۲۳ حقیقت عجیب درباره ارگاسم

1401/04/15

اینا رو بخون، شاید یه چیزی یاد گرفتی

۱ـ ممکنه ارگاسم تصادفی (بی‌ربط به سکس) هم اتفاق بیفته

بعضیا موقع ورزش، مدیتیشن یا حتی وقتی که زیادی مضطرب می‌شن به ارگاسم می‌رسن. در ادامه مطلب درباره انواع عجیب ارگاسم بیشتر حرف می‌زنیم.

۲ـ ارگاسم موقع خواب هم برای مردان و هم زنان امکان‌پذیره

پسرا حین بلوغ و نوجوانی (قبل از داشتن سکس منظم) توی خواب ارضا می‌شن (wet dream – همون اِحتِلام – مترجم) اما خانوما تقریباً در هر دوره‌ای از زندگیشون ممکنه ارگاسم توی خواب رو تجربه کنن.

۳ـ نیپلگاسم (nipplegasm) واقعیه

(نیپل+ارگاسم=نیپلگاسم، یعنی ارگاسم تنها با تحریک نوک سینه – مترجم).
آره درسته؛ عده کمی می‌تونن فقط با تحریک نوک سینه به ارگاسم برسن (اطلاعات بیشتر درباره مسائل مربوط به نوک سینه در مطالب بعد گذاشته می‌شه)

۴ـ حتی بعضیا موقع زایمان هم به ارگاسم می‌رسن

یکم ناجوره ولی خب پیش میاد.

۵ـ مغزتون درست قبل از ارگاسم به‌هم می‌ریزه

دکتر «بری کومیساروک» (Barry Komisaruk)، متخصص علوم اعصاب رفتاری و یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای پاسخ به ارگاسم» (Orgasm Answer Guide)، قبلاً به سایتمون گفته بود:« فعالیت در سراسر مغز به تدریج بیشتر می‌شه. موقع رسیدن به ارگاسم، اول اندام تناسلی سیگنالی رو به سیستم لیمبیک (مرکز کنترل عاطفی) می‌فرسته، بعد فعالیت قشر کمربندی قدامی و قشر اینسولار زیاد می‌شه و در نهایت هیپوتالاموس و هسته اکومبنس فعال می‌شن».

۶ـ حالت‌های عجیب صورت و کج‌وکوله‌شدن انگشتای پا چی هم توضیح علمی دارن

فعالیت مخچه حین ارگاسم که مسئول سفت‌کردن عضلات در پاسخ به تحریک جنسیه، دائماً در حال افزایشه. هم‌چنین فعالیت‌هایی توی نواحی مغز که مسئول لذت و درد هستن اتفاق می‌افته که با مطالعه‌ش شاید بشه توضیح داد چرا موقع ارگاسم انگار دارین دهن‌کجی می‌کنین یا شکلک درمیارین.

۷ـ هرچی بیشتر ارگاسم داشته باشین خطر ابتلا به سرطان پروستات کمتر می‌شه

اگه پروستات دارین حتماً اینو می‌دونین. یک تحقیق نشون داده مردایی که ۲۱ بار یا بیشتر در ماه به انزال می‌رسن نسبت به مردایی که فقط ۴ تا ۷ بار در ماه ارگاسمو تجربه می‌کنن، کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرن.

۸ـ اکسی‌توسین (Oxytocin) احتمالاً باعث ارتباط عاطفی قوی با کسی که شما رو به ارگاسم رسونده نمی‌شه

محققان می‌دونن که اکسی‌توسین یک هورمون و انتقال‌دهنده عصبیه که با ارضاشدن ترشح می‌شه. اما این تقریباً تمام چیزیه که ما می‌دونیم. کومیساروک قبلاً به این سایت گفته بود که مدرک واقعی‌ای نیست که نشون بده اکسی‌توسین واقعاً احساسات عاطفی ایجاد می‌کنه.

۹ـ ممکنه بعد از ارگاسم بخواین در مورد مسائل عمیق بیشتر صحبت کنین

زیاد حرف‌زدن بعد از سکس کاملاً عادیه. سال ۲۰۱۴ یه تحقیق تو مجله Communication Monographs نشون داد که وقتی افراد به ارگاسم می‌رسن، در مقایسه با کسایی که ارگاسم نداشتن، چیزهای جدی‌تر و مثبت‌تری رو برای شریکشون فاش می‌کنن.

۱۰ـ آب‌پاشی زنانه (squirt) لزوماً ارگاسم نیست

تحقیقی که اخیراً انجام‌شده نشون داده اسکوئرت، یا همون پاشش آب از زن، که با تحریک زیاد نقطه G آزاد می‌شه ، اساساً ترکیبی از ادرار و مایعات دیگه‌ست. این آب‌پاشی نباید با انزال زنانه اشتباه گرفته بشه که مقدار کمی مایعه که در پروستات زنانه تولید می‌شه و عمدتاً تو واژن می‌مونه. اما این مورد لزوماً همزمان با ارگاسم اتفاق نمی‌افته و به نظر بعضیا اصلاً لذت‌بخش هم نیست. پس اگه دوستش داشته باشین جالبه. اما اگه ازش لذت نمی‌برین یا نمی‌تونین انجامش بدین نگران نباشین.

۱۱ـ استفاده از روان‌کننده می‌تونه به ارگاسمتون کمک کنه

احتمالاً روان‌کننده بیشتر از چیزی که فکر کنین توی میزهای پاتختی مخفی شده. بر اساس تحقیقات «مرکز ارتقای سلامت جنسی دانشگاه ایندیانا» (Indiana University’s Center for Sexual Health Promotion)، بیش از دوسوم مردها و تقریباً همون اندازه زن‌ها، موقع سکس از روان‌کننده استفاده کردن و از این تعداد حدوداً نصفشون می‌گن روان‌کننده به ارگاسمشون کمک می‌کنه.

۱۲ـ کاملاً عادیه که با هر بار سکس به ارگاسم نرسین

واقعاً همین‌طوره. مطمئن باشید که مشکلی ندارین. اخیراً پزوهشی در «مجله پزشکی جنسی» (Journal of Sexual Medicine) چاپ شده که نشون داده زن‌ها فقط ۶۲.۹ درصد از اوقات با شریک جنسی که بشناسنش به ارگاسم می‌رسن؛ اما مردها ۸۵.۱ درصد مواقع به ارگاسم می‌رسن. طبیعتاً این موضوع بین افراد متفاوته ولی میانگین آمار همینه. حتی طبق پژوهش «مطالعه جامعه‌شناسانه آمریکا» (American Sociological Review)، فقط حدود ۴۰ درصد زن‌های دگرجنس‌گرا و ۸۰ درصد مردهای دگرجنس‌گرا توی آخرین ارتباط جنسیشون ارگاسم داشتن.
پس اگه همیشه یا بیشتر وقتا به ارگاسم نمی‌رسین، نترسین و فکر نکنین که فقط تنها شما این‌جوری هستین، نه، تنها نیستین.

۱۳ـ بر اساس یک پزوهش، لزبین‌ها بیشتر از زن‌های دگرجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا ارگاسم دارن

محققان فهمیدن که لزبین‌ها تو رابطه با یک شریک جنسی آشنا ۷۴.۷ درصد مواقع به ارگاسم می‌رسن که از زن‌های دگرجنس‌گرا ۶۱.۶ درصد و دوجنس‌گرا 58 درصد بیشتره. حقیقت جالب اینه که تعدّد ارگاسم مردها در گرایش‌های جنسی مختلف، متفاوت نبود.

۱۴ـ هرکی واژن داره باید بدونه که: ممکنه با دخول به ارگاسم نرسه

و هیچ مشکلی هم نداره. در واقع خیلی هم منطقیه. دکتر «کریستن مارک» (Kristen Mark)، پژوهش‌گر رشته سکس و رابطه، به این سایت می‌گه: «اکثر زن‌ها با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می‌رسن». و تحقیقاتی وجود داره که نشون می‌ده قسمت‌هایی از کلیتوریس عمیق‌تر به داخل واژن امتداد پیدا می‌کنن ولی بخش عمده‌ای از پایانه‌های عصبی هم روی گلان (بخش گرد کلیتوریس که بیرونه) قرار دارن و اکثر افراد باید تو این قسمت تحریک بشن تا به ارگاسم برسن.
در طول سکس عادی با کیر و کس (یا دیلدو و کس)، ممکنه تماس زیادی با کلیتوریس به‌وجود نیاد. پس اگه می‌خواین موقع دخول به ارگاسم برسین باید این موضوعو در نظر بگیرین.
بازم می‌گم: اگه حین سکس با دخول به ارگاسم نرسیدین، فکر نکنید ناهنجاری عجیب و غریبی دارین.

۱۵ـ ممکنه هم مردها و هم زن‌ها ادای ارگاسمو دربیارن

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین ملی، حدود ۷۰ درصد زن‌ها و ۳۰ درصد مردها اعلام کردن که همیشه فقط وانمود می‌کنن به ارگاسم رسیدن. پس کلاً به هیچ کس اعتماد نکنین.

۱۶ـ و دلایل مختلفی داره که افراد وانمود می‌کنن به ارگاسم رسیدن

همیشه فقط برای تموم کردن سکس نیست، ولی خب گاهی هم دلیلش اینه. بر اساس پژوهش « مرکز اسناد رفتار جنسی» ()Archives of Sexual Behavior ، دلایل احتمالی دیگه‌ای هم وجود داره، مثلاً محافظت از احساسات شریک جنسی، تلاش برای تحریک بیشتر خودِ فرد یا اجتناب از ناامنی و احساسات منفی.
**توصیه شخصی: واقعاً همه باید دست از وانمودکردن به ارگاسم بردارن. این کار دروغگویی مستقیمه و حتی اگه هدفتون ارگاسم واقعی باشه، بهش کمکی نمی‌کنه.

۱۷ـ انجام کارهای بیشتر موقع سکس، احتمال رسیدن به ارگاسمو بالا می‌بره

بر اساس پژوهش «مجله پزشکی جنسی» ، ترکیب چند فعالیت جنسی مختلف (مثل تحریک دهانی، مقعدی، دستی، اسباب‌بازی‌های جنسی، دخول و غیره) می‌تونه زن و مرد رو بیشتر در معرض ارگاسم قرار بده.

۱۸ـ با چیزهای زیادی می‌شه ارگاسم رو به تأخیر انداخت

مارک می‌گه: « هر نوع استرس، اضطراب یا فشاری می‌تونه ارضاشدن تازه‌کارا رو سخت‌تر کنه. چیزهایی دیگه‌ای هم می‌تونن ارگاسمو کنترل کنن، مثل بعضی از داروها، الکل، یک‌سری شرایط سلامتی، عادت‌های خودارضایی یا حتی مشکلات رابطه.

۱۹ـ بعضی از افراد هرگز یا به‌ندرت به ارگاسم می‌رسن

«آنورگاسمی» (Anorgasmia) یا ناتوانی در ارگاسم این‌طور تعریف می‌شه: دشواری در رسیدن به ارگاسم پس از تحریک جنسی کافی. این مشکل می‌تونه همیشگی، اکتسابی یا موقعیتی باشه و محققان همیشه از علتش مطمئن نیستن. اما یادتون باشه که بعد از تحریک جنسی کافی. پس ممکنه دلیلش این باشه که هنوز متوجه نشدین چی حس خوبی بهتون می‌ده یا با شریک جنسیتون برای ارضا کردنتون درست و حسابی وقت نمی‌ذاره. اگه چنین مشکلی دارین، با یک پزشک یا درمان‌گر جنسی صحبت کنین.

۲۰ـ پیرسینگ (piercing) اندام تناسلی تضمین‌کننده ارگاسم خیلی خوبی نیست

«مارک» می‌گه: «ممکنه بتونه ارگاسمو آسون‌تر کنه یا ممکنه تأثیری نداشته باشه، اما حقیقتاً تحقیقات زیادی در موردش انجام نشده. علاوه بر این، بعضیا تحریک بیش از حد یک ناحیه خاص رو خوششون نمیاد؛ مثل تماس مستقیم کلیتوریس که برای بعضیا تحریک بیش از حد به همراه داره. پس در اصل به خود شخص بستگی داره».

۲۱ـ واسه کیردارها موقع ارگاسم چه اتفاقی می‌افته؟

«مارک» می‌گه: «وقتی دارین به ارگاسم نزدیک می‌شین، اندازه بیضه‌ها بیشتر می‌شه و کاملاً بزرگ می‌شن، پوست کیسه بیضه کلفت می‌شه، غده کوپر (Cowper) پیش‌آب ترشح می‌کنه و پروستات بزرگ می‌شه». حین ارگاسم انقباضات زیادی تو وزیکول‌های منی، مجرای اسپرم، اسفنکتر مقعد و پروستات اتفاق می‌افته. هم‌چنین کیر و مجرای ادرار منقبض می‌شه که به پرتاب منی کمک می‌کنه. بوم، اومد!

۲۲ـ واسه واژن‌دارها موقع ارگاسم چه اتفاقی می‌افته؟

«مارک» می‌گه: «با رسیدن به ارگاسم، کلیتوریس بزرگ می‌شه و زیر کلاهک کلیتورال جمع می‌شه. لب‌های داخلی بزرگ‌تر می‌شن. دوسوم داخلی واژن منبسط و کشیده می‌شه که بهش «بالون‌شدگی یا خیمه‌زدن واژن» (ballooning or vaginal tenting) می‌گن. یک‌سوم بیرونی واژن متورم می‌شه و سفت‌تر و برآمده می‌شه. وقتی که به ارگاسم می‌رسین، واژن، رحم و نواحی اطرافش حین ارگاسم منقبض می‌شن و بعد همه‌چی تموم می‌شه. آخ‌جون، شد!

23. ممکنه ارگاسم واژینال انواع مختلف داشته باشه؛ اما واقعاً مطمئن نیستیم

ارگاسم واژینال، کلیتورال، نقطه جی… پژوهش‌گرا کاملاً مطمئن نیستن که اینا راه‌های متفاوتی برای ارضاشدن هستن یا همه یه چیزن. «مارک» می‌گه: «شواهد نقل‌شده بااطمینان نشون می‌ده انواع مختلفی از ارگاسم وجود داره»، اما نتیجه پژوهش‌ها یکسان نبودن. بعضی پژوهشا نشون می‌دن که همه این نواحی واقعاً به هم وصلن و قسمت‌هایی از کلیتوریس به واژن وصلن، پس در عمل هر ارگاسمی ارگاسم کلیتوراله. بعضیای دیگه می‌گن که همه تحریک‌های آلت تناسلی مثل هم نیستن.
اما آیا واقعاً مهمه؟ مارک می‌گه: « می‌شه فهمید که شاید ارگاسم انواع منحصربه‌فردی داره. شاید فایده‌ای هم نداشته باشه که زیادی روی نوع ارگاسم تمرکز کنیم. اگه از ارگاسم لذت می‌برین و تجربه‌های جنسی لذت بخشی دارین، بذارین همین‌جوری پیش بره».

منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2022-07-06 15:19:45 +0430 +0430

👍 👌 🙏

2 ❤️

2022-07-07 03:22:52 +0430 +0430

لایک عالییه

1 ❤️

2022-07-07 11:45:26 +0430 +0430

عالی بود مطلبتون . ممنون

1 ❤️

2022-07-16 04:09:57 +0430 +0430

بسیار آموزنده بود

1 ❤️

2023-02-11 10:27:28 +0330 +0330

مرسی 👏 😎

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «