حس شاش حین سکس

1398/08/12

آنچه باید درمورد حس ادرار هنگام سکس بدانید

حس ادرار کردن هنگام سکس بسیار شایع‌تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید

by Gigi Engle 13/06/2019

حس ناگهانی ادرار کردن هنگام سکس می‌تواند نگران‌کننده به نظر برسد. در حال سکس هستید و از دخول با پارتنرتان لذت می‌برید و ناگهان حس می‌کنید که باید به دستشویی بروید. ماجرا از چه قرار است؟ این اتفاق طبیعی‌ست یا باید به پزشک مراجعه کرد؟

حس ادرار کردن موقع سکس بسیار شایع تر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید.
دکتر “راس” (Dr Sherry A. Ross) که متخصص سکس و نویسنده‌ی کتاب The Definitive Guide to Women’s Intimate Health است می‌گوید: «حس ادرار موقع سکس کاملاً طبیعی‌ست، آمارها نشان می‌دهد حدود ۶۰٪ از زنان هنگام سکس حس ادرار کردن را تجربه می‌کنند.»
در این مقاله هر چیزی که لازم است درمورد حس ادرار موقع سکس و روش‌های حل این مشکل بدانید آورده شده است.


حتماً قبل و بعد از سکس ادرار کنید

شاید شما هم این نصیحت رایج درمورد ادرار کردن بعد از سکس برای جلوگیری از عفونت مجاری ادراری را شنیده باشید، این حرف کاملاً درست است ولی بهتر است قبل از سکس نیز ادرار کنید.
مجاری ادراری و مثانه در کنار کص قرار دارند و وقتی مثانه پر باشد دخول باعث فشار به مثانه شده و باعث ایجاد حس ادرار در فرد می‌شود.
دکتر راس می‌گوید: «از آنجایی که مثانه بالای کص قرار دارد، عمل دخول باعث ضربه به مثانه می‌شود و نتیجتاً باعث به وجود آمدن حس ادرار می‌شود. اعضای تناسلی بدن خیلی به هم نزدیک هستند.»

دکتر “انجلو” (Kristine D’Angelo) که یک متخصص سکس است می‌گوید: «هنگام دخول به مثانه و مجاری ادراری فشار وارد می‌شود بنابراین به وجود آمدن حس ادرار کاملاً طبیعی است.»
سعی کنید قبل از سکس حتما مثانه‌تان را خالی کنید تا با این مشکل مواجه نشوید. این کار این اطمینان را به شما می‌دهید که موقع دخول به مثانه‌تان فشار وارد نمی‌شود.


شاید مشکل از خشکی کص‌تان باشد

اگر همیشه موقع سکس حس ادرار کردن به شما دست می‌دهد راحت‌ترین راه حل استفاده از روان‌کننده است. خشکی کص می‌تواند باعث سوزش مجاری ادراری شود که باعث به وجود آمدن حس ادرار در فرد می‌شود.
دکتر انجلو می‌گوید: «برای جلوگیری از خشکی و سوزش کص از روان‌کننده استفاده کنید. این کار از التهاب بافت‌هایی از کص که باعث به وجود آمدن حس ادرار می‌شوند جلوگیری می‌کند.»
برای انتخاب روان‌کننده گزینه‌های زیادی وجود دارد ولی پیشنهاد ما استفاده از روان‌کننده‌هایی‌ست که بر پایه‌ی آب هستند و فاقد “پارابن” و “گلیسیرین” هستند. پیشنهاد ما روان‌کننده‌ی yes WB است. همچنین می‌توانید از روان‌کننده‌های با کیفیتی که بر پایه‌ی سیلیکون هستند نیز استفاده کنید، مثل Pjur lube.
بافت‌های مخاطی کص خاصیت جذب‌کنندگی بسیادی دارند بنابراین بهتر است از روان‌کننده‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید.
«بهتر است هنگام هر نوع عمل جنسی از روان‌کننده استفاده کنید. هر چه روان‌کننده بیشتر باشد بهتر است. حتی اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی خیس می‌شوید باز هم از روان‌کننده استفاده کنید چون قطعاً تجربه‌ی لذت‌بخش‌تر و سکس بهتر و ارگاسم‌های بیشتری خواهید داشت.»


آیا حس ادرار کردن ارتباطی با ارگاسم از طریق نقطه‌ی G دارد؟

نقطه‌ی G حدودا در عمق ۳ سانتی‌متری کص قرار دارد. برای پیدا کردن این نقطه انگشت‌تان را به صورت قلاب در آورده و به سمت ناف حرکت دهید. این ناحیه بافتی سفت و شبیه گردو دارد. همچنین نقطه‌ی G بیشتر به ناحیه شبیه است تا نقطه. این ناحیه در پشت چوچوله قرار دارد و نزدیک مجاری ادراری و غده‌ی “اسکین” واقع شده است، این غده وظیفه‌ی انزال در زنان را برعهده دارد.
وقتی نقطه‌ی G تحریک می‌شود ممکن است مجاری ادراری نیز تحریک شوند که باعث ایجاد حس ادرار در فرد می‌شود. همچنین پر بودن غده‌ی “اسکین” می‌تواند باعث فشار مضاعف به مجاری ادراری شود. می‌توان گفت شما در واقع نیاز به ادرار کردن ندارید بلکه فقط حس ادرار دارید.
دکتر انجلو می‌گوید: «نقطه‌ی G به سیستم عصبی چوچوله متصل است و وقتی تحریک می‌شود و به آن فشار وارد می‌شود شروع به التهاب و پر شدن از یک نوع مایع می‌شود و وقتی فرد انزال می‌شود این مایع ممکن است از فرد خارج شود که خیلی از اوقات با ادرار اشتباه گرفته می‌شود. حس ادرار کردن در اکثر مواقع در اصل حس برون پاشی (squirting) است.»


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

حس ادرار موقع سکس معمولاً مسئله‌ی طبیعی‌ای‌ست ولی در بعضی از موارد لازم است که به پزشک مراجعه کنید. برای مثال حس ادرار کردن همراه با درد ممکن است نشانه‌ی عفونت در مثانه یا مجاری ادراری باشد. اگر هنگام دخول دچار درد می‌شوید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
دلیل دیگری که ممکن است باعث ایجاد حس ادرار شود ضعف عضلات کف لگن است.
دکتر راس می‌گوید: «اگر به دلیل زایمان طبیعی دچار ضعف عضلانی در ناحیه‌ی کف لگن شده‌اید کارهایی مثل سرفه‌ی شدید، عطسه، یبوست و یا ورزش شدید می‌تواند باعث ایجاد حس ادرار شود.»
بهترین روش برای تقویت عضلات کف لگن تمرینات ورزشی “کگل” است. بهتر است قبل از هر کاری ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید.


منبع:

netdoctor.co.uk/conditions/liver-kidney-and-urinary-system/a11634/pelvic-floor-exercises

6267 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «