10 باور غلط رایج درباره ی عاشقی و مخ زنی

1396/02/31

بسیاری از رسانه ها و مخ زن های قهار (!) سعی بر تشریح عشق برای سایرین دارند. ولی آنچه که اغلب اوقات عایدمان می شود، چیزی به جز یک مشت جفنگیات نیست؛ چراکه بسیاری از آنچه که در فیلم ها و بازی های رایانه ای شاهدش هستیم و یا از زبان افراد متعددی می شنویم، نه تنها هیچ کمکی نمی کنند، بلکه شرایط را به سمتی سوق می دهند که بیش از پیش پیچیده و بغرنج تر شود. بدین ترتیب تنها اگر بتوانید از بسیاری از این خرافات و موانع پیش رو گذر کنید، شانس بیشتری برای پیدا کردن فرد مورد نظر خود خواهید داشت. فردی که همان نیمه ی گمشده ی هر کسی به شمار می رود و سهیم شدن زندگی با او، آرزوی هر انسانی است.



**10. کودکان برای آن بچه هایی که مخفیانه دوستشان دارند بدجنسی می کنند.
**بسیاری از برنامه های تلویزیونی و رمان های عاشقانه، اشاعه کننده ی چنین باوری در میان عامه ی مردم هستند و امید دارند که بتوانند این فرضیه ی غلط را همگانی کنند. در حالیکه فرضیه ای تحت عنوان بدجنسی کردن کودکان برای بچه هایی که مخفیانه دوستشان دارند، از بیخ و بن اشتباه است و هیچ منطقی در خود ندارد؛ چراکه کودکان تنها بسیار خود خواهند و محال است که میلی به ماجراهای عاشقانه داشته باشند.
روبط تنها زمانی بسط پیدا می کنند که کودکان به بلوغ برسند و به قرار گذاشتن و ماجراهای عاشقانه علاقه مند شوند. عشق پایدار نیز تنها زمانی شکل می گیرد که دوستی، محبت و علاقه ای متقابل وجود داشته باشد. هرچند که بسیاری از افراد گمراه در مواجهه با این استدلال به نقل قولی از فروید مراجعه کرده و خواهند گفت که کودکان به طور ناخودآگاه به والدینشان علاقه دارند.
این همان ایده ای است که علاقه ی ناخوداگاه کودکان به والدین غیر همجنس خود را بیان می کند و خبر از ترس غیر ارادی آنها از مجازات شدن توسط والدین همجنسشان به دلیل داشتن چنین حسی می دهد. ضمن اینکه در ادامه نیز خاطر نشان می سازد که همین کودکان برای جلوگیری از تهدید تلقی شدن، سعی در شبیه کردن خود به والدین همجنس خود دارند! در حالیکه دیگر چنین باوری در میان روان شناسان منسوخ شده است ولی افسوس که تئوری های فروید، آنچنان تاثیری بر ذهن توده ها گذاشته که پس از گذشت سال های بسیار نیز همچنان پایدار است.



**9. از میان بردن عزت نفس طرف مقابل، روشی تضمینی برای ورود به رابطه است.
**این روش به نام “حال گیری” شناخته می شود و شامل حال افرادی است که از روش هایی غیر اخلاقی با عناوینی ظاهرا شیک و برازنده، برای نیل به مقصود خویش استفاده می کنند و ابایی از زیر سوال بردن اعتماد به نفس طرف مقابل در هر زمانی ندارند. چنین افرادی با به کار گیری زیرکی و موذی گری ذاتی خویش، سعی در به زیر کشیدن هر کسی دارند و معمولا نیز در این امر موفق هستند. امری که با هیچ یک از معیارهای اخلاقی همخوانی ندارد و اساسا ایده ای مضحک و در عین حال تعوع آور است. روابطی نیز که بر پایه ی چنین متدهایی شکل گرفته باشند، دیری نمی پایند و بیشتر مناسب به تصویر کشیده شدن در نمایشنامه های درام هستند! چراکه تغذیه کردن (از بین بردن) از اعتماد به نفس یک شخص، سبب تشکیل رابطه ای متشنج می شود. رابطه ای نه چندان دلچسب که هیچ سودی برای طرفین ندارد و نمی تواند کوچکترین لذتی برای هیچ کس داشته باشد.




**8.دختران قدری تکبر را در پسران می پسندند
**بر کسی پوشیده نیست که افراد دارای اعتماد به نفسی معین جذاب هستند. ولی این مسئله تا زمانی صادق است که دچار افراط نشود. بسیاری از همین مخ زن های قهار آنچه را می گویند که دوست دارید از زبانشان بشنوید و عبارت است از اهمیت مدعی بودن و اثبات خودتان؛ چراکه دختران تمایلی به مردان ضعیف النفس ندارند و به دنبال کسانی هستند که به اندازه ی کافی مرد باشند.
این دیدگاه یکی از انواع محکوم به شکست است؛ چراکه تنها برخی زنان مردانی با خصوصیات مردانه ی کلیشه ای را جذاب می دانند. در حالیکه تکبر و خود بزرگ بینی مردانه از نظر بسیاری دیگر از آنها، از بین برنده ی هرنوع جذابیتی است. اعتماد به نفس خوب است اما طریقه ی تشریح شده به سبک مخ زن های قهار، مهملی بیش نیست. یکی از موسسات فعال در این زمینه، مصاحبه ای را با تعدادی از کارشناسان حوزه ی گرگ ها ترتیب داد؛ چرا که گرگ ها همان حیواناتی هستند که به سبب سلطه گری و اعتماد به نفس آلفایشان (رهبر نر)، به عنوان مرجعی برای اثبات ادعای افراد به شمار می آیند.
البته سخنانی از این دست کاملا نابجا هستند و ناشی از عدم شناخت کافی آنها از روابط در گله ی گرگ ها می باشد. هر گله ای در برگیرنده ی دو آلفا است؛ یک نر برجسته (آلفا) و یک ماده ی برجسته (آلفا) که جایگاه کنونی خود را در نتیجه ی سلطه گری به دست نیاورده اند؛ بلکه این دو آلفا در اصل والدینی بوده اند که به توله هایشان، رفتار کردن به سبک خودشان را آموخته اند و این همان هسته ی اولیه ی شکل گیری تمامی گله هاست. هرچند که ممکن است گاهی، تغییرات گیج کننده و غیر منتظره ای در سلسله مراتب مذکور رخ دهد که جزو استثنائات به شمار می آید و چندان قابل اعتنا نیست.
این کارشناسان معتقدند که مخ زن های قهار، در درک اعتماد به نفس حیوانی مورد ادعایشان دچار سوء تفاهم هستند؛ چراکه حیواناتی مثل گرگ، به هنگام پرسه زدن در اطراف، تنها به این دلیل سعی در گستاخی و تجاوز کردن دارند که خود را در امنیت کامل نمی بینند و به هیچ عنوان به دنبال سلطه گری نیستند. این همان چیزی است که در بین انسان ها نیز صدق می کند و اعتماد به نفس، برخواسته از اطمینان شما به کیستی حقیقی خودتان است و ارتباطی به پر سر و صدا بودن و یا میزان خشونت شما ندارد.



**7.دختران علاقه ای به بچه مثبت ها ندارند.
**این یکی از شایعات رایجی است که علیرغم وجود آگاهی فعلی نیز به کرات در بین تمامی دختران و پسران بازگو می شود. هرچند شکی نیست که پسران به اصطلاح منفی، عملکرد خوبی در جذب و اداره نمودن زنان و دختران و سوء استفاده کردن از آنها دارند ولی این بدان معنی نیست که زنان از بودن با چنین افراد مخوفی خوشحال هستند و هیچ میلی به بودن با یک بچه مثبت ندارند! به نقل از" Psychology Today"، در سال 2010 مطالعه ای با هدف بررسی انتظاری که اشخاص از پارتنری رومانتیک دارند، بر روی 1365 زن از کشورهای مختلف و بازه ی سنی 14 الی 68 سال صورت گرفت.
نتیجه ی حاصل از این تحقیقات گویای آن بود که زنان علاقه مند به روابطی کوتاه و سریع، به دنبال بچه منفی ها هستند. در حالیکه زنان مایل به برقراری روابطی پایدار و طولانی مدت که بخش اعظمی از افراد حاضر در این تحقیقات را نیز شامل می شد، علاقه ی بیشتری به بچه مثبت های کلیشه ای نشان می دهند. علاوه بر این ها نیز دریافتند که با افزایش سن، میل به ایجاد روابط پایدار و مطمئن افزایش می یابد.
البته بسیاری از افرادی که به عنوان بچه مثبت شناخته می شوند، میل چندانی به بیرون رفتن و قرار گرفتن در موقعیت قراری رمانتیک برای شروع رابطه و روبرو شدن با جواب منفی احتمالی ندارند و ترجیح می دهند که در خانه بنشینند و از تنهایی فعلی به دلیل میل بیشتر دختران به بچه منفی ها شکایت کنند. البته بسیاری از چنین افرادی، چندان هم مثبت نیستند؛ چراکه بیشتر وقتشان به عصبانی بودن از دست زن ها به دلیل قرار نگذاشتن با آنها صرف می شود و وقت بسیار کمی را نیز صرف بیرون رفتن و نمایان ساختن شخصیت و علایق خود به افرادی هم عقیده با آنان می کنند. در حالیکه بهترین شگرد، پا پیش گذاشتن و صحبت کردن با شخصی است که به او علاقه دارید تا اگر به علابق و دورنماهای مشترکی دست یافتید، قدمی در جهت ایجاد رابطه بردارید و مطمئن باشید که این کار یک بازی دو سر برد است؛ چراکه در صورت عدم وجود نقطه ای مشترک هم، دوستی پیدا کرده اید که می توانید لحظات خوبی را با او سپری کنید.



**6.حریم دوستی یکی از چیزهایی است که می تواند دست و بالتان را ببندد.
**حریم دوستی در اذهان بسیاری از مردم ریشه دوانده است و کنار گذاشتن همیشگی اش، به این زودی ها ممکن نیست. بخش عظیمی از مردان احساس می کنند که نزدیک شدن بیش از حد به یک دختر بی آنکه هنوز قراری واقعی را با یکدیگر تجربه کرده باشند، قید و بندی از جنس حریم دوستی را بر دست و پایشان می زند که سبب می شود آن شخص ریسک سکس با آنها را به دلیل ترس از نابود شدن رابطه نپذیرد. در حالیکه چنین دیدگاهی یاوه ای بیش نیست؛ چراکه بسیاری از آمارها گویای ازدواج کردن افراد با دوستان دوران کودکی خود است و عقیده ای که از بین رفتن شانس قرار گذاشتن با فردی خاص به دلیل وجود دوستی را بیان می کند، توسط هیچ مطالعه ای به اثبات نرسیده است. علاوه بر این ها نیز اخیرا دو مطالعه توسط دانشگاه Emory بر روی بیش از 3000 زوج انجام شده و پس از رسم نمودارهایش توسط تحلیل گری به اسم رندال اولسون، در معرض دید عموم قرار گرفته است و از از ازدواج موفق افرادی حکایت دارد که مدت ها قبل از ازدواج با یکدیگر دوست بوده اند و زمان زیادی را صرف آن کرده اند. همچنین این آمار ها حاکی از آن است که درصد طلاق در ازدواج هایی با دوستی پیش از وصلت بیش از سه سال، در کمترین حالت ممکن می باشد. البته این به معنی کاهش احتمال طلاق در صورت به طول انجامیدن رابطه ی پیش از ازدواجتان نیست ولی مشخصا آمار طلاق در بین افرادی که پیش از ازدواج، رابطه ای طولانی مدت را از سرگذرانده اند، به شکل قابل توجهی کمتر است. در پایان نیز مجددا به ضرس قاطع، بر عدم وجود هرگونه پشتوانه ای علمی در جهت اثبات مسئله ی حریم دوستی تاکید می کنیم.



**5.شایعات پیرامون دکمه ی جادویی
**بسیاری از مردان جوان امروزی دیدگاهی برگرفته از فرهنگ عامیانه دارند که بیانگر نیازشان به وجود یک دوست دختر با استعداد، برای کمک کردن به آنها در جهت کسب ارزش اجتماعی مطلوبشان است. آنها همچنین باور دارند که بدست آوردن چنین دوست دختری جز با انجام اعمال درست میسر نمی شود. در نتیجه لازم است که به اندازه ی کافی خوب باشید، صورت حساب ها را بی درنگ بپردازید، در را برایش باز کنید و بدین ترتیب کار تمام است! تبریک می گوییم، شما دختر مطلبوبتان را به دست آورده اید.
چنین تفکری به مانند آن است که یاد گرفته باشیم دوست دختر گرفتن را همچون بازی کردن یک گیم کامپیوتری در نظر بگیریم! یعنی بدین صورت که اگر وظایفتان را به درستی انجام دهید و برای نیل به این هدف سخت تلاش کنید، در نهایت موفق به کسب جایزه ی موعود می شوید! ولی متاسفانه زندگی واقعی از چنین روالی پیروی نمی کند و چشم اندازی سوای آنچه را که می اندیشید، پیش رویتان قرار می دهد. کنترل کردن افراد راهی نیست که به رابطه ای سالم ختم شود و روشی جادویی برای جذب شدن خود خواسته ای وجود ندارد.



**4.جذابیت ظاهری نقش بسیار مهمی در روابط دارد
**ما قصد نداریم که در اینجا از عدم تاثیر جذابیت ظاهری در جذب بسیاری از افراد سخن بگوییم؛ چراکه این مسئله ای کاملا بدیهی است. ولی معیار های افراد مختلف برای سنجش جذابیت، مجموعه ای وسیع با اعضایی متمایز را در بر می گیرد. آمار ها نیز بیانگر آن است که تصمیم گیری پیرامون قطع رابطه ای اعم از طولانی یا کوتاه مدت، ارتباط بسیاری ناچیزی با ظاهر افراد دارد و یا حداقل در مورد خانم ها این چنین است.
تحقیقات متعدد انجام شده پیرامون این مسئله نیز از تمایل بیشتر خانم ها به ثبات و شخصیت درست حکایت دارد. درحالیکه تاکید مردان بر زیبایی ظاهری است. و این همان دلیل میل خانم هایی که مردی را در کنار خود دارند به داشتن جذابیتی بیشتر از آنچه که دارند، می باشد. البته هنوز هم بسیاری از افراد باور دارند که جذابیت ظاهری عامل مهمی در روابط نیست.



**3.دیگران خیلی بیشتر از شما سکس دارند.
**بسیاری از افراد، علی الخصوص جوانان، بعد بی نهایت بار مشاهده ی برنامه های تلویزیونی و فیلم ها، به این نتیجه می رسند که سایر افراد سکس ها و روابطی بیشتر از آنها را تجربه کرده اند. برنامه هایی چون “سینفیلد” نیز با سیاستی که در پیش گرفته اند، به این شابعات دامن می زنند؛ چراه در این فیلم شاهد کارکتری هستیم که به ظاهر جذاب به نظر می رسد، در حالیکه چنین نیست، و دوست دخترهای بیشماری دارد که سبب ایجاد جنب و جوشی دائمی در زندگی جنسی وی می شود.
علیرغم اینکه تلویزیون و رسانه ها شما را مجبور به پذیرش چنین چیزی می کنند و حتی بعضا نسل جدید را دارای فرهنگ مخ زنی می دانند، واقعیت همچنان دست نخورده باقی می ماند و لزومی به تبعیت از چنین چیزهای نمی بیند. روزنامه ی تایم اخیرا گزارشی از تحقیقات انجام شده توسط پروفسور روانشناسی به نام “جین توینج” از دانشگاه ایالتی سن دیگو را منتشر کرد. بعد از بررسی داده های به دست آمده از بیش از 26000 بزرگسال و واکنش های آنها، حکایت از این دارد که ظهور فرهنگ مخ زنی تنها در انحصار نسل امروزی نیست و در حقشان اجحاف شده است. مخصوصا که آنها تجربه ی سکس کمتری را نسبت به نسل های دیگر را در کارنامه ی خود دارند.

**2.جواب نه گرفتن مثل توهین شنیدن است
**اخیرا بسیاری از سایت های آموزش دهنده ی مخ زنی سعی دارند مردان جوان را متقاعد کنند که دوست دختر نداشتن نشان از وجود مشکلی اساسی در شخص شماست و یا اینکه نتوانسته اید شیوه های جادویی مخ زنی ارائه شده توسط آنها را به کار ببندید. این نگرش مردان جوانی برخوردار از حداقل عزت نفس را به سمتی سوق می دهد که سبب می شود یکی از آنها مثل “الیوت راجر” گروهی از دختران جوان را به علت عدم تمایلشان به قرار گذاشتن با او به رگبار ببندد.
چنین جوانانی روش هایی خشونت بار را برای واکنش نشان دادن به زنانی در پیش می گیرند که به عقیده ی خودشان، میلی به پیشرفت آنان ندارند و بدین ترتیب مسئله را بیش از حد شخصی می کنند. در حالیکه به هیچ عنوان چنین نیست. حقیقت بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و چنین رفتاری تنها ناشی از عدم وجود علایق و روحیات مشترک در بین شما و آن زنان و دختران است و به همین دلیل هم شنیدن پاسخ منفی، به معنای خرد شدن شخصیت شما نیست.



**1.دیگران باید از متلک های شما ممنون باشند
** زنان خواننده این نکته را به خوبی می دانند اما ممکن است که مردان زیادی از این نکته کاملا بی اطلاع باشند! اگر از زن ها سوال کنید، خواهند گفت که در خواست غریبه ها از آنها برای خندیدن، به طرزی باور نکردنی آزار دهنده است. ولی به هرحال این چیزی است که تقریبا برای هر زنی در بیرون از خانه اتفاق افتاده است و واقعا هم درخواست خودخواهانه ای است. مرد های زیادی عادت دارند که از هر زن ناشناسی تعریف و تمجید کنند که اساسا امر ناپسندی نیست. ولی این مسئله تا زمانی به این صورت باقی می ماند که تعاریفی در شان طرف مقابل به کار برده شود. گاهی این دسته از مردان از زنان و دختران می خواهند که بیشتر لبخند بزنند و یا می گویند که وقتی بخندی، زیباتر می شوی. هرچند چنین چیزی یا درخواستی به نفسه بلامانع است و از نظر همان مردان هم بی ادبی تلقی نمی شود، ولی دیدگاه زن ها کاملا متفاوت است و از شنیدن چنین درخواستی، حس خوبی ندارند؛ مخصوصا اگر تعاریفی که می شنوند، چندان هم باب میلشان نباشد.
ممکن است که برخی مردان این کارهایشان را مقدمه ای بر مخ زنی بدانند و یا بواسطه ی آن، احساس با نمک بودن کنند ولی واقعیت این است که چنین کارهایی سبب می شود که زن ها توجه کمتری نشان بدهند و به عبارتی کارهایی از این دست، هیچگونه احساسی را در آنها بر نمی انگیزد. زمانی که افراد واقعا خوشحال نباشند، خندیدن به امری نشدنی بدل می گردد و حال اگر چنین چیزی از آن ها درخواست شود، کلافگی آنها را دو چندان می کند و خاطرات روز بدی را که داشته اند، به یادشان می آورد. NPR از زنانی در سرتاسر دنیا خواست که تجربیاتشان از آزار و اذیت هایی خیابانی اعم از شنیدن جملاتی از قبیل زیبا هستی و یا لطفا بخند را بازگو کنند. بسیاری از زنانی که تجربیاتشان را با آنها به اشتراک گذاشتند، دیدگاهی منفی نسبت به شنیده های خود داشتند و حتی عده ای چنین چیزهایی را بسیار ناخوشایند تر می دانستند و معتقد بودند که شیندن چنین جملاتی از زبان افراد غریبه، خیلی ترسناک است!
هیچکسی از امر و نهی شدن لذتی نمی برد. مخصوصا اگر این کار از سوی یک غریبه صورت بگیرد. البته شاید که در مواقع خاصی، چنین تعاریفی کاربرد داشته باشند و کسی هم از شنیدنشان ناراحت نشود، ولی بالطبع هیچکس از شنیدن مداوم تعاریف مختلف از زبان یک غریبه و آنهم علیرغم بی توجهی هایشان، لذت نمی برد.

منبع

1581 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-05-21 19:09:54 +0430 +0430

ممنون جالب بود ? ?

0 ❤️

2018-06-06 00:29:47 +0430 +0430

مفید و عالی ممنون ?

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «