25 ماده غذایی ای که به نعوظ تان کمک میکند

1400/06/05

25ماده غذایی ای که به نعوظ تان کمک میکند

برای تقویت نعوظ تان این غذاها را امتحان کنید.




اگر شما هم دچار اختلال نعوظ هستید یا نمی توانید به نعوظ برسید و آن را در طول سکس حفظ کنید ، ممکن است ریشه مشکل از رژیم غذایی تان باشد. یک رژیم غذایی افتضاح نه تنها سایز دور کمرتان را خراب میکند بلکه نعوظ تان را هم با مشکل مواجه میکند.

دکتر “براهمبات” متخصص اورولوژی مرکز سلامت orlando میگوید :‌ “این را در نظر داشته باشید که بعضی از کوچک ترین رگ ها و رشته های عصبی بدن تان در کیرتان قرار دارد.” پس اگر پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده غذای هر روز شماست احتمال رسوب کردن چربی و کلسترول در رگ های کیرتان وجود دارد.
این مسئله جریان خون به سمت کیرتان را محدود میکند و وقتی آماده ی سکس هستید رسیدن به نعوظ برای تان سخت تر میشود و از آن مهم تر سلامت قلب تان هم در آینده به خطر می افتد. خیلی از این غذاهای ناسالم احتمال ابتلا به فشار خون بالا را هم افزایش میدهند.

دکتر “براهمبات” میگوید : "شاید این حرف مسخره به نظر بیاد ولی شما باید با کیرتان مثل یک ماشین لاکچری رفتار کنید. برای اینکه یک ماشین سواری نرم و بدون مشکلی داشته باشد باید با سوخت مناسب پرش کنید و به درستی از آن نگهداری کنید. خب کیرتان هم همینطور است و اگر میخواهید مثل ساعت برایتان کار کند به تغذیه ی سالم و ورزش زیادی نیاز دارید.

تغذیه ی مناسب میتواند ترشح “تستوسترون” را افزایش دهد ، اسپرم هایتان را تقویت کند و کاری کند تا نعوظ شدیدتری داشته باشید. از همه مهم تر یک رژیم غذایی خوب قلب تان را هم سالم نگه میدارد. حالا پیشنهاد ما برای بنزین سوپر کیرتان چیست؟ این 25 ماده ی غذایی میتواند شروع خوبی برای شما باشد.


-هندوانه ، کدو تنبل ، خیار

در تحقیقی که در سال 2011 در مجله ی “Urology” منتشر شد شدت نعوظ 24 مرد که به آنها مکمل “ال-سیترولین (L-citrulline)” و پلاسیبو (دارو نما) داده شده بود بررسی شد. وقتی مردان این مکمل را مصرف کردند نعوظ شان در مقایسه با زمانی که به آنها دارونما داده شده بود شدیدتر شد. هندوانه ، کدو تنبل و خیار جزو مواد غذایی اند که دارای بیشترین میزان “ال-سیترولین (L-citrulline)” هستند.



-بوقلمون ، مرغ ، بادام زمینی ، سویا

تحقیقی که در سال 2019 در مجله ی “Journal of Sexual Medicine” به چاپ رسید نشان میدهد که “آرژنین” (یک نوع اسید آمینه) در درمان اختلال نعوظ خفیف و ملایم موثر است. غذاهایی مثل بوقلمون ، مرغ ، بادام زمینی و سویا دارای مقادیر زیادی “آرژنین” هستند.

یک نکته درباره موارد بالا : در نظر داشته باشید که خوردن چند قاچ هندوانه یا یک مشت سویا برای نعوظ شما معجزه نمیکند. دکتر " اینگبر" متخصص اورولوژی در مرکز “Garden State Urology” میگوید : “اکثر مواد غذایی که در تحقیقات مربوط به اختلال نعوظ پیشنهاد می شوند دارای مقادیر زیادی از “ال-سیترولین (L-citrulline)” و “آرژنین” هستند ، پس بعید است با خوردن یک خیار یا حتی یک هندوانه کامل به نعوظ سفت و سختی برسید.”



-اسفناج ، آروگولا ، کرفس

دکتر " اینگبر" میگوید : " نیتریک اکسید (Nitric oxide) یکی از مهم ترین عوامل داشتن یک نعوظ خوب است. این ماده جریان خون به سمت کیر را افزایش میدهد و عامل مهمی برای حفظ نعوظ است. به همین دلیل خیلی از داروهای درمان اختلال نعوظ حاوی این ماده هستند." اسفناج ، آروگولا و کرفس جزو مواد غذایی هستند که نیتریک اکسید (Nitric oxide) بدن را افزایش میدهند.



-قهوه

بررسی ای که توسط مرکز سلامت دانشگاه تگزاس در هیوستون بر روی 3700 مرد انجام شد نشان میدهد که این نوشیدنی صبحگاهی میتواند به بهتر شدن زندگی جنسی تان کمک کند.
در این تحقیق احتمال تجربه ی اختلال نعوظ توسط کسانی که دو تا سه فنجان قهوه (معادل 170 تا 375 میلی گرم کافئین) در روز مینوشند در مقایسه با کسانی که قهوه مصرف نمیکردند کمتر بود.
حالا چرا؟ چون تاثیر کافئین بر بدن باعث میشود تا رگ های خونی کیرتان ریلکس تر شوند و جریان خون به سمت کیرتان هم افزایش یابد ، این تقریبا همان اثری است که داروهای اختلال نعوظ مثل “ویاگرا” در بدن ایجاد میکنند.



-ماهی سالمون، زرده تخم مرغ ، شیر غنی شده

تحقیقاتی که در استرالیا انجام شده نشان میدهد که کیرتان به ویتامین D هم نیاز دارد و این مواد غذایی منبع سرشاری از این ویتامین هستند.

در این تحقیق گروهی از مردان به مدت یکسال هر روز 3332 میلی گرم ویتامین D و گروهی هم دارونما مصرف می کردند ، در آخر مشخص شد که سطح هورمون تستوسترون (هورمون اصلی میل جنسی شما) آزاد در خون مردانی که ویتامین D مصرف میکردند به طور قابل توجهی بیشتر بود.

از طرفی تحقیقات انجام شده در ایتالیا نشان میدهد که کمبود ویتامین D میتواند خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهد. وقتی به اندازه ی کافی ویتامین D مصرف نمیکنید رادیکال های آزادی در بدن تان تولید میشوند که میزان نیتریک اکسید ( که به عملکرد رگ های خونی تان کمک میکند) را کاهش میدهند. دکتر “لیشولتز” سرپرست درمان و جراحی بخش باروری مردان در دانشکده پزشکی baylor میگوید : "بدون این ماده رگ هایتان ریلکس نمیشوند و جریان خون به سمت کیرتان مختل میشود و نتیجتا رسیدن به نعوظ را سخت تر میکند."

خب حالا به چه مقدار ویتامین D نیاز دارید؟ در مورد این مسئله بحث و جدل هایی وجود دارد ، “مرکز ملی سلامت” روزانه 600 میلی گرم را پیشنهاد میکند در حالی که “انجمن غدد درون ریز” اشاره میکند که بعضی افراد باید روزانه بین 1500 تا 2000 میلی گرم ویتامین D دریافت کنند. پس بهتر است برای فهمیدن میزان ویتامین D مورد نیاز بدن تان با پزشک تان مشورت کنید.



-پسته ، بادام ، گردو

هوس میان وعده کرده اید؟ محققان ترکیه ای مغزیجات را پیشنهاد میکنند. در این تحقیق 17 مردی که دچار اختلال نعوظ بودند هر روز به مدت سه هفته 100 گرم پسته میخوردند ، در آخر همه ی آنها گزارش کردند که عملکرد نعوظ شان ، توانایی رسیدن به ارگاسم ، شهوت ، رضایت جنسی و در کل حس شادی شان در زندگی بهبود پیدا کرده است. به علاوه سطح کلسترول خوب (HDL) خون شان افزایش و سطح کلسترول مضر (LDL) آنها هم کاهش یافته بود.

طبق گفته ی محققان پسته حاوی مقدار زیادی از آمینو اسیدی است که میزان نیتریک اکسید (Nitric oxide) بدن تان را افزایش میدهد. دکتر “براهمبات” میگوید : " بادام ، پسته و اکثر مغزیجات منبع غنی ای از چربی های مفید هستند که برای سلامت قلب تان و نتیجتا سلامت کیرتان مفید است."



-بلوبوری ، پرتغال

طبق آمار “مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها” فقط 13 درصد آمریکایی ها به اندازه ی کافی میوه مصرف میکنند.
این واقعا اشتباه بزرگی است چون مصرف به اندازه میوه های مناسب میتواند برای سلامت جنسی تان معجزه کند.
تحقیقی که به مدت ده سال توسط دانشگاه “هاروارد” بر روی 25 هزار مرد انجام شد نشان میدهد مردانی که غذاهایی که منبع غنی ای از یکسری " فلاونوئید" ها (آنتوسیانین ها ، فلاونول ها ، فلاون ها) هستند را مصرف میکردند ریسک اختلال نعوظ در آنها کمتر از مردانی بود که کمتر از این نوع مواد غذایی مصرف میکردند. تاثیر این مواد غذایی خصوصا در مردان زیر 70 سال واقعا قابل توجه است.

در حقیقت مردانی که چند بار در هفته مواد غذایی سرشار از " فلاونوئید" ها مثل بلوبری ، توت فرنگی ، سیب و مرکبات را مصرف میکردند خطر اختلال نعوظ آنها در مقایسه با مردانی که کمتر از این میوه ها مصرف میکردند بین 9 تا 11 درصد کمتر بود. محققان باور دارند که “فلاونوئید” های موجود در این مواد غذایی با ریلکس کردن عروق خونی تان به بهبود سلامت رگ هایتان کمک میکنند.

اگر عاشق ورزش کردن هستید بخت یار شماست چون مردانی که از نظر فیزیکی فعال بودند (بین 2 تا 5 ساعت پیاده روی تند در هفته) و رژیم غذایی شان شامل میوه های دارای “فلاونوئید” بود ریسک ابتلا به اختلال نعوظ در آنها تا 21 درصد کاهش پیدا کرد.

پس حتما خوردن میوه را هم به رژیم غذایی تان اضافه کنید ، طبق دستورالعمل غذایی آمریکا پیشنهاد میشود هر فرد به میزان دو فنجان میوه در روز مصرف کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان مصرف روزانه به این لینک مراجعه کنید.)



-حبوبات ، غلات کامل ، روغن زیتون

از آنجایی که رژیم غذایی مدیترانه ای برای سلامت قلب تان مفید است جای تعجب ندارد که این رژیم غذایی برای کیرتان هم عالی است. بیماری های قلبی جزو عوامل شایعی است که باعث اختلال نعوظ میشود. وقتی مواد زائد (پلاک ها) در رگ های خونی تان رسوب میکنند ، این رگ های کیرتان هستند که اول دچار گرفتگی و انسداد میشوند.
برای شناسایی دقیق فواید این رژیم غذایی محققان ایتالیایی رژیم غذایی 32 مردی که دچار اختلال نعوظ و سندرم متابولیک (یکسری از فاکتورها که با مشکلات قلبی مرتبط هستند) بودند را پر از میوه ، سبزیجات ، غلات کامل ، روغن زیتون و ماهی کردند و گروه 30 نفره ی دیگری از مردانی که سندرم متابولیک داشتند به عنوان گروه کنترل انتخاب شدند.

بعد از دو سال حدود یک سوم از مردانی که رژیم غذایی مدیترانه ای داشتند عملکرد جنسی نرمال شان را بدست آورند و همچنین سطح التهاب بدن شان نیز کمتر شده بود.

محققان مطمئن نیستند که چرا این رژیم غذایی به اختلال نعوظ کمک میکند ولی فکر میکنند که مواد غذایی ای که فیبر و آنتی اکسیدان زیادی دارند دارای خاصیت ضد التهاب هستند که به داشتن جریان خون سالم در بدن کمک میکند.

لازم نیست حتما از قبل مشکلات قلبی داشته باشید تا متوجه تاثیر این رژیم غذایی در زندگی جنسی تان شوید. مردانی که چربی های اشباع نشده (که بخش عمده ی رژیم مدیترانه ای است) مثل ماهی و مغزیجات مصرف میکنند دارای سطح “تستوسترون” بالاتری هستند.

تحقیقات دیگری هم وجود دارد که نشان میدهد رژیم مدیترانه ای به کاهش وزن هم کمک میکند. داشتن وزن مناسب با نعوظ قوی تر در ارتباط است چون اضافه وزن میتواند به عملکرد سیستم عروقی تان آسیب وارد کند و جریان خون به سمت کیرتان را با مشکل مواجه کند. بررسی ای که بر روی 7000 فرد بالغ انجام شد و در مجله ی “The Lancet” به چاپ رسید نشان میدهد که رژیم مدیترانه ای به کاهش وزن افراد کمک میکند ، حتی بدون اینکه نیازی به شمارش کالری روزانه شان باشد. این رژیم خصوصا در از بین بردن چربی شکم که خطر بیماری های قلبی را افزایش میدهد بسیار موثر است.



-فلفل ، هلو

طبق تحقیقات مرکز سلامت دانشگاه تگزاس ویتامین C نقش مهمی در سلامت اسپرم دارد.

در این تحقیق 75 مرد (همگی سیگاری شدید با کیفیت اسپرم پایین) به سه گروه تقسیم شدند. به گروه اول 200 میلی گرم ویتامین C ، به گروه دوم 1000 میلی گرم ویتامین C و به گروه سوم دارونما داده شد.

بعد از یک ماه کیفیت اسپرم گروهی که روزانه 200 میلی گرم ویتامین C مصرف میکردند 15 درصد افزایش پیدا کرد ، یعنی نه تنها تعدا اسپرم بیشتری داشتند بلکه اسپرم هایشان بهتر شنا میکردند و برای مدت زمان بیشتری زنده می ماندند.

در گروه دوم که روزانه 1000 میلی گرم ویتامین C مصرف میکرد کیفیت اسپرم بیش از دوبرابر و حدود 40 درصد بهبود پیدا کرد. محققان میگویند : " ظاهرا ویتامین C از DNA اسپرم در مقابل رادیکال های آزاد آسیب زننده به سلول ها محافظت میکند." این موضوع مهمی است چون اسپرم های آسیب دیده زمانی که میخواهید بچه دار شوید روی توانایی باروری تان تاثیر منفی میگذارند.

“مرکز ملی سلامت” پیشنهاد میکند روزانه حداقل 90 میلی گرم و حداکثر 2000 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. با وجود اینکه شرکت کنندگان در این تحقیق از مکمل های ویتامین C استفاده میکردند ولی شما میتواند به راحتی با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C نیاز روزانه تان را تامین کنید که البته روش بهتری هم هست. قاعدتا پرتغال بدیهی ترین انتخاب است ولی فلفل زرد ، هلو و اسفناج هم منابع غنی ای از ویتامین C هستند.





منبع

17 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-08-27 22:29:16 +0430 +0430

نه خوشم میاد هر چی چیزای خوبیه برا خودتون تجویز کردید 👍

5 ❤️

2021-08-27 22:39:09 +0430 +0430

↩ Bita6565
خب بازم نفع ش به شما میرسه دیگه

0 ❤️

2021-08-27 22:40:48 +0430 +0430

خخخ دلیل همیشه شق بودنم پیدا شد ۹۰ در صد این مواد غذایی خوراکی های مورد علاقه منن ک زیاد استفاده میکنم 😁😁😁

0 ❤️

2021-08-28 10:41:00 +0430 +0430

↩ Bita6565
والا ما همیشه دنبال راحتی کیر خودمون هستیم

0 ❤️

2021-08-28 11:45:34 +0430 +0430

↩ Arab_kir_coloft
معلومه

0 ❤️

2021-08-29 21:40:25 +0430 +0430

داداش اینطوری که همه مواد غذایی رو گفتی. چیزی باقی نموند

0 ❤️

2021-09-19 15:40:24 +0430 +0430

↩ Bita6565
بعد شما فیض میبرید

0 ❤️

2023-01-29 09:50:28 +0330 +0330

👏 😎

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «