شقدرد الکی‌ست

1398/11/08

شق‌درد (Blue Balls) واقعیت ندارد

شق‌درد مشکل جدی‌ای نیست و هیچگاه هم نبوده؛ پس اگر مردی گفت «حالا یک ارگاسم به من بدهکار هستی»، زیاد جدی نگیرید. تامام!

by Candice Jalili
Oct 16, 2019

حتی در دورانی که می‌توان هر پرسشی مانند «آیا قهوه کشنده است؟» را به‌ سادگی در گوگل سرچ کرد، هنوز افرادی هستند که افسانه‌ی “شق‌درد” را باور دارند و آن را گسترش می‌دهند.
این باور بدین شرح است که وقتی مردی از نظر جنسی تحریک می‌شود، اما به هر دلیلی (که شاید از بحث ما دور باشد) به انزال نمی‌رسد، دچار درد فیزیکی می‌شود تا زمانی که به انزال برسد؛ و این درد به این معناست که او نیاز دارد هرچه سریع‌تر به انزال برسد.

مرد‌ها از گذشته‌های دور از این باور استفاده می‌کردند تا زنان را متقاعد کنند که باید تا آخر رابطه‌ی جنسی پیش بروند. وقت آن است که به این باور غلط پایان دهیم. قطعاً می‌دانید که چگونه درست پیش از عطسه کردن، بدن شما خود‌به‌خود منقبض می‌شود و پس از عطسه کردن احساس آرامش می‌کنید. مشابه همین اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مرد تحریک می‌شود و سپس به ارگاسم می‌رسد.

دکتر ‘پائول تورِک’ (Paul Turek)، متخصص اورولوژی، می‌گوید: «رسیدن به انزال شبیه به عطسه کردن است.» در طی مراحل رسیدن به انزال، منی از پروستات وارد مجرای انزالی شده و در آن جمع می‌شود. اگر پیش‌نوازی (یا هر فعالیتی که مرد را تحریک می‌کند) ناگهان متوقف شود و مرد نتواند منی جمع شده را آزاد کند، نوعی احساس ناراحتی خفیف و لحظه‌ای به او دست می‌دهد. اما تاکید می‌کنیم که این احساس ناراحتی لحظه‌ای و خفیف است. این طور نیست که مرد روی زانو‌هایش راه برود و از شدت درد زار بزند.

دکتر تورک می‌گوید: «این ناراحتی موقت است و قطعاً مشکل حادی نیست. اگر مرد کمی آرام باشد، به‌زودی این ناراحتی برطرف می‌شود و قطعا شدیدتر نخواهد شد.» این احساس ناراحتی قابل‌تحمل است و می‌توان آن را با زمانی مقایسه کرد که نیاز دارید آب بینی‌تان را پاک کنید اما دستمال ندارید.

ناگفته نماند که در بدن زن‌ها نیز در هنگام تحریک شدن سلسله اتفاقات مشابهی رخ می‌دهد.
دکتر ‘کارول کوئین’ (Carol Queen)، سکسولوژیست شرکت محصولات جنسی “Good Vibrations”، می‌گوید: «زنان با ورود جریان خون به آلت تناسلی، وارد حالتی به‌نام خون‌انباشتگی واژنی (vaginal engorgement) می‌شوند. ایجاد وقفه در حین این خون‌انباشتگی باعث ایجاد حس فشار و ناراحتی در برخی زنان می‌شود.» دوباره تاکید می‌شود؛ حس فشار و ناراحتی، نه احساس درد. البته زنان هیچ‌گاه مرد‌ها را گناهکار نمی‌دانند و از این حس برای فشار آوردن به مرد‌ها استفاده نمی‌کنند.

صحنه‌ای از فیلم “گرگ وال‌استریت” را به خاطر می‌آورید که ‘لئوناردو دیکاپریو’ پس از این که ‘مارگارت رابی’ از سکس با او خودداری می‌کند، از درد روی زانو‌هایش می‌افتد؟ این صحنه‌ی مزخرف که گریز از آن غیرممکن شده، همه‌جا گسترش یافته و به موجب آن، همه باورِ غلطِ شق‌درد را واقعی می‌دانند.

البته زمانی که هیچ‌کس — نه دیکاپریو، نه فرهنگ عامه و نه مربیان مسائل جنسی در مدرسه — به پسر‌ها نیاموخته‌اند که شق‌درد از نظر فیزیکی غیرممکن است، پسر‌ها هم حق دارند تصور کنند که اگر دچار شق‌درد شوند، باید آن‌ها را با برانکار حمل کنند درحالی‌که با درد به خشتک خود چنگ می‌زنند!

دکتر ‘امیلی مورس’ (Emily Morse)، متخصص روابط و سکسولوژی و مجری پادکست “سکس با امیلی”، می‌گوید: «برخی از مردان شق‌درد را منطقی می‌دانند چون کسی خلافش را به آن‌ها نگفته است.»


بنابراین، از امروز هر کس ادعا کرد که اگر به ارگاسم نرسد، بیضه‌هایش آتش می‌گیرند، لینک این مطلب را برایش بفرستید. به شما خانم‌ها تبریک می‌گوییم؛ دیگر تصور نکنید که برای برطرف کردن درد یک پسر، مجبورید کاری که نمی‌خواهید را انجام دهید.


منبع:

cosmopolitan.com/sex-love/a29473520/blue-balls-are-fake

2420 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «