17 سوءتفاهم از زبان زنان

1402/08/18

17 سوءتفاهمی که زنان از صمیم قلب باورش داشته‌اند ولی بعداً متوجه شده‌اند که کاملاً اشتباه کرده‌اند



«قبل از این‌که تصمیم بگیرین برای یه عمر به کسی تعهد بدین بهتره اینو متوجه بشین».
با این‌که چیزی تحت عنوان رابطۀ «ایده‌آل» وجود ندارد، گاهی سوءتعبیرهایی رخ می‌دهد که منجر به دشواری بیشتر روابط شما می‌شود.
بنابراین زمانی که یکی از کاربران ردیت به‌نام u/1oneaway از جامعۀ زنان ردیت پرسید: «درمورد سوءتفاهم‌هایی تو رابطه صحبت کنید که بعداً متوجه غلط بودنشون شدین»، با خودم فکر کردم که احتمالاً اشتراک این پاسخ‌ها برای دیگران جالب است. در ادامه به بررسی این باورهای اشتباه می‌پردازیم.


  1. «همیشه فکر می‌کردم که رابطه خیلی سخته. درحالی که الان می‌دونم که رابطه به‌خودی‌خود سخت نیست. اگر درمورد خواسته‌ها و نیازاتون باهم صادق باشین و هردو برای رابطه تلاش کنین، همه‌چی خوب پپش می‌ره. آره، زندگی سختیای خودشو داره، ولی رابطه قراره فضای امنو آرومی رو برای هردوی شما فراهم کنه. هرچی جز این باشه، به‌نظر من اشتباهه»


    کاربر ردیت: u/eyesfuIIofstars

  1. «همیشه فکر می‌کردم وقتی با دیدن یه‌نفر قند توی دلم آب می‌شه، زنگ خطریه که حتماً باید فرار کنم. درحالی که فقط معنیش اینه که من زیادی جذب یکی شدم»


    کاربر ردیت: u/lughsezboo

  1. «فکر می‌کردم تا عشق باشه به هیچ چیز دیگه‌ای تو زندگی نیاز نداری، درحالی که تجربه ثابت کرده که وقتی با سختیای زندگی روبه‌رو می‌شی، با عشق نمی‌تونی حلشون کنی. مهربونی، پشتکار، اراده، صبر، پیگیری و همکاریه که تو این موارد به داد شما می‌رسن. وقتی این چیزا نباشن، با عشق و بدون عشق نمی‌تونین مشکلیو حل کنید. اگر فقط عاشقید، شکستتون حتمیه»


    کاربر ردیت: u/whats_a_bylaw

  1. «همیشه دچار این باور غلط بودم که اگر 24 ساعت شبانه‌روز به یکی نچسبیده باشی، عاشقش نیستی. رابطۀ والدینم با همدیگه و خواهر و برادرام با پارتنراشون دقیقاً همین‌طوره و مدام کنار هم‌دیگه‌ان. برای همین، همیشه فکر می‌کردم که عشق معنیش همینه و لابد من قرار نیست عاشق بشم. من یه تنهای تمام عیارم. عاشق تنهاییم. حدوداً چهار ساله که با پارتنرم رابطه دارم و زمان زیادیو از هم دوریم. تا الان باهم به مشکلی برنخوردیم. خانواده‌ام اصلاً رابطۀ مارو درک نمی‌کنن، ولی در عین حال قضاوتیم درموردش نمی‌کنن. به‌جاش همیشه می‌گن: شما دوتا یه‌کم عجیبین، ولی لابد اینم مدل شما است»


    کاربر ردیت: u/pineapple1347

  1. «همیشه به اشتباه فکر می‌کردم که همه‌چی تا ابد موندگاره. درحالی که دوست، پارتنر و همۀ آدما هرگز تا ابد کنارت نمی‌مونن. بعضی از آدما فقط تو یه مرحله از زندگی کنارتن و بعد از هم جدا می‌شین، ممکنه از نظر شخصیتی راهتون جدا بشه یا عوض بشین. ولی هر اتفاقی که بیفته، معنیش این نیست که زمانی که باهم گذرونین بی‌ارزش بوده»


    کاربر ردیت: u/BigHugFromaStranger

  1. «همیشه فکر می‌کردم رابطه خیلی چیز مهمیه و فقط اگر با یکی رابطه داشته باشی خوشبخت می‌شی. بعداً فهمیدم که خیلی با تنهایی راحت‌تر و خوشحال‌ترم»


    کاربر ردیت: u/journey_j

  1. «همیشه معتقد بودم که نباید با قهر و دعوا روزمون تموم بشه و باید حتماً قبل از خواب آشتی کنیم. خیلی باور احمقانه‌ایه. به‌نظرم دعوا کنید و برید بخوابید. اگر فرداش بازم ناراحت بودید، حالا که استراحت کافی داشتین و سرحال شدین، درموردش با پارتنرتون حرف بزنین. البته اینم بگم که در 99 درصد موارد فرداش بازم اعصابتون خورده»


    کاربر ردیت: u/Redheadedbos

  1. «این‌که آدمایی با شخصیت متضاد باهم کنار می‌آن، فکر درستی نیست. فقط در صورتی این حرف می‌تونه درست باشه که شخصیتای متضاد بخوان از هم چیزی یاد بگیرن و رشد کنن، وگرنه زندگیتون جهنم می‌شه»


    کاربر ردیت: u/MotherofJackals

  1. «افسردگی یا مشکلات روحی به این معنی نیست که لیاقت یه رابطۀ عاطفی رو ندارین. مدام از آدمای مختلف این جمله رو می‌شنوم: تو که نمی‌تونی خودتو دوست داشته باشی، چطوری قراره به یکی دیگه محبت کنی؟ به نظر من این حرف، کاملاً مزخرفه»


    کاربر ردیت: u/sailorxsaturn

  1. «هر رابطۀ ظرفیت اصلاح‌شدن یا ادامه‌دادنو نداره. گاهی، به‌جای این‌که به‌زور رابطه‌ای رو ادامه بدین و امیدوار باشین به‌مرور زمان چیزی بهتر می‌شه، بهتره اون رابطه رو تموم کنین. البته، این حرف خیلی کلیه و نجات‌دادن یه رابطه از خراب‌شدن به موارد و عوامل زیادی بستگی داره»


    کاربر ردیت: u/GrandSaltQueen

  1. «یه باور احمقانه‌ای هست که می‌گه اگر خیلی به یه نفر محبت کنید، عوض می‌شه»


    کاربر ردیت: u/RegretNecessary21

  1. «همیشه فکر می‌کردم که اگر همۀ نیازای یکیو براش برطرف نکنی، بهت خیانت می‌کنه. هیچ‌وقت کسی بهم خیانت نکرد، ولی همیشه وحشت داشتم که این اتفاق بیفته. فکر می‌کردم یه مسئلۀ طبیعیه که کاملاً به پارتنرت اعتماد نداشته باشی، تا وقتی که با پسری که الان باهاشم ملاقات کردم. خیانت هیچ ربطی به شخصیت و نقشتون به‌عنوان یه پارتنر نداره. اگر نیازای یه آدم سالم تو رابطه برطرف نشه، بدون این‌که بخواد خیانت کنه، رابطه رو تموم می‌کنه. خیانت بیش از این‌که به رفع نیاز ربطی داشته باشه، به شخصیت خودت ربط داره. تا ابد از پارتنرم برای شخصیت فوق‌العاده‌اش ممنونم»


    کاربر ردیت: u/Mari46c3

  1. «اگر ظاهر یکی خوشحاله، حتماً باید از همه‌چی راضی باشه. اتفاقاً به‌نظر من قضیه کاملاً برعکسه. بعضی از آدما خیلی خوب می‌تونن جلوی دوستا یا خانواده‌شون وانمود کنن که از همه‌چی تو رابطه راضین. اگر خیلی بحث و دعوا باهم دارید، رابطۀ سالمی ندارین و باید هرچی زودتر تمومش کنین»


    کاربر ردیت: u/cakesandunicorns

  1. «همیشه با خودم تصور می‌کردم که چون عاشق پارتنرم هستم باید از نیازها و خواسته‌هام به‌خاطر رضایتش بگذرم و اونو در هرصورت اولویت زندگیم بذارم. به‌نظر من باید اولویت اولتون در تمام زمینه‌ها علاقه و محبت به خودتون باشه. برای مدت‌ها زندگیمو صرف لذت و خوشی دیگران کردم و در نهایت همه از من سوءاستفاده کردن. پارتنرتون باید همون‌قدر که شما دوسش دارید، عاشقتون باشه و بهتون احترام بذاره، و لزومی نداره که شما به‌خاطر کسی خودتونو به عذاب بذارید»


    کاربر ردیت: u/Snoo_29720

  1. «هیچ‌وقت نباید دربارۀ پارتنرتون جلوی بقیه حرفای ناجور بزنید، وقتی که می‌تونید مستقیم این مشکلاتو به خودش بگید. لزومی نداره دیگران در مسائل شما شریک بشن. بعضیا به بددهنی پشت سر پارتنرشون عادت دارن و به‌خصوص بعضی از آقایون، تعبیرهای ضد زنی روی رفتارا و کارای پارتنرشون می‌ذارن که واقعاً زشته. وقتی با مشکلاتی تو رابطه دست‌ و ‌پنجه نرم می‌کنید، اگر درموردشون با دوستای مورد اعتمادتون حرف بزنید، شاید به حل این مشکلا کمک کنه و حتی در مواردی متوجه ایرادایی می‌شین که به تنهایی متوجه وجودشون نمی‌شین»


    کاربر ردیت: u/Mentathiel

  1. «این‌که عشق فقط یه احساسه، اشتباهه. وقتی به کسی متعهد می‌شین و دوستش دارین، عشق باید در تمام رفتارای شما خودشو نشون بده. عشق، باید در تمام برخوردای شما با پارتنرتون مشخص باشه و آگاهانه انجامش بدین. به ‌عبارت دیگه، حرفا و کاراتونو طوری انتخاب کنید که به احساسات و نیازهای پارتنرتون احترام گذاشته باشین. اگر چنین قصدی دارین، باید هر روز با احترام، وقار و گذشت با پارتنرتون برخورد کنید. یه رابطۀ عاشقانۀ سالم، تمام این پیش‌نیازا رو در خودش داره»


    کاربر ردیت: u/FlyinPurplePartyPony

  1. «تصور نکنید که پارتنر شما، قراره کامل‌کنندۀ شما باشه. ممکنه همدیگه رو کامل کنید، ولی هیچ آدمی تو این دنیا پیدا نمی‌شه که کاملاً در همۀ مسائل با شما اشتراک داشته باشه. بهتره قبل از این‌که تصمیم بگیرین برای یه عمر به کسی تعهد بدین، اینو متوجه بشین. به خودتون احترام بذارید و زیربار هر چیزی نرید»


    کاربر ردیت: u/ArtisticPolarBear23

آیا شما هم دچار سوءتفاهمی در روابطتان بوده‌اید که در بالا به آن‌ها اشاره نشده است؟ حتماً در قسمت نظرات درمورد تجربیاتتان با ما صحبت کنید.


منبع

11430 👀
9 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-11-11 23:27:30 +0330 +0330

مطالب خوبی بودن

3 ❤️

2023-11-17 05:04:03 +0330 +0330

سپاس فراوان
مطالب مفیدی بود👍🏻

1 ❤️

2023-12-01 09:59:32 +0330 +0330

سلام خوبی
تو ردیت وارد و حرفه ای هستی

1 ❤️

2023-12-07 19:15:46 +0330 +0330

جملم سوالی بود

1 ❤️

2023-12-08 22:20:32 +0330 +0330

↩ برده اردبیل
جوابش منفیه

1 ❤️

2023-12-11 10:32:16 +0330 +0330

هیچوقت رابطه ات اونجوری ک میخوای تموم نمیشه

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «