هرچندوقت‌یک‌بار باید انزال داشت

1399/09/23

↩️ بازیابی شده

یک مرد چند وقت یک بار باید خودش را تخلیه کند؟

The Manual Team
Medically approved by Dr Earim Chaudry
4th August 2020

خلاصه مطلب که خواندنش فقط ۳۰ثانیه وقت می‌گیرد:
«وقتی درمورد این که مردان چند وقت یک بار باید انزال داشته باشند حرف می‌زنیم هیچ عدد جادویی {فرمول یکسان برای همه} وجود ندارد و می‌توانید هر چقدر که دلتان می‌خواهد انزال داشته باشید. برای اثبات این باور که انزال‌های مداوم هرگونه تاثیر منفی بر سلامت مردان دارد هیچ مدرکی وجود ندارد. تحقیقات نشان داده‌اند مردانی که در مال ۲۱ بار (یا بیشتر) انزال دارند در پایین‌ترین میزان خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند. درضمن انزال مداوم مفتخر است اعلام کند که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد؛ مثلاً پایین آوردن فشار خون، پایین آوردن میزان استرس و عصبی بودن، همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن انسان.»

بگذارید مطلب را خلاصه کنیم: برای این که شما چند وقت یک بار باید انزال داشته باشید هیچ عدد قطعی و مشخصی وجود ندارد.

آنچه که اتفاق افتادنش در طول روز، هفته، ماه برایتان عادی به نظر می‌رسد ممکن است وقتی خود را با مردان دیگر مقایسه کنید برای آنها متفاوت از روال عادی زندگی‌شان باشد. در ضمن تعداد انزال‌ها به طور طبیعی به سن، سلامتی فیزیکی، سلامتی روانی و بودن یا نبودن در یک رابطه بستگی دارد.

اما اگر کاملاً مصصم هستید که تعداد انزال‌هایتان را به عدد ۲۱ برسانید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این عدد از کجا آمده است — برای این که این عدد به طور قطعی {برای همه} صحیح نیست.


چه شد پس! عدد صحیح برای همه ۲۱ بار در ماه نیست؟

این عقیده که مرد باید در ماه ۲۱ بار یا بیشتر انزال داشته باشد ابتدا بر اثر یک تحقیق انجام شده در دانشکده پزشکی هاروارد که همه راجع به آن شنیده‌اند به صورت باور عمومی درآمد.

این تحقیقات کشف کرد مردانی که به طور مرتب انزال داشتند ۳۱٪ کمتر از سایر مردانی که در ماه بین ۴ تا ۷ بار انزال داشته‌اند در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند. با وجود این که بعضی از محققین باور دارند انزال منظم باعث می‌شود سمومی که بودنشان در بدن باعث آلودگی و التهاب غده‌ی پروستات می‌شود از بدن خارج شود بقیه محققین هنوز در این مورد به یقین قطعی نرسیده‌اند.

  • تحقیقاتی که در مجله مجمع پزشکی آمریکا در سال 2004 منتشر شد اعلام کرد که نتوانسته ارتباطی بین انزال منظم و پایین آمدن ریسک سرطان پروستات پیدا کند.
  • در سال 2008 تحقیقات دیگری که در B.G.U.I مجله‌ای مرجع در تحقیقات اورولوژی منتشر شد اعلام کرد که مردانی که گفته‌اند انزال‌های فراوانی —چه از طریق خودارضائی و چه از طریق سکس— داشته‌اند در واقع در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران از لحاظ ابتلا به سرطان پروستات در سالهای ۲۰ تا ۳۰سالگی هستند. با این وجود میزان بالای فعالیت‌های جنسی و انزال می‌تواند در حالی که سنمان بالا می‌رود از ما در مقابل سرطان پروستات محافظت کند.
  • در سال 2018 نیز یافته‌های تحقیقاتی که توسط محققان چینی انجام شد نشان داد: میزان مناسب انزال بین ۲ تا ۴ بار در هفته است که باعث پایین آوردن امکان ابتلا به سرطان پروستات می‌شود (اما با انزال بیش از این مقدار ریسک ابتلا به سرطان کاملا از بین نمی‌رود).

یکی از چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید این است که خیلی از این تحقیقات، چه آنهایی که در انزال منظم تاثیرات مثبتی برای جلوگیری از سرطان یافته‌اند چه آنهایی که عقیده‌ای درست مخالف این دارند متکی بر اطلاعاتی هستند که از طریق خود افراد به محققین داده شده است. {یعنی ممکن است به دلیل شرم اجتماعی تعداد خودارضائی را کمتر یا به دلیل غرور تعداد سکس‌ها بیشتر اعلام شده باشد} پس بد نیست در باور کردن نتیجه این تحقیقات اندکی دیرباور باشید.


اگر هر روز اسپرم‌ها را تخلیه کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

هیچ چیزی {مدرکی} که ثابت کند انزال روزانه برای سلامتی ضرر دارد وجود ندارد. انزال منظم تا زمانی که همراه با خودارضائی بیش از حد و اعتیاد به پورن نباشد هیچ تاثیر فیزیکی بدی روی بدن ندارد و می‌تواند روی سلامت روانی تاثیر مثبت نیز داشته باشد. دلیل این مسئله این است که وقتی به نعوظ می‌رسید بدن میزان ترشح هورمون‌های اکسی‌توسین {هورمون عشق} و دوپامین {هورمون لذت} را افزایش می‌دهد.

  • ترشح هورمون اکسی توسین باعث ایجاد احساسات مثبت و تمایل به بودن با دیگران {سکس/عشق} می‌شود و استرس را نیز از بین می‌برد.
  • هورمون دوپامین نیز باعث به وجود آمدن حس لذت و ارضای جنسی می‌شود که باعث بهتر شدن حال و دادن انگیزه برای به وجود آوردن تغییرات مثبت و مفید بودن بیشتر می‌شود و در کنار همه‌ی اینها استرس و ناامیدی را نیز از بین می‌برد.

اما اگر هر روز انزال داشته باشید احتمالا دچار عارضه‌ای به نام “دوره‌ی زمانی تحرک ناپذیری یا مقاومت” خواهید شد که به مدت زمان بین ارگاسم تا زمان آمادگی جسمی برای نعوظ مجدد گفته می‌شود.

در مردان جوان‌تر این مدت می‌تواند بین چند دقیقه تا چند ساعت باشد اما وقتی سنتان بالاتر می‌رود مدت زمان بین دو نعوظ بیشتر می‌شود، گاهی اوقات بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت یا حتی بیشتر. بنابراین حتی اگر خودتان هم بخواهید که هر روز انزال داشته باشید باز هم ممکن است حس و حال انجام آن را نداشته نباشید {بدن آمادگی‌اش را نداشته باشد}


سایر تاثیرات مثبت احتمالی انزال

بهتر کردن حال و از بین بردن استرس تنها تاثیر مثبت انزال منظم نیست، می‌توان چند مورد دیگر را نیز نام برد:

  • کمک به داشتن یک خواب بهتر شبانه
  • پایین آوردن فشار خون
  • بالابردن کیفیت اسپرم {قدرت باروری}
  • قدرتمندتر کردن سیستم ایمنی بدن
  • کمتر کردن عوارض میگرن {سردرد}
  • پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی.

آیا خودداری از خود ارضائی برای سلامتی مضر است؟

بعضی از مردان پرهیز از خودارضائی را به عنوان راهی برای بازسازی قدرت جنسی خود می‌بینند، بعضی دیگر این کار را انجام می‌دهند تا ثابت کنند اراده‌ی انجام آن را دارند مخصوصاً اگر دچار مشکلاتی مانند خودارضائی بیش از حد یا اعتیاد به پورن باشند. امروزه حتی انجمن‌های اینترنتی هم برای افرادی که دارای این مشکلات هستند به وجود آمده است. اگر با خودداری کردن مشکلی ندارید و خودداری از انزال باعث خوشحالی‌تان هم می‌شود پس آن را متوقف کنید. برای اثبات این موضوع که خودداری از انزال هر نوع تاثیر منفی و ناخواسته‌ای روی روی بدن انسان دارد نیز هیچ نوع مدرکی وجود ندارد.
البته طرف مقابل این مسئله این است که هیچ مدرکی هم برای اثبات این موضوع که اگر به مدت طولانی از انزال خودداری کنید برای سلامتی‌تان مفید است نیز وجود ندارد. با این وجود بعضی از مردم عقیده دارند دوری از خودارضائی می‌تواند میزان تستوسترون بدن آنها را بیشتر کند یا به مرز تعادل برساند، قدرت مردانگی‌شان را بیشتر کند و باعث ذخیره‌ی انرژی‌شان شود. برای اثبات این عقاید هیچ مدرک علمی وجود ندارد.


آیا بدن می‌تواند اسپرم تمام کند؟

یک نفس عمیق بکشید؛ حالا آهسته تا ده بشمارید. یک می‌سی‌سی‌پی، دو می‌سی‌سی‌پی، سه… {مثل شمردن گوسفندان وقتی خوابتان نمی‌برد} به عدد ده رسیدید؟ در آن ده ثانیه بدن شما حدودا ۱۵۰۰۰ اسپرم تولید کرده یعنی ۱۵۰۰ اسپرم در ثانیه. بر طبق این محاسبه بدن شما روزانه بیشتر از ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ (صد میلیون) اسپرم تولید می‌کند و حدوداً ۵۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (پانصد و بیست و پنج میلیارد) اسپرم در طول زندگی توسط بدن تولید می‌شود. پس پاسخ به این پرسش «نه» است، بدن نمی‌تواند اسپرم تمام کند!


اگر اسپرم‌ها از بدن خارج نشوند برای آنها چه اتفاقی می‌افتد؟

اسپرم‌های استفاده نشده یا دوباره جذب بدن می‌شوند یا در زمانی که خواب هستید از بدن تخلیه می‌شوند. اگر فکر می‌کنید آخرین باری که در خواب خود را خیس کرده‌اید در دوران بلوغتان بوده، در اشتباه هستید. کافی است مدتی از انزال خودداری کنید… شانس این که دوباره تخلیه‌ی منی در خواب را تجربه کنید برایتان وجود دارد.
به طور خلاصه: حقیقت این است ۲۱ بار تخلیه منی در ماه می‌تواند در واقع بهترین میزان انزال باشد، شاید هم مقدار ایده‌آل ۴۷ یا ۴ یا ۹ یا حتی ۰ باشد! واقعیت این است که هیچ میزان استانداردی برای عموم وجود ندارد زیرا بدن هر فرد با دیگری متفاوت است.
پس به جای برخورد محاسباتی با قضیه‌ی انزال، شمردن روزانه، به طور ساده به بدن خود گوش کنید، به غریزه‌ی خود توجه کنید و آنچه احساس می‌کنید برایتان مناسب است انجام دهید.

انزال مداوم کاملاً بهداشتی و سالم است و اگر باعث خوشحالی‌تان می‌شود، بهتان انگیزه می‌دهد‌، باعث مفیدتر بودن‌تان می‌شود، اگر استرس‌تان را از بین می‌برد و اگر باعث می‌شود کیفیت خواب‌تان افزایش یابد پس انجام آن یک پیروزی همه‌جانبه برای شماست!

با وجود این‌که دقت می‌کنیم تمام مطالبی که درمورد سلامتی‌تان اینجا مطالعه می‌کنید از نظر پزشکی بررسی شده و صحت داشته باشند، اطلاعاتی که در مقالات اینچنینی عرضه می‌شوند نمی‌توانند جایگزینی برای مراجعه به پزشکان متخصص، معاینه توسط آنها و روند معالجه باشند. هرگز نباید برای به دست آوردن توصیه‌ی پزشکی در یک مورد خاص به خواندن یک مقاله بسنده کنید. اگر در مورد وضعیت سلامتی‌تان هر گونه پرسش یا نگرانی دارید حتماً به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنید.


منبع

2150 👀
10 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-12-13 13:26:19 +0330 +0330

↩ بزنم_دهنت؟

بزنم_دهنت؟: چقد مفید بود. مرسی از تاپیکای مفید و خوبت اسکلت حشری جان😘😗

سپاسگزارم از همراهی همیشگیت عسیسم.

1 ❤️






تاپیک‌های تازه


‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «