود. پاسخ پیروان خشک مغز این است که: این را برای عقل های ناقص مردم آن روزگار گفته بود!
.
حال دوستان حکایت محمد نیز اینچنین است. محمد 1500 سال قبل گفته بود: “کوه ها را میبینید و میپندارید که ساکن هستند در حالی که چون ابر ها در حرکتند.” چیزی که با علم آن زمان در تضاد بود.
و حال همان حکایت تکرار میشود…

0 ❤️

2014-09-09 09:35:56 +0430 +0430

[quote=فریدون فرخزاد][quote=رستم فرخزاد][quote=فریدون فرخزاد]موضوع تاپیکت و پیش درآمدی که گفتی جالب و تامل برانگیز هست

فقط امیدوارم دین داران چ مسلمون چ غیر مسلمون و بی دینان اینجا رو به گه نکشن تا بشه ی چیز مفیدی یادگرفت[/quote]

قابل شمارو نداره بابایی.[/quote]

قربون پسر گلم برم :-D
………
ولی بی شوخی امیدوارم پستای علمی و جالبی تو این تاپیک توسط دوستان گذاشته بشه[/quote]

ای بی معرفت پسورد اکانت مارو دادی دست بچه!

0 ❤️

2014-09-09 09:38:13 +0430 +0430

بابا تو دیگه کی هستی. من گفتم محمد برای اغفال مردم آن زمان و سوار شدن خود و نوادگانشان به هر دروغی متوسل می شده است.

0 ❤️

2014-09-09 09:53:57 +0430 +0430

خود لفظ “آسمان” اساسا یه مغلطه ی بزرگه، چون اصلا آسمانی در کار نیست!
من اگه زمین باشم ماه میشه آسمان اگه برم ماه زمین میشه آسمان!
اونی که همه بهش میگن “آسمان” چیزی نیست جز یه خلاء،
این آسمانی هم که الله ازش یاد کرده ایهامات بسیار داره، تو سوره ی الانفطار الله میگه:
<<آنزمان که خورشید تاریک گردد، آنزمان که ستارگان بر زمین فرو ریزند، آنگاه که آسمان شکافته شود!>>

گذشته از این که حجم ستاره هارو هندونه فرض کنیم و زمین دربرابر این هندونه ی آتشین نخودی بیش نیست، و بگذریم از اینکه حتی یه دونه از این هندونه ها از فاصله ی زیاد هم از این نخود رد بشن کلا نیست و نابود میشه، این سوال مطرحه که آسمان مگه سطح یا مقوائه شکافته بشه؟!!

0 ❤️

2014-09-09 09:59:45 +0430 +0430

در خواب آن هم از نوع محمدی همه چیز امکانپذیره پسرم همه چیز… ?
.
.
با تشکر از نظر فهیمانتون.

0 ❤️

2014-09-09 10:25:00 +0430 +0430

شهوت پرستی بی حد و اندازه:

به نقل از ایت الله بهشتی: روزی امام صادق(ع) در مجلسی نشسته بودند. یکی از حضار پرسید: می گویند جد شما حضرت محمد(ص) هر پس اندازی داشته به فقرا می بخشیده است و پس انداز زیاد برای خود نداشته اند.
امام فرمودند حضرت محمد تا حد توان به فقرا می بشخیدند و تنها 800 دینار براى خود پس انداز داشتند که سعی می کردند آنرا به 1000 دینار رسانده و با آن یک کنیز روسی بخرد.
حاضران گفتند آیا این زیاده خواهی نبوده است؟ امام فرمودند اگر شما نیز یک کنیز روس داشتید هیچگاه اینگونه نمی گفتید!

0 ❤️

2014-09-09 10:25:29 +0430 +0430

آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده!

0 ❤️

2014-09-09 10:30:36 +0430 +0430

[quote=mamadkh11]بار آخرت باشه فهش ناموسی میدی…
خر فهم؟[/quote]

آقای محترم
شما که مخالف فحش ناموسی میشه لطف کنی بگی چرا خودت تاپیک رو با سیل فحش ناموسی به گند کشیدی؟!!

0 ❤️

2014-09-09 10:38:51 +0430 +0430

منشا شهاب ها:

یک شب که در آسمان مکه شهاب هایی ظاهر شدند، همه وحشت زده به سوی پیامبر شتافتند و علت را جویا شدند. آنگاه پیامبر به آیه ای با این مضمون اشاره کردند: زمانی که جنیان کافر سعی دارند اسرار الهی که در غار حرا نزول میابند را به سرقت گوش ببرند فرشتگان مامورند تا با پرتاب سنگ های آسمانی آنها را از در های الهی برانند.
مردم پرسیدند ای پیامبر مگر اکنون نیز در حرا وحی نازل میشود؟ پیامبر که از پاسخ دادن به این سوال عاجز شدند گفتند جنیان بر طبق عادت دوباره باز می گردند!
.
.
دوتا سوتی تو یه حدیث ?

0 ❤️

2014-09-09 10:41:31 +0430 +0430

[quote=mamadkh11]تو رو نمیدونم…
ولی اگه کسی بی دلیل به من فهش ناموسی بده…
باید قید تموم خوانواده و اجدادش رو بزنه…[/quote]

الان مثلا خیلی افتخار میکنی به کارت؟ شاهکار کردی؟! فکر میکنی خیلی سخته فحش ناموسی دادن؟!!

0 ❤️

2014-09-09 10:49:11 +0430 +0430

[quote=mamadkh11]ببین گلم…
فهش دادن افتخار نیست…
ولی جواب ندادن به فهش ناموسی از بی غیرتی هم بدتره.

ok?[/quote]

نه حال بحث دارم نه میخوام تاپیک بیهوده به گند کشیده شه،
فقط اینو میگم برا همیشه تو گوشت فرو کن:
فحش ناموسی دادن در هر حالت و هرصورتی، نشونه ی عین بی شعوری و بی فرهنگی و عقده ای بودنه!
جواب تجاوز رو با تجاوز نمیدن
ختم کلام

0 ❤️

2014-09-09 10:49:31 +0430 +0430

[quote=mamadkh11]ببین گلم…
فهش دادن افتخار نیست…
ولی جواب ندادن به فهش ناموسی از بی غیرتی هم بدتره.

ok?[/quote]
اگر من فحش ناموسی دادم غلط کردم. دیگه تمومش کن.

0 ❤️

2014-09-09 11:13:03 +0430 +0430

[quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .
نیازی نیست قران رو با این چیزا رد کرد
و نیازی هم نیست که خیلی علمی تویه قران توضیح داده باشه این جریانه خلقت رو
البته نظره منه

رستم فرخزاد سپاس به خاطر تاپیکت

0 ❤️

2014-09-09 11:14:19 +0430 +0430

[quote=بهمن سروش]اگر زمین را مسطح هم فرض کنیم باز احتمال مشرق ها و مغرب ها وجود دارد[/quote]
دقیقا"

0 ❤️

2014-09-09 11:14:47 +0430 +0430

[quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .[/quote]
نه عزیز جان این سوتیه…بد متوجه شدی ;)
جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
درمورد اینکه گفتی از ابر خورشیدی اگه حرف زده بودم بگم که این قسمت بهرحال حرف الله نیست!تو کتابای دینی قبل تر مثل انجیل و توراتم اومده و تو قرآن کپی پیست شده…

0 ❤️

2014-09-09 11:48:41 +0430 +0430

ترجمه اصلی در تفسیر راستین اینه :
ایا کافران ننگریسته اند که اسمانها و زمین صاف و فروبسته بودند سپس انان را از هم بازگشودیم و هر چیز زنده ای را از اب پدید اوردیم (جلد 2 ص 731)
تفسیر ایه خیلی ساده س و هیچ ربطی به بیگ بنگ نداره ، در افرینش اسلام زمین و اسمان در ابتدا صاف و بدون منافذ بوده یعنی زمین هیچ درز و سوراخی برای جوشیدن اب نداشته و سقف اسمان هم هیچ رخنه ای برای بارش باران نداشته و کلا اسمان و زمین صاف و فرو بسته بوده که خداوند انها را بازگشود ، اگر دقت کنید در ایه بعدی هم به ارزش اب اشاره میکنه و ثابت میشه بخش اول و بخش دوم ایه هردو به ارزش و اهمیت اب اشاره میکنه …
این بود تفسیری منطقی از علامه شیخ عبدالرحمان بن ناصر سعدی که ایشان دنبال تفسیر واقعی ایه هست نه مانند مکارم مکار در پی مربوط کردن ایات قران با علم !

0 ❤️

2014-09-09 11:50:35 +0430 +0430

جالبه وقتی با دلایل علمی و منطقی به یه مسلمون ثابت میکنی که دین چیزی جز خرافات نیست بجای تفکر شروع به فحش دادن میکنه . اینها ادامه همون بت پرستهایی هستند که وقتی محمد بهشون میگفت چرا چیزهایی را که با دست خود ساخته اید میپرستید کتکش میزدند !

0 ❤️

2014-09-09 11:54:12 +0430 +0430

[quote=بهمن سروش]کاملا موافقم . باور کن اگه روزی این پرانتزها رو از قرآن حذف کنیم دیگه هیچ اعتقادی برا هیچکس نمیمونه !!!

قومی متفکرند اندر ره دین
قومی به گمان فتاده در راه یقین
میترسم از آنکه بانگ برآید روزی
که ای بیخبران ره نه آنست و نه این[/quote]

عبید زاکانی را گفتند نقش عقل را در اسلام چگونه یافتی؟ گفت چندان نیازی به آن نیست اما اگر پایین تنه را از اسلام حذف کنیم اسلام از دست رفته است!

0 ❤️

2014-09-09 11:55:23 +0430 +0430

شیشه و مورچه:

گزارش جهان نیوز، محمد صادق عبدالهی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:
تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!

لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!

بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.
.
.
نخست باید بگوییم که شیشه انواع مختلفی دارد از جمله شیشه ی سیلیسی شیشه ی صنعتی شیشه ی آتشفشانی و … که همگی جزو مواد معدنی هستند در حالی که پوست و غشاء موجودات زنده همگی از مواد آلی ساخته شده اند تا قابل ترمیم و جایگزینی باشند.
دوم شیشه از مقیاس سختی جهانی بر پایه الماس از ده رتبه ی 6 را دارد. یعنی جزو مواد سخت محسوب میشود در حالی که پوست کرگدن به عنوان سخت ترین پوست رتبه ی 1.5 را دارد.
سوم شیشه دارای ساختار ریخته است یعنی بسیار زود رسوب میکند و از این جهت در بدن موجودات زنده قابل ساخته شدن نیست.
چهارم سخت ترین ماده ی آلی کراتین است که غشاء خارجی حشرات و بندپایان را میسازد.
پنجم اگر این خبر بسیار صحت داشت چرا نام آن دانشمند استرالیایی بسیجی ذکر نشده است. آن دانشمند چطور موشکافانه بر قرآن تسلط داشت تا یک واژه که برای شکستن شیشه به کار میرود را از درون آن استخراج کند.
ششم ما را خر فرض کردید یا خودتان را؟

0 ❤️

2014-09-09 12:14:03 +0430 +0430

[quote=رستم فرخزاد]شیشه و مورچه:

گزارش جهان نیوز، محمد صادق عبدالهی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت:
تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!

لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
این کلمه در زبان عربی فقط در مورد خرد شدن شیشه به کار میرود اما مورچه ها آن را درباره ی خود بکار برده اند.!!!
پس این اشکالی است که میتوان به متن قرآن گرفت !!!

بعد از آن یک دانشمند استرالیایی در تحقیقات علمی خود کشف کرد که:بیش از 75 درصد از غشای خارجی بدن مورچه ها را شیشه تشکیل میدهد
و با کشف این معجزه ی قرآن بلافاصله به اسلام ایمان آورد و مسلمان شدنش را اعلام نمود.
.
.
نخست باید بگوییم که شیشه انواع مختلفی دارد از جمله شیشه ی سیلیسی شیشه ی صنعتی شیشه ی آتشفشانی و … که همگی جزو مواد معدنی هستند در حالی که پوست و غشاء موجودات زنده همگی از مواد آلی ساخته شده اند تا قابل ترمیم و جایگزینی باشند.
دوم شیشه از مقیاس سختی جهانی بر پایه الماس از ده رتبه ی 6 را دارد. یعنی جزو مواد سخت محسوب میشود در حالی که پوست کرگدن به عنوان سخت ترین پوست رتبه ی 1.5 را دارد.
سوم شیشه دارای ساختار ریخته است یعنی بسیار زود رسوب میکند و از این جهت در بدن موجودات زنده قابل ساخته شدن نیست.
چهارم سخت ترین ماده ی آلی کراتین است که غشاء خارجی حشرات و بندپایان را میسازد.
پنجم اگر این خبر بسیار صحت داشت چرا نام آن دانشمند استرالیایی بسیجی ذکر نشده است. آن دانشمند چطور موشکافانه بر قرآن تسلط داشت تا یک واژه که برای شکستن شیشه به کار میرود را از درون آن استخراج کند.
ششم ما را خر فرض کردید یا خودتان را؟[/quote]

اینا رو ول کن دادا!
مگه زمان حضرت رسول اکرم سلام الا علیها، اصلا شیشه کشف شده بوده که عربهای بادیه نشین اون زمان برای خرد شدنش مصدر فعل خاصی تعیین کرده باشن؟!!!

0 ❤️

2014-09-09 12:49:52 +0430 +0430

[quote=ارامش دوستدار]ترجمه اصلی در تفسیر راستین اینه :
ایا کافران ننگریسته اند که اسمانها و زمین صاف و فروبسته بودند سپس انان را از هم بازگشودیم و هر چیز زنده ای را از اب پدید اوردیم (جلد 2 ص 731)
تفسیر ایه خیلی ساده س و هیچ ربطی به بیگ بنگ نداره ، در افرینش اسلام زمین و اسمان در ابتدا صاف و بدون منافذ بوده یعنی زمین هیچ درز و سوراخی برای جوشیدن اب نداشته و سقف اسمان هم هیچ رخنه ای برای بارش باران نداشته و کلا اسمان و زمین صاف و فرو بسته بوده که خداوند انها را بازگشود ، اگر دقت کنید در ایه بعدی هم به ارزش اب اشاره میکنه و ثابت میشه بخش اول و بخش دوم ایه هردو به ارزش و اهمیت اب اشاره میکنه …
این بود تفسیری منطقی از علامه شیخ عبدالرحمان بن ناصر سعدی که ایشان دنبال تفسیر واقعی ایه هست نه مانند مکارم مکار در پی مربوط کردن ایات قران با علم ![/quote]
درود
مشکل منم همینه که دارن سعی میکنن قرآنو به بیگ بنگ ربط بدن!
ولی حتی اگه فرض کنیم اون آیات در مورد بیگ بنگ بوده!هم باز میشه ازش سوتی گرفت…
من با این فرض گفتم ;)

0 ❤️

2014-09-09 13:13:53 +0430 +0430

[quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .[/quote]
نه عزیز جان این سوتیه…بد متوجه شدی ;)
جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
درمورد اینکه گفتی از ابر خورشیدی اگه حرف زده بودم بگم که این قسمت بهرحال حرف الله نیست!تو کتابای دینی قبل تر مثل انجیل و توراتم اومده و تو قرآن کپی پیست شده…[/quote]

عزیز دل من که نفهمیدم منظوره حرفات چیه! :D .
من بد متوجه نشدم طبق معمول شما بد متوجه شدی
سوره ی فصلت رو 8 یا 9 ساله پیش خوندم
وقتی می خوای یکی رو قانع کنی که اعتقاد داره(حتی یک زره) نباید از چیزی بگی که میشه ماست مالیش کرد
تویه این ایه وقتی میگه اسمان به صورت دود یا گاز بوده میشه گفت اسمانی بوده بعد زمین ساخته شده بعد اسمان رو ساماندهی کرده به چند قسمت
من 18 سالم بود شرو کردم به خوندن قران و ارادت خاصی هم نسبت به علی داشتم
ولی از همون اول قران (سوره ی بقره) توهین به شعورم رو حس کردم…
بین ایه های 40 تا 80 بقره(درست یادم نیست شاید یکم عقب جلوش بیشتر باشه) میگه که یه عده یهودی رو کرده بوزینه
اینجا اولین شک بهم وارد شد
چیزای عجیب قریب و بی معنی زیاده که باهاش قران رو نابود کرد نه زیر سوال برد
ولی اگه ذهنی که زره ای اعتقاد داره سوالی در مورد مشرق و مغرب خلقت اسمان و زمین براش پیش بیاد راحت خودشو با تفاسیر و توضیحات توجیح میکنه
مشتری زیاد دارم نمیتونم بیشتر از بنویسم
خوش و خرم باشین

0 ❤️

2014-09-09 13:14:27 +0430 +0430

[quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .[/quote]
نه عزیز جان این سوتیه…بد متوجه شدی ;)
جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
درمورد اینکه گفتی از ابر خورشیدی اگه حرف زده بودم بگم که این قسمت بهرحال حرف الله نیست!تو کتابای دینی قبل تر مثل انجیل و توراتم اومده و تو قرآن کپی پیست شده…[/quote]

عزیز دل من که نفهمیدم منظوره حرفات چیه! :D .
من بد متوجه نشدم طبق معمول شما بد متوجه شدی
سوره ی فصلت رو 8 یا 9 ساله پیش خوندم
وقتی می خوای یکی رو قانع کنی که اعتقاد داره(حتی یک زره) نباید از چیزی بگی که میشه ماست مالیش کرد
تویه این ایه وقتی میگه اسمان به صورت دود یا گاز بوده میشه گفت اسمانی بوده بعد زمین ساخته شده بعد اسمان رو ساماندهی کرده به چند قسمت
من 18 سالم بود شرو کردم به خوندن قران و ارادت خاصی هم نسبت به علی داشتم
ولی از همون اول قران (سوره ی بقره) توهین به شعورم رو حس کردم…
بین ایه های 40 تا 80 بقره(درست یادم نیست شاید یکم عقب جلوش بیشتر باشه) میگه که یه عده یهودی رو کرده بوزینه
اینجا اولین شک بهم وارد شد
چیزای عجیب قریب و بی معنی زیاده که باهاش قران رو نابود کرد نه زیر سوال برد
ولی اگه ذهنی که زره ای اعتقاد داره سوالی در مورد مشرق و مغرب خلقت اسمان و زمین براش پیش بیاد راحت خودشو با تفاسیر و توضیحات توجیح میکنه
مشتری زیاد دارم نمیتونم بیشتر از بنویسم
خوش و خرم باشین[/quote]
عزیز دل اگه اون لینک راسخون رو میخوندی میفهمیدی منظور من چیه…

0 ❤️

2014-09-09 13:33:26 +0430 +0430

[quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .[/quote]
نه عزیز جان این سوتیه…بد متوجه شدی ;)
جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
درمورد اینکه گفتی از ابر خورشیدی اگه حرف زده بودم بگم که این قسمت بهرحال حرف الله نیست!تو کتابای دینی قبل تر مثل انجیل و توراتم اومده و تو قرآن کپی پیست شده…[/quote]

عزیز دل من که نفهمیدم منظوره حرفات چیه! :D .
من بد متوجه نشدم طبق معمول شما بد متوجه شدی
سوره ی فصلت رو 8 یا 9 ساله پیش خوندم
وقتی می خوای یکی رو قانع کنی که اعتقاد داره(حتی یک زره) نباید از چیزی بگی که میشه ماست مالیش کرد
تویه این ایه وقتی میگه اسمان به صورت دود یا گاز بوده میشه گفت اسمانی بوده بعد زمین ساخته شده بعد اسمان رو ساماندهی کرده به چند قسمت
من 18 سالم بود شرو کردم به خوندن قران و ارادت خاصی هم نسبت به علی داشتم
ولی از همون اول قران (سوره ی بقره) توهین به شعورم رو حس کردم…
بین ایه های 40 تا 80 بقره(درست یادم نیست شاید یکم عقب جلوش بیشتر باشه) میگه که یه عده یهودی رو کرده بوزینه
اینجا اولین شک بهم وارد شد
چیزای عجیب قریب و بی معنی زیاده که باهاش قران رو نابود کرد نه زیر سوال برد
ولی اگه ذهنی که زره ای اعتقاد داره سوالی در مورد مشرق و مغرب خلقت اسمان و زمین براش پیش بیاد راحت خودشو با تفاسیر و توضیحات توجیح میکنه
مشتری زیاد دارم نمیتونم بیشتر از بنویسم
خوش و خرم باشین[/quote]
عزیز دل اگه اون لینک راسخون رو میخوندی میفهمیدی منظور من چیه…[/quote]

جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
عزیز دل من منظورم این قسمتش بود که نفهمیدم( چه ربطی به حرفای من داشته؟!)
من نیازی به خوندن لینک ندارم(نه در مورد تفسیر نه در مورد چگونگی شکل گیری زمین! )

0 ❤️

2014-09-09 14:03:52 +0430 +0430

[quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c][quote=یاور همیشه کافر][quote=G-o-t-h-i-c]آیه هایی که در مورد آفرینش زمینه یه سوتی وحشتناک تر داره…

به زبان ساده:
«وهو الذی خلق السماوات و الارض فی سته ایام و کان عرشه علی الماء««وجعلنا من الماء کل شیءحی
«ثم استوی الی السماء و هی دخان فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین»(16)
(سپس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالیکه آن دود بود؛ و به آن [آسمان] و به زمین گفت: «خواه یا نا خواه بیایید» گفتند: «اطاعت کنان آمدیم»

یک توضیحی در مورد بحثمون بدم…از دید علم امروز پیدایش زمین از توده ای ابر های خورشیدی(گاز)بوجود آمده…سپس مملو از مواد مذاب شده ,بعد اتمسفر زمین تشکیل شده و پس از آن شکل گیری اقیانوس ها شروع شده…ولی از اونجایی که الله حوصله ی زیاد خوبی ندارن!آفرینش زمین رو از همون آب شروع کردن!(طبق آیات فوق,به کلمه ثم دقت کنید یعنی قرآن میگه اول آب را بوجود آوردیم بعد ابرهای خورشیدیو…که چنین چیزی ممکن نیست)
اینم لینک تفسیر آیه از علمای بزرگ اسلام
rasekhoon.net/article/show/716753/عناصر و مراحل آفرینش جهان در قرآن/
و اما حقیقت :کره زمین چگونه شکل گرفت؟
http://www.aihrc.org.af/fa/articles/2062/world.html

ظاهرا موقع نزول اون آیه ها الله دقیقا" یادش نبوده زمینو چطور آفریده![/quote]

G-o-t-h-i-c عزیز
من به هیچ چیزی اعتقاد ندارم
ولی این ایه ای که گذاشتی سوتی نیست
وقتی گفته در حالی که دود بود یعنی یه چیزی بوده بعد زمین رو ساخته بعد اونو سازماندهی کرده
تنها موردی که نمیشه از قران ایراد گرفت تویه همین زمینه هست
در تمام موارد گفته شده سماوات اوله وعرض دوم
من قران خوندم
تویه این مورد همیشه اسمان جلوتر اومده
ایراد الکی هم نگیرید
الله تویه این مورد هواسش جمع بوده :D
یه چیزه دیگه هم بگم اگه واقعا الله از ابر خورشیدی حرف زده بود من مسلمان میشدم lol .
منظور اول افرینش اب هست بعد ابر(بخار اب)
ابر خورشیدی تویه قران کجا بوده :D .[/quote]
نه عزیز جان این سوتیه…بد متوجه شدی ;)
جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
درمورد اینکه گفتی از ابر خورشیدی اگه حرف زده بودم بگم که این قسمت بهرحال حرف الله نیست!تو کتابای دینی قبل تر مثل انجیل و توراتم اومده و تو قرآن کپی پیست شده…[/quote]

عزیز دل من که نفهمیدم منظوره حرفات چیه! :D .
من بد متوجه نشدم طبق معمول شما بد متوجه شدی
سوره ی فصلت رو 8 یا 9 ساله پیش خوندم
وقتی می خوای یکی رو قانع کنی که اعتقاد داره(حتی یک زره) نباید از چیزی بگی که میشه ماست مالیش کرد
تویه این ایه وقتی میگه اسمان به صورت دود یا گاز بوده میشه گفت اسمانی بوده بعد زمین ساخته شده بعد اسمان رو ساماندهی کرده به چند قسمت
من 18 سالم بود شرو کردم به خوندن قران و ارادت خاصی هم نسبت به علی داشتم
ولی از همون اول قران (سوره ی بقره) توهین به شعورم رو حس کردم…
بین ایه های 40 تا 80 بقره(درست یادم نیست شاید یکم عقب جلوش بیشتر باشه) میگه که یه عده یهودی رو کرده بوزینه
اینجا اولین شک بهم وارد شد
چیزای عجیب قریب و بی معنی زیاده که باهاش قران رو نابود کرد نه زیر سوال برد
ولی اگه ذهنی که زره ای اعتقاد داره سوالی در مورد مشرق و مغرب خلقت اسمان و زمین براش پیش بیاد راحت خودشو با تفاسیر و توضیحات توجیح میکنه
مشتری زیاد دارم نمیتونم بیشتر از بنویسم
خوش و خرم باشین[/quote]
عزیز دل اگه اون لینک راسخون رو میخوندی میفهمیدی منظور من چیه…[/quote]

جالبش اینجاس که همیشه هم والدین مذهبی اعتراض میکنن که چرا دروغ به بچه ها تدریس میکنید!!چون تو قرآن برعکسش اومده :))
عزیز دل من منظورم این قسمتش بود که نفهمیدم( چه ربطی به حرفای من داشته؟!)
من نیازی به خوندن لینک ندارم(نه در مورد تفسیر نه در مورد چگونگی شکل گیری زمین! )[/quote]
بزار یه جور دیگه منظورمو توضیح بدم…
خیلیا این قسمتو به عنوان اعجاز علمی قرآن قبول دارن,چطور میخوای به اونا ثابت کنی که این اعجاز نیست؟
درضمن بهتره وقتی پستی رو کامل نخوندین(شامل لینک ها هم میشه)نقل قول نزنین…چون فکر میکنم اگه لینکو میخوندین همه چیو متوجه میشدین

0 ❤️

2014-09-09 20:38:00 +0430 +0430

دوستان کسی در باب زوجیت که تو قرآن اومده اطلاعاتی داره؟
اونموقع کشف شده بوده؟
ایا گیاهی هم داریم که زوجیت نداشته باشه؟

0 ❤️

2014-09-09 20:55:02 +0430 +0430

[quote=…Amirak…]دوستان کسی در باب زوجیت که تو قرآن اومده اطلاعاتی داره؟
اونموقع کشف شده بوده؟
ایا گیاهی هم داریم که زوجیت نداشته باشه؟[/quote]

برای آگاهی Great Britain عزیز باید بگوییم که 30% گیاهان تولیدمثل جنسی دارند و بقیه 70 درصد تولید مثل غیر جنسی دارند. همه ی جلبک ها قارچ ها باکتری ها و تک یاخته ای ها و حتی برخی از جانواران دارای تولید مثل غیر جنسی میباشند نقطه سر سطر

0 ❤️

2014-09-10 02:34:16 +0430 +0430

[quote=hadis2007][quote=فریدون فرخزاد]
دوست من
معلوماتی که آدم از اینجور جاها و توسط اینجور افراد بدست بیاره,حتما ناقص و بی پایه و اساس هستش
[/quote]

اینجور جاها؟! اونوفت میشه به من توضیح بدی پس خود شما اینجا چیکار میکنی؟! پس معلومات شما هم ناقض و بی پایه و اساسه چون خودتم همینجایی!

[quote=hadis2007][quote=فریدون فرخزاد]
باراک حسین جونیور اوباما(رئیس جمهور امریکا)خودش رسما گفته بوده : مسلمونا دوتا کتاب دارن که اگه درست بخونن میتونن دنیا رو به تسخیر خودشون در بیارن(قرآن و نهج البلاغه)/آمریکا قرآن و دیگر کتاب های ما مسلمونارو میخونه و میشه ابر قدرت دنیا/ولی ما داریم واسه کتاب خودمون شبهه افکنی میکنیم
[/quote]

منبع این حرف جنابعالی کجاست؟!
پس با این حساب باراک اوباما الان باید مسلمون باشه که!

0 ❤️

2014-09-10 06:57:05 +0430 +0430

[quote=hadis2007][quote=فریدون فرخزاد]موضوع تاپیکت و پیش درآمدی که گفتی جالب و تامل برانگیز هست

فقط امیدوارم دین داران چ مسلمون چ غیر مسلمون و بی دینان اینجا رو به گه نکشن تا بشه ی چیز مفیدی یادگرفت[/quote]
دوست من
معلوماتی که آدم از اینجور جاها و توسط اینجور افراد بدست بیاره,حتما ناقص و بی پایه و اساس هستش
شما برو دقت کن ببین چرا دارن فقط درباره ی قرآن حرف میزنن؟
چرا درباره ی تورات و انجیل بحث نمیکنن؟
چون خودشون هم میدونن تورات و انجیل تحریف شده و جایی برای بحث نیست
اینا آدمایی هستن که دوست دارن همه چیزو به نفع خودشون تغییر بدن
قرآن هم تنها کتاب آسمانی هستش که هیچ عیبی در اون دیده نمیشه و اینا میخوان اینطوری شبهه افکنی کنن
برای مثال وقتی میگن آیه ی 50 الرحمن میگه پیامبر آزاد هستش چندتا زن بگیره و اینا میان میگن این آیه از قرآن اینو گفته,شما باید بری آیات49 و 51 الرحمن رو بخونی که جواب در همون آیه های قبل وبعدی هستش
(البته این فقط مثال بود)
تنها راهی که بشه ادعای کذب این افراد رو فهمید اینه که هر آدرس از قرآن رو که میگن,شما باید یک یا دو آیه بعد رو هم بخونی تا برات اثبات بشه حرفای کذب این افراد
قرآن یه کتابی هستش که هم سوال ایجاد کرده و هم جواب سوال هارو داده/یعنی کتابی به این هوشمندی در1400سال پیش توسط یک انسان ساده و بیسواد به مردم گفته بشه خودش یک معجزه است
باراک حسین جونیور اوباما(رئیس جمهور امریکا)خودش رسما گفته بوده : مسلمونا دوتا کتاب دارن که اگه درست بخونن میتونن دنیا رو به تسخیر خودشون در بیارن(قرآن و نهج البلاغه)/آمریکا قرآن و دیگر کتاب های ما مسلمونارو میخونه و میشه ابر قدرت دنیا/ولی ما داریم واسه کتاب خودمون شبهه افکنی میکنیم
خدا خودش میفرماید:همانا این قرآن کتابی است جهت پیشرفت بشر و برای افرادی که در آن تعقل و تفکر میکنند

چرا همش دارن درباره ی اسلام و قرآن و پیامبر بحث میکنن؟
چرا از مشکلات مردم ایران حرف میزنن؟
چرا دارن فقط در ایران و اسلام تفرقه ایجاد میکنن؟
چرا تا یکی میاد هولوکاس رو زیر سوال ببره فوری از بین میبرنش؟
مگه فقط در ایران مشکل داریم؟
امریکا و اسرائیل و دیگرکشور های غربی اصلا مشکل ندارن؟
لطفا با بالا بردن سطح معلومات خودتون سعی کنین که به این شبهه افکنی های بی پایه و اساس دامن نزنین[/quote]

بسیجی جان میدونی ما چرا روی تورات و انجیل بحث نمی کنیم؟ می دونی چرا با اسلام مشکل داریم؟
چون اسلام مارو بی چاره کرده اما دیگر ادیان چه ضرری به زدند؟ چون آقایان آخوند ادعا دارند اسلام کاملترین دین است. چون قرآن از طرف خدا نازل نشده.

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «