بی ناموس! بی غیرت! بی شرف!

1398/10/13



اینها کلماتی هستند که در فرهنگ ما بار معنایی خاصی دارند و ملقب کردن یک فرد به بی ناموسی! بی غیرتی! یا بی شرفی! توهین های سنگینی محسوب میشوند!

متاسفانه خیلی وقتها در همین سایت افراد صرفا به دلیل انتقاد به وضع موجود یا انتقاد از نظام با این القاب خطاب میشوند! یعنی مثلا وقتی شما اعتراض میکنی که چرا اینهمه نابرابری هست؟ یا چرا باید با اصرار بر یک برنامه بیخردانه هسته ای کشوری را دچار چنین تحریم وحشتناکی کنیم؟ یا چرا پول این مردم محروم باید صرف ماجراجویی در لبنان و غزه و یمن… شود؟ یا چرا باید مرتب برای آمریکا و اسراییل شاخ و شانه بکشیم؟… فورا عده ای به شما هجوم میاورند و شما را با این الفظ رکیک خطاب میکنند.

حال ببینیم ناموس! غیرت! و شرف! ادعایی این دوستان دقیقا چی هست؟

برداشت اول: 31 سال از پایان جنگ ایران و عراق میگذرد و عراق بعلت آغاز کننده بودن جنگ باید حداقل 100 میلیارد دلار به ایران خسارت میپرداخته که در وضع پریشان اقتصادی فعلی ما پول هنگفتیست! هنوز که هنوزه ویرانه های خرمشهر و دزفول…آباد نشده.** چه کسی این پول را نگرفته؟** عراق سالهاست که از محل درآمد نفت خود خسارات وارده به کویت بعلت حمله به آن کشور را پرداخت میکند.



برداشت دوم: حکومتی با پا فشاری بر یک برنامه احمقانه هسته ای مملکت بزرگی را دچار یکی از بدترین تحریمهای تاریخ کرده. به علت این تحریم ها صدها میلیارد دلار ضرر به کشور وارد شده. دارو به شدت کمیاب شده, اقتصاد در رکود تورمی بسیار بدی است بطوریکه اقتصاد ایران در عرض دو سال 10% کوچک شده. تورم بیداد میکند و در عرض 8 سال گذشته قیمتها حدودا 8-10 برابر شده اند.

برداشت سوم: حاکمیت در این وضعیت بد اقتصادی و در حالی که فقر در داخل کشور بیداد میکند همین درآمد ناچیز مملکت را صرف مداخلات خود در لبنان, عراق, یمن, فلسطین و سوریه کرده و میکند و مرتبا در مورد گسترش “هلال شیعی” در جنوب غربی آسیا رویاپردازی میکند.

برداشت چهارم: آمار رسمی میگوید که سن فحشا به 12 سال رسیده. حدود نیمی از زنان تن فروش متاهل هستند و در تهران به تنهایی بین 300 هزار تا 600 هزار روسپی وجود دارد.



برداشت پنجم: هر چند وقت یکبار آمارهای تکان دهنده ای از قاچاق دختران ایرانی به دبی و ترکیه و بعضی کشورهای اروپایی برای تن فروشی منتشر میشود.

6007 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-01-03 12:05:21 +0330 +0330



برداشت ششم: مشهد و قم تبدیل به محلی برای عیاشی برادران عرب با تن فروشهای ایرانی شده اند که این موضوع معرف حضور همگان هست!

برداشت هفتم: جوانهای مملکت اکثرا افسرده و نا امید هستند. کار متناسب با تحصیلشان پیدا نمیکنند. حقوقی که میگیرند برای تشکیل زندگی مستقل کافی نیست. نمیتوانند ازدواج کنند. سرخورده هستند. بسیاری از آنها با پناهندگی و روشهای دیگر یا از کشور گریخته اند یا قصد فرار از کشور را دارند.

برداشت هشتم: به یغما رفتن منابع ما در دریای خزر توسط روسیه و سایر کشورهای همسایه معرف حضور همگان هست.

برداشت نهم: بعلت عدم سرمایه گذاری کافی و مسائل تحریم عدم حضور شرکتهای بزرگ خارجی, قطر از میدان مشترک گازی (پارس جنوبی/گنبد شمالی), که بزرگترین سرمایه ملی ما بعد از نفت است, انقدر بهره برداری خواهد کرد که وقتی بتوانیم دوباره سرمایه گذاری کافی روی آن بکنیم دیگر چیزی برای ما باقی نمانده است! با استفاده از همین منابع گازی, قطر هم اکنون یکی از بالاترین درآمدهای سرانه جهان را دارد. استفاده صحیح از همین منابع گازی میتوانست درآمد سرانه هر ایرانی را لااقل دو برابر کند.

برداشت دهم: در سال 1355 ایران روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت تولید کرده و بیش از 5 میلیون بشکه صادر میکرد! قبل از تحریمها در بهترین حالت تولید ما حدود 3.8 میلیون بشکه در روز بود و حدود 2.5 میلیون بشکه صادر میکردیم. حالا تولید به حدود 2.3 میلیون بشکه و صادرات به کمتر از 0.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است! لطفا کمی به این اعداد فکر کنید. در عرض این 41 سال به دلیل همین حکمرانی بیخردانه مملکت از چند هزار میلیارد دلار درآمد بیشتر نفتی محروم شده که میتوانست ایران را به کشوری نسبتا مرفه (شبیه امارات متحده عربی) تبدیل کند! اکنون حتی در صورت سرمایه گذاری هنگفت ما هرگز نخواهیم توانست به آن میزان تولید نفت برسیم و مقدار زیادی از ذخایر نفتی ما برای همیشه در زیر زمین مدفون خواهد ماند..!

برداشت یازدهم: بنا به آمار وزارت بهداشت حدود سی درصد از افراد جامعه "به درجاتی از اختلال روانی" مبتلا هستند و ایران "یکی از افسرده ترین" کشورهای جهان است!

برداشت دوازدهم: بر اساس آخرین برآورد اقتصاد دانان در سال جاری حدود 50% جمعیت ایران زیر خط فقر نسبی و حدود 20% آنها زیر خط فقر مطلق زندگی میکنند.



برداشت سیزدهم: فساد اقتصادی و اداری بیداد میکند. روزی نیست که شما چشم باز کنید و یک خبر اختلاس یا سو استفاده بزرگ مالی را نشنوید! مه آفرید امیر خسروی, شهرام جزایری, سو استفاده در تامین اجتماعی, اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان, فساد چند ده هزار میلیارد تومانی در قراردادهای شهرداری تهران, فساد 4000 میلیارد تومانی عباس ایروانی, اختلاس در پتروشیمی, چند میلیارد دلار پول نفت که توسط بابک زنجانی باز گردانده نشد! گم شدن دکل نفتی! محمود رضا خاوری!...و تازه اینها مواردی هستند که افشا شده اند!



برداشت چهاردهم: اعتیاد لجام گسیخته در حال خشکاندن ریشه این ملت است! پیر و جوان گرفتار مواد مخدر سنتی و صنعتی هستند. ایران یکی از بالاترین نرخهای اعتیاد در سطح جهان را دارد که عواملی از قبیل فقر, بیکاری, همسایگی با افغانستان, عدم آموزش کافی...از دلایل اصلی آن هستند. آمار افراد معتاد حدود 5 میلیون نفر تخمین زده میشود.

برداشت پانزدهم: بیایید نگاهی به حداقل دستمزد سالانه در ایران و بعضی کشورهای همسایه بیاندازیم:

ایران: 2160 دلار

کویت: 30960 دلار

عربستان: 21960 دلار

امارات: 40320 دلار

عمان: 10263 دلار

ترکیه: 7146 دلار

آیا اینهمه عقب ماندن از کشورهای همسایه خجالت آور نیست؟ آیا میزان غیرت و شرف بعضیها را نمایان نمیکند؟

برداشت شانزدهم: در گیر و دار قضیه کشته شدن قاسم سلیمانی توسط آمریکاییها و "انتقام سخت" سپاه از آنها یک هواپیمای مسافربری اوکراینی با 174 نفر مسافر و خدمه سقوط کرد! تا چند روز گفته شد دلیل سقوط اشکال فنی بوده بعد ویدیوهایی بیرون آمد که نشان میداد پرتاب موشک زمین به هوای ایرانی باعث سقوط شده! بعد گندش دراومد که یکی نه و دو تا موشک به هواپیما شلیک شده...! فشار جهانی ادامه پیدا کرد و اندک اندک گند قضیه درآمد! البته هنوز هم که هنوزه کشمکش بر سر بررسی جعبه سیاه هواپیما ادامه داره و ما حاضر به تحویل آن نیستیم و خودمان هم اعلام میکنیم که توانایی بررسی را نداریم! این وسط هم هیچکس از مسئولین نظامی ما که عامل اصلی این فاجعه بودند استعفا نکردند! حالا وجدانا شما راجع به میزان "ناموس پرستی" "غیرت" و "شرف" مسئولین نظامی و سیاسی ما چه فکر میکنید؟

.

.

.

.

و اینها تازه تنها گوشه هایی از بدبختیهایی است که گریبان گیر ما بوده و هست. میبینید که ما در این کشور عملا نه امنیت اقتصادی داریم نه امنیت روانی داریم نه امنیت اجتماعی داریم نه...! پس اینکه ما مرتب داد سخن بدهیم که: "این امنیت را ما از صدقه سر فلان حکومت داریم" یا اینکه "اگر فلان سردار نبود الان داعش به خواهر و مادر و زن...همه ما تجاوز میکرد!" غیر از ساده انگاری توام با بلاهت چیز دیگری نیست! البته مسلما پروپاگاندای حکومتی مرتب این داستان را توی بوق و کرنا میکند و آدم های ساده هم آن را تکرار میکنند!

شما اگر کشور مقتدری باشید و با رفتار نابخردانه با کشورهای دیگر دنیا دشمن تراشی نکنید, هیچوقت یک "گروهک" قادر نیست به کشور شما حمله کند. چرا از خودتان نمیپرسید که مگر عربستان و امارات و قطر و بحرین و...که کشورهایی به مراتب ضعیفتر از ما هستند و سردار فلانی هم نداشتند توسط داعش اشغال شدند؟

حالا یک دور دقیق "تنها بخشی" از مشکلات عظیمی که مملکت به علت بی لیاقتی آقایان پیدا کرده و در بالا فهرست شده اند را مرور کنید و بعد خودتان قضاوت کنید که چقدر این "هراس ناموسی" شما در برابر عظمت فاجعه ای که برای یک ملت رخ داده بجا و منطقی است!

از همه مهمتر, پیش وجدان خودتان قضاوت کنید که صفات بی ناموس! بی غیرت! و بی شرف! واقعا برازنده چه کسانی هست!!!

21 ❤️

2020-01-03 12:21:48 +0330 +0330
نقل از: mehrass1 سرداران ایران و بهترین خلبانان جهان چهل سال پیش بیگناه اعدام شدن

ســـال هاست که دل کویــــر شکسته است
ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺻـــﺒﺮ ﻭ ﻃــﺎﻗﺘﺶ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ

تیمسار سپهبد نادر جهانبانی عقاب تیزپرواز و خلبان برجسته نیروی هوائی ارتش شاهنشاهی ایران
معروف به «ژنرالِ چشم‌آبیِ» نیروی هوایی و بنیان‌گذار
و سرپرست تیم آکروجت تاج طلایی شاهنشاهی ایران بود
که پس از انقلاب اسلامی به هیچ جرمی به دست انقلابیون تیرباران شد!..

وقتی نادر جهانبانی را برای محاکمه آوردند قصد داشتند که کاغذی بر گردن او بیاویزند که جرم او برای آن نوشته شده باشد اما به نظر می‌رسید که او جرمی مرتکب نشده است بنابراین بر روی کاغذ سفید نوشتند: سپهبد نادر جهانبانی عامل فساد!

یادش گرامی و نامش جاودان ❤

بیایید تاریخ ایران را بخوانیم ?

☆ @NADIR_SHAH ☆

بله روحش شاد مرد بزرگی بود. واقعا یک نظامی بسیار خوب و یک خلبان فوق برجسته. هیچ کاری نکرده بود که بخاطر آن مستحق اعدام باشد…

5 ❤️

2020-01-03 12:55:49 +0330 +0330
نقل از: کاربر_ساده دمت گرم،عجب قلمی :) حرف حق جواب نداره 🍺

مرسی…

توی این سایت ما تا از اوضاع مملکت انتقاد میکنیم یه عده میریزن سرمون و چند تا از این برچسب ها بهمون میچسبونن. حالا دوست دارم این رفقا بیان همین 10 مورد گل کاری رو توضیح بدن که ما هم معنی ناموس! و غیرت! و شرف! رو بفهمیم! 😁

5 ❤️

2020-01-03 13:05:23 +0330 +0330
نقل از: eyval123412341234
نقل از: axm432
نقل از: کاربر_ساده دمت گرم،عجب قلمی :) حرف حق جواب نداره 🍺

مرسی…

توی این سایت ما تا از اوضاع مملکت انتقاد میکنیم یه عده میریزن سرمون و چند تا از این برچسب ها بهمون میچسبونن. حالا دوست دارم این رفقا بیان همین 10 مورد گل کاری رو توضیح بدن که ما هم معنی ناموس! و غیرت! و شرف! رو بفهمیم! 😁

زین پس به جای واژه ی غرب زده ی ناموس، غیرت و شرف، از واژه ی وطنی دسته بیل یا یه چیز درااااااااز، استفاده شود!
همونطور که یه روز هلیکوپتر رو که اختراع یکی دیگه بودچرخ بال کردیم، ناموس و انسانیت و شرف و غیرت رو هم تبدیل به چیز خر مذکر کردیم :-) دستمون درد نکنه! 😁

هر 3 تا رو یک ضرب به فاک دادیم رفت! 😁

0 ❤️

2020-01-03 13:07:52 +0330 +0330
نقل از: Ballasa آخه ساندیس خورای کسکش ، این چه توهمیه که شما دارین که همه دنیا میخوان بیان کص خارمادرتون بذارن ؟؟؟

اگه سلیمانی نبود داعش یه ایران حمله میکرد ؟! خودتون خنده تون نمیگیره ؟! کل افراد داعش فوقش 20 هزارنفرن (بودن) … ما هشتاد میلیون نفریم ! یه حساب سر انگشتی هم بکنین ما با چماقم بهشون حمله کنیم میکشمیشون چون تعدادمون از گلوله هاشونم بیشتره …!

هر کدوم یه سطل آب میریختیم سیل میبردشون!

بعدشم چرا یه حکومتی باید انقدر بیعرضه باشه که اونا بتونن مملکت رو به تصرف در بیارن؟

حالا اینها به کنار الان که داعشی در کار نیست! چر ما هنوز داریم توی عراق انگولک میکنیم که این حاجی رو هم بزنن اونجا بترکونن؟

3 ❤️

2020-01-03 13:08:28 +0330 +0330
نقل از: eyval123412341234
نقل از: axm432
نقل از: eyval123412341234
نقل از: axm432
نقل از: کاربر_ساده دمت گرم،عجب قلمی :) حرف حق جواب نداره 🍺

مرسی…

توی این سایت ما تا از اوضاع مملکت انتقاد میکنیم یه عده میریزن سرمون و چند تا از این برچسب ها بهمون میچسبونن. حالا دوست دارم این رفقا بیان همین 10 مورد گل کاری رو توضیح بدن که ما هم معنی ناموس! و غیرت! و شرف! رو بفهمیم! 😁

زین پس به جای واژه ی غرب زده ی ناموس، غیرت و شرف، از واژه ی وطنی دسته بیل یا یه چیز درااااااااز، استفاده شود!
همونطور که یه روز هلیکوپتر رو که اختراع یکی دیگه بودچرخ بال کردیم، ناموس و انسانیت و شرف و غیرت رو هم تبدیل به چیز خر مذکر کردیم :-) دستمون درد نکنه! 😁

هر 3 تا رو یک ضرب به فاک دادیم رفت! 😁

قدرت اینه ها! 😁

خییییییلی مونده با قدرت ما آشنا بشی! 😁

1 ❤️

2020-01-03 13:28:45 +0330 +0330
نقل از: Sexymoon
نقل از: axm432

برداشت ششم: مشهد و قم تبدیل به محلی برای عیاشی برادران عرب با تن فروشهای ایرانی شده اند که این موضوع معرف حضور همگان هست!

برداشت هفتم: جوانهای مملکت اکثرا افسرده و نا امید هستند. کار متناسب با تحصیلشان پیدا نمیکنند. حقوقی که میگیرند برای تشکیل زندگی مستقل کافی نیست. نمیتوانند ازدواج کنند. سرخورده هستند. بسیاری از آنها با پناهندگی و روشهای دیگر یا از کشور گریخته اند یا قصد فرار از کشور را دارند.

برداشت هشتم: به یغما رفتن منابع ما در دریای خزر معرف حضور همگی هست.

برداشت نهم: بعلت عدم سرمایه گذاری کافی و مسائل تحریم, قطر از میدان مشترک گازی (پارس جنوبی/گنبد شمالی) انقدر بهره برداری خواهد کرد که وقتی بتوانیم دوباره سرمایه گذاری کافی روی آن بکنیم دیگر چیزی برای ما باقی نمانده است.

برداشت دهم: در سال 1355 ایران روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت تولید میکرد! قبل از تحریمها در بهترین حالت تولید ما در حدود 3.8 میلیون بشکه در روز بود و حالا شاید به 2.3 میلیون بشکه در روز رسیده باشد! کمی به این اعداد فکر کنید. در عرض این 41 سال به دلیل همین حکمرانی احمقانه مملکت از چند هزار میلیارد دلار درآمد بیشتر نفتی محروم شده که میتوانست ایران را به کشوری نسبتا مرفه تبدیل کند! اکنون حتی در صورت سرمایه گذاری زیاد ما هرگز نخواهیم توانست به آن میزان تولید نفت برسیم...

.

.

.

.

اینکه ما مرتب داد سخن بدهیم که اگر فلانی نبود الان داعش به خواهر و مادر ما تجاوز میکرد غیر از ساده انگاری توام با حماقت چیز دیگری نیست.

شما اگر کشور مقتدری باشید و با رفتار نابخردانه با کشورهای دیگر دنیا دشمن تراشی نکرده باشید هیچوقت یک "گروهک" قادر نیست به کشور شما حمله کند.

حال یک دور دقیق مشکلاتی عظیمی که مملکت به علت بی لیاقتی آقایان پیدا کرده را مرور کنید و بعد قضاوت کنید که چقدر این هراس "ناموسی" شما بجا و منطقی است؟

از همه مهمتر! این صفات واقعا برازنده کیست؟

ولی واقعا به اونی که می گفت اگه فلانی نبود داعش می اومد تجاوز میکرد فلان میکرد باید گفت نیازی به داعش نیست که شما مشهد کردی جنده خونه ، قاچاق دختر و فحشا خونه های موجود واسه عربا هم که روش!

شما همه اون ده مورد بالا رو یه نگاهی بکن…وقتی حکومتی باعث بشه ملتش فقیر و بدبخت بشن اونا عملا میشن فاحشه این و اون اصلا احتیاجی به داعش نیست!

یه تعدادشون همینجا روسپی گری میکنن…یه تعدادشون رو قاچاق میکنن کشورهای همسایه برای روسپیگری! یه تعدادشون برای فرار از اینجا و رفتن به خارج ازدواجهای مصلحتی میکنند! یه تعدادشون صیغه میشن! یه تعدادشون زن دوم و سوم میشن…

کسی که مسئله به این سادگی رو نفهمه دیگه…

3 ❤️

2020-01-03 13:37:01 +0330 +0330
نقل از: Sexymoon
نقل از: axm432
نقل از: Sexymoon
نقل از: axm432

برداشت ششم: مشهد و قم تبدیل به محلی برای عیاشی برادران عرب با تن فروشهای ایرانی شده اند که این موضوع معرف حضور همگان هست!

برداشت هفتم: جوانهای مملکت اکثرا افسرده و نا امید هستند. کار متناسب با تحصیلشان پیدا نمیکنند. حقوقی که میگیرند برای تشکیل زندگی مستقل کافی نیست. نمیتوانند ازدواج کنند. سرخورده هستند. بسیاری از آنها با پناهندگی و روشهای دیگر یا از کشور گریخته اند یا قصد فرار از کشور را دارند.

برداشت هشتم: به یغما رفتن منابع ما در دریای خزر معرف حضور همگی هست.

برداشت نهم: بعلت عدم سرمایه گذاری کافی و مسائل تحریم, قطر از میدان مشترک گازی (پارس جنوبی/گنبد شمالی) انقدر بهره برداری خواهد کرد که وقتی بتوانیم دوباره سرمایه گذاری کافی روی آن بکنیم دیگر چیزی برای ما باقی نمانده است.

برداشت دهم: در سال 1355 ایران روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت تولید میکرد! قبل از تحریمها در بهترین حالت تولید ما در حدود 3.8 میلیون بشکه در روز بود و حالا شاید به 2.3 میلیون بشکه در روز رسیده باشد! کمی به این اعداد فکر کنید. در عرض این 41 سال به دلیل همین حکمرانی احمقانه مملکت از چند هزار میلیارد دلار درآمد بیشتر نفتی محروم شده که میتوانست ایران را به کشوری نسبتا مرفه تبدیل کند! اکنون حتی در صورت سرمایه گذاری زیاد ما هرگز نخواهیم توانست به آن میزان تولید نفت برسیم...

.

.

.

.

اینکه ما مرتب داد سخن بدهیم که اگر فلانی نبود الان داعش به خواهر و مادر ما تجاوز میکرد غیر از ساده انگاری توام با حماقت چیز دیگری نیست.

شما اگر کشور مقتدری باشید و با رفتار نابخردانه با کشورهای دیگر دنیا دشمن تراشی نکرده باشید هیچوقت یک "گروهک" قادر نیست به کشور شما حمله کند.

حال یک دور دقیق مشکلاتی عظیمی که مملکت به علت بی لیاقتی آقایان پیدا کرده را مرور کنید و بعد قضاوت کنید که چقدر این هراس "ناموسی" شما بجا و منطقی است؟

از همه مهمتر! این صفات واقعا برازنده کیست؟

ولی واقعا به اونی که می گفت اگه فلانی نبود داعش می اومد تجاوز میکرد فلان میکرد باید گفت نیازی به داعش نیست که شما مشهد کردی جنده خونه ، قاچاق دختر و فحشا خونه های موجود واسه عربا هم که روش!

شما همه اون ده مورد بالا رو یه نگاهی بکن…وقتی حکومتی باعث بشه ملتش فقیر و بدبخت بشن اونا عملا میشن فاحشه این و اون اصلا احتیاجی به داعش نیست!

یه تعدادشون همینجا روسپی گری میکنن…یه تعدادشون رو قاچاق میکنن کشورهای همسایه برای روسپیگری! یه تعدادشون برای فرار از اینجا و رفتن به خارج ازدواجهای مصلحتی میکنند! یه تعدادشون صیغه میشن! یه تعدادشون زن دوم و سوم میشن…

کسی که مسئله به این سادگی رو نفهمه دیگه…

من که برام سوال پیش میاد اینا مغز دارن ؟!

پروپاگاندا و تبلیغات خیلی موثره! اگه دقت کنی همشون تقریبا یه چیز رو در هر زمینه ای تکرار میکنن که یا امام جماعت مسجدشون گفته یا رائفی پور گفته یا از صدا و سیما شنیدن…

کسی که خودش قدرت تجزیه و تحلیل نداره و گوشش صرفا به دهن بقیست همین میشه!

4 ❤️

2020-01-03 14:18:30 +0330 +0330
نقل از: ایکاروس یک مورد یازدهم هم می خواهم اضافه کنم به گلکاری های ده گانه : کم شدن روزانه ی میزان امید به زندگی و قدرت خرید مردم که اصلی ترین پایه های اقتصاد یک جامعه است . کم شدن میزان مطالعه که جای خود دارد . ولی در عوض به اندازه ی تمام ستاره های آسمان ، توهم توطئه و خود چای شیرین پنداری مزمن و خود دانای کل انگاری افراطی و دنباله روی کورکورانه داریم ... به قول مولانا : آوارگی کوه و بیابانم آرزوست ...

آره واقعا خیلی زیادن من با خودم گفتم شاید ملت حوصله نکنن بخونن وگرنه لامصب هرجاشو دست میزنی فاجعه است! این دوستمون هم این بالا همین امروز اکانت ساخته اومده که بقیه رو به راه راست هدایت کنه! 😁

1 ❤️

2020-01-03 14:45:54 +0330 +0330
نقل از: کاربر_ساده

تو هم نمودی ما رو با این گیفها! 😁

2 ❤️

2020-01-03 17:43:03 +0330 +0330
نقل از: amirw_mim در رابطه با ( برداشت دوم) برنامه هسته ای ما احمقانه نبود به نظرم. همون برنامه باعث شد توی جهان همه بفهمن که ایران کشور عقب افتاده و فلاکت زده ای نیست و از تکنولوژی هسته ای برخورداره. شاید بهتر باشه بگیم سیاستگذاری هامون احمقانه بود. خواستیم دنیا رو فریب بدیم. به آژانس هسته ای گفتیم قصد ساخت بمب نداریم و فقط برای تولید انرژی داریم غنی سازی میکنیم اما وقتی جامعه بین المللی موشک های بالستیک و ظرفیت بالای غنی سازی اورانیوم رو دیدن اعتمادشون از دست رفت و نگران شدن و باید هم نگران میشدن. یک کشوری جنگ طلب و بی سواد از بمب هسته ای بهره میبرد و هر آن ممکن است فاجعه هسته ای به بار بیاورد. در رابطه با (برداشت سوم) به نظر من اشتباه نبود که ما نیروی انسانی و مالیمون رو در جنگ با داعش خرج کنیم. چون به هر حال اگر این هزینه هارو متحمل نمیشدیم مجبور بودیم چند برابر اون رو در خاک خودمون برای مقابله با داعش هزینه کنیم. بهتره کمی با دید بازتر نگاه کنیم. چه کسی یا چه اتفاقی باعث ظهور پدیده داعش در غرب آسیا شد؟ چه کسانی از فروش اسلحه و تسحیلات به داعش سود میبردن؟ ( البته به این حقیقت واقفم که نقش ارتش آمریکا برای از بین بردن داعش در منطقه غیر قابل انکار است. چیزی که رسانه های رژیم اسلامی ایران اصلا بهش اشاره نکردن.) در رابطه با (برداشت نهم) باید بگم که درآمد و کشور کوچک قطر باید با جمعیت قطر مقایسه کرد و همین مقایسه درآمد ملی و جمعیت رو درباره کشور هشتاد میلیونی ایران هم داشت. اونوقت حساب کتابا شاید درست و منصفانه از آب در بیاد و توضیح بده چرا درآمد یک فرد قطری چندین برابر یک ایرانی است. و در آخر هم میخوام بگم که کاهش سن فاحشگی و افزایش نرخ افسردگی و بیماری های روانی آتشش تنها به دامن ایرانی جماعت نیوفتاده و این موضوع در خیلی از کشور ها متمدن تر و با فرهنگ تر و پیشرفته تر هم وجود داره. همه ما انسانیم. بین فاحشه 13 ساله ایرانی و فاحشه 13 ساله آمریکایی فرقی وجود نداره و باید متاسف بود و فکر کرد به اینکه بشریت و انسانیت دارد به کجا میرود؟

دوست من توضیح کامل این مطالب وقت زیادی میطلبه من سعی میکنم خلاصه جواب بدم.

داشتن برنامه هسته ای باعث رشد علمی یک کشور نمیشه! پاکستان نه تنها برنامه هسته ای داره بلکه حدود 200 کلاهک اتمی هم داره اما از نظر علمی کشوری شدیدا عقب مانده است…ما نباید فریب تبلیغات حکومتی در این زمینه را بخوریم. هدف اصلی ایران بمب هسته ای بود که چون برنامه اتمی ایران لو رفت مجبور شدند توجیهات دیگری براش بتراشند. رجوع کنید به خاطرات هاشمی رفسنجانی در سالهای 61 و 62 که توضیح میده ایران از ترس اینکه عراق به بمب اتمی دست پیدا کنه اقداماتی رو در این زمینه شروع میکنه…

توضیح قضیه داعش کمی پیچیده است. ما همه جا دخالت کردیم: فلسطین, لبنان و یمن که اصلا ربطی به داعش هم نداشتند. ضمنا داستان دخالت در سوریه بیش از آنکه برای جلوگیری از نفوذ داعش به ایران باشد مربوط به این بود که حکومت اسد جزو دوستان استراتژیک رژیم ایران است و میخواستند او ساقط نشود! بقیه داستانها بهانه هایی هستند که تراشیده شدند. ضمنا توجه کن که الان دیگر داعشی در کار نیست اما ایران هنوز در عراق دخالت میکند و به همین دلیل مردم عراق مرتب بر علیه ایران شعار میدهند و خرید کالاهای ایرانی را تحریم کرده اند! اینجا هم بیشتر تبلیغات حکومتی و داعش هراسی است تا واقعیت داستان.

داستان پارس جنوبی: در مورد مقایسه جمعیتی حرف شما درسته اما این رو هم فراموش نکن که قطر معادل صادرات نفت ما (قبل از تحریم) داره گاز صادر میکنه! در صورتی که صادرات گاز ما خیلی ناچیزه. اگه وضع همینطور پیش بره دیگه در این مخزن مشترک گازی باقی نخواهد ماند. در صورتیکه اگر این حماقتها نبود درآمد ارزی مملکت 2 برابر میشد! صحبت سر بزرگی سودی هست که میشد از طریق صادرات گاز داشت.

قضیه روسپی گری فقط سن شروع اون نیست. شدت اون هست. وقتی آمار میاد که بین 300 هزار تا 600 هزار زن روسپی در تهران داریم با یه حساب سرانگشتی میشه از هر 14 زن بالای 15 سال یک نفر روسپی است! این فاجعه است و اینطور نیست که بقیه جاهای دنیا هم با همین شدت از فاجعه مواجه باشند.

راجع به بیماریهای روحی هم توی متن توضیح داده شده که ما یکی از افسرده ترین کشورهای جهان هستیم.

امیدوارم جواب کاملی داده باشم هر چند این نوع مطالب توضیحشون کمی مشکل هست.

3 ❤️

2020-01-03 17:50:02 +0330 +0330
نقل از: amirw_mim در رابطه با ( برداشت دوم) برنامه هسته ای ما احمقانه نبود به نظرم. همون برنامه باعث شد توی جهان همه بفهمن که ایران کشور عقب افتاده و فلاکت زده ای نیست و از تکنولوژی هسته ای برخورداره. شاید بهتر باشه بگیم سیاستگذاری هامون احمقانه بود. خواستیم دنیا رو فریب بدیم. به آژانس هسته ای گفتیم قصد ساخت بمب نداریم و فقط برای تولید انرژی داریم غنی سازی میکنیم اما وقتی جامعه بین المللی موشک های بالستیک و ظرفیت بالای غنی سازی اورانیوم رو دیدن اعتمادشون از دست رفت و نگران شدن و باید هم نگران میشدن. یک کشوری جنگ طلب و بی سواد از بمب هسته ای بهره میبرد و هر آن ممکن است فاجعه هسته ای به بار بیاورد. در رابطه با (برداشت سوم) به نظر من اشتباه نبود که ما نیروی انسانی و مالیمون رو در جنگ با داعش خرج کنیم. چون به هر حال اگر این هزینه هارو متحمل نمیشدیم مجبور بودیم چند برابر اون رو در خاک خودمون برای مقابله با داعش هزینه کنیم. بهتره کمی با دید بازتر نگاه کنیم. چه کسی یا چه اتفاقی باعث ظهور پدیده داعش در غرب آسیا شد؟ چه کسانی از فروش اسلحه و تسحیلات به داعش سود میبردن؟ ( البته به این حقیقت واقفم که نقش ارتش آمریکا برای از بین بردن داعش در منطقه غیر قابل انکار است. چیزی که رسانه های رژیم اسلامی ایران اصلا بهش اشاره نکردن.) در رابطه با (برداشت نهم) باید بگم که درآمد و کشور کوچک قطر باید با جمعیت قطر مقایسه کرد و همین مقایسه درآمد ملی و جمعیت رو درباره کشور هشتاد میلیونی ایران هم داشت. اونوقت حساب کتابا شاید درست و منصفانه از آب در بیاد و توضیح بده چرا درآمد یک فرد قطری چندین برابر یک ایرانی است. و در آخر هم میخوام بگم که کاهش سن فاحشگی و افزایش نرخ افسردگی و بیماری های روانی آتشش تنها به دامن ایرانی جماعت نیوفتاده و این موضوع در خیلی از کشور ها متمدن تر و با فرهنگ تر و پیشرفته تر هم وجود داره. همه ما انسانیم. بین فاحشه 13 ساله ایرانی و فاحشه 13 ساله آمریکایی فرقی وجود نداره و باید متاسف بود و فکر کرد به اینکه بشریت و انسانیت دارد به کجا میرود؟

500 و بر و بکس اینجا بودند! 😁

0 ❤️

2020-01-03 17:52:08 +0330 +0330
نقل از: victor1 بسیار عالی و مفید ؛ هر چند که خیلی تلخ بود 🌹

ممنون…

0 ❤️

2020-01-03 17:58:43 +0330 +0330
نقل از: amirw_mim
نقل از: axm432
نقل از: amirw_mim در رابطه با ( برداشت دوم) برنامه هسته ای ما احمقانه نبود به نظرم. همون برنامه باعث شد توی جهان همه بفهمن که ایران کشور عقب افتاده و فلاکت زده ای نیست و از تکنولوژی هسته ای برخورداره. شاید بهتر باشه بگیم سیاستگذاری هامون احمقانه بود. خواستیم دنیا رو فریب بدیم. به آژانس هسته ای گفتیم قصد ساخت بمب نداریم و فقط برای تولید انرژی داریم غنی سازی میکنیم اما وقتی جامعه بین المللی موشک های بالستیک و ظرفیت بالای غنی سازی اورانیوم رو دیدن اعتمادشون از دست رفت و نگران شدن و باید هم نگران میشدن. یک کشوری جنگ طلب و بی سواد از بمب هسته ای بهره میبرد و هر آن ممکن است فاجعه هسته ای به بار بیاورد. در رابطه با (برداشت سوم) به نظر من اشتباه نبود که ما نیروی انسانی و مالیمون رو در جنگ با داعش خرج کنیم. چون به هر حال اگر این هزینه هارو متحمل نمیشدیم مجبور بودیم چند برابر اون رو در خاک خودمون برای مقابله با داعش هزینه کنیم. بهتره کمی با دید بازتر نگاه کنیم. چه کسی یا چه اتفاقی باعث ظهور پدیده داعش در غرب آسیا شد؟ چه کسانی از فروش اسلحه و تسحیلات به داعش سود میبردن؟ ( البته به این حقیقت واقفم که نقش ارتش آمریکا برای از بین بردن داعش در منطقه غیر قابل انکار است. چیزی که رسانه های رژیم اسلامی ایران اصلا بهش اشاره نکردن.) در رابطه با (برداشت نهم) باید بگم که درآمد و کشور کوچک قطر باید با جمعیت قطر مقایسه کرد و همین مقایسه درآمد ملی و جمعیت رو درباره کشور هشتاد میلیونی ایران هم داشت. اونوقت حساب کتابا شاید درست و منصفانه از آب در بیاد و توضیح بده چرا درآمد یک فرد قطری چندین برابر یک ایرانی است. و در آخر هم میخوام بگم که کاهش سن فاحشگی و افزایش نرخ افسردگی و بیماری های روانی آتشش تنها به دامن ایرانی جماعت نیوفتاده و این موضوع در خیلی از کشور ها متمدن تر و با فرهنگ تر و پیشرفته تر هم وجود داره. همه ما انسانیم. بین فاحشه 13 ساله ایرانی و فاحشه 13 ساله آمریکایی فرقی وجود نداره و باید متاسف بود و فکر کرد به اینکه بشریت و انسانیت دارد به کجا میرود؟

دوست من توضیح کامل این مطالب وقت زیادی میطلبه من سعی میکنم خلاصه جواب بدم.

داشتن برنامه هسته ای باعث رشد علمی یک کشور نمیشه! پاکستان نه تنها برنامه هسته ای داره بلکه حدود 200 کلاهک اتمی هم داره اما از نظر علمی کشوری شدیدا عقب مانده است…ما نباید فریب تبلیغات حکومتی در این زمینه را بخوریم. هدف اصلی ایران بمب هسته ای بود که چون برنامه اتمی ایران لو رفت مجبور شدند توجیهات دیگری براش بتراشند. رجوع کنید به خاطرات هاشمی رفسنجانی در سالهای 61 و 62 که توضیح میده ایران از ترس اینکه عراق به بمب اتمی دست پیدا کنه اقداماتی رو در این زمینه شروع میکنه…

توضیح قضیه داعش کمی پیچیده است. ما همه جا دخالت کردیم: فلسطین, لبنان و یمن که اصلا ربطی به داعش هم نداشتند. ضمنا داستان دخالت در سوریه بیش از آنکه برای جلوگیری از نفوذ داعش به ایران باشد مربوط به این بود که حکومت اسد جزو دوستان استراتژیک رژیم ایران است و میخواستند او ساقط نشود! بقیه داستانها بهانه هایی هستند که تراشیده شدند. ضمنا توجه کن که الان دیگر داعشی در کار نیست اما ایران هنوز در عراق دخالت میکند و به همین دلیل مردم عراق مرتب بر علیه ایران شعار میدهند و خرید کالاهای ایرانی را تحریم کرده اند! اینجا هم بیشتر تبلیغات حکومتی و داعش هراسی است تا واقعیت داستان.

داستان پارس جنوبی: در مورد مقایسه جمعیتی حرف شما درسته اما این رو هم فراموش نکن که قطر معادل صادرات نفت ما (قبل از تحریم) داره گاز صادر میکنه! در صورتی که صادرات گاز ما خیلی ناچیزه. اگه وضع همینطور پیش بره دیگه در این مخزن مشترک گازی باقی نخواهد ماند. در صورتیکه اگر این حماقتها نبود درآمد ارزی مملکت 2 برابر میشد! صحبت سر بزرگی سودی هست که میشد از طریق صادرات گاز داشت.

قضیه روسپی گری فقط سن شروع اون نیست. شدت اون هست. وقتی آمار میاد که بین 300 هزار تا 600 هزار زن روسپی در تهران داریم با یه حساب سرانگشتی میشه از هر 14 زن بالای 15 سال یک نفر روسپی است! این فاجعه است و اینطور نیست که بقیه جاهای دنیا هم با همین شدت از فاجعه مواجه باشند.

راجع به بیماریهای روحی هم توی متن توضیح داده شده که ما یکی از افسرده ترین کشورهای جهان هستیم.

امیدوارم جواب کاملی داده باشم هر چند این نوع مطالب توضیحشون کمی مشکل هست.

در رابطه با جواب هایی که بهم دادین این احساس رو پیدا کردم که نیاز دارم بیشتر تحقیق و مطالعه کنم اما درباره نفوذ ایران در عراق و سوریه این چیزی کاملا روشن هستش خاله بازی نیست که ایران مهربون دلش بسوزه مفت و مجانی بره کمک اونا. مطمعنا به دنبال منافع خودشه به دنبال نفوذ سیاسی در کابینه عراق و سوریه و نفع بردن از ذخایر و نفت و گاز و حتی بازاری برای صادرات. ایران سیاستی رو به کار گرفت که آمریکا خیلی وقت پیش به کار گرفته و میگیره نفوذ هرچه بیشتر در منطقه استراتژیکی غرب آسیا. ایران در زمان جنگ توی عراق هزینه کرده حالا توی صلح باید چندین برابر سود ببره از عراق و باید بگم یجورایی باید ما ایرانی ها عصبانی و ناراحت هم باشیم که مردم عراق خواستار خروج ما از کشورشون هستن. سیاست قرار نیست یه بازی دوسر سود باشه. حکومت ایرانی تنها باید به فکر سود مردم ایران باشه خواه مردم عراق سود ببرن خواه ضرر. این یک اصل در بازی سیاسته و هرکس که بهش عمل کنه برنده اس. اصلا یکی از تعاریف کوچه بازاری دیپلماسی میتونه همین باشه

درسته اما به شرط اینکه جواب بده! نه اینکه از سوریه عذرمون رو بخوان و عراقیها هم دیگه جنس ایرانی نخرن! ما خرجها رو کردیم اما نفعی در کار نبوده…اصل صحبت من هم همین هست. ;)

1 ❤️

2020-01-26 04:48:40 +0330 +0330
نقل از: arash_666666 من همکارایی دارم که تحصیلکرده هستن و این توهم رو دارن که اگه فلانی نبود داعش الان ایرانو گرفته بود واقعا نمیدونم اینا چرا از عقل خودشون استفاده نمی کنن. بعدشم چرا انتظار داری اینا از عراق غرامت بگیرن ؟ هنوز فکر میکنید ایران توی جنگ پیروز شده؟؟؟ یه کم فکر کن ببین سران کشور اهل کجا هستن؟ کی پیروز شده؟؟

ببین دوست عزیز این حرفها که اگه فلان شخص نبود الان داعش ایران رو گرفته بود صرفا پروپاگاندای حکومت ما هست! چرا ما همش به سوریه و عراق فکر میکنیم؟ مگه ترکیه قاسم سلیمانی داشت؟ مگه امارات و قطر و عربستان و کویت و بحرین...که کشورهای ضعیفتری از ایران هستند قاسم سلیمانی و سپاه قدس داشتند که دست داعش نیفتادند؟ با کمی فکر میشه جواب همه این حرفها رو داد!

اما در مورد غرامت جنگ ایران-عراق: شما برای اینکه غرامت بگیری لازم نیست که "برنده" جنگ باشی. کشور "متجاوز" باید غرامت رو بده و سازمان ملل هم عراق رو متجاوز تشخیص داد. منتها برای گرفتن غرامت هم عرضه لازم هست هم مسائل دیگه ای در پشت پرده هست که...

من مخصوصا این مطالب رو یک جا نوشتم که معلوم بشه اون بی شرف, بی ناموس و بی غیرت واقعی این وسط چه کسی هست!

0 ❤️

2020-01-26 20:16:46 +0330 +0330
نقل از: outcast-1060 میدونی درد چیه؟ درد اینِ که گیر یک سری روشنفکر نما افتادیم. حکومت از داخل ایران ملت رو به بازی گرفت و یک روز سبز شدند و یک روز بنفش. من هر چی سعی کردم بعضی ها رو قانع کنم که رای ندن، نشد که نشد. بیرون از ایران یه سری اپوزیسیون داریم که قرار میذاشتن بادکنک هوا کنند و دیوار نویسی کنند.

من ایران زندگی نمی کنم، اما مترصد فرصتی هستم که برگردم. اما امثال مثل من تا حرف میزنیم که راه حل دیگه از شعار گذشته. بیشرف بیشرف گفتن برای این حکومت جانی چیزی نیست. باید دست به اسلحه برد. باز هم میگن نه باید انقلاب مخملی کرد، باید گاندی وار عمل کرد. بهت برچسب چگوارا بودن میزنند. در صورتی که اون کجا، یه انسان با یه عقیده کمونیستی و ما کجا با عقاید دیگه.

طرف دیگه نون نداره بخوره ولی حاضره از گشنگی بمیره ولی از گلوله نه. یکی رو می شناختم که هیچ کجا اسمی ازش برده نشد. مثل طبرزدی، گنجی، زرافشان، باطبی ( این یکی که نصاب ماهواره بود خیلی شانسی معروف شد با یه عکس لباس خونی )، خلاصه که مثل این اشخاص معروف نشد، در صورتی که سالها زندان بود و بعدش می خواست خامنه ایی رو ترور کنه که البته به مرحله عمل نرسید و کشتنش.

عده ما کمه دوست عزیز. درد منم همین بی غیرت های داخلی و خارجی هستش. دو روز پیش نشسته بودیم من و دوستم حرف میزدیم، حرف از براندازی و انقلاب شد. گفتم بیا این گوشی من، بگیر نگاه کن چقدر کونی ( عذر می خوام ) داریم. چقدر پسر هایی داریم که آرایش کنند. زن های خودشون رو به حراج بذارند. اینا می خوان کاری کنند؟

دوست عزیز که اسم شریفت هم نمیدونم متاسفانه. ملت بی حس شدند. این ملت انگار هیچی براشون مهم نیست دیگه. دنبال کس کلک بازی. یا شدند گاندی یا ماندلا و یا بادکنک هوا کن. من حاضر بودم زمانش که فراهم شد به ایران برگردم، حتی شده ۱۰ نفر هم آموزش بدم برای مبارزات شهری. اما کو؟ خندم میگیره. طرف میگه دوستان ساعت ۵ عصر به صرف چای و شیرینی و کمی شعار در میدان آزادی همدیگه رو ملاقات خواهیم کرد. ۵ عصر هم تا ۹ شب ( که هنوز گرسنه نشدن یا جیششون نگرفته ) یکم تخلیه روانی میشن و بر می گردند.

باورت میشه اینجا هر کسی از من می پرسه از کدوم کشوری، خجالت می کشم بگم ایرانی هستم. میگم از یه سیاره دیگه و میزنم به خنده که جوابی ندم. آره عزیز من، خود منم بیشتر لحظات زندگیم با کتاب و مطالعه گذشت اما هیچ وقت یه سیگار و قهوه دستم نگرفتم وسط یه کافه که به افق خیره بشم و به راه نلسون ماندلا فکر کنم. لازم بود باید کتاب رو زمین گذاشت و اسلحه دست گرفت. درد زیاده.

متوجه هستم…

بخوام خیلی خلاصه بگم یه مشکل بزرگ اینه که پروپاگاندای حکومت خیلی خوب کار کرده! … حالا دوست داشتی مفصل تر توی خصوصی صحبت میکنیم.

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «