ورزش و سلامتی در شهوانی

1392/06/03

سلام.حسن هستم 26 از تهران لیسانس تربیت بدنی مربی کیوکوشین کاراته ، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی و رشته های دیگه.
بنا به درخواست دوستان و سوالات متعدی که داشتن میخوام در زیبایی و تناسب اندام همچنین روشهای صحیح کم کردن وزن و نکاتی در مورد ورزش و سلامتی براتون مطالبی بزارم امیدوارم مفید واقع بشه.
اگر کسی سوالی داشت لطفا تو همین قسمت یعنی عمومی بپرسه تا سایر دوستان هم مشاهده بکنن و جواب رو در حد توانم به شما میگم.مرسی از توجهتون.

10160 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2013-08-25 11:43:26 +0430 +0430

روانشناسان و متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشکان عقیده دارند که در حال حاضر دیگر نمی توان برای کاهش یا درمان نشانه های اختلال افسردگی که از شایع ترین اختلالات حال حاضر جوامع مدرن است،
تنها بر شیوه های درمان دارویی یا روانی تکیه کرد، بلکه مولفه جدید دیگری در این بین ظهور کرده که اگر چه دارای سابقه بسیار است اما فهم تاثیر جدی و چشمگیر آن بر درمان اختلال افسردگی و دیگر اختلالات روانی در واقع کشفی جدید محسوب می شود.در یک بر آورد کلی از دیدگاههای متنوع و گاه همگون این گروه از فعالان حوزه درمان روان، می توان دریافت که نقش و اهمیت فعالیت بدنی و ورزش در درمان اختلالات روانی و از مهمترین آنها اختلال افسردگی ناشی از تاثیری است که این گونه فعالیتهای جسمی بر فعالیت انتقال دهنده های عصبی یا Neurotransmitter که در واقع واسطه های عصبی بین نورون ها یا سلولهای عصبی هستند که فعالیت متفاوت آنها حالتهای روانی متفاوت و متنوعی را به همراه دارد.در این زمینه یکی از متخصصین اعصاب و روان عقیده دارد که فعالیت بدنی می تواند در برطرف شدن نشانه های اختلال افسردگی نقشی عمده داشته باشد.سروتونین یک واسطه عصبی است که در تنظیم خلقیاتی نظیر احساس امید، لذت از زندگی، تنظیم خواب، علاقه به کار و چندین ویژگی مثبت دیگر نقش اساسی دارد که فعالیت ورزشی به تشدید فعالیت این واسطه و در نتیجه رفع نشانه های اختلال افسردگی می انجامد.از سوی دیگر یک نوع ماده مخدر طبیعی در بدن انسان به نام آندروفین ترشح می شود که فعالیت جسمی، ترشح این ماده را تشدید کرده و با این وصف فرد با بهره مند شدن از این ماده احساس شادابی و امیدواری می کند.

0 ❤️

2013-08-25 11:44:57 +0430 +0430

خيلي مواقع دوستان سوال ميكنند چي كار كنم صورتم لاغر نشه؟

تغذيه:

نوشیدن آب هویج به همراه نارگیل و شکر صبح ها بنوشید.

نوشیدن زیاد آب، آب میوه و سایر مایعات بهترین و کم هزینه ترین راه برای لطافت پوست و چاقی موضعی صورت است.

شیره ی خرما و شیره انگور برای چاقی موضعی صورت موثر است.

تحرک و ورزش کردن به خصوص ورزش های هوازی به داشتن صورت شاداب، شفاف کمک می کند.

نشاسته موجود در سیب زمینی سرخ شده یا آب پز باعث چاقی موضعی صورت می گردد. در حالیکه نشانسته مواد غذایی دیگر مانند ماکارونی کل اندام را چاق می کند.

از خوردن کلم، کاهو، خیار و گوجه فرنگی غافل نشوید.

ورزش :

برای داشتن صورتي پر ، باید از لپ ها شروع کنید . به طور طبیعی لپها ماهیچه ای ترین بخش صورت هستند پس با تمرین دادن آنها حجم ماهیچه ای صورت افزایش پیدا خواهد کرد و صورت چاقتر خواهد شد .

یک

كار ساده ای که برای این منظور میتوانید انجام دهید این است که یکی از انگشتان را درون دهان کنید و با لبها به انگشت فشار وارد کنید و سپس برای مدت ۵ ثانیه و با تمام نیرو انگشت خود را میک بزنید . انگشت را رها کنید و دوباره حرکت را انجام دهید . این تمرین را 20 مرتبه تکرار کنید .اين كار باعث ميشه خونرسانی به ناحیه افزایش پیدا کرده و ماهیچه های لپ تقویت شوند

دوم

انگشت اشاره و انگشت وسط دست را بر روی لپ قرار دهید و به آهستگی و خیلی آرام به صورت دایره ای ماهیچه ها را ماساژ دهید . این عمل باعث تحریک ماهیچه ها خواهد شد و باعث میشود تا حجم آنها افزایش یافته و صورت شما پر و تپل تر شود .

سوم

تا جای ممکن لبها را جمع و به حالت غنچه در آورید ، سپس لبها را به حالت لبخند تغییر شکل دهید بدون اینکه لبها باز شوند ( دندان ها نباید دیده شود ) و در این حالت نیز تا جای ممکن لبخند را بزرگتر کنید و 6ثانیه در همان حالت بمانید . این حرکت را نیز برای 20 بار تکرار کنید . متوجه خواهید شد که بعد از انجام تمرین ، ماهیچه های صورت بسیار خسته شده اند ، این بدان دلیل است که واقعا ماهیچه ها را درگیر کرده اید و از آنها کار کشیده اید .

0 ❤️

2013-08-25 11:47:46 +0430 +0430

دوستان من بیشتر بدانیم تا در مواقع خطر با مشکل روبه رو نشویم خطر همیشه در کمین است
سوالی که یکی از دوستانم ازم پرسید: آیا یاد گرفتن نقاط دیم ماک و نحوه ضربه زدن به این نقاط فقط به درد رزمی کاران می خورد؟
جواب: خیر! برعکس ، دیم ماک و ضربه به , این نقاط ( به قول جت لی در فیلم kiss of dragon ,، نقاط بوسه اژدها ) بیشتر به درد کسانی می خورد که از لحاظ جثه بدنی کوچک وضعیف هستند و طاقت تحمل مشت ها و ضربات متوالی مهاجمین را ندارند. در واقع این اشخاص می خواهند نقاط مشخصی را بدانند که با ضربه زدن به آن نقاط قادر باشند حریفان غول پیکر و ورزیده را زمینگیر کنند. خوشبختانه نقاط دیم ماک در سراسر بدن از سرو گردن گرفته تا دست و پا و شکم وعقب و جلوی بدن پخش شده اند. بنا براین بسته به اینکه کدام قسمت بدن مهاجم در اختیار شما باشد می توانید بلافاصله به نقاط دیم ماک همان نواحی ضربه بزنید و ضمن خلاص کردن خود حریف را از کار بیاندازید و یا حتی او را کاملا زمین گیر کنید.
نمایش های سینمایی که در آن دو نفر به جان هم می افتند و ساعت ها با هم مبارزه می کنند در واقعیت , اصلا رخ نمی دهند. در واقعیت کل زمان دعوا و درگیری بیشتر از دو سه دقیقه نیست و در این دقایق وارد ساختن ضربات کور و بی هدف ، ضمن آنکه ممکن است باعث زخمی شدن و آسیب های جدی شود ، انرژی شما را نیز سریعا تحلیل برده و توان مقاومت و مبارزه را به سرعت از شما می گیرد. در این مواقع کافی است بدانید کدام نقطه از دست یا مچ دست و یا زیر بغل یا گردن و پا و پشت و پهلو و سینه و یا هر نقطه دیم ماک دیگر بدن حریف را شکار کنید و آن را به شکل مناسب نیشگون بگیرید، یا فشار دهید یا ضربه زنید و یا قلوه کن کنید
و بکشید! به محض اینکه این نقطه حساس و یا چند نقطه حساس را پشت سر هم با دست یا حتی با خودکار و چوب و سنگ ( در صورت نیاز) ضربه زدید ، حریف اگر قهرمان کمربند دار رزمی هم باشد فورا بی حال می شود و روی زمین ولو می گردد و شما را به حال خود رها می سازد تا بتواند جان خود را سالم از میدان بدر برد.
می بینید که اطلاع از دانش دیم ماک و کیوشوجیتسو در درگیری ها چقدر برای افراد ضعیف و ناآشنا با فنون رزمی مفید است. جالب است بدانید در دوره های فشرده آموزش دفاع شخصی که امروزه در سطح وسیعی در اروپا و آمریکا و در واقع در کل کشورهای جهان مرسوم است ، از فرد آموزش گیرنده می خواهند خودش در منزل و در اوقات فراغت به تقویت عضلات و مفاصل خود بپردازد و سرکلاس فقط نقاط حساس و ضعیف بدن حریف و شکل صحیح ضربه زدن به این نقاط را به آموزش گیرنده یاد می دهند. البته بسیاری از این نقاط را همه می شناسند : گیجگاه ، چشم ها ، زیر گردن ، فضای توخالی وسط گردن، کبد یا همان فضای توخالی وسط جناغ سینه ، وسط پا در مردان ، پهلوها ، کلیه ها و… اما حقیقت آن است که هنگام درگیری چه بسا این نقاط از دسترس شما دور باشد یا حریف به طور ذاتی آنها را از دسترس شما دور کند. در این مواقع است که نقاط مخفی دیم ماک به داد شما می رسند و شما فقط با یک فشار کوچک به نقاطی از مچ و دست و بازوی حریف می توانید دهان او را از درد باز نگه دارید و نگاه ملتمسانه و دردآلود او را جایگزین نگاه خشن و بی رحمش سازید.
995480_568155836581543_1458181982_n.jpg
موفق باشید.

0 ❤️

2013-08-25 11:49:43 +0430 +0430

ـ افزایش جریان خون شریانی : ماساژ باعث گشاد شدن عروق محیطی و افزایش جریان خون در اندام ها و عضلات می گردد.روش ماساژ باید به شكلی انجام گیرد كه جهت حركات ماساژ در اندامها از محیط به طرف مركز بدن باشد. این اثرات ماساژ بر جریان خون می تواند در بهبودی عضله خسته شده مفید واقع شود و قدرت انقباضی عضلات رابیشتر كند.یكی از نكات جالب این است كه ماساژ یكی از اندام ها منجر به افزایش جریان خون در اندام سمت مقابل نیز می شود.

2 ـ تاثیر بر جریان خون وریدی : ماساژ عمیق باعث افزایش بازگشت خون وریدی به قلب می گردد.همانطور كه می دانیم تشكیل لخته به دلیل كندی خون در سیستم وریدی ( سیاهرگی ) صورت می گیرد. ماساژ مناسب می تواند از بروز لخته در داخل وریدها ( سیاهرگها ) جلوگیری كند.

3 ـ تاثیر ماساژ در ورم اندام: ماساژ بطور موثری باعث كاهش ورم در اندام آسیب دیده می شود و با ماساژ ، سیستم وریدی و لنفاوی در اندام ها مایع بیشتری را به طرف قلب منتقل می كنند. نقش ماساژ در كاهش ورم در ضایعات دستها بیشتر از پاها می باشد.

4 ـ تاثیر ماساژ بر روی درد: ماساژ با برطرف نمودن مواد زائد در بافتها موجب كاهش درد ورزشكاران آسیب دیده می شود و در اثر افزایش گردش خون ، كوفتگی اندام و گرفتگی و سفتی عضلانی كاهش می یابد.

موارد ممنوعیت ماساژ1

ـ وجود لخته در عروق2

ـ وجود زخم باز و خون مردگی شدید3

4 ـ وجود عفونت در سطح پوست
1175749_209818929176350_15054117_n.jpg

0 ❤️

2013-08-25 11:50:17 +0430 +0430

سلام.من هم مهرداد هستم.من هم 20 سال جودو كار كردم.دان 4 كمربند مشكي ومربي درجه 2.دوستان كسي سوال داشت روي منهم حساب كنه

0 ❤️

2013-08-25 11:50:25 +0430 +0430

پروتئین نه تنها یک ماده مغذی بسیار ضروری برای بدن انسان است بلکه بعد از آب فراوانترین ماده موجود در بدن را نیز تشکیل می دهد به طوریکه ۱۵% وزن بدن یک فرد را پروتئین ها تشکیل می دهند . بیشتر پروتئین موجود در بدن در عضلات اسکلتی وجود دارند اما پروتئین ها در سایر قسمت های بدن نیز نقش های مهمی را ایفا می کنند. که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • شرکت در انتقال و ذخیره سازی سایر مواد مغذی

  • شرکت در واکنش های شیمیایی

  • کنترل رشد و تمایز بافت های مختلف بدن

  • سیستم ایمنی

  • شرکت در ساختمان دیواره سلولی

برخی وزشکاران ۶-۵ روز در هفته را به تمرین می پردازند. اما بعد از مدت ها هیچ تغییری در اندازه عضلات خود مشاهده نمی کنند. برای مشخص شدن این امر باید از نحوه کارکرد عضلات اطلاع دقیقی داشت تا بتوان با انجام تمرینات صحیح و مصرف مکمل های مناسب در زمان مناسب، رشد و بازتوانی عضلات را تسریع نمود.

اطلاع از وقایعی که در سلول های عضلانی طی تمرینات رخ می دهد بسیار مهم است. عضلات بدن فقط به عنوان منبعی برای ذخیره پروتئین محسوب نمی شوند بلکه بافت های فعالی هستندکه انواع واکنش های شیمیایی در آنها اتفاق می افتد.

پروتئین ها از ۲۰ اسیدآمینه تشکیل شده اند و در واقع اسیدهای آمینه واحد های ساختمانی پروتئین ها محسوب می شوند. فرایند هضم در دستگاه گوارش باعث تجزیه و شکستن مولکول پروتئین و آزاد شدن اسیدهای آمینه می شود که از دیواره روده جذب شده و در قسمت های مختلف مانند عضلات، بافت پیوندی، سیستم ایمنی و غیره استفاده می شوند. عضلات و بافت های بدن حاوی مقدار فراوانی پروتئین ذخیره شده هستند و زمانیکه اسیدآمینه های موجود در رژیم غذایی برای نیازهای بدن ناکافی باشد،پروتئین بافت ها شکسته شده و اسیدآمینه ها را تولید می کنند که در بافت ها و جریان خون قرار می گیرند تا در مواقع ضروری استفاده شوند. به این ترتیب مشخص می شود که چرا توده عضلانی طی شرایط استرس . بیماری ، سوءتغذیه و تمرینات شدید کاهش پیدا می کند. زمانیکه اسیدآمینه های موجود در رژیم غذایی کافی بوده و نیاز بدن به پروتئین نیز پایین باشد ،بدن می تواند پروتئین مرد نیاز خود را بسازد.

بدن انسان می تواند به علت شرایط مختلف در حالت آنابولیسم(ساختن) یا در حالت کاتابولیسم (سوختن) قرار بگیرد که به ترتیب به نام تعادل مثبت ازت و تعادل منفی ازت نیز نامیده می شود. این شرایط ممکن است تحت تاثیر عوامل هورمونی ،میزان دریافت کالری، میزان فعالیت، بیماری، استرس و دسترسی به اسیدهای آمینه خصوصا اسیدآمینه های ضروری که نمی توانند در بدن ساخته شوند ، قرار بگیرد.

تمرینات ورزشی میزان نیاز به اسیدهای آمینه را خصوصا در ورزشکارانی که ورزش های قدرتی و بدنسازی انجام می دهند. افزایش می دهد. بنابراین این ورزشکاران باید رژیم های غذایی غنی از پروتئین مصرف کنند تا تعادل نیتروژن در آن ها مثبت باشد و درواقع بدن آنها در حالت آنابولیسم(ساختن) قرار بگیرد.

در مورد میزان مصرف پروتئین نظرات متفاوتی وجود دارد در گذشته تصور می شد که برای افزایش حجم عضلات باید از مقدار زیادی پروتئین استفاده کرد بنابراین رژیم های غذایی غنی از گوشت و تخم مرغ رواج پیدا کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که مصرف بیش از نیاز پروتئین نیز در ساختمان عضلات استفاده نشده و به چربی تبدیل خواهد شد. امروزه با مشخص شدن اهمیت کربوهیدرات ها در فراهم کردن انرژی و نقش انسولین به عنوان مهمترین هورمون آنابولیک در بدن این توصیه ها منسوخ شده اند. مصرف رژیم های غذایی غنی از پروتئین به مدت طولانی می تواند باعث بروز عوارض زیادی شود. این رژیم های غذایی مقدار تولید اوره در بدن را افزایش می دهند و کلیه ها نیز مجبور هستند این مقدار اوره را از بدن دفع نمایند. برای دفع این مقدار اوره ، مقدار فراوانی آب مورد نیاز است و تامین آب کافی نیز می تواند بدن را با کمبود آب مواجه کند. بنابراین در صورت استفاده از رژیم های غذایی غنی از پروتئین خصوصا در آب و هوای گرم باید مقدار فراوانی آب و مایعات مصرف نمود.

به دلیل اینکه میزان انرژی مورد نیاز ورزشکاران از افراد عادی بیشتر است ورزشکاران می توانند گاهی تا ۳ برابر میزان توصیه شده (RDA ) پروتئین مصرف کنند بدون اینکه عوارض جانبی برای آن ها ایجاد نماید.

اثر پروتئین بر کاهش چربی بدن

مشخص شده است که پروتئین ها نسبت به کربوهیدرات ها و چربی ها خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارد و مصرف رژیم های غذایی غنی از پروتئین (که بیشتر از ۲۰ % کل انرژی از پروتئین تامین می شود.) باعث می شود که میزان غذای دریافتی فرد و اشتهای او کم شود. به نظر می رسد که این تاثیر به علت تغییرات هورمونی و شیمیایی است که پروتئین بر قسمت های مسئول کنترل اشتها در مغز می گذارد.

مطالعات نشان داده که مصرف رژیم غذایی غنی از پروتئین باعث کاهش توده چربی و در عین حال نگهداری توده عضلانی در ورزشکاران می شود. اما انجام چنین رژیمی باعث می شود که مقدار کافی کربوهیدرات برای تامین انرژی به بدن نرسد.

نقش کربوهیدرات ها در تامین منابع انرژی نباید نادیده گرفته شود. به این ترتیب که رژیم غذایی باید حاوی پروتئین با ارزش بیولوژیک بالا باشد و در عین حال بتواند مقدار کافی کربوهیدرات را نیز بدون دریافت بیش از حد کاالری تامین نماید. به این ترتیب توجه به کل کالری مصرفی روزانه برای موفقیت در کاهش توده های چربی بدون بروز تحلیل عضلانی نیز بسیار مهم است.

تاثیر عوامل مختلف بر کارکرد پروتئین ها

برای این که مصرف پروتئین اضافی بر رشد عضلات و تعادل نیتروژن اثر مثبتی داشته باشد باید به نوع و زمان مصرف پروتئین توجه شود. به علاوه یکسری عوامل دیگر نیز برای ایجاد اثرات آنابولیکی پروتئین در بدن باید مد نظر قرار گیرد:

مصرف کافی کربوهیدرات ها: توجه به مصرف کافی کربوهیدرات ها برای افزایش کارایی پروتئین بسیار ضروری است. زیرا مراحل ساخت و تولید و حتی نگهداری توده های عضلانی نیازمند صرف انرژی هستند . افزایش دریافت پروتئین بدون در نظر گرفتن مصرف کافی کربوهیدرات برای ورزشکارانی که تمرینات شدید انجام می دهند تاثیرات خوبی نخواهد داشت . به علاوه کربوهیدرات ها باعث رها شدن هورمون انسولین می شوند که یک هورمون آنابولیک بوده و به رشد عضلات کمک می نماید. تحقیقاتی که بر روی تاثیر مصرف مخلوط مکمل های پروتئینی و کربوهیدراتی شده است نشان می دهد که مصرف این مخلوط قبل از تمرین میتواند رها شدن هورمون های استرسی را که منجر به تحلیل عضلات می شود را کاهش داده و از سرکوب شدن سیستم ایمنی جلوگیری می نماید. از طرفی مصرف این مخلوط می تواند میزان ترشح هورمون رشد را نیز افزایش دهد. مصرف مخلوط مکمل های پروتئینی و کربوهیدراتی ۳۰ دقیقه پس از اتمام تمرین باعث تسریع در سنتز گلیکوژن و افزایش ترشح هورمون های آنابولیک می شود.

مصرف کافی اسید آمینه های شاخه دار(BCAA ): بدون وجودکربوهیدرات ها بدن از سایر مواد مانند اسیدآمینه ها خصوصا اسیدآمینه های شاخه دار (BCAA ) برای تولید انرژی استفاده خواهد کرد. عضلات بدن منبع اصلی ذخیره اسیدآمینه های شاخه دارهستند و زمانیکه کربوهیدرات برای تامین انرژی کافی نباشد،شکسته شده و انرژی تولید می کنند. میزان بالای اسیدآمینه های شاخه دار یک عامل بسیار مهم در ساخت عضلات است .تحقیقات نشان داده اند که یکی از بهترین راه های رشد عضلانی بالا نگه داشتن میزان داخل سلولی اسیدآمینه های شاخه داراست. پروتئین های تغلیظ شده یا ایزوله شده whey مانند آمینووی ۴۶۰۰ شرکت PNC تقریبا حاوی ۵۰% اسیدآمینه های شاخه دار است.

مصرف کافی گلوتامین: عضلات اسکلتی مهمترین مکان سنتز گلوتامین است و سایر ارگان های بدن برای تامین گلوتامین مورد نیاز خود به عضلات وابسته هستند. غلظت بالای گلوتامین عضلانی برای رشد عضلات ضروری است اما تمرینات شدید ورزشی باعث کاهش غلظت آن خواهد شد.اهمیت وجود گلوتامین به این لحاظ است که، در عضلات اسکلتی در اثر فعالیت، آمونیاک تولید می شود که ماده ای دفعی و سمی محسوب شده و باید سریعا از بدن دفع شود زیرا باقی ماندن آن در عضلات موجب تغییر اسیدیته عضلات و بروز خستگی می شود. اتصال آمونیاک به گلوتامین اولین مکانیسم خروج آمونیاک از عضلات طی انجام تمرینات است. آمونیاک تولید شده توسط گلوتامین حمل شده و از بدن خارج می شود. مکمل ال-گلوتامین شرکت PNC با سرعت جذب بالا می تواند نیاز ورزشکاران را مرتفع نماید.

بنابراین باید به این نکته توجه کرد که تنها مصرف مقدار زیاد پروتئین هدف نیست بلکه باید مقدارکافی پروتئین مناسب را درزمان مناسب استفاده نمود. تنظیم زمان مصرف آنها نیز باعث می شود زمانی که عضلات به این مواد نیاز دارند به راحتی در دسترس آن ها قرار بگیرد و موجب افزایش کارایی و رشد عضلات شود

0 ❤️

2013-08-25 11:51:39 +0430 +0430

استفاده نابه جا از استروئید ها و استفاده از هورمون های حیوانی که در ایران هم با عرض تاسف بد جوری رواج پیدا کرده!

هورمون رشد انسان (GH، سوماتوتروپین) محتوی یک زنجیره پلی پپتیدی واحد متشکل از 191 آمینو اسید می‌باشد که توسط بخش پیشین غده هیپوفیز که یک غده درون‌ریز است ترشح می‌شود. هیپوتالاموس توسط هورمون آزادکننده GHRH (سوماتوکرینین) و هورمون مهار کننده SRLF (سوماتوستاتین) ترشح GH را از هیپوفیز قدامی کنترل می‌کند.
هیپوفیز طبیعی محتوی mg5-3 هورمون رشد است و روزانه 875-500 میکروگرم GH ترشح می‌کند.
عوامل مؤثر و بازدارنده در ترشح هورمون رشد عبارتند از:
الف) عوامل مؤثر(غیر داروئی):
1- خواب
2- فعالیت بدنی(ورزش)
3- برخی از آمینو اسیدها بخصوص آرژنین (آرژنین آزادی GH را از طریق مهار آزادی سوماتوستاتین تحریک می‌کند.)
4- قند خون پائین (هیپوگلیسمی)
5- عوامل استرس‌زا.
عوامل مؤثر داروئی:
1- آگونیست‌های آلفا- آدرنرژیک، مانند گاتاپرس، آزادی GH را تا حدودی تحریک می‌کند.
2- داروهای پیشی سازودوپامین مانند Levodopa و بروموکریپتین سطح ترشح هورمون رشد را افزایش می‌دهند.
3- آگونیست‌های سروتونین نیز سطح ترشح GH را افزایش می‌دهند.
ب) عوامل بازدارنده(غیر داروئی):
1- قند خون بالا (هیپوگلیسمی)
2- افزایش غلظت سری اسیدهای چرب آزاد، آزادی GH را کند می‌کند.
3- چاقی آزادی GH را در پاسخ به بسیاری از محرک‌ها کم می‌کند که این مسئله با کاهش وزن حل‌شدنی است.
4- ناراحتی روحی.
عوامل بازدارنده داروئی:
داروهای مسدد آلفا آدرنرژیک مانند Yohimbine آزادی GH را کاهش می‌دهد. همچنانکه احتمالا می‌دانید، افزایش بیش از حد هورمون رشد پیش از بسته شدن اپی فیزها (قسمت‌های قابل رشد استخوان‌ها) روی دهد، موجب رشد طولی بیش از اندازه استخوانها یا ژیگانتیسم gigantism) می‌شود و چنانچه این افزایش GH بعد از بسته شدن اپی فیزها باشد (در نژاد ایرانی بین 16 الی 21 سال و در بعضی نژادها تا 25 سال) موجب رشد عرضی بیش از حد استخوانها یا آکرومگالی(acromegaly) می‌شود.
هورمون رشد بر روی تمام بدن و بر روی اغلب نسوج تأثیرگذار است که البته تأثیر GH به طور مستقیم بر روی عملکرد بدن ناچیز بوده و در واقع GH با تحریک ساخت فاکتورهای رشد با نام سوماتومدین‌ها(Sm) یا فاکتورهای رشد شبه انسولین(IGF) توسط کبد عضلات و بعضی بافت‌های دیگر باعث تحریک رشد در اغلب بافت‌های بدن می‌شود.
اثر هورمون رشد بر متابولیسم سه گروه عمده مواد غذائی (کربوهیدراتها، پروتئینها و چربی) و مواد معدنی:
1- تأثیر GH بر متابولیسم کربو هیدراتها: هورمون رشد تجزیه گلیکوژن کبد و تشکیل گلوکز از ذخیره گلیکوژن کبد را افزایش داده و خوب گلوکز را نیز در اغلب بافتها کاهش می‌دهد. بدین جهت GH یک آنتاگونیست انسولین به شمار می‌رود. چرا که همان طور که گفته شد قند خون را از طریق کاهش مصرف آن بالا می‌برد.
2- تأثیر GH بر متابولیسم پروتئینها: هورمون رشد از طریق اثر بر روی سنتز RNA بر سنتز پروتئین تأثیر گذار است. این هورمون موجب افزایش سنتز انواع RNA می‌شود و در نتیجه RNA پیام آور افزایش یافته و سبب تحریک عمل پروتئین سازی می‌شود.GH موجب احتباس ازت و به وجود آمدن تعادل (+) نیتروژن در بدن و افزایش ساخت پروتئین سلولی می‌شود و می‌توان گفت که GH فعالیت آنابولیک انسولین روی جذب آمینو اسید را کامل می‌کند.
3- تأثیر GH بر متابولیسم چربیها: هورمون رشد از طریق تجزیه تری گلیسریدها به اسیدهای چزب باعث افزایش اسیدهای چرب آزاد خون می‌شود. بدین ترتیب تأثیر GH بر روی سوخت و ساز چربی‌ها باعث افزایش تولید ستون نیز می‌شود.
4- تأثیر GH بر روی مواد معدنی: هورمون رشد با احتباس پتاسیم، فسفر و سدیم نیز موجب رشد سریع سلولی می‌شود. همان طور که می‌بینیم GH با افزایش میزان قند و اسیدهای چرب خون، منبع انرژی جدیدی را در اختیار بافتهای بدن قرار می‌دهد. بنابراین موجب صرفه جویی در مصرف پروتئین بعنوان سوخت می‌شود و پروتئین برای وظیفه اصلی خود که نقش ساختمانی می‌باشد به کار می‌رود.
GH از طریق هیپر تروفی hypertrophy موجب افزایش اندازه بافت عضلانی و همچنین از طریق هیپرپلاسیا hyperplasia باعث افزایش تعداد سلولهای عضلانی می‌شود که البته هیچ هورمون استروئیدی قادر به ازدیاد سلولهای عضلانی نمی‌باشد و استروئیدها فقط قادر به افزایش حجم سلولهای عضلانی هستند. پس در اینجا یک تفاوت عمده بین استروئیدها و GH در افزایش کارائی عضلانی آشکار می‌شود. به همین دلیل است که هورمون رشد یک عمل عضلانی سازی مضاف نسبت به استروئیدها دارد و همین مسئله باعث اهمیت یافتن GH به عنوان یک هورمون فوق‌العاده مؤثر آنابولیک می‌‌باشد چرا که با استفاده از آن حرفه‌ای‌ها می‌توانند حتی تا حدودی ضعفهای ژنتیکی عضلانی بدن خود را اگر ناشی از کم بودن تعداد سلولهای عضلانی باشد، البته تا حد کمی بر طرف کنند. داشتن خاصیت هیپرپلاسیا هورمون رشد، با وجود تدریجی بودن باعث دگرگونی بسیاری در بدن خواهد شد.
بدین ترتیب حد اکثر حجم و قدرت عضلانی ممکن به دست می‌آید. یعنی همان چیزی که در ورزشکاران حرفه‌ای می‌بینیم و در واقع هیچگاه حجم عضلانی که با این سیستم به دست می‌آید نه تنها با یک رژیم غذایی کامل بلکه حتی با سیستم‌های دیگر دارویی(که به طور مثال فقط در آنها از استروئیدها استفاده می‌شود) نیز می‌توان مقایسه کرد. چرا که نتایج به دست آمده بسیار چشمگیر می‌باشد. بعضی از ورزشکارانی که ادعا می‌کنند که GH برای آنها در افزایش حجم عضلانی آنطور که باید مؤثر نبوده ورزشکارانی می‌باشند که GH را به تنهایی و برای کاهش درصد چربی و کسب آمادگی قبل از مسابقات استفاده کرده‌اند. یعنی همان چیزی که بعضی از ورزشکاران در کشور ما انجام می‌دهند. همان طور که اشاره شد مصرف GH بدون انسولین و هورمونهای تیروئیدها به دلایل ذکر شده تأثیر چندانی بر روند افزایش حجم عضلانی نخواهد داشت. همچنین از آنجایی که ممولا این ورزشکاران برای آمادگی در فصل مسابقات در رژیم نسبتا کم کالری و کم کربوهیدرات به سر می‌برند این مسئله نیز می‌تواند باعث پائین آمدن سطح ترشح انسولین و هورمون تیروئید خود بدن باشد. بنابراین این مسئله نیز می‌تواند باعث کاهش نتایج آنابولیک حاصل از مصرف هورمون رشد باشد. از طرفی ورزشکاران معمولا در فصل آماده سازی برای مسابقات ممکن است از داروهای مقلد سمپاتیک (آدرنرژیک) مثل یاکلن بوترول برای چربی سوزی بیشتر همراه GH مصرف کنند

0 ❤️

2013-08-25 11:55:54 +0430 +0430

انعطاف‌پذیری کلید تناسب اندام است. برای داشتن بدنی انعطاف‌پذیر باید عضلات‌تان را پس از 5 تا 10 دقیقه گرم کردن‌،دست کم هفته‌ای 2 تا 3 بار تحت کشش قرار دهید…

منعطف‌تر باشید
تمرین کششی را باید تا حدی انجام دهید که به بدنتان فشار بیش از حدی وارد نشود. اگر دچار مشکلات کمر، مفاصل یا سایر مشکلات بهداشتی هستید، قبل از انجام این تمرینات حتما با پزشکتان مشورت کنید.

1.دراز کشیدن به شکم روی آرنج‌ها:
در حالی که پاهایتان کنار هم قرار دارد، روی شکم دراز بکشید. بدنتان را روی آرنج‌هایتان که به طور مستقیم زیر شانه‌هایتان قرار دارد، تکیه دهید. کمر و شکمتان را در حالت شل روی زمین قرار دهید. برای 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت عضلات پشت را تقویت می‌کند و قوس طبیعی کمر را حفظ می‌کند.

2.چرخش کمر در حال درازکشیده به پشت:
به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان خم شده است. زانوهایتان را کنار هم نگه دارید و شانه‌هایتان را روی زمین تکیه دهید. ‌زانوهایتان را به یک طرف بچرخانید تا زمانی که در کمر یا لگنتان احساس کشش کنید. 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید.

3.حرکت زانوها به سمت قفسه‌سینه:
روی پشتتان دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از روی زمین بلند کنید. زانوهایتان را با دست‌هایتان قلاب کنید و زانوهایتان را به سمت قفسه سینهتان بکشید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را 3 تا 5 بار تکرار کنید.

4.حرکت گربه و شتر:
روی دست‌ها و زانوهایتان روی زمین تکیه کنید. کمرتان را با انقباض عضلات شکم و ثابت نگه‌داشتن لگن بچرخانید. سپس در حالی که قفسه سینهتان را به سمت بالا می‌برید،‌ بگذارید کمرتان به سمت زمین پایین بیاید و قوس بردارد. برای مدت کوتاهی در این حالت بمانید. این حرکت را 3 تا 5 بار تکرار کنید.
5.خم کردن جانبی گردن:
سرتان را به آرامی به سمت شانه خم کنید و شانهتان را ثابت نگه دارید و صورتتان را به طور مستقیم به جلو نگه دارید. برای 5 ثانیه در این حالت بمانید، بعد سرتان را به سمت شانه دیگر خم کنید و برای 5 ثانیه آن را نگه دارید. این حرکت را برای 5 بار در هر طرف تکرار کنید.

6.چرخش شانه:
با حرکتی ملایم و مداوم شانه‌هایتان را بچرخانید. شانه‌هایتان را به سمت گوش‌‌هایتان بالا بیاورید. آنها را در پشتتان به سمت هم بکشید. آنها را به وضعیت استراحت پایین بیاورید،‌و بعد آنها را در جلو هم بچرخانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

7.خم کردن مچ:
بازوی راستتان را جلوی بدنتان باز کنید ‌به طوری که کف دست رو به پایین باشد و آرنج در حالت مستقیم قرار بگیرد. مچ دستتان را خم کنید تا نوک انگشتان دستتان رو به زمین قرار گیرد. با استفاده از دست چپ پشت دست راست را به آرامی به سمت عقب بکشید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را 3 تا 5 بار با هر دست تکرار کنید.

8.باز کردن مچ:
بازوی راستتان را جلوی بدنتان باز کنید به طوری که کف دستتان رو به بالا باشد و آرنجتان به طور مستقیم قرار داشته باشد. مچتان را خم کنید تا نوک انگشتانتان به سمت زمین قرار بگیرد. با استفاده از دست چپ،‌پشت دست راست را به آرامی به سمت عقب بکشید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را 3 تا 5 بار با هر دست تکرار کنید.

9.کشش عضله سر پشت بازو:
دست راستتان را پشت سرتان قرار دهید، به طوری كه کف دستتان روی سرتان قرار داشته باشد. با دست چپتان آرنج دست راست را بگیرید و آن را به سمت پایین بکشید تا هنگامی كه پشت بازوی راستتان احساس کشش کنید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای 3 تا 5 بار با هر بازو تکرار کنید.

10.کشش عضله پکتورال (عضله جلوی سینه) با یک بازو:
در مقابل یک ساختار ثابت مانند یک دیوار یا درخت بایستید. در حالی که رو به دیوار هستید،‌دست راستتان را از کنار بدن تا سطح قفسه سینه بالا بیاورید‌ به طوری که کف دستتان روی دیوار قرار گیرد. بدنتان را به سمت چپ بچرخانید تا از دیوار و بازوی بازشدهتان فاصله بگیرد، تا حدی كه جلوی قفسه سینهتان احساس کشش کنید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را با هر بازو 3 تا 5 بار تکرار کنید.

11.کشش عضله پیریفورم (عضله‌ای که از انتهای ستون فقرات به استخوان ران کشیده می‌شود و بخشی از عضلات لگن را تشکیل می‌دهد):
به پشت دراز بکشید. زانوی‌ چپتان را خم کنید و آن را تا حد نیمه راه مانده به قفسه‌سینه بالا بیاورید. زانویتان را با دست راستتان قلاب کنید و آن را به سمت شانه راستتان بکشید.‌ باسن‌هایتان را روی زمین نگه دارید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را 3 تا 5 بار با هر پا تکرار کنید.

12.کشش کشاله ران (عضلات اداکتور یا نزدیک‌کننده):
در حالی که پشتتان را به طور مستقیم نگه داشته‌اید، روی زمین بنشینید. کف پاهایتان را به هم بچسبانید. بگذارید زانوهایتان به سمت زمین پایین بیاید. برای 30 تا 60 ثانیه یا تا زمانی که عضلات‌تان خسته شود،‌در این حالت بمانید.

13.کشش عضلات پشت ساق:
در مقابل یک ساختار ثابت مانند دیوار قرار بگیرید به طوری که پنجه پای راستتان جلوتر از پای چپ روی زمین قرار داشته باشد و پنجه پا به طور مستقیم رو به جلو باشد. زانوی راستتان را خم کنید. لگنتان را به سمت جلو خم کنید و به سمت دیوار خم شوید.هر دو پاشنه پایتان را به سمت پایین نگه دارید. ساق پای چپتان را مستقیم نگه دارید و زانوی راستتان را روی قوزکتان خم کنید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را با هر پا 3 تا 5 بار تکرار کنید.

14.کشش عضله چهارسر (جلوی ران) در حالت ایستاده:
در حالت ایستاده با قرار دادن یک دست روی دیوار تعادل بدنتان را حفظ کنید. بعد با دست دیگر پایتان را در محل قوزک قلاب کنید و بدنتان را از زانو تا لگن در حالت مستقیم نگه دارید. به آرامی با دستتان پایتان را به سمت باسنتان بالا بکشید تا هنگامی كه جلوی ران احساس کشش کنید. ران پا باید به طور مستقیم در حالت کشیده قرار داشته باشد و به سمت بیرون منحرف نشود. برای 20 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید. می‌توانید این حرکت را با گرفتن قوزک پا با دست مخالف هم انجام دهید. با هر پا 2 تا 3 بار این حرکت را تکرار کنید.

15.کشش تاندون آشیل (تاندونی که عضلات پشت ساق را به پاشنه پا وصل می‌کند):
در مقابل دیوار قرار بگیرید، به طوری که پنجه پای راستتان در جلوی پنجه پای چپتان قرار داشته باشد و انگشتانتان به طور مستقیم به سمت جلو قرار بگیرد. هر دو زانویتان را خم کنید.‌ لگنتان را به سمت جلو فشار دهید ‌و به سمت دیوار خم شوید. هر دو پاشنه‌ پاهایتان را به سمت پایین و هر دو زانویتان را با پنجه‌های پاهایتان در یک خط نگه دارید. برای 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را برای 3 تا 5 بار با هر پا تکرار کنید.
282946_508542845889355_1718029807_n.jpg

0 ❤️

2013-08-25 11:59:05 +0430 +0430

[quote=Ashenaye man]سلام.من هم مهرداد هستم.من هم 20 سال جودو كار كردم.دان 4 كمربند مشكي ومربي درجه 2.دوستان كسي سوال داشت روي منهم حساب كنه[/quote]
سلام داداش خیلی خوش اومدی

0 ❤️

2013-08-25 12:01:44 +0430 +0430

[quote=hasanibalaa][quote=Ashenaye man]سلام.من هم مهرداد هستم.من هم 20 سال جودو كار كردم.دان 4 كمربند مشكي ومربي درجه 2.دوستان كسي سوال داشت روي منهم حساب كنه[/quote]
سلام داداش خیلی خوش اومدی[/quote]
مرسي داداش.تهران.باشكاه ايثارگران.پايه بودي سر بزني خوشحال ميشم

0 ❤️

2013-08-26 13:51:04 +0430 +0430

ميزان هوايى كه براى تنفس نياز داريد به نحوه فعاليت شما بستگى دارد. هنگامى كه نشسته ايد حدود ۱۵ بار در دقيقه نفس مى كشيد.
بدين ترتيب ۱۲ ليتر هوا را به ريه هايتان وارد مى سازيد. در اين حالت ازاين حجم يك پنجم ليتر اكسيژن توسط ريه ها گرفته مى شود. هنگام ورزش ضربان قلب و تعداد تنفس افزايش مى يابد .
يك ورزشكار حرفه ايى وقتى كه با تمام نيرو ورزش مى كند، در هر دقيقه ۴۰ تا ۶۰ بار نفس مى كشد و با اين عمل ۱۰۰ تا ۱۵۰ ليتر از هوا را به ريه هايش وارد مى كند و از اين مقدار هوا حدود ۵ ليتر اكسيژن در هر دقيقه برداشت مى كند. حتى افراد غير حرفه اى نيز هنگام ورزش به بيش از دو برابر هوايى كه در حالت عادى درون ريه ها مى گردد نياز دارند . بدين ترتيب ريه ها بايد در هر زمان قادر به پاسخگويى به نياز فزاينده بدن براى اكسيژن باشند.
هنگامى كه شروع به حركت مى كنيد ماهيچه هاى بدن شما پيام هايى را مبنى بر نياز به اكسيژن بيشتر به مركز تنفس مغز مى فرستند . در مقابل، مغز شما نيز علائمى را به ماهيچه هايى كه عمل تنفس را كنترل مى كنند (يعنى پرده ديافراگم و عضلات بين دنده اى ) مى فرستد، بدين ترتيب قفسه سينه گشادتر شده و هواى بيشترى را به ريه ها وارد مى سازد. در نتيجه اكسيژن بيشترى از ريه ها جذب و به ماهيچه هايى كه مشغول تمرين هستند، به ويژه دست ها و پاها فرستاده مى شود.
براى فعاليت بيشتر، ماهيچه ها بايد انرژى بيشترى توليد كنند. اين عمل توسط مصرف گلوكز ( حاصل از هضم غذا) صورت مى پذيرد. براى انجام اين عمل به اكسيژن نياز است . اگر ميزان اكسيژن بسيار پايين باشد ماهيچه ها سعى مى كنند، انرژى را از راه ديگرى به دست آورند اما اين حالت باعث ترشح ماده شيميايى به نام اسيد لاكتيك مى شود كه موجب درد عضلانى مى شود. بسيارى از ورزشكاران با اين وضيعت آشنا هستند. ورزشكاران به ترتيبى آموزش مى بينند كه شش ها و عضلاتشان مؤثرتر عمل كند و اسيدلاكتيك كمتر ترشح گردد.
اين بدان معنى است كه ماهيچه هاى آنها قادر به انجام فعاليت هاى سخت ترى هستند البته هر فردى با ورزش مى تواند شش ها و ماهيچه هايش را تقويت بخشد.افرادى كه از مشكلات ريوى طولانى مدت مانند برونشيت مزمن و آمفيزم رنج مى برند، متوجه مى شوند كه براى انجام فعاليت هاى كوچك مثل پياده روى، نمى توانند اكسيژن كافى براى ماهيچه هايشان را فراهم سازند. شش ها ممكن است آن قدر سخت كار كنند كه شخص احساس نفس تنگى نمايد، اما با اين همه، جذب اكسيژن همچنين اندك باشد.از طريق ورزش و تمرينات بدنى مى توانيد اكسيژن بيشترى را به ماهيچه ها برسانيد و تشكيل اسيد لاكتيك را كاهش دهيد. اين كارى است كه ورزشكاران انجام مى دهند.
ورزش در حفظ سلامت ريه ها بسيار مؤثر است . متاسفانه بسيارى از افراد به واسطه مشكلات طولانى مدت ريوى از ورزش كردن بيم دارند. بخشى از آن به اين علت است كه دوست ندارند دچار تنگى نفس شوند و بخشى ديگر از آن اين كه تنگى نفس را براى خود مضر مى دانند. ولى اين امر واقيعت ندارد. با شروع آرام و افزودن تدريجى مقدار ورزش مى توانيد تنفس خود را بهبود بخشيده و در نتيجه احساس راحتى بيشترى بكنيد.

0 ❤️

2013-08-26 14:01:57 +0430 +0430

خسته نباشین ورزشیا…
پروتئین غنی گوشت قرمز ، منبع مناسبی برای بدنسازان در جهت تامین پروتئین بدنشان خواهد بود اما این دسته از افراد می توانند از دیگر منابع گیاهی نیز که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم این ماده ضروری و مهم را جهت رشد و پرورش عضلات به بدنشان برسانند
.
۱٫ دانه بوته شاهدانه :

دانشمندان علوم تغذیه ، تخمین زده اند که دانه بوته شاهدانه نسبت به سایر دانه ها از درصد بالاتر پروتئین برخوردار است حدود ۱۱ درصد. از طرفی دیگر در مطالعات اخیر دانشمندان کانادایی گزارش شده که میزان آمینواسید پروتئین قابل هضم دانه بوته شاهدانه بسیار غنی تر از دانه گیاهانی است که دارای مقادیر پروتئین هستند .شما می توانید این ماده را در بلغور جوی دوسر ، ماست و یا سالاد اضافه کرده و سپس میل بفرمایید .

۲٫ باقالا :

باقالا جزو حبوبات مطلوب ژاپونی ها است که سرشار از ویتامین ها مواد معدنی و پروتئین می شود . حدودا در یک فنجان باقالای پوست کنده می توان ۱۶ گرم پروتئین را یافت ، محققین دریافتند که پروتئین باقالای پوست کنده ، توانایی بیشتری در جهت ساختن پروتئین در عضلات و حتی جلوگیری از تجزیه بافت ماهیچه ها نسبت به پروتئین کازئین خواهد داشت . این ماده را می توان با نوشیدنی پروتئینی و یا گرد فلفل قرمز و یا آب لیمو ترکیب کرد سپس مصرف نمود .

۳٫ نخودچی :

تقزیباً نصف فنجان ازاین حبوبات میزان ۱۱ گرم پروتئین و مقادیری از ترکیبات چربی سوز را شامل خواهد شد . برای بهره بردن از حداکثر نتایج مطلوب این ماده می توانید آن را در سالاد ، پاستا سوپ ، برنج و یا سس چیلی مخلوط کنید .

۴٫ عدس :

این ماده غذایی با ۱۸ گرم پروتئین در یک فنجان و همچنین مقادیر قابل توجه ای فیبر ، ویتامین و املاح معدنی و مواد مغذی ضروری می تواند گزینه ای ایده آل برای رشد عضلات به حساب آید . گذشته از این برخلاف لوبیا احتیاجی نسیت عدس را از قبل خیس کنید . شما می توانید عدس را در یک قابلمه با مقداری سس چیلی ، پاستا و یا سالاد ترکیب کرده سپس مصرف کنید. عدس پخته می تواند تا ۵ روز در فریزر ، سالم بماند .

۵٫ نودل ژاپنی :

این نودل از گندم سیاه بدون گلوتن تهیه می شود. میزان ۵۰ گرم نودل سوبا چیزی در حدود ۸ گرم پروتئین را دربر خواهد داشت. این ماده می تواند وعده غذایی مطلوبی برای پس از تمرینات در جهت ترمیم عضلات خسته به حساب آید . مزیت نودل سوبا نسبت به نودل های دیگر این است که این نودل بسیار سریع طبخ می شود . شما می توانید نودل سوبا را با سس گوشت ترکیب کنید .

۶٫ بادام :

معمولا بدنسازان حرفه ای بادام را روزی ۲ الی ۳ وعده مصرف می کنند . تعداد ۲۲ عدد از این مغز ، حدود ۶ گرم پروتئین را شامل می شود . وجود مقادیر قابل توجه ای ویتامین E و چربی های غیر اشباع تکی بر مزیت های مثبت مصرف این ماده افزوده است. پزشکان معتقدند بادام به واسطه آنتی اکسیدان قدرتمند می توانددر بهبود عضلات خسته و آسیب دیده کمک شایانی داشته باشد . شما می توانید بادام را به عنوان میان وعده سبک ، چندین بار در طول روز مصرف کنید و یا آن را آسیاب کرده و در داخل بلغور جوی دوسر و یا حتی ترکیبی از سبزیجات بخارپز مخلوط کرده سپس نوش جان کنید.
1237766_213709738787269_653785929_n.jpg

0 ❤️

2013-08-26 14:06:28 +0430 +0430

با افزایش سرسام اور قیمت مکملها و دلمشغولی همیشگی از اصل بودن یا نبودن انها این روش یک روش خیلی مناسب و مطمئن برای استفاده از پروتئین وی در منزل است
جالبه که بدونید ابوعلی سینا از ماء الجبن(شیذر یا اب پنیر یا وی پروتئین ) و حجامت بعنوان 2 عامل اصلی در درمان تمام بیماریها نام میبره
و در سال 2013 تقریبا در هر 2 روز یک مقاله علمی از خواص و مزیتهای ماءالجبن یا همون پروتئین محبوب خودمون وی در درمان انواع بیماریها از قبیل سرطلان و غیره داره منتشر میشه
امروز در برنامه دکتر سلام هم یک پزشک متخصص تغذیه در مورد خواص این پروتئین و طرز تهیش در منزل مفصل صحبت کرد منم گفتم که در اختیار دوستان عزیز قرار بدم تا ازش استفاده کنن

طرز تهیه
یک کیلو شیر را جوشانده بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاموش کرده و دو سوم استکان سکنجبین ترش یا سرکه خانگی یا ابلیمو در آن بریزید و کمی صبر نمائید تا شیر به اصطلاح بریده شود. اگر شیر بریده نشد، می توانید چند قاشق غذاخوری دیگر سرکه خانگی به آن اضافه نمائید تا بریده شود.

سپس شیر بریده شده را درون کیسه پارچه ای ریخته و آبگیری نمائید. به آب حاصل از این فرایند ماء الجبن می گویند. پس از فشردن کیسه پارچه ای برای گرفتن ماء الجبن خواهید دید که یک کف سفید روی آب نقش می بندد که باید این کف گرفته شود.

میزان مصرف ماء الجبن بدین صورت است: روزانه یک لیوان بزرگ (cc 250) ناشتا میل شود. در صورتی که بیمار مشکل معده داشت باید ابتدا معده را اصلاح کند سپس مصرف ماء الجبن را آغاز نماید یا می تواند همزمان با اصلاح معده مصرف را شروع کند. در صورت مشاهده استفراغ یا روان شدن معده باید گفت که این موارد طبیعی است و نوعی سم زدایی از بدن می باشد.
مصرف در همه سنین بلامانع است.

خواص ماء الجبن:

خاصیت اصلی آن سم زدایی از کل بدن است و به دلیل نفوذ سریع در تمام عروق انتهایی و ریز بدن، کل بدن را از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز پاکسازی می کند. به همین دلیل در درمان انواع لکهای پوستی، انواع سده ها، انواع سوء مزاجها و انواع اختلالات خلقی مفید است. با توجه به اینکه امروزه به دلیل آلودگی هوا و انواع غذاهای کارخانه‌ای میزان سموم موجود در خون و کبد زیاد است توصیه می‌شود افراد سالم نیز به نوشیدن آن مداومت داشته باشند.

0 ❤️

2013-08-26 14:07:18 +0430 +0430

هایییییسسسسس
‏)‏ سلام ورزشکاری (
حالا شما یه هایس کن ببینم چند مرده حلاجی!
خخخ

0 ❤️

2013-08-26 14:10:03 +0430 +0430

چه نوع تمریناتی برای چربی سوزی مناسب تر است؟
““””"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

یکی از تصورات متداول اما کاملاً اشتباه این است که ورزش ایروبیک باعث سفت و منسجم شدن عضلات می شود. حقیقت مطلب این است که این تمرینات تا حدود بسیار کمی بر سفت کردن عضلات تاثیر می گذارد. …ورزشی که خیلی در این زمینه مؤثر است، تمرینات استقامتی (تمرینات وزنه) است.

انجام این دو نوع تمرینات به اتفاق هم، بیشترین تاثیر را هم در کاهش چربی بدن، و هم افزیش حجم ماهیچه ای خواهد داشت. اگر قصد کم کردن وزن دارید، تحقیقات نشان می دهد که انجام تمرینات ایروبیک و وزنه به اتفاق هم، تا ۵۶ درصد به کاهش وزن کمک می کند.

درست است که ماهیچه وزن بیشتری دارد، اما اگر حجم عضلانیتان ر ا بالا ببرید، حتی وقتی در حال استراحت هستید، بدنتان قادر خواهد بود میزان بیشتری چربی بسوزاند، زیرا متابولیسم بدنتان افزایش می یابد. یک پوند ماهیچه، ۳۵۰ تا ۵۰۰ کالری در هفته می سوزاند، درحالیکه یک پوند چربی فقط ۱۴ کالری.
تحقیقات جدید ثابت کرده است که عضله سازی به بدن برای مقابله با بیماری ها نیز کمک می کند.

تمرینات قدرتی برای همه مفید است و به سن یا جنسیت هم بستگی ندارد، و امروزه یکی از مهمترین اجزاء فیتنس و بدنسازی محسوب می شود. تحقیقات اشاره بر این دارد که کاهش حجم عضلانی که در افراد سالخورده دیده می شود، به دلیل کهولت سن ایجاد نمی گردد، بلکه به خاطر کمبود تحرک و فعالیت است. حتی فرد جوانی که به اندازه کافی تحرک نداشته باشد، ممکن است حجم عضلانی و قوای جسمانی خود

را از دست بدهد. تمرینات قدرتی مثل وزنه برداری و انجام ورزش های مقاومتی وزنه، به میزان دو بار در هفته هم به شما برای افزایش حجم عضلانی کمک می کند.
1002130_200792153412361_831601415_n.jpg

0 ❤️

2013-08-26 14:12:07 +0430 +0430

[quote=rozegoltanha]هایییییسسسسس
‏)‏ سلام ورزشکاری (
حالا شما یه هایس کن ببینم چند مرده حلاجی!
خخخ[/quote]
سلام مهربون خوبی؟مطالبم رو خوندی؟امیدوارم مثمر ثمر واقع بشه.دیدم بجای کارای چرت و پرت و کل کل کردن با بقیه بیام از تخصصم استفاده کنم بهتره.شاید بیشتر به درد بخوره تا گذاشتن عکس و فیلم.

0 ❤️

2013-08-26 14:25:53 +0430 +0430

خواهشمندم این مقاله رو فوق العاده با دقت بخونید :

این مقاله رو مخصوص دختران و تعداد کمی از پسران میگذارم که وزن و حجم بدنشون رو بوسیله رژیمِ “غذا نخوردن” کم کردن , در اصطلاح “لاغر کردن” خودشون رو .

بدن انسان همیشه در یکی از این 2 حالت عمومی قرار داره :

1- حالت آنابولیک

2- حالت کاتابولیک

1- حالت آنابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله سازی باشه مثل تمرینات بدنسازی (خلاصه توضیح دادم) .

2- حالت کاتابولیک : به زمانی گفته میشود که بدن در حال عضله از دست دادن باشه که در زیر بیشتر توضیح میدم .

خُب , در اینجا میخوام لایه های بدن رو براتون توضیح بدم که بیشتر آشنا شین با بدنتون (این جسم خارق العاده) .

بدن انسان دارای 4 لایه اصلی میباشد :

لایه اول : پوست

لایه دوم : آبِ زیر پوست

لایه سوم : بافتِ چربی

لایه چهارم : بافتِ عضله

1- پوست : همتون دیگه با خارجی ترین سطح بدن آشنا هستید و احتیاجی به توضیح نداره .

2- آب زیر پوست : لایه ای نازک برای محافظت از خشکی پوست و لطیف نگه داشتن آن .

3- بافت چربی : لایه فوق العاده مهم که بر اثر نسوختن کالری مازاد غذاهایی که میخوریم به وجود میاد و فوق العاده لایه حیاطی ایه برای بدن .

4- بافت عضلات (ماهیچه) : لایه ای از بدنه که تمام فعالیتهای ما رو کنترل میکنه و همینطور که دیدید زیر بافته چربی (لایه سوم بدن) قرار داره .

در عکس میتونین لایه 3 و 4 رو مشاهده کنید :

خب تا اینجا با لایه های بدن آشنا شدید , حالا میخوام مضرات لاغر کردن بوسیله “غذا نخوردن” رو براتون توضیح بدم .

(“با دقت بخونید لطفا”)

یکی از بدیهای بدن انسان اینه که وقتی شما وعده غذاییتون رو حذف میکنید , بدن برای تولید انرژی از بافتهای فوق العاده مهمه “عضله” استفاده میکنه (حالت کاتابولیک که در بالا بهش اشاره کردم) نه بر خلاف باور غلط که اکثرا فکر میکنند که اگه غذا نخورن , بدن چربیهاشون رو میسوزونه . وقتی شما غذا نمیخورید , بدن فکر میکنه که به قحطی خورده و کوچکترین چیزی که بخورید رو تبدیل به چربی میکنه .

تمرینات هوازی : بدن انسان فقط و فقط و فقط , زمانی چربی سوزی میکنه که فعالیتهایی داشته باشه که ضربان قلب به بالای 100/110 تا برسه و بدن احتیاج بیشتری به اکسیژن پیدا کنه که در اصطلاح بهش (Cardio یا Aerobic) گفته میشه , تازه اون هم بعد از 10 دقیقه میره سراغ چربیهای بدن . اگه زیر 10 دقیقه تمرینات هوازی کار کنید , فقط غذاهایی که از صبح تا اون لحظه خوردین رو بدن میسوزونه . بهترین زمان برای تمرینات هوازی 30 دقیقه تا 60 دقیقه “بعد از بیدار شدن از خواب صبح” هست . (این زمان بستگی به مقدار چربی و نوع بدن و نوع رژیم متغیره) .

تمرینات هوازی شامل : دویدن , پیاده روی سریع , دوچرخه سواری , طناب زدن و تمام دستگاه هایی که تو باشگاه ها میذارن برای چربی سوزی مثل تردمیل , الِپتیکال , اسکی فضایی , کوه پیما , پله برقی , دوچرخه ثابت , استِپِر (Stepper) و … .

خُب تا اینجا متوجه شدید وقتیکه شما دوست عزیز غذا نمیخوری , بدن عضله رو برای تولید انژی میسوزونه یعنی عضلتون تحلیل میره و سطحش خیلی نازک میشه و در اصطلاح انگار میچسبه به استخون , خب همینطور که سطح این لایه (عضلات بدن) کمتر میشه , متقابلا چون لایه سوم بدن که همون بافت چربی هست و به بافت عضلات وصله , سطح این لایه هم پایینتر میره و نفر فکر میکنه که لاغر شده , البته از دید مردم و خودش لاغر شده یعنی حجم جسمی بدنش کم میشه ولی در کنار لاغر شدن , کلی بافت عضله از دست داده و اگه مثلا به بازوهاشون دست بزنید , میینید که مثل ژله شله چون دیگه عضله ای نمونده تا بدن رو سفت و محکم کنه .

به دلیل از دست دادن بافت عضلات , بدنشون فوق العاده شل و ول و بی ریخت میشه . باسنهای آویزون , سینه های شل , بازوهای ژله ای , شکمهای شل , داخل رانهای شل … هممون با چنین بدنهایی آشنا هستیم .

متاسفانه به دلیل فقر اطلاعات , میبینیم که دختران امروزی برای لاغر شدن و به اصطلاح خوش هیکل بودن , غذا نمیخورند و بدنی شل و ول پیدا میکنند که هر کسی تو فامیلش چنین وزن کم کردنها و بدنهایی رو زیارت میکنه که تو بانوان خیلی بیشتر مشهوده چون به دلیل ساختار بدن خانومها , درصد چربی بدنشون از آقایون خیلی بیشتره . به بازوهای اینجور خانومها دقت کنید , میبینید که مثل ژله اینور و اونور میرن , چون دیگه بدن بافت عضله ای نداره که بخواد محکم و سفت باشه , همش شده چربی .

یک مسئله خیلی مهم هست که جا داره اینجا بهش اشاره کنم اینه که : متاسفانه اکثر دختر خانومها فکر میکنند که هر دختری که لاغره یعنی خوش هیکله که این اصلا درست نیست . خوش هیکل به بدنی گفته میشه که تمام عضلاتش دراومده باشه و در اصطلاح فرم گرفته باشه نه صرفا لاغر باشه . منظور از دراومدن عضله , حجیم شدن عضله نیست بلکه فقط فرم گرفتن عضلات بدنه .

خب , پس خواهر من , برادر من , نیا بدنتو خراب نکن و برای زحمت نهایت 3 روز در هفته به میزان نیم ساعت پیاده روی و در حدود نهایتا 3/4 ماه سختی کشیدن , عضلات بدن که در سن بالا فوق العاده مهمه برای جلوگیری از درد مفاصل رو از بین نبر که برای ساختن تار تار اون عضلات , بدنسازها پدرشون در میاد .

برای این میگم 3/4 ماه چون وقتیکه بافت اضافی چربیتون رو بسوزونین و بدنتون ظاهری خوب پیدا کنه , از اون به بعد هر چیزی که بخورید رو در همون روز در باشگاه میسوزونید و دیگه نیازی به هفته ای 3 روز پیاده روی ندارید , البته همیشه باید مواظب رژیم غذائیتون باشید تا به حالت اولیه برنگردید .
1098441_205934359564807_1465191184_n.jpg

0 ❤️

2013-08-27 04:14:39 +0430 +0430

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، آنهم بدلیل این که ماهیچه های پشت و سینه را وادار به مقاومت در مقابل فشار آب می کند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای سینه ها حساب می شود. برای تمرین بیشتر می توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جایی که آب شانه هایتان را بپوشاند. دستها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید.

0 ❤️

2013-08-27 04:15:57 +0430 +0430

۱- علل هورمونی : الف : هورمون های فولیکولین-لوتئین : ( که هر دو از هورمونهای تخمدان هستند ) و در صورت کمبود آنها فقط با تجویز متخصص زنان باید استعمال شوند. ب : کم کاری تیرویید و هیپوفیز : نیز عامل بسیار نیرومندی محسوب میگردد. در کل کمبود هورمونهای تخمدان و هیپوفیز مولد کوچکی پستانهاست.

۲- لاغری مفرط : افراد لاغر کلا بافت چربی در بدنشان کم است و همچنین هورمونهای جنسی در بدنشان کمتر از افراد عادی است که این امر باعث کوچک بودن پستان می گردد .

۳ – رژیم لاغری و سوء تغذیه : مخصوصا در خانم های چاقی که بدون برنامه علمی بطور ناگهانی شروع به کم کردن وزن می کنند چربیهای بدن کاهش می یابد و چون پستان نیز مقدار زیادی بافت چربی دارد کوچک می گردد و همچنین چروکیده و افتاده می شود. در این افراد چون کوچکی پستان بدنبال رژیم غذایی بوده است بنابراین با توقف رژیم غذایی وبرگشت به حالت عادی واستفاده از رژیم پر پروتیین مشکل فرد برطرف خواهد شد . البته ممکن است کمی افتادگی در پستانها باقی بماند

۴- ژنتیک : این مورد شایعترین علت کوچی پستان ها در خانم ها می باشد . و معمولا به کرم ها و قرض های گیاهی پاسخ مناسبی نخواهد داد و این مواد به هیچ عنوان باعث رشد پستان نمی گردند

اگر می خواهید بدانید که می توانید سایز سینه تان را تغییر دهید یا نه، باید به شما بگویم که خیر، نمی توانید (مگر با عمل جراحی)، اما می توانید با کار کردن روی عضلات سینه، آنها را بزرگتر، سفت تر و خوش ترکیب تر کنید.

0 ❤️

2013-08-27 04:17:31 +0430 +0430

اسید فولیک ویتامین ب ۹

اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا و استفاده ی بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند. اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد.)نیز لازم است.
این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است.
اسید فولیک همچنین در رشد بافت ها کمک می کند و باعث درست عمل کردن سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد.

اسید فولیک و بیماری قلبی

اگر غذاهای دارای اسید فولیک ( فولات) را مصرف کنید، احتمال خطر بیماری قلبی را کم کرده اید. اسید فولیک مقدار اسید آمینه هموسیستئین را نیز کم می کند.
انستیتوی سلامتی بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را مشخص کرده است، نظیر: افزایش LDL (کلسترول بد)، افزایش فشار خون، کاهش HDL (کلسترول خوب)، چاقی و دیابت.
در سال های اخیر یکی دیگر از عوامل خطر برای بیماری قلبی شناخته شد و آن افزایش هموسیستئین است.
هموسیستئین، یک اسید آمینه می باشد که در خون وجود دارد و افزایش مقدار آن باعث سکته و بیماری قلبی می شود.
افزایش هموسیستئین باعث تنگ و گشاد شدن دریچه قلب می شود. همچنین، باعث تخریب رگ قلب و منعقد شدن خون در قلب و سکته قلبی شود.
کمبود فولات، ویتامین B12 و ویتامین B6 مقدار همموسیستئین خون را زیاد می کنند و به همین سبب بیماری قلبی را باعث می شوند. مصرف مکمل های فولات باعث کاهش مقدار هموسیستئین می شود و علاوه بر آن تنگ و گشاد شدن دریچه قلب را بهبود می دهد.
اسید فولیک و سرطان
فولات کم در خون، احتمال بروز سرطان را زیاد می کند. فولات برای ساخت، تعمیر و عملکرد DNA لازم است. شواهدی در دست است که نشان می دهد، کمبود فولات موجب تخریب DNA می گردد و این تخریب ممکن است باعث سرطان شود.
تحقیقات نشان داده است که کمبود فولات غذایی موجب افزایش سرطان روده بزرگ و بیماری کبدی میشود.
سلول های سرطانی به سرعت تکثیر می شوند. فولات، برای سلول ها و بافت های تکثیر یافته بسیار مفید است. برای سرطانی ها، مصرف مکمل فولات بسیار خوب است.
اسید فولیک و ویتامین B12
مکمل اسید فولیک برای کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 مفید است.

کمبود اسید فولیک

کمبود اسید فولیک وقتی پیدا می شود که مصرف منابع غذایی این ویتامین جوابگوی نیاز بدن نباشد و یا فولات دفع شده از بدن زیاد باشد.
کمبود فولات در زنان باردار، منجر به کاهش وزن تولد، نوزادان نارس و دچار نقص لوله ی عصبی جنین می گردد.
در نوجوانان، کمبود فولات منجر به آنمی (کم خونی) می شود.
از دیگر علایم کمبود این ویتامین در بدن می توان کمبود اشتها ، اسهال، کمبود وزن، ضعف، سردرد، زود رنجی، فراموشی و …… را نام برد.
به طور کلی، علائم زیر در کمبود این ویتامین ایجاد می شود:
خاکستری شدن موها، کم خونی، ضعف، آشفتگی در خواب، رنگ پریدگی، سرخی و بادکردگی و زخم های زبانی (گلوسیت)، زخم معده و اسهال.

0 ❤️

2013-08-27 04:18:26 +0430 +0430

ناهار

۱٫) سالاد میوه ، برای مثال ترکیبی از سیب، شلیل، مغز بادام، موز و ماست بدون چربی، یک فنجان شیر کم چربی (این ناهار را بیش از یک بار در هفته میل نکنید)

۲٫) ساندویچ : ۲ قاشق چایخوری مایونز رژیمی را بر روی یک نان همبرگر سبوس دار بمالید، ۶۰ گرم ژامبون گوشت یا بوقلمون بدون چربی و مقداری کاهو یا کلم بر روی آن قرار دهید. یک فنجان سرخالی ماست کم چربی، ۲۰ عدد انگور یا یک سیب متوسط.

۳٫) ساندویچ : دو قطعه نان گندم کامل را با مقداری خردل و مایونز رژیمی آماده کنید، ۶۰ گرم روست بیف و قطعات گوجه فرنگی را روی آن قرار دهید. ۲/۱ فنجان طالبی یا خربزه

۴٫) یک فنجان شیر بدون چربی همراه با سالاد مرغ: ۴/۳ فنجان سینه مرغ پخته و خرد شده، ۲/۱ فنجان انبه یا آناناس خرد شده، ۲ پیازچه خرد شده و ۱ و نیم قاشق چایخوری مایونز رژیمی را با کمی زنجفیل تازه مخلوط کرده، روی برگ کاهو قرار دهید و با ۱۰ گوجه فرنگی ریز(فانتزی) میل کنید.

۵٫) ساندویچ : ۳۰ گرم پنیر (هرنوع کم چربی و غیر خامه ای) را با دو قطعه گوجه فرنگی بر روی دو قطعه نان گندم کامل قرار دهید و در ظرف نچسبی که با ۱ قاشق چایخوری کره یا مارگارین چرب شده، در فر قرار دهید تا طلایی شود. این ساندویچ ها را با ۸ هویج کوچک و ساقه کرفس میل کنید. برای سس سبزیجات میتوانید از کمی روغن زیتون و لیمو یا ۴/۱ فنجان هموس (نوعی پیش غذا که با نخود کوبیده و روغن کنجد تهیه می شود) استفاده کنید.

0 ❤️

2013-08-27 04:22:21 +0430 +0430

صبحانه

برای صبحانه یکی از 5 نمونه زیر:

۱٫) ساندویچ تخم مرغ با کاهو و گوجه فرنگی و نان سبوس دار، چای یا قهوه

۲٫) یک میلک شیک مخصوص : ۱ لیوان متوسط شیر بدون چربی، یک موز رسیده خرد شده، ۸ عدد توت فرنگی، ۲/۱ فنجان برشتوک قهوهای پر فیبر و چند قطعه یخ را در مخلوط کن ریخته، خوب به هم بزنید، مایع حاصل بسیار خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است.

۳٫) با ۴ تا ۶ قطعه نان سبوس دار تست شده (بسته به اندازه نان) و ۲ قاشق سوپخوری کره بادام زمینی و دو قاشق چایخوری کشمش چند ساندویچ درست کرده و با یک لیوان متوسط آب پرتقال طبیعی یا نوع آماده و بدون شکر آن میل کنید.

۴٫) چهار قطعه نان سبوس دار با ۲ قاشق سوپخوری پنیر کم چربی و کم نمک، یک هلو

۵٫) یک فنجان برشتوک پر فیبر، ۱ فنجان شیر کم چربی، نصف موز (رسیده)

0 ❤️

2013-08-27 04:23:04 +0430 +0430

بیوتین ویتامین ب ۷

این نام که به یکی دیگر از گروه ویتامین های B اطلاق میگردد،نامی عجیب و نا آشنا بنظر میرسد،اما به عنوان یک ویتامین محلول در آب ،شاید این ویتامین همان ترکیبی باشد که شما به دنبال آن هستید.تشکیل و تولید سلول های خونی،متابولیزه کردن قند ها ،چربی و پروتئین ها،کمک به برقراری چرخه کریس،کمک به تولید انرژی در طول تمرینات سنگین و شدید و ده ها خاصیت مطلوب دیگر،تنها گوشه ای از خواص این ویتامین عجیب و ناشناخته است گفته میشود که مصرف این ویتامین به همراه ترکیبات افزاینده سطح ATP در بدن به راستی معجزه میکند.
مصرف بیوتین در سنین کهولت در حفظ سلامت پوست ،مو،غده های عروق و همچنین در بافت های عصبی تاثیر انکار ناپذیری دارد.مصرف کافی این ویتامین کارکرد مطلوب بافت مغز استخوان را تضمین کرده و از کم پشت شدن و ریزش مو در مردان نیز به خوبی جلوگیری خواهد کرد.
بیوتین در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی بدن شرکت دارد.این ویتامین در بیش از ۴۰ فعل و انفعال شیمیایی ،نقش کوآنزیم را بازی کرده و در حمل و نقل دی اکسید کربن در خون نیز دخالت مستقیم دارد .این ترکیب به حفظ تعادل قند خون نیز کمک میکند.
بیوتین با متابولیزه کردن آمینو اسید شبه ضروری تریپتوفان نقش کلیدی نیز در فرآیند سنتز پروتئین ایفا میکند
توجه به این نکته ضروری است که مصرف این ویتامین به همراه مصرف تخم مرغ خام موجب دفع آن از بدن میگردد.تخم مرغ خام حاوی ماده ای موسوم به آویدین است . که این ماده جذب بیوتین را مختل کرده و آن را به بیرون از بدن هدایت میکند.ناگفته نماند که این ویتامین بر خلاف دیگر ویتامین های گروه بی ،پایدار بوده و به راحتی از بین نمیرود.
علایم کمبود ویتامین در بدن
از علایم کمبود آن در بدن میتوان به خستگی مفرط،کاهش محسوس اشتها،ریزش موی سر،تهوع،استفراغ و افزایش کلسترول خون اشاره کرد.
موارد تجویز بیوتین
معمولاً بیوتین به صورت مکمل (خوراکی یا تزریق) در مواردی مانند ریزش مو، شکستگی ناخن‌ها، التهابات پوستی در نوزادان، دیابت و در افسردگی متوسط و همچنین سایر موارد کمبودی که نام برده شد، تجویز می‌شود.

0 ❤️

2013-08-27 04:27:25 +0430 +0430

شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.
بدن شما از70-55 درصد آب تشکیل شده و تقریباً 90-80 درصد خون را آب تشکیل می دهد.آب تقریباً در تمام روندهای حیاتی بدن دخیل است.کمبود آب میتواند به تغییرات ذهنی و فیزیکی منجر شود.آب نقش های زیر را ایفا میکند:
با شستن سمومی که در طی زندگی عادی تولید میشود،بدن را پاک میکند.
زندگی مفاصل را تأمین میکند.
پوست را از خشکی محافظت می نماید.
هیدراسیون احشاء داخلی را حفظ میکند.
دمای بدن را کنترل مینماید.
وقتی بدن گرم میشود،آب به شکل عرق از پوست دفع میگردد.این مساله خوب است چرا که عرق از پوست شما تبخیر میشود و بدن شما سرد میشود.در واقع یک Air-Conditioner در بدن شما وجود دارد ولی برای اینکه این سیستم به کار خود ادامه دهد،نیاز به جبران آب از دست رفته بدن دارید.اگر به اندازه کافی و در حد جبران عرق از دست رفته آب ننوشید،خون غلیظ شده و جریان خون کند میشود این امر باعث میگردد که فشار بروی قلب وارد شود.در صورتی که کمبود مایع زیاد باشد،بدن شما به اندازه کافی آب برای تولید عرق ندارد.در این نقطه درجه حرارت بدن میتواند تا حد خطرناکی بالا برود.
وجود اینکه یک فرد بزرگسال با چثه متوسط در روز حدود2 لیتر آب از دست میدهد،یک ورزشکار ممکن است در ظرف یک ساعت ورزش شدید قریب به 3 لیتر آب از دست بدهد.در صورتی که این مایعات از دست رفته جایگزین نشوند،ممکن است دهیدراسیون عارض گردد.
کم آبی یا دهیدراسیون یک اثر منفی و شدید روی کارایی ورزشی دارد.در واقع حتی هیدراسیون خفیف تا حد یک درصد کاهش وزن بدن می تواند با ایجاد سرگیجه،سردرد و زمان عکس العمل کندتر باشد و میتواند بر خطر گرمازدگی بیافزاید.
در صورت عدم درمان،دهیدراسیون بدتر میشود و میتواند کشنده باشد.مراقب علایم زودرس هشداردهنده در خودتان و هم تیمی ها باشیدتا از دهیدراسیون اجتناب شود.در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید،به مربی خود اطلاع دهید یا مراقبت طبی فوری طلب کنید.
تشنگی
سوال اینست که آیا احساس تشنگی همیشه با آغار کم آبی همراه است؟پاسخ اینست،نه همیشه.در بسیاری موارد ورزش واقعاً واکنش تشنگی را مختل میکند.به هنگام ورزش شما مقدار زیادی آب را قبل از احساس تشنگی از دست می دهید و قبل از اینکه بطور کامل کم آبی شما جبران شود احساس تشنگی از بین میرود.بنابراین برای تأمین نیازتان به آب نمی توانید به حس تشنگی اکتفا کنید.به عنوان یک ورزشکار،لازم است که بطور آگاهانه بیش از آنچه که دوست دارید آب بنوشید،مصرف کنید،بویژه زمانی که در گرما ورزش میکنید.
میزان مصرف مایعات در ورزشکاران
بنا به همه دلایل فوق،ورزشکاران لازم است که آب یا سایر نوشابه ها را قبل،در طی و بعد از ورزش مصرف کنند.
قبل از ورزش:یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین بیاشامید تا اطمینان حاصل کنید که بخوبی هیدراته شده اید.پانزده دقیقه قبل از شروع ورزش یک لیوان دیگر نیز بنوشید.
در طی ورزش:در طی ورزش برای جایگزینی مایعات از دست رفته و اجتناب از گرمای بیش از حد هر20- 15 دقیقه ،180-120 سی سی مایعات بنوشید،مایعات سرد بهتر است چرا که به سرعت جذب می شوند و حرارت مرکزی بدن را سریعتر پایین می آورند.
پس از ورزش:این نکته که پس از انجام ورزش به مصرف مایعات ادامه دهید حائز اهمیت است که جبران کم آبی بدن زمان میکیرد.برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی آشامیده اید،خودتان را قبل و بعد ورزش توزین کنید.به ازای هر 5/0 کیلوگرم کاهش وزن حداقل 500 سی سی آب مصرف نمایید.این اشتباه را نکنید که وزن کاهش یافته در ورزش مربوط به چربی است،چرا که چربی بتدریج از دست میرود و در مقیاس چند روز،مشخص نخواهد شد.تقریباً تمام کاهش وزن طی ورزش از منشاً آب می باشد.
علائم و خطرات کم آبی در ورزشکاران
دهیدراسیون می تواند نسبتاً سریع عارض شود.ملی همچنین ممکن است ظرف چندین روز ورزش بدون نوشیدن مایعات کافی پدید آید.ورزشکارانی که هر روز یا دوبار در روز و بویژه در آب و هوای گرم و مرطوب بشدت ورزش میکنند ممکن است بازای ها 5/0 کیلوگرم وزنی که از دست می دهند آب نیاز داشته باشند تا تعادل آب آنها مجدداً اعاده شود.به طور معمول نباید در روز وزن شما کاهش یابد،حتی 2درصد کاهش وزن می تواند به کاهش کارآیی منجر شود و معرف دهیدراسیون خفیف باشد.
علاوه بر آب،برخی از ورزشکاران نیاز به جایگزینی الکترولیتهای سدیم و پتاسیم که در عرق از دست می روند،دارند.این امر بویژه در ورزشی که بیش از یک ساعت به طول انجامد صدق میکند.بسیاری از نوشابه های ورزشی حاوی غلظتهایی از الکترولیتها و کربوهیدراتها هستند که جذب آب را تشریع می نمایند.به علاوه الکترولیتهای موجود در نوشابه های ورزشی تشنگی را تحریک میکند،که باعث تحریک فرد به نوشیدن و جبران کم آبی میشود. نوشابه های ورزشی در ورزشکاران استقامتی و نیز افرادی که تا حد توان به طور روزانه تمرین می کنند،یا در چند مسابقه در یک روز شرکت میکنند یا دو جلسه تمرین در روز دارند بیشترین فایده را دارند.
در صورتی که ذائقه و بیزاری مانع نوشیدن مایعات مورد نیاز شماست،نوشابه را بر طریق سلیقه خود برگزینید.(انواع آبمیوه، آب ساده، آب معدنی،نوشابه های ورزشی،لیموناد)شما همچنین میتوانید از غذاهایی که آب زیادی دارند(مثل هندوانه،گوجه فرنگی،کاهو،سوپ)بیشتر استفاده کنید.با این حال آگاه باشید که نوشیدنیهای حاوی کافئین،نظیر قهوه و چای اثر متضادی دارند.کافئین نیاز بدن به ادرار کردن را افزایش میدهد و بنابراین باید در زمان اعاده مایعات از دست رفته،از مصرف آنها اجتناب نمود.به همین ترتیب مشروبات الکلی دارای اثر کاهنده آب بدن هستند.

0 ❤️

2013-08-27 13:15:12 +0430 +0430

انگار دوستان کسی علاقه ای به ورزش و سلامتی و موضوعات مربوطه نداره همه دنبال سکس هستن.

0 ❤️

2013-09-01 06:03:25 +0430 +0430

سر درد ناشی از ورزش

سر درد ناشی از ورزش یک ناراحتی شایع در ورزشکاران می باشد که می تواند الگو,شدت و فرکانس متفاوتی داشته باشد. در بسیاری موارد سردرد های ناشی از ورزش نیازی به مراجعه به پزشک ندارند اما لازم است به مواردی که نیاز به مراقبت بالینی دارند توجه شود.

موارد نیازمند به مراجعه به پزشک

.هرگاه قبلا دچار سردرد نبوده ایم و برای اولین بار بدنبال ورزش دچار سردرد شده ایم
.هرگاه قبلا سردرد داشته اما دچار سردردی شده که الگو یا شدت آن با سردردهای قبلی تفاوت دارد
.هرگاه فرکانس بروز سردرد ها افزایش یافته باشد
.هرگاه سردرد همراه با خواب آلودگی,بی حسی,سفتی گردن,کاهش وزن اخیر یا تب باشد

ارزیابی بالینی سردرد

برای ارزیابی پزشک نیازمند اخذ یک شرح حال کامل از بیمار دارد. اصولا تشخیص نوع سردرد بر پایه شرح حال است.محل دقیق درد,شدت,فرکانس و اینکه آیا سردرد از نوع فشارنده است یا ضرباندار برای تشخیص مهمند. سایر موارد مهم کمک کننده عبارتند از: اینکه سردرد با چه داروهایی کنترل یا تشدید می شود,چه عوامل یا غذاهایی سبب بدتر یا بهتر شدن سردرد می شوند,آیا سردرد همراه با علایمی مثل تهوع,استفراغ و ترس از نور یا صدا هست یا خیر؟

تقسیم بندی سردرد های شایع در ورزش

سردرد میگرنی
علایم و نشانه ها:
.درد شدید و ضربانداری که بصورت دوره ای درجلو یا طرفین سر یا پشت چشم حس شود.
.برخی موارد قبل از شروع سردرد بیمار جرقه های نورانی می بیند
.درخلال یا بعد از حمله امکان دارد اختلال تکلم,تهوع و استفراق یا اختلال بینایی رخ دهد.

عوامل تحریک کننده میگرن

.( تغییر در ارتفاع (کوهنوردی,مسافرت با هواپیما
اختلالات متابولیک(کم آبی بدن طی ورزش یا ورزش در هوای گرم).
تغییر در داروها
تغییرات فشار خون
نوسانات هورمونی(مثل تغییرات سیکل ماهیانه در خانم ها).
تغییرات الگوی خواب
رژیم های غذایی(مثل پنیر مانده یا شکلات).

درمان

به نظر می رسد تجویز دارو توسط پزشک بهترین روش درمان باشد.
استفاده ار کمپرس آب سرد روی سر در خلال حمله سردرد می تواند در کاهش علایم مفید باشد.
فشار بر روی شریان تمپورال در جلوی گوش می تواند در کاهش علایم سمت مبتلا مفید باشد.
پرهیز از عوامل تسریع کننده حمله و منظم نمودن خواب در جلوگیری از حملات مفید است .

0 ❤️

2013-09-01 06:10:06 +0430 +0430

این مواد غذایی را همزمان مصرف نکنید

مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اخلاط زاید در بدن می باشد که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد. به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده، مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل ذکر شده است، جداً خودداری نمایید.
ضمناً خوردن خربزه یا هندوانه به همراه وعده غذایی و همچنین خوردن گوشت خام نیز می تواند امراض جدی در پیش داشته باشد.
1176194_563365220388587_1760986398_n.jpg
جهت اطلاعات بیشتر در برای سلامتی و پرسش و پاسخ به لینک زیر مراجعه کنید.
http://shahvani.com/content/ورزش-و-سلامتی-در-شهوانی

0 ❤️

2013-09-01 06:16:00 +0430 +0430

اگر شما اضافه وزن ندارید، ممكن است مایل باشید عضلات ران‌ها و شكم‌تان را تقویت كنید تا زیباتر شوند. شما می‌توانید یك شكم سفت و عضلانی داشته باشید، فقط اگر به مدت شش تا هشت هفته ورزش‌های ساده مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و… را انجام دهید.
این نكته را در نظر داشته باشید كه برای داشتن یك بدن زیبا حتما نیازی ندارید كه عضو باشگاه خاصی باشید یا از دستگاه‌های ورزشی استفاده كنید. ورزش باید جزئی از زندگی روزمره شما باشد. ورزش منظم علاوه بر آثار مفیدی كه روی وزن و سیستم قلبی -عروقی شما دارد، می‌تواند موجب شكل دادن و تناسب اندام شما هم بشود. داشتن یك اندام زیبا احساس خوبی به شما می‌دهد و سبب می‌شود كار خود را بهتر انجام دهید، انرژی بیشتری برای انجام كارها داشته باشید و در عین حال بسیاری از استرس‌های موجود در محیط كاری را هم كم می‌كند. در اینجا ما به بعضی از ورزش‌هایی كه به تناسب اندام شما كمك می‌كنند، اشاره می‌كنیم.

▪ درازنشست
برای اینكه یك شكم صاف و عضلانی داشته باشید، توصیه می‌كنیم روزانه ۳۰ عدد درازنشست بروید. به این صورت كه روی زمین دراز بكشید. گودی كمر خود را كاملا به زمین بچسبانید. دست‌های خود را پشت سر بگذارید و سپس بدون اینكه به گردنتان فشار آورید و كمرتان از زمین جدا شود شانه‌های خود را از زمین بلند كنید.

▪ ورزش‌های هوازی
همانطور كه می‌دانید این گونه ورزش‌ها برای تقویت سیستم قلبی - عروقی و همچنین كاهش وزن مناسب است. از جمله این ورزش‌ها می‌توان به دویدن، طناب زدن، دوچرخه‌سواری و شنا اشاره كرد.

▪ پیاده‌روی
ساده‌ترین نوع ورزش است. این نوع ورزش موجب سلامت نگاه داشتن قلب و ریه شما می‌شود. همچنین به كاهش كلسترول خون، كمك می‌كند و از استئوپروز یا پوكی استخوان در افراد سالمند جلوگیری می‌كند. پیاده‌روی حتی برای افرادی كه درد زانو یا كمر دارند هم مناسب است و فشار نامناسبی روی مفاصل آنها وارد نمی‌كند. پیاده‌روی در كنار ساحل و روی شن موجب شكل دادن به عضلات ساق پا می‌شود. پیاده‌روی روی زمین شیب‌دار علاوه بر زیبا ساختن عضلات ساق، سبب خوش‌فرم شدن عضلات ران‌ها هم می‌شود. اگر مفاصل شما سالم هستند و شرایط بدنی شما اجازه می‌دهد، سعی كنید به نرمی بدوید. دویدن موجب می‌شود عضلات شما سریع‌تر و بهتر فرم بگیرند. سعی كنید با یكی دو تا از دوستان‌تان بدوید، چون این كار شما را برای دویدن بیشتر تحریك می‌كند.

▪ ورزش كمر
این ورزش سبب باریك كردن كمر و شكل دادن به عضلات لگن شما می‌شود. پاهای خود را كمی بیشتر از عرض شانه‌ها باز كنید. دست راست خود را به سمت بالا ببرید و به سمت چپ خم شوید. سپس این كار را در جهت عكس انجام دهید. این كار را تا جایی كه قدرت و تحمل دارید تكرار كنید.

▪ خم شدن از ناحیه كمر
این كار موجب باریك شدن كمر، شكل دادن به عضلات لگن و داخل ران‌ها و قدرتمند كردن ساق پاها می‌شود. یك پای خود را از سطح زمین بالاتر بگذارید، به طوری كه حداقل با پای دیگر شما یك زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. سپس در حالی كه از ناحیه كمر خم می‌شوید، سعی كنید با دست نوك انگشتان پای خود را بگیرید. زانوهای شما نباید در این حركت خم شوند.

▪ نكات مهم قبل و بعد از شروع ورزش
یادتان باشد كه قبل از انجام حركات ورزشی خصوصا حركات كششی، ابتدا باید بدن خود را گرم كنید. گرم كردن بدن موجب می‌شود كه جریان خون كم‌كم در عضلاتی كه ورزش می‌كنند، زیاد شود و در نتیجه از آسیب به عضلات جلوگیری می‌كند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب عضلانی، قبل و بعد از ورزش از حركات كششی استفاده شود. این كار حتی دردهای عضلانی بعد از ورزش را هم كاهش می‌دهد. حركات كششی را انجام دهید و هر كدام از حركات و كشش‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. هنگام انجام این حركات حتما نفس‌های عمیق بكشید تا اكسیژن كافی در دسترس عضلات قرار گیرد. شما قبل از انجام ورزش این حركات را برای گرم كردن بدن خود انجام دهید: مانند یك گربه دست‌ها و پاهای خود را بكشید و به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. همچنین حركت چرخشی در كمر را به آرامی انجام داده و ۳۰ ثانیه نگه دارید. بعد از اتمام ورزش هم برای اینكه بتوانید دمای بدن خود و ضربان قلب را به حالت عادی برگردانید، باز این حركات كششی را انجام دهید. این حركات از گرفتگی عضلات و ایجاد درد بعد از ورزش جلوگیری می‌كنند. نفس كشیدن را هنگام حركات كششی فراموش نكنید.

▪ چه مقدار و چه مواقعی ورزش كنیم
هرچه بیشتر و هر زمان كه می‌توانید، ورزش كنید. شما می‌توانید سه تا چهار مرتبه در هفته به مدت نیم تا یك ساعت و یا حتی اگر می‌توانید بیشتر ورزش كنید. اگر اضافه وزن دارید، هفته‌ای پنج بار و هر بار ۴۵ دقیقه‌ ورزش‌های هوازی را انجام دهید. كمتر از این میزان، برای كاهش وزن فایده‌ای ندارد. ورزش هوازی را متناسب با سن و شرایط بدنی خودتان انتخاب كنید. بعضی‌ها قادرند بدوند یا دوچرخه‌سواری كنند و بعضی فقط می‌توانند پیاده‌روی كنند.

▪برنامه‌ریزی برای موفقیت
همیشه باید برای هدفی كه دارید، برنامه‌ریزی داشته باشید و این برنامه‌ریزی باید بلندمدت باشد. باید بدانید هدف شما كاهش وزن است یا اینكه شما اضافه وزن ندارید و می‌خواهید اندامی زیبا داشته باشید. یادتان باشد برای رسیدن به چنین اهدافی باید شیوه زندگی و تغذیه خود را عوض كنید. اینها اهدافی بلندمدت هستند و شما نباید انتظار داشته باشید كه خیلی زود به این اهداف برسید. شاید تغییرات آن قدر اندك باشند كه شما را ناامید كنند ولی اگر برنامه داشته باشید، این را بدانید كه با همین تغییرات اندك است كه به اهداف بزرگ خود دست می‌یابید.
1185113_682945915068344_1042486994_n.jpg

0 ❤️

2013-09-01 06:22:32 +0430 +0430

من هم مثل شما اهل ورزشم .اقا من پنج ساله بوکس کار میکنم کم کم شونه هام دارن جمع میشن به خاطر گارد گرفتنم بعد احساس میکنم سر شونه هام دارن ضعیف میشن باشگاه بدنسازیم میرم و سرشانه کار میکنم ولی بازم ضعیف هستن به نظر شما شنا روی زمینم رو زیاد تر کنم اوضاع بهتر نمیشه ؟ممنون

0 ❤️

2013-09-01 14:56:12 +0430 +0430

ما فقط یه سوال کردیما استاد. هه هه .بقیه رزمی کارها هم همین واکنش رو نشون میدن وقتی اسم بوکسورها میاد.استاد ی مبارزه نخواستم که جازدی.

0 ❤️

2013-09-11 01:44:43 +0430 +0430

[quote=hot پسر]من هم مثل شما اهل ورزشم .اقا من پنج ساله بوکس کار میکنم کم کم شونه هام دارن جمع میشن به خاطر گارد گرفتنم بعد احساس میکنم سر شونه هام دارن ضعیف میشن باشگاه بدنسازیم میرم و سرشانه کار میکنم ولی بازم ضعیف هستن به نظر شما شنا روی زمینم رو زیاد تر کنم اوضاع بهتر نمیشه ؟ممنون[/quote]
سلام داداش گلم خوبی؟ببخشید که نتونستم جوابت رو بدم راستش چند وقتیه سر تمرین هستم و سر کار میرم انقدر خسته هستم و وقتم پر شده که فرصت نمیکنم بیام نت.
شما به احتمال قوی تو تمرینات بدنسازی و کار با وزنه به تمام عضلات اهمیت نمیدین و به یک یا دو تمرین برای افزایش حجم و قدرت عضلات سرشانه اکتفا میکنی که این کافی نیستش و یه احتمال دیگه هم وجود داره که دچار آسیب در قسمت تاندون های سرشانه شده باشی بهتره به پزشک هم یه مراجعه بکنی.
به هر حال من برات تمریناتی رو جهت افزایش حجم و قدرت پیشنهاد میکنم که بهتره زیر نظر مربی بدنساز انجام بدی و ناگفته نباشه که حداقل باید 3 ماه یا به عبارتی 36 جلسه تمرین بکنی تا بتونی نتیجه ش رو ببینی.
امیدوارم موفق باشی.

0 ❤️






تاپیک‌های داغ





‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «