5 نکته کمتر شناخته شده درباره خودارضایی مردها

1396/03/18

اگه یه چیزی باشه که تقریبا همه مردها تو اون حرفه ای باشن، بیشک خودارضایی هستش. بعد از سالها تجربه عملی، لابد فکر میکنین که همه چیز رو تو این رابطه میدونین، ولی متخصصان نظر دیگه ای دارن. اینجا میخواییم براتون از چیزایی بگیم که ممکنه سورپرایزتون کنه.

**1- خود ارضایی اون فایده ای رو که سکس برا بدن داره، نداره
**دکتر توبیاس اس کوهلر (Tobias S. Köhler) استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه ایلینویز جنوبی واقع در ایسپرین فیلد معتقده که همه ارگاسم ها به طور یکسان اتفاق نمیوفتن.
مطالعات پی در پی نشون میده که آمیزش جنسی فواید بسیاری برای انسان داره مثل تاثیر مثبت به فشار خون، سلامتی پروستات و قلب، و خیلی چیز های دیگه … شاید شما هم فکر کنین که خود ارضایی هم، همین تاثیر ها رو داره در عین حال که اینطوری نیست.
چرا باید بین انزال در طول سکس و اینکه خودتون انزال کنین تفاوتی وجود داشته باشه؟ کسی جواب این سوال رو نمیدونه ولی به نظر میرسه که بدنتون به این دو نوع متفاوت از انزال پاسخ های متفاوتی میده چراکه حتی ترکیبات آب منی در این دو نوع انزال با همدیگه فرق میکنن.
واقعا فرقی هم میکنه؟ اگه بخواهیم با همیدگه صادق باشیم، شما واقعا برای سلامتی پروستات خود ارضایی میکنین؟ بعید میدونم! ولی بهتره بدونین که تحقیقات دانشگاه هاروارد حاکی از این مطلب هستش که خودارضایی به کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات کمک میکنه.

**2- خودارضایی بدون ریسک نیست
**درسته! خود ارضایی تو دسته کارهایی با ریسک کم طبقه بندی میشه و جزو امن ترین روش های سکس به شمار میاد. هیچ کس بیماری های واگیر جنسی رو از خودش نمیگیره و کسی از خودش باردار نمیشه ولی اینا دلیل نمیشه که خود ارضایی بی خطر باشه و مثل سایر فعالیت های با ریسک پایین مثل آدامس جویدن یا قدم زدن، خود ارضایی هم میتونه خطراتی داشته باشه.
خودارضایی های مکرر یا خشن میتونه باعث التهاب پوست آلت تناسلی بشه. خم کردن کیر شق شده میتونه موجب پاره شدن مناطقی از آلت بشه که در هنگام نعوض پر از خون میشن تا کیر راست بشه، درسته که به ندرت اتفاق میافته ولی واقعا نگران کننده هستش و ازش تحت عنوان شکستگی کیر یاد میشه.
دکتر کوهلر که در تحقیقاتش با چنین مردانی روبرو شده بود میگه: “بعد از این اتفاق کیرشون شبیه به بادمجون شده بود، بنفش و متورم” و معتقده که خیلی از این افراد برای درمان نیاز به جراحی داشتن.

**3- هیچ حد نرمالی برای خودارضایی وجود نداره
**دوستان، اگه خیلی زیاد خودارضایی میکنین، شاید بهتر باشه که کمش کنین. اما دکتر لوگان لوکوف (Logan Levkoff)، سکسولوژیست و محقق جنسی معتقده که تعداد دفعات خود ارضایی در طول هفته (یا روز) اهمیتی نداره و با زندگیتون مطابقت پیدا میکنه.
اگه در طور روز چندین بار خودارضایی میکنین و زندگی سالم و رضایت بخشی دارین، پس خوش بحالتون ولی اگه روزانه چندین مورد خود ارضایی میکنین و این کار سبب شده که از کار و زندگیتون بمونین یا به رابطه تون با شریک جنسی تون آسیب زده، شاید بهتر باشه که به یک متخصص مراجعه کنین.
پس میشه گفت که خود ارضایی به نوبه خود هیچ چیز خاصی نداره که مشکل آفرین باشه. ولی میتونه مشابه به برخی عادات بد مثل پوکر بازی کردن یا چک کردن مداوم شبکه های اجتماعی، تو زندگیتون تاثیر بگذاره.

**4- خودارضایی بر روابط جنسی شما تاثیری نداره
**دکتر لاوکوف میگه بیشترین چیزی که تو خود ارضایی مردا نگران کنندس این مورد هستش که خود ارضایی میتونه نشانه یه مشکل در روابط جنسی باشه.
واقعیت اینکه بیشتر مردها خودارضایی میکنن. اگه مجرد باشن، رابطه جنسی بدی داشته باشن یا توی یه رابطه بزرگ باشن خودارضایی میکنن. این کاری هستش که وقتی چیزی برای انجام دادن با شریک جنسیشون ندارن، انجامش میدن.
لاوکوف معتقده که خودارضایی فقط مرتبط با سکس نیست. برای خیلی ها یه راه عادی برای از بین بردن استرس یا رها شدن از فکر و خیال های قبل کار یا خواب، به حساب میاد.

**5- تقریبا با قاطعیت میشه گفت که خودارضایی تاثیر مثبتی بر روابط زناشویی داره
**خودارضایی میتونه به زندگی سکسیتون کمک کنه، چراکه مردا یاد میگیرن که در طول سکس چی دوست دارن. لاوکوف میگه: “فکر میکنم اگه زنها به اندازه مردها خودارضایی بکنن، رضایت جنسی بیشتری توی رابطشون خواهند داشت”
استثنایی هم وجود داره؟ لن کرنر(Ian Kerner)، پزشک و درمانگر جنسی و نویسنده کتاب “اون(زن) اول اومد (She Comes First)”، میگه: بعضی از مردها در اثر خود ارضایی وابسته به حد خاصی از فشار یا تحریک جنسی ناشی از فیلم های پورن قرار میگیرن که شریک جنسیشون توانایی تامین این حس و حال رو نداره.
با این حال کرنر میگه که این دسته از مردا استثنا هستن و برای اکثریت مردم خودارضایی چیز سالمی به شمار میاد. اون میگه “من درمورد مردهایی که دیگه خودارضایی نمیکنن نگران میشم چرا که میتونه نشانه ای از اضطراب یا مشکلات سلامتی در مقایسه با مردانی باشه که مرتبا خود ارضایی میکنن.”

منبع

2315 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-06-08 16:08:01 +0430 +0430

wow ﻋﺠﺐ ﻣﻄﺎﻟﺒﻲ ﻣﺮﺳﻲ ?

0 ❤️

2017-06-08 17:42:50 +0430 +0430

بزنیم پ؟ ?

0 ❤️

2017-09-04 18:37:29 +0430 +0430
نقل از: DarkWeb بزنیم پ؟ ?

ن عامو نزنیا…کزشر میگه میخواد جقیمون کنه

2 ❤️

2017-09-04 18:45:33 +0430 +0430

بر و بچ جق آزاده مشکلی هم نداره

0 ❤️

2017-09-04 19:05:24 +0430 +0430

جالبی هرمس عزیز اینه که از عنوان تاپیکاش میشه حدس زد کار خودشه…عاغا ما که جقی نیستیم!هر دو هفته یبار میزنیم که تو خواب جنب نشیم!ولی مرسی بابت کل تاپیکات…

0 ❤️

2018-06-09 05:51:51 +0430 +0430

خیلی مفید . هرچند که من اهل خود ارضایی نیستن ولی خیلی سوال تو ذهنم بود که جندتاشو این مطلب جواب داد . مرسی

0 ❤️

2018-06-09 11:42:27 +0430 +0430

جق زنی به نیت سلامتی پروستات ?

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «