عمق واژن چقدر است

1398/10/22

آنچه باید درمورد عمق واژن بدانید

واژن یک عضو جنسی‌ست که بخشی از سیستم تولید مثل زنان است. همانطور که زنان سایز سینه، دست و پای متفاوتی دارند، اندازه و عمق واژن‌شان نیز با هم متفاوت است.
پژوهشی که اخیراً انجام شده، نشان می‌دهد عمق متوسط واژن حدود ۹/۶ سانتیمتر است. بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد که عمق واژن می‌تواند بین ۷/۶ تا ۱۷/۷ سانتیمتر باشد.
با این حال عمق واژن چیزی نیست که آشکار باشد، حتی برای پارتنرتان.

by Cynthia Cobb, APRN
March 16, 2018

سایز و ظاهر واژن

طبق مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی obstetrics عمق واژن به طور متوسط حدود ۹/۶ سانتیمتر است. البته عمق واژن برای هر کس متفاوت است و بازه‌ی زیادی دارد.
عمق واژن (از ورودی واژن تا دهانه‌ی رحم) می‌تواند تا چیزی حدود ۱۷/۷ سانتیمتر باشد.
واژن راه ارتباطی با دهانه‌ی رحم است و به نوعی دهانه‌ی رحم، واژن و رحم را از هم جدا می‌کند.
واژن دارای بافت‌های مختلفی است که یکی از آنها بافت‌های مخاطی است که وظیفه‌ی ترشح مایعات در واژن را دارند که به انعطاف‌پذیر بودن دیواره‌های واژن کمک می‌کند.

بخش خارجی واژن “والوا” (Vulva ـ همان “کُس”) نام دارد که شامل “لابیا” (Labia) یا همان بخش‌های لب شکل ورودی واژن است.

  • ظاهر “والوا” برای هر زنی متفاوت است و می‌تواند پوست روشن‌تر یا تیره‌تری در مقایسه با قسمت‌های دیگر بدن داشته باشد.
  • “لابیا” که به اصطلاح لب‌های خارجی واژن هستند میتواند طولی بین ۷ تا ۱۲ سانتیمتر داشته باشد.
  • سایز “کلیتوریس” (Clitoris ـ همان “چوچوله”) نیز می‌تواند بین ۵ تا ۳۵ میلیمتر باشد که در زمان تحریک جنسی کمی بزرگ‌تر میشود.

چه چیزی روی سایز واژن تاثیر می‌گذارد؟

سایز و عمق واژن به دلیل انعطاف‌پذیر بودنش ممکن است در زمان دخول یا استفاده از نواربهداشتی تغییر کند.
در هنگام تحریک جنسی نیز افزایش جریان خون در واژن می‌تواند باعث بزرگ شدن واژن، دهانه‌ی رحم و مجاری ادراری شود که همین موضوع باعث می‌شود بتوانید دخول عمیق‌تری داشته باشید ولی با این حال کیر یا اسباب‌بازی‌های جنسی خیلی بزرگ می‌تواند دردناک باشد.


واژن چگونه در طول عمر تغییر می‌کند؟



از آنجا که واژن یک عضو داخلی است پس در طول زمان تغییر نمی‌کند و پژوهش‌های انجام شده هیچ ارتباطی بین عمق واژن و سن افراد پیدا نکرده‌اند.
ولی لابیا (لب‌های خارجی واژن) ممکن است با گذشت زمان کوچکتر به نظر برسند زیرا با گذشت زمان میزان استروژن بدن کاهش می‌یابد که باعث کاهش چربی و کلاژن می‌شود.
همچنین به دلیل تغییرات هورمونی با افزایش سن امکان تغییر رنگ واژن نیز وجود دارد.
بعضی زنان نیز بعد از زایمان تغییراتی را حس می‌کنند که به دلیل کش آمدن بافت‌های واژن هنگام زایمان است که معمولاً بعد از مدتی به حالت اولیه‌ی خود برمی‌گردد. تحقیقات نشان می‌دهد هیچ تفاوتی در عمق واژن زنانی که زایمان داشته‌اند و زنانی که نداشته‌اند وجود ندارد.
اگر فکر می‌کنید بعد از زایمان واژن‌تان به حالت اولیه‌اش برنگشته است به پزشک مراجعه کنید. پزشکان معمولاً تمرینات “کیگل” را پیشنهاد می‌دهند تا عضلات کف لگن و عضلاتی که وظیفه‌ی کنترل ادرار را دارند را تقویت کنند.


اندازه‌ی واژن و طول کیر

طول متوسط کیر نعوظ شده حدودا ۳۳٪ بیشتر از عمق متوسط واژن زنان است. با این که هر کس سایز کیر و واژن متفاوتی دارد ولی معمولاً این دو ارگان جنسی موقع سکس با هم هماهنگ هستند.
تحقیقی که در سال 2015 انجام شد نشان می‌دهد که طول متوسط کیر نعوظ شده ۱۳/۱۲ سانت است. بعضی از زنان هنگام سکس با پارتنری که کیر بزرگی دارد دچار درد و ناراحتی می‌شوند زیرا کیر یا اسباب‌بازی جنسی بزرگ می‌تواند با ضربه زدن به دهانه‌ی رحم باعث ایجاد درد و احساس ناخوشایندی در فرد شود.
استفاده از روان‌کننده و ارتباط مناسب در حین سکس کمک می‌کند تا سکس لذت‌بخش‌تری داشته باشید.


نکاتی برای مراقبت از خود

برای این که واژن سالمی داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

  • از استفاده از شامپو، صابون، اسپری‌های بهداشتی و نوار بهداشتی‌هایی که دارای اسانس‌های خوشبوکننده‌ی زیادی هستند دوری کنید.
  • سعی کنید سریعاً لباس‌های خیس‌تان را عوض کنید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید.
  • تعویض نوار بهداشتی به صورت مرتب
  • استفاده از کاندوم هنگام سکس
  • نپوشیدن لباس‌های تنگ برای جلوگیری التهاب و عرق اضافه
  • ادرار کردن بعد از سکس برای کاهش خطر ابتلا به عفونت مجاری ادراری

جمع‌بندی

عمق و ظاهر واژن هر زنی با بقیه متفاوت است ولی معمولا عمق واژن چیزی بین ۷/۶ تا ۱۷ سانتیمتر است.
واژن عضوی از بدن است که هم برای لذت جنسی و هم برای تولید مثل به وجود آمده. در صورتی که دخول همراه با درد شدیدی را تجربه می‌کنید بهتر است برای معاینه به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی دردتان مشخص شود تا درمان مناسب را پیش بگیرید. ممکن است به توصیه‌ی پزشک سکس درمانی یا درمان‌های مربوط به عضلات کف لگن را آغاز کنید تا سکس لذت‌بخش‌تری داشته باشید.


منبع:

medicalnewstoday.com/articles/321220.php#takeaway

19539 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .






تاپیک‌های تازه


‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «