Switch در BDSM

1399/09/10

آنچه پیرامون سوئیچ (تعویض نقش ارباب/برده از غالب به مغلوب یا برعکس) در BDSM باید بدانید
می‌توان گفت؛ ترکیب کمی سلطه‌گری + کمی سلطه‌پذیری‌

از: خانم Rachel Varina
در تاریخ: Nov 20, 2020

همانطور که بارها گفته شده: اصطلاح BDSM به معنای بستن(bondage)، تربیت(discipline) یا سلطه‌گری(domination)، سلطه‌پذیری(submission) و در عین حال میل به دگرآزاری و خودآزاری‌ست (sadism & masochism).
و اینجاست که تعادل ارباب (سلطه‌گر) و برده (سلطه‌پذیر) شکل می‌گیرد.

خانم ‘رژ’ (Mistress Rogue)، یک میسترس حرفه‌ای و مدیر خانه‌ای ویژه‌ی انجام فانتزی‌های ارباب/برده به نام “خانه‌ی تسلط!” (THE DOM HOUSE) اینچنین می‌گوید:
«یک ارباب به طور ساده کسی‌ست که احساس برده‌اش را هدایت و رهبری می‌کند و برده کسی است که آن را تجربه می‌کند.» (زمانی که این ارتباط وجود دارد می‌توان از از اصطلاح “سلطه‌گر” یا “غالب”(dominant) برای ارباب و “سلطه‌پذیر” یا “مغلوب”(submissive) برای برده‌ای که تحت کنترل ارباب است استفاده کرد) و با وجود این که ممکن است کاملاً با این که رابطه‌ی ارباب/برده چگونه است آشنا باشید، اصطلاح دیگری نیز وجود دارد که به قدر این دو معروف نیست و ممکن است کمتر شناخته شده باشد: “دونقشه”(Switch) که در ادامه به شرح آن پرداخته می‌شود.


Switch در BDSM چیست:

میسترس رژ می‌گوید: «تغییر نقش در BDSM به این معناست که فردی مداوماً در نقش برده و ارباب جا‌به‌جا شود، تغییر تعادل ارباب/برده به حس طرفین، شرایط موجود و احساس موجود بین دو طرف در هنگام انجام سکس به سبک BDSM بستگی دارد.»

با وجود این که این اصطلاح به طور رایجی توسط اعضای جامعه ارباب/برده به کار برده می‌شود، مهم است که ذکر شود تغییر موقعیت از ارباب به برده یا برعکس (Switch) در میانه‌ی BDSM همیشه دلائل جنسی ندارد. این مطلب به سادگی درمورد دادن یا گرفتن قدرت است که می‌تواند شامل هر چیزی از دستور انجام کارهای خانه باشد تا دادن مداوم دستورهای متفاوت در مسائل مختلف. اتفاقاتی که در تختخواب می‌افتد صرفاً یک امتیاز و لذت اضافه است.


از کجا می‌توانید بفهمید دونقشه(Switch) هستید

اگر برایتان جای پرسش دارد که این کار برای شما مناسب است یا خیر، پاسخ دادن به آن بسیار ساده است؛ فکر کنید به این که چه چیزی شهوت جنسی شما را برمی‌انگیزد…

میسترس رژ می‌گوید: «اگر گاهی اوقات حس می‌کنید دلتان می‌خواهد در تختخواب کنترل‌گر سکس باشید. (مثلاً سوار بدن شریک جنسی‌تان شوید یا دستانش را به جایی ببندید و…) و گاهی اوقات هم فکر می‌کنید دوست دارید کنترل سکس را به شریک جنسی خود بسپارید (مثلاً به کون مبارکتان سیلی بزند، دستانتان را ببندد یا مداوماً انتخاب کند در چه پوزیشن‌هایی سکس کنید)، در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که Switch باشید. اگر هنوز مطمئن نیستید، حرف زدن در این مورد با شریک جنسی‌تان می‌تواند به درک بهتر مطلب از سوی شما کمک کند.»

خانم ‘جاسمین آکینز’ (Jasmine Akins) آموزگار بهداشت جنسی و عضو سازمان بهداشت جنسی فلوریدا می‌گوید:
«مهمترین اصل در این مورد این است که با خود و شریک جنسی‌تان تا آنجا که ممکن است صادق باشید تا بتوانید هر دو از هر عملی در سکس لذت ببرید. تا زمانی که درمورد تمام مسائل با صداقت و روشنی با شریک جنسی‌تان سخن بگوئید مشکلی در شناختن هویت جنسی واقعی خود نخواهید داشت.»


Switch در BDSM چه امتیازاتی دارد؟

واضح‌ترین امتیاز عوض کردن نقش در بین کار این است که این فرصت را داشته باشید تا به روش‌های مختلف با شریک‌های جنسی احتمالی مختلف‌تان نقش ارباب/برده را امتحان کنید.
این نه تنها به شما شانس بیشتری برای ارتباط برقرار کردن با آنها می‌دهد (و البته شانس رسیدن به ارگاسم!) بلکه در کنار آن فرصتی نیز برای بهتر درک کردن این نوع رابطه از زوایای مختلف خواهد داد که باعث می‌شود بتوانید برده یا ارباب بهتری باشید.

میسترس رژ همچنین می‌گوید: «بهترین اربابان معمولاً کارشان را از بردگی آغاز می‌کنند و به تدریج راه خود را به سوی ارباب یا سرور شدن پیدا می‌کنند. در واقع؛ خود من به همین طریق تبدیل به یک ارباب شدم، توسط یک ارباب دیگر با سبک ارباب و برده آشنا شدم و در محور زمان به این دلیل که می‌دانستم به عنوان یک برده از اربابم چه می‌خواهم، چیزهایی آموختم و هنر ارباب/برده را کسب کردم تا روزی بتوانم خود یک ارباب ماهر باشم.»

خانم آکینز نیز می‌گوید: «با این روش سوای این که می‌توانید مهارت‌هایتان را افزایش دهید. تغییر جایگاه از ارباب به برده می‌تواند از بُعد روانی احساس آزادی فکری نیز داشته باشد. می‌توانید موقعیت‌های مختلف را از نظر ذهنی تجربه کنید و خود را از این محدودیت که حتماً باید یک نقش خاص را در طول سکس بازی کنید رها کنید.»
در ضمن این کار می‌تواند به برقرار کردن بهتر ارتباط بین شما و شریک جنسی‌تان کمک کند، سکس را از حالت خسته کنندگی و تکراری شدن دربیاورد و باعث به کار بردن خلاقیت بیشتر شود.


آیا در Switch نکات منفی و خطراتی نیز وجود دارد؟

مهمترین چیز در باب تعویض موقعیت — سوای این که ممکن است به آن معتاد شوید! ههه! — این است که مطمئن شوید که طرفین سکس با این تغییر موافقند و همه چیز در کمال امنیت انجام می‌شود.
خانم آکینز توضیح می‌دهد: «Switch بودن در BDSM بدین معناست که دو برابر شرایط عادی باید درمورد نکات ایمنی این نوع سکس اطلاعات کسب کنید. این که همه چیز را امن، عاقلانه و مورد موافقت طرفین نگه دارید بی‌نهایت اهمیت دارد.»

هر نوع رابطه‌ی ارباب/برده می‌تواند شامل ریسک باشد به همین دلیل است که چیزهایی مانند موافقت دائمی و و کلمه‌ی امن (Safe Word) اینقدر اهمیت دارد.
در هر موقعیتی که به سکس مربوط باشد ارتباط کلامی روشن و واضح بین طرفین سکس اهمیت بنیادی دارد مخصوصاً اگر قصد دارید کارهای غیر متعارفی که قبلاً هرگز انجام نداده‌اید را نیز به سکس‌تان اضافه کنید.


و در آخر مانند هر نوع فعالیت جنسی؛ پایین آوردن احتمال مبتلا شدن به بیماری‌هایی که از طریق سکس منتقل می‌شوند نیز جزو اولویت‌های هر نوع رابطه‌ی جنسی است.

خانم آکنیز توصیه می‌کند: «هروقت تصمیم گرفتید با شریک جنسی تازه‌ای رابطه برقرار کنید لازم است قبل از هر نوع تماس جنسی برای اطلاع از وضعیت سلامتی‌تان آزمایش بدهید اگر هم در یک رابطه‌ی انحصاری با یک فرد خاص هستید باز هم توصیه می‌شود سالی یک بار آزمایش بدهید، استفاده کردن از کاندوم در آن دسته از اعمال رابطه‌ی ارباب/برده که در آنها سکس دخولی انجام می‌گیرد یا مایعات ترشح شده از بدن یکی از طرفین ممکن است وارد بدن طرف مقابل شود ایده‌ی هوشمندانه‌ای‌ست و به شدت توصیه می‌شود!»


چگونه بار اول Switch را امتحان کنید

اگر احساس می‌کنید وقت آن است که در تختخواب تعادل قدرت را تغییر دهید از این که آن احساسات را به مرحله‌ی عمل دربیاورید نترسید. حتی اگر این به معنای ایجاد یک تغییر غیرمنتظره در رابطه‌ی‌تان باشد.

خانم اکنیز می‌گوید: «اولین قدم این است که به انجام این تجربه علاقه‌مند باشید. فکر نکنید برای انجام این کار باید حتماً همان بار اول پادشاه یا ملکه‌ی سکس ارباب/برده {بینهایت باتجربه} باشید. قبل از هرکاری کلی تحقیق کنید و اگر چیزی برایتان مبهم است درموردش سرچ بزنید و بپرسید.»

هر دو متخصص موافق‌اند که آموختن، کلید یک Switch موفق در میان فانتزی ارباب/برده است و خوشبختانه مقدار بسیار زیادی تحقیقات آن بیرون وجود دارند که بتوانید کارتان را با آنها آغاز کنید — فقط در کتاب راهنما به سراغ داستان ‘کریستین’ و ‘آنا’ {پنجاه سایه‌ی خاکستری} نروید! — اگر تحقیقات‌تان شما را به این نتیجه رساند که تعویض نقش در سکس ارباب/برده برای شما مناسب است این را به شریک جنسی‌تان اطلاع دهید. با وجود این که ممکن است به نظر بیاید اگر وسط سکس به آنان بگوئید که چنین خواسته‌ای دارید جذاب و سکسی خواهد بود، بسیار مهم است که درمورد هر کاری قبل از انجام آن با یکدیگر حرف بزنید تا زمانی که هردویتان در مورد انجام دادن آن به توافق برسید.
به علاوه برای این که یک تعادل جدید را در زندگی جنسی‌تان برقرار کنید نیاز به موافقت طرف مقابلتان دارید. هرگز نمیتوانید بدون یک مکالمه‌ی صریح بدانید که چه چیزی باعث رنجش یا عصبانیت طرف مقابل‌تان خواهد شد یا خودتان بعد از انجام یک عمل جدید جنسی چه حسی خواهید داشت، پس یک مکالمه‌ی صریح و روشن (و کنار آمدن با خودتان) در این مورد بینهایت اهمیت دارد.

وقتی بالاخره زمان آن رسید که این عمل را امتحان کنید بسیار آهسته و با سرعت کم پیش بروید.
خانم آکینز توصیه می‌کند که: «اگر یک تازه‌وارد هستید به خودتان اجازه دهید راحت باشید و با ملایمت کار را پیش ببرید. می‌توانید با یک چشم‌بند ساده کار را آغاز کنید. هرچقدر بیشتر به این ایده عادت کنید و با آن راحت باشید بهتر می‌توانید کارهای جدیدتر و انتخاب‌های بیشتری را برای اجرا در رختخواب برای خود و شریک جنسی‌تان پیدا کنید.»
این خواسته می‌تواند در محور زمان در شما به وجود بیاید و شدیدتر شود یا ضعیف‌تر شود و کلاً از بین برود. از آنجا که این احتمالاً یک تجربه‌ی جدید برای هردوی شماست؛ از خودتان توقع نداشته باشید که در همان بار اول بفهمید که از این کار خوشتان می‌آید یا خیر.
خانم آکینز همچنین می‌گوید: «امتحان کردن چیزهای جدید هیچ اشکالی ندارد، این هم اشکالی ندارد که از آنها خوشتان بیاید یا کاملاً از آنها متنفر شوید! این بدن شماست در نتیجه تصمیم نهایی همواره با خود شماست…»


منبع: cosmopolitan

16 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2020-11-30 20:28:18 +0330 +0330

چرا از تازه ها رفت
گمش کردم :/

1 ❤️

2020-11-30 20:31:30 +0330 +0330

↩ mistrs_l

mistrs_l: چرا از تازه ها رفت
گمش کردم :/

به دلیل اختلال کیری سایت.

1 ❤️

2020-11-30 21:54:51 +0330 +0330

چه جالب بود 🤔 در عمل گاهی سوییچ غیر ممکنه …حداقل برای من …
وقتی مثلا از عمق روان دام باشی چطور میشه ساب بود ؟
اما مثل همیشه آموزنده بود 👌

2 ❤️

2020-11-30 22:28:34 +0330 +0330

↩ sepideh58

sepideh58: چه جالب بود 🤔 در عمل گاهی سوییچ غیر ممکنه …حداقل برای من …
وقتی مثلا از عمق روان دام باشی چطور میشه ساب بود ؟
اما مثل همیشه آموزنده بود 👌

تا جایی که شواهد میگه این قضیه نیز یه چی تو مایه‌های همون نمودار آلفرد کینزی‌ست. ینی یه صاحب‌مرضِ سادیسم اندک درکی از مازوخیسم نیز دارد که به کمک همین میشود بهتر دام بود و دامِ بهتری هم انداخ! خخخ
سپاس

1 ❤️

2020-11-30 23:48:04 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
ایهامت تو حلقم 😂😂

1 ❤️

2021-11-02 23:38:54 +0330 +0330

↩ dead_general

کامل و روان بیان شده بود
واقعا عالی بود 👌👌👌
من خودم به شخصه دو سوی رابطه رو امتحان کردم و هرگز نمیتونم بگم یک سابمیسیو یا دامینت مطلق هستم…
ویژگی این گرایش همینه!!
البته از سوی دیگری هم گرایش خطرناکی هست؛ چرا که نا متعادله و امکان داره هر دو نفر همزمان در یک مود باشند و نتوانند حرکتی بزنند
و اینکه بر خلاف گرایشات دیگه چون هر دو طرف طالب تنبیه کردن و تنبیه شدن هستند میل فوق العاده شدیدی به پیشرفت و امتحان فانتزی های تازه تر و گاها خطرناک تر میکنند که در صورت تعامل نا مناسب سبب اختلاف شدیدی میشود
باشد که تجریبیات اینجانب به شما کمک کند😅😂🌷
دورود بر شما و سپاس از این پست آموزنده. 🌹

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «