6 حقیقت شگفت‌آور دربارۀ ارگاسم

1401/12/04

6 واقعیت شگفت‌انگیز (و البته علمی) دربارۀ ارگاسم که تاکنون نمی‌دانستید



ارگاسم گل سرسبد سکس‌های خوب است: با این‌که شاخصۀ سکس خوب ارگاسم نیست ولی زمانی که امکان تجربه‌کردن ارگاسم فراهم باشد، در تکمیل تجربیات جنسیتان نقش مؤثری دارد.
جالب است بدانید که در تکریم و بزرگداشت این لذت ناب در تقویم میلادی، روز 31 جولای به‌عنوان روز بزرگداشت ارگاسم نام‌گذاری شده است. در این پست به حقایق علمی کمتر شنیده‌ شده دربارۀ ارگاسم می‌پردازیم:


1. زنان ذاتاً دیرتر از مردان به ارگاسم نمی‌رسند


عمدتاً از ارگاسم کسانی که کس دارند با تعابیری مثل مرموز، دشوار و حتی نادر یاد می‌شود. این درحالی است که طبق آمارها 95 درصد زنان به راحتی حین خودارضایی به ارگاسم می‌رسند. به بیان دیگر، درست است که زنان دردسرهای بیشتری برای ارگاسم در سکس دارند ولی این مسئله ارتباطی با آناتومی آن‌ها ندارد. ریشۀ این مشکل بیشتر در هنجارها و نداشتن اطلاعات کافی است.
سکس در درازای تاریخ به‌عنوان لذتی مردانه به تصویر کشیده شده است و به‌مرور سبب شده اولین تصویر آشنایی که از رابطۀ جنسی در ذهن هرکسی مجسم می‌شود، تصویر دخول کیری در کس باشد (این درحالی است که ندرتاً تنها با دخول می‌توان واژن‌داران را تحریک و ارضا کرد) و همۀ چیزهایی که اتفاقاً در تحریک و ارگاسم واژن‌داران نقش دارند (مثل سکس دهانی و تحریک کلیتوریس) را نه به‌عنوان بخشی از سکس که به‌عنوان «پیش‌نوازی» و بخش فرعی رابطۀ جنسی تعریف ‌کنیم.
به دلیل مشابه، در سدۀ گذشته، هزاران تحقیق و مطالعه در مورد لذت و ناتوانی جنسی مردانه به چاپ رسیده ولی ندرتاً پژوهشی دربارۀ لذت جنسی زنان یا دلایل ناتوانی جنسی زنانه انجام شده است. براساس گزارش مجلۀ «ویک» (Week)، در بانک اطلاعاتی (PubMed)، که مرجع بزرگی برای تحقیقات علمی به‌حساب می‌آید، تعداد مطالعات منتشرشده دربارۀ لذت مردانه تقریباً پنج‌برابر تعداد تحقیقاتی است که درمورد دلایل آسیب‌های جنسی زنان انجام شده است. این نشان می‌دهد که نهادهای پزشکی به‌طور قابل توجهی زمان اندکی صرف تحقیق دربارۀ ساختار و عملکرد واژن و محرک‌های مؤثر در تحریک واژن‌داران کرده‌اند. تنها در ده‌سال گذشته بوده که مطالعاتی در زمینۀ ساختار کامل کلیتوریس انجام شده است که بخش عمده‌اش در داخل بدن قرار گرفته و شامل 4 اینچ ابتدایی واژن می‌شود و انتهای آن نیز در کانال واژن واقع شده است.


2. شناخت بیشتر شکاف ارگاسمی به بهبود کیفیت ارگاسم در زنان کمک می‌کند


پژوهش جدیدی در مجلۀ «مطالعات جنسی» (Sex Education) به چاپ رسیده است که به بررسی ارگاسم در زنان قبل و بعد از شرکت در کلاس‌های آموزشی جنسی پرداخته است. گروهی از کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، واحدی را دربارۀ رفتارشناسی جنسی انسان‌ها گذراندند که رویکردی کلی را دربارۀ طبیعت انسان‌ها بررسی می‌کرد. دستۀ دیگر در کلاس‌هایی شرکت کردند که به بررسی مطالعاتی دربارۀ شگاف ارگاسمی اختصاص داشت. مثلاً یکی از تحقیقاتی که در این واحد مورد بررسی قرار گرفت نشان می‌داد که 95 درصد مردان دگرجنس‌گرا حین سکس به ارگاسم می‌رسند درحالی که این آمار برای زنان دگرجنس‌گرا 65 درصد است (تحقیقات دیگری وجود دارند که بر اساس آن‌ها این اختلاف به مراتب بیشتر است). زنانی که واحدی دربارۀ شکاف ارگاسمی گذرانده بودند، گزارش کردند که بعد از این کلاس‌ها بیشتر و بهتر از قبل به ارگاسم می‌رسند.
قدرت واقعی در دانش بیشتر است. بنابراین داشتن اطلاعات جنسی مفید و کافی می‌تواند زندگی انسان‌ها را تغییر دهد.


3. زنان در خواب نیز به ارگاسم می‌رسند


همه می‌دانیم که پسرها در دوران نوجوانی حالتی به نام احتلام شبانه را در خواب تجربه می‌کنند یعنی در حال خواب‌دیدن به انزال می‌رسند (در زبان انگلیسی به آن «رویاهای خیس» (wet dreams) گفته می‌شود). اما سال‌ها پیش محققی به نام «آلفرد کینزی» (Alfred Kinsey) به این واقعیت دست پیدا کرد که 37 درصد زنان تا پیش از 45 سالگی اقلاً یک بار در خواب به ارگاسم می‌رسند. مطالعات جدید در این زمینه نشان می‌دهد که زنان امروزه حتی بیشتر از گذشته امکان ارگاسم در خواب را دارند. تحقیقی که امسال در مجلۀ «روان‌شناسی و جنسیت» (Psychology & Sexuality) در این زمینه به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که رویاهای بیش از یک‌پنجم زنان ماهیت جنسی دارند.
«امیلی مورس» (Emily Morse)، دکترا، متخصص رفتارشناسی جنسی و پزشک مقیم در شرکت کاندوم (SKYN)، می‌گوید: «برخلاف تصور اغلب مردم، انزال در خواب فقط مختص پسران در سن بلوغ نیست. در مرحلۀ «آر.ای.ام» (REM) در خواب (خواب عمیق)، اگر رویاهایتان به اندازۀ کافی شهوانی باشند، جریان خون در واژن افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به ارگاسم در خواب شود. این اتفاق اصلاً پدیدۀ جدیدی نیست و اگر آن را تجربه می‌کنید، غیرمعمول هم نیست».


4. هر ارگاسمی ماهیت جنسی ندارد


براساس گزارش‌ها، ارگاسم در مواردی واکنش طبیعی بدن به موقعیت‌های غیرجنسی و عادی است و امکان دارد در حال مشاجره و دعوا، مسواک‌زدن، ضربه به قوزک پا، تولد بچه، شیردادن، گوش‌دادن به موسیقی و خیلی از اتفاقات غیرمعمول دیگر تجربه‌اش کنید.
گروهی از محققین که در پژوهش جدیدی به بررسی تنوع ارگاسم پرداخته‌اند در این رابطه می‌نویسند: «شاید به این خاطر باشد که ارگاسم لزوماً پدیده‌ای جنسی یا مربوط به اندام‌های تناسلی نیست، بلکه بهتر است آن را نتیجۀ فرآیند‌های عصب-روان‌شناختی بدن بدانیم که می‌توانند منجر به ارگاسم فیزیکی شوند. بنابراین محرک‌های جنسی تنها یکی از احتمالات بسیاری هستند که منجر به ارگاسم در انسان‌‌‌ها می‌شوند. شاید بهترین تعریفی که از ارگاسم می‌توان ارائه کرد این باشد که مرحلۀ رهایی در فرآیند‌های عصب-روان‌شناختی بدن در نتیجۀ تحریک انواع گیرنده‌های عصبی مثل بینایی، چشایی، لامسه، تخیل یا درد در بدن ارگاسم است».


5. تقریباً نیمی از مردان متأهل نمی‌توانند ارگاسم زنشان را تشخیص دهند


بدون ذره‌ای اغراق یا بی‌انصافی درمورد مردان دگرجنس‌گرا، ضعف بزرگ مردانی که با زنان سکس دارند این است که در تشخیص ارگاسم پارتنرشان دچار اشتباه هستند. براساس مطالعۀ «مجلۀ داروی سکس» (Journal of Sexual Medicine) درمورد زندگی جنسی بیش از 1600 زوج متأهل دگرجنس‌گرا، 43 درصد شوهران تعداد ارگاسم‌های زنانشان اشتباه تشخیص می‌دهند. به عبارت دیگر، در این تحقیق مردان تعداد ارگاسم‌های زنانشان را بسیار بیشتر از تعداد واقعی اعلام می‌کردند.
دلایل واضحی که برای این خطای محاسباتی وجود دارد این‌ها هستند: عمدتاً برای ارگاسم مردانه شواهد جسمی واضحی وجود دارد (مثل انزال)، ولی این برای کسانی که واژن دارند صدق نمی‌کند. وبسایت «تنظیم خانواده» (Planned Parenthood) در این مورد این‌گونه توضیح می‌دهد: «هیچ قاعدۀ کلی و قطعی برای این‌که بفهمید زنی به ارگاسم رسیده یا نه وجود ندارد. شاید بهترین و تنها راه قطعیش این باشد که از خودش بپرسید».


6. تحریک گردن رحم در مواردی می‌تواند منجر به ارگاسم شود


گردن رحم، که همان بافت استوانه‌ای شکلی است که واژن را به رحم وصل می‌کند، در بعضی از اشخاص می‌تواند یکی از نقاط تحریک پذیر جنسی به‌حساب بیاید. اما چطور با تحریک گردن رحم به ارگاسم برسیم؟
«جولین برایتن» (Jolene Brighten)، پزشک متخصص طب طبیعی، مهندس ژنتیک و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی می‌گوید:« زمانی امکان تحریک و ارگاسم گردن رحم وجود دارد که شخص کاملاً تحریک شده باشد. در غیر این‌صورت تحریک این قسمت می‌تواند دردناک باشد. تحریک گردن رحم کاملاً با تحریک کلیتوریس متفاوت است چون این دو عضو از دو بخش مجزا در سیستم عصبی فرمان می‌گیرند. رسیدن به ارگاسم گردن رحم به تمرین و صرف وقت نیاز دارد و این نقطه فقط با دیلدو یا کیر قابل دسترسی است. در مقایسه با سایر ارگاسم‌ها، آن‌طور که خود خانم‌ها توضیح می‌دهند، این ارگاسم تجربه‌ای است که تمام بدن را درگیر خودش می‌کند».


سخن پایانی
راه زیادی تا رسیدن به برابری جنسیتی در ارگاسم وجود دارد. ولی اطلاع رسانی یکی از قدرت‌مندترین راهکارها در این زمینه محسوب می‌شود. دفعۀ بعدی سر میز صبحانه یا حتی در رخت‌خواب کنار پارتنرتان، با مطرح‌کردن نکات جالبی که دربارۀ ارگاسم می‌دانید، اطلاعات دیگران را نیز در این زمینه بالا ببرید. هرچه بیشتر درباره‌اش حرف بزنیم، در آیندۀ نزدیک زندگی جنسی بهتری خواهیم داشت.


منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2023-02-23 21:33:16 +0330 +0330

عالی بود 👌 😎

4 ❤️

2023-02-24 00:47:33 +0330 +0330

❤️

3 ❤️

2023-02-25 16:17:40 +0330 +0330

زن اگر درست ارگاسم شود مگر میشود تشخیص نداد . من که هر زنی رو کردم بیش از بیست ثانیه بدنش میلرزه و چشاش سفید میشه و تمام بدنش سفت میشه و منقبض میشه.

2 ❤️

2023-03-02 18:17:42 +0330 +0330

👌 👌

2 ❤️

2023-03-05 03:37:17 +0330 +0330

↩ Myhotwifeely
دهنشون ازاده یعنی‌چی؟

1 ❤️

2023-03-21 17:37:50 +0330 +0330

↩ Myhotwifeely
https://www.zaban.shop/

0 ❤️

2023-03-30 07:53:24 +0330 +0330

مرسی واقعا بسیار مفید بود

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «