اهمیت شاش پس از جق برای زنان

1398/12/09

آیا باید بعد از خودارضایی ادرار کرد؟

by Gabrielle Kassel Oct 21, 2019

قانون معروفی وجود دارد که می‌گوید: زنان باید پس از هر بار سکس — یا به‌طور دقیق‌تر، حتی پس از خودارضایی — ادرار کنند. اگر زن باشید (یا با یک زن خوابیده باشید) احتمالاً این قانون نانوشته‌ی معروف را شنیده‌اید: «حتماً بعد از سکس ادرار کنید، به‌ویژه برای جلوگیری از عفونت دستگاه ادراری (UTI).»
سوزش خفیف و درد زیر شکم و نیاز مکرر به ادرار کردن نشانه‌های اصلی عفونت دستگاه ادراری (UTI) هستند که چند روز پس از رابطه‌ی جنسی بروز می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکلات احتمالا شما هم ترغیب شده باشید که پس از سکس ادرار کنید. اما آیا واقعا ادرار کردن پس از رابطه‌ی جنسی از عفونت دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند؟
در ادامه، دکتر 'کیمبرلی لَنگدِن' (Kimberly Langdon)، متخصص زنان و زایمان و مشاور درمانی شرکت سلامت دیجیتال Medzino (واقع در کالیفرنیا)، توضیح می‌دهد که چه دلایلی پشت این توصیه‌ درباره‌ی بهداشت جنسی وجود دارد و آیا این توصیه درباره‌ی خودارضایی نیز صدق می‌‌کند یا خیر.

چرا گفته می‌‌شود که زنان باید پس از سکس ادرار کنند؟

پیش از هر چیز بگذارید با عفونت دستگاه اداراری (UTI) بیشتر آشنا شویم. به‌گفته‌ی دکتر لنگدن، «UTI نوعی عفونت باکتریایی در بخشی از دستگاه ادراری شامل مجرای ادرار، مثانه یا کلیه است.»

عفونت دستگاه ادراری چه ارتباطی با سکس دارد؟
در حین سکس، ممکن است باکتری‌ها به‌صورت ناخواسته وارد مجرای ادراری شده و در آن تکثیر شوند. متاسفانه حقیقت این است که در زنان واژن و مقعد [که می‌تواند حاوی باکتری باشد] توسط لایه‌ی نازکی از پوست از هم جدا شده‌اند؛ از سویی، پارتنری که با شما سکس می‌کند ممکن است خود ناقل باکتری باشد.

دکتر لنگدن می‌گوید: «البته این به معنای آلوده بودن شما یا پارتنرتان نیست. حقیقت این است که اندام‌های تناسلی، مقعد، دهان، دستها و سایر نقاط بدن و همین‌طور اسباب‌بازی‌های جنسی پر از باکتری هستند.» متاسفانه، در هنگام سکس دهانی، دخول، ورود دست به واژن و سایر فعالیت‌های جنسی، امکان ورود باکتری‌ها به مجرای ادراری وجود دارد.
اما خوشبختانه، ادرار کردن پس از سکس می‌تواند باکتری را از مجرای ادراری خارج کند و داخل توالت بریزد!
به‌گفته‌ی دکتر لنگدن، «ادرار کردن بهترین راه برای خلاص شدن از شر باکتری‌های وارد شده به مجرای ادراری است و راهکار پیشگیرانه بسیار خوبی برای زنان به‌حساب می‌آید.»

مردان و زنان هر دو مجرای ادراری دارند پس چرا این قانون فقط برای زنان گفته شده؟
دکتر لنگدن در پاسخ می‌گوید: «در واقع طول مجرای ادراری در زنان کوتاه‌تر از مردان است. بنابراین باکتری با طی کردن مسافت کمتری می‌تواند از مجرای ادراری به سایر بخش‌های دستگاه ادراری وارد شود و این یعنی خطر آلوده شدن در زنان بیشتر است. به‌علاوه، در مردان مجرای ادراری از مقعد دور‌تر است (در نظر بگیرید که فاصله‌ی مقعد با آلت نعوظ‌یافته‌ی مردان چقدر بیشتر از فاصله مقعد زنان با مجرای ادراری است!) به‌علاوه، برخی زنان بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به عفونت دستگاه ادراری (UTI) هستند.»
مواردی نظیر دیابت، استفاده از دیافراگم (کلاهکی که برای پیشگیری از بارداری در جلوی گردن رحم قرار می‌گیرد)، سنگ کلیه، یائسگی، نقص ایمنی، و ناهنجاری دستگاه ادراری عواملی هستند که خطر عفونت ادراری را افزایش می‌دهند.


بنابراین، آیا نیازی به ادرار کردن پس از خودارضایی نیز وجود دارد؟
به عبارتی دیگر می‌توان گفت: آیا در هنگام خودارضایی نیز امکان انتقال باکتری به دستگاه ادراری وجود دارد؟
پاسخ مثبت است!
دکتر لنگدن اینگونه پاسخ می‌دهد: «در حین خودارضایی، باکتری می‌تواند از اندام تناسلی، ران‌ها، انگشت‌ها و اسباب‌بازی‌های جنسی به مجرای ادراری وارد شود.» آیا در هنگام خودارضایی احتمال کمتر بودن این باکتری‌ها در مقایسه با سکس با پارتنر وجود دارد؟ شاید؛ اما هیچ قطعیتی در آن وجود ندارد.
آن‌طور که لنگدن می‌گوید، خطر ابتلا به عفونت ادراری در هنگام خوداراضایی نیز همچنان وجود دارد. یعنی بهتر است بعد از خودارضایی هم ادرار کنید.

جالب است که به‌گفته‌ی دکتر لنگدن، اگر در حین خودارضایی دخول مقعدی داشته باشید یا دست‌هایتان را نشسته باشید (یا حتی زیر ناخن‌هایتان را تمیز نکرده باشید)، ادرار کردن پس از خودارضایی اهمیتی دوچندان دارد.
لنگدن توضیح می‌دهد: «باکتری‌های مقعد می‌توانند به راحتی به واژن و مجرای ادراری منتقل شوند. از سویی، واضح است که شستن دست‌ها پیش از خودارضایی بسیار مهم است.»


اسباب‌بازی‌های جنسی می‌توانند باکتری‌ها را به واژن منتقل کنند، به‌ویژه اگر از موادی با سطح منفذدار ساخته شده باشند؛ موادی مانند پلى‌وينيل‌کلرايد (PVC)، ترموپلاستیک لاستیکی (TPR)، ترموپلاستیک کشسان (TPE)، لاستیک ژله‌ای و لاتکس.
به همین دلیل است که دکتر لنگدن می‌گوید: «بیشتر هزینه کنید و اسباب‌بازی‌های جنسی‌ای تهیه کنید که سطوح بدون منفذ داشته باشند. اسباب‌بازی‌هایی از جنس شیشه، استیل ضد زنگ و سیلیکون گزینه‌های مناسبی هستند چون می‌توانید به‌راحتی و به‌طور کامل آن‌ها را تمیز کنید.»

لنگدن اضافه می‌کند که اسباب‌بازی‌های جنسی باید پیش و پس از هر بار استفاده شسته و خشک شوند. حتی اگر اسباب‌بازی جنسی را پس از استفاده تمیز کرده باشید، ممکن است پیش از استفاده‌ی دوباره، با پرز، آلودگی یا مو تماس پیدا کرده باشد. مطمئن باشید که وجود مو روی اسباب‌بازی جنسی اصلا اتفاق جالبی نیست.

سخن پایانی این که:
ادرار کردن بعد از خودارضایی ایده‌ی خوبی است. قطعاً، دستشویی رفتن درست بعد از خودارضایی کار آزاردهنده‌ای است، اما طی کردن این مرحله‌ی اضافه ناخوشایند‌تر از ابتلا به عفونت دستگاه ادراری (UTI) نیست.
اگر با اضافه کردن این مرحله به کار‌هایی که بعد از سکس یا خودارضایی انجام می‌دهید (مانند هم‌آغوشی یا بالا و پایین کردن اینستاگرام)، فکر می‌کنید که باز هم به عفونت ادراری مبتلا شده‌اید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
به‌گفته‌ی دکتر لنگدن، عفونت‌های خفیف به‌راحتی با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شوند. در صورت درمان نشدن، عفونت در مثانه و کلیه‌ها گسترش یافته و موجب بروز آسیب‌های ماندگار می‌شود.


منبع:

kinkly.com/should-you-pee-after-masturbating/2/18340

2123 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «