اندازه طبیعی آلت مرد

1403/02/06



متوسط سایز نرمال آلت تناسلی بین 12.954 تا 13.97 سانتی متر هست. طی مطالعه‌ای مشخص شده که تقریباً همه آقایان در این محدوده قرار دارن. اندازه متوسط شل آلت تناسلی از پایه تا نوک حدود 9.16 سانتی متر هست. وقتی صحبت از قطر آلت در حالت شل به میون میاد، متوسط اندازه حدود 9.31 سانتی‌متر داره.

اما این سایزها آیا با سایز آلت شما مطابقت نداره؟

در این راهنما، ما به برخی از داده‌های مربوط به سایز نرمال آلت تناسلی نگاهی خواهیم داشت. همچنین بررسی می‌کنیم که آیا اندازه آلت در لذت و رضایت ازرابطه جنسی تاثیرگذار هست یا نه؟ آیا کوچک بودن آن منجر به اختلالات جنسی میشه یا نه؟ درنهایت، چند گزینه برای افزایش اندازه آلت تناسلی و عملکرد جنسی رو معرفی می‌کنیم.

تصورات عمومی در مورد سایز نرمال آلت تناسلی مردان


در ادامه تصورات رایج بین مردم در مورد آلت تناسلی مردان را آورده‌ایم:

بسیاری از افراد تصورشون این هست که اندازه متوسط آلت باید بیش از 15.24 سانت باشه.
طبق گزارش‌های مختلف، 45 درصد از آقایون، آرزشون این هست که آلت تناسلی بزرگ‌تری داشته باشن؛ حتی افرادی که سایز آلت متوسطی دارن.
تنها 5 نفر از هر 100 نفر آلت تناسلی بلندتر از 16 سانت داره.
حدود 95 درصد از مردان، سایز نرمال آلت تناسلی شون، متوسط هست.
در مجموع، تحقیقات نشون میده که اندازه متوسط آلت تناسلی بسیار کوچکتر از اون چیزی هست که اکثر مردم باور دارن و معمولاً هیچ شباهتی به آنچه در فیلم‌های پورن می‌بینید، ندارن.

متوسط اندازه نرمال آلت تناسلی چقدر هست؟


سایز نرمال آلت تناسلی

بسیاری از آقایون نگران این هستن که آیا آلت تناسلی آنها به اندازه کافی بزرگ هست و آیا شریک جنسی رو راضی می‌کنه؟ درسته که اندازه آلت بر اعتماد به نفس فرد تأثیر میذاره، اما اغلب این ترس‌ها بی اساس هستن.

در سال 2014، محققان یافته‌های معتبرتری رو منتشر کردن که بیش از 1600 مرد در امریکا را مورد بررسی قرار داده بودن. در این مطالعه، میانگین سایز نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ 14.2 سانتی متر طول و 12.2 سانتی متر قطر داشت.

اما به دلیل آنکه شرکت کنندگان خودشان در ازای دریافت کاندوم اندازه گیری رو انجام داده بودن، این اعداد چندان قابل اعتماد نبود.

مطالعه دیگری در سال 2019 انجام شد که نشون داد بسیاری از مردان، اندازه آلت تناسلی خودشون رو موقع گزارش، دست بالا ارزیابی می کنن، به خصوص اگر فعالیت جنسی با فرد دیگری رو تجربه کرده باشن.

در تحقیق دیگه ای 170 آقا در سن کالج مورد بررسی قرار گرفتن. نتایج نشون داد که افرادی که تجربه جنسی با شخص دیگری رو داشتن از افرادی که تجربه جنسی نداشتن، سایز آلتشون رو بیشتر تخمین زده بودن.

حدس زده میشه که آقایونی که تجربه جنسی داشتن، احساس مردانگی، صلاحیت جنسی و قدرت بیشتری دارن.

در سال 2007، محققان منبع معتبر در هند جدولی رو تهیه کردن که یافته‌های مربوط به ابعاد آلت تناسلی رو از کشورهای مختلف در سراسر جهان رو فهرست می‌کرد.

طبق 16 مطالعه در کشورهای مختلف که بیش از صد سال پیش انجام و در سال 1899 منتشر شده، طول متوسط آلت تناسلی به صورت زیر است:

طول آلت در حالت شل: بین 7 تا 10 سانتی متر
دور آلت در حالت شل: بین 9 تا 10 سانتی متر
طول آلت در حالت ایستاده: در حدود 12-16 سانتی متر
قطر آلت: حدود 12 سانتی متر
سایز نرمال آلت تناسلی در حالت نعوظ چند برابر میشه؟


سایز نرمال آلت در حالت نعوظ چند برابر میشه

از نظر ریاضی، طول آلتی که در حالت سفت 1.5 برابر حالت شل هست. بنابراین، میشه اندازه حالت نعوظ رو با توجه به طولش در حالت شل تخمین زد. البته دو نوع آلت تناسلی وجود داره: آلت تناسلی خونی (به اصطلاح “رشد کننده”) و آلت تناسلی گوشتی (“دوش”).

رشد کننده در حالت شل کوچکتر هست. در طول نعوظ هم مقدار نسبتاً زیادی خون به داخل بافت نعوظ جریان پبدا می‌کنه و باعث رشد اون میشه. اما حالت تناسلی گوشتی در حالت عادی بسیار بزرگ هست و زمانی که نعوظ رخ میده، فقط سفت میشه و طولش تغییری نمی‌کنه.

این تفاوت عمدتاً به دلیل شرایط آب و هوایی دیده میشه. حدود 80 درصد از مردان آلت تناسلی خونی دارن و عمدتاً در مناطق سردسیر زندگی می‌کنن.

عوامل موثر بر طول و ضخامت آلت تناسلی چیست؟



چه عواملی بر سایز نرمال آلت تناسلی تاثیر میذاره

بعضی اوقات ممکن هست که آقایون بالغ، طول آلت تناسلی طبیعی‌شون کوچک بشه. عواملی که باعث کوتاه شدن طول آلت تناسلی میشه عبارتند از:

کهنسال
چاقی (وزن بیش از حد، چاقی)
جراحی سرطان بیماری پروستات (پروستاتکتومی رادیکال بدون حفظ عصب)
بیماری‌هایی که باعث انحنای آلت تناسلی میشن (بیماری پیرونی)
آیا واریکوسل تاثیری بر سایز نرمال آلت تناسلی داره؟
واریکوسل هیچ تأثیری بر نعوظ، اندازه آلت تناسلی، میل جنسی، مردانگی یا رشد بلوغ نداره.

آیا بین وزن بدن و اندازه آلت تناسلی ارتباطی هست؟
ارتباط بین اندازه آلت تناسلی و وزن بدن نیز یکی از موضوعات مورد توجه هست. هر 15 تا 20 کیلوگرم افزایش وزن باعث میشه که سایز نرمال آلت تناسلی رو تقریباً 2.50 سانتی متر کاهش بده. در مردان به خصوص در ناحیه فوق عانه (قسمت ریشه آلت تناسلی) کوتاه شدن آلت تناسلی بارزتر هست.

ارتباط اندازه آلت تناسلی با قد
در بین تحقیقات انجام شده، فقط چند مورد بودن که رابطه‌ای رو بین قد و سایز نرمال آلت تناسلی پیدا کردن. بعضی از تحقیقات هم صراحتا اعلام کردن که هیچ ارتباطی بین قد و سایز آلت وجود نداره. شاید به بررسی جدولی که قد آقایون در یک کشور و متوسط سایز نرمال آلت تناسلی رو نشون میده، میشه فهمید که کوتاه‌ترین قدها در کشورهایی بودن که سایز آلت کوچکی داشتن.

البته اختلاف نظرهایی در این مورد وجود داره. در حالی که وجود ارتباط صراحتا رد شده، اما یک مطالعه هندی در سال 2007 انجام شد که نشون دهنده رابطه کمی بین قد و سایز نرمال آلت تناسلی رو نشون میده. اما باز در مطالعه‌ای در ایتالیایی در سال 2001 رابطه معکوس بین این دو رو پیدا کردن.

مقایسه سایز نرمال آلت تناسلی با سایر اعضای بدن
شنیدین که طول اندام مردانه رو میشه با اندازه کفش یا طول انگشت اشاره تعیین کرد. اما دانشمندان هیچ ارتباطی بین این دو پیدا نکردن. اما اخیر مطالعه‌ای صورت گرفته که ارتباط معکوسی بین طول انگشت میانی و حلقه و آلت تناسلی پیدا کردن.

اما هنوز هم نمی‌توان گفت که میان سایز کفش و آلت تناسلی، ارتباطی وجود دارد.

رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ
بسیاری از تغییرات فیزیکی در بدن زمانی اتفاق می‌افته که آقایون از نظر بیولوژیکی، دوره بلوغشون شروع میشه. برای مثال، قدشان بلندتر و عضلانی‌تر میشن.

یک مرد جوان همچنین ممکن هست متوجه شود که آلت تناسلی آنها هنگام تحریک جنسی، زمانی که در خواب هستن و حتی در زمان‌های به ظاهر تصادفی دیگر شروع به نعوظ می‌کنه. بیضه‌ها نیز بزرگتر میشن و موهای ناحیه تناسلی رشد می‌کنه.

بیشتر رشد آلت تناسلی بین 12 تا 16 سالگی رخ میده. آلت تناسلی ابتدا در طول رشد می‌کنه و سپس در عرض.

اگر جوانی هستید که دوران بلوغ و می‌گذرونین، ممکن هست متوجه رشد ناگهانی و سریع آلت تناسلی‌تون شده باشین. بدن شما، از جمله آلت تناسلی، ممکن هست برای چند هفته تغییرات سریعی رو تجربه کند و سپس ماه‌ها قبل از شروع دوباره تغییرات، ثابت بمونه.

حتما در طول زندگی خودتون تست خودآزمایی بیضه رو برای اطمینان از سلامتش انجام بدین.

چه زمانی رشد آلت تناسلی متوقف میشه؟
آلت تناسلی شما تا پایان بلوغ، رشد می‌کنه. در ۱۶ سالگی، ممکن هست هنوز در سن بلوغ باشین. بنابراین، آلت تناسلی شما ممکن هست هنوز در حال رشد باشه.

به طور متوسط، بلوغ بین سنین 16 تا 18 سالگی به پایان می‌رسه. با این حال، اگه در سنین بالاتر، بلوغتون شروع شده، ممکن هست بعد از 18 یعنی تا اوایل 20 سالگی شاهد تغییرات بدنی باشین. این رشد شامل آلت تناسلی شما هم میشه.

حتی اگر برخی از تغییراتی که به وضوح دیده میشن هم کند بشه و در حدود 18 سالگی متوقف بشه، آلت تناسلی شما ممکن هست تا 21 سالگی به رشد خودش ادامه بده.

آیا سایز نرمال آلت تناسلی با توجه به نژادها در جهان متفاوت هست؟
در سراسر جهان، اندازه آلت تناسلی ممکن هست از کشوری به کشور دیگه‌ای متفاوت باشه. در برخی کشورها مطالعاتی در این زمینه انجام شده که تفاوت‌هایی در اندازه آلت تناسلی بین نژادها وجود داره رو نشون داده:

میانگین طول آلت تناسلی در نژاد سیاه: 14.75 سانتی متر
میانگین طول آلت تناسلی در نژاد قفقازی: 14.5 سانتی متر
متوسط طول آلت تناسلی در شرق آسیا: 12.9 سانتی متر
در تحیقیات دیگه ای، اندازه آلت تناسلی در مناطق تخمین زده شده است:

طول و ضخامت آلت تناسلی در قاره آفریقا بزرگتر هست.
در اروپا، طول و ضخامت آلت تناسلی متوسط هست.
طول و قطر آلت تناسلی در آسیا کمتر هست.
تفاوت‌های فردی در اندازه آلت تناسلی رو میشه در یک نژاد هم مشاهده کرد. این تفاوت‌ها ممکن هست به دلیل عوامل مختلفی مانند ژنتیک یا رژیم غذایی و عوامل محیطی باشه.

آیا اندازه آلت تناسلی در میزان لذت در رابطه جنسی تاثیر میذاره؟


میزان رضایت جنسی از سایز نرمال آلت تناسلی

وقتی صحبت از رابطه جنسی میشه، اندازه آلت تناسلی واقعا مهم نیست. چون اصولا سایز آلت، هیچ تاثیری روی عملکرد یا سلامتی فرد نمی ذاره. آلت تناسلی برای داشتن رابطه جنسی، ادرار کردن یا تولید مثل نیازی به بزرگ بودن نداره. فقط در صورتی که آلت تناسلی شما کوچکتر از حد متوسط باشه، شاید روی اعتماد به نفس شما تاثیر منفی بذاره و این کاهش اعتماد به نفس، میزان لذت رابطه جنسی رو کم کنه. علاوه بر این، استرس و اضطراب می‌توانه باعث اختلال نعوظ یا نقطه اوج بشه. عوامل روانی، مانند استرس، از علل شایع اختلال نعوظ هستن.

چگونه آلت تناسلی خود را اندازه گیری کنیم؟


برای فهمیدن سایز آلت تناسلی باید از بالا تا نوک اندازه گیری بشه. بالای آلت تناسلی شما جایی هست که به استخوان شرمگاهی شما می‌رسه و نوک اون هم انتهای سر آلت هست. برای اینکه اندازه گیری دقیق انجام بدین، باید چربی‌های جلوی استخوان شرمگاهی رو فشرده کنین. همچنین، پوست ختنه گاه رو به طولش اضافه نکنین. در صورتی که بخواین، دور آلت تناسلی رو اندازه بگیرین، اطراف پایه یا وسط شفت رو اندازه بزنید.

آلت تناسلی کوچک به چه سایز آلتی گفته میشه؟


سایز کوچک آلت تناسلی

میکروپنیس، اصطلاح پزشکی است که به آلت تناسلی کوچک که ساختار طبیعی داره، گفته میشه. عوامل هورمونی یا ژنتیکی می‌تونن باعث این وضعیت بشن. پزشکان، اغلب این وضعیت رو در دوره نوزادی تا اوایل کودکی متوجه میشن.

اگه هیچ مورد بیماری نباشه، میکروپنیس می‌تونه به طور طبیعی کار کنه. افراد مبتلا به میکروپنیس هنوز هم قادر به ادرار کردن ( ادرار کردن ) و نعوظ هستن.

میکروپنیس بسیار نادر است و حدود 0.6٪ از آقایان در سراسر جهان به آن مبتلا هستن. در امریکا، تقریباً 1.5 از هر 10000 نوزاد با میکروآپینس متولد میشه.

آلت تناسلی 9.3218 سانتی متری یا کمتر نشان دهنده میکروپنیس در مردان بالغ هست.

آلت تناسلی کوچکتر از 3.55 یا کمتر در نوزادان نیز نشان دهنده میکروپنیس هست.

آیا می‌توان اندازه آلت تناسلی رو افزایش داد؟
بله، اما این افزایش، موقتی و جزئی هست. مراقب روش‌های معجزه آسایی مانند قرص‌ها و روغن‌ها باشید که در اینترنت تبلیغ میشن که بیشتر از اینکه به سایزتون رو بزرگ کنن، جیبتون رو خالی می‌کنن و به شما آسیب می‌رسونن.

در زیر برخی از رایج ترین روش‌های بزرگ کردن آلت تناسلی رو آوردیم:

پمپ‌های آلت تناسلی: پمپ‌های آلت تناسلی دستگاه‌هایی هستن که از مکشی که دارن، خون بیشتری رو در رگ‌های خونی آلت تناسلی جذب می‌کنن تا به طور موقت سخت‌تر و بزرگ‌تر بشه. سپس گذاشتن حلقه خروس میشه مدت اینکه خون در آلت بمونه رو افزاش بده.
دستگاه‌های کششی: دستگاه‌های کشش آلت تناسلی برای اصلاح انحناها و بدشکلی‌های آلت تناسلی بسیار مفید هستن که اندازه رو به صورت موقتی افزایش میده. استفاده طولانی مدت روزانه منجر به افزایش اندکی در طول میشه.
تمرینات کششی: تمرینات کششی مانند جلکینگ از ماساژ برای دستکاری بافت‌ها و پوست آلت تناسلی استفاده میشه. این تمرین باعث ایجاد پارگی‌های میکرو میشه که وقتی بهبود پیدا می‌کنه، آلت تناسلی، بزرگ‌تر و ضخیم‌تر میشه. اما بخاطر داشته باشین هیچ مدرک علمی و عملی وجود نداره که بشه با اطمینان گفت که بشه گفت این روش واقعا تاثیر داره یا نه.
جراحی و درمان‌های هورمونی: این روش‌ها تنها گزینه‌هایی هستند که می‌تونن باعث افزایش دائمی سایز بشن. بیشتر پزشکان، درمان بزرگ کردن آلت تناسلی را توصیه نمی‌کنند، مگر اینکه بیماری در شما تشخیص داده بشه.
اگر علاقه‌مند به بزرگ کردن آلت تناسلی هستین، بهتر هست که ابتدا با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنین. بیشتر گزینه‌ها از نظر علمی کارآیی ثابت نشده‌ای ندارن و هر کدام خطر عوارض بالقوه جدی رو به همراه دارن.

راه‌های افزایش اعتماد به نفس و رهایی از نگرانی در مورد سایز نرمال آلت تناسلی
اعتماد به نفس نقش زیادی در رضایت در داخل و خارج از اتاق خواب داره.

اگر از بدن خود ناراضی هستین، این نکات می‌توانه به بهبود تصور شما از بدنتون کمک کنه:

سعی کنین خود رو با دیگران، از جمله دوستان و هنرپیشه‌ها مقایسه نکنین.
اگر می‌خواید اعتماد به نفس جنسی خودتون رو افزایش بدین، یاد بگیرین که با آنچه که دارین، در ست کار کنین و با به سراغ پوزیشن‌هایی بروید که مناسب آلت تناسلی بزرگتر یا کوچکتر از حد معمول هستن.
برای کمک به افزایش اعتماد به نفس و استقامت و همچنین کاهش سطح استرس، حرکت منظم داشته باشین.
با جایگزین کردن افکار منفی درباره خودتون با چیزهایی که در مورد خودتون دوست دارید، خودستایی مثبت رو تمرین کنین.
با یک متخصص سلامت روان در مورد نگرانی‌های مربوط به تصوری که از بدنتون دارین، صحبت کنین. تصویری که از بدنتون در ذهن دارین، پیچیده هست و چیزی نیست که شما به تنهایی با آن کنار بیایین. درمان‌های مختلفی وجود دارد که می‌تونه بهتون کمک کنه.
سخن آخر
طبیعی است که گاهی نگران سایز نرمال آلت تنسالی خودتون باشین. با این حال، نباید بذارین که این نگرانی‌ها بیش از حد بشن. متوسط اندازه آلت چیزی کمتر از تصور عموم هست. اما عواملی مثل تستوسترون پایین، چاقی و حتی سن همگی می‌تونن بر اندازه آلت تناسلی شما تأثیر بگذارن.

شریک زندگی شما چندان اهمیتی به سایز آلتتون نمیده. می‌دونیم که باورش سخته، اما چیزهایی مهم تر از سایز نرمال آلت تناسلی وجود داره. طبق نظرسنجی اکه انجام شده، خانم‌ها به اندازه‌ای که آقایون به اندازه آلت تناسلی فکر می‌کنن، اهمیت نمیدن.

با این حال، اگه نگران هستین می‌تونین از راهنمایی‌های مشاوران ما در ایمچو استفاده کنین و به صورت مجازی ویزیت بشین. در صورتی که به دلیل اندازه آلت تناسلی خودتون احساس اضطراب، افسردگی یا ناراحتی می‌کنین، می‌تونین از درمان‌های پیشنهادی پزشکتون استفاده کنین.

سوالات متداول
سایز نرمال آلت تناسلی چقدر هست؟

12.9 سانتی متر در حالت نعوظ. آلت تناسلی شل و آویزان به طور متوسط 9.16 سانتی متر طول داره. متوسط طول آلت تناسلی در حالت نعوظ 13.12 سانتی متر هست. اندازه‌های دور اون هم 9.31 سانتی متر برای آلت تناسلی شل و 11.66 سانتی متر برای آلت نعوظ هست.

آیا اندازه آلت در رابطه جنسی تاثیر میذاره؟

محققین معروف جنسی مسترز و جانسون به این نتیجه رسیدن که اندازه آلت مردانه نمی تونه تأثیر فیزیولوژیکی واقعی بر رضایت جنسی خانم‌ها داشته باشه. اونها این نتیجه رو بر اساس مطالعات فیزیولوژیکی انجام دادن که نشان دهنده این هست که آیا واژن متناسب با اندازه آلت تناسلی هست یا خیر.

آلت تناسلی در چه سنی رشد می‌کنه؟

در سنین 18 تا 21 سالگی. رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ، معمولاً در سن 12 سالگی شرع میشه و در پایان بلوغ که معمولاً در حدود سنین 18 تا 21 سالگی هست، متوقف میشه. رشد، شکل و سایز نرمال آلت تناسلی بسیار متفاوت هست و هیچ اندازه “طبیعی” وجود نداره.

چه زمانی رشد آلت تناسلی شروع میشه و رشد اون کی متوقف میشه؟

از سن 12 سالگی تا 18 سالگی آلت تناسلی رشد می‌کنه. اگر دوران بلوغ دیرتر از 12 سالگی شروع شده باشه، ممکن هست تا 21 سالگی رشدش ادامه داشته باشه.

چه کشورهای بلندترین طول آلت تنسالی رو دارن؟

کشورهایی که بلندترین طول آلت تناسلی در حالت نعوظ را دارند عبارتند از:

اکوادور – 17.61 سانتی متر
کامرون – 16.67 سانتی متر
بولیوی – 16.51 سانتی متر
سودان – 16.47 سانتی متر
هائیتی – 16.01 سانتی متر
سنگال – 15.89 سانتی متر
گامبیا – 15.88 سانتی متر
هلند – 15.87 سانتی متر
این امکان وجود داره که طول آلت تناسلی افزایش پیدا کنه؟

هیچ راه اثبات شده‌ای برای بزرگتر کردن آلت تناسلی وجود نداره. راه حل نگرانی‌های شما در مورد اندازه آلت تناسلی ممکن هست به راحتی با صحبت کردن با همسرتان یا خوش فرم شدن بدن حل بشه. اگه این کارها کمکی نکرد، سعی کنید با یک مشاور حرفه‌ای در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید. علاوه براین در این مقاله روش‌هایی رو معرفی کردیم که به صورت موقت می‌تونه سایز آلت تناسلی رو بیشتر کنه.

منابع
https://www.healthline.com/health/mens-health/average-penis-size#building-confidence
https://www.worlddata.info/average-penissize.php
https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/17955-micropenis
https://www.verywellhealth.com/at-what-age-does-penis-growth-begin-2328507
https://www.healthline.com/health/mens-health/average-penile-length-by-age-16#takeaway
https://dreminozbek.com/en/what-should-normal-penis-length-and-thickness-be/#Are_there_penis_size_differences_according_to_races_in_the_world
https://dreminozbek.com/en/what-should-normal-penis-length-and-thickness-be/#Are_there_penis_size_differences_according_to_races_in_the_world

1800 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-25 11:56:28 +0330 +0330

خیلی عالی بود

3 ❤️

2024-04-25 14:30:00 +0330 +0330

↩ Kos.talaa79
تو چه سایزی دوست داری؟

0 ❤️

2024-04-25 22:29:04 +0330 +0330

↩ Kos.talaa79
ممنون از نگاه زیباتون

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «