مستندی در مورد داده‌های شخصی و حریم خصوصی

1399/10/28

یه مدت میشه که واتس‌اپ گفته که میخواد با اپدیت جدیدش چرت بودن و مضر بودن خودش رو با جمع کردن اطلاعات شخصی کاربراش به سطح جدیدی ارتقا بده! و بحث‌های مربوط به حریم خصوصی و استفاده‌کردن/نکردن از این اپ نسبتا داغ شده؛ یه مستندی نسبتا تازه ساخته و پخش‌شده که دید خوبی نسبت به اهمیت و قدرت اطلاعات شخصی و شرکت‌های اینچنینی میده که دیدنش می‌تونه خیلی مفید باشه و دوس داشتم معرفی کنم.
The great hack 2019
ترجیحا نسخه‌ی کاملش رو به همراه یک زیرنویس مناسب ببنید که مسائل رو بهتر متوجه بشید اگر دانش‌ فنی‌تون کمه یا زبانتون خوب نیس.

چندتا نکته هم کلی بگم:
۱. واتس‌اپ و اینستا هر دو مال فیس‌بوک هستن، و رشدی که این دوتا اپ داشتن و محبوبیت الان‌شون با سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ قابل مقایسه نیست!
۲. تکنولوژي و مسائل مربوط به کامپیوتر‌ها و دنیای دیجیتال به سرعت بسیار زیادی داره پیشرفت ‌می‌کنه، تصورش هم سخته که اگر کامپیوتر‌های ۵ سال قبل اینقدر توان داشتن الان چه کارایی میتونن بکنن.
۳. این یک مستنده و احتمالا جذابیتش برای خیلیا کمتر از فیلمای معمولیه ولی سعی کنید سر فرصت با دقت ببنید چون اهمیت این موضو واقعا زیاده و توجه بهش (امنیت و حریم خصوصی) کم.

پی‌نوشت: اگر بتونید نسخه‌ی کاملش (۲ ساعت و خرده‌ای رو) از تورنت دانلود کنید که عالیه ولی نشد هم میتونید از سایت‌هایی مثل film2movie بشکل مجانی نسخه‌ی ۱ ساعت ۵۴ دقیقه‌ایش رو راحت دانلود کنید)

اگر مستند‌های خوبی در همین موضوعات می‌شناسید معرفی کنید.

ارادت رد

1060 👀
8 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-17 16:29:37 +0330 +0330

با دورود و سپاس،
یه پرسش درمورد نکته‌ی اول: چیطو شد فیسبوک با این گندی که چن وخ پیش زد و آبروش رف همچنان محبوب ماند؟

6 ❤️

2021-01-17 16:32:26 +0330 +0330

با سپاس

ولی خب بحث حریم خصوصی و امنیت ییک مبحث پیچیده هستش به نظرم!!! گاهی در حدی بلف میشه و گاهی اونقد واقعی و ناچیزه که کم میگیریم خودمون!!!

1 ❤️

2021-01-17 16:35:27 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
نظر شخصی : فیسبوک تحت حمایت های یه سری جوامع اطلاعاتی ،و گسترش و محبوبیت بین عامه ، هنوز هم اینجوریه!! مثل دیج فروش خودمون که هنوز محبوبه ولی خب خرابکاری هایی داشته انگار!!

مثالم خوب نبود ببخشید

1 ❤️

2021-01-17 16:44:43 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
خواهش می‌کنم.
سوالت هم جواب کوتاه داره و هم بلند و مفصل!
جواب کوتاهش میشه: گردن کلفت و زور و پول و لابی زیاد!
یه نمه مفصل‌تر: فیس‌بوک از تکنیک‌های متعددی استفاده‌ کرده و میکنه مثل خرید رقبا (خرید همین اینستا و واتس‌اپ)، کپی کردن رقبا (کپی کردن فیلتر‌های اسنپ چت یا همین اخیرا ریل تیک‌تاک) و هم قدرت و نفوذ بسیار زیادی که داره مقابله‌ باهاش رو حتی در صورت اینه عادلانه بجنگه (که اصلا این‌طوری نیست) سخت می‌کنه و فعلا گزینه‌ی دیگه‌ای وجود نداره که مردم برن به جای فیس‌بوک ازش استفاده کنن و البته ضرورتی هم برای ترک کردن فیس‌بوک و گوگل نمی‌بینن که قطعا خطرناکه؛ نکته مهم اینکه هنوز مردم اهمیت و قدرت رسانه‌ها‌ی اجتماعی و اطلاعاتی که به سادگی از ما ‌میدزدن رو درک نکردن؛ شخصا امیدوارم قبل از اینکه دیر بشه اهمیت موضوع برای عموم روشن بشه وگرنه عصر جدیدی از دیکتاتوری شکل میگیره و شاید چند صد سال فعالیت‌های ازادی‌خواهانه و روشن‌گرانه‌ی اخیر انسان به باور من کلا دود بشه بره هوا.

مفصل‌ترش رو فعلا کانمان نمی‌کشد! بعدا بیشتر به موضوع اهمیت داده‌ها و قدرت گوگل و آمازون و امثالهم می‌پردازیم اسکلت جان.

ارادت رد

9 ❤️

2021-01-17 16:51:59 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
خواهش میکنم دوست عزیز
شخصا به دلایلی با این مباحث آشنا هستم و از قدرتش یه کوچولو و نه بیشتر اطلاع دارم! باور کنید بزرگترین و بهترین و خطرناک‌ترین سلاح حال حاضر در مقابل افکار عمومی و مردم همین حریم‌خصوصی و اطلاعات‌شخصی شماست.
من هیچ‌موقع تو گوگل کار نکردم! ولی با چیزایی که بلدم حدس میزنم که گوگل به عنوان مثال اگر بخواد میتونه شما رو بهتر از خودتون بشناسه و رفتار آینده‌ی شما رو (با دقت بسیار بالایی) پیش بینی کنه، به شما خوراک فکری و ذهنی بده و شما رو در مسیری که دلش می‌خواد هل بده (هنوز مستقیم این کار رو نکرده و توان اجراش در مقیاس بزرگ رو هم بخاطر حجم عظیم دیتاش نداره)

از این چیزی خطرناک‌تر میشناسید؟ (شما رو تا حدی کنترل کنن و چیز‌هایی که میبینید و می‌خونید رو به دستچین کنن)

3 ❤️

2021-01-17 17:04:10 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
البته صحیح دوست عزیز!!! با توجه به ساخته نولان کوچک (مظنون ) میشه پی برد!! البته این داده کاوی و هوش مصنوعی در قبال خطراتش ، واقعا مفیده ولی خب به راستی واقعا هست؟ یه جایی البته یه خبر گزاری داخلی بود نگاه میکردم گوگل خودش خوراک برای مردم داخل و خارج ایران رو طوری میده که اشتباه برداشت بشه ، به عنوان مثال تو فیلم که خودکشی نوشتن ، تو منطقه ایران براه و روش هاشو زده بود ، اما تو یه منطقه دیگه ، مثلا کشور اروپایی ، یه ادرس مطب روان درمانی رو زده بودن که کمک بگیره!!

خیلی جاالبه بحثش :)

درونم : مخ نداری نظر نده🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

2 ❤️

2021-01-17 17:09:56 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
همینم که وخ گذاشتی توضی دادی بسی مفید و ارزنده بود.
پیروز و تنگ باشی ای دوست

1 ❤️

2021-01-17 18:15:43 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
هوش مصنوعی اینجا بحث مستقیم ما نیس؛ حرف جمع‌آوری اطلاعات‌شخصی کاربران توسط شرکت‌های بزرگه که واقعا ضرورتی نداره و برای ما (انسان‌های عادی) بسیار خطرناکه و برای اونا عامل قدرت و ثروت بیشتر. Person of interest هم که اشاره کردید رو دیدم و بسیار لذت بردم و اگرچه هنوز زوده ولی ظهور چنین دستگاهی در آینده‌ی نزدیک حداقل روی کاغذ عملیه.
در مورد موضوعاتی مثل خودکشی و یا پدوفیلی گوگل به درستی به شما معمولا جواب نمیده و شما رو به فرضا وبسایت‌های روانشناسی هدایت می‌کنه ولی خب زبان‌های متعددی وجود داره و هوش مصنوعی گوگل هنوز نمی‌تونه موضوعات این چنینی رو در همه زبان‌ها (به ویژه‌ زبان‌هایی که فراوانی و اهمیت کمتری داره) تشخیص بده برای همین به فارسی جواب شما رو میده!!‌ از اون طرف تولید محتوا در این موضوعات تو خیلی از کشورا جرمه و نویسنده رو جر میدن! اینجا تو تلویزیون تبلیغ کودک همسری میشه پس از سمت عرضه‌ی محتوا و افرادی که دنبال چنین محتواهایی هستن هم در فضای فارسی ما مشکل داریم.

بحث بسیار گسترده‌اس و اگر بتونم دوس دارم بطور خاص در این موضوع جدی ورود کنم و مطلب بنویسم در آینده.

تا زمانی که خودتون فکر کنید و حرف بزنید من شخصا هیچ اشکالی درش نمی‌بینم؛ باید فکر کردن و نظر دادن رو تمرین کنیم و یاد بگیریم همه‌ی ماها و خوشحالم که خودتون رو درگیر این پروسه می‌کنید 👍

به هر جهت امیدوارم براتون مفید بود باشه.

ارادت رد

3 ❤️

2021-01-17 18:26:39 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
نمیدانم بی مورد ربطش دادم شاید🤔🤔 ولی درمورد همچین دستگاهی ، این کاملا میتونه واقعی باشه!!! (البته هنوز نمیشه قطعا بگم ولی احتمالش هست باشه!!) وخب از صدا سیما تشکر میکنم که ففیلمه دوبله کردن من دیدم و تو کف گذاشتن هنوز ادامش نیامده🤦‍♂️
از گوگل هم این هم درسته و خب شاید اون تحلیل ر روزنامه هم به این بخش امکان داره توجه نکرده باشه!! و نکته خوبی بود که گوشزد کردین!! بنده خودم یه مدت تو گوگل دنبالش بودم و پیدا میشد ولی خب گوگل چند وقت بعد فیلتر علیه السلام!! من خودم یکی از سازگاری هایی با کشور دارم ولی خب در مورد بعضی محتواها واقعا نمیشه گفت نظر داد!! (مخصوصا تبلیغات) البته این نتکه رو هم در نظر بگیریم چرا سازمان فیلتر کننده هم ، سیگنال رو از اپ استور های داخلی گفته حرف کنن(ماهنامه پیوست بهش اشاره کرده ولی هنوز دلیلش مشخص نیست!!)
نمیدانم گاهی الکی موضعات به هم ربط میدم ولی مطلب جالبیه!! ادامه دادنش دوست دارم و کسب کنم البته با دانش اندک و زیر 1 ام!!🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

سپاس اقای رد
ارنی و درونش
درونم : مخلصیم اقا چاکریم

2 ❤️

2021-01-17 20:12:14 +0330 +0330

از ملتی که هر موقع صحبت این چیزا میشه میگن "من که چیزی رو گوشی یا سیستمم ندارم که کسی هک کنه یا برداره ببره و اطلاعاتیم به اینو اون نمیدم که بخوام نگران باشم " چه انتظاری داری؟ فقطم ایرانیا اینجوری نیستن انگار … خیلیا توی دنیا هستن که همچین فکری دارن و باعث بگا رفتن کسایی هم میشن که باهاشون در ارتباطن … یه مثال مستند میزنم یه بنده خدایی اولا از این تلگرام کصشرا (فک کنم موبوگرام یا از اینا بود) ریخته بود و متاسفانه با منم در ارتباط بود…من کلا بخوام با کسی در ارتباط باشم که تو تل باشه ازش میپرسم که اقا تلت اصله یا نه که انگار از این بابا نپرسیده بودم … اقا زده بودن سرور موبو رو که تو ایرانم بود ترکونده بودن و هکش کرده بودن و کلی از اطلاعات کسایی که توی موبو بودن با کانتکت هاشون لو رفته بود و خداروشکر من شمارمو به این نداده بودم … اگه داده بودم اطلاعات منم از جمله ایپی و مکم روی اینترنت فروخته میشد و معلوم نبود به اسم من چه کارایی که نمیکردن یا توی زمان مناسب مثلا وقتی اطلاعات کارتمو جایی میزدم دیگه تموم بود ://

3 ❤️

2021-01-18 00:34:48 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
داداش رسانه‌های داخلی شعور خودشون و مخاطبشون رو در حد جی پی اس گذاشتن تو واکسن و نمی‌دونم روغن بنفشه می‌دونن! کلا رسانه از دید من ارزش وقت گذاشتن ندارن رسانه‌های فارسی زبان که پول هم بهت دادن نبین!!

سیگنال چون آپ قوی و سفتیه، اگرچه احتمالا اگر از این بعد مملکت شلوغ بشه دیگه فرت و فرت کلا نت رو قطع کنن! ولی به هر جهت نفوذ و هک و دسترسی‌‌هایی که ممکنه بخوان رو بعضیا داشته باشن رو سیگنال سخت‌تر باشه، گفتن تو نطفه‌ خفه‌اش کنن (نظر شخصی) اگرچه کسی که اصن میخواد از استور‌های داخلی مثل بازار میخواد دانلود کنه و یا حتی این مثلا اپ‌ها! رو روی گوشیش داره! به فاک رفته حسابه! شل کنه لذت ببره!! با سیگنال بی سیگنالش یکیه اگرچه در صورت ادامه استفاده از واتساپ علاوه بر خیلیا! فیس‌بوک هم اطلاعات‌شون رو خواهد داشت.

به خودت سخت نگیر ارنی جان

شاد باشی و ایمن! ارادت رد

3 ❤️

2021-01-18 01:11:52 +0330 +0330

OpenMind
من شخصا بنا به دلایلی مجبور به استفاده از واتساپ هستم و برای اینکار یه سیم‌کارت مجزا دارم و همیشه اپ رو میبندم و طولانی مدت نخوام پاک می‌کنم و تمام دسترسی‌هاش رو هم قطع کردم و عکس و استاتوس و توضیح و اینام ندارم!

خوشبختانه فعلا به دلیل فشار‌های اجتماعی واتساپ اون طرحی که داشته رو عقب انداخته ولی با شناختی که من از فیس بوک دارم احتمالا در نهایت اجرایشش بکنه (کما اینکه همین الان هم خیلی این نظر تعریفی نداره)؛ اولویت اینه که واتساپ رو حذف کنید (از اول هم همین بوده!) ولی اگر مثل من مجبور به استفاده هستید کار‌هایی که شما و هر یوزر دیگه میتونه اینجام بده ایناس:
۱. از گذاشتن عکس و استاتوس و … پرهیز کنید.
۲. دسترسی‌هایی که مجبور نیستید به اپ بدید رو قطع کنید (گالری، کانتک‌ها و … )
۳. حتی الامکان از اپ‌های دیگه مثل تلگرام بجای واتساپ (حداقل استفاده‌ی ممکن از واتساپ) استفاده کنید.
۴. حتما حتما از همون واتساپ اصلی استفاده بشه و اون رو هم از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و اپ‌های موازی و کمک‌کننده و اینا هم اگر دارید پاک کنید!

البته خوشبختانه یا متاسفانه به علت تحریم‌ها کلی از ویژگی‌های اصلی اپ‌های خارجی در ایران موضوعیت نداره و خود به خود تا حدی محدود شدن!

فعلا در همین حد رعایت کنید شما کافیه.

3 ❤️

2021-01-18 11:37:31 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
من کلا اینا رو دوست دارم :) اصلا وقتی میبینم خیلی برام جذابه!! اینقده حال میده وقتی میبینم شعورمون لا اقل از فیلم های هندی بهتر هست!!!

البته خب تو دنیای اطلاعات همه چی امکان هست!!! برام مهم نیست دوباره چی بشه چون من اینوریم ولی خب با این اوضاع هم تحمل سخته!! من هم کلا از بازار اینا دانلود میکنم البته خب حق هم دارن به علت بعضی سیاست ها !!

در مورد پاسخت به یکی از دوستان هم من هم از واتساپ بخاطر اینکه همه استفاده دارن و فیلتر نیست دسترسی دارم!!! و خب از مزایاش فعلا بهره میبرم(البته نه الان چون ضربه بزرگی بهم از طرف گوشی بنده وارد شده دارم دق میکنم😑😑) دسترسی ها رو هم قطع نکردن مهم نباشه ولی اطلاعات مهم تری رو نزارن تا حد امکان!!

اگه واقعا میبینن لازم ندارن از داخلی ها استفاده کنن!! بخاطر اینکه دیگه اگه خدای نکرده یهو زبونم لال طوری شد لا اقل مثل اون موقع نشه!!

1 ❤️

2021-01-18 23:43:24 +0330 +0330

↩ blackhandnn
اول یه خواهش شخصی و دوستانه ازتون دارم امیدوارم سو برداشتی اتفاق نیوفته؛ ما مردم در هیچ زمینه‌ی بطور خاص مشکل نداریم! یعنی تمنا میکنم ازتون نگید اطلاعات سکسی ایرانیا کمه! ایرانیا نژاد پرستن! ما ملت تنبلی هستیم! و امثالهم! به دلیل که همه‌ی جای دنیا اطلاعات در مورد سکس بسیار کم و ابتداییه! همه‌جا نژاد پرستی هست و اگر هزاران هزار مشکل دیگه داریم که حقیقته به نژاد و فرهنگ پایین و … غیره مربوط نیست، بحث گاهی عدم یا ضعف آموزشیه و گاهی هم واقعیت‌های زمانی، در کشوری که تورم در حدود ۵۰ درصده و طبق تعاریف خود حکومت اکثر مردم از نظر درآمدی فقیر هستن واقعا نباید انتظار داشت که مردم دنبال مطالعه و تفکر باشن حتی اگر مجانی باشه که نیست! کسی که شب گشنه‌اس، بچه‌اش لباس نداره، از دندون درد خوابش نمیبره، حتی بخواد و توان مغزیش رو هم داشته باشه نمی‌تونه بره دنبال مطالعه و افزایش اطلاعات!! بازم دوست من تاکید می‌کنم که قصد بی‌ادبی و جسارت ندارم ولی به نظرم این خودتحقیری که داره در خیلی از ماها نهادینه میشه اصلا عادلانه و منصفانه نیست!
جوابی که دوستان شما یا بقول خودتون ملت ما به شما میدن که «ما که چیز مخفی‌ای نداریم» نتیجه‌ی کمبود اطلاعاته و همه جاییه (همونطوری که خودتون هم اشاره کردید) چون هنوز از قدرت و عظمت شبکه‌های اجتماعی و دیتا‌ در دنیا فهم و درک درستی ندارن و حتی مثالی هم ازش ندیدن!

در مورد تلگرام متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که با احتمال بالایی دیتای شما لو رفته چون به واسطه‌ی جریاناتی کل پایگاه‌های اطلاعاتی تلگرام‌های فیک هک شد و دیتای ماهایی هم که از اصلیش استفاده می‌کردیم به واسطه‌ی افراد دیگه لو رفت (برای اطمینان یک بات در تلگرام هست که می‌تونید شماره‌ی خودتون رو واردش کنید و ببینید که اطلاعات شما هم تو رفته یا هست) اگر لازم به ذکره که بگمم اطلاعاتی که رفت درسته بی‌اهمیت نبوده ولی فاجعه هم نبوده و شامل: اسم و فامیلی‌ای که دوستاتون ازتون سیو کرده بوده، شماره موبایل‌تون و تصاویر پروفایل‌تون بوده که اگرچه همین‌ها هم کاربردی داره ولی با کمی دقت بیشتر در اس‌ام‌اس‌های دریافتی خطر خاصی نیست (اکثر‌ بانک‌های دیتای ایران رو بعضا با سرچ ساده و بعدا با یک کد خیلی ساده می‌تونید بهش دسترسی داشته باشید که خب اهمیت و قدرت اونا اصلا قابل مقایسه با ‌این نیست!!)

یک سایت‌ خارجی‌ هم هست که الان حضور ذهن ندارم و میتونید اکانت خودتون رو در اون سرچ کنید و ببینید که آیا ایمیل شما و یا اکانت‌های دیگه‌اتون هرگز در اطلاعات لیک شده وجود داشتن تا حالا یا نه.

پی‌نوشت: خوشحالم که این تاپیک تا این حد با استقبال رو‌به‌رو شد و در یک فرصت مناسب توصیه‌های امنیتی نسبتا کاملی رو سعی می‌کنم برای حفط و حفاظت از خودمون و اطلاعاتمون در فضای مجازی بنویسم چون خوشبخاته انگار برای برخی از دوستان این یک موضوع مهمه.

ارادت رد

1 ❤️

2021-01-18 23:50:31 +0330 +0330

↩ آدو دن هاگ
به لحاظ تعاملات اجتماعی ما وارد سطح جدیدی شدیم؛ در گذشته‌های دور افراد فقط یک به یک با هم در ارتباط بودن، بعد از اختراع و گسترش روزنامه و رادیو و تلویزیون یک نفر می‌تونست با چندین هزار نفر همزمان ارتباط داشته باشه؛ رسانه‌های اجتماعی ارتباط بشری رو وارد سطح جدیدی کردن بطوری که ۱۰۰۰ نفر همزمان در یک گروه همه میتونن با همدیگه صحبت کنن و همدیگه رو بشنون و این در حد یک معجره‌اس!!

قضیه خیلی مهم‌تر و گسترده‌تر از چیزیه که به نظر میرسه و تازه شروع ماجراست؛ البته مثل هر ابزار جدیدی این هم با خوش مزایا و معایبی رو به همراه داره که یکی از اونا اینجا گفته شد : بحران‌های حریم‌خصوصی

امیدوارم مفید این تاپیک بوده باشه و بتونیم در ادامه از زوایای بیشتری به این موضوع بپردازیم و بدونیم و با هم گپ‌و‌گفت داشته باشیم.

ارادت رد

2 ❤️

2021-01-19 11:17:29 +0330 +0330

↩ Call_me_ReD
خوب تا حدی هم درباره خود تحقیری حق با شماس … ولی من اینکارو میکنم که شاید مردم یه تکونی به خودشون بدن و یکم بیشتر به فکر خودشون و زندگیشون باشن … البته اگه من یه کشور دیگه ای بودم اصلا برام مهم نبود که قراره چی بشه و وضعیت چطوریه ول چون توی کشوریم که تر و خشک با هم میسوزن و کاریم نمیشه تنهایی کرد مجبوریم که یه جور خودمونو خالی کنیم دیگه … مثل یکی که زورش به گنده تر از خودش نمیرسه و فقط بهش فحش میده ما هم فعلا زورمون به ادمای دورمون نمیرسه که بخوایم تغییرشون بدیم :(( …

درباره نشت اطلاعات تا جاییکه من تحقیق کردم فقط در حد همین اسم و عکس پروفایل(من هیچ وقت عکس خودمو هیچ جا نمیزارم و اگرم عکس صورت بزارم عکس خودم نیست صد در صد) و ایدی ذخیره شده … شماره هم اگه ذخیره شده باشه شماره مجازیی بوده که با اون توی تل بودم و صد البته تکست ها و متن های چتمون هم ذخیره شده ولی چیز خاص و حساسی نبوده … سایت های ترسناکی مثل همین سایت یا سایت های پورن و سکسی به شدت لینک های الوده و خطرناک دارن که باید بیشتر مواظب بود و مستقیم میتونن سیستم رو کاملا الوده کنن …

برای کار اموزش و اینا منم شاید بتونم کمک کنم و مثلا روش هایی رو بهتون یاد بدم که برای پاک کردن ویروس ها و کلا بدافزار ها استفاده کنین تا هم کلا از این انتی ویروس های بدرد نخور خلاص بشین همم دیگه خودتون بدونین چی به چیه و اینا

در اخر ممنون به خاطر اطلاعاتی که دادین…

1 ❤️

2021-01-19 18:04:51 +0330 +0330

↩ blackhandnn
بسیار هم عالی فقط مجدد جسارت من رو ببخشید ولی تا جایی که اطلاعات روانشناسی من قد میده انسان در ناخودآگاهش بسیار تاثیر پذیره، یعنی وقتی مدام به کسی میگیم تو خنگی یا تو بی‌عرضه هستی نه تنها اون رو تحریک نمی‌کنیم که بهتر بشه بلکه عملا هلش میدیم که خنگ‌تر و بی‌عرضه‌تر بشه! و عیب دیگه‌ای که در این کار از دید شخصی من هست تنفر از خود و ملت خوده! این توهم و بت در جامعه‌ی ما داره شکل میگیره که ما یک جامعه‌ی بدوی و منفی در تمام زمینه‌ها هستیم (دزدیم، هیزیم، بی‌غیرت ایم، کم سوادیم و …) و خارج از این مرز‌ها بهشته! که ابدا اینجوری نیست! نه سیاه وجود داره و نه سفید. در مجموع فکر می‌کنم (شخصا) این تفکر و رفتار شرایط بد و متزلزل اجتماعی ما رو بد‌تر میکنه و سازنده نیست، و قصدم از بیانش صرفا به اشتراک‌گذاری دیدگاه خودم بوده و قصدی برای راهنمایی و نصحیت ندارم چونکه خودم بیشتر از همه بهش محتاجم (صرفا جهت اطلاع! 😁) و شما هر طوری که مفید و سازنده می‌دونید حتما تلاش کنید که وضع همه‌ی ما بهتر بشه و به سهم خودم بابت تلاش‌تون ممنونم.

در مورد حساسیت‌تون در باب تلگرام هم اگرچه بدی‌ای درش وجود نداره و خوبه ولی خب احتمالا برای عموم افراد روش شما عملی و ممکن نباشه، ولی شما از بابت این موضوع با توضیحاتی که دادید احتمالا خیالتون راحته و جای نگرانی‌ای ندارید و خوش به سعاد‌ت‌‌تون.

سایت‌های پورن چون معمولا در اونها بدافزار و دانلود بطور همزمان بالاست به درستی بسیار خطرناک هستن که معمولا حتی از وجود این خطر اکثر افراد بی‌اطلاع هستن چه برسه به جلوگیری!

بسیار هم عالی و سپاس فراووان! حتما در آینده که به موضوعات امنیت و حریم‌خصوصی بپردازم اگر مایل بودید از کمک‌تون استفاده میکنم و ممنونم از لطف‌ و محبت‌تون دوست عزیز.

ارادتمند رد

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «