طراحی براندازی آینده ایران ، همه باید متحد شویم

1398/01/21

21 فروردین، پنجاهمین زادروز طراح انقلاب ایران، علی عبدالرضایی بر تمام ایرانیان فرخنده باد



**** علی عبدالرضایی (زادهٔ ۲۱ فروردین ۱۳۴۸) شاعر، نویسنده، نظریه‌پرداز ادبی، سیاست‌مدار و لیدر جنبش ایرانارشیسم است که تاکنون ۵۸ عنوان کتاب در زمینهٔ تألیف و ترجمه منتشر کرده‌ است. پیش از سال ۲۰۰۱، زمانی‌که مجبور به ترک ایران شد، از شاعران جریان شعر نو فارسی به‌شمار می‌رفت. علی عبدالرضایی شاعر، نویسنده و متفکری است که طی سه سال ۲۷ هزار روشنفکر جوان ایرانی از کالج های اینترنتی اش بطور رایگان فارغ التحصیل شدند، روشنفکران جوانی که از زمره لیدرهای میدانی قیام دی ماه ۹۶ در سرتاسر ایران بودند. علی برای خلاصی مام وطن از سیطره حکومت غاصب ملاشاه، طی سیزده ماه گذشته با استفاده از شیوه ریزومی، هزاران پارتیزان محلی در سرتاسر ایران تربیت کرده است که هر روز در کوچه ها و خیابان ها عملیات می کنند و مراکز ظلم و پایگاههای بسیج را به آتش می کشند طوری که طی سال گذشته هزاران ضربه به جمهوری اسلامی زده اند و حتی یک نفرشان دستگیر نشده اند ****


خلاصه ای از محتوای تایپک

1_ گوشه از عملیات های حزب ایرانارشیسم

2_معرفی آثار و کتاب های علی عبدالرضایی



پیام علی عبدالرضایی در گروه تلگرامی حزب ایرانارشیسم

در مواجهه با اینهمه مهرمانی حرفی ندارم تا ادا کنم جز سپاس، سپاس، سپاسگزارم!

هرچند امروز را جمهوری اسلامی روز جانباز خوانده چون ابوالفضل عباس شان در چنین روزی به دنیا آمده! همان عباسی که شک دارم موجودیت خارجی داشته باشد فقط می خواستند طبق معمول شجاعت و مقاومت آریوبرزن ایرانی را هم به اسم عربی دیگر سند بزنند!
سطر شعری ”دست اگر از تن بيفتد جنگ با دندان کنيم." طبق کتاب #تاریخچه پرچم” قدمتی بس کهن دارد و مربوط ميشود به عهد هخامنشيان و دلاوری سردار نامی ايران آريوبرزن که لااقل ششصد سال پیش از ابوالفضل عباس می زیسته و حماسه اش نسل به نسل پس از هخامنشيان در دل ايرانيان غيور نقل شده و امروزه نيز جايگاه خود را در ادب پارسی دارد.
جريان اين بند از آن قرار است که: پس از حمله اسکندر وقتی در منطقه دربند پارس جنگ ميان سپاه اسکندر و سپاه آريوبرزن درگرفت پس از تنش زياد و دلاوری آريوبرزن عرصه بر اين سردار تنگ گشته و يک دست وی در نبرد قطع ميشود پس او شمشير را به دست ديگرش گرفته و به نبرد ادامه ميدهد و بعد از چندی دشمن دست ديگر آريوبرزن را هم قطع کرده و شمشير از اين سردار دلاور جدا ميشود، اما آريوبرزن برای اينکه تسليم نشده و روحيه سربازان را بالا ببرد به زمين خم شده و شمشيرش را به دندانش گرفته و دوباره به سمت سربازان مقدونی يورش برد و جان خويش را به ایران بخشید و نامش را تا ابد جاويدان کرد، البته شک ندارم همه این داستان را که به ابوالفضل عباس نسبت داده اند در ایام عاشورا بارها شنیده اید، عباسی که می گویند امروز تولد اوست!

انگار من هم امروز به دنیا آمدم که چنین شرمنده محبتهای شما شدم، کاش زمان امان بدهد و هر چه دارم تقدیم ایران و شما که بهترین ایرانیانید کنم.
سپاسگزارم رفقا
علی عبدالرضایی


7999 👀
3 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-04-10 10:17:33 +0430 +0430



* ایرانارشیسم یک تز سیاسی است که توسط علی عبدالرضایی شاعر، نویسنده، فکرپرداز و سیاست‌مدار ایرانی مطرح شده است. ایرانارشیسم برای اولین بار حدود شش سال پیش در سلسله سخنرانی‌های عبدالرضایی در یوتیوب با نام «وقت ایرانارشیسم» معرفی شد. البته بعدها به صورت گسترده در کتاب‌های رکیک‌تر از ادبیات، آنارشیست‌ها واقعی‌ترند، دیل گپ، کارناوال‌های انتخاباتی و فراداستان فرودستان با جزئیات معرفی شد. به گفته‌ علی عبدالرضایی این تز سیاسی با توجه به فرهنگ و حکمت ایرانی نوشته شده و نگاهی به منافع ملی دارد و در واقع تنها چپ ملی است. ایرانارشیسم از دو کلمه‌ی ایران و آنارشیسم تشکیل شده است. آنارشیسم به معنای اقتدارستیز و ضد اتوریته است. کلمه ایران نیز جدای از اینکه نگاهی ملی را تداعی می‌کند، دلیل اصلی استفاده از آن توجه ویژه‌ی علی عبدالرضایی به خرد ایرانی و متفکران ایرانی است. برای مثال می‌توانید تحلیل علی عبدالرضایی در مورد منصور حلاج و یا سلسله بحث‌هایی که پیرامون اندیشه‌های کسی مثل شمس تبریزی یا نحله‌های فکری ملامتیه و نقش بندیان انجام شده را دنبال کنید. البته عبدالرضایی طی یک بحث تئوریک با نام «دانش مرکزی، رهیافتی به سوی تمدن» دلیل توجه خود را به حکمت ایرانی اینگونه بیان می‌کند: «هر تمدنی یک دانش مرکزی دارد که به دانش‌های دیگر شکل و چارچوب می‌دهد، در تمدن ایران باستان، حکمت، نقش این دانش مرکزی را داشت. در تمدن رومی و یونانی هم فلسفه این نقش را ایفا می‌کرد. این‌که من در تمام این سال‌ها روی حکمت ایرانی تاکید می‌کنم، بی‌دلیل نیست.» به گفته‌ی عبدالرضایی ایرانارشیسم از نقطه‌ای آغاز می‌شود که ما به درکی از تاریخ تراژیک و تاریخ کمیک رسیده باشیم و اساسن تا زمانی که این تاریخ فهمیده نشود، نمی‌توان دست به عمل ایرانارشیستی زد. بحث درک تاریخ تراژیک و تاریخ کمیک در ایرانارشیسم*


“از کالج شعر و کالج داستان تا جنبش ایرانارشیسم” در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ علی عبدالرضایی به پیشنهاد یکی از مخاطبانش وارد گروه تلگرامی آنالیز آثار علی عبدالرضایی شد، و چند روزی را صرف گفتگو با شاعران و منتقدان جوان کرد، طی این چند روز وقتی متوجه علاقه آنان شد تصمیم گرفت کالج شعر عبدالرضایی را تاسیس کند و بعدها کالج داستان عبدالرضایی نیز تاسیس شد. طی دو سال و نیم عبدالرضایی وقت شبانه‌روزی خود را در اختیار شاعران و منتقدان نسل تازه قرار داد و مبانی تئوریک روز جهان را به آنان معرفی کرد و به کمک همین جمعیت بوطیقای شعر فارسی نوشته شد. کاری که تا پیش از این انجام نشده بود. حاصل این فعالیت یازده شماره مجله فایل شعر و هزاران فایل سخنرانی در یوتیوب بود. البته وبسایت جهانی شعر یعنی (International poetry web) نیز ویژه نامه‌ای از فعالیت کالج شعر و داستان و هشت شاعری که در همین کلاس‌ها تربیت شده بودند منتشر کرد که می‌توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین موفقیت‌های شعر معاصر ایران قلمداد کرد. عبدالرضایی طی تمام این سال‌های با نقدهای تند و تیز خود حیله‌های حکومت ملاشاهی را فاش کرده بود و طی انتخابات ۱۳۹۶ نیز با انتشار کتاب کارناوال‌های انتخاباتی به صورت تئوریک به مخالفت با بالماسکه انتخابات پرداخت و کتابی را که به صورت سریالی تا روز انتخابات نوشته بود چند روز قبل از رای گیری منتشر کرد. اما جریان ایرانارشیسم به صورت جدی از دی ماه شروع شد. وقتی که عبدالرضایی همزمان با قیام فرودستان به انتشار بیانیه مشغول شد، که بعدها این بیانیه‌ها در کتاب فراداستان فرودستان منتشر شد. اعضای کالج شعر و داستان نیز با حضور در خیابان‌ها و فضای مجازی مشغول مبارزه عملی شدند و در نهایت گروه کالج داستان با تغییر اسم به کارگاه ذمکراسی فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند. بعد از مدتی فعالیت به درخواست اعضا نام کارگاه دمکراسی به کارگاه انقلاب تغییر کرد و با سرکوب قیام فرودستان، عبدالرضایی چندین سخنرانی پیرامون تشکیل شورای هماهنگی انقلاب انجام داد. همچنین طی این مدت گروه کارگاه انقلاب شرایطی را مهیا کرد تا افراد مختلف با نگاه‌های گوناگون در این گروه سخنرانی کنند از جمله این افراد می‌توان از: امین قضایی،‌ علی اشرفی، جابر کلیبی، رضا مهربانی، مهدی جلالی تهرانی، آرش نظامی، شاهد علوی، پژواک کوکبیان، منصور اسانلو، حسین نایب هاشم، حمید تقوایی، پری عسگری، فرهنگ قاسمی، نیک آهنگ کوثر و… نام برد.



“شروع فعالیت جنبش ایرانارشیسم” بعد از فعالیت‌های گسترده و با موفقیت در فاز اول عملیات ساعت سیاه که در بیش از 1500 نقطه ایران انجام شد، اعضای گروه کارگاه انقلاب که سال‌ها اندیشه‌های عبدالرضایی را دنبال کرده بودند پیشنهاد دادند که فعالیت جنبش ایرانارشیسم آغاز شود، که با رای اکثریت نام گروه از کارگاه انقلاب به جنبش ایرانارشیسم تغییر کرد. تا امروز جنبش ایرانارشیسم را می‌توان یکی از فعال‌ترین گروه‌های مبارزاتی معرفی کرد که با روش‌های مختلف چه در فضای مجازی و چه در شعارنویسی‌ها و آتش زدن پایگاهای بسیج و سپاه جنگ خود را با حکومت ملاشاهی ادامه داده است. همچنین با وجود تعداد زیادی هسته‌ی پارتیزانی سعی کرده است فضای شهرهای مختلف ایران را ملتهب نگه دارد و در اعتراضات هسته‌های اولیه را تشکیل دهد. در فضای مجازی نیز با افشای حیله‌های اتاق فکر بارها دست حکومت ملاشاهی را رو کرده است. از جمله ماجرای خزر که جنجال زیادی به پا کرد، طوری که حکومت ملاشاهی مجبور شد خانواده علی عبدالرضایی را گروگان بگیرد. در نهایت باید گفت ایرانارشیسم یک بود و باش جدید را تعریف می‌کند که نمی‌توان آن را در یک یا چند کتاب و یا طی یک مانیفست معرفی کرد، ایرانارشیست‌ها هیچگاه پی حکومت نیستند و همیشه به عنوان مخالف و یا منتقد حکومت باقی خواهند ماند. همانطور که از شعار اصلی آنان مشخص است. ما هیچ‌چیز نمی‌خواهیم، همه‌چیز را برای همه می‌خواهیم




0 ❤️

2019-04-10 10:17:49 +0430 +0430



‍ *** برخی سر نترسی دارند

برخی سرِ نترسی دارند، اما شجاع نیستند. برای کسی که اصلن نترسد خطر وجود ندارد و زندگی معمول است. شجاعت ارتشی در محاصره‌ى دشمن است. کسی که سرِ نترس دارد دشمن ندارد، خطر نمی‌کند. هادی کاردی سرِ نترسی داشت، می‌رفت به قهوه‌خانه و کاسه‌کوزه‌ها را به هم می‌ریخت، با همه دعوا می‌کرد. او شجاع نبود، از سرِ بیکاری می‌زد به سرش، این‌جوری تفریح می‌کرد. به تخمش هم نبود که زندان برود، حبس بکشد، او آزاد نبود، همیشه زندانی بود. آزادی؛ بودن است، اگر نباشی نمی‌شوی؛ از دست می‌رود ولی به دست نمی‌آید، باید باشی چون اگر به دستش بیاوری زودی از دست می‌دهی؛ اگر نباشد آزادی، یک جای مغز و تمام دلت خالی می‌شود؛ باید دلش را داشته باشی، آن را در دلت داشته باشی وگرنه خطر نمی‌کنی. برخی برای معده‌ى خالی می‌جنگند، می‌خواهند پُرش کنند و نمی‌دانند که مستراحِ فردا خالی‌ا‌ش می‌کند. فردا که از خانه زدی بیرون، به خیابان‌های ایران خوب نگاه کن! گرسنگی سرِ نترسی دارد اما شجاع نیست.



‍ ***

دنبال فرصت نباش 

دنبالِ فرصت نباش، حسودى نكن، خالق باش! وقتى نمى‌توانى يك جور ديگر دوست داشته باشى نبايد عاشق كسى بشوى كه يك جور ديگر است. نبايد به اينكه من چگونه‌ام فكر كنى، به آن‌كه با من هستى فكر كن وگرنه تنها مى‌شوى و يك خاموشىِ ابدى شكنجه‌گاهت خواهد شد. آدم‌هايى كه دائم سكوت مى‌كنند يا باتلاق‌اند زير آبِ صاف يا باتلاقى زير آبِ صاف، زود باش! از خودت دورى كن! هيچ آدمى آسان نيست، انسان نيست. تاكنون نديده‌ام يكى به آنچه هست قناعت كرده باشد. آنها وقتى به من زنگ مى‌زنند كه خسته باشند، راضى نباشند؛ هيچ‌كس در آن خراب شده راضى نيست؛ همه مى‌خواهند كمك كنم بيايند اين طرف، نمى دانند اگر آنجا نيستند اين‌جا هم نخواهند بود! آنها اعتمادشان را به اعتقاد داده‌اند و نمى‌دانند آنكه دستِ دوستى مى‌دهد اما نگران است فردا به او خيانت كنى، خيانت را آغاز كرده‌ست، پس تمامش كن! طورى كه ديگر آغاز نشود تمامش كن!


مارس 2016

0 ❤️

2019-04-10 10:18:18 +0430 +0430




همه ى فرهنگ ها گذر از راه هایى را قدغن کرده اند اما تعداد این راه ها در فرهنگ ایرانى بسیار است. متاسفانه نامِ واقعىِ شجاعت در زبان فارسى جز انحراف نیست. اگر از راهى بروى که دیگران نرفته اند قانون خطا کارت می خواند و دین گناهکار! در زبان فارسى دو واژه ى خطا و گناه تقریبن مترادفند ! بدون سعى و خطا تقریبن هیچ پیشرفتى حاصل نمی شود اما ما از خطا می هراسیم چون گناهکاران در نهایت مقیمِ جهنم می شوند! البته روشنفکرىِ چپِ ایرانى یک قدم از روشنفکرىِ مثلن مسلمان جلوتر است چون اعتقادى به گناه ندارد اما بلافاصله یک قدم عقب می رود زیرا خطا را یک کاره با خیانت این همان مى کند! اگر قصد دارى حرکتى بزنى و کارِ تازه اى بکنى اما دودلى! سرِ جات بتمرگ! تکان نخور! چون اگر خطا کنى خیانت کارت می خوانند! براى همین ما در ایران روشنفکر رادیکال نداریم، در عوض یک مشت سوسولِ فکرى داریم که تنها با عشوه هاى رادیکالیستى خودشان را شیک کرده اند؛ اینها خطر نمی کنند، به زندان مى روند چون مشهورتر می شوند؛ همه شان هم مدام سنگ آزادى را به سینه می زنند اما فقط آنقدر آزادت می گذارند که مثل آنها بروى، مثل آنها باشى و در نهایت خروج از رسومِ خود را خیانت می دانند. براى همین است که معتقدم اینها آزاد نیستند چون خطا نمی کنند و تنها به همین دلیل مطلقن روشنفکر نیستند.کسى که خود هیچ کار نمی کند اما فقط انگ می زند حتى اگر کراوات بزند ملاست! اینها حتى درکى از درست ندارند، فقط آن را طوطی وار از بر شده اند چون سنت یادشان داده به سنت وفادار باشند. متاسفانه اغلب غافلند که جاى بد و خوب مدام عوض می شود، بسیاری شان هم آدمهایى هستند درست و اخلاقى! اما هم درست و هم اخلاقشان را باید گرفت گایید چون فکر نمی کنند؛ مدام همان قبلى هستند و تازه نمی شوند، یکى، دوتا... هزارتا!؟ تقریبن همه شان اینگونه اند، مشهورترین شان مذهبی تر از گمنام ترین! بسیاری شان براى پاسدارى از همین سنت سیاسى بارها رفته اند زندان و قهرمان آزاد شده اند. ایرانی ها تخصص دارند تنها بلاهت را مشهور کنند چون متفکر خطرناک است؛ متفکر مثل آنها فکر نمی کند؛ متفکر اصلن از آنها نیست، پس تنهاش می کنند و در نهایت حلقه ى این تنهایى آنقدر تنگ می شود که "خلیل ملکى" دق می کند؛ هدایت از بیف فرار کرده، می رود بوفش را در هند دربیاورد، آن هم بیست سى نسخه! مسخره نیست!؟ هى نگویید فلانى قلمت عالی ست، فقط بنویس! این حرفها ربطى به قلم ندارد، درد است که دارد ضجّه می کند. آرى! اگر آزاد نیستیم که آزاد باشیم، اگر آزاد نیستیم که اشتباه کنیم پس آزاد نیستیم، نخواهیم شد.

/علی عبدالرضایی، آنارشیست ها واقعی ترند/


1 ❤️

2019-04-10 10:26:06 +0430 +0430



افرادی هم هستند كه اسم شان را روشن فکر می گذارند و درباره ی من می گویند: <عبدالرضایی شاعر خوبی ست اما متاسفانه مثل احمقها به دنبال سیاست رفته>

شاعر از شعور می آید و شعور از آگاهی سرچشمه میگیرد. آگاهی نیز با سفر كردن حاصل میشود. این عده در تمام عمرشان از خانه بیرون نرفته اند و درک تجربی شان از جهان، تنها معطوف به سیستم حکومت داری در ایران است و با این طرز فکر، دلشان می خواهد شاعر جهانی شوند. كسی كه دید تجربی اش از جهان چیزی فراتر از ایران نباشد و نتواند سالی یک بار به خارج از ایران سفر كند، نمی تواند به دید خاصی از جهان برسد. زیرا در ایران به بند كشیده شده و تمام عمرش را برای پرداخت اجاره خانه می دود و بدتر اینكه از شرایط خودش راضی ست. یعنی در واقع او را راضی كرده اند تا در زیرزمین جهان زندگی كند. شعر ایران اصلن بد نیست ولی بُعد تجربی و زیستی ندارد و به شناخت جهانی نرسیده. دیدگاهش از جهان فقط از خواندن رمانها به دست آمده و در واقع هنوز جهان را لمس نکرده، فکرش را بکنید كه نهایت درک عینی شاعر ایرانی از مدرنیته، دبی و تركیه است! سیب زمینی نباش هموطن، دعوت نامه ای برای طبقه ی خنثاست، طبقه ی متوسط و بی تفاوتی كه به هر طریقی ترتیبش را بدهی، آخ هم نمیگوید.

/علی عبدالرضایی/ایرانارشیست ها از فردا آمده اند/

0 ❤️

2019-04-10 10:26:28 +0430 +0430



**** «کتاب فرادستان فرودستان را دقیق بخوانید و پخش کنید!»

کتاب «فراداستان فرودستان» ارزش تاریخی دارد اما کتابی تاریخی نیست. در آن بسیار به وقایع دی‌ماه اخیر پرداخته‌ام اما روایت واقعه هرگز نکرده‌ام چون همه می‌دانند اخیرن چه غبنی بر ما رفته‌ست.
این کتاب مخاطبانش را مسلح می‌کند نه با اسلحه، بلکه با تحلیل و ارائه‌ی سند چنان مقاوم‌شان می‌کند که دیگر محال‌ست فریب رسانه‌ها و راه‌کارهای دلال‌های سیاسی را بخورند. کتاب «فراداستان فرودستان» را من نوشته‌ام اما راوی‌اش بی‌شک چهل سال درد است و ایرانی که هنوز پشت پنجره چشم به خیابان دارد تا مردم‌ش به دادش برسند. معمول‌ست که هر چه من بنویسم توسط دوست و دشمن سانسور شود اما با این کتاب چنان نکنید که عادت دارید. فراداستان فرودستان کتاب رهایی‌ست، اگر این کتاب را خواندید و حس کردید درد است که دارد در آن فریاد می‌زند تا به‌خود بیایید، بنرِ بالا را هر جا که دست‌تان می‌رسد پخش کنید! من عضو هیچ دسته و حزبی نیستم و نخواهم بود ولی اگر ببینم که دسته و حزبی دارد کاری برای ایران و ایرانی می‌کند، محال‌ست که به آن کمک نرسانم، پس اگر باری بر حزب و گروه‌تان تاختم، مطمئن باشید که دشمنِ گروه و حزب‌تان نیستم.
آنان‌که مرا می‌دانند و می‌خوانند این کتاب را حتمن بخوانند و به بقیه برسانند تا دست‌خالی نمانند. ****

0 ❤️

2019-04-10 10:42:43 +0430 +0430
نقل از: یک_لاشی_ناشناخته راستش رو بخوایید بنظر خودمن الان تاسیس یک رژیم برمبنای آنارشیسم یک جنگل واقعی میشود. بنابراین فکر میکنم اندیشه آنارشیسم(که احترامش واجبه) یک اندیشه مربوط به آینده های خیلییی دوره. تازه برای کشورهای اروپایی. نه ما که 2500 ساله که همه چیزمون دولتی و زیرنظر دولت ها هستیم. کلا جوامع شرقی بعلت شرایط خاص اقلیمی مانند کمبود اب و زمین کشاورزی به توزیع کنندگان نیازداشت و همین توزیع کنندگان در آخر رییس شدن.بنابراین شرق از دیرباز استبداد زده بود و به رییس نیاز داشت حالا اگر اینها نباشد به شما قول میدهم فاتحه جهان خوانده است. بهترین اندیشه از نظر من اندیشه ایرانشهری است که اگر خواستید بکل برایتان توضیح خواهم داد. خلاصه آن اینست که ما رژیم آینده را مبنی بر اندیشه و آداب و رسوم اصیل خودمان انجام دهیم و بتوانیم حتی کشورهای این حوزه تمدنی را گرد خود آوریم که این ملی گرایی تمدنی اگر اجرا شود بمرور به جهانگرایی و رژیم جهانی ختم میشود. با سپاس

*** اجازه بدید آثار ایشون رو معرفی میکنم برای مطالعه بیشتر ***

1 ❤️

2019-04-10 10:49:19 +0430 +0430
نقل از: Korkak .

بسيارعالي ممنون

0 ❤️

2019-04-10 10:59:59 +0430 +0430

یک روانی بنام علی عبدالرضایی خود را اپوزیسیون واقعی رژیم و چپ معرفی کرده و قیام نان دیماه نود و شش را بنام خود زده و با حمایت‌های مالی و فکری رژیم دارد جولان می‌دهد و در پس تمام ظاهرسازی ها و فریبکاری ها و دروغ ها و فحاشی ها، خط فکری رژیم را به پیش میبرد. با توجه به اهمیت برخی موارد ما بر آن شدیم که افشاگری کنیم و دست این مزدور را باز کنیم. یکی از کلیدی ترین مسایل جمهوری اسلامی از ابتدا زنان بودند و در این راستا برای شکستن و خرد کردن زنان از همان ابتدا تجاوز جنسی در دستور کار این رژیم سفاک قرار گرفت. نمونه های فراوانی از تجاوز به دختران در زندان قبل از اعدام و یا تجاوزات گسترده در عملیات فروغ جاویدان مجاهدین خلق و و و نمونه های اخیر مثل مورد کهریزک. در همین راستا رژیم از طریق عوامل خود سعی در این دارد که این خط فکری را به اپوزیسیون هم انتقال دهد. افرادی مانند داریوش ولی زاده این بحث را بین ایرانیان خارج از ایران و در داخل کشورهادی شریفی در سایت تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در پنج سال پیش آغاز کردند. اکنون اما با علی عبدالرضایی این تز را به نهایت خود رسانده و از سویی در پی توجیه کردن منطق تجاوز به زنان و کودکان است و از سویی همین را دستمایه کوبیدن و حملات بیشتر به مبارزین داخل و خارج از ایران، قرار دهد. با توجه به اینکه در کمال ناباوری تعدادی سبک مغز، که خود را سیاسی هم میدانند، مشخصا و صراحتا از تز تجاوز به زنان و کودکان حمایت کرده اند (اگر نیاز باشد آنها را هم افشا خواهیم کرد) بدین نتیجه رسیدیم که تنها راه موجود در ناکام گذاشتن رژیم کثیف اسلامی در رسیدن به نیات ضد انسانی خود، موضعگیری صریح و آشکار اپوزیسیون است. ازینرو از شما تقاضا داریم موضع خود را مقابل تجاوز جنسی به زنان و کودکان صراحتا اعلام دارید.

در پیوست فایل صوتی ارسال خواهد شد که طی آن علی عبدالرضایی صراحتا به نوچه هایش فتوا می‌دهد به زنان و کودکان دشمنان تجاوز کنند.

هشدار، فایل حاوی کلمات و مفاهیم به شدت رکیک و مهوع می‌باشد.”

https://drive.google . c o m/file/d/0B02SmSAasIkyM19Eci1kN0VCOWtRandsRmNDWFhaVXJubkVv/view

1 ❤️

2019-04-10 11:14:27 +0430 +0430
نقل از: باید.رید.به.ایرانارشیسم یک روانی بنام علی عبدالرضایی خود را اپوزیسیون واقعی رژیم و چپ معرفی کرده و قیام نان دیماه نود و شش را بنام خود زده و با حمایت‌های مالی و فکری رژیم دارد جولان می‌دهد و در پس تمام ظاهرسازی ها و فریبکاری ها و دروغ ها و فحاشی ها، خط فکری رژیم را به پیش میبرد. با توجه به اهمیت برخی موارد ما بر آن شدیم که افشاگری کنیم و دست این مزدور را باز کنیم. یکی از کلیدی ترین مسایل جمهوری اسلامی از ابتدا زنان بودند و در این راستا برای شکستن و خرد کردن زنان از همان ابتدا تجاوز جنسی در دستور کار این رژیم سفاک قرار گرفت. نمونه های فراوانی از تجاوز به دختران در زندان قبل از اعدام و یا تجاوزات گسترده در عملیات فروغ جاویدان مجاهدین خلق و و و نمونه های اخیر مثل مورد کهریزک. در همین راستا رژیم از طریق عوامل خود سعی در این دارد که این خط فکری را به اپوزیسیون هم انتقال دهد. افرادی مانند داریوش ولی زاده این بحث را بین ایرانیان خارج از ایران و در داخل کشورهادی شریفی در سایت تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در پنج سال پیش آغاز کردند. اکنون اما با علی عبدالرضایی این تز را به نهایت خود رسانده و از سویی در پی توجیه کردن منطق تجاوز به زنان و کودکان است و از سویی همین را دستمایه کوبیدن و حملات بیشتر به مبارزین داخل و خارج از ایران، قرار دهد. با توجه به اینکه در کمال ناباوری تعدادی سبک مغز، که خود را سیاسی هم میدانند، مشخصا و صراحتا از تز تجاوز به زنان و کودکان حمایت کرده اند (اگر نیاز باشد آنها را هم افشا خواهیم کرد) بدین نتیجه رسیدیم که تنها راه موجود در ناکام گذاشتن رژیم کثیف اسلامی در رسیدن به نیات ضد انسانی خود، موضعگیری صریح و آشکار اپوزیسیون است. ازینرو از شما تقاضا داریم موضع خود را مقابل تجاوز جنسی به زنان و کودکان صراحتا اعلام دارید.

در پیوست فایل صوتی ارسال خواهد شد که طی آن علی عبدالرضایی صراحتا به نوچه هایش فتوا می‌دهد به زنان و کودکان دشمنان تجاوز کنند.

هشدار، فایل حاوی کلمات و مفاهیم به شدت رکیک و مهوع می‌باشد.”

https://drive.google . c o m/file/d/0B02SmSAasIkyM19Eci1kN0VCOWtRandsRmNDWFhaVXJubkVv/view

ترومن داداش کونت از جایی دیگه میسوزه 🙄

0 ❤️

2019-04-10 11:23:46 +0430 +0430

فردی عضو مجاهدین خلق یا یک نون به نرخ روز خور ملاسرباز با اکانت فیک ساخته چند دقیقه پیش ، فایلی ساختگی و میکس شده از صحبت های در دوره های زمانی مختلف که توطئه ای از سپاه پارسخواران بود رو تو تایپک بنده قرار داده ، موضوع از این قراره چند ماه قبل دختری 16 ساله رو دستگیر و قبل اعدام بازپرس و دو تن دیگه بهش تجاوز میکنن در ادامه اعدام میکنن ( در قانون اسلامی دختر باکره قبل اعدام باید تجاوز و زن بشه ) این خبر به گوش آقای علی عبدالرضایی میرسه و در حال سخنرانی تو گروه از شدت عصبانیت چند کلمه داخل صحبتاشون میگن که با میکس و کنار هم قرار دادن فایلی جعلی ساخته میشه و توطئه ای سازماندهی میشه

1 ❤️

2019-04-10 15:12:41 +0430 +0430
نقل از: taymoor
نقل از: Korkak .

بسيارعالي ممنون

ممنونم

0 ❤️

2019-04-11 08:44:05 +0430 +0430


قاضی از قاتل انور السادت میپرسد چرا او را کشتی؟ قاتل جواب میدهد: ایشان یک سکولار است. قاضی میگوید: آيا معنی سکولار را میدانید؟ قاتل میگوید: نه نمیدانم!

در ترور نافرجام نجیب محفوظ(برنده جایزه نوبل نویسنده مصری) قاضی از تروریست میپرسد: چرا نجیب را با خنجر زدید؟ جانی میگوید: بدلیل نوشته های آن،خصوصا کتاب بچه های کوی ما. قاضی میگوید: کتاب را خوانده ای؟ قاتل میگوید: خیر!

قاضی از قاتل فرج فوده، شاعر و نویسنده مصری میپرسد چرا او را کشتی؟ قاتل میگوید:او کافراست. قاضی به قاتل میگوید: چطور به این نتیجه رسیدی؟ قاتل: از کتاب هایش. قاضی میگوید: آیا کتابهایش را خوانده ای؟ قاتل جواب میدهد: خیر من سواد ندارم!

اینگونه جامعه ی بشری ما تاوان جهل عده ای را داد و هنوز هم می دهد، و ملا از جهل شماست که نهایت سود را می برد ***

از گروه ایرانارشیسم >

0 ❤️

2019-04-14 08:33:51 +0430 +0430

( در قانون اسلامی دختر باکره قبل اعدام باید تجاوز و زن بشه )

1 ❤️

2019-04-14 10:03:36 +0430 +0430
نقل از: mhp1370 ( در قانون اسلامی دختر باکره قبل اعدام باید تجاوز و زن بشه )

مستندی 25 دقیقه ایه براتون میفرستم با عنوان :

مستند تجاوز به دختران قبل از اعدام در حکومت جمهوری اسلامی به حکم قران و اسلام

در اين مستند شاهد تجاوز به دختران باكره قبل از اعدام خواهيد بود كه در حكومت جمهوری اسلامی به دستور قران انجام می‌شود. در احادیث اسلامی آورده شده است که دختر باکره اگر اعدام شود به بهشت می‌رود لذا قبل از اعدام از طرف قضات اسلامی مورد تجاوز قرار می‌گيرند و بعد اعدام می‌شوند.
نكته بسيار شرم‌آور اينجاست كه انجام دهنده عمل يعنی كسی كه دختر را از باكرگی در می‌آورد بر طبق دستورات اسلامی ثوابی بس بزرگ نصیب‌ش می‌شود‌.


0 ❤️

2019-04-14 11:04:47 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: mhp1370 ( در قانون اسلامی دختر باکره قبل اعدام باید تجاوز و زن بشه )

مستندی 25 دقیقه ایه براتون میفرستم با عنوان :

مستند تجاوز به دختران قبل از اعدام در حکومت جمهوری اسلامی به حکم قران و اسلام

در اين مستند شاهد تجاوز به دختران باكره قبل از اعدام خواهيد بود كه در حكومت جمهوری اسلامی به دستور قران انجام می‌شود. در احادیث اسلامی آورده شده است که دختر باکره اگر اعدام شود به بهشت می‌رود لذا قبل از اعدام از طرف قضات اسلامی مورد تجاوز قرار می‌گيرند و بعد اعدام می‌شوند.
نكته بسيار شرم‌آور اينجاست كه انجام دهنده عمل يعنی كسی كه دختر را از باكرگی در می‌آورد بر طبق دستورات اسلامی ثوابی بس بزرگ نصیب‌ش می‌شود‌.


یه پستی داشتی راجب اینکه پیامبر با عایشه تو پریودی سکس میکرده منابعشو هم زیرش درج کرده بودی به نقل از صحیح بخاری . با اینکه صحیح بخاری از کتب مورد تایید اهل تسننه و از لحاظ فقه شیعه خیلی مطمئن نیست ولی در هر صورت خوشم اومد چون تمام ادعا ها مستند بود ولی اینجا …
اینکه این حکومت بی لیاقته و گند زده به زندگی هممون و تو هیچ عرصه ای اعم از فرهنگی سیاسی اجتماعی و از همه مهمتر اقتصادی موفق نبوده دلیل نمیشه که ما هر اراجیفیو بهش نسبت میدن باور کنیم و نقل کنیم . این نظام به اندازه کافی گاف و سوتی داره که برای روشن گری ازشون استفاده کنیم و مجبور نباشیم به حرفهای غیر مستند و ادعاهای واهی دامن بزنیم . در هیچ شرایطی از جاده عدالت خارج نشیم

1 ❤️

2019-04-15 17:44:47 +0430 +0430
نقل از: mhp1370
نقل از: Korkak
نقل از: mhp1370 ( در قانون اسلامی دختر باکره قبل اعدام باید تجاوز و زن بشه )

مستندی 25 دقیقه ایه براتون میفرستم با عنوان :

مستند تجاوز به دختران قبل از اعدام در حکومت جمهوری اسلامی به حکم قران و اسلام

در اين مستند شاهد تجاوز به دختران باكره قبل از اعدام خواهيد بود كه در حكومت جمهوری اسلامی به دستور قران انجام می‌شود. در احادیث اسلامی آورده شده است که دختر باکره اگر اعدام شود به بهشت می‌رود لذا قبل از اعدام از طرف قضات اسلامی مورد تجاوز قرار می‌گيرند و بعد اعدام می‌شوند.
نكته بسيار شرم‌آور اينجاست كه انجام دهنده عمل يعنی كسی كه دختر را از باكرگی در می‌آورد بر طبق دستورات اسلامی ثوابی بس بزرگ نصیب‌ش می‌شود‌.


یه پستی داشتی راجب اینکه پیامبر با عایشه تو پریودی سکس میکرده منابعشو هم زیرش درج کرده بودی به نقل از صحیح بخاری . با اینکه صحیح بخاری از کتب مورد تایید اهل تسننه و از لحاظ فقه شیعه خیلی مطمئن نیست ولی در هر صورت خوشم اومد چون تمام ادعا ها مستند بود ولی اینجا ... اینکه این حکومت بی لیاقته و گند زده به زندگی هممون و تو هیچ عرصه ای اعم از فرهنگی سیاسی اجتماعی و از همه مهمتر اقتصادی موفق نبوده دلیل نمیشه که ما هر اراجیفیو بهش نسبت میدن باور کنیم و نقل کنیم . این نظام به اندازه کافی گاف و سوتی داره که برای روشن گری ازشون استفاده کنیم و مجبور نباشیم به حرفهای غیر مستند و ادعاهای واهی دامن بزنیم . در هیچ شرایطی از جاده عدالت خارج نشیم

کجای متن برای شما غیر مستنده ؟ شما مستنده تجاوز به دختران قبل اعدام رو دیدید؟

0 ❤️

2019-04-22 19:56:49 +0430 +0430

انارشیست منم نه تو و علی عبدالرضایی .
جوجه برانداز هارت و پورتتون تو شهوانی زیاده . بیرون بیاید ببینیم چند مرده حلاجید ؟

0 ❤️

2019-06-01 17:56:28 +0430 +0430

یه مشت جقی جیره خور امریکایی حمع شدن میخوان ایرانو نابود کنن ?

0 ❤️

2019-06-01 17:56:32 +0430 +0430

یه مشت جقی جیره خور امریکایی جمع شدن میخوان ایرانو نابود کنن ?

0 ❤️

2019-06-01 18:02:57 +0430 +0430
نقل از: rezaa79 یه مشت جقی جیره خور امریکایی جمع شدن میخوان ایرانو نابود کنن ?

*** کدوم جیره خوری؟ ***

0 ❤️

2019-06-01 18:04:59 +0430 +0430

با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

0 ❤️

2019-06-01 18:05:54 +0430 +0430
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

0 ❤️

2019-06-01 18:20:06 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

0 ❤️

2019-06-01 19:56:07 +0430 +0430
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

*** ایرانارشیسم همونطور که از ماهیتش معلومه مخالف رهبره و حرف شما به نظرم درست نیست ***

0 ❤️

2019-06-02 17:44:32 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

*** ایرانارشیسم همونطور که از ماهیتش معلومه مخالف رهبره و حرف شما به نظرم درست نیست ***

وقتی عبدالرضایی بشه رهبر جنبش و قیام به نتیجه برسه آیا حاضره به راحتی کنار بره و قدرت رو به رای گیری عمومی بزاره ؟

0 ❤️

2019-06-03 09:50:59 +0430 +0430
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

*** ایرانارشیسم همونطور که از ماهیتش معلومه مخالف رهبره و حرف شما به نظرم درست نیست ***

وقتی عبدالرضایی بشه رهبر جنبش و قیام به نتیجه برسه آیا حاضره به راحتی کنار بره و قدرت رو به رای گیری عمومی بزاره ؟

*** در قیام فرودستان 96 رهبر این قیام کی بود ؟ هیچ کس خود مردم رهبر قیام بودن و شخصی که ده ساله گفتمان ایرانآرشیسم رو مطرح کرده ( ضد قهرمان و رهبر ) چه دلیلی داره خودش رو رهبر ایران بدونه؟ تو یک سال و چند ماه که گفتمان این حزب رو دنبال میکنم شخص عبدالرضایی چندین بار گفته که بعد از براندازی هم تو لندن میمونه و به روشنگریش میپردازه ، درباره نظام سیاسی و اجتماعی بعد از براندازی تایپکی ایجاد میکنم و اونجا از زبان خود عبدالرضایی سیستم سیاسی آینده رو میشناسیم ، که همه احذاب مخالف و موافق از تمام قومیت ها به صورت آزادانه تو نظام کشور دخالت دارن ***

0 ❤️

2019-06-03 09:57:54 +0430 +0430

ولی انگار مردم ما دیگر نمی بینند . دیگر نمی شنوند . و دیگر احساس نمی کنند . آیا خود به رهایی امیدواری ؟ که حتی اگر امثال من تو هزاران مطلب بنویسیم و ایجاد القاء توانِ رهایی کنیم ، کالایمان خریدار ندارد و در خم همان یک کوچه که 40 سال پیش ویران شد ، مانده ایم . سخن از رهایی گفتن گزاف و بی خریدار است که ظاهرا همه چیز گل و بلبل است و همه در آرامشی ابدی !!! روزگار می گذرانند.

1 ❤️

2019-06-03 17:57:55 +0430 +0430
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

*** ایرانارشیسم همونطور که از ماهیتش معلومه مخالف رهبره و حرف شما به نظرم درست نیست ***

وقتی عبدالرضایی بشه رهبر جنبش و قیام به نتیجه برسه آیا حاضره به راحتی کنار بره و قدرت رو به رای گیری عمومی بزاره ؟

*** در قیام فرودستان 96 رهبر این قیام کی بود ؟ هیچ کس خود مردم رهبر قیام بودن و شخصی که ده ساله گفتمان ایرانآرشیسم رو مطرح کرده ( ضد قهرمان و رهبر ) چه دلیلی داره خودش رو رهبر ایران بدونه؟ تو یک سال و چند ماه که گفتمان این حزب رو دنبال میکنم شخص عبدالرضایی چندین بار گفته که بعد از براندازی هم تو لندن میمونه و به روشنگریش میپردازه ، درباره نظام سیاسی و اجتماعی بعد از براندازی تایپکی ایجاد میکنم و اونجا از زبان خود عبدالرضایی سیستم سیاسی آینده رو میشناسیم ، که همه احذاب مخالف و موافق از تمام قومیت ها به صورت آزادانه تو نظام کشور دخالت دارن ***

من نظریات این عمویی عبدالرضایی رو نمیدونم . فقط میدونم شخصی مثل لنین هم وقتی مزه قدرت رو چشید به فجیع ترین شکل ممکن مخالفینش رو سرکوب کرد و اعلام کرد قدرت باید در دست قشر کارگر و کشاورز باشه یعنی دیکتاتوری پرولتاریا و خودش به مدت کمتری و جانشینش به مدت بیشتری بزرگترین جنایات و کشتارهای تاریخ بشری رو رقم زدن . من لنین رو روی کاغذ قبول دارم ولی در عمل نه . چون این ذات انسانهاس که به طرف قدرت جذب میشن ( سند حرفمم پیامبرهایی که به قدرت و ارتش و پول رسیدن ) و چون ملت ایران تجربه خدعه کردن خمینی رو دارن الان فک نکنم گول حرفهای کس دیگه ای رو بخورن حداقل من یکی که نمیخورم

1 ❤️

2019-06-03 18:03:28 +0430 +0430
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps
نقل از: Korkak
نقل از: soonia_eps با کمال احترام ولی باید بگم انارشیسم و عبدالرضایی از چاله در اومدن افتادن تو چاهه برای مردم ایران

*** بیشتر توضیح میدید؟ ***

حکومت بعدی ایران نباید زیر نام یه نفر دفن بشه حالا شاهزاده . رجوی . عبدالرضایی . برو تاریخ انقلاب ها بخون دیکتاتوری همینجور شکل میگیره و ملت بدبختر میشن . در مورد آنارشیسم هم باید بگم آخرین راه و بدترین راه ممکنه وقتی میشه مثل مصر بدون خونریزی انقلاب کرد

ایرانارشیسم همونطور که از ماهیتش معلومه مخالف رهبره و حرف شما به نظرم درست نیست

وقتی عبدالرضایی بشه رهبر جنبش و قیام به نتیجه برسه آیا حاضره به راحتی کنار بره و قدرت رو به رای گیری عمومی بزاره ؟

در قیام فرودستان 96 رهبر این قیام کی بود ؟ هیچ کس خود مردم رهبر قیام بودن و شخصی که ده ساله گفتمان ایرانآرشیسم رو مطرح کرده ( ضد قهرمان و رهبر ) چه دلیلی داره خودش رو رهبر ایران بدونه؟ تو یک سال و چند ماه که گفتمان این حزب رو دنبال میکنم شخص عبدالرضایی چندین بار گفته که بعد از براندازی هم تو لندن میمونه و به روشنگریش میپردازه ، درباره نظام سیاسی و اجتماعی بعد از براندازی تایپکی ایجاد میکنم و اونجا از زبان خود عبدالرضایی سیستم سیاسی آینده رو میشناسیم ، که همه احذاب مخالف و موافق از تمام قومیت ها به صورت آزادانه تو نظام کشور دخالت دارن

من نظریات این عمویی عبدالرضایی رو نمیدونم . فقط میدونم شخصی مثل لنین هم وقتی مزه قدرت رو چشید به فجیع ترین شکل ممکن مخالفینش رو سرکوب کرد و اعلام کرد قدرت باید در دست قشر کارگر و کشاورز باشه یعنی دیکتاتوری پرولتاریا و خودش به مدت کمتری و جانشینش به مدت بیشتری بزرگترین جنایات و کشتارهای تاریخ بشری رو رقم زدن . من لنین رو روی کاغذ قبول دارم ولی در عمل نه . چون این ذات انسانهاس که به طرف قدرت جذب میشن ( سند حرفمم پیامبرهایی که به قدرت و ارتش و پول رسیدن ) و چون ملت ایران تجربه خدعه کردن خمینی رو دارن الان فک نکنم گول حرفهای کس دیگه ای رو بخورن حداقل من یکی که نمیخورم

اوکی

0 ❤️

2019-06-14 07:57:00 +0430 +0430
نقل از: muze من بعید میدونم که خامنه ایی به این زودیا حکومتش بره کنار

*** شما اشتباه میکنید ***

0 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «