آیا پیش منی (precum) میتواند باعث حاملگی شود؟

1400/06/23

آیا پیش منی (precum) میتواند باعث حاملگی شود؟

پیش منی (یا همان مایع پیش-انزال) مایع شفافی است که کیر بعد از برانگیختگی ترشح میکند. اگرچه این قضیه نادر است ولی احتمال حامله شدن توسط پیش منی وجود دارد. این مایع توسط غدد “کوپر” تولید میشود ، اگر چه این غدد هیچ اسپرمی تولید نمیکنند ولی احتمال مخلوط شدن پیش منی با اسپرم قبل از خارج شدن از کیر وجود دارد. این یکی از دلایلی است که تکنیک “بیرون کشیدن” کیر قبل از انزال تقریبا 20 درصد مواقع شکست میخورد.
فرض کنید شما و پارتنرتان مشغول ماچ و بوسه کردن هم هستید و هر دو حشری شده اید ، کاندومی هم دم دستتان نیست ولی نگران این قضیه نیستید چون فکر میکنید اگر پارتنرتان قبل از انزال کیرش را بیرون بکشد حامله نمیشوید ، درسته؟
نخیر ، اشتباه میکنید.

اگر تا حالا این سوال برایتان پیش آمده که آیا پیش منی میتواند باعث حاملگی شود یا نه باید بدانید که جواب بله است. بهتره ببینیم اصلا پیش منی چیست و چطور باید جلوی حامله شدن از طریق این منشاء غیر منتظره را بگیریم.

پیش منی (precum) چیست؟

پیش منی ( یا همان پیش-انزال یا مایع پیش-انزال) یک مایع شفاف است که بعد از نعوظ و قبل از انزال از طریق مجرای ادراری از کیر خارج میشود. این مایع توسط غدد کوپر ( دو غده ی اندازه ی نخود فرنگی که بین غده پروستات و مجاری ادراری و در پایه کیر قرار دارند) تولید میشود. دانشمندان باور دارند عملکرد تکاملی پیش منی فراهم کردن روان کننده برای دخول و همینطور قلیایی کردن مجاری ادراری (که کمی خاصیت اسیدی دارد) است تا به سالم رسیدن اسپرم ها به مقصدشان کمک کند.

آیا در پیش منی اسپرم وجود دارد؟

با وجود اینکه غدد کوپر اسپرم تولید نمیکنند ولی امکان نفوذ اسپرم در پیش منی توسط دیگر اندام های تولید مثلی مردانه وجود دارد. همچنین ممکن است هنوز کمی منی از انزال قبلی در مجاری ادراری باقی مانده باشد که میتواند باعث مخلوط شدن اسپرم با پیش منی شود.

پیش منی چه زمانی آزاد میشود؟

این مسئله برای هرکس متفاوت است. بعضی ها ممکن است بلافاصله بعد از برانگیخته شدن پیش منی ترشح کنند و بعضی ها هم وقتی که به انزال نزدیک تر شده باشند. از طرفی شاید مقدار پیش منی ای که شما ترشح می کنید بیشتر از بقیه باشد. پیش منی میتواند به صورت قطره ای کوچک نوک کیر ظاهر شود و یا شاید مقدار آن بیشتر باشد و به بیرون کیر جریان پیدا کند.

آیا میتوان جلوی ترشح پیش منی را گرفت؟

پیش منی روان کننده ای است که بدن تان برای آماده شدن برای دخول تولید میکند. شما روی زمان ترشح آن کنترلی ندارید ، حتی اگر قادر باشید انزال تان را کنترل کنید. به همین دلیل است که قبل از هرگونه تماسی بین آلت تناسلی شما و پارتنرتان باید از کاندوم استفاده کنید ، حتی موقع عشق بازی ، اگر واقعا نگران حامله شدن هستید.

آیا پیش منی میتواند شما را باردار کند؟

در یک کلمه ، بله. زنان میتوانند توسط پیش منی هم حامله شوند ، احتمالش کم است ولی به هر حال ممکن است.
تحقیقی که در سال 2011 انجام شد و در آن پیش منی گروهی از مردان سالم مورد بررسی قرار گرفت نشان میدهد که 41 درصد آنها پیش منی شان حاوی اسپرم بود و در اکثر موارد اسپرم “متحرک” یا در حال حرکت بود. محققان پیشنهاد میکنند تا زوج ها قبل از هرگونه تماس با آلت تناسلی یکدیگر حتما از کاندوم استفاده کنند. یکی دیگر از نتایج جالب این تحقیق این بود که در بعضی از مردان احتمال نفوذ اسپرم به پیش منی شان کمتر از بقیه است.

بعضی از زوج های دگرجنسگرا از تکنیک “بیرون کشیدن” (بیرون کشیدن کیر از واژن قبل از انزال) به عنوان روشی برای جلوگیری از بارداری استفاده میکنند. طبق بررسی ای که در سال 2017 انجام شد نرخ شکست این روش چیزی حدود 20 درصد است ، در حالی این نرخ برای کاندوم 13 درصد و برای قرص های ضد بارداری 6 درصد است.

چطور از باردار شدن توسط پیش منی جلوگیری کنیم؟

برای پیشگیری از حاملگی توسط پیش منی میتوانید از روش های پوششی جلوگیری از بارداری (مثل کاندوم مردانه یا زنانه) یا روش های دیگری مثل IUD ، قرص های ضد بارداری یا ایمپلنت های ضد بارداری (یک‌‌ میله پلاستیکی انعطاف پذیر که در زیر بازو قرار میگیرد و به طور مداوم هورمونی با دوز پایین برای ضخیم نگه داشتن مخاط رحم و نازک کردن آندومتر آزاد‌ می‌کند) کمک بگیرید. یادتان باشد که این روش های جلوگیری از بارداری خیلی موثر تر از تکنیک “بیرون کشیدن” هستند! اگر کاندوم انتخاب شماست باید از آن قبل از هرگونه تماس با آلت تناسلی پارتنرتان استفاده کنید تا ریسک حاملگی را به حداقل برسانید.

ولی اگر بازهم خواستید از تکنیک"بیرون کشیدن" استفاده کنید ادرار کردن قبل از سکس میتواند به شسته شدن اسپرم های باقی مانده در مجاری ادراری تان کمک کند. همچنین حتما قبل از رسیدن به انزال کیرتان را خارج کنید و موقع انزال هم منی تان را دور از واژن بپاشید. حتی مقدار کمی از منی هم میتواند باعث حاملگی شود ، چون یک اسپرم هم کافی است تا یک تخمک را بارور کند و موجب حاملگی شود.

خطر انتقال بیماری های مقاربتی از طریق پیش منی

احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی قبل از انزال هم وجود دارد. باکتری ها و ویروس هایی که باعث عفونت های مقاربتی مثل سوزاک ، کلامیدیا ، HIV و سیفلیس میشوند میتوانند از طریق پیش منی هم منتقل شوند.
برای مثال اگر کیری را که به باکتری سوزاک آلوده است ساک بزنید احتمال ابتلا به این بیماری مقاربتی در گلویتان وجود دارد ، حتی اگر هیچ انزالی هم در کار نباشد. همچنین پیش منی هم میتواند بیماری های مقاربتی را به واژن یا مقعد منتقل کند. با اینکه ریسک اینکار کم است ولی حتی اگر به کیر آلوده پارتنرتان دست بزنید و بعدش چشم ، مقعد یا آلت تناسلی تان را با همان دست لمس کنید باز هم احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی وجود دارد.

آیا پیش منی من عادی است؟

پیش منی شفاف است و بعد از برانگیخته شدن از کیر خارج میشود. اگر زمانی که برانگیخته نیستید ترشحاتی از شما خارج میشود و یا ترشحات تان سفید رنگ ، زرد یا سبز است و یا همراه با درد ، خارش یا سوزش است احتمال دارد به بیماری مقاربتی مبتلا شده باشید و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است با پزشک تان در مورد عادات و تاریخچه ی جنسی تان ، روش های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی ، اینکه هر چند وقت یکبار باید برای آنها آزمایش دهید و قرص های ضد بارداری (اگر زن هستید) صحبت کنید.


منبع

11 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-09-16 11:46:37 +0430 +0430

↩ hot9i
تجربی یاد گرفتنش بهتره ها

0 ❤️

2021-09-18 10:30:59 +0430 +0430

پیش منی میشه خورد؟

0 ❤️

2021-10-01 04:21:18 +0330 +0330

چطور میشه حجمشو زیاد کرد؟ آخه خوشمزس

0 ❤️

2021-10-07 13:03:26 +0330 +0330

مالیدن کیر حاوی پیش آب روی واژن باعث حاملگی میشه؟

0 ❤️

2021-10-07 14:08:40 +0330 +0330

↩ Mimomim
احتمالش خیلی کمه ولی ممکنه پیش منی حاوی اسپرم باشه و یه جوری راهش به داخل واژن پیدا کنه

0 ❤️

2021-10-07 18:58:38 +0330 +0330

ما یک گالن اب میریزیم حامله نمیشه بعد تو میگی پیش منی اسپرم مرد های امروزیی با این سبک زندگی زن حامله نمیشه بعد پیش منی حریفش میشه

0 ❤️

2023-01-29 09:55:03 +0330 +0330

👏 😎

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «