ریشه گرایشات و انحرافات جنسی

1397/07/24

سلام خدمت تمامی دوستان و اساتید.

هدف از ایجاد این تاپیک رسیدن به خودآگاهی هستش، خودآگاهی ریشه زندگی راحت‌تر و سالمتره، باید قبول کنیم تمامی ما از کودکی تا بلوغ دچار زخمهای سطحی یا عمیق روحی و روانی شدیم، گاهی منجر به قطع عضو یا معلولیت روحی ما شده که ممکنه ازش بیخبر باشیم، اگه بتونیم زخم و درد و رنج رو درست شناسایی کنیم میتونیم درمان و بهبودی براش پیدا کنیم. چون بحث خیلی مفصل هستش رفته‌رفته کامل‌تر میشه، کامتهای شما میتونه تاثیرگذار باشه.

در ابتدا باید این گرایشات و کشش‌ها طبقه‌بندی کنیم.

1.گرایشات طبیعی: مثل گرایش همجنسگرایی، دگرجنس گرایی، دوجنسگرایی، بی‌جنس‌گرایی و اختلال هویت جنسی(دگر پوشی).
این گرایشات از لحاظ علمی طبیعی قلمداد میشن.

2.انحرافات: برخی از گرایشات بالا بصورت اکتسابی، علاقه به کاک‌اولدی، سکس محارم. کشش به کودکان و پدوفیلی، گرایش بخود، به حیوانات و سادیسم و مازوخیسم جنسی، تسلط، سلطه‌پذیری و میل به حقارت جنسی …
این رفتارها بخاطر گرایشات ناآگاه و تجربیات جنسی و غیر جنسی در فرد بوجود میاد.

1.a. همجنسگرایی و دوجنسگرایی :در اصل گرایش جنسی، احساسی و عاطفی فرد به همجنسش هست، اگه فقط جنسیه یا عاطفیه شامل انحراف میشه. این گرایش در سنین مختلف بلوغ ظهور میکنه، علل این گرایش میتونه از همجنسگرایی یا دوجنسگرایی ذاتی نشات گرفته باشه که نرمال بحساب میاد. منتها گاهی اگه از عدم اعتماد بنفس جنسی، رفتار غیر سازنده والدین (مخصوصا رفتار نامناسب یا فقدار وجود پدر در گی‌ها) وتجربیات نامناسب جنسی باشه. نوعی هم همجنسگرایی بصورت تحمیلی از طرف شرایط به فرد اعمال میشه مثل جیزی که در خوابگاها و سربازخانه ها دیده میشه.

1.b. اختلال هویت جنسی: این رفتار بصورت دگرپوشی و تمایل به تغییر جنسیت بروز میکنه که گاهی به عنوان نارضایتی جنسی هم دیده میشه، این قضیه مثل همجنسگرایی و دوجنسگرایی بصورت ذاتی، اکتسابی و ذاتی/اکتسابی میتونه باشه که حالت اشتباه این کشش ناشی از علاقه ذهن مذکر به بدن خود فرد میتونه باشه، نمونش افراد دگر پوشی که خواهان نقش فاعل با دگرپوشهای دیگه هستن، میبینیم که میگن از پوشیدن لباس جنسیت دیگه حس خوبی دارن، این ناشی از شناخت بدن توسط ذهن به عنوان یک جسم خارجی هست، ادله این منطق نگاه ما در آینه و شناخت بدن خودمون هستش.

2.a بیغیرتی و سکس محارم: این انحرافات جنسی بر دو دلیل عمده 1.تنفر از جنس مخالفی مانند مادر و حس انتقام در سکس
2.تمایلات دوجنسگرا/همجنسگرایانه عموما ناخودآگاه فرد بطوری که از دیدن مردی که با زنش سکس میکنه لذت میبره، نه از سکس همسرش با مردی، یعنی تمرکز روی اون مرد هستش درحالیکه فرد ممکنه بگه اون مرد تنها وسیله و ابزاری ب ای لذت من و همسرم هستش.

2.b. آزار جنسی: معمولاً کسایی که به تحقیر و درد در سکس علاقه دارن ممکنه در کودکی تجربیات محبت،لذت و درد همزمان داشته باشن، مثل کودکی که توسط بزرگترها به زور بغل میشه و بوسش میکنن یا گازش میگیرن. که این مورد در بزرگسالی موجب تحریک ذهنی و هیجان فرد میشه،
علت دیگه نوعی پناه‌جویی میتونه باشه.
برای افراد آزارگر و سلطه‌جو دلیل نوعی قدرت طلبی و سلطه‌جویی که موجب هیجان فرد هست‌ علت این رفتار هستش، با این‌حال بسیاری از افراد آزارگر و سلطه‌جو بلعکس ممکنه بخاطر عقده و گره روانی درباره حس حقارت خودشون و اثبات ضعیف نبودن به خودشون دست به این رفتار جنسی بزنن.
2.c. پدوفیلی : این گرایش ناشی از خودخواهی، دریافت درد و رنج و اصلی‌ترین عامل تجربه مورد تجاوز قرار گرفتن در کودکی باشه.

موارد و علت‌ها رو سعی کردم خیلی کوتاه و کلی ذکر کنم تا سرنخی برای مطالعه و خودآگاهی دوستان باشه.

1300 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-10-16 13:41:27 +0330 +0330

با اینکه با بعضی مواردی که گفتین مخالفم ولی در مجموع مطلب جالب و مفیدی بود. موفق باشید

1 ❤️

2018-10-16 14:51:32 +0330 +0330
نقل از: Ali Black با اینکه با بعضی مواردی که گفتین مخالفم ولی در مجموع مطلب جالب و مفیدی بود. موفق باشید

ممنون از نظرتون،
دلیل مطلق یک گرایش صرفا اون چیزی که گفتم نیست، اگه بخوایم در همه موارد دقیق بشیم جزئیاتش چندین کتاب روانشناسی میشه.
حالا اگه مایلید میتونید موضوع مورد اختلافتون رو مطرح کنید

0 ❤️

2018-10-16 22:54:43 +0330 +0330

کاملا درست فرمودین شما و نمیشه وارد جزئیات شد. ولی دو سه موردی که اینجا ذکر کردید رو به عنوان مثال میگم.
مورد دوم انحرافات. به نظر من دلیل اصلیش عدم آموزش های مناسب در زمینه روابط جنسی و روابط عاطفی و نداشتن الگوی درست در زندگی هست.
یا در مورد اختلال هویت جنسی بیشتر ریشه فیزیکی داره تا روانی. منظورم از فیزیکی هورمونهای متفاوت با اندام و ظاهر هست. یا در مورد دوجنس گرایی. یه سری افراد هستن که افراط در روابط جنسی تمایلاتشون رو پیش میبره و به نوعی فقط دنبال سوراخی هستن که بکنن توش و سوراخ رو که پیدا کنن دیگه فرقی نداره جنسیتش چی باشه. البته مربوط به مردهای دوجنس گرا بود. یه سری هم هستن که دوست دارن هر چیزی رو تجربه کنن. خود من به جرات میتونم بگم با بیش از ۲۰۰ دختر مختلف تا حالا سکس داشتم و مطمئنا دگر جنس گرا هستم ولی تو یه موقعیت خاص هوس کردم ببینم رابطه با پسر چه لذتی میتونه داشته باشه و تجربش کردم.
در کل میتونم بگم مواردی که گفتین درسته ولی شاید ده درصد دلایل رفتارهای جنسی مورد اشارتون رو گفتین و نود درصد بقیه دلایلش اشاره ای بهشون نشد.
این مبحث اگر با جزئیات بخواد مورد بررسی قرار بگیره یه کتاب بیست جلدی ازش در میاد.
پیشنهاد میکنم اگر میخواین این موضوع رو مورد بحث قرار بدین حداقل به صورت جداگانه برای هر نوع رفتار و سلیقه جنسی و یا انحرافات جنسی یک تاپیک اختصاص بدین

1 ❤️

2018-10-17 03:58:20 +0330 +0330
نقل از: Ali Black کاملا درست فرمودین شما و نمیشه وارد جزئیات شد. ولی دو سه موردی که اینجا ذکر کردید رو به عنوان مثال میگم. مورد دوم انحرافات. به نظر من دلیل اصلیش عدم آموزش های مناسب در زمینه روابط جنسی و روابط عاطفی و نداشتن الگوی درست در زندگی هست. یا در مورد اختلال هویت جنسی بیشتر ریشه فیزیکی داره تا روانی. منظورم از فیزیکی هورمونهای متفاوت با اندام و ظاهر هست. یا در مورد دوجنس گرایی. یه سری افراد هستن که افراط در روابط جنسی تمایلاتشون رو پیش میبره و به نوعی فقط دنبال سوراخی هستن که بکنن توش و سوراخ رو که پیدا کنن دیگه فرقی نداره جنسیتش چی باشه. البته مربوط به مردهای دوجنس گرا بود. یه سری هم هستن که دوست دارن هر چیزی رو تجربه کنن. خود من به جرات میتونم بگم با بیش از ۲۰۰ دختر مختلف تا حالا سکس داشتم و مطمئنا دگر جنس گرا هستم ولی تو یه موقعیت خاص هوس کردم ببینم رابطه با پسر چه لذتی میتونه داشته باشه و تجربش کردم. در کل میتونم بگم مواردی که گفتین درسته ولی شاید ده درصد دلایل رفتارهای جنسی مورد اشارتون رو گفتین و نود درصد بقیه دلایلش اشاره ای بهشون نشد. این مبحث اگر با جزئیات بخواد مورد بررسی قرار بگیره یه کتاب بیست جلدی ازش در میاد. پیشنهاد میکنم اگر میخواین این موضوع رو مورد بحث قرار بدین حداقل به صورت جداگانه برای هر نوع رفتار و سلیقه جنسی و یا انحرافات جنسی یک تاپیک اختصاص بدین

ممنون مه وقت گذاشتید و مطالعه کردین،
درمورد اختلالات هویت جنسی قسمت 1.b. منظورم از علل ذاتی همون مشخصاتی هست که فرد با اونا به دنیا میاد. یا بقول شما خواص فیزیکی

0 ❤️

2018-10-17 16:47:32 +0330 +0330

Up
حالا اگه یه جقی تاپیک اروتیک میزد یه ملیون نفر کامنت و بازدید داشت

0 ❤️

2018-10-17 17:27:20 +0330 +0330

یه سری چرت و پرت که فقط هرکسی که باهاش موافق هست میگه درسته یا مفید بود.
واقعا من در برابر خیلی ها احساس کوسخولی میکنم ولی، با این وضعی که سایت و بقیه سایتهای ایرانی دارن احساس میکنم خودم باید شروع کنم به مقاله نوشتن.

0 ❤️

2018-10-17 18:17:41 +0330 +0330
نقل از: Kosmashang99 یه سری چرت و پرت که فقط هرکسی که باهاش موافق هست میگه درسته یا مفید بود. واقعا من در برابر خیلی ها احساس کوسخولی میکنم ولی، با این وضعی که سایت و بقیه سایتهای ایرانی دارن احساس میکنم خودم باید شروع کنم به مقاله نوشتن.

با کدوم قسمتش مخالفی، بنظرت چرت و پرت میاد

0 ❤️

2019-05-27 20:09:49 +0430 +0430

عالی بود ممنون بابت این تاپیک علمی کم نظیر

0 ❤️

2019-05-27 20:12:25 +0430 +0430
نقل از: Kosmashang99 یه سری چرت و پرت که فقط هرکسی که باهاش موافق هست میگه درسته یا مفید بود. واقعا من در برابر خیلی ها احساس کوسخولی میکنم ولی، با این وضعی که سایت و بقیه سایتهای ایرانی دارن احساس میکنم خودم باید شروع کنم به مقاله نوشتن.

این مطالب چیزای من درآوردی نبودن که اینا یسری مطالب علمی مورد تایید مراکز پژوهشی روانشناسی هستن
شما فازت چیه

0 ❤️

2019-05-27 20:41:01 +0430 +0430

مطلب جالبی بود…ولی بدون نتیجه گیری تموم شد…

0 ❤️

2022-08-27 10:29:20 +0430 +0430

🙏 🙏 🙏 مرسی…صحبتاتون عالین و عالیتر ❤️ ❤️

0 ❤️

2022-08-27 10:58:11 +0430 +0430

من خودم استگ هستم يه جورايي همون كاكلد ميشه بايد بگم فقط كسي ميتونه درك كنه كه خودش هم علاقه داشته باشه يعني فقط يه كاكلد ميتونه يه كاكلد ديگه رو درك كنه
در ضمن بابت وقتي كه گذاشتي ممنونم مفيد بود

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «