امنیت سکس در شرایط کرونا

1399/08/20

↩️ بازیابی شده

متأسفانه تا آنجایی که به گسترش کرونا مربوط می‌شود سکس در پوزیشن سگی(Doggy) ایمن‌تر از سکس در پوزیشن روبرو(Missionary) نیست
در اینجا پرسش‌های مربوط به این ‌که آیا سکس امن در دوران فاصله‌گیری اجتماعی امکان‌پذیر است یا خیر پاسخ داده شده است:

از: Carina Hsieh
در: Jul 7, 2020

♦ برخی از مردم باور دارند که در زمان گسترش ویروس کرونا، سکس به همراه زدن ماسک در پوزیشن سگی به این دلیل که بر روی صورت هم تنفس نمی‌کنند امن‌تر از سایر پوزیشن‌ها مانند سکس به همراه زدن ماسک در پوزیشن روبرو(Missionary) است.

♦ اگرچه این عقیده که چون روی صورت هم تنفس نمی‌کنید پس در امان هستید به نظر منطقی می‌آید، راه های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که ذرات تنفسی در هنگام سکس از بدن یک فرد به بدن دیگری منتقل شود .حتی اگر شما تمام احتیاط های لازم را بعمل آورده و حتما ماسک بزنید.

♦ دکترها هنوز توصیه میکنند که درون خانه هایتان بمانید و برای ارضا شدن از ویبراتور {لرزاننده} استفاده کنید، خود ارضائی کنید و یا از طریق اینترنت سکس مجازی داشته باشید به جای اینکه بیرون بروید و با دیگران سکس واقعی انجام دهید.

♦ این غیر ممکن است که بتوانید فاصله اجتماعی {1.8 متر} را در هنگام سکس رعایت کنید حتی اگر ماسک و عینک بر صورت داشته باشید و در فضای آزاد اقدام به سکس کنید.

ماسک بر چهره داشتن نه تنها توسط مرکز کنترل امراض توصیه شده است بلکه برای حفظ دیگران از مبتلا شدن به بیماری مسئولانه‌ترین کار است. متاسفانه در این اواخر ایالات زیادی شروع به باز کردن مراکز اجتماعی کرده‌اند و قوانین قرنطینه آسانتر شده است و برخی از مردم نیز از خانه‌هایشان خارج شده‌اند تا به دیدن شریک‌های جنسی بروند که با آنها در قرنطینه نبوده‌اند (برای این که مطلب را واضح عنوان کرده باشیم: به هیچ عنوان این کار را توصیه نمی‌کنیم)

پنج نفر که در این اواخر با داشتن ماسک بر چهره اقدام به سکس کرده‌اند در مصاحبه‌ای با cosmopolitan تجربیاتشان را تعریف کرده‌اند. [در این راستا میتوانید بنگرید به تاپیک سکس با ماسک جهت پیشگیری از کرونا] و بعضی از آنها گفته بودند که به علت کمتر کردن میزان تنفس بر روی چهره‌ی طرف مقابل به جای پوزیشن روبرو از پوزیشن سگی استفاده کرده بودند. این حرفها ما را به فکر انداخت، آیا وقتی سخن از ویروس COVID-19 باشد استفاده از پوزیشن سگی ریسک آلوده شدن را کاهش می‌دهد؟ برای یافتن پاسخ به این پرسش از چند دکتر پرسیدیم که آیا سکس در پوزیشن سگی از سکس در پوزیشن روبرو امن‌تر است؟

آیا این که صورتمان رو به روی یکدیگر نباشد در میزان امنیت ما در برابر کوید COVID-19 فرقی دارد؟ و یا اینها همه‌اش تلاش بیهوده است زیرا ابری که از ذرات تنفسی ما تشکیل شده در فضای یکسانی که هر دو در آن نفس می‌کشیم پخش شده است؟
متخصصین در این باره چنین گفتند:

نخست به مهمترین پرسش پاسخ می‌دهیم: آیا خارج شدن از خانه و سکس با یک شریک جنسی جدید، ایمن (کار درستی) است؟
متنفریم که اینگونه بگوئیم؛ اما خیر! خانم دکتر ‘نسوچی-اوکیکی-ایگبوکو’ (Dr. Nesochi Okeke-Igbokwe) یک پزشک اداره‌ی بهداشت نیویورک توضیح داده‌ است که:

«دور شدن از نظر فیزیکی اینقدر که ذرات تنفسی وارد بدن دیگری نشود در هنگام سکس اصلا امکان‌پذیر نیست. هر نوع تماس جنسی با یک شریک جنسی جدید در طول دوران قرنطینه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. با این وجود حقیقت آن است که بعضی از مردم حتما در دوران قرنطینه با شریک های جنسی جدید سکس خواهند داشت. داشتن هر نوع تماس با یک شریک جنسی تازه در این روزها (به دلیل احتمال آلودگی به ویروس COVID-19) به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.»

کاملا درک می‌کنم — واقعاً باعث ناراحتی است که بشنویم مسئولانه‌ترین کار ممکن این است که به هیچ عنوان در زمان قرنطینه سکس نداشته باشید، اما وقتی ریسک‌های این کار را در نظر بگیرید (ابتلا و مرگ) واقعاً ارزشش را ندارد!

سکس با یک شریک جنسی جدید می‌تواند برای شما و شریک جنسی شما خطرناک باشد، در ضمن تمام کسانی که با شما و شریک جنسی‌تان در تماس هستند نیز در ریسک خطر آلودگی (از طریق ذرات تنفسی فرد آلوده به بیماری کرونا) قرار می‌گیرند.

دکتر ایگبوکو توضیح دادند که صرف نظر از هر نوع پوزیشنی که شما در آن اقدام به انجام سکس کنید بدنهای شما به فاصله نزدیکی از هم قرار می‌گیرند و امکان تنفس ذرات تنفسی یک فرد توسط فرد دیگر و انتقال بیماری وجود دارد.


اگر در تلاش هستید تا تنفس بر روی صورت یکدیگر را در هنگام سکس به حد اقل برسانید، آیا پوزیشن سگس از پوزیشن روبرو برایتان امن‌تر است؟

ممکن است فکر کنید دور بودن صورت‌هایتان از یکدیگر در پوزیشن سگی در مقایسه با رو در رو بودن صورت‌هایتان در پوزیشن روبرو باعث می‌شود در امنیت باشید. اما بدانید که هنوز می‌توانید ذرات تنفسی یکدیگر را از هوا تنفس کنید، حتی اگر چهره‌هایتان رو به یکدیگر نباشد. به یاد داشته باشید که در هنگام سکس ممکن است درگیر هیجان شوید و با سرعت بیشتری سکس کنید که در نتیجه با سرعت بیشتری نفس خواهید کشید. جیغ کشیدن، ناله کردن یا حتی داد زدن در طول سکس می‌تواند ذرات تنفسی زیادی را در هوا و به سمت شریک جنسی شما پراکنده کند. این ذرات به آسانی قابلیت انتقال ویروس و بیماری‌زایی را دارند.

خانم دکتر ایگبوکو همچنین می‌گوید:

«با وجود این که پوشیدن چهره‌تان با ماسک اضافه کردن یک لایه امنیتی است وقتی اینقدر به یک انسان از نظر مسافت نزدیک هستید هنوز مقدار زیادی ریسک آلودگی به بیماری وجود دارد. حالا چهره‌ی شما به هر سمتی که می‌خواهد باشد.»

حتی اگر چهره به چهره هم نباشید، می‌توانید مقداری زیادی ذرات تنفسی آلوده به ویروس را به یکدیگر انتقال دهید

اگر قرار باشد کسی بین سکس در پوزیشن سگی با ماسک و سکس در پوزیشن روبرو با ماسک یکی را انتخاب کند قدم اول این است که هر دو طرف سکس این را کاملاً بدانند که در هر پوزیشنی حتی با ماسک به دلیل فاصله‌ی بسیار کم با شریک جنسی‌تان خطر انتقال ویروس وجود دارد. مخصوصاً اگر این شریک جنسی، یک شریک جنسی جدید باشد و نوع پوزیشن انتخابی تاثیری در این مورد ندارد.

خانم دکتر اینچنین می‌گوید:

«با دانستن این مطلب باید اضافه کنیم که شاید در پوزیشن سگی به همراه با ماسک ریسک ابتلا شدن به مقدار بسیار ناچیزی کمتر باشد زیرا نسبت به پوزیشن روبرو مدت زمان بسیار کمتری را به صورت چهره به چهره می‌گذرانید»

حالا خودمانی بگوئیم؛ اگر شما برای یک سکس توافقی بین پوزیشن سگی با ماسک و پوزیشن روبرو با ماسک حق انتخاب داشته باشید… این حق انتخاب را هم دارید که اصلاً با یکدیگر سکس یا ملاقات نکنید!
اگر این فکر که هر کسی شما یا شریک جنسی‌تان یا کلا هرکسی که ممکن است به هر دلیلی ملاقات کنید برایتان ریسک آلوده شدن به COVID-19 و مرگ را دارد، نمی‌تواند شما را برای یک مدت دیگر از سکس رو در رو، دور نگه دارد پس وقت آن است که اولویت‌هایتان را دوباره دسته‌بندی کنید!


آیا سکس در پوزیشن سگی در فضای باز امن‌تر از سکس در داخل خانه است؟
پاسخ به این پرسش واقعاً سخت است، زیرا هیچکس دقیقاً نمی‌داند که یک فرد چه مقدار ذرات تنفسی را در هر بار تنفس به اطرافش پراکنده می‌کند و این قطرات بسیار ریز تا چه زمانی در هوا معلق می‌مانند.
خانم دکتر ‘کیمبرلی لنگدون’ (Dr. Kimberly Langdon) از Medzino یک سرویس خدمات پزشکی و دارویی آنلاین، توضیح داده است که:

«بهتر است که سکس در فضای آزاد انجام شود یا یک پنکه‌ی روشن در حالی که مسیر هوا را به سمت یک در یا پنجره‌ی باز رو به بیرون هدایت می‌کند در هنگام سکس در کنارتان باشد... با این حال حتی اگر ماسک زده باشید یا حتی در فضای آزاد در پوزیشن سگی هم سکس کنید باز هم خطر آلودگی به کرونا وجود دارد... چشم‌های شما می‌توانند به آسانی پذیرای ذرات تنفسی معلق در هوا و آلوده به ویروس کرونا باشند حتی اگر بینی و دهان شما با ماسک پوشیده شده باشد. درضمن ذرات تنفسی می‌توانند روی پوست بنشینند و به فرد دیگری منتقل شوند. این بهتر است که بلافاصله پس از سکس دوش بگیرید و به این انتخاب که تا پایان دوران بیماری کرونا از سکس صرفه نظر کنید هم فکر کنید یا تا زمانی که واکسن کرونا ساخته شود و ثابت شود که افراد واکسینه شده در برابر کرونا ایمن هستند برای سکس صبر کنید.»

فقط سناریویی را تصور کنید که شما و شریک جنسی‌تان عینک بر چشم دارید، ماسک بر صورت دارید، کاملاً لباس پوشیده هستید و فقط جلوی شلوارتان برای خروج کیر و وارد شده آن به کُس باز است، در فضای باز هم هستید، با تمام اینها باز هم کاملاً از ریسک و خطر آلودگی به کرونا در امان نیستید.

دکتر لنگدون می‌گوید:

  • «ویروس کرونا می‌تواند در مدفوع انسان مبتلا به کرونا نیز وجود داشته باشد و اگر پیش از سکس کامل دوش نگرفته‌اید احتمال وجود آن بر روی پرنیوم (ناحیه بین سوراخ کُس و کون) وجود دارد»

اگر من و شریک جنسی‌ام هردویمان آزمایش داده باشیم و مشخص شده باشد که به کرونا آلوده نیستیم و فقط زمانی خانه را ترک کنیم که به دیدن یکدیگر می‌رویم و رابطه‌مان نیز انحصاری باشد و فقط با یکدیگر باشیم آیا سکس داشتن برای ما در زمان کرونا خطری ندارد؟

بر خلاف آزمایشهایی که برای مشخص شدن آلوده بودن به بیماری‌های جنسی گرفته می‌شود که اگر آزمایش بدهید و بدنتان پاک باشد و بعد از آزمایش دیگر با کسی سکس نداشته باشید در زمان سکس با شریک جنسی جدید کاملاً ایمن هستید چون می‌دانید که در این مدت هیچ سکسی نداشته‌اید که شما را آلوده کند. ویروس کرونا در هر زمانی می‌تواند وارد بدن شما شود حتی زمانی که سوار بر وسیله‌ی نقلیه شده‌اید تا به منزل شریک جنسی‌تان بروید!

خانم دکتر ایگبوکو گفته است:

«نکته مهم این است که هر کدام از تست‌هایی که برای مشخص شدن ابتلای شما به ویروس کرونا گرفته می‌شود فقط این که آیا شما در زمان انجام تست آلوده بوده‌اید یا خیر را مشخص می‌کند.»

این به آن معناست که امکان دارد شما و شریک جنسی‌تان در موقع آزمایش دادن هیچ کدام آلوده به کرونا نباشید ولی بعداً در هر مکانی مثلاً زمانی که سوار بر مترو به قصد رفتن به منزل یکدیگر هستید در معرض ویروس کرونا قرار گرفته و به آن مبتلا شوید! اگر بعد از این که مبتلا شدید دوباره تست بدهید خواهید دید که این بار نتیجه آزمایش مثبت خواهد بود!
نکته دیگر آن است که بیشترین انتقال COVID-19 از طریق ذرات تنفسی انجام می‌گیرد، چون زیر نظر گرفتن این ذرات بسیار ریز بسیار سخت‌تر از سایر مایعاتی است که در حین سکس از بدن ترشح می‌شوند. پس ممکن است نتیجه آزمایش COVID-19 شما و شریک جنسی‌تان منفی باشد اما این به آن معنا نیست که شما کاملاً آزادید بدون ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا به سکس با یکدیگر بپردازید. چرا؟ چون هر کدام از شما ممکن است در زمان بین انجام تست و انجام سکس به کرونا مبتلا شده باشید! کرونا مانند بیماری‌های منتقل شده از طریق سکس نیست که اگر شما در بین دو تست سکس نداشته باشید وضعیت سلامتی‌تان در نتیجه هر دو آزمایش یکسان اعلام شود. بعد از تست‌های بیماری جنسی می‌توانید تصور کنید که شرایط جسمی‌تان تا لحظه‌ی دریافت نتیجه آزمایش به شرط انجام ندادن سکس در این مدت تغییری نکرده است. اما در ویروس کرونا ممکن است شما در لحظه‌ی دادن آزمایش به آن مبتلا نباشید اما وقتی نتیجه‌ی آزمایش را دریافت می‌کنید مبتلا شده باشید! برای این که دور بودن از منی و سایر ترشحات جسمی در هنگام سکس بسیار آسان‌تر از دور ماندن از ذرات تنفسی دیگران است. مخصوصا وقتی که از خانه خارج می‌شوید.


در طول مدت اپیدمی ویروس COVID-19 امن‌ترین سناریو برای سکس چیست؟ سکس در پوزیشن سگی در یک فضای باز خالی، مانند یک علفزار بزرگ در حالی که ماسک بر چهره دارید؟

خانم دکتر ایگبوکو اینچنین می‌گوید:

  • «آیا می‌خواهید ایده‌آل‌ترین سناریوی سکس در زمان کرونا را بگوییم؟ پاسخ این است؛ خودداری از انجام سکس یا در صورت تمایل شدید سکس از راه دور از طریق تماس تلفنی یا تصویری (سکسچت/سکستل/وبسکس و…)! نتیجه‌گیری نهایی این است که اگر می‌خواهید درگیر هر نوع رابطه‌ی جنسی شوید باید تمام تلاشتان را بکنید تا ریسک ابتلا به COVID-19 و گسترش آن را به حداقل برسانید.»

با وجود این که ماسکها یک لایه اضافی امنیتی هستند (و در ضمن ماسک زدن وظیفه اجتماعی شما نسبت به دیگران به حساب می‌آید) ماسک زدن مانند بستن کمربند ایمنی در مقایسه با نبستن آن است. مانند کمربند ایمنی ماسک‌ها نمی‌توانند امنیت کامل شما را تضمین کنند اما استفاده از آنها بهتر از استفاده نکردن از آنهاست.

خانم دکتر ایگبوکو می‌گوید:

«مهمترین نکته این است؛ انجام سکس دخولی نیاز به تماس فیزیکی بدنهای دو شریک جنسی دارد حالا چه درون خانه سکس کنید و چه در بیرون آن. دور شدن به اندازه‌ی کافی شما از یکدیگر (فاصله اجتماعی = 1.8 متر) فقط زمانی امکان دارد که سکس را از طریق مجازی انجام دهید.»

کلام آخر: چگونه می‌توانیم در دوران گسترش ویروس COVID-19 سکس امنی داشته باشیم؟

دکتر لنگدون می‌گوید حقیقتاً سکس در دوران کرونا به هیچ وجه امن نیست. با وجود این که هنوز هیچ مدرک علمی مبتنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق منی یا سایر مایعات بدن انسان که در زمان سکس ترشح می‌شود یافت نشده، کوید نوزده یا کرونا باید رسماً به لیست بیماری‌هایی که از طریق سکس منتقل می‌شوند اضافه شود. زیرا امکان منتقل شدن این ویروس در زمان سکس از یک شریک جنسی به شریک دیگر از طریق ذرات تنفسی وجود دارد و تنها چیزی که ویروس برای انتقال از یک فرد به فرد دیگر نیاز دارد بودن دو نفر در یک فاصله بسیار نزدیک به هم است.

سکس دقیقاً نقطه مقابل فاصله اجتماعی است… اگر برای سکس یک شریک جنسی جدید را انتخاب کرده‌اید احتمال مبتلا شدن شما به بیماری کرونا بیشتر است زیرا ممکن است این فرد به ظاهر سالم مبتلا به ویروس کرونا باشد ولی علائم ظاهری آن را نداشته باشد.

در یک سناریوی خیالی استفاده از ماسک N-95 و یک سپر شیشه‌ای محافظ صورت (shield) در هنگام سکس انتخاب‌های خوبی هستند اما هنوز هم کاملاً در مقابل این ویروس در امان نیستید. انجام کارهای سخت و انرژی‌بر در حالی که ماسک بر صورت دارید ممکن است مشکلاتی از قبیل تنگی نفس و سرگیجه یا حتی غش کردن بر اثر نرسیدن هوای کافی و تنفس دی‌اکسیدکربن موجود در بازدم خودتان برای شما به وجود بیاورد.
اما این اتفاقات فقط در صورت نفس‌نفس‌زدن‌های خیلی شدید پیش می‌آید. مثلاً نفس‌نفس‌زدن‌ها و عرق ریختن‌هایی که در هنگام سکس اتفاق می‌افتد نه در هنگامی که در اطراف قدم می‌زنید. اما تنفس با سرعت عادی دلیل و بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ماسک وقتی که می‌توانید ماسک بزنید نیست.

اگر شما با شریک جنسی که با او زندگی می‌کنید سکس دارید و خودتان، خودتان را قرنطینه کرده اید، احتمالاً مشکلی به وجود نمی‌آید اما این را هم باید بگوئیم که هر بار از خانه خارج می‌شوید احتمال دارد ویروس را با خود به خانه بیاورید!

دکتر لنگدون نتیجه گیری می‌کند که:

«پس بهتر است در حال حاضر از ویبراتورتان برای انجام سکس استفاده کنید (جلق بزنید).»
بفرمائید این هم نسخه دکتر! حالا بروید و برای خودتان یک ویبراتور جدید بخرید و این احساس خوب را داشته باشید که قرار است با تنها ماندن امن‌ترین سکس را تجربه کنید...

منبع:
https://www.cosmopolitan.com/sex-love/a33236083/safe-sex-positions-covid/

5320 👀
7 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-11-10 13:32:45 +0330 +0330

↩ mistrs_l
اوضا بسی به‌گایی‌ست!
همینم شاید تا حدی هرچن ناچیز از ریدمان بیشتر پیشگیری کند…

1 ❤️

2020-11-12 11:53:49 +0330 +0330

چی هست؟ امنیت؟

0 ❤️

2020-11-13 15:24:08 +0330 +0330

سکسی که توش لب نگیری، سینه هاشو نخوری، برات ساک نزنه، کسشو نلیسی، اصلا سکس نیست
ترجیح میدم صبر کنم واکسن بیاد بزنم بعد برم سکس کنم

1 ❤️

2020-11-14 00:26:14 +0330 +0330

جالب بود

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «