چه کنیم تا رابطه لانگ دیستنس بهتر و کارآمدتری داشته باشیم

1403/03/13

فرقی نمی‌کند وارد رابطه‌ی جدید با کسی شوید که دور از شما زندگی می‌کند یا به خاطر کار زیاد سفر می‌کند؛ در هر صورت فاصله، مجموعه‌ای از چالش‌ها (و مزایا!) را برای روابط عاشقانه به وجود می‌آورد.
این طبیعی است که دوری از همدیگرکمی دلهره‌آور به نظر برسد، اما مهارت‌های زیادی وجود دارد که هم شما و هم پارتنرتان می‌توانید یاد بگیرید تا به رابطه‌تان بهترین فرصت را برای بقا و حتی شکوفایی در دوری از یکدیگر بدهید.


چالش‌های رایج در روابط لانگ دیستنس

آیا دوری باعث می‌شود که گره عشق و علاقه بین دو نفر، محکم‌تر شود؟ مطمئناً این چنین است، اما احتمالاً بدون سختی این اتفاق نمی‌افتد.
طبق گفته‌ی مددکار اجتماعی بالینی، آلیسا کاسیمیرو (Alyssa Casimiro)، فاصله‌ی فیزیکی در روابط لانگ دیستنس می‌تواند باعث شود شرکا احساس کمبود صمیمیت، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی، داشته باشند. وی می‌گوید، بدون برقراری ارتباطی به صورت نرمال با پارتنرتان یا ملاقات او چندین بار در هفته، روابط لانگ دیستنس می‌تواند با موانع ارتباطی مواجه شود.
آنالیس لوسیرو (Annalyse Lucero)، درمانگر ازدواج و خانواده می‌گوید: «حسادت نیز به دلیل اشتیاق برای تجربیات مشترک، می‌تواند در روابط لانگ دیستنس (مشابه با روابط دیگر) ممکن است مشکل ساز شود.»
در نهایت، زمانی که اهداف آینده برای هر یک از طرفین تغییر کند، روابط لانگ دیستنس به چالش کشیده می‌شوند. لوسیرو می‌گوید: «زوج‌های لانگ دیستنس که با آن‌ها کار کرده‌ام متوجه می‌شوند زمانی که اهداف زندگی تغییر می‌کند، زمانی که یکی از طرفین می‌خواهد با بچه‌دار شدن یا ازدواج پیش برود، یا مسئولیت‌ آن‌ها تغییر کند، چالش‌هایی به وجود می‌آید. این موضوع در مورد تغییرات موقتی، مانند بیماری یا جشن‌های مهم نیز صادق است.»
اما کدام رابطه است که بدون چالش باشد؟ مهارت‌های زیادی وجود دارد که هر یک از طرفین در یک رابطه لانگ دیستنس می‌توانند بیاموزند تا عشق خود را زنده نگه دارند.


راهکارهایی برای موفقیت در روابط لانگ دیستنس

1. بدانید چرا رابطه‌تان ارزش تلاش کردن را دارد؟
سخت کوشی برای داشتن یک رابطه عاشقانه‌ی سالم و شاد در حالت لانگ دیستنس، زمانی که ارزش آن را درک کنید، بسیار آسان‌تر می‌شود. لوسیرو می‌گوید: «بودن در یک رابطه، یک انتخاب است. اگر علی‌رغم موانعی که در مسیر موجود است، خود را در انتخاب این فرد ببینید، پس ارزشش را دارد.»
کاسیمیرو توصیه می‌کند: «به استحکام ارتباط عاطفی خود با پارتنرتان توجه کنید. اگر هر دوی شما مایل به تلاش برای رابطه، برقراری ارتباط مداوم و داشتن اهداف مشترک در رابطه هستید، این‌ها مواردی است که نشان می‌دهد رابطه، ارزش حفظ کردن دارد. همچنین می‌توانید فهرستی از ویژگی‌های مثبت پارتنرتان و رابطه‌تان تهیه کنید که قدردان آن‌ها هستید. این لیست می‌تواند زمانی که اوضاع سخت می‌شود، به کارتان بیاید.»

2. برقراری ارتباط، مهم‌ترین موضوع است.
در نهایت، همه چیز به برقراری ارتباط برمی‌گردد. بدیهی است که برقراری ارتباط قوی، به خصوص در روابط دور، با توجه به مشکلات احتمالی ناشی از دور بودن از پارتنرتان، ضروری است. طبق گفته‌ی کاسیمیرو، زمانی که افراد در روابط لانگ دیستنس به طور مداوم و شفاف در مورد نیازهای عاطفی، فیزیکی و ارتباطی خود صحبت می‌کنند، می‌توانند احساس اعتماد، امنیت و صمیمیت را افزایش دهند.
ارتباط شفاف و صادقانه چگونه است؟ برای شروع، توانایی ابراز نیازها و احساسات خود به شریک زندگی و گوش دادن به نیازهای او، ضروری است. به گفته‌ی لوسیرو، روابط لانگ دیستنس به طور ویژه از طریق صحبت کردن، پیام دادن، فرستادن عکس و به اشتراک گذاشتن میم‌ها، صمیمیت عمیق‌تری را بوجود می‌آورد.
لوسیرو می‌گوید: «در روابط عادی، صمیمیت از طرق مختلفی شکل می‌گیرد، اما من به این نتیجه رسیده‌ام که زوج‌هایی که رابطه آن‌ها به صورت لانگ دیستنس است، اغلب در چنین لحظاتی عمیق‌تر شده و آسیب‌پذیری بیشتری را با هم به اشتراک می‌گذارند. اگر احساس می‌کنید با وجود دوری، لحظات مشترک باعث ایجاد ارتباط عمیقی بین شما می‌شود، ممکن است بتوانید بر چالش‌های روابط لانگ دیستنس غلبه کنید. به خاطر داشته باشید که میزان ایده‌آل ارتباط برای هر رابطه‌ای متفاوت است.»
کاسیمیرو می‌گوید: «مهم است که یک گفتگوی باز و صادقانه با پارتنرتان در مورد نیازها و انتظارات ارتباطی خود داشته باشید. این ممکن است با توجه به اتفاقات زندگی شما در طول زمان تغییر کند. گفتگوهای مداوم و صریح در مورد برقراری ارتباط و اتصال با یکدیگر و شناسایی هر گونه مانع احتمالی مانند برنامه کاری، اختلاف ساعت و غیره داشته باشید.»

3. از همان ابتدا مزرهای مشخصی را تعیین کنید.
روابط لانگ دیستنس، به طور خاص، نیازمند کمی برنامه ریزی هستند. طبق گفته کاسیمیرو، طرفین باید از همان ابتدا پیرامون انتظارات و مرزهایی که برای رابطه دارند، شفاف باشند. این گفتگوها از آن دسته صحبت‌هایی نیست که فقط یک بار انجام دهید، بلکه باید در طول رابطه شما ادامه داشته باشد.
لوسیرو می‌گوید: «برای زوج‌های لانگ دیستنس، شفاف بودن در مورد مرزها و انتظارات در رابطه ضروری است. این مرزها برای هر زوجی منحصر به فرد خواهد بود و اگر زوجین آنها را با همدیگر تعیین کنند، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.»

4. قرارهای مجازی با یکدیگر بگذارید.
وقتی از هم دور هستید، ممکن است احساس کنید بسیاری از هیجانات قرار عاشقانه، مانند بیرون رفتن با هم را از دست می دهید؛ اما با کمی خلاقیت، می‌توانید با داشتن قرارهای شبانه پرشور و عاشقانه، راه‌هایی برای وفق دادن خود با شرایط پیدا کنید.
لوسیرو می‌گوید: « لحظات خاصی که معمولاً به صورت حضوری با هم به اشتراک می‌گذارید، اگر دائماً از زندگی یکدیگر غافل باشید، می تواند غم زیادی به همراه داشته باشد.»
برای ایجاد پیوند در روابط لانگ دیستنس، قرارهای مجازی منظم ترتیب دهید. می‌توانید از طریق فیس تایم با هم شام بپزید، با هم بازی‌های ویدیویی چند نفره انجام دهید، یا همزمان با هم فیلم ببینید.
قرارهای شبانه مجازی به کاهش احساساتی از جمله عصبانیت و سرخوردگی که در کنار مشکلات هماهنگ کردن برنامه‌ها برای قرارهای حضوری که نیاز به مسافرت دارند، کمک می‌کند.

5. بلیط هواپیما رزرو کنید.
قرارهای مجازی عالی هستند، اما هیچ چیز نمی‌تواند جای دیدن حضوری پارتنرتان را بگیرد.
برنامه ریزی برای دیدار با یکدیگر برای کم کردن فاصله فیزیکی مفید است (به خصوص اگر یکی از زبان‌های ابراز عشق شما لمس فیزیکی باشد).
لذت زیادی از احساس انتظار حاصل می‌شود. با برنامه‌ریزی برای دیدار با یکدیگر به صورت منظم، می‌توانید هم از دیدن پارتنرتان لذت ببرید و هم از پیش بینی دفعه بعدی که با هم خواهید بود، احساس خوبی داشته باشید.
باز هم می‌گویم، تعداد دقیقی برای دفعات دیدار با یکدیگر وجود ندارد. همه چیز به رابطه شما بستگی دارد.

6. از بیان اختلافات و عدم توافق‌ها خودداری نکنید.
اکثر مردم بیان اختلافات را دوست ندارند، اما این بدان معنا نیست که باید از آن اجتناب کرد.
در روابط دور، به دلایل زیادی مانند حسادت، کمبود ارتباط، زیر پا گذاشتن مرزها، نیازها یا انتظارات برآورده نشده، ناامیدی از شرایط و غیره، ممکن است اختلاف نظر ایجاد شود.
کاسیمیرو می‌گوید: «در روابط لانگ دیستنس، بهتر است هر زمان که اختلاف شروع به شکل گیری می‌کند، آن را به طور مستقیم حل کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد در روابط موفق لانگ دیستنس تمایل دارند تا اختلافات را به سرعت حل کنند تا اینکه اجازه دهند این اختلافات پنهان شده و باعث ایجاد ناراحتی شوند.»

7. بدانید که در این روابط، مزایایی وجود دارد.
روابط لانگ دیستنس، برای برخی از افراد نه تنها خوب عمل می‌کند بلکه حتی ترجیح داده می شود.
برای افرادی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند، حفظ روابط لانگ دیستنس می‌تواند راحت‌تر باشد زیرا به آنها این امکان را می‌دهد تا زمان بیشتری را صرف سایر بخش‌های زندگی خود کنند و کمتر درگیر دیدن مداوم شریک عاطفی خود باشند.
لوسیرو می‌گوید: «وقتی برای اولین بار کارآموزی درمانم را شروع کردم، شوهرم در عربستان سعودی مستقر شده بود. من از این بابت که مجبور نبودم در رابطه‌مان زیاد ظاهر شوم، سپاسگزار بودم چرا که در پایان روز خسته بودم و کل انرژی‌ام صرف سه فرزندمان می‌شد. این برای ما و بسیاری از زوج‌های دیگر هم کارآمد است.»

8. درباره اهداف مشترکتان برای آینده صحبت کنید.
این فاصله تا کی ادامه خواهد داشت؟ یکدیگر را به عنوان یک زوج در پنج سال آینده کجا می‌بینید؟ با زندگی‌تان چه می‌خواهید بکنید و در آن چه جایگاهی دارید؟
تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از رایج ترین دلایل پایان یافتن روابط لانگ دیستنس، عدم پیشرفت آن‌ها به مرحله بعدی است. برای اطمینان از اینکه در یک مسیر واحد باهم قرار دارید یا نه، مهم است که در هر نوع رابطه‌ای، در مورد آینده صحبت کنید.
لوسیرو می‌گوید: «زمانی که اهداف زندگی تغییر می‌کند، در روابط لانگ دیستنس، چالش‌هایی به وجود می‌آید. اما اگر برای برقراری ارتباط در مورد آینده و اینکه چگونه زندگی شما با تغییر اهداف سازگار می‌شود، درباره آن با هم صحبت کنید؛ زیرا این چالش‌ها غیرقابل حل نیستند.»
کاسیمیرو می‌گوید: «در روابط لانگ دیستنس ممکن است در مورد آینده تردید وجود داشته باشد. صحبت‌های مداوم در مورد اهداف بلند مدت رابطه و اینکه چگونه هر دو برای رسیدن به آن اهداف با هم کار خواهید کرد، می‌تواند مفید باشد.»


نتیجه گیری

در روابط لانگ دیستنس، درست مثل خیلی از مسائل زندگی، همان چیزی را درو می‌کنید که کشت می‌کنید. حفظ یک رابطه سالم لانگ دیستنس، نیازمند تلاش، ارتباط و تعهد است. همچنین برای افرادی که در روابط لانگ دیستنس هستند، مهم است که مرزها و انتظارات خود را برای رابطه ابراز کنند و اینکه برای خوشگذرانی با هم وقت بگذارند.

منبع

برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-06-02 12:46:20 +0330 +0330

درود دوستان. امیدوارم حال دلتون خوب باشه!

امیدوارم که این مقاله مورد توجه‌تون قرار بگیره. شما تا حالا تجربه رابطه لانگ دیستنس رو داشین؟ تجربیات و نظرات‌تون رو در این مورد با بقیه به اشتراک بذارید.

دوستدار همه‌تون ARM7997

3 ❤️

2024-06-02 13:49:56 +0330 +0330

دختر خوب کم پیدا میشه. رابطه لانگ برای دخترای زیر هجده عه وگرنه بالا هجده اصن دنبال مجازی نیستن. دنبال یکی هستن بکنشون. و این که رفتار دخترا خیلی کیریه

3 ❤️

2024-06-02 14:17:54 +0330 +0330

دمت گرم، تاپیکات همشون فوق العاده است.
اما درمورد رابطه لانگ توصیم اینه وارد نشید. کسشره . هست و نیستش برابره. داریش ولی انگار مال تونیست. دربیاید ازش. بخودتپن بیاید، این رابطه توهمی بیش نیست. آخرش طرف بهتون آسیب میزنه و مسئول این وضعیت هم خودتونید.

3 ❤️

2024-06-02 17:29:59 +0330 +0330

لانگ دیستنس کصشره.
چه با رفیقت چه با دوست دخترت.
وقتی ارتباط فیزیکی در کار نباشه(حالا اصلا سالی یبار)، دو طرف کم کم همو فراموش میکنن.
اینو کسی میگه که هم تجربه ی عاطفی لانگ دیستنس داشته و هم از رفیقش دور شده.

3 ❤️

2024-06-02 18:23:00 +0330 +0330

کوس نگوبابا فقط بایدبکنی خودتم میدونی این حرفات چرت وپرته

1 ❤️

2024-06-03 08:07:54 +0330 +0330

🙏 🙏 🙏

1 ❤️

2024-06-05 03:11:24 +0330 +0330

با دختر ایرانی رتبطه لانگ اشتباهه
چون چیزی که نیاز دارن رو از تو میگیرن و چیزی که تو نیاز داری رو فراهم نمیکنن

رابطه لانگ یه رابطه یکطرفه و به نفع دختره
فقط دخترا توصیه میکنن

1 ❤️

2024-06-05 06:31:10 +0330 +0330

جواب نمیده یه هر حالت یکی جا میزنه

1 ❤️

2024-06-09 11:02:37 +0330 +0330

من هم خودم تجربه کردم و هم اطرافم دیدم کسایی که لانگ دیستنس موفق داشتن.
به نظرم مخصوصا برای کسایی که یکم خجالتی هستن و معذب میشن توی رابطه، این مدل خیلی جواب میده تا کم کم عادت کنن به یه سری چیزا و کارا

خودش یه جور مهارته و هر کسی از پسش برنمیاد واقعا. نیاز آدما هم متفاوته واقعا و نمیشه انتظار داشت همه بتونن تحمل کنن.

در ضمن عشق و تعهد زیادی رو نیاز داره که بازم هر کسی اینا رو نداره یا حس نمی‌کنه و صرفا دلش رابطه سطحی پرشور و جنسی می‌خواد برای همین سختشه.
بعضیا هم که فقط دنبال سکس حضوری هستن چون فقط اونطوری می‌تونن مطمئن شن که طرف مقابل اونا رو دوست داره.

مرسی از زحمات شما مترجم عزیز🌷🌷🌷

1 ❤️

2024-06-09 13:33:44 +0330 +0330

تجربه خودم میگه که لانگ دیستنس به شدت سخته مدیریتش

1 ❤️

2024-06-12 20:05:06 +0330 +0330

مرسی بابت وقتی ک گذاشتی و تاپیک مفیدی ک تهیه کردی.

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «