اگه این فرد بهت پیشنهاد بده، قبولش میکنی؟؟

1403/03/30

بعد دو تاپیک آخرم چندتا کامنت گرفتم که:“چه دختر و پسر‌هایی کنسل نیستن؟”، "کی پیشنهاد بده، قبولش می‌کنی؟
به طور کلی میشه حدس زد که چه دسته‌ آدمایی از نظر عموم آدما قابل اعتماد و لایق دوستی و رابطه هستن، اما تاحالا به جزئیاتش توجه عمیقی نکرده بودم. شما چی؟
این شد که سوژه بحث اکیپ ما رو این دفعه شما‌هایی که کامنت نوشتین جور کردین!
پس بدون وقت‌کشی بپریم روی موضوع. من یه سری معیار و ملاک اساسی اوردم که برای هر دوجنس شامل میشه پس همه این موارد رو هم زن و هم مرد بهتره و یا باید، داشته باشه.
1)"هدف مشخص: جمع کن خودتو بلاتکلیف!"
اونایی که تکلیفشون هم با خودشون مشخصه و هم با رابطشون. کسی که علاوه‌ بر آینده‌اش برای رابطه‌اش هم هدف داره، لازمه ماس! این که بدونه چرا وارد رابطه شده و چی‌ می‌خواد ازش؟ بدونه داره با زندگیش چه گهی می‌خوره و برای چی داره سمت جنس مخالف میره؟
اگه آدمی رو پیدا کردی که برای دوستی، رابطه، ازدواج و هرچیزی که شامل زندگی و آینده‌اش میشه هدف داره و تو رو هم بخشی از اون هدف می‌دونه و می‌خواد با تو یه چیزی رو جلو ببره؛ سفت بچسب بهش که تو این دوره زمونه آدم بلاتکلیف زیاده…

2)"چهارچوب معین: واسه خودت حد و مرز نداری؟ پس ریدی!"
هر کسی نیاز داره یه چهارچوبی واسه خودش تعیین کنه؛ باید و نباید داشته باشه و روی اون حد و مرزا هم بمونه. شفاف باشه تو رابطه نه که مثل باد هر بار به یه جهت بوزه… یه روز بگه من ادم روابط باز نیستم، یه روز مست و پاتیل کف پارتیا باشه. از اول تکلیفش مشخص باشه و بگه اینا چهارچوب منه.
آدمی که هم که عملش با حرفایی که می‌زنه یکی نباشه،‌ چی؟ آفرین کنسله( حالا میدونم انقد تو این چندتا تاپیک کنسل گفتم داری دچار بیرون‌روی مفرط می‌شی ولی تحمل کن، آخرشه😂)
یه چند کلوم هم با تو دختر گل: پسرا از دختری هم که هیچ محدودیتی توی روابطش واسه خودش قائل نیست، خوششون نمیاد! اگه هم تو رابطه برن باهاش موقتیه، واسه یه چیزی که اولش ک هست آخرش ر. پس تا رل زدی خودتو ول نکنی که بعدا وقتی به چخ رفتی ده تا از بِست فرِندات هم نمی‌تونن جمعت کنن! یه جوری حد مرز تعیین کن واسه پسره که بدونه پاش رو بیشتر جلو بذاره رفته رو مین.

3)"عشق و توجه کافی: رابطه مراقبت می‌خواد مثل شکمت! که نباید رهاش کنی به حال خودش"
به طور کلی کسی که محبت کردن بلد باشه، احساساتش رو ابراز کنه، لازمه ماس! خدایی مغرور بودن تو رابطه کار نمیکنه! داستان رمانتیک تینیجری نیست که، برا پارتنرت هم می‌خوای مغرور باشی؟ این احساسات رو با خودت می‌خوای ببری تو قبرت عزیزم؟
و توجه کنه اما به اندازه و مناسب؛ یعنی نه اینکه بیش از حد بشه و حس کنی داری کنترل میشی نه کم باشه که رابطه سرد بشه.
از طرفی‌ پارتنری لازمه که قدردانه و متوجه تک تک کارایی که تو برای اون شخص یا رابطه‌تون می‌کنید، میشه!

4)"دایره دوستا: رفیق باز بودن هم حدی داره!"
دختر یا پسرای رفیق باز و همیشه به تفریح و خوشگذران، معمولا پدر و مادر‌های خوب و یا همسر‌های خوبی نمیشن.
پارتنر خوب کسیه که دایره‌ی دوستاش و اشناهاش مشخص باشه. هر روز دنبال دوست و رفیق جدید نباشه. نمیگم دیگه دوست جدید پیدا نکنه، ولی کسی که هر روز دنبال روابط جدید و دوستی‌های جدیده، اگه تنوع طلب نیست پس چیه؟
منظور این نیست که دختر یا پسر اصلا رفیق نداشته باشه، بلکه این مهمه که چه نوع رابطه‌ای با اونا داره و تا چه حدی باهاشون پیش‌رفته.

+سوالی که شاید پیش بیاد اینه که آیا دختر و پسر می‌تونن با این که تو رابطه هستن، دوست جنس مخالف داشته باشن؟؟
پس بیا به سرفصل بعدی😌💅🏽

5)"اجتماعی بودن و تعامل درست:چشم گوش بسته یا اجتماعی؟ مسئله این است"
اینکه پارتنرتون تنها مذکری/مونثی که در طول زندگیش باهاش تعامل داشته، شما باشید حقیقتا چیز کسشعریه! پس این انتظار که حق نداره دوست جنس مخالف داشته باشه رو بندازید دور. همین چشم و گوش بسته بودن بیش از حد باعث میشه وقتایی که به ندرت پسر/ دختر می‌بینه هول کنه، یا وقتی پای یه پسر/دختر دیگه به زندگیش باز بشه و محبت ببینه، دست و‌ پاشو گم کنه و برینه به رابطه‌تون.
دقت کنید که نمیگم پارتنر آدم حق داره لاشی باشه! میگم پارتنر خوب کسیه که شناخت کافی از جنس مخالف داره. دوستای اجتماعی جنس مخالف داره و می‌تونه با آدما فارغ از جنسیتشون ارتباط داشته‌ باشه و حد و حدودش رو نگه میداره و با استفاده از این حق، لاشی‌گری نمی‌کنه!

+اگه با خوندن پاراگراف بالا خیلی حال کردی و گفتی دقیقا دنبال همچین آدمی هستم باید بدونی که داشتن این جور روابط محکم و خوب لازمه‌ی دو تا سرفصل بعدی هست! پس خوب بخونشون…

6)"چشم و دل سیر بودن: توضیح اضافه‌ای لازم نیست… "
برای خود من خیلی مهمه که کسی که باهاش تو رابطه‌ام، چشم و دل سیر باشه! و این قضیه توی همه چیز صدق می‌کنه، توی ارتباطاتش با جنس مخالف، تو مسائل مادی و… . وقتی چشم و دلش سیره، دست به خیلی کارای کسشری که بقیه می‌زنن نمی‌زنه؛ چون دیده، شنیده، کرده، داشته…
ولی امان از آدمای سطحی و ندید بدید، که چون هیچی نبودن و هیچی ندیدن، اینقدر ضعف دارن و بدبختن که اگه به همین عده اعتماد کنی، محبت کنی، فاز برمیدارن ‌که خبریه یا اینکه گوز خاصین و بعد زارت همینا بهت خیانت می‌کنن! پس اگه فکر می‌کنی پارتنر گرامی شما چشم و دل سیر نیس، اجازه‌ی داشتن جنس مخالف اینا پر… کار دستتون میده، حالا ببین…

7)"قابل اعتماد بودن و صداقت: کلیشه‌‌ای ولی اساسی"
طرف باید قابل اعتماد باشه. باید کاری کنه که وقتی یک سال هم ازش دوری، دلت نلرزه. تو هر رابطه‌ای اعتماد به وجود بیاد، اون رابطه بُرده. یار قابل اعتماد شاید تموم ماجرا نباشه، ولی قطعا بخش عظیمی از ماجراست.
و مطمئن باشید اعتماد نباشه، آرامش از بین می‌ره. مورد دیگه‌ای که می‌رینه تو اعتماد، پنهان‌کاری و دروغه که گفتن و توضیح لازم نداره.

+حالا می‌رسیم به معیار چالش‌برانگیز پوشش…
8)"پوشش: علت بخش زیادی‌ از دعوا‌ها توی رابطه"
کیه که نحوه‌ی لباس پوشیدن پارتنرش براش مهم نباشه؟ از نظر من این مبحث مهمه اما طبیعتا اهمیتش از چیزایی که بالا‌تر گفتم زیادتر نیست.
خیلی مهمه شخصی که قراره باهاش زندگی کنید و باهم بچرخید چه مدلی لباس بپوشه. این که دوست دارید پارتنر شما چطور لباس بپوشه کاملا به خودش مربوطه؛ اما شما هم مختارید کسی رو به عنوان پارتنر انتخاب کنید که نحوه پوشش اون همخوانی داشته باشه با سلایق و عقایدتون‌. پس اگه دارید به زور به پارتنرتون تحمیل می‌کنید که چی بپوشه یا چی حق نداره بپوشه، می‌تونید سوار ماشین زمان بشید و برید به ۵۰۰ سال قبل. عقب ماندگی بس است!
چیزی که تو رابطه و تو مبحث پوشش خیلی مهمه، اینه که هر شخص این تفکر رو داشته باشه که نباید هر لباسی رو بپوشه و هر لباسی جایی و مکانی داره، وگرنه اگه به زور باشه که فایده نداره.
یکی از دوست‌های جنس مذکر بنده حرف جالبی زد و گفت: من اتفاقا برام مهم نیست زنم چی بپوشه. قبل اینکه زنم بشه مشخصا براش شفاف می‌کنم که پوشش مورد علاقه‌ی من چطوره. بعد از اون، اتفاقا استقبال می‌کنم اگه بخواد لباس خیلی بازی بپوشه. خوبه که ببینم دنبال توجه بقیه مرداست و زودتر بفهمم به درد زندگی مشترک نمی‌خوره و کات کنم باهاش.
به نظرم همین رو اگه الگوی خودتون قرار بدید برد می‌کنید، اینطور ادمای غیرهم‌فاز بدون دعوا و مراوده‌ای، دوستانه راهشون رو از هم جدا می‌کنن.
نظر لیمویی منو بخوایید: پارتنر شما همه‌چی می‌تونه بپوشه ولی نباید دنبال جلب توجه بقیه‌ی کیرا/کص‌ها باشه. یه نفر می‌تونه خیلی شیک و حتی تا‌ حدی باز بپوشه و دنبال جلب توجه نباشه، یکی هم می‌تونه با لباس بسته و پوشیده، پیک‌می و دنبال جلب توجه باشه. عین کی؟ افرین عین آمنه سادات که چادری بود اما رف تو نیویورک کص داد :)))))))

+شاید خسته شده باشید اما این دو مورد هم بگم و تامام.
9)"کنترل خشم و حفظ ادب و احترام: به اعصابت مسلط باش!"
دنبال کسی باشید که توی عصبانیت هم آدم درستی باشه. به کسایی که تو عصبانیت چشمشون رو میبندن و دهنشون رو باز می‌کنن اصلا اعتماد ندارم و اگه کنسل هم نباشن قطعا رد فلگ هستن… کسی که توی خوب و بد و بالا پایین نتونه حرمت نگه داره و آدم باشه، بنظرم پارتنر خوبی نیست.
ادب و احترام متقابل در هر لحظه و هرجا= رابطه باکیفیت و سالم

10)"ارتباط سالم با خانواده: یه گرین فلگ مهم"
آدمی که ارتباطش با خانوداش خوب باشه، برای من گرین فلگه؛ یعنی پرچم سبزه، چراغ سبزه، برچسب سلامت کالاس…
من خودم همیشه مامان و بابای طرفو نگاه می‌کنم. خیلی از مشکلات بنیادی آدما به این کانون گرم خانواده برمیگرده و ادمی که با خانواده‌ی خودش ارتباط سالم و خوبی نداشته باشه، درون ناآرامی داره و در عموم مواقع به خاطر این درون ناآرام، خواسته یا ناخواسته می‌تونه گند بزنه به خیلی چیزا.

“نکته لیموییییییی🍋”
همیشه از بروز کارهایی که ردفلگ‌ها رو نمایان می‌کنن استقبال کنید دوستان. بالاخره شیش ماهم کمتر وقتتون رو تلف کنید هم شیش ماهه! سعی کنید یه سری ردفلگ‌ها رو که می‌بینید جدی بگیرید و بی‌توجه نباشید. اگه سر و گوش پارتنرتون می‌جنبه چرا فک می‌کنید با اعمال زور درست میشه؟ اون تازه می‌فهمه حساسيد و مخفیانه‌تر کاراشو انجام میده.
پفک نمکی:
برا نوشتن تاپیک جدا از نظرات خودم از دوستام هم کمک گرفتم. کسایی که نظر دادن شامل مجرد‌ها و متاهل‌ها بودن از هر دوجنس؛ پس میشه گفت نسبتا جامعه اماری خوبی داشتم اما خب همیشه استثنا هست و طبیعیه اگه یکی تایپ مورد علاقش تو چیزایی که من نوشتم نباشه و یا به غیر چیزای گفته شده، ملاک‌های دیگه‌ای تو ذهنش باشه.
اگه معیار و ملاک دیگه‌ای دارید تو کامنتا بنویسید. من سعی کردم به اون متر و اندازه‌های اساسی و حیاتی اشاره کنم.
تا تاپیک بعدی لیمویی بمونید🍋💛

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-06-19 21:17:01 +0330 +0330

دمت گرم بابت زحمتی که کشیدی❤️

واسه منی که تازه میخوام برم دانشگاه و… واقعا نیازه این آموزشات😅❤️

1 ❤️

2024-06-19 21:38:07 +0330 +0330

خوبه که نظرات بدون دست‌بردن و ویرایش اضافی نگارش شده. تشکرات فراوان🙏

2 ❤️

2024-06-19 21:42:34 +0330 +0330

عالی بودن،متشکرم ازینکه وقت گذاشتید و چنین نکات مفیدی رو جمع بندی کردید.

2 ❤️

2024-06-19 22:24:15 +0330 +0330

↩ Mohammad.EE
چه خوووب🥰😍

2 ❤️

2024-06-19 22:27:30 +0330 +0330

آفرین به این لیموهای درجه ی یک 🍋!

2 ❤️

2024-06-19 23:27:42 +0330 +0330

مفید و نقطه زن
برم دفتر نکاتمو بیارم 🧚‍♂️

2 ❤️

2024-06-19 23:32:23 +0330 +0330

کلا مسئله ، مسئله انتخاب پارتنره. نمیدونم اقتضای سنمه یا چی. اما دایره آدمایی که از همین فیلترا رد بشن، بنظرم هر روز کمتر میشه.
یه چیزی که رو اعصابه دوست جنس مخالف داشتنه پارتنره. اگه نداشته باشه، چشم و گوش بسته‌است و به قول خودت تا از یکی محبت و توجه ببینه هوا برش میداره، یا اگه داره ، خیلی تعدادشون زیاده یا چهارچوب نداره و عشوه و ناز و لاس تو حرفای طرف با دوستای جنس مخالفش مشاهده میشه.

بهر حال دمت گرم برای باز کردن این موضوع

2 ❤️

2024-06-19 23:33:33 +0330 +0330

تاپیک های تو منو یاد شیوا میندازه

1 ❤️

2024-06-20 00:10:53 +0330 +0330

ببین کی زنه شده… خانم لالیک… بزار بخونم بعد اگه نتوستم تحلیل کنم نظر میدم

1 ❤️

2024-06-20 00:57:14 +0330 +0330

کسی که اینقدر مینویسه کنسله😂🤝🏻
و خودم که اندازه همین حتی بیشتر فانتزیامو مینویسم😐

1 ❤️

2024-06-20 11:59:25 +0330 +0330

خسته نباشی. اونقدر قشنگ اون حجم از مطالب رو دسته بندی و فصل بندی کردی که آدم کیف می‌کنه.

خلاصه‌ی همه‌ی اینا می‌شه تفاهم! جدیدا میگن تفاهم مهم نیست و این تفاوت‌هاست که یه زندگی خوب رو میسازه و ادما باید مکمل هم باشن. با احترام این حرف کصشعری بیش نیست! آدمایی که تفاهم نداشته باشن و باب میل هم نباشن، حرف مشترک ندارن! سرگرمی مشترک ندارن! درک‌شون از همدیگه کمتره. عمق رابطه کمتره. اینجوری میشه که بعد از یه مدت که هیجانات اولیه فروکش کرد، دیگه رابطه نه تنها جذابیتی نداره بلکه رو مخ میشه. ملتهب میشه. دعوایی میشه. آرامش از بین میره و هر یک از طرفین به سمت ادمای دیگه میرن و از رابطه دور میشن. پس تفاهم مهمه.

اگه آدم روابط باز هستین، دنبال یه آدم شبیه خودتون باشید. اگه آدمی هستید که چهار چوب سختگیرانه دارید، دنبال ادمی با همین خصوصیات باشید. اگه لاشی هستید، برای ازدواج دنبال آفتاب مهتاب ندیده نباشید. با یه لاشی مثل خودتون ازدواج کنید. اگه افتاب مهتاب ندیده هستید، به امید اینکه یه آدم لاشی بعد از ازدواج درست میشه، تن به ازدواج ندید. خلاصه اینکه کبوتر با کبوتر، روباه با روباه‌… حتما قبل از ازدواج تمام جوانب رو بسنجید که بحث یه عمر بگایی دو نفره‌ست…
اینجوری روابط قشنگتره و با دوام تره.

مرسی از تاپیک قشنگت خانوم لیمو💚

1 ❤️

2024-06-20 12:39:38 +0330 +0330
پسرا از دختری هم که هیچ محدودیتی توی روابطش واسه خودش قائل نیست، خوششون نمیاد! اگه هم تو رابطه برن باهاش موقتیه، واسه یه چیزی که اولش ک هست آخرش ر. پس تا رل زدی خودتو ول نکنی که بعدا وقتی به چخ رفتی ده تا از بِست فرِندات هم نمی‌تونن جمعت کنن! یه جوری حد مرز تعیین کن واسه پسره که بدونه پاش رو بیشتر جلو بذاره رفته رو مین.
دختر خوشگلم این نکته اش واسم خیلی جالب بود

اممما بجان خودم خیلی خیلی خیلی بزرگتر از سن خودت هستی
فهم وشعور ودرکت بسیار بالاست
خیلی صریح وزیبا وشفاف هر نکته رو تجزیه تحلیل و نتیجه گیری میکنی
از زندگی و فرزندانم خیلی راضی هستم ،ولی کاش یک دختر باهوش و فهیم نیز مثل تو داشتم
بازم به پدرومادرت تبریک میگم
واست ارزوی بهترینهایی که دوست داری مینمایم

1 ❤️

2024-06-20 14:31:37 +0330 +0330

↩ Mamali_Refresh
پلشت از خداتم باشه با قلم من بیان شدن😂😂💅🏽❤️

1 ❤️

2024-06-20 16:27:28 +0330 +0330

↩ ashi8515
خوشحالم مفید بوده براتون🥰❤️

1 ❤️

2024-06-20 18:58:11 +0330 +0330

↩ fool22
مرسییی❤️

0 ❤️

2024-06-20 19:11:02 +0330 +0330

😍❤️❤️❤️

0 ❤️

2024-06-20 20:40:36 +0330 +0330

↩ MoonKissed
💆🏻‍♀️❤️‍🔥

0 ❤️

2024-06-21 00:40:25 +0330 +0330

↩ Abuellito1

نمیدونم اقتضای سنمه یا چی. اما دایره آدمایی که از همین فیلترا رد بشن، بنظرم هر روز کمتر میشه.

واقعا پیدا کردن پارتنری که از هر لحاظ باهات مچ باشه سخته، حق داری…

🙏🏻❤️

0 ❤️

2024-06-21 21:05:05 +0330 +0330

رها یه فکری هم به حال ما گشادا کن حجم تاپیک رو که دیدم کمرم تیر کشید 😂

ولی دوست داشتم ادامه بده 😇 👌

0 ❤️

2024-06-21 21:05:40 +0330 +0330

بیب

0 ❤️

2024-06-23 01:12:35 +0330 +0330

↩ xKoonsefidx
شاید فیک شیوا هستم
درخواست ویدئو چک کن به نظرم

0 ❤️

2024-06-23 10:11:19 +0330 +0330

سلام 😉😍

0 ❤️

2024-06-23 21:25:23 +0330 +0330

↩ wrecked_erny
اقای ارنی خوندی تونستی تحلیل کنی؟

1 ❤️

2024-06-23 23:06:25 +0330 +0330

↩ negar93
یک زنده دیگر میبینم ، سلام…

1 ❤️

2024-06-23 23:20:13 +0330 +0330

↩ Lilak lime
اتفاقا در همین مورد با یه دختر ، البته بماند طرف کی بوده ولی پارتنر یا اشنا یا فامیل نیست، صحبت میکردم امروز ، اکثرا مواردی که خوندم قابل توجه و همینا بودش…
ولی خب به نظرم بعضی چیزا هنوز برام ابهامه…

به عنوان مثال چشم و دل سیر بودن … این خودش میتونه باز اشکال باشه!!(البته منظور رو شما رسوندین و خب درست هست اما باز منطقی نیست که اون چشم و دلش سیر باشه!!)

پوشش هم باز درست مثال زدین ، ولی خب باز برام ابهام داره( نمیدونم کجاش ولی خب یه اابهامیه خودمم نمیدونم …) در ضمن ، امنه سادات کراشمان بود ، البته بعد میاخلیفا و چند تن دیگر … دلم خونین شد…

و خب ، برای نتیجه گیری کوتاهم ، مواردی که گفتین اگه واقعا و بهشون سنجیده فکر شده باشه ، ( از اول و تا مورد اخر ، چه تو ازدواج یا دوستی یا پارتنری، تو لیست معیار ها و اون مواردی که باید برای انتخاب باشه) کمترین مشکلات رو برای هر دو طرف رابطه بوجود میاره…
البته ، باز برمیگرده به جامعه ، خود شخص و چند مورد دیگه که ممکنه از هر کدوم از مورد هایی که گفتین کم و بالا بشه و یا به ندرت به بالاترین یا پایین ترین درصد خودش از هر مورد برسه… و تحلیل در مورد خودم هیچ کدوم رو ندارم به نظرم(البته جز معیار خانواده فکر کنم) بخصوص تو مورد های اولی و دومی و پنجمی و هشتمی ، من واقعا ریدم!!!
به نظرم تحلیل لازم نبود کنم ، الان مخم داره گوزپیچون میره…😫

0 ❤️

2024-06-24 00:38:57 +0330 +0330

↩ Reza.sd77
چه کامنت مفصلی
دمتون گرم اقای سفید دندون😁🙏🏻❤️

1 ❤️

2024-06-25 13:19:32 +0330 +0330

↩ Babalu808
الان من کنسل شدم چون زیاد نوشتم؟😂

0 ❤️

2024-06-26 10:12:12 +0330 +0330

↩ Lilak lime
هردوتامون😂

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «