7 چیزی که بونوبو ها میتوانند درباره عشق و سکس به ما بیاموزند

1397/08/13



پسر عموهای پستاندارمان چه چیزی در مورد سکس میتوانند به ما یا دهند؟

“کیریستوفر رایان” یکی از جوانترین دانشمندانی محسوب میشود که تلاش دارد راز جنسیت انسان را رمزگشایی کند. کتاب او sex at dawn خیلی از شایعه هایی که در مورد تکامل جنسیت انسان وجود دارد را براساس شواهد باقی مانده از اجداد انسان که همان میمون ها هستند را بررسی میکند.

ما میدانیم “بونوبو” ها یا همان شامپانزه ی کوتوله بعد از انسان یکی از فعالترین موجودات از نظر جنسی هستند. میمون شناس معروف “فرنس دوال” به آنها لقب موجودات “سکس کنید نه جنگ” را داده است چون به نظر میرسد که این موجودات اکثرا مجادله های بین خودشان را از طریق سکس برطرف میکنند. پس تنها راه منطقی این بود که از دکتر “رایان” که به نوعی متخصص سکس میمون هاست بخواهیم تا از دیدگاه این موجودات خارق العاده ما را در مورد عشق راهنمایی کند تا شاید بتوانیم چیزی هم از شامپانزه ها یاد بگیریم !

بدون معطلی در زیر هفت چیزی که میتوان از شامپانزه های کوتوله در مورد عشق یاد گرفت را به کمک دکتر “کیریستوفر رایان” جمع آوری کرده ایم.

**1.سکس بیشتر= درگیری کمتر
**میمون شناس بزرگ “فرنس دوال” میگوید : “شامپانزه ها از خشونت استفاده میکنند تا در نهایت به سکس برسند ولی بوبونو ها (شامپانزه ی کوتوله) از سکس استفاده میکنند تا از خشونت پرهیز کنند.”
در حالی که شامپانزه ها با روش های مختلف به همدیگر آسیب میزنند (تجاوز ، قتل ، کودک کشی یا جنگ بین گروه ها) ولی تا به حال هیچ نمونه ای از جنگ و خشونت بین “بونوبو” ها مشاهده نشده است.

**2.فمینیسم بودن هم میتواند سکسی باشد
**وقتی زنها کنترل اوضاع را به دست دارند همه بهتر زندگی میکنند (مخصوصا مردها). در حالی که در میان شامپانزه ها نرها همه چیز را کنترل میکنند ولی در میان "بونوبو"ها ماده ها کنترل را بدست دارند که باعث میشود کیفیت زندگی بقیه هم بهتر شود.

**3. اتحاد های خواهرانه قدرتمند هستند
**اگر چه بونوبو های ماده حدودا 20 درصد کوچک تر هستند (این میزان برای انسان ها و شامپانزه ها هم حدودا همین مقدار است ) ولی آنها با متحد بودن نرها را تحت کنترل دارند. اگر یک نر گستاخ شود و یکی از ماده ها را اذیت کند همه ی ماده ها با آن نر مقابله میکنند. این اتحاد خواهرانه به همراه یک عالمه سکس باعث میشود که نرها درست رفتار کنند.

**4.حسادت رمانتیک نیست
**بدون شک “بونوبو” ها هم احساس خاصی نسبت به یکدیگر دارند ولی ظاهرا خیلی به کنترل کردن زندگی جنسی بقیه اهمیت نمیدهند و به نظر نمیرسد هیچ بونوبو یی پشت سر بونوبو ی دیگری غیبت کند!

**5.بی بند و باری فایده هم دارد
**سکس های زیادی که “بونوبو” ها با همدیگر دارند باعث شده تا این گونه یکی از باهوشترین پستاندارن باشد ، البته قبل از اینکه انسان ها روی کار آمدند. بونوبو ها از یک زندگی باکیفیت لذت میبرند ، استرس کم و یک عالمه سکس. در واقع هیچ کدام از پستاندارانی که در گروه هایی با چند نر زندگی میکنند از نظر جنسی “تک همسر” نیستند. همه ی پستانداران باهوش مثل انسان ، شامپانزه ، بونوبو و دلفین و… با چندین جفت مختلف رابطه دارند.

**6.یک سکس خوب لزوما شامل ارگاسم نیست و یک سکس بدون تعهد لزوما “پوچ” و “توخالی” نیست.
**اکثر سکس “بونوبو” ها سریع و گذراست ولی با اینحال بونوبو ها هم مثل انسان ها رمانتیک هستند و همدیگر را میبوسند ، دست هم را میگیرند و موقع سکس به چشمان هم خیره میشوند. میتوانید کتاب “bonobo handshake” نوشته ی “ونسا ویدز” را در اینباره مطالعه کنید.

**7.سکس و غذا ترکیب بهتری از عشق و ازدواج است ، حداقل برای بونوبو ها که اینطور است.
**هیچ چیزی مثل یک میز شام کامل باعث نمیشود تا بونوبو ها مراسم اورجی را شروع کنند. اگر به گروهی از بونوبو ها مقداری غذا بدید آنها اول یک سکس سریع میکنند و بعدش غذایشان را با هم تقسیم و شروع به خوردن میکنند و مثل چند شامپانزه ی وحشی سر غذا دعوا نمیکنند.

منبع

2843 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-05-02 06:09:56 +0430 +0430

✋خب که چی؟
کیوبایدبکنیم الان؟

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «