آیا به صورت مکرر، رویاهای سکسی می‌بینید؟ (توضیحات یک متخصص درمورد معنای این رویاها)

1403/01/30

برخی از خواب‌ها به نظر می‌رسد تا حدودی در بین همه مردم مشترک باشد. تعدادی از موضوعات رایج در بین این رویاها، مارها، عنکبوت‌ها و البته سکس است.
رویا‌های جنسی نه تنها بسیار رایج هستند، بلکه می‌توانند حاوی اطلاعات ارزشمندی نیز باشند. در اینجا، ما به انواع رویاهای جنسی که مردم اغلب می‌بینند، معنای احتمالی آنها و چگونگی جلوگیری از دیدن آنها (البته اگر می‌خواهید جلوی آنها را بگیرید) می‌پردازیم.


چرا ما رویاهای سکسی می‌بینیم؟

رویاهای سکسی ممکن است صرفاً کارکرد درونی یک ذهن شهوانی به نظر برسند، اما به گفته لائوری لوونبرگ (Lauri Loewenberg) که یک تعبیرکننده حرفه‌ای خواب است، این گونه رویاها اغلب اصلاً در مورد رابطه جنسی نیستند، بلکه جزئیات‌شان نیز مهم هستند - حتی چیزهای به ظاهر تصادفی.
به طور معمول، جزئیات خواب‌ها به جنبه‌ای از زندگی واقعی شما مرتبط هستند و پیام‌ها یا درس‌هایی در نمادگرایی آنها تنیده شده است. لوونبرگ در مورد رویاهای سکسی می‌گوید:« مهمترین نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که رویاهای سکسی به ندرت در مورد یک رابطه فیزیکی واقعی هستند که شما می‌خواهید، بلکه بیشتر در مورد یک اتحاد روانی است.»
او توضیح می دهد:« بدیهی است که اگر در زندگی واقعی می‌خواهید با این فرد بخوابید، از قبل می‌دانید و لذا برای دانستن این موضوع به خواب نیاز ندارید. اما اگر کسی است که واقعاً به او جذب نشده‌اید، احتمالاً ویژگی‌ای در او وجود دارد که شما آن را تحسین می‌کنید یا می‌خواهید آن را تقلید کنید.»
با این حال، اگر از زندگی مشترک خود با همسرتان لذت می‌برید و همچنان رویای سکس با غریبه‌ها یا رئیس خود را دارید، نترسید. طبق گفته لوونبرگ، رابطه جنسی در خواب اغلب نشان‌دهنده میل به ارتباط با جنبه درونی آن فرد، مانند ویژگی یا رفتار است تا بدن فیزیکی او.


15 تا از رایج‌ترین رویاهای سکسی

1. رویای سکس با یک غریبه یا آشنا

اگر خواب رابطه جنسی با افراد غریبه یا افرادی که به سختی می‌شناسید را دیده‌اید، ممکن است مطمئن نباشید که چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید یا خودتان می‌خواهید درموردشان تجسم کنید. لوونبرگ در این مورد پیشنهاد می‌کند به چیزهایی که در شخصیت شخص موجود در رویای شما برجسته است، بنگرید.
وی می‌گوید:« مثلا، شاید آن‌ها خیلی عضلانی باشند. اگر یک ویژگی یا رفتاری در مورد فردی که در خواب می‌بینید واقعاً برجسته باشد، آن چیزی است که او نماینده آن است. بنابراین، عضلات نماد توانایی خود شما برای قوی بودن، مقابله با شرایط سخت و پشت سر گذاشتن مشکلات هستند.»

2. رویای سکس با معلم (استاد دانشگاه) یا رئیس

به گفته لوونبرگ، با در نظر گرفتن اینکه سکس با کسی در خواب اغلب نشان دهنده تمایل به داشتن ویژگی آن فرد است، وی معتقد است:« خواب دیدن در مورد رئیس یا استادتان ممکن است به این معنی باشد که شما خواهان ویژگی‌های یک رئیس هستید، قدرت بیشتری می‌خواهید، می‌خواهید مسئول باشید و تصمیمات قاطع‌تری بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید با رئیس خود ارتباط خوبی برقرار کنید یا به نوعی با او ارتباط برقرار کنید تا به شما احترام بگذارد.»

3. رویای سکس با اکس‌تان

این که در خواب اکس‌تان را ببینید، چیز غیرمعمولی نیست و اگر [در خواب] با او سکس می‌کنید، واضح‌ترین دلیل این است که ممکن است دل‌تان برای او تنگ شده باشد. لوونبرگ اضافه می‌کند:« این موضوع بخصوص زمانی مطرح است که نسبت به همدیگر سرد شده‌اید یا رابطه فعلی‌تان دیگر آن چنان مناسب نیست.»
او اضافه می‌کند، اگر اکس‌تان کسی است که خوشحالید که از شرش خلاص شده‌اید، داشتن رابطه جنسی با او در خواب می تواند در واقع نشانه‌ای از کنار آمدن با آن رابطه و رها کردن آن باشد. همچنین ممکن است دلتان برای برخی از جنبه‌های رابطه تنگ شده باشد، البته نه برای خود فرد بلکه مثلاً برای امنیتی که رابطه ارائه می‌داد.

4. رویای سکس با پارتنر فعلی

بر اساس گفته‌های لوونبرگ، خواب رابطه جنسی با پارتنرتان کاملاً رایج است، اما همچنان باید به سایر اتفاقات در حال وقوع در خواب نیز توجه کنید. او توضیح می دهد:« در خواب کجا بودید؟ آیا نوعی گفتگو بین شما رد و بدل شد، یا برخی عناصر خاص دیگر در خواب وجود داشت؟ زیرا به احتمال زیاد این جزئیات اطلاعات بیشتری در مورد موضوعاتی که اخیراً به آن‌ها متصل شده‌اید یا گفتگویی که اخیراً داشته‌اید به شما می‌دهد.»

5. رویای سکس با یک دوست

خوابیدن با یک دوست در رویا، الزاما به معنای عشق ناخودآگاه شما به او نیست. لوونبرگ در این باره می گوید:« این موضوع گاهی اوقات می‌تواند در مورد اتصال یا کنار آمدن در برخی سطوح روانشناختی یا احساسی باشد.» او اضافه می کند:« آیا اخیراً با هم ارتباط برقرار کرده‌اید؟ آیا گفتگوی صمیمی و روشنگری داشتید یا متوجه شدید که دیدگاه مشترکی دارید یا تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته‌اید؟»
بنابراین، این خواب بازتابی از نحوه ارتباط شما یا شاید روشی است که می‌خواهید با دوست خود ارتباط برقرار کنید.

6. رویای سکس با یک سلبریتی

لوونبرگ می‌گوید:« ما چیزهای زیادی را به سلبریتی‌ها نسبت می دهیم و به طور کلی، اگر خواب ببینید که با یکی از آنها سکس می‌کنید، احتمالاً چیزی دارند که شما می‌خواهید. به یاد داشته باشید که ارتباط، اصل بازی است. اگر این سلبریتی، یک ستاره سینما باشد، احتمالاً ویژگی‌ای در شخصیتی که او بازی کرده وجود دارد که شما آرزویش را دارید.»

7. رویای سکس در مکان عمومی

در خواب، دیدن رابطه جنسی در مکان عمومی یا فضای باز نسبتاً رایج است و لذا مکان در خواب اهمیت دارد. لوونبرگ می گوید:« به صحنه‌ و موقعیت خواب، صرف نظر از اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، باید توجه کنید زیرا به طور کلی نشان دهنده جایی در زندگی یا جایی که از نظر قلبی و ذهنی قرار دارید، خواهد بود.»
بنابراین، داشتن رابطه جنسی در مکان عمومی در خواب می‌تواند نشان‌دهنده دغدغه شما نسبت به موقعیت اجتماعی یا دیده شدن باشد. همچنین بسته به اینکه با چه کسی در خواب رابطه دارید، ممکن است به دنبال شناخته شدن به خاطر ویژگی‌های آن شخص باشید.

8. رویای سکس در دستشویی یا حمام

در صورتی که خواب ببینید در حمام یا دستشویی رابطه جنسی دارید، لوونبرگ می گوید که ممکن است حوزه‌ای از زندگی شما وجود داشته باشد که نیاز به پاکسازی و رهایی دارد.
شریک جنسی شما در این خواب می تواند پیامی از ضمیر ناخودآگاه شما باشد که اگر ویژگی خاصی از این فرد را در زندگی و رفتار خود بگنجانید، به پاکسازی آن نگرش منفی کمک می‌کند.

9. سکس در آشپزخانه

آشپزخانه، تجلی‌گر خلق کردن و تغذیه است. بنابراین لوونبرگ می گوید:« اگر در خواب در آنجا سکس داشته باشید، این معمولاً نشانه خوبی است که چیزی در حال شکل گیری است.»
او می گوید:« برای ذهن در حال خواب، آشپزخانه نشان می‌دهد که در حال پختن نوعی ایده یا پروژه‌ای هستید که روح شما را تغذیه می‌کند، چیزی که از نظر روانشناختی، عاطفی و شاید مالی به شما انرژی می‌دهد.» لوونبرگ همچنین توضیح می‌دهد که شریک جنسی خواب شما در این رویا، سرنخی از کیفیت یا رفتاری است که می‌توانید برای پیشبرد پروژه یا هدف خود در خود ادغام کنید.

10. رویای سکس BDSM (BDSM= bondage and discipline, sadism and masochism یعنی بردگی، تحت سلطه بودن، سادیسم و مازوخیسم)

اگر BDSM در رویاهای شما دیده می‌شود، چند راه برای بررسی آن وجود دارد: ببینید در خواب، ارباب هستید یا برده و از خود بپرسید چه احساسی نسبت به آن دارید.
لوونبرگ می‌گوید:« در برخی موارد، این خواب ممکن است نشان دهد که شما نسبت به خودتان بسیار سختگیر هستید. همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما در برخی از زمینه‌های زندگی خود، خواهان کنترل بیشتری هستید (ارباب) یا برعکس، آرزو دارید که شخص دیگری کنترل را به دست بگیرد (برده) و البته، این نیز می‌تواند به این معنی باشد که شما به سادگی مجذوب این احتمال شده‌اید و می‌خواهید آن را در زندگی واقعی امتحان کنید.

11. رویای سکس دهانی

لوونبرگ می گوید:« اگر خواب ببینید در حال سکس دهانی هستید، این خواب‌ها اغلب به ارتباطات شما مربوط می‌شوند، زیرا سکس دهانی با دهان انجام می‌شود که ابزار برقراری ارتباط است.
او توضیح می‌دهد:« تقریباً هر رویایی که مرتبط با دهان باشد، همیشه به نحوه برقراری ارتباط شما در زندگی واقعی مرتبط خواهد بود. بنابراین، سکس دهانی می‌تواند در مورد گفتگوهای بسیار صمیمی باشد.» لوونبرگ همچنین اضافه می کند:« توجه به اینکه چه کسی دهنده و چه کسی گیرنده است مهم است، زیرا این موضوع به کسی که گفتگو را شروع کرده است یا کسی که نیاز به شروع گفتگو دارد، مرتبط خواهد بود.» نکته مهمی که او اضافه می‌کند آن است که این فرد دهنده است که نیاز به صحبت کردن دارد.

12. رویاهای خودارضایی

رویاهای مربوط به خودارضایی می‌توانند به چند مورد مختلف اشاره داشته باشند. لوونبرگ می‌گوید، اولا، ممکن است رابطه شما با پارتنرتان سرد شده و بدن شما به دنبال رهایی باشد. او اضافه می‌کند که علاوه بر آن، این رویاها می‌توانند به این معنا باشند که از دستاورد واقعی خود در زندگی راضی هستید.
با این حال، او اشاره می‌کند که اگر زیاد خواب خودارضایی می‌بینید، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که اخیراً کمی بیش از حد خودخواه بوده‌اید. لوونبرگ اضافه می‌کند:« همچنین این خواب‌ها می‌توانند به سادگی پیامی از ناخودآگاه شما باشد که به شما می‌گوید باید خودتان با چیزی مانند مسائل کاری یا خانگی کنار بیایید.»

13. رویای سکس تریسام یا اورجی

اگر خواب تریسام یا اورجی می‌بینید، لوونبرگ می‌گوید که این خواب‌ها به بخشی از زندگی شما مرتبط است که در آن اتفاقات زیادی در جریان است و نیاز به ساده سازی دارد. او توضیح می‌دهد:« این خواب می‌تواند به سادگی به شما بگوید که باید در حال حاضر روی یک چیز تمرکز کنید. شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، بنابراین فقط روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید.»


لوونبرگ همچنین اضافه می‌کند:« در برخی موارد، این خواب‌ها می‌توانند به تردید یا داشتن مسیرهای متعددی که می‌توانید دنبال کنید نیز مرتبط باشند.» وی در این باره می‌گوید:« باید یک مسیر را انتخاب کنید و آن را دنبال نمایید.»

14. رویاهای مربوط به حسرت رابطه جنسی

در برخی موارد، ممکن است خواب ببینید که در حال برقراری رابطه جنسی با کسی هستید، اما ناگهان این اتفاق نمی‌افتد (یعنی مزاحمتی پیش می‌آید یا فردی که در خواب می‌بینید دور می شود).
لوونبرگ می‌گوید:« این خواب‌ها به احساس دور از دسترس یا غیرقابل دستیابی بودن چیزی در زندگی واقعی شما مرتبط هستند. همچنین او توضیح می دهد:« این خواب‌ها می‌توانند نشان‌دهنده این باشند که به نظر می‌رسد هرگز فرصتی برای رسیدن به خواسته خود ندارید، اما همچنین ممکن است به برخی از زمینه‌های زندگی شما مرتبط باشد که در آنجا به نظر نمی‌رسد بتوانید به رضایت برسید، مانند شغل شما.»

15. رویاهای مربوط به تعرض ناخواسته یا آسیب جنسی گذشته

در حالی که رویاهای جنسی می‌توانند سرگرم کننده و حتی لذت بخش باشند، اما مواردی از خواب دیدن در مورد تعرض‌های ناخواسته یا آزار جنسی نیز وجود دارد، به خصوص اگر در گذشته قربانی خشونت جنسی بوده باشید.
لوونبرگ می‌گوید:« اگر هر گونه آسیب جنسی را تجربه کرده‌اید، کابوس دیدن در مورد آن رویداد می‌تواند نشانه‌ای از PTSD (Post Traumatic Stress Disorder= اختلال اضطراب پس از سانحه) باشد و باید با یک متخصص بهداشت روان در میان گذاشته شود.»
با این حال، اگر این خواب به هیچ تجربه واقعی گذشته در زندگی شما مرتبط نیست، خواب دیدن در مورد تعرض‌های ناخواسته معمولاً به احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن در یک موقعیت واقعی زندگی یا حتی احساس سلطه یا تحت فشار قرار گرفتن توسط کسی که سعی در دستکاری یا تحمیل عقایدش بر شما دارد، مرتبط است.


بله، دیدن رویاهای سکسی، نرمال است!

همانطور که قبلا ذکر شد، رویاهای جنسی بسیار رایج بوده - و بله، کاملاً طبیعی هستند. تحقیقات حتی نشان می‌دهد [1] که تقریباً یک چهارم افراد ماهی یک بار خواب جنسی می‌بینند! در این مورد تبعیضی بین جنسیت‌ها وجود ندارد. افراد با تمام گرایش‌های جنسی خواب های جنسی و احتلام شبانه (جُنُب شدن) را گزارش می دهند.
جیجی انگل (Gigi Engle) که یک سکسولوژیست است، معتقد است راه ساده‌ای برای تعیین دقیق علت دیدن رویاها وجود ندارد، اما اکثر کارشناسان بر این عقیده‌اند که رویاها تحت تأثیر هر دو عامل خارجی (مانند دما، وضعیت خواب، خروپف شریک زندگی و غیره) و عوامل داخلی (مانند استرس، اضطراب، افکار در مورد روز و غیره) قرار می گیرند.»
از تماشای یک فیلم عاشقانه داغ قبل از خواب گرفته تا حتی خوابیدن روی شکم، عوامل زیادی می‌توانند باعث ایجاد یک رویای سکسی شوند. بنابراین به جای نگرانی در مورد دلیل دیدن خود خواب، سعی کنید بفهمید که این خواب چه چیزی می خواهد به شما بگوید.


آیا می‌توان جلوی دیدن رویاهای سکسی را گرفت؟

خواب دیدن در مورد رابطه جنسی معمولاً بدترین کابوس یک شخص نیست. اما لوونبرگ توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد:« اگر این خواب ها، مکرر و ناخوشایند هستند یا صرفاً نمی‌خواهید در مورد کسی که تمایلی به برقراری رابطه جنسی با او ندارید، رویا ببینید، بهترین راه برای متوقف کردن یک خواب، عمل کردن بر اساس پیامی است که آن رویا به شما می دهد.» او اضافه می کند:« یک رویا شما را آزار می‌دهد و بارها و بارها همان پیام را به شما می‌دهد؛ تا زمانی که گوش دهید و اقدام کنید.»
بنابراین، او می گوید:« اگر مثلاً به طور مداوم، خواب رئیس خود را می‌بینید، پس پیام را بگیرید و آن را به کار بگیرید. شروع کنید به اینکه در زندگی خود، رئیس باشید. شروع به عهده داری مسئولیت کنید تا آن خواب متوقف شود.»
لوونبرگ اشاره می کند:« برای فهمیدن پیام، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از خودتان بپرسید که به چه روشی باید با این شخص ارتباط برقرار کنم. همچنین باید به این فکر کنید که چه چیزی را در او تحسین یا بدان احترام می‌گذارید. از آنجا، می‌توانید شروع به تجسم هر کیفیت یا ویژگی‌ای که دارد، کنید.»
همچنین بد نیست که یک دفترچه یادداشت رویا داشته باشید که در آن رویاهای خود را ثبت کنید و همچنین یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید تا بتوانید به عقب برگردید و ببینید چه اتفاقی در روز قبل افتاده است که ممکن است روی خواب شما تأثیر گذاشته باشد.


نتیجه‌گیری
تمام رویاها مرموز و قابل تعبیر هستند و رویاهای سکسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما مطمئن باشید، همیشه لازم نیست آنها را به معنای واقعی کلمه در نظر گرفت. در واقع، آنها معمولاً اینطور نیستند.


[1] https://psycnet.apa.org/record/2017-37787-001
منبع

12 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-18 01:27:43 +0330 +0330

درود دوستان. امیدوارم حال دلتون خوب باشه!
امیدوارم مقاله بالا مورد توجه‌تون قرار گرفته باشه. ممنون میشم با لایک و کامنتاتون ازم حمایت کنین.
شما هم رویاهای سکسی که دیدین رو برامون تعریف کنین.
دوستدار همه‌تون ARM7997

0 ❤️

2024-04-18 07:30:54 +0330 +0330

🙏 🌹 🙏

1 ❤️

2024-04-18 07:57:16 +0330 +0330

جالب بود ممنون ازت

1 ❤️

2024-04-18 08:26:52 +0330 +0330

ممنون که برای آگاهی رسانی فعالیت میکنی
لطفا با قدرت به کارت ادامه بده.

1 ❤️

2024-04-18 09:16:23 +0330 +0330

من که دیگه تا چشامو میبندم این رویاها میان سراغم ، واقعا نمدونم چیکارکنم 😂💦

1 ❤️

2024-04-18 10:32:01 +0330 +0330

گاهی وقتا میبینم و بیشتر با دوستام هست توی خواب😑

2 ❤️

2024-04-18 17:14:43 +0330 +0330

❤️

1 ❤️

2024-04-18 17:17:59 +0330 +0330

مقاله و تحقیق بسیار جالبی بود ممنون از شما بابت ارائه این مطلب جالب .

1 ❤️

2024-04-20 12:42:24 +0330 +0330

ما ک اصلا نمیبینیم چی؟

1 ❤️

2024-04-20 14:30:58 +0330 +0330

خیلی مفید بود ممنون

1 ❤️

2024-04-21 22:40:54 +0330 +0330

قبلا هر از گاهی رویای خوبی میدیدم. نمیدونم چی شده «عذرخواهی میکنم» ریده شده توی رویاهام. اونجا هم دیگه چیز خوبی گیرم نمیاد.

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «