<<نذری،یک سنت اشتباه>>

1393/08/16

ابراهیم غلام رضایی، رئیس اداره هیئات و تکایای مذهبی در اداره تشکل‌های دینی کل کشور گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار هیات به صورت رسمی در استان تهران و ۹۰ هزار هیات در کل کشور به ثبت رسیده است اما تعداد هیات‌ها بسیار بالا‌تر از این ارقام است به گونه‌ای که تنها هیات‌های به ثبت نرسیده و خانگی در تهران به بیش از ۲۲ تا ۲۳ هزار هیات می‌رسد. امسال نیز همانند سال‌های گذشته شهرداری با ارائه بن کارت‌های ۴۰۰ هزار تومانی البته با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی به حسینیه‌ها مردم را در برگزاری هیات‌های مذهبی کمک می‌کند.

وی می گوید: امسال دولت همانند سنوات گذشته و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، بابت نذورات محرم ۳۵ هزار تن برنج به قیمت ۳ هزار و ۶۵۰ تومان و ۳۰ هزار تن شکر سفید با بهای ۱۹۰۰ تومان بین هیات‌ها توزیع می كند. البته به اعتقاد بنده همه هیات‌ها در کل کشور باید به صورت مردمی اداره شوند و هیچ ارگانی نباید آن‌ها را یاری دهد و مردم نیز نباید از سازمان و یا ارگانی دولتی تقاضای حمایت داشته باشند و کلیه هیات‌ها در کل کشور باید ۵ رکن را رعایت کنند. اولین رکن این است که مسئول هیات از سوی هیات امنا انتخاب شود و رکن دوم حضور روحانی در هیات و مربی قرآن و مداح است و امسال رکن دیگری به ارکان قبلی اضافه شده و آن رابط فرهنگی است.

با این همه با توجه به این قیمت‌ها رقم تقریبی هر یک پرس قیمه ۴۵۰۰ تومان است و با احتساب آمار رسمی و هیئت‌های به ثبت رسیده در کل کشور و با فرض اینکه در هر هیئت ۲۰۰ نفر غذا داده می‌شود در یک شب هزینه احسان عاشقان امام حسین (ع) در کل کشور ۸۱۰ میلیارد رالف (۸۱ میلیارد تومان) و تنها در شهر تهران حدود ۲۰میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود. مالی که نه از بیت المال است و نه کمک نهاد یا سازمانی پولی که نه از سر اجبار و نه از سر جمع کردن طرفدار و یا آرا برای انتخابات؛ این پول پاک هست رقم ۸۱ میلیارد تومان هزینه عاشقی است.
.
.
.

نکته:اگر خیلی خوشبینانه تر حساب کنیم روزانه همین رقم یعنی ۸۱ میلیارد تومان هم مردم در خیابانها و منزل شخصی هزینه نذورات خود کنند روزانه حدود ۱۶۲ میلیارد تومان هزینه نذورات میشود حال اگر این رقم را ضربدر ۱۲ روز کنیم چیزی حدود ۱۴۹۴ میلیارد هزینه سالانه محرم ماه میشود!که با احتساب شبهای قدر و وفات و میلادها در طول سال بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد خواهد شد!
.
.
نتیجه:اگر این هزینه ها از طرف ملت و هزینه ای که سالانه دولت برای دهه فجر و تبلیغات اسلامی میکند،روی هم جمع شود و بین نیازمندان تقسیم شود یا اشتغال زایی یا مسکن سازی شود آیا کسی نیاز به یک دست چلوکباب نذری خواهد داشت؟
آیا کلمه ای به نام فقر در ایران وجود داشت؟
بنظر شما کار خدا دوستانه کدامیک هست؟
قضاوت با هموطنان و دولتمردان!

829 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-11-07 18:15:43 +0330 +0330

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام ستاد دیه کشورگفت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور امسال 4 هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد، یک هزار و 200 نفر مربوط به تصادفات، دو هزار نفر بدهکاران مهریه، سه هزار و 250 نفر محکومان مالی، 200 حوادث کارگاهی و 450 نفر مربوط به نفقه هستند که هم اکنون در زندان های کل کشور وجود دارند.
.

.
.
نکته:حدود ۷۱۰۰ نفر در کل کشور بخاطر دیه غیر عمد پشت میله زندان هستند و اگر هر کدام را بطور میانگین یکی از اعضای خانواده ۳ نفره حساب کنیم،جمعا حدود ۲۱۳۰۰ نفر بخاطر ۴۰۰۰ میلیارد دیه غیر عمد،در حالت بلاتکلیفی و احتمالا بی سر پرستی به سر میبرند!
.
.
.
نتیجه: ۲۱۳۰۰ نفر!ما اون مبلغی که شاید شما را از یتیمی،بی سرپرستی،فقر،بلاتکلیفی و … نجات میداد را شعله زرد درست کردیم،آش پختیم،طبل خریدیم خلاصه ما اون مبلغ را هزینه نذر کردیم!!!
کار ما خدا دوستانست؟
قضاوت با هموطنان و دولتمردان!

0 ❤️

2014-11-07 18:23:24 +0330 +0330

ملت ايران نميرينن که گشنه نشن بيان اين رقمو کمک کنن؟؟؟امکان نداره, ايرانى جماعته و کل و کل بازى و ريا, مردم واسه توچشم بودن بيشتر از اينا هزينه ميکنن

0 ❤️

2014-11-07 18:39:07 +0330 +0330

سالیانه هزاران نفر از ایران به زیارت خانه خدا میروند.
با توجه به اینکه هزینه سفر و اقامت و خورد و خوراک قبلا در ایران بصورت ریالی پرداخت میشود اما سالیانه مبلغ هنگفتی برای خرید سوغات ارز از ایرا به عربستان وارد میشود! با یک حساب سرانگشتی می‌توان میزان ارزی را که زائران با خرید سوغاتی از کشور خارج می‌کنند، بررسی کرد. برای نمونه، چند سالی است به زائران تمتع و عمره ۳۰۰ دلار ارز پرداخت می‌شود؛ یعنی به حدود ۹۰۰ هزار زائر حج و عمره در سال حدود ۲۷۰ میلیون دلار ارز تعلق می‌گیرد. حال اگر فرض کنیم زائران خانه خدا همین ۳۰۰ دلار را صرف خرید سوغاتی کنند، می‌توان نتیجه گرفت هر سال چیزی حدود ۸۱۰ میلیارد تومان از سوی زائران سرزمین وحی از کشور خارج می‌شود.
.
.
نکته:حجاج قبل از عزیمت به سرزمین وحی و بعد از بازگشت مهمانیهای مجلل نیز تدارک میبینند که میلیاردها تومان نیز صرف خورد و خوراک میشود!
.
.
.
نتیجه:ایرانی سرمایه ملی خود را نمیتواند بخورد و نمیتواند ارز از کشور خارج نکند و باید خارج کند!
حاجی ها خبر ندارند که زنان ایرانی بخاطر چندرغاز تن فروشی میکنند و تن خود را در اختیار شیخهای عرب قرار میدهند!
.
کار خدا دوستانه به این معنیست؟
باز هم قضاوت با شما

0 ❤️

2014-11-07 18:42:43 +0330 +0330

[quote=Sote Del]ملت ايران نميرينن که گشنه نشن بيان اين رقمو کمک کنن؟؟؟امکان نداره, ايرانى جماعته و کل و کل بازى و ريا, مردم واسه توچشم بودن بيشتر از اينا هزينه ميکنن[/quote]
کمک نکنن!!!
آش و شعله زرد و غذا درست کنند تا خوراک یک وعده مردم کنند!
لذت یک وعده غذا خیلی کمتر از لذت بازگشت یک زندانی بی گناه به جمع خانواده یا اشتغال و سرو سامان گرفتن یک جوان بیکار هست!

0 ❤️

2014-11-08 06:43:44 +0330 +0330

[quote=Charles Robert Darwin]اشتری را گفتند: چرا گردنت کج است؟
گفت: کجایم صاف است؟!!![/quote]
اینیکی گوز بالای گوز هست!
اگر بمدت 50 سال این هزینه ها صرف عقاید پوچ نمیشد الان ایران گلستان بود و مردم مشکلی نداشتند

0 ❤️

2014-12-04 21:22:17 +0330 +0330

نذری دادن هم عیب داره ایا؟

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «