سکس چقدر کالری می‌سوزاند

1398/02/02

موقع سکس چقدر کالری می‌سوزانید؟

«نمی‌خواهیم شما را ناامید کنیم ولی موقع سکس آنقدرها هم که فکر می‌کنید کالری نمی‌سوزانید. ولی با این حال یک سری استثنا هم وجود دارد.»

by AMY RUSHLOW & MELISSA MATTHEWS Jun 1, 2018

حتماً شما هم به این فکر افتاده‌اید که سکس چقدر کالری می‌سوزاند و شاید هم از بعضی مردم شنیده‌اید که در هر بار سکس چیزی بین ١٠٠ تا ۳٠٠ کالری می‌سوزانید.

ولی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مقدار انرژی‌ای که می‌سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وزن و شدت سکس‌تان.


آیا سکس هم یک نوع ورزش است یا خیر؟
حتماً شما هم مثل خیلی‌ها این را از خودتان پرسیده‌اید… مگر می‌شود کسی به این موضوع فکر نکرده باشد؟!

از نظر خیلی‌ها تلمبه‌زدن موقع سکس خودش نوع لذت‌بخشی از ورزش است ولی واقعیت این است که میزان کالری‌ای که می‌سوزانید به فاکتورهایی مثل شدت تلمبه‌زدن و وزن‌تان بستگی دارد.

می‌خواهید بدانید موقع سکس چقدر چربی می‌سوزانید؟
اینجا نتایج تحقیقاتی که دانشمندان در رابطه با این موضوع انجام داده‌اند آورده شده است.

در سال 2013 تعدادی از دانشمندان دانشگاه “مونترال” برای پیدا کردن پاسخ این پرسش از ۲١ زوج خواستند تا موقع سکس سنسورهای خاصی را به بدنشان بچسبانند. همچنین از آنها خواسته شد تا ۳٠ دقیقه روی تردمیل بدوند تا بتوان میزان کالری‌ای که موقع سکس می‌سوزانند را با آن مقایسه کنند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مردان حدود ١٠٠ کالری و زنان حدود ۶٩ کالری موقع سکس می‌سوزانند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مردان در هر دقیقه از سکس ۴/۲ و زنان ۳/١ کالری می‌سوزانند.

در کل میزان کالری که مردان موقع سکس می‌سوزانند در مقایسه با ۲٧۶ کالری‌ای که موقع ورزش می‌سوزانند بسیار کمتر است. با این که ورزش کردن کالری‌سوزی بیشتری دارد ولی محققان معتقدند که در بعضی مواقع، فعالیت‌های جنسی را هم می‌توان به عنوان فعالیت ورزشی در نظر گرفت.

به علاوه این که مدت زمان متوسط سکس برای این تحقیق ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده بود، پس قاعدتاً هر چه سکس طولانی‌تر باشد کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر می‌خواهید می‌توانید تعداد دقایق سکس‌تان را در ۴/۲ ضرب کنید تا بفهمید که در طول مدت زمان سکس‌تان چقدر کالری سوزانده‌اید.

ولی قبل از این که خیلی از سوزاندن چربی موقع سکس خوشحال شوید باید بدانید که تحقیق دیگری در سال 2013 انجام شد که نشان می‌دهد سکس خیلی هم فعالیت کالری‌سوزی نیست.

این تحقیق که در مجله‌ی New England Journal of Medicine چاپ شده است خیلی از باورها مثل این که سکس بین ١٠٠ تا ۳٠٠ کالری می‌سوزاند را رد می‌کند. دانشمندان این تحقیق از نتایج تحقیقی که در سال 1984 انجام شده بود، استفاده کردند که نشان می‌دهد متوسط زمان سکس چیزی حدود ۶ دقیقه است. با در نظر گرفتن این مدت زمان سکس یک مرد ۳٠ ساله با وزن ٧٠ کیلو چیزی حدود ۲١ کاری در طول یک سکس نرمال می‌سوزاند.

خلاصه اگر قصد دارید سکس را جایگزین باشگاه کنید بهتر است دست نگه دارید و به ورزش کردن‌تان ادامه دهید. ولی با این حال سکس هم فواید سلامتی خودش را دارد.

سکس نه تنها حس و حال‌تان را بهتر می‌کند بلکه سیستم ایمنی بدن‌تان را نیز بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که حداقل هفته‌ای یک بار سکس دارند سطح “اموگلوبین” (نوعی پادتن که از بدن در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند) خونشان نسبت به بقیه بیشتر است.

یک زندگی جنسی سالم همچنین می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را در مردان کم کند. تحقیقی که توسط انجمن سلامت انگلیس انجام شده نشان می‌دهد مردانی که ماهی حداقل ۲١ بار انزال می‌شوند احتمال ابتلایشان به سرطان پروستات نسبت به مردانی که ماهی ۶ یا ٧ بار انزال می‌شوند کمتر است.

پس متأسفانه موقع سکس آنقدری که فکر می‌کنید کالری نمی‌سوزانید ولی این موضوع نباید مانعی برای داشتن سکس بیشتر باشد.


منبع:

menshealth.com/sex-women/a19537023/sex-workout

2968 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-04-21 23:18:46 +0430 +0430

wtf!!! ? يعنى هر بار كه بعد سكس زيادى غذا خوردم و به كالرى كه موقع سكس سوزوندم اميدوار بودم داشتم خودمو گول ميزدم؟! (dash)
واقعاً فكر ميكردم كالرى كه ميسوزونيم خيلى بيشتر باشه!

1 ❤️

2019-05-02 11:05:59 +0430 +0430

عه نا امید شدم‌ که

0 ❤️

2019-05-02 21:37:25 +0430 +0430

خب برا مردا ساختن اسپرم و برا زنا تخمک و پریود خیلی بیشتر از اینا انرژی میگیره

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «