فتیش‌‌ مربوط به صدا یا اورالیزم

1400/02/16

اورالیزم چیست؟ ۱۰ روش برای کشف این فتیش مرتبط با صدا


حتی اگر خود را عضوی از جامعه‌ی افراد دارای فتیش نمی‌دانید، همه ما چیزهایی داریم که در مقایسه با دیگران ممکن است ما را بیشتر یا کمتر تحریک کند. آیا تا به حال در زمان رابطه متوجه شده‌اید که «شنیدن» نیاز اساسی شما برای تحریک شدن و رسیدن به ارگاسم است؟ در این صورت، شما احتمالا دارای حالتی به نام اورالیزم هستید - و صد البته شما تنها فرد این چنینی نیستید.

ما از متخصصان سکس و مسائل جنسی دکتر الکساندرا استاک‌ول و متخصص سلامت عمومی و مددکار اجتماعی گودی هوارد، ، برای جزئیات و توضیحات بیشتر در مورد فتیش‌های اورالستیک سوال کردیم و اینکه شما چگونه می‌توانید از تمام چیزهایی که حس می‌کنید لذت جنسی ببرید.

**اورالیزم چیست؟ **
بر اساس تعاریف، اورالیزم به معنای تحریک شدن به واسطه‌ی صداست. اینکه این دقیقا چگونه به نظر می‌رسد و در ذهن تفسیر می‌شود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. هوارد توضیح می‌دهد: «افرادی هستند که با تمرکز بر صداهای خاصی که در زمان انجام سکس تولید شده است تحریک می‌شوند بدون آنکه حتی خودشان این موضوع را بدانند. صدای خاصی که باعث تحریک این دسته از افراد نیز می‌شود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است».

دقیقاً مشخص نیست که این اصطلاح اولین بار چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت، اما شنیدن صدای لذت‌بردن پارتنر و تحریک شدن از آن چیز جدیدی نیست. نکته‌ی جالب در اینجا این است که در سال‌های اخیر توجه و تقاضا‌ها برای محتواهای احساسی و اروتیک صوتی بیشتر شده است؛ از پورن‌های صوتی گرفته تا ASMR. استاك‌ول دلیل تمایل و تقاضای بیشتر برای این ترند را توجه بیشتر جامعه به لذت جنسی و تجربه‌ی زنان در زمان سکس و اینکه چه چیزی زنان را بیشتر تحریک می‌کند، می‌داند.

استاك‌ول اضافه می‌كند: «مردان دگرجنس‌گرا به این موضوع که به محرک‌های دیداری و بصری بشدت واکنش نشان می‌دهند معروف هستند.» «در شرایطی که بیشتر به تمایلات جنسی زنان توجه می‌شود… روز به روز بیشتر متوجه اهمیت تحریکات صوتی در رسیدن به برانگیختگی و میزان محرک بودن آنها می‌شویم.»

چگونه «اورالیزم» را کشف کنیم:

۱. آن را در آغوش بگیرید

هوارد می‌گوید: «بیشتر مردم درجات مختلفی از اورالیسم را دارند و ار آن لذت می‌برند، اما برای دانستن اینکه آیا این یک فتیش واقعی برای شماست یا نه، من پیشنهاد می‌کنم که آن را جدی و درست و حسابی امتحان کنید.» «یک هدفون خوب تهیه کنید و با کمک گوگل به دنبال سایت‌های دارای پورن صوتی‌ای که توجه شما را جلب کند بگردید. وقتی که در حال سکس با پارتنر(ها)ی خود هستید، به صداهای تولید شده توجه کنید و ببینید که آن صدا‌ها چه احساسی به شما می‌دهد».

۲. در زمان سکس با پارتنرتان به صداها دقت کنید

هوارد اضافه می‌کند: «ناله‌ها، صدای خوردن‌ها، صدای ناشی از خیس شدن‌ها، برخورد و تماس بدن‌ها با همدیگر» و شنیدن دیگر صداهای اروتیک در زمان سکس عادی است. برخی از حرکات یا پوزشین‌ها ممکن است صدای بلندتری تولید کنند - و شاید دقیقا آنها همان چیزهایی باشند که شما همین الان نیز بیشتر از بقیه به وسیله‌ی آنها تحریک می‌شوید اما دلیلش را نمی‌دانستید. از فرصت استفاده کنید و گزینه‌های مختلف را با فردی که در رابطه هستید کشف کنید. به خودتان اجازه دهید روی همه صداهای متفاوتی که شما و بدنتان تولید می‌کنید تمرکز کنید و توجه داشته باشید که کدام یک از آنها باعث تحریک بیشتر شما می‌شود.

۳. صدا داشته باشید!
چیزی به عنوان در اتاق خواب بیش از حد پر سر و صدا بودن وجود ندارد! بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه‌ی SKYN در سال ۲۰۱۹، ۵۷ درصد از افراد وقتی پارتنرشان در زمان سکس سر و صدا ایجاد می‌کند احساس اطمینان بیشتری می‌کنند. هوارد توصیه می‌کند: «از کلمات و صداهای خود برای ابراز لذت خود استفاده کنید و از ایجاد صدا نترسید».

۴. هر چه خیس‌تر بهتر
بسیاری از مردم صدایی را که به طور طبیعی و در نتیجه‌ی تحریک شدن از واژن خیس می‌آید را دوست دارند. با استفاده از روان‌کننده‌ها این حالت را بزرگنمایی کرده و همه چیز را خیس‌تر کنید!

۵. حواس دیگر خود را محدود کنید
وقتی یکی از حواس پنجگانه‌ی خود را محدود می‌کنید، دیگر حواستان تقویت می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک تجربه شنیداری داشته باشید، سعی کنید تعدادی از حواس دیگر خود را محدود کنید. به ویژه بینایی که در زمان تجربه‌های جنسی بسیار غالب است. هوارد پیشنهاد می‌کند: «استفاده از چشم‌بند در زمان رابطه با پارتنرتان باعث تقویت حس شنیداری شما شده و می‌تواند شما را با «اورالیسم» درونتان مرتبط کند.

۶. حواستان به هم‌خانه‌ایتان باشد
شرایط زندگی شما ممکن است به شما اجازه ندهد تا به اندازه‌ی دلخواهتان سر و صدا کنید، اما معنای آن این نیست که نمی‌توانید این کارها را امتحان کنید! هوارد می‌گوید: «اگر بچه‌های کوچک یا هم‌اتاقی دارید، استفاده از هدفون یا پخش موسیقی می‌تواند به شما در اکتشافات‌تان کمک کند!»

۷. گوش دادن به اصوات اروتیک را امتحان کنید
احساس نکنید که مجبورید خودتان صدا تولید کنید. استاک‌ول توصیه می‌کند از یکی از برنامه‌های طراحی شده برای اروتیکای صوتی، مانند Dipsea، که دارای داستان های صوتی صریح جنسی است و می‌توانید مانند پادکست روی تلفن خود آنها را گوش دهید، استفاده کنید. هیپنوتیزم اروتیک ممکن است گزینه جذاب دیگری باشد.
استاك‌ول می افزاید: «یكی دیگر از راهکارها مناسب برای شروع این است كه توجه كنید چه صداهایی در شما احساسی خوش‌آیند ایجاد می‌کنند.» شما می‌توانید برنامه‌های صوتی دیگری که لزوما برای اهداف جنسی طراحی نشده‌اند، مانند Audible یا Apple Podcasts، را امتحان کنید تا انواع مختلف صدا‌ها را آزمایش کنید.

۸. ASMR را امتحان کنید
صداها حتی لازم نیست که ذاتاً ماهیت جنسی داشته باشند. گاهی اوقات یک آهنگ یا یک صدای ضبظ شده از ترافیک می‌تواند یک تجربه بسیار خوش‌آیندی را فراهم کند - هر کسی متفاوت است.
ASMR، مخفف واکنش غیرارادی اوج‌گیری حسی، اصطلاحی است برای توصیف احساس سوزن سوزن شدن برخی افراد که در پاسخ به برخی اصوات (و مناظر) تجربه می‌کنند. یوتیوب پر از فیلم های ASMR است که شامل همه چیز از مچاله‌کردن کاغذ گرفته تا زمزمه‌های آهسته است. ASMR می‌تواند برای برخی از افراد نوعی خودمراقبتی‌ست و برای برخی دیگر منبع تحریک جنسی ‌حساب می‌شود، بنابراین اگر در مورد «اورالیزم» کنجکاو هستید ارزشش را دارد که آن را بررسی و کشف کنید.
هوارد توضیح می‌دهد: «گاهی اوقات صداها باعث به یادآوری مجدد یک عشق قبلی یا خاطره‌ی جنسی می شود.» «این گاهی لحن، آهنگ و صدای بلند است که احساسات را به جریان می‌اندازد».

۹. در چیزهای غیرجنسی دنبالش بگردید
او اضافه می‌کند: «وقتی که ما با احساسات بیشتری زندگی می‌کنیم، از طریق هر پنج حس نیز می‌توانیم سکس را تجربه کنیم، كه لایه‌هایی به لذتی [که از سکس می‌بریم] می‌افزاید و می‌تواند باعث ارگاسم‌های شدید‌تری بشود.»[به زبون خیلی ساده منظورش اینه که سعی کنید از زندگی لذت ببرید و اون رو حس کنید] هوارد می‌گوید: من پیشنهاد می‌کنم راه‌هایی پیدا کنید که کارهای روزمره‌ی خود را با میل و علاقه‌ی بیشتری و کاملا با احساس انجام دهید.
«به نکات ریز مانند احساس لباس روی پوست، صدای نفس‌کشیدن خود در زمان انجام فعالیت‌های مختلف، طعم غذا / نوشیدنی‌‌ها، بافت و وزن غذا روی زبانتان و غیره توجه کنید. تمرین حس کردن در زمان کارهای معمولی درهایی را برای اتصال به «اورالیزم» برای شما باز می‌کند که تا بحال برایتان مشخص نبوده است. به عنوان مثال، در تاریکی مطلق دوش بگیرید، نه شمعی لازم است و نه آهنگی؛ فقط به صدای آب و نفس کشیدن خود فکر کنید. این یک روش عالی برای ارتباط برقرار کردن با خودتان و حس‌های شماست».

۱۰. هر چیزی که احساس خوبی دارد را جشن بگیرید
چه یک فیلم ASMR از خرد کردن میوه باشد، چه صدای رسیدن موج‌ها به ساحل یا حتی پورن صوتی، اگر احساس خوبی به شما می دهد، باید جشن گرفته شود! استاك‌ول می‌گوید: « یک مورد اساسی در پروسه‌ی کشف خود و تمایلات این است که اگر در هر موردی احساس شرم و خجالت کردید آن قسمت از خود را بپذیرید.» «من پیشنهاد می‌کنم برای شناخت بهتر خود، با کمترین قضاوت ممکن، کاوش و بررسی کنید.»
اگر برچسب زدن به آن به عنوان یک فتیش «اورالیستیک» به نظر شما مناسب نمی‌آید، هیچ عیبی ندارد. آنچه را که به شما احساس خوبی می‌دهد انجام دهید و از فکر و عمل کردن خارج از چهارچوب‌های از پیش تعیین شده نترسید!

بعضی وقت‌ها ما با چیزهایی که مرسوم است و به ما گفته شده است تحریک می‌شویم همان چیزهایی که «باید ما را تحریک کنند» اما اغلب اوقات، آن چیزی که برای افراد سکسی و جذاب است، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین پیش بروید: آن برنامه [Dipsea] را دانلود کنید، هدفونتان را به گوشی وصل کنید، روان‌کننده‌ی جدیدتان برداشته و شروع کنید - یا هرچیز دیگری که به نظر خودتان خوب است.

منبع

12 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-05-06 19:42:15 +0430 +0430

درود و ارادت خدمت همه‌ی دوستان
شخصا صدا رو یکی از ارکان سکس می‌دونم و حداقل برای خودم بسیار مهمه! و دیدم حتی اشاره‌ای به این موضوع بس حیاتی در تاپیک‌ها نیس گفتم برای علاقه‌مندان اضافه کنمش!
دو تا سایت هم معرفی می‌کنم که می‌تونید پورن‌های صوتی جذابی و واقعی‌ از اونجا بشنوید و کیفش رو ببرید (جدای از چند منبعی که در متن تاپیک گفته شد). باشد که رستگار شوید و با تذکر همسایه‌ها وُلُم خودتون یا پارتنرتون رو در طول سکس کم کنید!!
اینم لینک‌ها و بنا به تجربه توصیه شخص خودم هم اولیست! 😁
soundsofpleasure
orgasmsoundlibrary
شاد باشید و پر سر و صدا در تخت خواب‌هاتون!
ارادتمند همه رد

7 ❤️

2021-05-06 19:56:57 +0430 +0430

یه نکته فراموش کردم! تلفظ این کلمه خیلی سخته واقعا ولی فقط بدونید که اورال نیس!! و از اونجایی که کلمه‌ی جدیدیه خیلی مرجعی تلفظش رو نداره که بشه بررسی کرد ولی نزدیک‌ترین مورد بهش (این هم دقیق نیست) فکر می‌کنم میشه این: آ اُ را لیسم یا آ اُ را لیزم.

البته بازم مطمئن نیستم؛ از دوستان اگر کسی با ذکر منبع تلفظ درستش رو بلده ممنون میشم اطلاع بده.

4 ❤️

2021-05-06 19:58:11 +0430 +0430

↩ Call_me_ReD
جالب بود…
ممنون🍃🌹

1 ❤️

2021-05-06 20:07:55 +0430 +0430

جالب و جذاب بود مرسی 🌸🙏
یاد رعد و برق افتادم! و یه فایل صوتی از یکی که نقش ددی بازی می کرد 😍
پس شاید آئورالیزم بنویسیدش بهتر باشه اگه تلفظش اونطوریه 🤔

1 ❤️

2021-05-06 20:44:06 +0430 +0430

↩ Call_me_ReD

Call_me_ReD: تلفظ این کلمه خیلی سخته واقعا ولی فقط بدونید که اورال نیس!! و از اونجایی که کلمه‌ی جدیدیه خیلی مرجعی تلفظش رو نداره که بشه بررسی کرد ولی نزدیک‌ترین مورد بهش (این هم دقیق نیست) فکر می‌کنم میشه این: آ اُ را لیسم یا آ اُ را لیزم.
«آئورالیسم» چیطوره؟

2 ❤️

2021-05-06 21:13:37 +0430 +0430

↩ Call_me_ReD
سلام
وقت بخیر
ممنون از اطلاعاتی که ارائه کردید.
خود من هم قبلا به این مسئله پی برده بودم
که
صدا اهمیت زیادی تو رابطه داره جونم.

1 ❤️

2021-05-07 00:01:42 +0430 +0430

↩ Call_me_ReD
فک نمیکنم کلمه aural همچین جدید هم باشه. به هر حال، نتیجه ای که من گرفتم این بود که اکثرا مشابه همون oral تلفظ میشه و هم آوا/هوموفون می‌دوننشون.

1 ❤️

2021-05-09 18:05:01 +0430 +0430

↩ Lor-Boy
سپاس از لطفتون 🌹 🙏
خوشحالم که براتون مفید بود.

1 ❤️

2021-05-09 18:09:45 +0430 +0430

↩ negar93
خوشحالم که تاپیک براتون جالب بوده نگار جان
در مورد تمایل به رعد برق چیزی نخوندم تا حالا ولی فعلا انگار تحقیقات نشون داده که هیچ چیزی غیر ممکن نیس! در نتیجه امیدوارم که در یک هوای طوفانی!! در جایی امن و کنار هم پارتنرتون قرار بگیرید 😁

در مورد تلفظ راستش از لحاظ فنوتیکی به شکل همون اورال نوشته شده ولی آوای اول بیشتر «آ» خونده میشه تا «او» در نتیجه آئورالیزم گزینه‌ی خوبیه اما یه مقدار فاصله اش با تلفظ اصلی زیاد میشه!! بعضی کلمات سخت هستن دیگه مهم مفهوم متن رو بود که ظاهرا منتقل شده!! 😬

به هر روی سپاس از مشارکت‌تون نگار جان 🌹 🙏

1 ❤️

2021-05-09 18:14:12 +0430 +0430

↩ R.r13
الان چک کردم و دیدم حق با شماست و از نظر فنوتیکی یکسانه با اورال اما در عمل و تلفظ امریکن اینجا «آ» بیشتر شنیده میشه!! خلاصه که قاطی کردم دوست گرامی!! ولی احتمالا دانش شما بیشتر باشه و بهتر بدونید! در نتیجه هر طوری که خودتون مناسب می‌دونید تلفظش کنید من هنوز نمیدونم چطوری باید به فارسی نوشتش!!

تشکر بابت راهنمایی و مشارکت‌تون 🌹 🙏

1 ❤️

2021-05-09 18:20:35 +0430 +0430

↩ اسکلت حشری
درود اسکلت عزیز
من که قاط زدم سر این تلفظ راستش رو بخوای. در فنوتیک عین «اورال» نوشته میشه ولی در عمل و خوانش! امریکن روی اولین صدا بیشتر «آ» می‌شنوم!
از نظر من «ئو» یه مقدار بیش از حده راستش رو بگم ولی احتمالا این گزینه‌ی بهتری باشه: آورالیزم. که اینم در خوانش فارسی میشه: آ وِ را لیزم که این نیست! در واقع این ما احتیاج دارم کلمه‌ای بگیم که اورال خونده بشه تقریبا فقط صدای اولیه بیشتر آ باشه تا اُ !!!
نظر شخصی: از اون دسته کلمه‌ی تخمیاس که تا ابد یاد نمیگیرم درست تلفظش کنم!!
ولی ممنونم از پیشنهادت از «اورالیزم» بهتره قطعا؛ گزینه‌ی بهتری پیدا نکنم کل تاپیک را احتمالا این طوری ویرایش کنم. 🌹

1 ❤️

2021-05-09 22:52:21 +0430 +0430

↩ Call_me_ReD

درود اسکلت عزیز
من که قاط زدم سر این تلفظ راستش رو بخوای. در فنوتیک عین «اورال» نوشته میشه ولی در عمل و خوانش! امریکن روی اولین صدا بیشتر «آ» می‌شنوم!
از نظر من «ئو» یه مقدار بیش از حده راستش رو بگم ولی احتمالا این گزینه‌ی بهتری باشه: آورالیزم. که اینم در خوانش فارسی میشه: آ وِ را لیزم که این نیست! در واقع این ما احتیاج دارم کلمه‌ای بگیم که اورال خونده بشه تقریبا فقط صدای اولیه بیشتر آ باشه تا اُ !!!
نظر شخصی: از اون دسته کلمه‌ی تخمیاس که تا ابد یاد نمیگیرم درست تلفظش کنم!!
ولی ممنونم از پیشنهادت از «اورالیزم» بهتره قطعا؛ گزینه‌ی بهتری پیدا نکنم کل تاپیک را احتمالا این طوری ویرایش کنم. 🌹
دورود بر شما، البته بد نی که انقد ژرف‌نگری میکنید ولی به نظرم اونقدام نیاز نیس سخ بگیرید. فک میکنم عب نداره به زبون خودمون که حرف میزنیم تا یه حدی احساس راحتی کنیم، چون دیگه خعلی هم بخوایم حساس شیم رو این موضو میبینیم بسیاری از واژگان رایج اینگیلیسی رو حین سخن گفتن به فارسی ناخوداگا اشتب تلفظ میکنیم و این طبیعی هم هس چون آواهای گفتاری ما بهرحال با اونا فرق دارد و به شیوه‌ی بیانِ اونا عادت نداریم.
به عنوان یه نمونه‌ی بسیار آشنا و مرتبط با فضا؛ ما «anal» رو هم جا افتاده میگیم «آنال» و هیچ وخ ندیدم اینجا به تلفظ صحیحش (ینی «اِینال») به کار برود، یا «تلگرام» و «اینستاگرام» که بسیار هم پرکاربردن رو میبینیم در گفتگوی عامیانه در حین فارسی حرف زدن ملت عادت ندارن بگن «تلگرَم» و «اینستاگرَم»! پس توصیه میشود آنچنان خودتونو روی این قضایا حساس نکنید و راحت باشید.🌹

2 ❤️

2021-05-13 15:39:10 +0430 +0430

ممنون، مفید بود
و
3 و 4 👍

1 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «