بوی واژن

1397/01/19
2707 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2018-04-08 10:44:16 +0430 +0430

by Korin Miller
September 13, 2016 9:30 am

چرا واژن بو میدهد؟

این یکی از چیزهایی‌ست که همه ما از اون تعجب میکنیم ولی کمتر اتفاق میفته تا درباره‌ش حرف بزنیم. البته واژن هرکس متفاوت است و درنتیجه عادت‌های متفاوتی هم دارد ولی این هم یه امر طبیعی‌ست که بعضی وقتا درباره این موضوع نگران شویم.

به گفته‌ی متخصص جراحی زنان؛ دکتر "جنیفر وایدر (Jennifer Wider)": «بوی واژن حتی برای هر زنی متفاوت است. انواع خیلی زیادی وجود دارد و به همین خاطر، ما طیف وسیعی از بوها رو نرمال تشخیص میدیم.»

دکتر "جسیکا شفرد (Jessica Shepherd)"، استادیار گروه زنان و زایمان بالینی و مددکار جراحی در کالج پزشکی دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، با این موضوع موافقه و اضافه میکنه که: «این‌ها همه به دلیل ترکیب عوامل مختلفی مثل ژنتیک، تفاوت در نحوه تولید و دفع عرق در زنان و چگونگی متابولیزم باکتریایی بدن زنان است.»


به گفته‌ی دکتر وایدر؛ با وجود این‌که این بو در زنان مختلف فرق داره، اما حتی در طول چرخه‌ی بدن یک زن (مدت پریودی) هم این بوها میتونه متفاوت باشه. اما چجوری تشخیص بدیم که چه زمانی باید نگران باشیم و چه زمانی این بو طبیعیه؟ محققان این بوها رو به چند دسته تقسیم کردن

واژن شما احتمالا میتواند یکی از موارد باشد...

  • بوی شیرین
    این بو میتواند مربوط به چیزی باشه که خوردید. برخی اوقات، تغییر در غذاها میتواند موجب تغییر در بوی واژن شود. همچنین دکتر شفرد گفت: آناناس و مرکبات از مواردی هستند که برای این بو مناسب نیستند.

  • بوی ترشیدگی
    بنا بر گفته دکتر وایر؛ معمولا بوی واژن شما بعد از رابطه‌ی جنسی تغییر میکند، مخصوصاً بعد از رابطه‌ی جنسیِ محافظت نشده. به این دلیل که مایع منی با بوی ترشحات شما ترکیب میشود و بویی شبیه سرداب قدیمی رو ایجاد میکند. اصلا جای نگرانی نیست، این بو کاملا طبیعی‌ست.

  • بوی عرق (مثل عرق زیربغل)
    دکتر وایدر میگوید هنگامی که شما کار میکنید، بدن شما عرق میکند اما گاهی اوقات، این عرق‌ها راه خودشون رو به واژن پیدا میکنند و این بو رو بوجود میارن.



به دکتر خود مراجعه کنید اگه...

  • بوی زیاد و بیش از حد
    دکتر شفرد گفت: اگه کسی رو میشناسید که بوی زیادی میده حتما نگرانش باشید، چون واژن هیچوقت نباید همچین بویی بده.

  • بویی شبیه بوی ماهی
    بنا به گفته‌ی دکتر وایر؛ این بو میتواند نشانه‌ی عفونت‌هایی مثل باکتریایی شدن واژن (bacterial vaginosis)، عفونت مخمر (yeast infection)، تریکومونیا (trichomoniasis) و قاعدگی قدیمی (forgotten tampon) باشه. اگه این بو قوی و ماندگاره، حتما با دکتر خودتون تماس بگیرید.

  • بویی مثل بوی نان
    بویی مثل بوی مخمر نان، میتواند ناشی از عفونت مخمر(کپک زدگی) باشه. دکتر وایدر گفت: تخلیه خودتون رو هم چک کنید، اگه بیشتر از حد معمول بود یا حالتی مثه پنیر داشت، با دکتر خودتون تماس بگیرید.

کارشناسان تاکید میکنن که برای واژن، بسیاری از بوها طبیعیه. اما اگه نگرانید, مراجعه به دکتر صدمه ای به شما نمیزنه


✒️منبع:
glamour.com/story/why-does-my-vagina-smell

1 ❤️

2018-04-08 10:45:33 +0430 +0430

by ealthyHouseAdmin | November 16, 2016

یکی از بیماران بخش زنان امروز اومد پیشم و در مورد بویی که از قسمت زنانه‌اش به مشام میرسید سوالاتی داشت. پرسید که وقتی من داشتم کتابمو مینوشتم اون پایینا (واژن) چه خبر بود و واژن خودم چه بویی میداد؟ (روش نمیشده مستقیم بپرسه با خود دکتر مثال زده) سوالی که از متخصص زنان خودتون نمیپرسین مگه این که باهاش زیادی احساس صمیمیت کنین. در واقع [از قبل] من خودم اینقدر مشتاق این بودم که ببینم واژن‌ها چه بو‌هایی میدن که این موضوع منو تشویق کرد یه فصل کامل درباره‌ش بنویسم.

با اسم مستعارهایی مثل "ماهی تاکو" (ماهی در یک نوع غذا که بوی زهم زیادی دارد) تعجبی هم نداره که ما اینقدر بیخود بترسیم. خیلی از خانم‌هایی که من باهاشون ملاقات داشتم کاملا از واژن خودشون نفرت داشتن مثل اینکه همه چرت‌وپرت‌های دوره کودکی در مورد این‌که واژن چقدر کثیف و بده رو باور میکنن! واسه اینجور خانم‌ها هر بویی که از پایین به مشامشون بخوره رو مثل یه پرچم گنده که چرا از دختر بودنشون متنفرن علم میکنن. با اسم مستعارهایی مثل «ماهی تاکو، کارخونه‌ی ماهی، کانال فاضلاب و شهر ماهیگیری و ماهی مارل دوسر (یه ماهی به شدت بد بو) و...» تعجبی هم نداره که چرا ما نگران اینیم که چه بویی میدیم. ولی من میگم که الان وقتشه که این قاعله رو تمومش کنیم، چرا باید از چیزی که طبیعی و نشونه سلامتی و بخشی از حس خوب زن بودنه بدمون بیاد؟ (چرا باید از واژن بدمون بیاد؟)

یکی از سوالاتی که مردم مرتباً از من میپرسن اینه که متخصص زنان بودن چطوریاس؟ بوی گند نداره؟ اونا با دماغشون بو میکشن و به پیشونیشون چین میندازن و ابروهاشونو بالا پایین میکنن یه طوری که انگار من یه چیزیمه که کارمو دوست دارم! زیر این سوالات یه حس زن‌ستیزی وجود داره که من میتونم حسش کنم که این حس میگه انگار زنا چیزی به جز بوی بد واژن نیستن و باید از اونا دوری کرد از همون بچگی به ما میگن که ترشحات بدن حال بهم زن هستن مثل ادرار، مدفوع و ترشحات واژن. (یعنی از بچگی داشتن بهشون میگفتن واژن کثیفه و...) پس بازم تعجبی نداره که ما در حالی بزرگ شیم که نسبت به بوی خودمون وسواس داشته باشیم.


واژن قراره که بو بده! خانم‌ها بدونین که واژن شما از اولم قرار بوده بو بده. بذارین از هرویین خودم (مورد علاقه‌ترین شخص یا چیز یا جمله یا...) 'ایو انسلر' معروف به ملکه‌ی واژن‌ها (به خاطر خدماتش به خانم‌ها این لقبو دادن بهش) ـ کسی که سخنرانی‌هاش همون کاری رو برای خانم‌ها کرد که سخنرانی‌های مارتین لوتر کینگ جونیور برای حقوق شهروندی کرد ـ چیزی رو نقل کنم:

واژن من نیازی به تمیزی کاری نداره چون همین الانشم بوی خوبی میده. سعی نکنین الکی به خودتون زرق و برق الکی بدین. حرف شریکتونو وقتی میگه واژنتون مثل گل بو میده باور نکنین وقتی واژنتون باید مثل خودش بو بده. این کاری که دارن میکنن ــ میخوان واژن مثل اسپری خوشبوکننده دستشویی یا یه باغ بو بده میدونین با چی با دوش گرفتن با اسپری‌های مختلف با رایحه‌های بارون یا گل یا تمشک یا هرچی ــ من نمیخوام واژنم بوی بارون یا هر چیز دیگه‌ای رو بده یا مثل ظرفی که تازه شستینش تمییزِ تمییز باشه. من میخوام بوی خودشو بده برای همینه که ازش لذت میبرم.

بله خواهرانم. واژن باید مثل خود واژن بو بده البته که نظافت شخصی نقش مهمی توی زندگی داره و باید برای یک عضو پذیرفته شده بودن در جامعه (و یک شریک جنسی با وجدان) خودتونو تمیز کنین و پاها و اندامتونو بشورین. بیشتر زنا قبل این‌که برن پیش یه متخصص زنان دوش میگیرن خودشونو اصلاح میکنن و حتی کمی هم آرایش میکنن. من اکثر اوقات از اندام‌های زنانه مراجعینم بوی عطر به مشامم میرسه البته که من از توجه و احترام به خودتون خوشحال میشم ولی اینجور چیزها ضروری نیستن. ما متخصصان زنان به اون حساسی‌ای که شما فکر میکنین نیستیم.


شما باید چه بویی بدین؟ واژن چه بویی باید بده؟ این بستگی داره. وقتی صاف از زیر دوش میاین بیرون واژن شما ممکنه اصلا بویی نده. و وقتی هم که از یه ماراتن برمیگردین بوی حال بهم زن کل عرقایی که ریختین رو میده وقتی دارین خون قاعدگی رو ترشح میکنین یا نوزادی به دنیا میارین ممکنه بوی فلز مانند خون رو بده. وقتی مخمرها و مواد لزج داخل واژنتون (که برای مرطوب کردن واژن ضروری‌اند) زیادی ترشح شن ممکنه بوی نون تازه از تنور بیرون اومده یا آبجوی جا افتاده بدین. یا بعد از این‌که سکس کردین ممکنه یه بویی مثل سفیدکننده ولی خیلی کمتر از بوی اصلی سفیدکننده بدین چون اسپرم هم بوی خاص خودشو داره پس نمیخواد بیخودی بوی واژنتون رو با بوی بارون خوشبو کنین! و اینقدر زیاده‌روی کنین که اون بوی اصلی که فعالیت‌های بدنتون باید بدن رو از بین ببرین. علاوه بر این، این کار میتونه باعث به هم زدن میزان طبیعی اسیدی بودن ph داخل واژنتون بشه و شما رو مهمون دکتر متخصص زنان کنه.

پس صاحب بوی خودتون باشین دوستای خانم من. اگه خیلی نگران هستین، یه دکتر متخصص زنان برین تا مطمئن شین که واژنتون سالم و معمولیه. ولی تا زمانی که همه چیز اون پایین تمیز و سالمه قبول کنین که واژنتون به صورت طبیعی خودش داره بو میده.


منبع:
healthyhouseideas.com/vaginas-supposed-smell

2 ❤️

2018-04-08 10:48:38 +0430 +0430

LindseyShaffer

بوی زهم (زهم: بوی بد ماهی یا مرغ) ماهی تاکو، بوی شهرای سید ماهی، بوی کانال فاضلاب... آیا بازم ادامه دهیم؟ برخی مواقع مردان میتوانند به شدت بدجنس باشن! نه؟

نخست این نکته روشن شود که «واژن شما قراره که به صورت طبیعی چه بویی داشته باشد.» درست برخلاف چیزی که شریک جنسی گستاخ یا یه عوضیِ دیگه در تخت خواب خدمتتان گفته.

چند مساله وجود دارد که باعث میشود خانم‌ها از این‌که اون پایین مایینا بوی خوب میدن یا نه، مطمئن نباشن به‌خصوص قبل از این‌که با یه شریک جنسی مشغول کار شن. این موضوع ممکنه یکم تابو باشه ولی اگه خودتون یه واژن داشته باشین از قبل، از مشکل آگاهی دارید!
اگه خیلی نگران این هستید که واژنتان بوی گل مروارید (همون آفتاب گردون خودمون) و رز میده یا بوی بد یه رستوران غذاهای دریایی، واستون جوابهایی اینجا هست.
دلایل مختلفی هست که اون دوست پایینیتون (همون واژن) چه بویی بده که به اونا میپردازیم. ولی هر واژنی بوی خاص خودشو داره. که این بو ترکیبی از باکتری‌های مفید و معمولی‌ای هست که توی واژن شما هستن یا میتواند از غذایی که میخورید یا این‌که چه لباسی میپوشین یا سطح رعایت بهداشت شخصیتون و یا مقداری که عرق میکنین و هر راز دیگه‌ای که مربوط به اون عضو زایده‌ای‌تون (منظور چوچوله) هست باشه. پس هیچ دو تا واژنی یه بوی یکسان نمیدن (یه رأی مثبت واسه شخصی بودن مسائل!)

استفاده‌ی بیش از حد از اسپری‌های خوشبوکننده، صابون و یا عطر برای از بین بردن (دیوانه‌وار) بوی واژنتون ممکنه باعث تداخل میزان ph (یعنی میزان اسیدی یا قلیایی بودن هر چیزی) بشه و واژنتون رو اذیت کنه. هر چقدر هم بخواین آرزو داشته باشین که واژن بوی خوب بده این یه حقیقته که واژن‌ها از اول هم قرار نبوده بوی گلستان و باغ گل بدن.

'سارا گاتفایرد' دکتر دارو ساز و نویسنده‌ی کتاب درمان هورمون‌ها، اعتقاد داره که خانم‌ها توقعات غیر منطقی‌ای درمورد بوی خودشون دارن. «جای خجالتی برای بوی طبیعی واژن خانم‌ها وجود ندارد.» ما توی این طرز تفکر گیر کردیم که از خانم‌ها انتظار میره که زیبا و آراسته باشن و اندام زنانه‌شونم بوی خوبی بده ـ حالا حتی اگه این بوی طبیعی هم نباشه. انگار که میخواین بویی به خوبی گل یاسمن بدین و این توقع شما رو بدبخت میکنه چون این بوی طبیعی آدم نیست. ولی هیچ کدومم قرار نیست بوی ماهی تاکو رو بدن یه چیزی بین «اون بوی بدی که مردا میگن و اون بوی خوبی که شما توقع دارین» بوی طبیعیه. بعضی از خانم‌ها هم واژنشون به هیچ وجه بویی نداره درحالی که بقیه به صورت طبیعی بوی قوی‌ای از واژنشون به مشام میخوره. خب پس سوال اینجا پیش میاد که چطوری میشه فهمید بویی که واژنتون میده طبیعیه یا نه؟ راه حلش اینه که کمی وقت بذارین با بوی خودتون آشنا بشین که وقتی تغییر کرد به راحتی متوجهش بشین. بویی که به شما این هشدار رو میده که مشکلی پیش اومده معمولا همراه علائم دیگری مثل خارش، تاول، ترشح چرک یا احساس درد در هنگام ادرار هست. چند تا از بوهایی که باید مواظبش باشین اینها هستن:

١) بوی ماهی‌مانند
ایده‌ی این‌که واژن بوی ماهی میده ممکنه چیزی باشه که پسرای مدرسه‌ای برای اذیت و آزار دخترای تو کلاسشون استفاده میکنن [منظورش مدرسه‌های تفکیک جنسیتی ما نیس، خیالتون راحت!] اما اگه شما متوجه چنین بویی شدین این بو میتونه نشونه‌ی یه مشکل پزشکی واقعی باشه. بوی شدید ماهی اون پایینا (سمت واژن) میتونه نشانه‌ی عفونت واژنی باشه (BV یا bacterial vaginosis که به معنی عفونت به علت رشد زیاد باکتری در ناحیه واژنه) که عفونتی مربوط به عدم توازن میزان باکتری‌های واژن یا تریکومونیاسیس (trichomoniasis یک نوع بیماری عفونی که از تک سلولی‌هایی به اسم Trichomonهای واژنی به وجود میان) که این یک بیماری قابل انتقال جنسی معمولی و قابل درمان است (STI یا همون sexually transmitted Illness). هر دوی این عفونت‌ها بوی ماهی‌مانندی به جا میگذارند، که گاهی با ترشح چرک سفید یا خاکستری‎ای همراه است که هر دوی اونها با استفاده آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک قابل پاک‌سازی‌اند.

٢) بوی فلزمانند
داشتن این بوی فلزمانند، درست بعد از پریود شدن کاملا معمول هست یا وقتی که بذارین شناگر کوچولوی شریک جنسیتون (کیر) وارد واژنتون بشه هم کاملا این بو طبیعیه. چون هر دو باعث تغییر میزان ph واژن شده و بوی واژن رو تغییر میدن. داشتن این بوی فلزمانند باید موقتی باشه و اگه مدت زیادی بعد از تموم شدن پریودتون متوجه این بو شدین حتما این موضوع رو با دکترتون در میون بذارین.

٣) بوی مخمر مانند یا بوی نان
عفونت‌های مخمری (عفونت‌های مربوط به ماده‌ی لزج داخل واژن که واژن رو مرطوب نگه میداره) معمولا از خودشون بویی به جا نمیذارن ولی شما میتونین از نشانه‌های دیگه‌ای به بوجود اونا پی ببرین، نشونه‌هایی مثل ضخیم شدن پوست، ترشح چرک سفیدرنگ و یا خارش. در برخی از موارد این عفونت‌های مخمری میتونه کمی بویی شبیه کپک نان بده و به شما این اخطارو بده که اون پایین یه جای کار میلنگه. این بو میتونه به شما توی تمییز و تشخیص عفونت مخمری از عفونت باکتری‌های واژنی یا سایر عفونت‌های دیگه کمک کنه.

٤) بوی رطوبت و عرق
اگه واژنتون کم و بیش بوی عرق و رطوبت بیشتری نسبت به بقیه اوقات میده این به این معنیه که داشتین بیشتر عرق میکردین یا لباس زیر تنگی پوشیدین که فضایی برای رد شدن و جریان یافتن هوا نداشته. شستن واژنتون با صابون ملایم و هر از چند گاهی لباس‌های آزاد و گشاد پوشیدن باید همه چیز رو به حالت سابق خودش برگردونه ولی این بو اصلا به این معنی نیست از نظر پزشکی مشکلی براتون پیش اومده.

٥) بوی گندیدگی
اگه یهویی دیدن واژنتون بوی یه کیسه زباله کهنه رو میده در اولین فرصت برین و به دکترتون مراجعه کنین چون نشونه‌ی اینه که تامپون شما، توی واژنتون فرو رفته و سرش گم شده — این اتفاقیه که بیشتر از اونی که تصورشو کنین برا همه پیش میاد اگه سوالی در این باره داشتین میتونین به این سایت مراجعه کنین — تامپون میتونه به راحتی در نزدیکی بالای واژن گیر کنه ولی تا پیداش کنین سرجاش میمونه و معمولا بالاتر نمیره پس نگران نباشین یهو سر از قسمت‌های دیگه بدنتون درنمیاره.


این ٥ بویی که بهشون اشاره شد ممکنه نشونه‌ی این باشن که اون پایین یه خبرایی هست ولی عوامل دیگه ای هم روی بوی شما تاثیر میذارن. طبق نوشته‌های 'گاتفایرد': «اکثر خانم‌ها بعد از دوره‌ی پریودشون میفهمن یه بوی متفاوتی میدن» معمولا ph واژن کمتر از ٤/٧ هست که یعنی واژن به طور طبیعی در قسمت اسیدی شاخص ph قرار میگیره در طی پریود — خون قاعدگی که ph نزدیک به ٧/٤ داره — میزان اسیدی بودن واژن رو تغییر داده و باعث تغییر بوی اون میشه و همچنین اسپرم هم phای نزدیک به ٨ داره پس خود سکس هم میتونه باعث تغییر بوی واژن بشه.

ولی خبر خوب اینه که چیز زیادی واسه تمییزی واژن یا متعادل نگه داشتنph واژنتون نیاز ندارین. همونطور که گاتفایرد در مقالش میگه: «واژن مثل خودش میتونه اتوماتیک خودشو تمییز بکنه» خود واژن به صورت طبیعی موادی رو ترشح میکنه تا جرم‌ها و باکتری‌ها رو از بدنتون خارج کنه پس حتی بدون نیاز به مداخله، خودش به خوبی میتونه همه چیز رو تمییز نگه داره. ولی باید بدونین که دوش گرفتن زیاد باعث تغییر تعادل باکتری‌های واژن میشه (که اصلا چیز خوبی نیست). معمولا مقدار کمی آب گرم و صابون ملایم میتونه همه چیز رو خوش بو نگه داره. اما اگه عجله دارین یه پاک کننده بدون الکل که ph کنترل شده‌ای داره واسه خودتون تهیه کنین.

آخرین توصیه: هیچ وقت از لباس زیر‌هایی که از الیاف مصنوعی ساخته میشن استفاده نکنین چون باعث نگه داشتن بو و عرق کردن میشن. پارچه نخی یه راه حل مناسبه. یکم به اون دوست طبقه پایینیتون (واژن) جای نفس کشیدن بدین تا بتونین به خوبی با هم کنار بیاین.


✒️منبع: davidwolfe.com/how-your-vagina-should-smell

1 ❤️

2018-04-08 10:49:24 +0430 +0430

By Amy Marturana | July 28, 2016

بوی واژن، مسئله‌ایه که میتونه باعث ایجاد یه اضطراب جدی در زنان بشه. نگرانی از اینکه شریک جنسی شما به خاطر بوی واژنتون از شما ناراحت بشه و از شما دور بشه، یا این‌که آیا این بو، نشونه‌ی یه چیز وحشتناکه؟ آیا شما باردار هستید؟ آیا دچار اختلالات جنسی هستین؟ یا آیا شما بیماری خاصی دارین؟ که البته این طبیعیه که شما تا حدی نگران این جور مسائل باشید.

اما حقیقت اینه که بوی واژن شما در طول زمان تغییر میکنه و ثابت نیست. بعضی از تغییرات باعث نگرانی میشن مثل بوی ناگهانی و ناخوشایند واژن. اما این بو میتونه به طور طبیعی بر اثر عوامل مختلفی تغییر کنه. از مقدار عرق کردن و میزان اضافه وزنتون گرفته تا چرخه قاعدگی و نحوه پریودیتون.

وقتی زنان متوجه این تغییرات میشن، دچار اضطراب و نگرانی زیادی میشن، درست مثل این‌که زمانی که یک شریک جنسی جدید پیدا کردن یا زمانی که شریکشون بهشون خیانت میکنه. توی این زمانه که زنان شروع میکنن به تطبیق دادن خودشون با شرایط جدیدی که پیش اومده و شروع میکنن به غرولند کردن و شکایت از وضعیتی که حتی ممکنه کاملا طبیعی باشه.

دکتر "مایکل کاکوویچ (Michael Cackovic)"، متخصص درمانی در مرکز پزشکی ایالت ویسنر اوهایو، به نشریه SELF اینطور میگه:

بعضی از این بوها، میتونه نشانه و علامت بروز عفونت باشه ولی سایر تغییرات در این بوها به احتمال زیاد کاملا طبیعیه.


اینجا ٥ چیز رو بررسی میکنیم که بوی واژن شمارو تغییر میده. (و آناناس جزوشون نیست!)

١) عرق
خوشبختانه یا متاسفانه، غذاهای شیرین در بویی که واژن شما میده، تاثیری ندارن. اما خوردن غذاهایی مثل کلم یا سیر، میتونه بوی عرق شمارو تغییر بده. پس عرق کردن شما میتونه به صورت غیر مستقیم، بوی واژن شما رو تغییر بده. بر اساس یادداشت‌های کاکوویچ، بویی که بر اثر تعریق ایجاد میشه، فقط باید حدود چند ساعت طول بکشه.

٢) چرخه‌ی قاعدگی
وقتی که شما در چرخه‌ی قاعدگی خودتون قرار میگیرید، بوی واژن شما به دلیل تغییرات هورمونی تغییر میکنه. دکتر کاکوویچ میگه: «افزایش ناگهانی میزان استروژن و پروژسترون در بعضی نقاط و نحوه قرارگیری شیب تغییرات آنها در این نقاط خاص باعث تغییر در بوی واژن شما میشه. اگرچه این تغییرات معمولا به قدری ضیف هستن که شما متوجه اون نمیشید. البته در زمان پریودی، به لطف بوی خون قاعدگی، بوی واژن شما، به طرز چشمگیری تغییر میکنه.»
دکتر فهیمه ساسان (Fahimeh Sasan)، استاد گروه زنان و زایمان، زنان، و علم تولید مثل در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینای، در مصاحبه با نشریه SELF اینطور گفت:
«بوی خون جدید در زمان پریودی و بوی خون قدیمی باقی مانده در واژن، با هم ترکیب میشن و بر روی بوی واژن تاثیر میذارن. هنگامی که شما به پایان دوره پریودی خودتون نزدیک میشین مقداری از خون در واژن شما باقی میمونه و قبل از خارج شدن، در واژن سفت و خشک میشه.»

٣) عفونت
علتی که بیشترین تغییر رو در بوی واژن شما میده، عفونت مخمر (رشد قارچ) مثل کلامیدیا(chlamydia) یا تریکومونیا(trichomoniasis)، یا عفونت باکریایی مثل واژینوس باکتریایی (bacterial vaginosis) است. هر زمان که تعادل طبیعی باکتریایی یا PH واژن شما تغییر میکنه، منجر به تغییر بوی واژن میشه. اگر این بو، با عواملی مثل سوزش، خارش، درد یا تغییر در ترشحات بود، حتما برای معاینه به دکتر متخصص خودتون مراجعه کنید.

٤) محصولات جدید حمام
دکتر کاکوویچ میگه: «تغییر بوی واژن در افرادی که از یک صابون و موادشوینده استفاده میکنن، نسبت به افرادی که از صابون و موادشوینده متفاوتی استفاده میکنن، کمتر است. در حقیقت اولین چیزی که دکتر کاکوویچ، از بیمارانی که به اون مراجعه کردن و از بوی واژن شکایت میکنن اینه که آیا به تازگی موقع دوش گرفتن، صابون، شامپو یا مواد شوینده خودشونو تغییر دادن یا نه. با عوض کردن و تغییر دادن مواد شوینده و صابون، به دلیل تغییر PH، بوی واژن هم تغییر میکنه.»

٥) اسپرم ـ مایع منی مردان
اسپرم میتونه PH واژن رو به سمت قلیایی تغییر بده، به همین علت بوی واژن به سرعت تغییر میکنه.
دکتر فهیمه ساسان، در این باره میگوید: «اگر چه بیشتر اسپرم یا مایع منی، بعد از سکس از واژن خارج میشه، اما معمولا مقداری از اون، توی واژن باقی میمونه و باعث تغییر بوی واژن میشه. البته این مضر نیست و این بو هم پس از چند ساعت و دوش گرفتن از بین میره.»


✒️منبع:
self.com/story/5-things-that-can-actually-change-the-way-your-vagina-smells

1 ❤️

2018-04-08 10:50:04 +0430 +0430

با همه این اوصاف گفته میشود نوعی عطر با اسفاده از بوی واژن زنان هم موجود است که الگوی تصویری برند آن نیز به شکل و شمایل کص اشاره دارد.

1 ❤️

2018-06-06 00:37:54 +0430 +0430

مطلب عالی و مفید

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «