مقایسه طالبان با دولت جمهوری سابق

1402/08/10

با درود و حرمت!
ملت های همسایه و همزبان , خواه نخواه با هم تنیده شده است. هزار بار هم اگر من بگویم که تحولات در ایران به من افغان مربوط نیست در حقیقت اشتباه گفته ام! همسایه های بشدت روی یک دیگر اثر میگذارند.
من چهار دولت افغانستان ره با رژیم های وایدولوژی های مختلف تجربه کرده ام… اینجا میخواهم بعضی از نکات ره که واقعا رسانه ها سانسور میکنند برای تان صادقانه بازگو کنم به عنوان یک شاهد عینی!
نواقص طالبان ره همه شنیده اند… زن ستیز و تمدن گریز جلوه داده میشن و همه وحشی و آدم کش! اما ایا واقعا اینگونه است؟؟
خب بعضی شان بله ! نیروهای طالب بشدت رادیکال افراطی اند و هرآنچه در شریعت اسلام نیامده رو به سختی میشه برای آنها تفهیم کرد!
از آن طرف خوبی های زیادی هم دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است. اینجا من چند مورد ره بیان میکنم ومقایسه میکنم بین مقامات دولت قبلی با دولت طالبان!
نوت: این مقایسه بین جمهوریت و آمارات طالبان نیست کنا اینکه نظامی جمهوری واقعی , با هیچ چیزی قابل مقایسه بلکه این مقایسه بین مقامات دو دولت است !
تحصیلات…
مقامات دولت پیشن اکثرا تحصیل کرده بودند یا مدارک شان ره از جای خریده بودند.
اما مقامات دولت طالب اکثرا سواد دینی دارند . ولی سواد تخصصی ندارند

صداقت درکار…
مقامات دولت پیشن اکثریت قاطع شان دزد بودند و تنها دغدغه شان دزدی از جیب ملت بود.
مقامات طالب بسیار بسیار کم پیدا میشه که دزد باشند… همه در کارهایشان صادق اند.

وطن دوستی…
رهبران دولت قبلی فقط ادعا وطن دوستی داشتند و تمام روز شان صرف شعار های عوام فریبانه میشد.
طالبان واقعا وطن دوستند.از مرزهای کشور بشدت دفاع میکنند و در این راه از کسی یا کشوری بیم ندارند.

آبادانی وطن…
در دولت پیشن میلیاردها دالر صرف میشد تا حتی یک خیابان ساخته شود… به هزار دزد و ملک و شیخ وملا و خان منطقه شما باید سهم میدادی تا اجازه بدن شما جاده بسازی یا مکتب و شفاخانه… اندکی پولی باقیمانده هم صرف تجملات و بریز بپاش های دفتری میشد دست آخر یک متر سرک به قیمت های نجومی ساخته میشد و چند روز بعد ویران میشد…
اما در این دولت به احدی چیزی نمیدهند… با تمام قدرت پروژه های آبادانی در افغانستان در جریان است که در این دو سال به اندازه 10 سال پروژه عملی شده.

شجاعت…
افراد دولت پیشین بسیار ترسو بودند… با هزار ماشین رزهی و بادیگارد های مخصوص جرهت ظاهر شدن بین مردم را نداشتند. مردم عوام ره همواره از پشت شیشه های ضد گلوله و سیاه نظاره میکردند.
ولی مقامات طالب از مردم ترسی ندارد… بارها شده من خودم استاندار کابل ره دیده ام که پای پیاده در بین مردم راه میرود و از مردم و کسبه کاران در مورد مسایل مختلف نظر خواهی میکنند.

مواد مخدر…
دولت پیشین بخصوص مشاوران خارجی دولت همه در ترانزیت مواد مخدر سهم داشتند. کشت تریاک غیر مستقیم توسط بریتانیایی ها در هلمند ترویج شده وبعد ازاینکه بهره بردای میشد بشکل نمایشی چند مزراعه خالی ویران شده عکس گرفته میشد که ما با کشت مواد مخدر برخورد میکنیم. افغانستان سه میلیون معتاد رسمی به مواد مخدر داشت!
ولی فعلاکشت مواد کاملا ممنوع شده… بسیار بسیار کم است که کسی جرهت کنه تریاک بکاره… شاید باورت تان نشود و برای تان عجیب باشد اما دولت طالبان تمام معتادین ره از سراسر افغانستان جمع کرده به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده است. فعلا در تمام کابل و کلان شعر ها حتی یک معتاد هم دیده نمیشود…

اخراج افراد از کار…
این حرف حقیقت ندارد به عنوان یک فرد با وجدان باید همیشه حرف راست ره گفت…
هیچ فردی از همکاران من که همه ما از زمان جمهوریت در دولت کار میکرده ام از کارش بیکار نشده است همه ما سرکار هایمان هستیم… مگر کسی خودش ترک وظیفه کرده باشد … ایران رفته یا خارج رفته باشد… هیچ کس اخراج نشده
من دو نفر از زنهای فامیل ما ک قبلا در دولت کار میکردند از زمان امدن طالبان خانه نشین شده اند ولی حقوق ماهانه شان مثل سابق به حسابشان حواله میشود تمام و کمال!
در اخر عرض کنم طالبان هزاران عیب دارند که اینجا من درمورد آنها چیزی ننوشته ام فقط این تاپیک به مطالبی پرداخته که در مورد طالبان گفته نشده است…
در پایان یک رقص محلی نیروهای طالبان ره ببینید که بابت پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان استش

1050 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-11-01 11:04:14 +0330 +0330

🤔

0 ❤️

2023-11-01 13:48:47 +0330 +0330

↩ gooshtaz
چی شده دادا

0 ❤️

2023-11-09 12:54:13 +0330 +0330

بنظرت بهتره طالبان بمونن تا ابد؟

0 ❤️

2023-11-19 17:27:09 +0330 +0330

↩ Jangsetiz
خب سوال پیپچیده ای است…
اولا که نظر من زیاد مهم نیست .رفتن و ماندن طالب به عوامل بسیار بزرگتری ربط داره… دوما معتقدم طالب با این شیوه تفکر نمیماند بلکه تغییر خواهد کرد و تعدیل فکری خواهد دید

0 ❤️

2024-01-18 13:08:50 +0330 +0330

یواش یواش به سمت فساد میرن
اینجا هم اوایل انقلاب همینجور بوده
اون چیزی که باعث میشه فساد کنترل بشه اصل تفکیک قوا و آزادی مطبوعات و آزادی بیان هست

1 ❤️

2024-01-18 13:13:09 +0330 +0330

من میترسم
میگن پاکستان با موشک زده بهمون
نکنه جنگ بشه؟
نیان به من تفنگ بزنن؟
حالا چیکار کنم؟؟؟😭

0 ❤️

2024-04-20 10:37:43 +0330 +0330

شما درست میگی،اول انقلاب سال ۵۷ هم ایران همینجوری بوداینا موقتیه،ولی کم کم مقامات و مسئولان ب سمت فسادرفتن ودزدی واختلاس و سرکوب هرنوع معترضی رو درپیش گرفتن،حکومت و کشور تک بعدی یعنی دیکتاتوری ،پیشرفت و آبادانی زمانی تداوم داره هزاران سال که دمکراسی و ازادی در همه ی بخش ها و حوزه های فرهنگی اقتصادی ،مذهبی باشد.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «