نقد سالو,120 روز در شهر فساد+دانلود درپست 8

1393/03/24

یکی از سیاه ترین و حال بهم زن ترین فیلم هایی که دیدم و البته جزو فیلمایی که حرفی برای گفتن داره…البته نمی تونم دیدنش رو به کسی پیشنهاد کنم!
برگرفته از agrandsimanmag

نگاهی بر فیلم سالو

پیر پائولو پازولینی

اكثر افرادي كه فيلم Salo رو ديده اند , فيلم رو بسيار زننده، تهوع آور و آزار دهنده دانسته اند. در حالي كه متاسفانه دقيقا همان صحنه هاي زننده و ساديستيك قسمت هايي هست كه نگاه اكثر منتقدان و بيننده هاي حرفه اي رو به خودش خيره كرده. صحنه هايي كه نمايانگر رفتارهاي ساديستيك جامعه انساني ماست كه هر روز ، در بسياري از مناطق دنيا به شكل هاي مختلف در حال وقوع است. به عبارتي اين فيلم نيست كه زننده و آزار دهنده است بلكه رفتار نژاد پرستانه و ساديستيك انسان هاست٬ كه در قالب فيلم نمايش داده مي شه.

.فيلم سالو يا 120 روز در شهر فساد آخرين ساخته Pier Paolo Pasolini به سال 1975 بود چراكه مدت كوتاهي بعد از پخش اين فيلم توسط مرد منحرف و همجنس بازي به صورت وحشيانه به قتل رسيد.

Salo از همان زمان پخش تا امروز جزو بحث برانگيزترين آثار سينمايي جهان است و در بسياري از كشورها هنوز هم پخش آن ممنوع است. اين فيلم بر اساس دست نوشته اي از Marquis de Sade نويسنده بحث برانگيز فرانسوي بوده ساخته شده. تز اصلي De Sade كه در تمام كارهايش هم منعكس بود ، در خشونت و انحراف جنسي به عنوان دو ويژگي اساسي انسان ها و قسمت مهمي از طبيعت رفتاري انسان تعريف مي شد. اين تز بحث برانگيز بعدها باعث بوجود آمدن كلمه Sadism )به معني نوعي انحراف جنسي كه شخص در آن از آزار دادن لذت مي برد) شد كه از نام De Sade گرفته شده.

فيلم سالو از 4 بخش تشكيل شده كه هر قسمت با يك عنوان مشخص شده. قسمت ابتدايي فيلم ورودي جهنم يا Antechamber of Hell نام داره. 1944 ايتاليا به دست متفقين افتاده است. آن چه از قدرت فاشيست ها بر جا مانده به �جمهوري سالو� واقع در منطقه کوچکي در شمال ايتاليا، محدود مي شود. در اين قسمت تعدادي مامور فاشيست مي بينيم كه مشغول تعقيب و دستگيري پسرها و دخترهاي بالغ هستند تا جهت تشكيل جمهوري سالو آنها را به قصري دورافتاده ببرند. اين گروه عامل تعدادي از افراد با نفوذ منطقه هستند كه اين افراد متمول عبارتند از يك دوك (Paolo Bonacelli) ، يك اسکف (Giorgio Cataldi) ، يك دادستان (Umberto Paolo Quintavalle) و رييس جمهور (Aldo Valletti) . اين افراد مجموعه قوانيني رو به عنوان قوانين زندگي(قانون اساسي جمهوري سالو) تدوين كردند كه انگيزه ها و رفتارهاي ساديستيك به عنوان اساسي ترين پايه زندگي در آن جريان داشت. هر يك از اين افراد دخترهاي يكديگر رو به همسري گرفته بودند تا به قوانين و پيمانشان استحكام ببخشند. اين افراد از ميان جوان هاي بالغ و باكره كه دستگير شدند ، پس از بازرسي تعداد 9 نفر از سالمترين پسرها و 9 نفر از بهترين دخترها را انتخاب كرده و براي اعمال رفتارهاي ساديستيك و سوء استفاده جنسي به قصري دور افتاده منتقل مي كردند.

قسمت دوم فيلم(محفل هوس) Circle of Obsessions نام دارد. در اين قسمت در يك سالن رقص بزرگ ، يك فاحشه مسن ، با تعريف كردن داستان هاي شهوت انگيز از تجربه هاي هرزگي خودش ، باعث تحريك نگهبان ها ، 4 مرد مذكور و جوان هاي اسير شده مي شود (در هر محفل ابتدا يك نقال به تعريف داستان هاي شهوت آلود مي پردازد) ، از جمله مواجهه با آلت يك مرد براي اولين بار در هفت سالگي. در ميان فضاي شهوت انگيز اين داستان ها 4 فرد مذكور به نوازش كردن جوانها مشغول مي شوند و به تدريج با افزايش اين برانگيختگي دست به كارهاي ساديستيك و زننده اي مي زنند از جمله ادرار كردن ، آنال سكس ، كتك زدن و … در صحنه ديگه اي جوان ها را مجبور مي كنند كه برهنه روي زمين چهار دست و پا راه برن و با بستن قلاده به آن ها، آن ها را وادار مي كنند به پارس كردن ، بالا رفتن از پله ها و التماس براي غذا.

قسمت سوم به نام محفل مدفوع يا Circle of Shit ، بسيار تهوع آور و زننده است . تعدادي از جوانها مجبور مي شوند به خوردن مدفوع مردها و يكديگر. همين طور عده اي از جوان ها موظفند كه مدفوع خودشان را در كاسه هايي جمع كنند تا براي مهماني آخر همگي از جمله همان 4 مرد و نگهبان ها ٬ آن ها را به عنوان غذا مصرف كنند.

زننده ترين قسمت ، اپيزود چهارم فيلم است ، به نام محفل خون يا . Circle of blood در اين قسمت مجازات افرادي كه از قوانين سرپيچي كردند را مي بينيم. افرادي كه اسمشان در كتاب مجازات ثبت شده يا توسط ساير جوان ها براي فرار از مجازات خودشان ، لو داده شدند. هر يك از اين 4 نفر به نوبت پشت پنجره روي صندلي راحتي نشسته و بوسيله دوربين ٬ صحنه شكنجه كردن جوان ها را توسط 3 نفر ديگر ، با لذت هر چه تمام تر تماشا مي كنتد .شكنجه هايي نظير كتك زدن و شلاق زدن جوان ها تا كشته شدنشان ، بريدن زبان يكي از جوان ها ، در آوردن چشم ديگري ، سوزاندن سينه هاي دختري با شمع، كندن پوست سر يكي ديگر از دخترها ، تجاوز و حلق آويز كردن و… . در پايان هم فيلم با صحنه اي از رقص دو نفر از نگهبانان به پايان مي رسد در حاليكه يكي اسم دوست دختر ديگري را مي پرسد.

پازوليني در تمام دوران كوتاه فيلم سازيش - به گفته خودش- اين موضوع آزارش مي داد كه چگونه مي شود بوسيله تصوير ، حقيقت را به گونه اي به بيننده القاء كرد كه تاثيري صد در صد واقعي برايش داشته باشد و به طور كامل وي را در فضاي ما وقع قرار بدهد. و اين دقيقا همان چيزي است كه سعي داشته در فيلمهايش پياده كند و در Salo به كمال رسيده و باعث تحسين اكثر منتقدان خاص و تيز بين سينما شده. اين امر تنها در صورتي تحقق پيدا مي كرد كه در يك فضاي رئال غلو شده مفاهيم رو به صورت صريح ، عريان، پيوسته و بدون امان دادن به بيننده نمايش داد و كاتاليزور اين فرآيند عامل شوك بود. كاتاليزوري كه به گفته خودش اولين بار در فيلم Salo كشف و پياده اش كرده بود و هيچ وقت تصور نمي كرد كه اين فيلم آخرين مجال براي پياده كردن دغدغه هاي فكريش باشد. اين عامل شوك و غافلگيري در طول فيلم كاملا مشهود است. از همان محفل آغازين فيلم هر بيننده اي با اين تصور كه ديگر از اين بد تر نمي شود با ترس آميخته به انزجار فيلم را نگاه مي كند ولي با شروع محفل بعدي متوجه مي شود اشتباه كرده، تا اينكه در محفل آخر اين شوك كاركرد مناسب خودش را پيدا مي كند و بيننده را در حاليكه كاملا اشباع شده به طور كامل مسحور پيام خودش مي كند و صحنه پاياني فيلم رقص موزون دو نگهبان به منزله آرامشي است كه پس از خروج قطار از تونل وحشت و قبل از توقفش حس مي كنيم. اين بادي كه به صورت ما مي خورد در واقع مجال مناسبي براي شروع تفكر بيننده است در مورد آن چه كه به طور مسلسل وار و شوك آوري ديده و فرصتي براي فكر كردن به آن نداشته است و سوال نگهبان در هنگام رقص ( اسم دوست دخترت چيه؟) شايد مي خواهد اين نكته رو به ما گوشزد كند كه تمام اين شكنجه ها توسط انسان هاي معمولي كه هزاران نفرشان در كنار ما و در همين جهان امروز زندگي مي كنند انجام شده ، انسانهايي كه شايد هنگام ديدن فيلم فراموش كرديم كه اين ها انسان هستند، انسان هايي كه مثل بقيه با شنيدن موسيقي مشغول رقصيدن مي شوند ، دوست دختر دارند و حتي عاشق مي شوند ، صحنه اي رو به ياد بياوريد كه يكي از 4 ستمگر فيلم مشغول عشقبازي با يكي از نگهبان هاست و به معشوق وعده وصال هم مي دهد ، پازوليني با قرار دادن اين فاكتورها -كه در داستان اصلي وجود نداشت- سعي داشته به اين فاشيست ها جنبه انساني بيشتري ببخشد و گوشزد كند كه اين اتفاقات توسط انسان

هايي از جنس امروز و زميني انجام مي شود نه مريخي. تاكيدي كه قتل خودش هم مهر تاييدي بود بر آن.

از مشخصه هاي بارز ديگه Salo فيلم برداري آن است. زاويه قرار گرفتن دوربين بارها و بارها تغيير مي كند، در حالي كه دور بين بدون حركت است. به طور كلي نحوه فيلم برداري اين فيلم به صورتي هست كه بيننده را به نحوي گيج و عصبي مي كند. تصاوير بسته اي كه به سرعت به تصاوير باز تبديل مي شوند ، تغيير متدوام زاويه دوربين با حداقل حركت دوربين، نماهاي نزديك و بسته ثابت از چهره هاي شكنجه گر ها و شكنجه شونده ها، حركات غير قابل پيش بيني دوربين ٬ همه و همه به انتقال اين حس كمك مي كنند يكي ديگر از فيلم هايي كه با چنين دقت و مهارتي سعي در انتقال حس گيج كننده و عصبي و حتي خشن فيلم به بيننده داشته فيلم Cape Fear اسكورسزي بوده كه در آن با ابتكارات ديگری از جمله لرزش دوربين و كج كردن قاب سعي در انتقال حس داشته و همه اين ها در راستاي همان دغدغه پازوليني براي انتقال هرچه بهتر حقيقت و واقعيت با حداكثر تاثير به بيننده بوده است. نكته مشخص ديگر در فيلم برداري ٬ عوض شدن ناگهاني از شكنجه گرها، قرباني ها، سربازها و زن هاي نقال به يكديگر است. تاكيد بر اين تغيير زاويه ديد با صحنه درخشان آخر فيلم تثبيت مي شود. صحنه اي كه هر يك از شكنجه گرها با تغيير موقعيت خودشان از ديدگاه ناظر و يك زاويه جديد به صحنه شكنجه نگاه مي كنند. اين از جنبه هاي ديگري هم قابل بحث است، شايد اكثرا شنيديم كه بعضي از شكنجه گرها يا قاتلها هنگام ارتكاب جنايت از صحنه قتل ها و شكنجه ها فيلم برداري مي كنند و از تماشاي مجدد آن ها لذت مي برند، رفتار ساديستيكي كه هر 4 نفر در فيلم٬ آن را نشان دادند، حالا اين رفتار هاي ساديستيك در مواجهه با نمايش اين فيلم براي عموم مردم چه عكس العملي نشان خواهد داد؟ بدون شك شبيه همان عكس العملي كه يك همجنس باز فاشيست و يا به عقيده برخي يك گروه فاشيست بر سر پازوليني آورد و شايد ارزش Salo در همين باشد ، ارزشي كه پازوليني را به هدف خودش در بيان هرچه تاثير گذارتر رفتار هاي ساديستي و فاشيستي ، رساند. هر چند كه بهاي آن كشته شدن خودش به فجيع ترين شكل ممكن بود.

در دوراني كه كشتار جمعي و قتل عام هاي نژاد پرستانه در همه جا ديده مي شود ، سينما به عنوان مهم

ترين عامل تاثير گذار مي تواند منعكس كننده واقعيات جاري جامعه به بهترين شكل ممكن باشه ، كه متاسفانه امروز اين طور نيست . انصافا چهره اي كه از مافيا و جنايتكاران امروز در فيلم ها نشان داده مي شود تا چه حد بر واقعيت منطبق است؟ و آيا كسي جسارت بيان واقعيت را به صريح ترين شكل ممكن دارد؟ پازوليني كسي بود كه اين جرات را داشت و اگر اجازه مي دادند امروز مي توانستيم بگوییم پازوليني كسي است كه اين جرات را دارد. ولي همانطور كه پيش تر اشاره شد نبوغ بي پرواست و بهاي اين نبوغ و بي پروايي گزاف خواهد بود.

منبع : اینترنت و تالیف

7079 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-06-14 11:51:53 +0430 +0430

E-l-e-n-a عزیز ممنون از توضیحاتت در مورد فیلم سالو من حدود هشت سال پیش این فیلم رو دیدم و میتونم بگم از انسان البته در این موارد بهتره بگیم این حیوان ناطق دو پا در صورت اختلال شخصیت و کارکرد اشتباه مغز هر کاری برمیاد نمونه اون رو باز هم در فیلم hustler 1- و 2 و در طول تاریخ روم باستان فیلم کالیگولا هم میشه دید …

0 ❤️

2014-06-14 12:18:51 +0430 +0430

خواهش میکنم (smile)
vlad the impaler رو ندیدم پیداش میکنم میبینم (wink)

0 ❤️

2014-07-01 10:44:36 +0430 +0430

L I K E
اگه براتون مقدرو بود ، سایتی برای دانلود فیلم هایی که نام بردین معرفی کنید .
ممنون

0 ❤️

2014-07-01 10:56:29 +0430 +0430

سمفونی زیبایی از روند تکامل قدرت به معنای فوکویی در قلب توتالیتاریسم و علی الخصوص گفتمان فاشیسات-شیونیستی حکومتهای انترناسیونال… که در لایه های آن با عناونین سادیستی - مازوخیستی و… که بر گرفته از دگردیسی سیستم آموزشی - پیمایشی انسان مطلوب آنهاست… همیشه از سالو با همه… لذت میبرم

0 ❤️

2014-07-10 07:25:50 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a]فایل خودم تا 48 درصد رفت ولی نشد :( اینو پیدا کردم تستش کردم ظاهرا که کار میکنه[/quote]

خیلی محبت کردید . دیشب دان کردم . اما جرات ندارم ببینمش :(

0 ❤️

2014-07-10 07:53:09 +0430 +0430

فیلم جالب و تکان دهنده ایه که هر کسی نمیتونه تا آخر بشینه و نگاهش کنه.من همش موقع دیدنش فکر میکردم که پازولینی چجوری این فیلم رو ساخت.فیلم “دکامرون” رو هم از این کارگردان حتماً ببینید.

0 ❤️

2014-07-10 16:04:54 +0430 +0430

دوستان عزیز اگر فیلم Nymphomaniac Vol. I&Vol. II رو دیدین دوست دارم نظرتون رو در موردش بدونم برای من که خوشم اومد و برام جالب بود…
بازیگران: شارلوت گینزبورگ ـ استلان اسکارسگارد ـ استیسی مارتین و …
نویسنده و کارگردان: لارس فن تریر
۱۱۸ دقیقه ( قسمت اول )، ۱۲۳ دقیقه ( قسمت دوم )؛ محصول دانمارک، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلیس؛ سال ۲۰۱۳

0 ❤️

2014-07-10 16:21:38 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=AAKT]دوستان عزیز اگر فیلم Nymphomaniac Vol. I&Vol. II رو دیدین دوست دارم نظرتون رو در موردش بدونم برای من که خوشم اومد و برام جالب بود…
بازیگران: شارلوت گینزبورگ ـ استلان اسکارسگارد ـ استیسی مارتین و …
نویسنده و کارگردان: لارس فن تریر
۱۱۸ دقیقه ( قسمت اول )، ۱۲۳ دقیقه ( قسمت دوم )؛ محصول دانمارک، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلیس؛ سال ۲۰۱۳[/quote]
اسمش که خیلی جالبه…سر فرصت دانلود میکنم مرسی از معرفی[/quote]

النا جان پس حتما ببین من خودم Nymphomaniac بودن تا به این حد برام قابل تصور نبود…

nym.jpg زن در حال تعریفِ داستانش …
0 ❤️

2014-07-10 17:43:20 +0430 +0430

من که ندیدم این فیلمو nea

0 ❤️

2014-07-12 17:28:27 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=خاله سوسکه ناز نازی]L I K E
اگه براتون مقدرو بود ، سایتی برای دانلود فیلم هایی که نام بردین معرفی کنید .
ممنون[/quote]
فایل خودم تا 48 درصد رفت ولی نشد :( اینو پیدا کردم تستش کردم ظاهرا که کار میکنه http://uptobox.com/j46266sz0uw0
up.shahvani.com/uploads/vhqi5fhj.rar اینم زیرنویس باتشکر از دوست عزیز خاله سوسکه ناز[/quote]

النا این لینک ارور میده

0 ❤️

2014-07-12 18:12:50 +0430 +0430

عِلِنا حجمش چند مگا بایته؟

0 ❤️

2014-07-14 06:16:59 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a]
نمیدونم چی بگم…خب هرکسی به اندازه درک خودش از این فیلم نتیجه میگیره[/quote]
الان متوجه شدم که من کلاً درک ندارم. حتی یه سر سوزن. (smile)

0 ❤️

2014-07-14 06:36:56 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=Uncle Sam][quote=E-l-e-n-a]
نمیدونم چی بگم…خب هرکسی به اندازه درک خودش از این فیلم نتیجه میگیره[/quote]
الان متوجه شدم که من کلاً درک ندارم. حتی یه سر سوزن. (smile)[/quote]
من فقط یک سوال دارم.شماهایی که میگین این فیلم به بهانه فاشیسم ساخته شده و محتوایی به غیر از انحرافات جنسی نداره از عاقبت پازولینی مطلع هستین؟آیا منطقیه برای ساختن یک فیلم صرفا جنسی کسی همچین ریسکی کنه؟میتونست اصلا اسمی از فاشیسم نیاره[/quote]
من فیلم رو دیدم. یکی دو تا نقد خوندم. مطلب شما را این بالا خوندم و خیلی چیزی از فیلم سر در نیاوردم. نظری راجع به ربط این فیلم به فاشیسم ندارم. یه سوال دارم. چرا صحنه های این فیلم تا این حد explicit بود؟ چه ضرورتی داشت؟
فکر نکن از سوالم منظورم اینه که فیلم را بکشم پایین. واقعاً میخواهم بدونم.

0 ❤️

2014-07-14 08:46:21 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a]چرا نباید میبود؟[/quote]

کارگردان که حق داره هرچی میخواهد بسازه. اما برای من مخاطب، دیدن چنین صحنه های شنیعی جالب و خوشایند نیست و من به عنوان یک مخاطب انتخاب میکنم که این نوع فیلمها رو نبینم. من کاری به محتوی مفهومی فیلم ندارم وقتی که دیدن صحنه های فیلم قابل تحمل نیست.

برداشت خودت از این فیلم چی بود؟ به نظرت چی میخواسته بگه؟ چه فرقی بین این فیلم و فیلم پورن است؟ متنی که بالا گذاشتی احساس میکنم از سوی خودت نباشه. http://agrandsimanmag.persiangig.com/Archive/3-esfand84/salo.htm

0 ❤️

2014-07-14 08:47:05 +0430 +0430

من واقعا عاشق فیلم هستم
امیدوارم از دیدن این فیلم هایی که دوستان معرفی کردن چیزهای جدیدی یاد بگیرم که به دردم بخوره.
از همه ی شما ممنونم

0 ❤️

2014-07-14 09:31:24 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=Uncle Sam][quote=E-l-e-n-a]چرا نباید میبود؟[/quote]

کارگردان که حق داره هرچی میخواهد بسازه. اما برای من مخاطب، دیدن چنین صحنه های شنیعی جالب و خوشایند نیست و من به عنوان یک مخاطب انتخاب میکنم که این نوع فیلمها رو نبینم. من کاری به محتوی مفهومی فیلم ندارم وقتی که دیدن صحنه های فیلم قابل تحمل نیست.

برداشت خودت از این فیلم چی بود؟ به نظرت چی میخواسته بگه؟ چه فرقی بین این فیلم و فیلم پورن است؟ متنی که بالا گذاشتی احساس میکنم از سوی خودت نباشه. http://agrandsimanmag.persiangig.com/Archive/3-esfand84/salo.htm[/quote]
خب ای کیو معلومه که نقد از من نیست چون اول متنم منبعو نوشتم(بر گرفته از …) اگه خونده باشی…فکر میکنم اگه نقدو بخونی جواب سوالتو بگیری[/quote]
فایده نداره. تو جواب من رو نمیدی. از اون طرف من کلاً هیچ وقت این بحث رو با هیچ کی تموم نکردم. معمولاً هم آخرش اینه که میگم “آقا من اصلاً با این فیلم ارتباط برقرار نمیکنم”. (مثل اون کلیپ بازیهای کودکانه ی سوری لند) (smile)

0 ❤️

2014-07-14 09:49:01 +0430 +0430

همین جمهوری اسلامی مطمئن باشید آدمهای زیادی توش هست که به اندازه فاشیستهای این فیلم بیمار باشن و همین کارها ازشون برمیاد یا اصلاً کارهایی مشابه اینها رو انجام دادن.همینه که این فیلم هر چند تحمل کردنش سخته ولی دیدنش برای آدمی که در جمهوری اسلامی زندگی میکنه مفیده.

0 ❤️

2014-07-17 02:45:18 +0430 +0430

این فیلم به شدت با سینمای حال و حاظر دنیا مغایرت داره و ساختش متفاوته
نگاه کارگردان به سینما کاملا ساختار شکنانه بوده
راست شو بخوایین نظر شخصی من این که صاحبان سینما دارن دنیارو میچرخونن
و این فیلم کاملا با بوجود اومدن سینما و فیلم سازی مغایرت داره
چون تمام فیلم خوی بد انسان به قدرت رسیده رو به تصویر کشیده
شاید از نظر اخلاقی خوب به نظر نرسه اما زندگی ابعاد مختلفی داره که انسان به طور ناخودآگاه در طی زندگی باهاش برخورد میکنه و همیشه قبول واقعیت تلخ بوده و هست
در هر حال من شجاعت کارگردان تحسین میکنم.
ایکاش نمیکشتنش و دوباره فیلم میساخت!!!؟

0 ❤️

2014-07-19 11:03:08 +0430 +0430

این فیلم رو که من ندیدم…سعی میکنم ببینمش ولی دوتا فیلم میزارم قشنگن اگه ندیدین حتمان ببینین خوشتون میاد…
عطر: قصه یک آدمکش Perfume: The Story of a Murderer(بدک نیست هرچند من دوبار نیگاش کردم ولی بعضی ها زیاد باهاش حال نمیکنن)
قلم‌پرها (Quills) (این فیلم رو اگه نبینین واقعا نصف عمرتون بر فناست…خودم که نزدیک 4 یا 5 بار دیدمش…یکه یکه)

0 ❤️

2014-07-19 11:26:38 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=یاور همیشه کافر]این فیلم رو که من ندیدم…سعی میکنم ببینمش ولی دوتا فیلم میزارم قشنگن اگه ندیدین حتمان ببینین خوشتون میاد…
عطر: قصه یک آدمکش Perfume: The Story of a Murderer(بدک نیست هرچند من دوبار نیگاش کردم ولی بعضی ها زیاد باهاش حال نمیکنن)
قلم‌پرها (Quills) (این فیلم رو اگه نبینین واقعا نصف عمرتون بر فناست…خودم که نزدیک 4 یا 5 بار دیدمش…یکه یکه)[/quote]
پرفیومو دیدم چیز خاصی نداره فقط داستانش یکم عجیب غریبه[/quote]

گفتم که بعضی ها خوشون نمیاد…ولی بد نیست هرچند نقد های خوب هم زیاد نداشت موقعی که اومد…اون داستان سوررئالیستیش باحالش میکنه
ولی قلم پر رو حتما ببین…خیلی قشنگه عاشق شخصیته مارکی دوساد میشی…من این فیلم رو خیلی دوس داشتم…

0 ❤️

2014-07-19 13:10:12 +0430 +0430
Quills 7.JPG پدر روحانی: این محتویات بی ارزش چیزی جز نشون دادن طبیعت و سرشت بی ارزش انسان نیست ! مارکوس: من درباره بزرگ ترین حقایق درون می نویسم که بشر به خاطر آن تمام دنیا را به اسارت در آورده . ما می رینیم ، می...، می کشیم ، می مانیم و می میریم. پدر روحانی: اما عاشق هم می شویم ، می سازیم...چرا اینها را تو کتاب هات نمیاری؟ مارکوس: این یه خیال و توهمه نه یه قرارداد اخلاقی ! پدر روحانی: اما مگه وظیفه هنر ارتقای ما از عالم حیوانیت نیست؟ مارکوس: فکر می کنم این وظیفه تو باشه پدر ! ............................. در قسمت دیگری از فیلم مارکوس به عشق پدر روحانی به دختر زیبای رختشوی دیوانه خانه اشاره می کند و به کشیش پیشنهاد می کند پاسخ این عشق را بدهد و از این احساس لذت ببرد که با خشم و اعتراض پدر روحانی روبرو می شود و می گوید: " آیا ایمان و خدای تو اینقدر سسته که تحمل عقاید من رو نداره؟" ............................. همتون حتنا ببینین :D
0 ❤️

2014-07-19 14:33:58 +0430 +0430

lol .
فروید از ساد تاثیر گرفته اخه فروید جلوتر از اونه :D .
این فیلم اخرایه عمر مارکی دوساده
این یه دیالوگه اگه کامل نیگاش کنی شاید از مارکوئیس خوشت بیاد
میشه گفت دوساد ریده به عقاید فروید تا حدودی که اونم ریدمون زده به عقایده بعضیا :D

0 ❤️

2014-07-19 14:55:32 +0430 +0430

[quote=E-l-e-n-a][quote=یاور همیشه کافر]lol .
فروید از ساد تاثیر گرفته اخه فروید جلوتر از اونه :D .
این فیلم اخرایه عمر مارکی دوساده
این یه دیالوگه اگه کامل نیگاش کنی شاید از مارکوئیس خوشت بیاد
میشه گفت دوساد ریده به عقاید فروید تا حدودی که اونم ریدمون زده به عقایده بعضیا :D[/quote]
ساد که داغون بوده :دی[/quote]

lol .
فیلمو ببین شاید نظرت عوض شه :D .
ولی جدایه از داغونی تاثیر رویه نویسنده هایه هستی گرا بعد از خودش داشته :D

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «