کینک ها و فیتیش های جنسی چیست؟

1403/01/30

گرایش ها جنسی نامتعارف (کینک ها) و فیتیش های جنسی چیست؟

ما همه چیز را از این که گرایش ها جنسی نامتعارف(کینک ها) چیست، از کجا می‌آیند و چگونه می‌توانید بفهمید کدام مورد برای شما و شریک(های)تان مفید است، تجزیه و تحلیل می‌کنیم.


اگر قصد دارید که پا به دنیای kink ها بگذارید، جای مناسبی آمدید.

در سال 2022، “سکس گروهی” سومین دسته بندی پر جستجو در پورن‌هاب بود (به همراه برچسب “واقعیت” در رتبه اول قرار میگرفت). دسته بندی های “سه نفره(تری سام)” در سطح جهان با 34 درصد افزایش و " orgy" با بیش از 113 درصد رشد داشتند. مردم به تنوع نیاز دارند و دنیای سکس kink بهترین جا برای پیدا کردن تنوع است.
اما kink های جنسی چی هستند؟ آیا فقط شامل سکس گروهی است؟ BDSM متفاوت است؟ عجیبه زمانی که من رو “جنده تربیت شده” صدا کنند و هیجان زده شم؟
نه، بله، شاید. شوخی کردم.
کینک ها رایج هستند. اما مهم است که بفهمید که شما در چه چالش‌هایی وارد می‌شوید. اگر تحقیقات خود را انجام ندهید، ممکن است درگیر کاری شوید که باعث لذت و راحتیتان نشود. در هر صورت، اگر قصد دارید که پا به دنیای کینک های جنسی بگذارید، به جای مناسب آمده‌اید. با صحبت با متخصصان این حوزه، همه چیز راجع به کینک ها که باید بدانید را بررسی می‌کنیم:
Kink ‌ها چی هستند؟
از کجا می‌آیند؟
و چگونه می‌توانید از شریک خود بخواهید تو دهان شما تف کند؟ [منظور شامل یه نمونه از عملی کردن فتیشتون هست.م.]

Kink ها چیستند؟
روش‌های مختلفی برای تعریف " Kink" از بسیار گسترده تا بسیار خاص وجود دارد.

روانشناس و رواندرمانگر جنسی باربارا سانتینی به VICE [سایتی که ترجمه از ان صورت گرفته است.م.]گفت: “هر نوع رابطه جنسی خارج از رابطه جنسی استاندارد بین دو شریک که تنها یک شریک جنسی(در یک زمان) دارند ، شامل kink و BDSM (بردگی، تأدیب، فرمانبرداری و تسلیم )”، می شود.
" kink یک اصطلاح کلی برای هر نوع سکس غیر سنتی و نامتعارف است که نیاز به تبادل قدرت ندارد، در حالی که دومی یک نوع سکس غیر سنتی و نامتعارف است که شامل تبادل قدرت بیشتر است. این گذاره ما را به این نتیجه می‌رساند که اگرچه kink و BDSM به صورت معادل استفاده می‌شوند، اما متفاوت هستند."
به طور اصولی، " kink" معنای متفاوتی برای افراد بر اساس پس‌زمینه‌های فرهنگیشان دارد. اما در اکثر زمینه‌ها، تعریف آن به اینگونه است (هر چیزی که خارج از رابطه جنسی عاطفی و مبتنی بر نزدیکی بین دو نفر باشد). کینک ممکن است شامل موارد مختلفی باشد. [در تاپیک های بعدی انواع کینک ها اضافه خواهد شد که میتوانید بخوانید.م.]

چه تفاوتی بین کینک و فتیش وجود دارد؟
تمایز بین کینک و فتیش به راحتی قابل حل است. فتیش یک اصطلاح محدودتر است که افرادی با علاقه شهوانی به بخش‌های خاص غیر جنسی بدن، بافت‌ها، بوها، لباس‌ها و اشیاء دارند را توصیف می‌کند.

بر اساس نظر سانتینی:" فتیش چیزی است که در درجه اول رفتار جنسی فرد را تعریف می کند و به طور جدایی ناپذیری با آن مرتبط است."
فتیش‌ها اغلب جزئی از زندگی جنسی فرد هستند و محور زندگانی شهوانیش را تشکیل می‌دهند.
به عنوان مثال، فردی که فتیش پا دارد فقط از لمس کردن یا دیدن پاها در حین رابطه جنسی لذت نمی برد، از تعامل جنسی با پاها (به استثنای چیزهای دیگر) هم لذت میبرد.
“این افراد ممکن است اصلا دخولی نداشته باشند ، اما این عمل [تعامل با پاها] برایشان لذت جنسی را ایجاد کند” (سانتینی).


کینک های جنسی از کجا می آیند؟
خب، پاسخ به “کینک چیست؟” خیلی ساده نیست. اما می‌توانیم خلاصه کنیم و بگوییم که با خواسته‌ها و فانتزی‌های غیر سنتی و نامتعارف مرتبط است. پس، گرایش های نامتعارف جنسی از کجا میان؟ آیا این گرایش ها ارثی هستند؟ آیا می تونید دوران کودکی خود را مثلا برای داشتن کینکی مثل سکس در محیط عمومی مقصر بدونید ؟
رنه مین، مدیر (خانم) مدرسه کینک های جسمانی ، به VICE گفت: «دو راه وجود دارد که افراد به سمت گرایش های نامتعارف جنسی جذب می‌شوند: یا به صورت ذاتی و درک شده در دوران کودکی، یا به عنوان علاقه‌ای که بعداً در زندگی پیدا می‌شود».
گرایش های نامتعارف جنسی و فتیش‌هایی که در سال‌های اولیه کودکی شکل می‌گیرند، در بسیاری از مواقع، کاملاً غیرجنسی هستند. به عنوان مثال، یک پسر دو یا سه ساله در حالی که با اسباب بازی خود بازی می کند، کنار پای مادرش می نشیند. با گذشت زمان، کفش های زنانه را با آن خاطرات شاد مرتبط می کند و فتیش پا را ایجاد می کند.

" گرایش های نامتعارف جنسی می تونه ریشه در کودکی نداشته باشه و بعدا بر اساس چیز هایی که بیشتر دنبالش بودیم تکامل پیدا کنه. مثلا شاید بگوئید دوست دارید اسپنگ و کتک بخورید چون زمانی که بچه بودید مادر پدرتون تنها زمان کتک زدنتون بهتون توجه میکردن و نه زمان دیگری. [دنبال توجه هستید.م.]
از سوی دیگر، فتیش‌ها که در طول زندگی شکل گرفته‌اند ممکن است زمانی ایجاد بشوند که مغز ما یک بخش غیر جنسی بدن، شیء یا موقعیت را با زمینه جنسی ترکیب کند.
“به عنوان مثال، اگر همیشه روی یک مبل آبی ارضا شده‌اید، دیدن مبل‌های آبی می‌تواند باعث احساس تحریک شوید”، (سانتینی.)

چرا درباره کینک ها خود باید کاوش کرد؟
پژوهشگر روانشناسی (ساموئل هیوز) پنج مرحله از رشد هویت کینک را تعیین کرده است: برخورد اولیه، کاوش درون خود، ارزیابی، پیدا کردن دیگران و کاوش در دیگران. در کل ، هیوز پیشنهاد می‌دهد که مطالعه توسعه هویت کینک ها ما را در درک بهتر تاب آوری و تحمل موضوعات مختلف کمک می کند.

“توسعه هویت برای سلامت روان اقلیت‌های جنسی بسیار حائز اهمیت است. عدم غلبه بر حس لکه ننگ بودن/داشتن و به ویژه داخلی کردن آن حس، می‌تواند منجر به اضطراب، افسردگی و خودکشی شود”، (هیوز).

این ایده ای است که رنه مین(Renee Mayne) آن را تکرار می‌کند.
“همه دارای یک پروفایل کینک هستند اگرچه بسیاری از افراد این واقعیت را رد می‌کنند، این ذات انسان است. در ذات انسان جاساز شده است”، (Renee Mayne).
“با شناسایی کینک ها درونی ، می‌توانیم بلوک‌های اطلاعاتی را باز کنیم. می‌توانیم خواسته‌های سرکوب شده را شناسایی کرده و به آن‌ها کمک کنیم تا تکامل یابند. بررسی کینک ها به افراد کمک می کند تا خود را بشناسند، احساس آرامش و قدرت بکنند و حس کنند که دوباره کنترل زندگی خود را به دست گرفته‌اند.”

انواع مختلف کینک ها
لیست کینک ها بسیار بزرگ و بی پایان است. اما برای شروع، اینجا یک فهرست ابتدایی از فتیش‌ها و تمایلات جنسی از الف تا ی آمده است[در مقاله بعد آورده میشود و لینک اینجا افزوده میشود.م.]. اگر کینک شما در این لیست نیست، نگران نباشید. فقط به این خاطر است که آن کینک رایج نیست نه اینکه کسی این کینک را دوست ندارد.
مطمئن نیستید که چه چیزی رو دوست دارید؟ اینجا یک لیست از نمونه‌های کینک ها وجود دارد تا کمک کند تا بشما کمک کند تا از انها الهام بگیرید.

فتیش تسلط و تسلیم
بخشی از منطقه کینک استBDSM، افرادی که به تسلط یا تسلیم تمایل دارند و از آن لذت می‌برند یا از داشتن کنترل یا تسلیم شدن در مقابل شریکشان لذت می‌برند.

کینک خفگی شهوانی (بازی نفس)
خفکی یک کینک رایج است، که در آن کمبود اکسیژن و احساس خفگی باعث ایجاد عجله در مغز می شود و احساسات جنسی را تشدید می کند. با این حال این کینک در طیف کینک های خطرناک قرار میگیرد، اجرای آن باید کنترل شده باشد و به همه توصیه نمیشود.

کینک محدود کردن (اسارت)
دوباره در زیر مجموعه BDSM قرار میگیرد، محدود کردن ممکن است به سادگی بستن دست شریک جنسی با پارچه ای باشد یا نوع پیچیده تر و خطرناک تر آن که به عنوان kinbaku شناخته میشود باشد. افراد با این کینک از واگذاری کنترل به شریک جنسی لذت میبرند و بالعکس.

کینک کاکولدی
جایی که یکی از شریک ها از دیدن سکس شریکش با شخص دیگر به صورت رو در رو و حضوری و یا حتی تماس ویدیوی و انلاین لذت می‌برد. این کینک ممکن است به دلایل مختلف خوب باشد، اما در بیشتر موارد لذت از طریق تحقیر فرد کاکولد به دست می آید.


کینک تمسخر (کینک تخریب)
برخی از افراد از تمسخر و دست انداختن در هنگام سکس لذت می برند، و بنابراین تحقیر و تخریب می تواند طیف گسترده ای از کینک ها را در بر گیرد، از جمله صدا زدن نام و فحش دادن به فرد.

کینک تف کردن
افرادی که از تف کردن به دهان یا روی بدن یکدیگر لذت می برند.

کینک تولید مثل
افرادی که از فکر باردار شدن یا باردار کردن شخص دیگر هيجان زده مي‌شوند.


کینک خانه نشینی
افرادی که با خیانت به شریک شخص دیگری، او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

کینک مادري
يك نوع نقش‌بازي کردن است كه شریک جنسی شخصيت مادرانه يا “مامان” و ديگري نقش يك فردي جوان مطیع يا “کوچولو” را بازي مي‌كند.

انواع مختلف فتیش‌ها
فهرست فتیش‌های جنسی بی انتها هستند: محدودیتی برای خواسته‌های انسان وجود ندارد. یک مرد حتی فتیش خود را به عنوان یک آزمایش اختراع کرد - و البته، آن را شروع کرد. برای الهام گرفتن، در اینجا چند فتیش جنسی رایج که ممکن است با آنها روبرو شوید آورده شده است.

فتیش پا
احتمالاً معروف‌ترین فتیش جهان فتیش پا است، فردی که جذب و تمایل زیادی به پاها دارد. این یک فتیش است که میتواند از جاذبه های مختلف تشکیل یا به جز های کوچک تر تقسیم شود: پاهای بزرگ، پاهای کوچک، پاهای کثیف، پاهای تمیز، لگد کردن کیر با پا و ضربه زدن به تخم… دنیای فتیش پا گسترده و شگفت‌انگیز است.

فتیش بازی با ناف یا فتیش ناف
افراد مبتلا به این فتیش که به آلوینوفیلیا alvinophilia شناخته می شوند، از طریق تمرکز روی ناف به لذت جنسی دست می یابند. تحریک ناف، تحسین کردن آن، آسیب زدن به آن و … همه نوع بازی با ناف ممکن است برای فردی با این فتیش لذت بخش باشد.

فتیش نایلون یا جوراب ساق بلند
فتیش نایلون می تواند در زیر گروه فتیش پا قرار گیرد یا به آن مربوط باشد، اما جذابیت در اینجا خود جوراب‌ها هستند. جذب شدن به این اشیاء ممکن است مربوط به احساس یا ظاهر فشرده شده اندام ها در جوراب ، پوشیدگی قسمت‌های جذاب بدن با رنگ سیاه (به ویژه پا و پاها)، یا حتی حس داشتن به ظاهر بافت پارچه باشد.

فتیش لاتکس، لاستیک، چرم یا PVC
افراد با فتیش لاتکس، لاستیک، PVC، چرم یا سایر فتیش‌های دارای بافت مشابه به افرادی جذب میشوند که لباس‌هایی با این نوع را می پوشند. لباس تنگ، براق و لاستیکی انگار پوست دومی را در اطراف فرد ایجاد میکنند که معمولاً اندام تناسلی یا سایر قسمت های بدن را فشرده می کند. جای تعجب نیست که چرا این کینک می تواند جذاب باشد - دیدن شریک زندگیتان (یا احساس خودتان) که در لباسی تنگ مثل پوست پوشیده شده است، حسی شبیه به اسارت جنسی ایجاد می کند.

فتيش Vore یا بلعیدن و خوردن
افراد با فتيش Vore از بلعيدگي يا بلعيد شدن تحریک مي‌شوند. این کینک اغلب از تصاویر بصری کتاب‌های دوران کودکی الهام می‌گیرد که در آن قهرمان‌های داستان توسط حیوانات، موجودات یا شرورهای غول‌پیکر به طور کامل بلعیده می شدند. فتیشیست‌های Vore ممکن است در مورد طعمه بودن، بلعیده شدن توسط یک جانور گرسنه یا شکارچی، و سیری و خوشحالی پس از خوردن موجودی دیگر خیال پردازی کنند که موجب تحریکشان میشود.

خب، من مشتاق هستم که روابط جنسی نامتعارف را شروع کنم. چگونه من و شریک(های)م می‌توانیم شروع کنیم؟
تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط باز و مطرح کردن کینک های خود با شریکتان می‌تواند برای رابطه شما و همچنین سلامتتان مفید باشد. پس، گام اول پرسیدن از شریک(های) تان است که آیا آنها تمایل به اینگونه روابط جنسی خاص دارند یا نه. خواسته‌های خود را صریح شرح دهید و از آنها درباره فتیش‌هایی که به آن ها علاقه‌مند هستند سوال بپرسید. به یاد داشته باشید، رضایت باعث جذابیت بیشتر است. این مسائل غیر قابل تغییر نیستند و شما یا شریکتان می‌توانید هر زمان درباره آنچه که دوست دارید یا بدتان می آید صحبت کنید و تغییر نظر دهید.
"با یکدیگر در ارتباط باشید و اطمینان حاصل کنید که شخص دیگر قبل از شروع بازی راحت است. راحت بودن در هنگام صحبت کردن، صادق بودن و آشکارا مطرح کردن احساسات، خواسته ها و مرزهای خود از پیشنهاد های مین(روانشاس برنامه) است.

خب، به شریکتان گفتید که می‌خواهید تو دهانشان تف کنید، غذا و خوردنی ای به بدن همدیگر بمالید یا چند اسباب بازی عجیب و غریب امتحان کنید. گام بعدی چیست؟

اینترنت یک گودال بی‌پایان از منابع برای هر سوال کینکی که ممکن است داشته باشید است. برخی از جای‌های خوب برای شروع شرکت در آزمون های BDSM، Erotic Blueprint و Love Languages Quiz هستند.
اما اگر می‌خواهید کمی شخصی تر باشد، با جوامع کینک ها و متخصصان در این زمینه ارتباط بگیرید و نگران نباشید. تعداد زیادی دوره و کارگاه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای تعیین پروفایل کینک خود و یافتن آنچه برای شما و شریک(های) شما مناسب است، انجام دهید.
چطور می‌تونم درباره فتیش(های) و تمایلات جنسی نامتعارفم بیشتر یاد بگیرم؟

داشتن یک چک لیست از کینک های خود نقطه شروع خوبی برای ارزیابی وضعیت جنسی خود و در میان گذاشتن آن با شرکای جنسیتان است.

“بعد از اینکه ایده‌ای از آنچه می‌خواهید امتحان کنید را دانستید، شروع به تعيين اهداف کنيد. اين كار باعث فكر كردن دربارة آنچه كه شما دوست داريد و مي‌خواهيد انجام دهید میشود. پس هدف را به صورت واضح شرح دهید، پس از آن می تونید برای رسیدن به اهداف قدم بردارید.” (مین).
“هميشه رويداد‌های و اتفاقات مختلفي در جامعة کینک ها اتفاق می افتد که مي‌توانيد وارد آن ها شوید و در آن ها كاوش كنيد.”

کینک هميشة بايد شامل سکس باشد؟
مین می‌گوید: «می‌توانید در حین پیش‌بازی بدجنس(کینکی) باشید، از طریق تلفن، از زبان کینکی استفاده کنید یا سناریوی کینکی بسازید». «برای داشتن کینک نیازی به لمس کردن ندارید. شما حتی مجبور نیستید به ارگاسم برسید! از آن لذت ببرید و فقط کشف کنید که چه لذت هایی در دسترسمان هستند."

چگونه کینک ها را با خیال راحت در خود کشف کنیم
دقت داشته باشید ارتباط و اعتماد از مهم‌ترین موارد هنگام سکس کینکی است. اگر با شریک ها یا شریک زندگی خود کاملاً بی پرده و صادق نباشید، امکان اشتباه کردن زیاد است. ناگفته نماند که همه طرف ها باید همیشه رضایت کامل داشته باشند.

“برای شروع سفر کینکی خود به صورت امن و درست، مهم است که ابتدا خود را قوی کنید. خود را آموزش دهید تا بدانید که کی هستید، چه چیزی می‌خواهید و چه چیزهایی ممکن است بخواهید کاوش کنید.” (مین.)

«اگر اعتماد، قضاوت نکردن، عشق خالص و صراحتی که در طول رابطه جنسی نامتعارف احساس می‌شود را در تمام زمینه‌های زندگی‌تان بکار ببرید، همه روابطتان تغییر می‌کند. این می تواند یک چیز زیبا و فکری باشد که در نسل های آینده اثر خواهد داشت.»
حالا که پاسخ سؤال “کینک چیست؟” را می‌دانید، آماده شناسایی خواسته‌های کینکی خود هستید؟ آیا می‌خواهید به یک گروه یا یک باشگاه جنسی با کینک های بی پایان بپیوندید ؟

برای کسب مشورت بیشتر در مورد شناسایی درست خواسته‌های خود، با روان‌پزشک یا سکس تراپیست تماس بگیرید.

منبع:https://www.vice.com/en/article/xgy88z/how-do-you-explore-kinks-safely

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-04-18 22:10:32 +0330 +0330

تاپیک جالب و جامعی بود . من خودم فتیش ناف و شکم دارم و با دیدنش خیلی تحریک.میشم.

1 ❤️

2024-04-18 22:51:22 +0330 +0330

به امید روز های بهتر و بازگشت به روز های خوب بدون این به اصطلاح کنیک ها

0 ❤️

2024-04-19 09:03:13 +0330 +0330

بسیارعالی و جذاب
کاشکی همه مثل شما فهم داشتن و این مسائل رو علمی هم بررسی میکردن

1 ❤️

2024-04-19 12:21:33 +0330 +0330

پس میشه گفت اگر پارتنرتون فتیش دارن میشه باهاش کنار اومد ولی اگر کینک بود میشه درمانش کرد اگر مخالفش باشی.ساده بگم اینکه خانم تمایل به لز داره یا تریسام بودن ۱خانم کنارش برای سکس با همسرش.میشه این رو درمان کرد چون نامتعارف و اگر رابطه محکم نباشه باعث فروپاشی رابطه بشه.ولی فتیش ها انقدر تاثیر در خرابی رابطه نداره

2 ❤️

2024-04-19 12:27:48 +0330 +0330

فقط یه پسر یا مرد واقعی با جوراب مردونه سفید این تمام دنیای منه و براش هرکاری میکنم … البته اگر پاهاش مردونه و خوش فرم باشه

0 ❤️

2024-04-19 22:47:03 +0330 +0330

↩ Ariu09
ببینید در جامعه ایرانی عدم آگاهی حرف اول رو می زنه، مثال تعداد افراد ایرانی که گواهی نگرفته پشت ماشین میشینن نسبت به جمعیت بیشتر از متوسط جهانی هستن، درصورتی که جوامع دیگر تعداد ماشین و حتی کیفیت بالاتری دارند، آمار رانندگی هنگام مستی و استفاده از مواد هم همین طور در صورتی که مواد و مشروبات الکلی در خارج مرز ها با کیفیت بالاتر و در دسترس تر موجود هست، خب منظورم چیه ما ایرانی ها آگاهی نداشته میپرسم وسط میدون اگر تاپیک هامو خونده باشید در انتها همش نوشته شده به متخصص رجوع کنید بعضی از دوستان حتی حوصله خواندن تاپیک تا انتها را ندارند و قطعا بعدا به مشکل میخورند، همه چی درست شدنیست اما به روش درست و اگاهانه

1 ❤️

2024-04-20 18:28:11 +0330 +0330

کاش همه مردم این نوع نوشتەها و مقالات را مطالعه میکردند و به مسائل جنسی آگاه میشدند .
سپاس از بابت نشر مطالب خوب و آموزنده

1 ❤️

2024-04-21 08:56:27 +0330 +0330

یه فتیش جدید دیدم که کمی نامعقوله. فتیش دماغ

0 ❤️

2024-04-21 12:09:15 +0330 +0330

گرایش به کیر تو کیر و جنگ و رقابت چجور کینکی می‌تونه باشه؟

0 ❤️

2024-04-23 19:41:39 +0330 +0330

↩ Meysam1317
دارم مقاله بعدی در مورد لیستی کامل در مورد انواع فتیش و کینک ها رو ترجمه میکنم حدودا ۴۷ مورد هستش ولی متاسفانه مورد تو توش نبوده دوستان باید کمک کنن

1 ❤️

2024-04-28 14:53:41 +0330 +0330

هیچی اندازه این لذت نمیده که ببینی زنت چجوری کیر مرد دیگه ای رو بلند کرده

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «