۱ متد سکس ایمنی

1397/11/16

✅ یکی از بهترین روش‌های سکس ایمن که از آن استفاده نمی‌کنید ولی باید استفاده کنید!

by Zahra Barnes
June 26, 2016

✔️ سکس ایمن به روش‌های مختلفی از سکس گفته می‌شود که با استفاده از وسایل پیشگیری متنوع مناسب از شیوع و انتقال بیماری‌های جنسی جلوگیری می‌کند.

همچنین بنگرید به ← متدهای ایمنی برای سکس دهانی

اگر وقتی به سکس ایمن فکر می‌کنید تنها تصویر کاندوم در ذهن شما نقش می‌بندد، تنها نیستید. خیلی از افراد دیگری هم فقط همین روش را می‌شناسند. کاندوم‌ها به قدری رایج هستند که حتی در حرکتی بسیار روشنفکرانه انواعی از کاندومهای مخصوص بانوان هم تولید شده است (کاندوم‌های معمولی روی آلت مرد قرار می‌گیرند اما این کاندومهای مخصوص بانوان داخل واژن قرار می‌گیرند)
اما «سدهای دندان پزشکی یا سد لاستیکی» از راههای بسیار عالی ایمن‌سازی رابطه‌ی جنسی‌اند که از انتقال عفونت‌ها و بیماری‌های جنسی جلوگیری می‌کنند و به هر دلیل با آن مثل فرزند ناتنی موقرمز سکس ایمن رفتار می‌شود. یعنی در سکس ایمن کسی به آن توجه نمی‌کند.
[سدهای دندان پزشکی: مواد مقاوم پلاستیکی به شکل برگه‌های منعطف‌ که در دندان پزشکی برای رعایت بهداشت در موارد مختلف به خصوص برای جلوگیری برخورد وسایل مختلف با اعضای دهان به کار می‌رود.]

“برایان لیواین” دکترای تولید دارو و مواد بهداشت و سلامت و سرپرست موقت مرکز تولیدات دارویی سلامت جنسی نیویورک به مجله‌ی SELF می‌گوید: «باعث تاسف است که این ماده بسیار کم مورد توجه و بحث قرار می‌گیرد. مردم هر روز خودشان را در برابر خطرات متفاوت جنسی قرار می‌دهند.» همچنین به حرف‌هایش می‌افزاید: «سدهای دندان پزشکی به طرز خنده‌‌داری تبدیل به مضحکه در سکس ایمن شدند» اما بیاید این رویه را با هم تغییر دهیم.


سد دندانپزشکی چیست؟ چون خیلی سکسی به نظر نمی‌آید!

دلیل سکسی به نظر نیامدندش این است که در ابتدا این ماده فقط در دندان پزشکی استفاده می‌شده است و مربوط به دندانپزشکی‌ها بوده که احتمالاً آخرین جایی‌ست که به دنبال سکسی بودن چیزی در آن بگردید! ولی این ماده می‌تواند در فعالیت‌های جنسی مفید باشد، سدهای دندان پزشکی درواقع برگه‌های مستطیل یا مربعی از جنس لاستیک هستند که بین دهان یک فرد و اعضای بدن فرد دیگر قرار می‌گیرند تا از انتقال میکروب‌های موجود جلوگیری کنند.



دکتر لیواین همچنین می‌گوید: «این برگه‌های لاستیکی معمولاً بسیار نازک هستند بنابراین می‌توانید تحریک دهانی-واژنی و دهانی-مقعدی را به راحتی انجام دهید».
یک پژوهش جالب: کاربرد معمول آنها در دندانپزشکی برای جدا کردن دندانی که نیاز به مراقبت‌های دندانپزشکی دارد از سایر دندان‌هاست.
طبق آمارهای مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها سدهای دندان پزشکی می‌توانند از همان بیماری‌های جنسی‌ای جلوگیری کند که کاندوم از آنها جلوگیری می‌کند. که درواقع تمام بیماری‌ها و عفونت‌هاییست که با هرگونه ترشحات مایع از بدن منتقل می‌شوند مثل سفلیس و سوزاک و کلامیدیا.

“جلیل عبدالرحمان” دکتر متخصص زنان و زایمان و رییس انجمن تخصصی زنان بیمارستان ویستاایست می‌گوید: «اگر سد دندان پزشکی در ناحیه‌ی مناسبی قرار بگیرد، علاوه بر جلوگیری انتقال بیماری‌هایی که ناقل مایع دارند در جلوگیری بیماری‌های پوستی جنسی مثل هرپس و HPV هم موثر‌ است.» وی همچنین خاطرنشان می‌کند: «اگر کسی زخمی سر باز و ناقل هرپس داشته باشد با قرار دادن سد لاستیکی بر روی آن، از انتقال آن جلوگیری می‌شود که این مطلب برای HPV و زگیل‌های تناسلی هم صادق است».

دکتر لیواین اظهار می‌دارد: «حال که صحبت از HPV شد، خوب است بدانیم این بیماری در بدن خود فرد ناقل باعث ایجاد سرطان گردنه‌ی رحم می‌شود ، درصورتی که با سکس دهانی به فردی منتقل شود باعث سرطان دهان یا نای در فرد مذکور می‌گردد.» یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از سد دندان پزشکی!

با وجود تمام این فواید، سدهای دندان پزشکی دست کم گرفته می‌شوند

بخشی از ذهنم به این فکر می‌کند که شاید مردم از این وسیله‌ی بسیار مفید برای این استفاده نمی‌کنند که توانایی واژن را در انتقال بیماری‌های مقاربتی جدی نمی‌گیرند – درست همانطور که طبق تحقیقات طوفان‌هایی که با اسم زنانه نام گذاری شدند مردم را کمتر از طوفان‌هایی که اسامی مذکر دارند می‌ترسانند! – یا شاید هم به این خاطر است که مردم حس می‌کنند هنگام سکس دهانی-واژنی احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی کم است. نه حتی به این خاطر هم نمی‌تواند باشد چون طبق گفته‌ی دکتر لیواین حتی در سکس “دهانی-آلت‌تناسلی مردانه” هم عده‌ی کمی از کاندوم استفاده می‌کنند.

دکتر عبدالرحمان و لیواین با یکدیگر توافق نظر دارند که به این خاطر سدهای دندان پزشکی زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند که بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند چنین آپشنی وجود دارد یا حتی اگر خبر هم داشته باشند نمی‌دانند از کجا باید آنها را تهیه کرد. لیواین پیشنهاد می‌کند برای تهیه‌ی سدهای لاستیکی یا همان دندان پزشکی به فروشگاه‌های مجازی یا واقعی وسایل روابط جنسی سر بزنید همچنین مانند کاندوم این محصول نیز در انواع و اقسام طعم‌ها و حتی با مواد اولیه‌ی متفاوتی نیز تولید می‌شود (موادی مانند پلی‌یوثرین برای آن کسانی که به لاتکس حساسیت دارند).

اگر به این سدهای دندانپزشکی دسترسی نداشتیم می‌توانیم به جایشان از سلفون استفاده کنیم؟

بله، البته که می‌شود. باز بهتر از این است که هیچ‌گونه وسیله‌ی پیشگیری‌ای نداشته باشید.
دکتر عبدالرحمان در این باره می‌گوید: «از نظر تئوری که سلفون هم باید همان درجه از حفاظتی را ارائه دهد که این سدهای دندان پزشکی ارائه می‌دهند اما مشکل اصلی در استفاده از سلفون این است که هیچ پژوهش علمی‌ای در مورد میزان کارایی آنها انجام نشده است که ثابت کند سلفون‌ها هم مثل کاندوم و سد‌های دندان پزشکی ابزار ۱٠٠٪ کارامدی باشند» در عوض پیشنهاد می‌شود که به جای سلفون از کاندوم مردانه استفاده کرده و آن را از راستا ببرید تا برگه‌ای لاستیکی مانند سد دندان پزشکی داشته باشید البته باید در حین برش کاندوم دقت کنید تا سوراخ ناخواسته‌ای در آن ایجاد نشود.



چه از فروشگاه تهیه کرده باشید و چه خودتان آن را با استفاده از برش کاندوم درست کرده باشید این سدهای لاستیکی بنا به دلایل فراوانی بسیار مفیدند.
دکتر عبدالرحمان همچنین می‌گوید: «سدهای دندان‌پزشکی در روابط مقعدی بسیار کارآمدند چرا که در این روابط جنسی تنها نگرانی موجود انتقال بیماری‌های مقاربتی نیست بلکه باکتری‌های بسیار متفاوت دیگری هم ممکن است به فرد منتقل شود که موجب مشکلات حاد سلامتی می‌شود.» به همین خاطر اصلاً نباید سد لاستیکی را از مقعد به جلوی واژن ببرید.
مهم نیست از چه جنسی از آن استفاده می‌کنید یا در چه جایی (واژن یا مقعد) از آن استفاده می‌کنید، در هر حال سدهای لاستیکی به خوبی از شما مراقبت می‌کنند. برای اطمینان خودتان یا شریکتان با دست سد دندان پزشکی را در جایش قرار دهید تا تکان نخورد. و اضافه کردن روان‌کننده‌های جنسی بین این سدها و بدن می‌تواند در ثابت ماندن آنها کمک کند، برای استفاده از روان‌کننده‌ها به سراغ آنهایی بروید که پایه‌ی ساختاری آب یا سیلیکون دارند چون روان‌کننده‌های بر پایه‌ی روغن به بافت‌های لاستیکی صدمه می‌زنند.

علاوه بر کارایی سدهای دندان‌پزشکی، دکتر لیواین از ایده‌ی اولیه پشت آن‌ها هم خوشش می‌آید: «اگر بخواهم صادق باشم یکی از بهترین فواید این محصولات پیشگیری این است که مردم خطری را که با انجام سکس دهانی با یک فرد غریبه می‌کنند درک می‌کنند.» او همچنین در ادامه می‌گوید: «ممکن است به فکر پیشگیری بودن از بیماری‌های ممکنه سکسی‌ترین چیزی نباشد که روی زمین وجود دارد اما فراهم کردن شرایط سکس ایمن باعث می‌شود به جای این که در ذهن خود نگران عوارض سکس باشیم با خیال راحت روی خود رابطه جنسی تمرکز کنیم و لذت ببریم و هیچ چیزی سکسی‌تر از این نیست!»


منبع:

self.com/story/the-safe-sex--youre-not-using

4234 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-02-06 17:54:44 +0330 +0330
نقل از: chibegamvalla نفهمیدم این فقط برای سکس دهانی بود. برای سکس عادی چطور باید استفاده شه یعنی آلت مرد و باهاش بسته بندی کنیم!؟


برا سکس عادی از کاندوم اسفاده کنید.

1 ❤️

2019-05-06 15:11:05 +0430 +0430

تا حالا نشنیده بودم

1 ❤️

2019-05-06 15:22:14 +0430 +0430

حسام خان فوق العاده بود

ستون سکسولوژی سایت شمایی و بس

1 ❤️

2019-05-06 15:51:27 +0430 +0430
نقل از: M3E46GTR حسام خان فوق العاده بود

ستون سکسولوژی سایت شمایی و بس


سپاس

1 ❤️

2019-05-06 16:20:53 +0430 +0430

طبق معمول کوثشر محض! آخه کدوم خری روی کوث سلفون میکشه؟ حساب کن کوث دوسدخترتو سلفونپیچی کنی و بعد بخوریش 🙄

0 ❤️

2019-05-06 17:22:17 +0430 +0430
نقل از: .کوثلاو طبق معمول کوثشر محض! آخه کدوم خری روی کوث سلفون میکشه؟ حساب کن کوث دوسدخترتو سلفونپیچی کنی و بعد بخوریش 🙄

کدوم خری دوس داره عین مایکل داگلاس سرطان حنجره بگیره اونم بخاطر ویروس HPV تخمی که تو اب کس دوست دخترش بود؟

شما دوس داری؟

عقلت نمیرسه لااقل ملتم گمراه نکن (dash)

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «