خشکی پوست کیر : آیا باید نگران باشیم؟

1400/09/17

خشکی پوست کیر : آیا باید نگران باشیم؟

پوست کیرتان هم درست مثل پوست دست یا بقیه اعضای بدن تان میتواند دچار خشکی شود و موجب خارش و پوست پوست شدن شود . اگر پوستتان خیلی خشک باشد امکان قاچ خوردن پوست ، التهاب و درد هم وجود دارد.

کیر عضو پیچیده و خاصی است ولی متاسفانه از مشکلاتی که برای بقیه بخش های بی اهمیت بدن مثل زیر بقل و آرنج اتفاق می افتد در امان نیست و خشکی پوست یکی از آنهاست

-چه چیزی باعث خشکی پوست کیر میشود؟
خشکی پوست کیر میتواند به دلایل مختلفی مثل حساسیت پوست های خاص به یکسری صابون ها و مواد شوینده ، جنس لباسی که میپوشید و یا بیگاری کشیدن از کیرتان اتفاق بیفتد!

علائم

پوست کیرتان میتواند مثل پوست بقیه مناطق بدن دچار خشکی شود و باعث خارش و پوست پوست شدن شود ، خشکی پوست شدید میتواند باعث ترک پوست ، التهاب و درد شود.

خشکی پوست میتواند تا سر کیرتان هم ادامه پیدا کند. اگر هم ختنه نشده احتمال خشکی پوست ختنه گاه تان هم وجود دارد.

دلایل رایج خشکی پوست کیر

عفونت قارچی

این واقعیت تلخی است ولی کیرتان هم ممکن است دچار عفونت قارچی شود! این عفونت در مردان معمولا (نه همیشه) به دلیل سکس با پارتنری که به عفونت قارچی مبتلاست اتفاق می افتد. علائم عفونت قارچی می تواند شبیه علائم خشکی پوست ، شامل قرمزی ، خارش و یا التهاب باشد. علائم بروز عفونت قارچی در کیر شامل ترشحات غلیظ سفید رنگ بین چین و چروک های پوست کیر ، نقطه های سفید کوچک روی کیر ، پوست پوست شدن و خارش است. (برگرفته از نتایج تحقیق Thaler در سال 2018)
کرم های ضد قارچ بدون نسخه معمولا عفونت های قارچی را سریعا از بین میبرند ، ولی به هر حال بهتر است که به پزشک هم مراجعه کنید (همچنین تا زمان درمان کامل عفونت تان بدون کاندوم سکس نداشته باشید). کسانی که پارتنرشان دچار عفونت قارچی است هم برای جلوگیری از عفونت دوباره شان بهتر است حتما تحت درمان قرار بگیرند.

بالانیت (التهاب سر کیر)

بالانیت به معنی التهاب سر کیر است که معمولا به دلیل عفونت های ویروسی ، باکتریایی یا قارچی به وجود می آید. بالانیت مشکل نسبتا رایجی است (3 تا 11 درصد مردان در زندگی شان حداقل یکبار آن را تجربه میکنند) ولی خوشبختانه با کمک دارو قابل درمان است.(برگرفته از نتایج تحقیق Wray در سال 2020)

اگزما

اگزما بیماری ای است که در پزشکی به اسم “درماتیت آتوپیک” شناخته میشود. کسانی که دچار اگزما هستند التهاب پوستی ای را تجربه میکنند که میتواند خشک ، قرمز ، خارش زا ویا قاچ خورده باشد. اگزما میتواند برای پوست کیر هم اتفاق بیفتد. روش های خانگی و داروهای موثر مختلفی برای درمان اگزما وجود دارد ، بهتر است درمان اگزما را عقب نیندازید چون خاراندن پوست خودش میتواند در ادامه باعث عفونت شود.

پسوریازیس تناسلی

پسوریازیس یک مشکل خود ایمنی است ، به این صورت که سیستم ایمنی بدن باعث تولید بیش از حد سلول های پوستی میشود ، در این وضعیت سلول های پوستی ای که باید در عرض چند هفته تولید شوند در عرض چند روز شکل میگیرند. این مسئله میتواند باعث ایجاد نواحی ضخیم ، قرمز و ملتهب روی پوست از جمله پوست کیر میشود. اگر پسوریازیس در نواحی تناسلی اتفاق بیفتد به آن پسوریازیس تناسلی میگویند. چندین روش مختلف از جمله داروهای موضعی ، تزریقی و خوراکی برای درمان پسوریازیس وجود دارد.(برگرفته از نتایج تحقیق Thaler در سال 2018)

لباس تنگ

اگر خیلی طرفدار پوشیدن شورت نیستید و از طرفی هم عاشق شلوار های جین تنگ هستید باید مراقب باشد چون این مسئله میتواند باعث خشکی پوست کیرتان شود. تماس دائم کیر با پارچه میتواند باعث ساییدن کیر شود که اگر با عرق کردن هم همراه باشد میتواند باعث التهاب پوست شود. پوشیدن لباس های تنگ حتی اگر شورت هم بپوشید میتواند باعث سایش کیر و تعرق شود .راه حل این مشکل پوشیدن شلوار های آزاد تر و شلوار هایی با جنس طبیعی مثل کتان است تا هوا راحت تر گردش پیدا کند.

صابون یا مواد شوینده

رنگ ها و عطرهایی که در بعضی صابون ها ، شامپو ها و مواد شوینده استفاده میشود میتواند برای پوست های حساس آزار دهنده باشد و باعث خشکی پوست در نواحی مختلف بدن شود. استفاده از صابون و پودر های ماشین لباسشویی بدون رنگ و عطر میتواند مشکل را حل کند. استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده های هم میتواند مفید باشد.

آلرژی

خشکی پوست در هر جایی از بدن میتواند به دلیل واکنش آلرژیک به عوامل حساسیت زا مختلف مثل صابون‌ ، پارچه ، غذا ، گرد و خاک ، مو و پرز حیوانات و… اتفاق بیفتد که در پزشکی به آن “درماتیت تماسی آلرژیک” میگویند. اگر اخیرا دچار خشکی پوست شده اید بهتر است آلرژیک بودن محصولاتی که اخیرا از آنها استفاده کردید را یکی یکی بررسی کنید تا ریشه مشکل را پیدا کنید ، در کل همیشه سعی کنید از محصولات ملایم و ضد حساسیت استفاده کنید.

خودارضایی یا سکس خشک و بدون روان کننده

کلید عشق و منبع ماجراجویی های جنسی خیلی از ما از همین اصطکاک دست و کیرمان شروع شده ، ولی اگر برای زمان طولانی بدون روان کننده خودارضایی کنید اصطکاک ناشی از اینکار میتواند باعث خشکی و التهاب پوست کیرتان شود که میتواند در ادامه باعث ورم ، درد ، خشکی یا پوست پوست شدن شود.

لوسیون و روان کننده های حساسیت زا

حواستان باشد که حساسیت به کرم ، لوسیون یا روان کننده ای که برای سکس یا خودارضایی استفاده میکنید هم میتواند باعث خشکی پوست کیرتان شود. امروزه روان کننده ها زرق و برق زیادی دارند و در انواع مختلفی از طعم ها ،رنگ ها و با اثرات مختلفی مثل خنک کنندگی ، گرم کنندگی و تحریک کنندگی بیشتر عرضه می شوند ، هر کدام از این مواد افزودنی میتواند برای پوست های حساس مناسب نباشد و باعث خشکی ، خارش ، سوزش و التهاب شود.

اگر دچار خشکی پوست کیر شدم باید چکار کنم؟

برای جلوگیری یا بهبود خشکی پوست کیر میتواند از همان روش های درمان خانگی ای که برای خشکی پوست نواحی دیگر بدن تان بکار میبرید استفاده کنید :
-استفاده از پودر لباسشویی ملایم و بدون رنگ و بو
-موقع حمام از صابون های خیلی قوی استفاده نکنید و به جای آن از صابون ها ملایم یا شوینده هایی که حاوی نرم کننده هستند استفاده کنید.
-با آب گرم دوش بگیرید نه داغ چون بیشتر باعث خشکی پوست میشود.
-نواحی ای که پوستتان خشک شده را تمیز و مرطوب نگه دارید.
-لباس هایی که در آنها عرق کرده اید را برای مدت زمان طولانی نپوشید

در خصوص سکس و سلامت جنسی تان هم به نکات زیر توجه کنید :
-برای سکس و خودارضایی به اندازه ی کافی از روان کننده استفاده کنید
-اگر روان کننده ای که از آن استفاده میکنید پوست تان را اذیت میکند آن را عوض کنید
-استفاده از کاندوم از انتقال عفونت قارچی و بیماری های جنسی به شما توسط پارتنرتان (یا پارتنرهایتان!) جلوگیری میکند.

خشکی پوست یا عفونت جنسی؟

خشکی پوست معمولا با روش های خانگی قابل درمان است. شاید شما هم هر موقع که چیز متفاوتی روی کیرتان می بینید با خودتان فکر کنید که ممکن است دچار عفونت جنسی شده باشید و این سوال برایتان پیش میاد که باید برای خشکی پوست به دکتر مراجعه کنم یا عفونت جنسی؟!
اگر دچار هر گونه علائمی از عفونت قارچی یا بالانیت (التهاب سر کیر) هستید حتما به پزشک مراجعه کنید.
اگر بعد از سکس بدون کاندوم متوجه برآمدگی هایی روی کیر ،درد هنگام سکس یا نعوظ ، سوزش ادرار ، زخم باز ، تاول های دردناک و خارشدار ، تب ، خستگی یا ترشحات غیر طبیعی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.
اگر تابحال دچار پسوریازیس و اگزما نشده اید ولی شک دارید که دارای علائم آنها هستید بهتر است برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

اگر هم به این شک دارید که چیزی روی کیرتان مشکل پوستی است یا عفونت جنسی بهتر است تا زمانی که از آن مطمئن شوید از سکس خودداری کنید.


منبع

9260 👀
10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-12-09 00:32:03 +0330 +0330

عالی بود 👌 😎

1 ❤️

2021-12-09 01:37:44 +0330 +0330

دوستانی که دچار این عارضه هستن دقت کنن که اگه خشکی پوست عمیق بشه و به تنه و ریشه بزنه و زیادی خشک بشه یهو میفته 😂😂😂
پس سعی کنید با صابون مناسب و روغن دار اقدام به فریضه ی خلق بفرمایید تا مدت بیشتری از وجودش بهرمند بشید✋✋✋

2 ❤️

2021-12-09 12:40:27 +0330 +0330

متاسفانه به خاطر جهل پدر و مادرهای ایرانی اکثر مردان ایرانی مبتلا به خشکی سر آلت (glans) و زودانزالی هستند.

البته ناقص سازی جنسی عوارض بسیار مهم دیگری مثل کاهش لذت جنسی و کاهش حساسیت سرآلت هم دارد.

2 ❤️

2021-12-12 19:01:52 +0330 +0330

↩ SirvanKHAN
گلنارا جنسشون خیلی اشغال شده یبار باهاش زدم دو روز بعد کیرم کنده شد افتاد با چسب برق چسبوندمش
خلاصه اینکه کیرم تو گلنار

0 ❤️

2021-12-12 19:06:23 +0330 +0330

↩ Haghe mard
علائم اون نوع خشکی آلت چیه؟ من قبلنا یجوری توی التم انگار میسوخت مخصوصا میخواستم ادرار کنم بیشتر میسوخت اما الان چند ساله نشده همینه یا فرق داره؟

منظورت چیه از ناقص سازی جنسی؟

0 ❤️

2021-12-13 07:49:09 +0330 +0330

↩ Artaxx22
ختنه مردان همانند ختنه زنان ناقص سازی جنسی است

0 ❤️

2021-12-13 12:25:01 +0330 +0330

↩ Haghe mard
فکر کردی ختنه نکردن خوبه؟
تا وقتی درست ختنه بشه یه نفر خیلیم خوبه اگه بد ختنع شه بله اشتباهه
همون پوست دور خودش کلی باکتری به وجود میاره باعث هزار نوع عفونت میشه
تمیز کردن سخته
به خاطر حرکت بیشتر پوست روی عالت باعث زودتر ارضا شدن میشه همین علانم مردم با زود ارضایی مشکل دارن چی میگی برادر

0 ❤️

2021-12-13 15:04:28 +0330 +0330

↩ Artaxx22
متاسفانه باورهای اشتباهی داری و حتی سعی نکردی تحقیق کنی. طبق تحقیقات هیچ تفاوتی در میزان عفونت ختنه شده و ختنه نشده نیست.

برخلاف باورهای شما موکوزی که ترشح میشه عملکرد دفاعی داره. با بریدن این بافت مخاطی، دیگر موکوز مرطوب کننده ترشح نمیشه

نبود foreskin (پیش پوست) که طبق سنت یهود بریده میشه باعث تحریک مداوم کلاهک آلت از طریق در تماس بودن مستقیم کلاهک با لباس زیر است.

زخیم شدن پوست glans و خشکی آن از آثار محافظت نشدن توسط پوست بریده شده است.

حساسیت glans و لذتی که میتونستی از آن ببری در حالت ختنه نشده به قدری زیاد است که در صورت تماس کلاهک الت با لباس زیر اذیت میشی و چشمات سیاهی میره. (دلیل دامن پوشیدن بعد از ختنه برای اذیت نشدن همین هست)

حساسیت کلاهک سالم رو میتونی با قسمت سفیدی چشم هات که توسط پلک ها محافظت میشه و به خاطر عفونت نکردن چشم ها هنوز بریده نشده مقایسه کنی.

1 ❤️

2021-12-13 17:20:50 +0330 +0330

↩ Haghe mard
اصلا فهمیدی حرفمو؟
میگم به خاطر وجود اون پوست تمیز نگه داشتن سخت میشه و در نتیجه باعث بوجود اومدن باتریو مریضی میشه
2 به خاطر حرکت بیشتر اون پوست دور آلت موقع سکس باعث زودتر ارضا شدن میشه که کیر میزنه تو سکس

0 ❤️

2021-12-13 18:22:46 +0330 +0330

↩ Artaxx22
مگه تا حالا سکس با کیر سالم و کامل رو تجربه کردی ؟ یا اینکه اصلا بعد بلوغ کیر سالم داشتی؟

1 ❤️

2021-12-13 21:02:44 +0330 +0330

همه ی کیرهای خشک دنیا تو نوشتنت،اول برو طرز نوشتن اصطکاک و استهلاک رو یاد بگیر بعد بیا مشاور شو

0 ❤️

2021-12-14 09:49:54 +0330 +0330

↩ مه آلود
اصلاح شد

0 ❤️

2021-12-21 09:02:45 +0330 +0330

↩ لَواشَکِ مَلَس
اره وقتی اذیتش میکنین اینم داره

0 ❤️

2021-12-31 17:34:44 +0330 +0330

ممنون از مطلب مفیدت
کاش از هر کدوم یه عکس میذاشتی که بدونیم کدومشو داریم
لامصب یه جایی هم هست ادم روش نمیشه بره دکتر

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «