آیا پورن واقعا یک معضل است؟

1400/09/12

آیا پورن واقعا یک معضل است؟

در سال 2016 تحقیقی را خوانده بودم که نشان میداد خیلی از مردان جوان بعد از یک دهه دسترسی به اینترنت پر سرعت به خاطر تماشای بیش از حد پورن دچار اختلال نعوظ شده اند. این مقاله در مجله time چاپ شده بود که در آن از طرف مردهایی که دچار اختلال نعوظ شده بودند نقل قول هایی مثل “اگر میخواهید سکس بیشتری داشته باشید پورن را کنار بگذارید” ، “ترک پورن یکی از مفید ترین کارهایی است که مردم می توانند برای زندگی جنسی شان انجام دهند.” گفته شده بود. در ادامه این مقاله به تحقیق های مختلفی در مورد اینکه پورن نقش زیادی در بروز اختلال نعوظ مردان زیر 40 سال دارد اشاره میشود و نتایج آن را به تحقیق دیگری که نشان میدهد نوجوانان زیادی به طور مرتب پورن تماشا میکنند مرتبط میکند. ولی (شما هم با من تکرار کنید) ارتباط بین دو موضوع به معنی علت و معلول بودن آنها نیست!

شکی نیست که آمار اختلال نعوظ و همچنین میزان تماشای پورن در حال افزایش است ولی آیا این دو مسئله واقعا به هم مرتبط اند؟ آیا پورن واقعا باعث مشکلات نعوظ میشود؟

بگذارید خیالتان را راحت کنم ، روی این موضوع به اندازه ی کافی تحقیق نشده تا ثابت بشه ارتباط مستقیمی بین پورن و اختلال نعوظ وجود دارد. به ازای هر تحقیقی که نشان میدهد پورن برای سلامت جنسی مضر است تحقیق دیگری وجود دارد که ادعا میکند پورن برای زندگی جنسی و سکس مفید است! احتمالا هر دو این تحقیقات درست هستند ، درست همان قدر که “پورن معلم خوبی برای آموزش جنسی نیست” حرف درستی است ، “حداقل پورن از هیچی بهتره و یه جورایی آموزش جنسی محسوب میشود” هم حرف بیراهی نیست.
خلاصه اینکه بین محققان و روان شناسان بر سر این موضوع اختلاف نظر زیادی ( که گاهی اوقات به خشونت هم کشیده میشود!) وجود دارد چون خیلی از اطلاعات در دسترس کاملا باهم متناقض اند. مثلا هیچ اتفاق نظری در مورد اینکه پورن میتواند به عادت روزمره و حتی اعتیاد تبدیل شود وجود ندارد. خیلی از متخصصان سکس برجسته مثل “جان گاتمن” در مورد اینکه پورن چطور میتواند به صمیمیت و نزدیکی افراد (به خصوص زوج ها) آسیب بزند مقالاتی منتشر کرده اند.

تا اینجا تحقیقات چه چیزی به ما نشان میدهند؟
راستش را بخواهید اطلاعات زیادی در مورد تاثیر پورن در دسترس نیست ولی در مقابل اطلاعات زیادی در مورد اختلال نعوظ هست که از آنها آگاهیم (اخیرا هم مقاله ای در مورد بیست عامل کمتر شناخته شده اختلال نعوظ منتشر کرده بودم).در نهایت اگر مواردی مثل مشکلات جسمی و پزشکی خاص را فاکتور بگیریم عواملی مثل اضطراب ، کمبود تجربه ، مهارت و دانش جنسی و درگیری که شخص در نوجوانی و جوانی نسبت به گرایش جنسی اش دارد میتواند باعث اختلال نعوظ در مردان جوان شود. سلامت روان هم نقش خیلی مهمی در اختلال نعوظ دارد ، مححقان اغلب افسردگی و اختلال نعوظ را به هم مرتب میدانند. سکس اغلب عجیب و گیج کننده است و استفاده از پورن برای ابراز تمایلات جنسی هم کاملا رایج است ، به خصوص در بین مردان جوان ، برای همین پورن میتواند نشانه ای از اختلال نعوظ باشد نه عامل آن.
از طرفی نبود آموزش جنسی با کیفیت در مدارس هم میتواند در این مسئله نقش داشته باشد.متاسفانه اغلب معلم های کلاس های آموزش جنسی صلاحیت اینکار را ندارند و اطلاعات و باور های غلط و دست و پا شکسته خودشان را وارد ذهن های آسیب پذیر نوجوان ها میکنند. آموزش جنسی با محوریت خودداری از سکس ( تشویق نوجوان ها به پرهیز کامل از سکس ) خودش میتواند یکی از بدترین و آسیب زننده ترین چیزهایی باشد که میتوانیم به نسل جوانتر آموزش دهیم. حتی آموزش های جنسی هم که به اصطلاح “آزاد” و"روشن فکر" هستند فقط روی جنبه فیزیکی رابطه جنسی تمرکز میکنند و توجه زیادی به عواقب عاطفی و احساسی آن نمیشود . شرط میبندم در مورد مسائلی مثل رضایت جنسی هم چیزی در مدارس آمریکا به نوجوان ها آموزش داده نمیشود.

بی لطفی است اگر یکسری مسائل را در دفاع از پورن ننویسم. مثلا شاید خیلی ها فرض کنند مردانی که پورن تماشا میکنند رفتار نامناسب و منفی ای نسبت به زنان دارند در حالی که در واقعیت اینطور نیست. تحقیقی که در سال 2016 انجام شده نشان میدهد کسانی که پورن تماشا می کنند دیدگاه مثبت و برابری طلبانه تری نسبت به زنان در مقایسه با بقیه دارند.
در روابط دگرجنس گرایانه هم گفتگو و ارتباط صادقانه در مورد تماشای پورن معمولا باعث بهبود رضایت جنسی زوج ها میشود نه کاهش آن. چیزی که باعث ایجاد تنش در رابطه میشود پنهانکاری و فریب در خصوص عادت تماشای پورن است.

در تحقیق عصب شناسی ای که در سال 2015 انجام شد هیچ شواهدی از فعالیت مغز بدست نیامد که نشان دهنده ی اعتیاد آور بودن پورن باشد ، برای همین بهتر است عادت تماشای پورن در قالب یک عمل “وسواس و اجبار گونه” بررسی شود که در این صورت پیچیدگی های روان شناسی بیشتری هست که باید بررسی شوند.
هنوز زمان بیشتری لازم است تا شواهد محکمی بدست بیاید تا ثابت شود آیا پورن واقعا مضر هست یا نه و یا هر دو (که نظر شخصی خودم هم هست). پس تا آن زمان بهتر است خیلی وسواس به خرج ندهیم. پورن بخشی از جامعه ما، فرهنگ ، روان شناسی و روش ابراز هنر است چون همیشه بخشی از زندگی ما بوده و خواهد بود.

منبع

6710 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-12-04 10:44:29 +0330 +0330

↩ Fantax
معضل نمیدونم ولی ببینید من دیروز یه فیلم میدیدم که یه پیرمرد بود که تو طول فیلم چند تا از دخترهای یک دبیرستان رو کون کرد و بعد هم چند تا از معلمهای زن دبیرستان رو کون کرد.

شک نکنید تو ایران هم چند سال دیگه سکس پیرمردها با دخترهای جوون عادی میشه و حتی الان هم هست اما بیشتر پولدارها از جمله دایی بزرگ خودم

البته الان هم پیرمردهای متمول زنهای سی چهل ساله رو در ازای پول کون میکنند ولی دهه آینده چه شود


4 ❤️

2021-12-05 19:41:15 +0330 +0330

ممنون از تایپیک تون و دیگر مطالب مفیدی که بارگذاری می کنید .
به نظرم تغذیه سالم (و تاثیر مواد تراریخته) نکته ای هستش که در اکثر تحقیقات صورت گرفته روی جسم و ذهن انسان ازش چشم پوشی میشه .

1 ❤️

2021-12-13 04:15:02 +0330 +0330

👌 😎

1 ❤️

2021-12-21 09:30:07 +0330 +0330

↩ equa_dream
الان معضل خونه ما و فامیل ما اینه که از بس سریالهای خارجی دیدن دیگه ماشالله لخت بودن باکلاسی محسوب میشه و کی فکر میکرد من مادرمو با شورت و سوتین ببینم. تلوزیون خانه ما هم که همیشه تو قابش زنهای ولنگ و باز نشون میده و الان همه کشف حجاب کردند و تو خونه هم دامنها همه کوتاه و جدیدا هم لباسهایی میپوشند که چاک سینه هاشون پیداست و … مسلما این سریالها و تصاویر تاپیر گذار بوده و پورن دیگه نمیدونم ولی پورن هم عادی میشه




2 ❤️

2021-12-26 13:27:15 +0330 +0330

پورن در هر حال باعث تنوع طلبی میشه و مفید نیست

0 ❤️

2021-12-30 11:49:13 +0330 +0330

↩ PARISASHAHVANI
خونتون شعبه ای از بهشته که

0 ❤️

2021-12-31 02:31:27 +0330 +0330

پورن ابزار هنره؟ شوخی میکنی دیگه؟
کثافت و گند کل صنعت پورن و روسپیگری با هیچ آب و وایتسکی قابل شستشو نیست.

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «