آیا پیشاب موجب بارداری میشود

1398/06/08

آیا پیشاب (مذی) می‌تواند موجب بارداری شود؟
متأسفانه پاسخ به این سادگی‌ها نیست

by Annekeara Stinson
Nov 8 2017

مطمئن‌ترین وصحیح‌ترین راه برای بارداری، سکس از واژن (کص) است؛ به همین راحتی.
و این یعنی اگر آمادگی بارداری ندارید، در این نوع سکس باید حواستان را بیشتر جمع کنید. اما در زمینه‌ی سکس و چگونگی باردار شدن، اطلاعات نادرست بسیاری بین مردم رواج یافته است. در رابطه با بارداری، یکی از پرسش‌هایی که همیشه بحث‌بر‌انگیز بوده، این است که آیا پیشاب (مذی) می‌تواند موجب بارداری شود؟

منظور دقیق‌تر از پیشاب یا مذی، مایعی‌ست که در غده‌های پیازی-میزراهی (غدد کوپر) تولید می‌شود و هنگام تحریک شدن، آمیزش یا خودارضایی (پیش از خروج منی) از آلت مرد خارج می‌شود. پیشاب لزج و بی‌رنگ است و شاید شبیه به منی — یعنی مایعی که هنگام ارگاسم از آلت مرد خارج می‌شود — به‌نظر برسد؛ اما پیشاب، ماده‌ای کاملاً متفاوت با منی است.
منی توسط بیضه‌ها و سایر اعضای بدن ساخته می‌شود و وظیفه‌اش بارور کردن تخمک و درنهایت تشکیل جنین است؛ اما جالب است بدانید که اصولاً وظیفه‌ی پیشاب بارور کردن نیست. پیشاب علاوه بر این که نقش روان‌کننده‌ی جنسی را ایفا می‌کند، اسید‌ موجود در مجاری ادراری را خنثی می‌کند و PH واژن را افزایش می‌دهد، چون اسید، دشمن اسپرم است و می‌تواند باعث مرگ یا تضعیف اسپرم‌ها شود.

بحث‌ها بر سر وجود اسپرم‌ زنده در پیشاب ادامه دارد.

در تعدادی از پژوهش‌‌ها مشخص شد که در پیشاب نیز اسپرم‌ زنده وجود دارد و در آمیزش‌های واژینال، برای جلوگیری از بارداری باید حتماً از کاندوم یا سایر روش‌های کنترل بارداری استفاده کرد. این درحالی‌ست که پژوهش‌های دیگری نشان داده است که تقریباً هیچ اسپرم زنده‌ای در پیشاب وجود ندارد و به زعم عده‌ای، نیازی به نگرانی نیست.
اما هنوز مشخص نیست که حق با کدام گروه است.


فدراسیون فرزند‌پروری تنظیم‌شده‌ی آمریکا (PPFA) معتقد است که
⚠️ از نظر تئوری احتمال بارداری به‌واسطه‌ی پیشاب وجود دارد

به گفته‌ی “انجمن بارداری آمریکا”، بارداری به‌واسطه‌ی پیشاب اتفاق فوق‌العاده نادری است.
به دلیل اختلاف نظر‌‌‌های فراوانی که در این زمینه وجود دارد، وب‌سایت “الایت دیلی” (Elite Daily) با دو نفر از متخصصان راجع به این موضوع گفتگو کرد تا بفهمد واقعاً احتمال باردار شدن از طریق چند قطره پیشابِ ظاهراً بی‌خطر چقدر است.
دکتر ‘ایشمیل اولوشگان’ (Dr. Ishmael Olusegun)، موسس سایت علمی Besafemeds، در گفتگو با الایت دیلی می‌گوید:

«امکان وجود اسپرم در پیشاب وجود دارد، اما احتمال این‌که این اسپرم زنده باشد بسیار پایین است. این اتفاق غیر ممکن نیست، اما احتمال بروز آن بسیار بسیار کم است.
بهترین راه برای جلوگیری از بارداری، سکس محافظت‌شده است. حتی اگر مرد قبل از انزال آلتش را از واژن بیرون بکشد، نه‌تنها احتمال بارداری، بلکه احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی نیز وجود دارد.»

درنتیجه، این عمل روش مناسبی برای جلوگیری از بارداری نیست. تنها راه جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، استفاده از روش‌هایی است که از تماس مستقیم آلت‌های جنسی جلوگیری می‌کنند، مانند استفاده از کاندوم.

دکتر ‘جمیل عبد‌الرحمان’ (Dr. Jamil Abdur-Rahman)، متخصص زنان و زایمان — و استاد دانشکده‌ی پزشکی “روزالیند فرانکلینِ” شیکاگو —، در گفتگو با الایت دیلی با اظهارات زیر، این بحث را داغ‌تر کرد:

«مایعی که پیش از انزال ازغده‌های پیازی-میزراهی (کوپر) آزاد می‌شود، خاصیت اسیدی واژن را کاهش داده و شرایط محیط را برای اسپرم مساعد‌تر می‌کند.
با این وجود، طی پژوهش‌های اخیر، در پیشاب ۴۰٪ از مردان اسپرم مشاهده شده است. که اسپرم‌های موجود در پیشاب ۳۷٪ از این افراد زنده بوده و قابلیت شنا کردن داشتند. اسپرم‌های زنده‌ و متحرک نیز قادرند تخمک را بارور کنند.
از این رو، اگرچه تعداد اسپرم‌های موجود در پیشاب از منی کمتر است، اما در پیشاب بسیاری از مرد‌ها همچنان اسپرم زنده وجود دارد.»

استاد روابط جنسی، کِنا کوک (Kenna Cook)، نیز با دیدگاهی همسو با عبد‌الرحمان به الایت دیلی می‌گوید:

«با این‌که احتمال بارداری به‌وسیله‌ی پیشاب کم است، اما یقیناً امکان وقوع این اتفاق وجود دارد.»

در حقیقت، دومین بارداری خود خانم کنا کوک از همین طریق بوده است.
خانم کوک به الایت دیلی می‌گوید:

«شخصاً در یک سکس محافظت‌نشده تجربه کرده‌ام که چطور با استفاده از روش “بیرون کشیدن پیش از انزال”، باز هم به اندازه‌ای اسپرم زنده در پیشاب پارتنرم وجود داشت که من را حامله کند.»

کوک با توجه به چرخه‌ی تخمک‌گذاری خود کاملاً مطمئن بود که در زمان آن رابطه قابلیت باردار شدن را داشته است.
بنابر‌این، با در نظر گرفتن این ماجرا و اظهارات فدراسیون فرزند‌پروری (PPFA) و مرکز مبارزه با بیماری‌‌ها (CDC) نمی‌توان روش “بیرون کشیدن پیش ‌از انزال” را برای جلوگیری از بارداری مناسب دانست. کاملاً روشن است که بارداری به‌واسطه‌ی پیشاب قطعی نیست، اما بهتر است در این مورد ریسک نشود!


اما…
اگر در معرض پیشاب قرار گرفتید چه؟ دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهید؟

همان‌طور که حدس زده‌اید، برای این مسئله راه‌کاری ۱۰۰٪ قطعی وجود ندارد. اگر پیشاب درون واژنتان ریخت، با این که احتمال بارداری بسیار پایین است، بهتر است از روش‌های پیشگیری اضطراری (مانند قرص‌های پس از مقاربت) استفاده کنید تا خیالتان از بابت همین احتمال کم نیز راحت باشد.
دکتر عبدالرحمان در گفتگو با الایت دیلی می‌گوید:

«در صورتی که واژنتان در معرض پیشاب قرار گرفت و خواستید جوانب احتیاط را رعایت کنید، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از مقاربت از قرص‌های پیشگیری اضطراری استفاده کنید.

درباره‌ی روش‌های جلوگیری از بارداری بیشتر تحقیق کنید و ببینید کدام روش برایتان مناسب‌تر و راحت‌تر است. البته ضرری ندارد اگر از یک پزشک نیز مشورت بگیرید.


منبع:

elitedaily.com/p/can-you-get-pregnant-from-pre-cum-unfortunately-the-answer-isnt-that-straightforward-3221400

2208 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «