یازده روش برای حفظ قدرت نعوظ

1396/06/17



چگونه از اختلالات نعوظ پیشگیری کنیم و پتانسیل های خودمون رو حفظ کنیم

اختلالات نعوظ معمولا با بیشتر شدن سن مردان خودشون رو نشان میدن. ولی این پدیده لزوما ربطی به سن نداره. تو این مقاله میخواهیم بهتون بگیم که چه طوری ازش پیشگیری کنین؟ و متخصصان در این رابطه چی میگن؟

**1- حواستون به چیزهایی که میخورین باشه
**
چیزهایی که برای قلب مردان مضرر محسوب میشن، برای سیستم نعوظ اونا هم خوب نیستن.

تحقیقات نشون میدن که همون الگوهای تغذیه که با محدود کردن جریان خون در عروق کرونر موجب حملات قلبی میشن، با مختل کردن جریان خون در داخل و به طرف کیر، تاثیر مشابهی بر روی نعوظ دارن. چراکه جریان خون چیزی هستش که نعوظ تا حد زیادی وابسته به اون هستش.

دکتر آندرو مک کولو (Andrew McCullough) دبیر علمی ارولوژی بالینی و مدیر برنامه بهداشت جنسی آقایان در مرکز پزشکی لانگون نیویوررک میگه: هر چیزی که برای قلب مردها مضر باشه، برای کیرشون هم ضرر داره.

مطالعات اخیر نشون میدن که اختلالات نعوظ در مردانی که از غذاهای سنتی مدیترانه ای استفاده میکنن، به ندرت به چشم میخوره. این غذاها شامل موارد زیر هستند: میوه ها، سبزی ها، غلات، چربی های مفید برای قلب شامل روغن زیتون و آجیل، ماهی، شراب بخصوص نوع قرمز آن.

دکتر ایروان گلدشتاین (Irwin Goldstein) مدیر بخش بیماری های جنسی بیمارستان آلوارادو در سن دیاگو میگه: “از لحاظ علمی اثبات شده که بین رژیم های غذایی مدیترانه ای و بهبود عملکرد قوای جنسی، رابطه مستقیمی وجود داره.”

**2- وزنتون رو در حد اعتدال نگه دارین
**
اضافه وزن میتونه عامل بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی بشه، که از اون جمله میشه به دیابت نوع دو اشاره کرد که موجب آسیب دیدن سیستم عصبی در کل بدن میشه. اگه دیابت به سیستم عصبی مرتبط با کیر اثر بگذاره میتونه موجب اختلالات نعوظ بشه.

**3- از فشار خون بالا و کلسترول اضافه تو بدن پیشگیری کنین
**
کلسترول و فشار خون بالا موجب آسیب دیدن رگ های خونی، شامل همون رگ هایی که خون رو به کیر میرسونن میشه و در نهایت چیزی که شما تجربه میکنین، اختلالات نعوظ هستش.

اطمینان حاصل کنین که پزشک شما میزان کلسترول و فشار خون شما رو بررسی میکنه. حتی میتونین در خلال زمان هایی که به پزشک مراجعه میکنین، خودتون هم فشار خونتون رو چک کنین. برخی مراکز پزشکی این کار رو به رایگان براتون انجام میدن. البته نمونه های خانگی دستگاه های کنترل فشار خون رو هم میتونین از فروشگاه های تجهیزات پزشکی خریداری کنین. اگه فشار خون یا کلسترول بدن شما فراتر از حد نرمال باشه، بهتره هر چه سریعتر به فکر درمانش باشین.

در عین حال که خود داروهای فشار خون هم میتونن موجب اختلال در نعوض بشن ولی بسیاری از پزشکان به این مسئله اعتقاد دارن که دلیل اصلی اختلالات نعوظ در این افراد، آسیب به عروق خونی هستش که ازش تحت عنوان فشار خون بالا یاد میشه.

**4- در حد اعتدال الکل بخورین یا اصلا الکل نخورین
**
دکتر ایرا شارلیپ (Ira Sharlip) استاد اورولوژی دانشگاه پزشکی کالیفورنیا در سان فرانسیسکو میگه: هیچ مردکی مبنی بر اینکه مصرف کم یا حتی متوسط الکل میتونه به عملکرد سیستم نعوظ تاثیر بد داشته باشه، وجود نداره. اما مصرف بیش از اندازه الکل موجب آسیب به کبد و سیستم عصبی و بر هم خورن تعادل هورمونی بدن میشه که میتونه به عنوان عاملی در اختلالات نعوظ بشمار بیاد.

**5- بطور مداوم ورزش کنین
**تحقیقات نشون میدن که یک سبک زندگی بدون تحرک میتونه به اختلالات نعوض منجر بشه. دویدن، شنا و سایر ورزش های هوازی میتونن در بهبود اختلالات نعوظ مفید باشن.

البته از ورزش هایی که به ناحیه پرنیوم (perineum) فشار وارد میکنن، پرهیز کنین؛ چرا که این ناحیه، که در واقع فاصله بین آلت تناسلی و مقعد هستش، محل عبور عروق خونی و عصب های مرتبط با کیر هستش. گلداشتاین میگه ورزش هایی مثل دوچرخه سواری میتونن موجب اختلالات نعوظ بشن.

البته دوچرخه سواری های کوتاه مدت بعید هستش که بتونه آسیبی وارد کنه ولی مردانی که برای طولانی مدت دوچرخه سواری میکنن باید اطمینان حاصل کنن که خود دوچرخه و صندلیش متناسب با ویژگی های بدنی اونا باشه. همیشه شلوار مخصوص دوچرخه سواری بپوشن و در طول رکاب زدن بطور متناوب از جای خود بلند بشن.

طبق گفته های موسسه ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای، صندلی های دوچرخه بدون بینی میتونن فرد رو در برابر اختلالات نعوض یا بی حسی در قسمت های تناسلی محافظت کنن.

**6- فقط به تمرینال کگل اتکا نکنین.
**یکی از تمریناتی که به نظر نمیرسه تو این زمینه سودی داشته باشه، تمرینات کگل هستش، که شامل استراحت و انقباظ عضلات لگن میشه و میتونه هم برای زنان و هم برای مردانی که بی اختیاری ادرار دارن، مفید باشه. ولی شواهدی مبنی بر تاثیر این گونه تمرینات بر ناتوانی جنسی مشاهده نشده.

**7- تستسترون خونتون رو بالا نگه دارین
**
حتی در مردان سالم، میزان تستسترون در محدوده سنی 50 سال شروع به کاهش میکنه و هر سالی که سنتون از 40 رد میشه به اندازه 1.3% تستسترون بدنتون کاهش پیدا میکنه.

چیزهایی مانند میل جنسی پایین، خستگی مفرط، کاهش قدرت استقامتی بدن و مشکل در تصمیم گیری از علایم کاهش تستسترون خون هستن و باید توسط پزشک شما بررسی بشن.

**8- از استروئید های آنابولیک پرهیز کنین.
**
این داروها که غالبا توسط ورزشکاران و افرادی که بدن سازی کار میکنن استفاده میشن، میتونن سایز بیضه ها رو کاهش بدن و در نتیجه توانایی اونا برای تولید تستسترون رو تحت تاثیر قرار بدن.

**9- اگه سیگار میکشین، بهتره این کار رو کنار بگذارین
**
سیگار میتونه به عروق خونی آسیب بزنه و در نتیجه جریان خون رو در کیر شما با مشکل مواجه کنه. از طرفی نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگ تر شدن رگ های خونی میشه و میزان جریان خون وارد شده به کیر رو کاهش میده.

**10- از سکس های محافظت نشده خودداری کنین
**
باور کنین یا نه، برخی از اختلالات نعوض در اثر آسیب هایی هستش که در طول سکس به کیر وارد میشه. قبل انجام برخی کارها خوب فکر کنین و کارهایی نکنین که به کیرتون آسیب میزنه. ممکنه از این کار خجالت بکشین ولی بهتره در این مورد با پزشک خودتون صحبت کنین که چه چیز هایی ممکنه در طول سکس به کیر آسیب بزنه.

**11- استرس خودتون رو کاهش بدین
**
استرس های روانی سطح هورمون آدرنالین رو تو خون افزایش میده و باعث میشه که رگ های خونی تو بدن منقبض بشن و این اصلا خبر خوبی برای کیر شما نیست. در طرف مقابل هر چیزی که باعث کاهش تنش در زندگی شما بشه و احساسات خوب عاطفی به همراه داشته باشه متونه زندگی جنسی شما رو تقویت کنه.

منبع: WebMD

2759 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-10-09 00:38:29 +0330 +0330

درباره ویاگرا هم مطلب بذارید لدفا

1 ❤️

2018-04-09 05:43:38 +0430 +0430

جالب و مفید بود اما ناگفته نمونه که افزایش سن و یا حالات روحی و عصبی در اختلال نعوذ بی شک خیلی نقش مهمی دارند یک فرد سالم و جوان با اعصابی راحت و آرام و حتی میانسالان سالم با تغذیه مناسب اختلال نعوذ ندارند بنا براین 2 گروه دچار این مشگل هستند سالمندان و بیماران جسمی و روحی با منشا عصبی.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «