مایع پیش از انزال (پیشاب) چیست؟

1403/02/05

مایع پیش از انزال (پیشاب) چیست؟
به مایع پیش از انزال، پیشاب نیز می گویند و مایعی است که هنگام تحریک از آلت تناسلی خارج می شود. توسط غدد جنسی جانبی تشکیل می شود. این غدد با پروستات و بیضه هایی که منی را می سازند متفاوت است. غدد جنسی جانبی اسپرم تولید نمی کنند. شما نمی توانید احساس کنید که پیشاب از آلت تناسلیتان خارج می شود و هیچ راهی برای کنترل آن وجود ندارد.

پیشاب چیست؟
یک مایع شفاف و لزج است که در هنگام تحریک جنسی در نوک آلت تناسلی ظاهر می شود. توسط غدد جنسی جانبی - غده کاوپر، غدد مورگانی تولید می شود. مقدار آن می تواند چند قطره تا 5 میلی لیتر باشد. این غدد در نقاط مختلف به داخل مجرای ادرار باز می شوند. بسته به شدت هیجان جنسی، مقدار آن می تواند در زمان های مختلف در یک فرد متفاوت باشد.

پیشاب چه شکلی است؟ معمولاً مایعی شفاف و چسبنده است.

چه زمانی پیشاب رخ می دهد؟ زمانی اتفاق می افتد که شما هیجان جنسی را احساس می کنید.

معنی پیشاب: پیشاب هیجان را نشان می دهد و به این معنی است که شما نسبت به شریک جنسی خود تمایل دارید.

ساز و کار پیشاب
غده کاوپر منبع اصلی مایع پیشاب است. این غده در زیر پروستات قرار دارد و به آن غده بولبورترال نیز می گویند. در هنگام تحریک جنسی مایعی قلیایی و مخاط مانند تولید می کند.
• پیشاب اسیدیته ی مجرای ادرار را خنثی می کند. ادرار اغلب اسیدی است و باقیمانده اسیدی در مجرای ادراری باقی می گذارد. اسپرم در محیط اسیدی رشد نمی کند. پیشاب یک pH پایه (قلیایی) برای منی و مجرای ادرار فراهم می کند.
• حاوی گلیکوپروتئین است که در حین مقاربت روانکاری می کند.
• محیط طاق واژن از نظر شیمیایی برای اسپرم نامناسب است و پیشاب یک بافر خنثی کننده را فراهم می کند تا به آنها کمک کند زنده و فعال بمانند.

آیا پیشاب می تواند باعث بارداری شود؟
پیشاب در تمام طول عمل جنسی آزاد می شود و وارد واژن شریک زندگی شما می شود. هر اسپرم موجود در آن می تواند از طریق دهانه رحم به سمت بالا حرکت کند و تخمک را در لوله فالوپ پیدا کند.

روش خروج (بیرون کشیدن به موقع) به خروج آلت تناسلی از واژن قبل از انزال اشاره دارد. این یک روش قدیمی است، هیچ هزینه ای ندارد و عوارض جانبی ندارد. اما غیر قابل اعتماد است. بارداری ممکن است به دلیل وجود اسپرم در پیشاب اتفاق بیفتد.
ترشحات غده کاوپر حاوی هیچ اسپرمی نیست. با این حال، پیشاب جمع آوری شده در نوک آلت تناسلی وجود اسپرم را نشان می دهد.
برخی از مطالعات نشان داده اند که بیش از 40 درصد مردان در مایع پیشاب خود اسپرم دارند. برخی از مردان همیشه در پیشاب خود اسپرم دارند، در حالی که برخی هرگز اسپرم ندارند.
این پدیده احتمالاً این که چرا برخی از مردان در کنترل بارداری با روش خروج موفق هستند را توجیه میکند. اما احتمال وجود اسپرم در پیشاب زیاد است. راه جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم از اولین لحظه تماس با دستگاه تناسلی است.
برای اینکه روش خروج به عنوان کنترل بارداری عمل کند، باید زمانی که انزال در شرف وقوع است بیرون بکشید. انجام هرباره ی این کار دشوار است. اطلاع از ورود پیشاب به واژن شریکتان غیرممکن است. ترکیب خروج با روش های دیگر کنترل بارداری مانند کاندوم، قرص های ضد بارداری خوراکی یا حلقه واژینال بهترین کارکرد را دارد.
این باور وجود دارد که اسپرم های موجود در پیشاب، اسپرم های باقی مانده در مجرای ادرار از آخرین انزال هستند. اما حتی پس از چندین بار دفع ادرار پس از آخرین انزال، پیشاب حاوی اسپرم است. ادرار کردن جهت شستن مجرای ادرار برای دور نگه داشتن اسپرم از پیشاب جوابگو نیست.

جایگزین های روش خروج چیست؟
اگر نمی خواهید باردار شوید، روش خروج نباید تنها روش کنترل بارداری شما باشد. شما باید آن را با روش دیگری ترکیب کنید. اگر خانواده‌تان را تکمیل کرده‌اید یا تصمیم گرفته‌اید بچه دار نشوید، عقیم‌سازی مردانه یا زنانه روش‌هایی قابل اعتماد و دائمی هستند.
روش های موقت عبارتند از:

دیافراگم یا کاپ. دهانه رحم را می پوشاند و اجازه نمی دهد اسپرم وارد رحم شود.

قرص های ضد بارداری خوراکی. این قرص ها حاوی هر دو نوع هورمون جنسی، استروژن و پروژستین هستند. این قرص به گونه ای عمل می کند که از آزاد شدن تخمک توسط تخمدان ها جلوگیری می کند. قرص های ضد بارداری خوراکی بیش از 99 درصد در پیشگیری از بارداری موثر هستند.

ایمپلنت ضد بارداری. دکتر یک میله پلاستیکی کوچک زیر پوست زن قرار می دهد. هورمون پروژسترون را به مدت سه سال آزاد می کند و از بارداری جلوگیری می کند.

تزریق ضد بارداری. یک تزریق آهسته از پروژسترون به زنان داده می شود. تا سه ماه از بارداری جلوگیری می کند.

پچ ضد بارداری. زن می تواند آن را به پوست خود بچسباند و به مدت یک هفته پروژسترون آزاد می کند. باید هر هفته به مدت سه هفته تعویض شود. به پریودهای سنگین و پریودهای دردناک کمک می کند و حتی اگر حالت تهوع و استفراغ دارید نیز موثر است.

کاندوم. از ورود مایع منی به واژن جلوگیری می کند. علاوه بر بارداری، از انتقال HIV و سایر بیماری های مقاربتی نیز جلوگیری می کند.

کاندوم زنانه. در داخل واژن پوشیده می شود و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند.

دستگاه داخل رحمی (IUD). وسیله کوچکی است که در رحم قرار می گیرد. مس یا هورمون ترشح می کند و از بارداری جلوگیری می کند. آی یو دی چندین سال کار می کند.

حلقه واژن. در داخل واژن قرار می گیرد. هورمون ها را به آرامی آزاد می کند و از بارداری جلوگیری می کند.

آیا پیشاب می تواند باعث عفونت HIV شود؟
بله، می تواند. ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) در پیشاب وجود دارد. غلظت ویروس در پیشاب کمتر از مایع منی است، اما ممکن است عفونت رخ دهد.

اگر مایع پیشاب بیش از حد داشته باشید چه؟
مقدار این مایع متغیر است. برخی از مردان حجم زیادی دارند. این می تواند از نظر اجتماعی خجالت آور باشد، زیرا تنها با قرار ملاقات یا بوسه باعث خیس شدن شلوار می شود.
پیشاب بیش از حد یک مشکل پزشکی یا تهدیدی برای سلامتی نیست. اما اگر می خواهید آن را کاهش دهید، باید با پزشک خود صحبت کنید. داروهایی مانند فیناستراید می توانند چنین علائمی را تسکین دهند.
اسپرم در برخی از مردان به پیشاب نشت می کند. تعداد اسپرم ها کمتر از منی است اما احتمالاً می تواند باعث بارداری شود. اگر از روش خروج برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنید، باید بدانید که این روش به تنهایی کافی نیست. حتی اگر اراده ی آهنین داشته باشید و هر بار قبل از انزال بیرون بکشید، ممکن است پیشاب شما باعث بارداری شود. بهتر است روش خروج را با روش دیگری برای جلوگیری از بارداری ترکیب کنید.

منبع:
https://www.webmd.com/men/what-is-pre-ejaculate

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-24 17:27:27 +0330 +0330

آفرین

2 ❤️

2024-04-24 19:13:27 +0330 +0330

دمتونم گرم

1 ❤️

2024-04-24 19:36:08 +0330 +0330

بسیار ممنون از ارائه این اطلاعات

2 ❤️

2024-04-24 20:35:49 +0330 +0330

در کل‌ پیشاب‌۲ دلیل اصلی داره ، اول اینکه مسیر خروج اسپرم برای بارداری رو ضد عفونی میکنه ، دوم اینکه مسیر‌خروج‌ اسپرم رو روان میکنه تا اسپرم با شدت و به راحتی خارج بشه ، من خودم پیش آبم خیلی زیاده معمولا وقتی حشری میشم

2 ❤️

2024-04-25 14:25:40 +0330 +0330

عالی. بود 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
کلا. مردا. خطرناک هستن

3 ❤️

2024-04-25 21:08:00 +0330 +0330

عالی بود تشکر

1 ❤️

2024-04-25 21:13:23 +0330 +0330

آیا IUD از بارداری خارج از رحم هم جلوگیری میکنه؟
مثلا اگر چندین تخمک باقی مانده باشند، و IUD رد شده باشد چه؟

1 ❤️

2024-04-28 04:30:25 +0330 +0330

↩ Alioye
طبق مقاله ای که در سال 2019 در وبسایت رسمی نهاد ملی بهداشت آمریکا (NIH) منتشر شده، “در حالی که استفاده از دستگاه داخل رحمی (IUD) به طور قابل توجهی بروز حاملگی داخل رحمی را کاهش می دهد، اما محافظت یکسانی از خطر حاملگی خارج رحمی ایجاد نمی کند.” و همچنین
“باکتری وارد شده از طریق قرار دادن IUD ممکن است باعث عفونت لوله فالوپ شود که خطر حاملگی خارج از رحم را افزایش می دهد. خطر این عفونت در بین کاربران (IUD ) 2.94-4.5 برابر افراد غیر استفاده کننده است. در این مطالعه مشخص شد که ریسک حاملگی خارج از رحم برای مصرف کنندگان (IUD ) 1.6 برابر بیشتر از بقیه افراد است.”
و همچنین پیشنهاد شخصی بنده این هست که قبل از انجام این کار حتما با پزشک معتبر مشورت کنید. شاد و سلامت باشید.

1 ❤️

2024-04-28 04:33:22 +0330 +0330

↩ فرخ فرشید
خواهش میکنم، لطف دارید 🙏

0 ❤️

2024-04-28 09:35:31 +0330 +0330

↩ 98Dante
سپاس فراوان.

1 ❤️

2024-05-03 01:44:00 +0330 +0330

یک سوال دارم جسارتا
بعد از انزال تا چه تایمی اسپرم فعال هست؟
ساده تر بگم
برای دخول بعد از انزال، چه تایمی رو باید از کار دست کشید؟ ایا میشه با خشک کردن مجدد اقدام به دخول کرد؟ یا اقدام خاصی لازمه؟
بعد از چند ساعت چطور؟ مثلا انزال اتفاق افتاده و بعد از چند ساعت دوباره میخواد دخول اتفاق بیفته!
ممنون میشم بفرمایین

0 ❤️

2024-05-04 07:40:37 +0330 +0330

↩ Alioye
ببینید امکان داره با انجام هر کدوم از این پیشگیری‌ها باز هم بارداری اتفاق بیفته من خودم دیدم خانومی که لولهاش وابسته بود وجراحی کرده بود اما بعد مدتی همین خانوم درمیان تعجب حتی پزشکها باردار شده بودن وبرای زایمان مجبور شدن دوباره جراحی کنن ولوله هارو بازکنن وزایمان کنن که الان حدود ۱۰ سال گذشته ودختری که زاییدن الان کلاس ۴هست

1 ❤️

2024-05-04 08:09:53 +0330 +0330

بسیار مفید و واقعا بدون کاندوم قابل اعتماد نیست حتمی باید پیشگیری کرد

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «