ناو هواپیما بر . یک در برابر سیزده

1398/02/28

در ادامه تایپیکهای قبل درباره جنگِ کاملا غیر محتمل با آمریکا ، میخام از دوستان سوال کنم که به نظرتون یک ناو هواپیمابر که هم پشتیبانی لازم داره ، هم قابلیت قرق شدن با کلی هواپیما و مهمات و غیره رو داره ترسناک تره یا سیزده تا ناو که نه قرق میشن ، راه ایجاد پشتیبانی براشون نزدیکه و همشون کاملا مسلح شدن برای روز مبادا .
منظورم سیزده جزیره ی ایرانیِ تا دندان مسلحِ.
و میدونید طبق شبیه سازی ای که در سال 2003 درباره جنگ با ایران انجام شد ، نتیجه چی بود ؟
بیست هزار کشته فقط در روز اول برای طرف مهاجم .
با توضیحات دوستان توی تایپیکهای مشابه ، تاجر بودنِ پرزیدنت ترامپ که حسابِ سود و زیان رو خیلی خوب بلده ، وجود نیروهای نیابتی ایران توی همه کشورهای منطقه ( یا پیدا و یا پنهان ) حرفهای حسن کچل درباره خروج از برجام ، انفجار الکی !!! دو سه تا نفتکش ( یِهویی ) ، زدن چند منطقه نفتی در عربستان توسط موشکهای ایرانیِ یمن ( اونم یِهویی ) تنش دوباره در غزه ، حرفِ حسن نصرالله درباره احتمال جنگ در تابستان 2019 ، تاکید چندین شخص و ارگان معتبر آمریکایی مبنی بر عدم قصدِ جنگ با ایران ، موقعیت ژئوپولیتیک ایران در منطقه که توی تاپیک قبل با تصویر نشون داده شده و دهها تیکه دیگه از یک پازل ، بازم به شما آلارم جنگ میده ؟
آمریکایی اگر هم جنگی شروع کنه که عمرا نمیکنه ، فکر کردی برای منافعِ خودش و متحدانشه یا برای نجات من و شما ؟
گفتن کلمه ( جنگ ) خیلی راحته . اما در عمل هزاران تدارک و برنامه میخاد و حساب سود و زیان .
راه نجات بین خودماست . توی دست خود ماست . از داخل میشه ضربه زد نه از خارج . این تجهیزات مدرن یا غیر مدرن نیستن که با هم میجنگن . این افرادی که این سلاحها رو به کار میگیرن هستن که دارن میجنگن که اگر هزاران سلاح پیشرفته داشته باشی و کسی برای استفاده ازشون نباشه ، همشون حکم آهن غراضه ای داره که به هیچ کاری نمیاد .
حالا یک ناو هواپیما بر ترسناک تر از سیزده جزیره ی تا دندان مسلح به نظر میاد . ؟
تازه بعد از فروپاشیِ شورویِ سابق ، خیلی از دانشمندان هسته ایِ این کشور رو ایران جذب کرد و از دانش اونها ، یه سری مؤلفه های بومی ساخت . شاید اول کپی بود . اونم کپی برابر اصل ، چون به دست همون دانشمندان ساخته شده بود . اما بعدش با آموختن اون ، دانش بومی شد و چیزهایی هم بهش ازافه شد .
اونوقتا پدافند هوایی به یه سری دوشیکا و توپ 23 میلیمتری و موشکهایی مثل پَتریُت ختم میشد .
اما الان آمریکا سیستم تاد خودشو داره و روسیه هم اس 200 و اس 300 و اس 400 .
ایران هم نمونه های اس 300 رو اول خرید و بعدش به وسیله دانشی که از قبل به دست آورده بود ، نوعی موشک ضد هوایی شبیه اس 300 که خریده بود رو ساخت که تکنولوژی های جدیدی هم بهش ازافه کرد .
اینا برای بقای خودشون ، هر چیزی که فکر نمیکنی رو در اختیار دارن . یا خودشون راه صد سال پیش شرق و غرب رو از اول رفتن ، یا یه تکنولوژی خریدن و با مهندسیِ معکوس ، ارتقائش دادن .
وگرنه فکر میکنید ماهواره بر ایرانی فقط کارش حمل ماهوارست ؟ نه ما موشکهایی داریم که حامل موشک هستن . یعنی نوعی موشک شهاب دو که همزمان چهار موشک رو با خودش حمل میکنه . در رهگیری عملا یه موشک توی رادار دیده میشه و برای رهگیری و انهدام اون اقدام میکنن . اما در لحظه آخر و قبل از انهدامِ موشکِ حمل کننده ، چهار موشک دیگه ازش جدا میشه و اونجاست که دیگه به هدف رسیده و کاریشم نمیشه کرد . و یا نوعی موشکِ خوشه ای ، که بیست مینی موشک با خودش داره و بین راه چندین هدف رو میزنه و در آخر هم خودش نقطه نهایی رو میزنه .و اینها حقیقتِ . ضمن اینکه در همون دوران فرو پاشیِ شوروی ، 10 تا کلاهک هسته ای ، از بخشی از شوروی که بعدها اوکراین نام گرفت ، گم شد ! که پنج تا از اونها که توسط دو کشور دیگه به جز ایران به دست اومده بود پیدا شد . ولی پنج تای دیگه پیدا نشد . به نظرتون کجاست ؟ وحشت کشورهای غیر دوست از ایران جواب این سوال رو تا حدی میده . اما مسلما مدرکی برای این دزدی به جا نزاشتن .
این فقط جنگِ روانیِ که همینجا هم میشه فهمید که اکثریت ، تحت این جنگِ روانی قرار نگرفتن و عمقِ مطلب رو درک کردن .
توجه کنید که مطالب من اصلا در دفاع از نظام ملاشاهیِ ایران نیست ، بَیان بعضی از واقعیت های تلخ اجتماع ماست که قربانیِ ستیزه جوییِ آقایان شده و از معیشت مردم کم میزارن و برای قدرت نظامی و منطقه ای خرج میکنن
ترسمون از حمله خودی باشه نه از قدرت بیرونی .
قدرت بیرونی از روبرو بهت میزنه . اما خودی از پشت سر .
حالا از کی باید ترسید ؟ ترامپ و کل دنیا و یه ناو هواپیما بر قرق شدنی که اونم همیشه چندتاش توی خلیج فارس بوده ، یا از آقایون و حضرات داخلی ؟
ببخشید طولانی شد .

4587 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2019-05-18 13:11:38 +0430 +0430

کاش در کنار تحلیلتون کمی ادبیات فارسی و آیین نگارش هم یاد میگرفتین

3 ❤️

2019-05-18 13:18:23 +0430 +0430

تاپیکای خوبی میدیدم ازتون،اما انگار موضوع کم کم داره به جایی میره که شرمنده نمیتونم دیگه نظری بدم…در کل ممنون،استفاده بردم

3 ❤️

2019-05-18 13:21:37 +0430 +0430
نقل از: arashtanha85 کاش در کنار تحلیلتون کمی ادبیات فارسی و آیین نگارش هم یاد میگرفتین

هرکس مثل نوع حرف زدنش ، شیوه مخصوص به نگارش خودشو داره . مهم منظوریه که باید به مخاطب برسه .

1 ❤️

2019-05-18 13:23:27 +0430 +0430
نقل از: داریوشم تاپیکای خوبی میدیدم ازتون،اما انگار موضوع کم کم داره به جایی میره که شرمنده نمیتونم دیگه نظری بدم...در کل ممنون،استفاده بردم

شیرین شدن نوشتن مطلب همینه که بتونی قسمت به قسمت جلو ببری و خیلی از بخشهای تاریخ که خیلیا نمیدونن و خیلی از اسرارِ کمتر گفته شده رو برای دیگران بشه باز گو کرد . ممنون از نظرت .

1 ❤️

2019-05-18 13:47:01 +0430 +0430

این توهم قدرت در ایران رو، فقط تبلیغات حکومتی تونسته توی ذهن ما ایرانی ها ایجاد کنه، دنیا و سیستم اطلاعاتی آمریکا مطمئنا به چیزهایی خیلی بیشتر از اینی که و من و شما در ظاهر میبینیم واقفن. الان طبق این صحبت ها چون ایران کلی لات و تروریست تو کشورهای اطراف پخش کرده پس باید بهش باج داد و بزارن هر قلدری که میخواد تو منطقه انجام بده که مبادا ممکن هست فلان کار رو انجام بده ، این روش رو به خوبی تونسته داخل خاک ایران انجام بده و ترس توی دل مردم بندازه با قلدرهایی که خودت خوب میشناسیشون، ولی این تاکتیک روی کشوری مثل امریکا جواب گو نیست این حکومت روی این مورد حساب زیادی باز کرده بود که تنگه رو میبندم ، به فلان تروریست هام میگم اون کارو کنن و …اما در عمل پوچ.
این حکومت یه دندون لق هست که دیگه حوصله دنیارو سر برده و زمان نابودیش فرا رسیده ، حالا یا با فشار و مطیع شدنش یا با حمله نظامی که اونجوری که شما تصور داری و توهم حکومتی ها هست، قطعا مادر جنگ ها نخواهد بود، وقتی روسیه و چین فقط نظاره گر باشن آخوندها حساب کار دستشون میاد و متوجه میشن که کجا وایستاده بودن، وقتی هیچ نیروی داوطلبی و هیچ کمک مردمی برای جنگ برای بقا این ها نباشه اون وقت میفهمن که مردم در این جنگ احتمالی همراه با آمریکا.
اگه مطلع باشی باید بگم عراق در زمان حمله آمریکا قویترین ارتش منطقه بود ، قویترین نیروی هوایی خاورمیانه رو داشت، اما چی شد؟ یه هواپیما نتونست بلند کنه ، یه اسکاد که در ذهن اونها مثل شهاب، ۴ پر شماست لانچ نشد ، یه عملیات نظامی نتونست انجام بده، حالا تو این فاصله حدودا ۱۵ ساله چه اتفاقی افتاده ، سیستم نظامی و هوایی ایران که مال ۵۰ سال پیش هست مستهلک تر و قدیمی تر شده، اما ۱۵ سال آمریکا با اون سرعت به جلو رفته، قطعا تسلیحاتی آمریکا در اختیار داره که تصورش بر من و شما امکان پذیر نیست ، اره جنگ با ایران قطعا برای کل منطقه هزینه داره اونم تنها به دلیل این که دیگه این ها چیزی برای از دست دادن ندارن و تروریستی عمل میکنن اما این که به زمین گیری و ایجاد مشکلات بزرگ بر آمریکا بشه توهمی بیشتر نیست. توی این جنگ تمام جهان عرب که شامل جنوب و غرب میشه برضد ایران هستن و در جنگ مشارکت میکنن، عربستان با اون قدرت نظامی که از خرید از آمریکا نشات میگیره تو خط مقدم هست مطمئن باش، اروپا عضو ناتو هست و باید در جنگ باشه، از همه مهمتر مردم ایران سمت مهاجمن

5 ❤️

2019-05-18 14:06:00 +0430 +0430
نقل از: armin9495 این توهم قدرت در ایران رو، فقط تبلیغات حکومتی تونسته توی ذهن ما ایرانی ها ایجاد کنه، دنیا و سیستم اطلاعاتی آمریکا مطمئنا به چیزهایی خیلی بیشتر از اینی که و من و شما در ظاهر میبینیم واقفن. الان طبق این صحبت ها چون ایران کلی لات و تروریست تو کشورهای اطراف پخش کرده پس باید بهش باج داد و بزارن هر قلدری که میخواد تو منطقه انجام بده که مبادا ممکن هست فلان کار رو انجام بده ، این روش رو به خوبی تونسته داخل خاک ایران انجام بده و ترس توی دل مردم بندازه با قلدرهایی که خودت خوب میشناسیشون، ولی این تاکتیک روی کشوری مثل امریکا جواب گو نیست این حکومت روی این مورد حساب زیادی باز کرده بود که تنگه رو میبندم ، به فلان تروریست هام میگم اون کارو کنن و ...اما در عمل پوچ. این حکومت یه دندون لق هست که دیگه حوصله دنیارو سر برده و زمان نابودیش فرا رسیده ، حالا یا با فشار و مطیع شدنش یا با حمله نظامی که اونجوری که شما تصور داری و توهم حکومتی ها هست، قطعا مادر جنگ ها نخواهد بود، وقتی روسیه و چین فقط نظاره گر باشن آخوندها حساب کار دستشون میاد و متوجه میشن که کجا وایستاده بودن، وقتی هیچ نیروی داوطلبی و هیچ کمک مردمی برای جنگ برای بقا این ها نباشه اون وقت میفهمن که مردم در این جنگ احتمالی همراه با آمریکا. اگه مطلع باشی باید بگم عراق در زمان حمله آمریکا قویترین ارتش منطقه بود ، قویترین نیروی هوایی خاورمیانه رو داشت، اما چی شد؟ یه هواپیما نتونست بلند کنه ، یه اسکاد که در ذهن اونها مثل شهاب، ۴ پر شماست لانچ نشد ، یه عملیات نظامی نتونست انجام بده، حالا تو این فاصله حدودا ۱۵ ساله چه اتفاقی افتاده ، سیستم نظامی و هوایی ایران که مال ۵۰ سال پیش هست مستهلک تر و قدیمی تر شده، اما ۱۵ سال آمریکا با اون سرعت به جلو رفته، قطعا تسلیحاتی آمریکا در اختیار داره که تصورش بر من و شما امکان پذیر نیست ، اره جنگ با ایران قطعا برای کل منطقه هزینه داره اونم تنها به دلیل این که دیگه این ها چیزی برای از دست دادن ندارن و تروریستی عمل میکنن اما این که به زمین گیری و ایجاد مشکلات بزرگ بر آمریکا بشه توهمی بیشتر نیست. توی این جنگ تمام جهان عرب که شامل جنوب و غرب میشه برضد ایران هستن و در جنگ مشارکت میکنن، عربستان با اون قدرت نظامی که از خرید از آمریکا نشات میگیره تو خط مقدم هست مطمئن باش، اروپا عضو ناتو هست و باید در جنگ باشه، از همه مهمتر مردم ایران سمت مهاجمن

منظور دفاع از حکومت نبود و منظور هزینه کردن از جیب مردم برای بقا بود .
اطاعت محض یعنی خفت ، شما خفت رو دوست داری ؟
جنگ یعنی توهم . چون در نهایت حکومت دچار فروپاشیِ داخلی میشه .
جنگ برای منافع شخصیه نه نجات یک ملت . پس در مقابلش وایمیستیم چون قلاده به گردن خارجی نمیشیم .
کم کاری از خودماست ، که بر ماست .
قدرت بزرگ بودن آمریکا توهمی بود در 4 دهه پیش که تموم شد .
ایران قرار شد سدی باشه بیم کمونیسم و سوسیالیسم . پس ما تصمیم نگرفتیم آخوند بیاد که الان با 4 تا حرکت بدون برنامه بشه اونا رو سرنگون کرد . پس اینا تا وقتی که پشت پرده با هم خوشن و منافع همو تامین میکنن ، مردم فقط قربانین و هدف اینا هم همین به جون هم انداختن مردمه . پس کار بی برنامه نتیجه ای جز شکست نداره .
و در آخر ممنون از وقتی که گذاشتی برای خوندن مطلب . ولی میدونم تا آخرش رو نخوندی . چون نقطه کلیدی رو بولد کرده بودم .
و در کل ممنون از نظرت . حتی اگر نظر مخالف بوده باشه .

0 ❤️

2019-05-18 14:11:40 +0430 +0430
نقل از: روحم.شاد

(من نظری ندارم!) ناو هواپیما بر منظورت ایناس>>>

اینو که الان به علی جون میگم کیونش بزاره! ولی جداً به نظرم جفتش ترسناکه و از اون ترسناک تر اینه که جنگ بشه!ولی مردم هنوز اندر خَم بحث های داخلی باشَن!

که متاسفانه حتی اگر جنگی بشه ، به جای خاموش کردن آتیش و دفاع از مردم ، بازم همه در بحث اینن که کی درست میگه و کی غلط . فقط بحث میکنن و در عمل ؟؟؟؟
یعنی همون اندر خم یک کوچه بودن .

1 ❤️

2019-05-18 15:48:57 +0430 +0430

شما چرا در مسیر اشتباهی که میری اینقدر اصرار داری شما که نظامی هستی حتما از نقش لانچر برای موشک خبر داری میدونی وقتی لانچر زده شد موشک رو باید در ماتحتشون بکنن خبر داری یک ماکت ناو رو 400 موشک زدن آخرم با تقدیم 10شهید نتونستن غرقش کنن میدونی که f14ها واسه تفریح رو ناو قرار ندارن اینا هر وقت تنگه رو بستن یا برجامو آتیش زدن ناو رو هم میزنن

2 ❤️

2019-05-18 17:39:11 +0430 +0430
نقل از: uzer
نقل از: داریوشم تاپیکای خوبی میدیدم ازتون،اما انگار موضوع کم کم داره به جایی میره که شرمنده نمیتونم دیگه نظری بدم...در کل ممنون،استفاده بردم

شیرین شدن نوشتن مطلب همینه که بتونی قسمت به قسمت جلو ببری و خیلی از بخشهای تاریخ که خیلیا نمیدونن و خیلی از اسرارِ کمتر گفته شده رو برای دیگران بشه باز گو کرد . ممنون از نظرت .

خیلی ممنون اما منظور من این نبود.حرفم بیشتر روال تاپیکها بود که به نظرم از نظر عقیده،دیگه جایی که ازش شروع شد نیست و تبدیل شده به یک ایدهء دیگه…ایده یا مرام و مسلکی که خود شخص من اصلا ارتباطی باهاش نمیتونم داشته باشم…قربان شما

1 ❤️

2019-05-18 18:32:54 +0430 +0430
نقل از: arashtanha85 کاش در کنار تحلیلتون کمی ادبیات فارسی و آیین نگارش هم یاد میگرفتین

ایول

2 ❤️

2019-05-18 19:17:57 +0430 +0430

مشکل مملکت ما بیسوادهایی مثل تو هستن که تو نوشتارشون غلط املایی دارن بعد میان تحلیل سیاسی هم میکنن و خودشون رو اخر دانش روز میدونن بنده خدا ژاپن نمونه بزرگ پیشرفت جلو چشمت هست الان همه جهان برای تولید قطعاتشون محتاج ژاپن هستن بعد برو یه نگاه به کشور پر از منابع ایران کن ببین همش برا قدرت نظامی خرج شده یا حساب های خارجی اخوندها و فک و فامیلشون اونوقت تاوان این خودخواهی رو کی باید بده مردم چرا چون مردم براشون ارزشی ندارن

3 ❤️

2019-05-18 19:46:07 +0430 +0430

فارغ از هرچیزی
اگر جنگ شود ما مردم بدبخت تر میشیم
قطعا ایران دستش به خاک امریکا نمی رسه و امریکا هم قدرتمند هست
اما امروز پاشنه آشیل امریکا اسرائیل هست و واقعیت اینه که ایران چه خودش چه با عواملش اسرائیل رو ناامن میکنه

1 ❤️

2019-05-18 21:04:03 +0430 +0430

بعضی جاهاشو بر مبنای حدث و گمان گفتی
خود رهبری فعلا که فتوا داده کاربرد بمب هسته ای حرامه و این سند شده در سازمان ملل
پس بمب های هسته اوکراین حتی اگر در ایرانم باشه فعلا غلافه ?

1 ❤️

2019-05-19 06:22:52 +0430 +0430
نقل از: داریوشم تاپیکای خوبی میدیدم ازتون،اما انگار موضوع کم کم داره به جایی میره که شرمنده نمیتونم دیگه نظری بدم...در کل ممنون،استفاده بردم

داریوش جان نوشتی تاپیکهای خوبی ( میدیدم ) .
به عنوان یه دوست توی این سایت راهنماییم کن که تایپیکها به سمت بد شدن داره میره یا اشکال دیگه داره . من از راهنمایی شما استفاده میکنم برای بهتر نوشتن . ممنونم ازت .

0 ❤️

2019-05-19 06:24:55 +0430 +0430
نقل از: روحم.شاد

(من نظری ندارم!) ناو هواپیما بر منظورت ایناس>>>

اینو که الان به علی جون میگم کیونش بزاره! ولی جداً به نظرم جفتش ترسناکه و از اون ترسناک تر اینه که جنگ بشه!ولی مردم هنوز اندر خَم بحث های داخلی باشَن!

راهنماییم کن که این پیچیدگی رو چطور دیدی و چرا جوابی ندادی . راهنماییت برام مهمه چون ازش توی نوشته های بعدی استفاده میکنم .
ممنون

1 ❤️

2019-05-19 06:29:49 +0430 +0430
نقل از: armin9495 این توهم قدرت در ایران رو، فقط تبلیغات حکومتی تونسته توی ذهن ما ایرانی ها ایجاد کنه، دنیا و سیستم اطلاعاتی آمریکا مطمئنا به چیزهایی خیلی بیشتر از اینی که و من و شما در ظاهر میبینیم واقفن. الان طبق این صحبت ها چون ایران کلی لات و تروریست تو کشورهای اطراف پخش کرده پس باید بهش باج داد و بزارن هر قلدری که میخواد تو منطقه انجام بده که مبادا ممکن هست فلان کار رو انجام بده ، این روش رو به خوبی تونسته داخل خاک ایران انجام بده و ترس توی دل مردم بندازه با قلدرهایی که خودت خوب میشناسیشون، ولی این تاکتیک روی کشوری مثل امریکا جواب گو نیست این حکومت روی این مورد حساب زیادی باز کرده بود که تنگه رو میبندم ، به فلان تروریست هام میگم اون کارو کنن و ...اما در عمل پوچ. این حکومت یه دندون لق هست که دیگه حوصله دنیارو سر برده و زمان نابودیش فرا رسیده ، حالا یا با فشار و مطیع شدنش یا با حمله نظامی که اونجوری که شما تصور داری و توهم حکومتی ها هست، قطعا مادر جنگ ها نخواهد بود، وقتی روسیه و چین فقط نظاره گر باشن آخوندها حساب کار دستشون میاد و متوجه میشن که کجا وایستاده بودن، وقتی هیچ نیروی داوطلبی و هیچ کمک مردمی برای جنگ برای بقا این ها نباشه اون وقت میفهمن که مردم در این جنگ احتمالی همراه با آمریکا. اگه مطلع باشی باید بگم عراق در زمان حمله آمریکا قویترین ارتش منطقه بود ، قویترین نیروی هوایی خاورمیانه رو داشت، اما چی شد؟ یه هواپیما نتونست بلند کنه ، یه اسکاد که در ذهن اونها مثل شهاب، ۴ پر شماست لانچ نشد ، یه عملیات نظامی نتونست انجام بده، حالا تو این فاصله حدودا ۱۵ ساله چه اتفاقی افتاده ، سیستم نظامی و هوایی ایران که مال ۵۰ سال پیش هست مستهلک تر و قدیمی تر شده، اما ۱۵ سال آمریکا با اون سرعت به جلو رفته، قطعا تسلیحاتی آمریکا در اختیار داره که تصورش بر من و شما امکان پذیر نیست ، اره جنگ با ایران قطعا برای کل منطقه هزینه داره اونم تنها به دلیل این که دیگه این ها چیزی برای از دست دادن ندارن و تروریستی عمل میکنن اما این که به زمین گیری و ایجاد مشکلات بزرگ بر آمریکا بشه توهمی بیشتر نیست. توی این جنگ تمام جهان عرب که شامل جنوب و غرب میشه برضد ایران هستن و در جنگ مشارکت میکنن، عربستان با اون قدرت نظامی که از خرید از آمریکا نشات میگیره تو خط مقدم هست مطمئن باش، اروپا عضو ناتو هست و باید در جنگ باشه، از همه مهمتر مردم ایران سمت مهاجمن

همیشه این جنگ افزار ها و تکنولاوژی ها نیستن که باعث برتری نظامی میشن . مولفه های دیگه ای هم در کاره .
ضمن اینکه سیستم جنگیِ ایران سیستم جنگ نا متقارنه . توی این سیستم مهم نیست تجهیزاتت چقدر عقب تر از رقیب باشه . مهم اینکه ما توی جنگ از مردن نمیترسیم . ولی آمریکایی هر کاری میکنه که نمیره . اختلافات و مشکلات داخلی یه حقیقته . اما چه ربطی به نیروی خارجی داره ؟ به وقتش باید جلوش ایستادگی هم کرد . این دعوای ما یه دعوای خانوادگیِ و ربطی به موجود بیگانه نداره . اونم موجودی که هر جا رفته ، اونجا رو به گند کشیده .

1 ❤️

2019-05-19 06:36:01 +0430 +0430
نقل از: jan-mashhad شما چرا در مسیر اشتباهی که میری اینقدر اصرار داری شما که نظامی هستی حتما از نقش لانچر برای موشک خبر داری میدونی وقتی لانچر زده شد موشک رو باید در ماتحتشون بکنن خبر داری یک ماکت ناو رو 400 موشک زدن آخرم با تقدیم 10شهید نتونستن غرقش کنن میدونی که f14ها واسه تفریح رو ناو قرار ندارن اینا هر وقت تنگه رو بستن یا برجامو آتیش زدن ناو رو هم میزنن

لانچر فقط یعنی شلیک کننده . آیا شما میدونی یه سیستم موشکی جز لانچر 3 بخش دیگه هم داره که استفاده ما از این 4 بخش با کل دنیا متفاوته و ابداع شخص محترممی به اسم شهید ستاریِ ؟
بستن تنگه امکان پذیر نیست چون فقط کشتی های امریکایی از اونجا رد نمیشن و این فقط میتونه یه تهدید باشه . فقط در حد حرف .
اطلاعاتت هم درباره اون ماکت ناو که زدن کاملا غلطه . اگر لازم دونستی اون رو هم برات توضیح میدم .
در موقع درگیری ما اصلا کاری نداریم که توی دریا باشیم . فاصله ما تا اهداف داخل خلیج فارس در حد موشکهای کوتاه برد ماست .

1 ❤️

2019-05-19 06:40:50 +0430 +0430
نقل از: Real_slim_shady- عجب تحلیلی کردی داداچ آمریکا 1 ناو داره ایران 13 تا

داداچ آمریکا 1 دکمه بزنه ایران میره رو هوا چی پیش خودت فکر کردی

سیستم لیزری ساخته و نصب کرده رو ناو هاش

قدرت اول دنیا
20 هزارتا کشته تو جنگ با ایران؟؟؟؟

برو سرچ کن ببین تو جنگ با عراق چندتا کشته داده که حالا تو جنگ با ایران روز اولش 20 هزارتا کشته بده

دوست عزیز این تحلیل من نبود و حرف مستقیسم یه ژنرال آمریکایی حاضر در اون شبیه سازی بود . یه سرچ بکن پیدا میکنی .
سیستمهای لیزر و غیره هم چیز جدیدی نیست که ما نداشته باشیم .
تانک تی 72 اولین بار 5 دهه پیش ساخته شد و سیستم لیزر هم داشت . الان که دیگه لیزر هم عمومی شده و همه هم دارن .
ضمن اینکه شما تصویر برداریه پهپاد ایرانی روی ناو هواپیما بر آمریکایی رو ندیدی ؟ چرا قدرتِ آخوندی رو دست کم میگیری ؟
به این راحتی هم نیست که با فشار یه دکمه کل دنیا بره روی هوا . خود آمریکا هم بخشی از همون دنیاست .

1 ❤️

2019-05-19 06:43:57 +0430 +0430
نقل از: amirsexy1000 مشکل مملکت ما بیسوادهایی مثل تو هستن که تو نوشتارشون غلط املایی دارن بعد میان تحلیل سیاسی هم میکنن و خودشون رو اخر دانش روز میدونن بنده خدا ژاپن نمونه بزرگ پیشرفت جلو چشمت هست الان همه جهان برای تولید قطعاتشون محتاج ژاپن هستن بعد برو یه نگاه به کشور پر از منابع ایران کن ببین همش برا قدرت نظامی خرج شده یا حساب های خارجی اخوندها و فک و فامیلشون اونوقت تاوان این خودخواهی رو کی باید بده مردم چرا چون مردم براشون ارزشی ندارن

ژاپن شاید آخر تکنولوزی باشه . اما با تسلیم در برابر امریکا توی جنگ جهانیه دوم ، الان 6 دهه هست که شده سگ قلاده به دست آمریکایی . همون عقب موندگیِ فرضی نظر شما رو عشق است اما با آزاده بودن و بنده قدرت خارجی نبودن .

1 ❤️

2019-05-19 06:46:02 +0430 +0430

به هر حال يه ايرانی واقعی هيچ وقت از جنگ نميترسه. جنگ مسلما مطلوب کسی نيست، ولی دنيا رو برای ترسوها نساختن.

من مطمئنم اگر جنگی بشه نتيجش آمريکا رو شوکه خواهد کرد. اولا که از نظر تجهيزات الان خيلی پيشرفته و مهمتر از اون خودکفا هستيم. اين يعنی نيروی انسانيمون ميتونه با تسلط از تسليحات استفاده کنه. دوما، دل و جرات و شجاعت سربازهای ايرانی توی سربازهای آمريکايی نيست. صحنه خيس کردن کماندوی آمريکايی رو همه ديديم، در حاليکه تجهيزاتشون خيلی بيشتر بود.

1 ❤️

2019-05-19 06:48:31 +0430 +0430
نقل از: hot_hami_82 درود . فارق از آبکی بودن تحلیل و پر بودن از غلط املایی باید گفت جنگ از هر نوعی و با هر کشوری فقط باعث قربانی شدن بیگناهان و نابودی کشور و فلاکت بیشتر مردم عادی خواهد شد . دوست عزیز به شما توصیه میکنم منابع مطالعاتی خودتان را گسترش بدهید و از منابع مطالعاتی خارجی هم استفاده کنید البته اگر امکانش را داشته باشید

ممنون که وقت گذاشتی برای خوندن . آبکی بودن و سطحی نوشتن به خاطر اینه که خیلی از مصادیق رو خود سایت اجازه انتشار نمیده و اگر مطلب هم طولانی بشه حوصله خواننده رو سر میبره . شما یه نگاهی به تاپیک قبل من بنداز و بازم نظر بده .
ضمنا اینجا همه کارشناس نظامی نیستن که من با الفاظ تخصصی به اونها مطلبی رو بگم . باید آبکی بنویسم که برای عموم قابل درک باشه .
ممنون از نظرت .

0 ❤️

2019-05-19 06:50:17 +0430 +0430
نقل از: hot_hami_82 در ادامه پست قبلی باید بگم اگر قرار بر جنگ با ایران باشد آمریکا با یک ناو حمله نخواهد . و تعداد نیروهای آمریکا براساس مقایسه جنگ با عراق خیلی بیشتر از پانصد هزار نیرو خواهد بود پس توهم قدرتمند بودن نداشته باشید

ما منکر برتری نظامی آمریکا نیستیم . اما بر اساس همون چیزی که خودت گفتی و عیضا چیزهای دیگه ، ما هم معتقدیم به دلیل همه ی اون دلایل ، جنگی در کار نیست .
ممنون از نظرت .

0 ❤️

2019-05-19 06:53:49 +0430 +0430
نقل از: keivanx50
نقل از: amirsexy1000 مشکل مملکت ما بیسوادهایی مثل تو هستن که تو نوشتارشون غلط املایی دارن بعد میان تحلیل سیاسی هم میکنن و خودشون رو اخر دانش روز میدونن بنده خدا ژاپن نمونه بزرگ پیشرفت جلو چشمت هست الان همه جهان برای تولید قطعاتشون محتاج ژاپن هستن بعد برو یه نگاه به کشور پر از منابع ایران کن ببین همش برا قدرت نظامی خرج شده یا حساب های خارجی اخوندها و فک و فامیلشون اونوقت تاوان این خودخواهی رو کی باید بده مردم چرا چون مردم براشون ارزشی ندارن

شما فک کن نخست وزیر ژاپنی و همراه خانوادت داری توی شهر میری ۴ تا سرباز صفر امریکایی میگیرن به دختر و زنت جلو چشمت تجاوز میکنن ، آیا پلیس ژاپن میتونه اونا رو دستگیر کنه ؟ آیا دادگاه های ژاپن اونارو میتونن محاکمه کنن . آیا نیروی دفاع ملی ژاپن ( بعد جنگ جهانی حق داشتن ارتش مستقل رو نداره و تحت الحمایه آمریکاست ) یه دونه تیر هوایی بدون اجازه امریکایی ها میتونه شلیک کنه ؟

ژاپن اگه پیشرفت کرده بخاطر فرهنگ مردمش بوده به خاطر سخت کوشی و تلاش و تعهدشون نه نوکری امریکا و صدقه سری چپ و راستیا ، همین ژاپن اگه بدست ملت کونگشاد ما باشه سر ۵ سال میکننش عبدل آباد

من قبل از خوندن نظر شما دقیقا جوابی مشابه اونچیزی که شما نوشتی رو به اون دوست عزیز دادم .
ممنون از غیرتت و وقتی که گذاشتی برای خوندن مطلب .
تنهایِ فقیزِ گشنه ولی آزاده ، به از خفت قلاده به دست بودن نیروی خارجی .
ممنونم

0 ❤️

2019-05-19 07:01:48 +0430 +0430
نقل از: Downblouse فارغ از هرچیزی اگر جنگ شود ما مردم بدبخت تر میشیم قطعا ایران دستش به خاک امریکا نمی رسه و امریکا هم قدرتمند هست اما امروز پاشنه آشیل امریکا اسرائیل هست و واقعیت اینه که ایران چه خودش چه با عواملش اسرائیل رو ناامن میکنه

کاش اقلا اونایی که نظر به ایجاد جنگ میدن ، همین مطلب ساده شده ای که شما گفتی رو درک میکردن .
ولی بعضیا حتی قدرت همین تحلیل ساده و واقعی رو هم ندارن .
ممنون از نظرت

0 ❤️

2019-05-19 07:05:02 +0430 +0430

تحلیلت کاملا مثل نگارشت بود دوست عزیز

امیدوارم جنگی اتفاق نیفته ولی قدرت نظامی ایران اندازه اقتصادش هست همونقدر که در این 40 سال کشور پسرفت کرده از لحاظ نظامی هم پسرفت داشتیم جنگ امروز جنگ تجهیزاتی هست که با علم روز تولید شده اند نه ادوات نظامی تاریخ مصرف گذشته

2 ❤️

2019-05-19 07:06:58 +0430 +0430
نقل از: جواهراتی بعضی جاهاشو بر مبنای حدث و گمان گفتی خود رهبری فعلا که فتوا داده کاربرد بمب هسته ای حرامه و این سند شده در سازمان ملل پس بمب های هسته اوکراین حتی اگر در ایرانم باشه فعلا غلافه ?

دوست من اول ممنون از اینکه وقت گذاشتی برای خوندن مطلب .
دوم اینکه هیچکدوم حدث و گمان نیست . چون مطلب برام مهم بوده از هزارتا منبع خوندم و تحقیق کردم و البته بخشی از متن هم حدث و گمان بوده . ولی من اسمشو میزارم پیش بینی . هر جا که فکر کردی حدث و گمانه ، امر کن تا برات با ذکر منبع توضیح بدم .
ضمنا هر چیزی تا وقتی حرامه که با همون چیز مورد تهدید قرار نگیری . اگر ایران رو تهدید هسته ای بکنن یا اقدام به انجام این کار ، دیگه حرام نیست . آخوندا خوب بلدن از یه موضوع 100 جور تحلیل و تفسیر ارائه بدن .
ممنون از وقتی که گذاشتی و نظری که دادی .

0 ❤️

2019-05-19 07:11:36 +0430 +0430
نقل از: elephunk به هر حال يه ايرانی واقعی هيچ وقت از جنگ نميترسه. جنگ مسلما مطلوب کسی نيست، ولی دنيا رو برای ترسوها نساختن.

من مطمئنم اگر جنگی بشه نتيجش آمريکا رو شوکه خواهد کرد. اولا که از نظر تجهيزات الان خيلی پيشرفته و مهمتر از اون خودکفا هستيم. اين يعنی نيروی انسانيمون ميتونه با تسلط از تسليحات استفاده کنه. دوما، دل و جرات و شجاعت سربازهای ايرانی توی سربازهای آمريکايی نيست. صحنه خيس کردن کماندوی آمريکايی رو همه ديديم، در حاليکه تجهيزاتشون خيلی بيشتر بود.

دقیقا حرف دل منو زدی که ایرانی توی جنگ از مردن نمیترسه . ولی آمریکایی حتی تن به دادن میده برای نمردن .
شاید بعضیا این رو خریت ما ایرانی ها بدونن اما سلحشور بودن ایرانی قدمت خیلی زیادی داره . مثالی هم که زدی کاملا به جا بود .
متشکرم .

1 ❤️

2019-05-19 07:14:45 +0430 +0430
نقل از: shahin_pk تحلیلت کاملا مثل نگارشت بود دوست عزیز

امیدوارم جنگی اتفاق نیفته ولی قدرت نظامی ایران اندازه اقتصادش هست همونقدر که در این 40 سال کشور پسرفت کرده از لحاظ نظامی هم پسرفت داشتیم جنگ امروز جنگ تجهیزاتی هست که با علم روز تولید شده اند نه ادوات نظامی تاریخ مصرف گذشته

اشکال غلط املایی و روش نگارش توی همه تایپیکها هست .
و همیشه این تجهیزات نیستن که با هم میجنگن . انسانهایی که اون تجهیزات رو به کار میبرن دارن با هم میجنگن . حالا جنگ کردنِ نَفَر ایرانی رو با سرباز آمریکایی یکی میدونی ؟ فارق از نوع تجهیزات ؟
ممنون از نظرت .

0 ❤️

2019-05-19 08:09:03 +0430 +0430
نقل از: Real_slim_shady-
نقل از: uzer
نقل از: Real_slim_shady- عجب تحلیلی کردی داداچ آمریکا 1 ناو داره ایران 13 تا

داداچ آمریکا 1 دکمه بزنه ایران میره رو هوا چی پیش خودت فکر کردی

سیستم لیزری ساخته و نصب کرده رو ناو هاش

قدرت اول دنیا
20 هزارتا کشته تو جنگ با ایران؟؟؟؟

برو سرچ کن ببین تو جنگ با عراق چندتا کشته داده که حالا تو جنگ با ایران روز اولش 20 هزارتا کشته بده

دوست عزیز این تحلیل من نبود و حرف مستقیسم یه ژنرال آمریکایی حاضر در اون شبیه سازی بود . یه سرچ بکن پیدا میکنی .
سیستمهای لیزر و غیره هم چیز جدیدی نیست که ما نداشته باشیم .
تانک تی 72 اولین بار 5 دهه پیش ساخته شد و سیستم لیزر هم داشت . الان که دیگه لیزر هم عمومی شده و همه هم دارن .
ضمن اینکه شما تصویر برداریه پهپاد ایرانی روی ناو هواپیما بر آمریکایی رو ندیدی ؟ چرا قدرتِ آخوندی رو دست کم میگیری ؟
به این راحتی هم نیست که با فشار یه دکمه کل دنیا بره روی هوا . خود آمریکا هم بخشی از همون دنیاست .

اولا سیستم لیزری که ساخته میتونه موشک های هواپیما دشمن رو هدف قرار بده و با کمترین هزینه هواپیما رو نابود کنه و هیچ کشور دیگه ای این تکنولوژی رو نداره

2ژنرال آمریکایی گه خورده

3آمریکا اینقدر بمب اتم داره که میتونه 13 بار کره زمین رو با خاک یکسان کنه البته بدون بمب اتم هم با موشک های نقطه زنش میتونه راحت ایرانو به کص گاو پیوند بزنه

4 قدرت آخوندی فقط گه خوردن و باور کردن مردم احمقه
هرچی آخوندا میگن کسشری بیش نیست
ملت کسخل اگه اینو میفهمیدن که وضعشون این نبود

برای بی اطلاعی و کم بودن شعور هیچ جوابی ندارم . ببخشید

0 ❤️

2019-05-19 09:39:04 +0430 +0430
نقل از: uzer
نقل از: armin9495 این توهم قدرت در ایران رو، فقط تبلیغات حکومتی تونسته توی ذهن ما ایرانی ها ایجاد کنه، دنیا و سیستم اطلاعاتی آمریکا مطمئنا به چیزهایی خیلی بیشتر از اینی که و من و شما در ظاهر میبینیم واقفن. الان طبق این صحبت ها چون ایران کلی لات و تروریست تو کشورهای اطراف پخش کرده پس باید بهش باج داد و بزارن هر قلدری که میخواد تو منطقه انجام بده که مبادا ممکن هست فلان کار رو انجام بده ، این روش رو به خوبی تونسته داخل خاک ایران انجام بده و ترس توی دل مردم بندازه با قلدرهایی که خودت خوب میشناسیشون، ولی این تاکتیک روی کشوری مثل امریکا جواب گو نیست این حکومت روی این مورد حساب زیادی باز کرده بود که تنگه رو میبندم ، به فلان تروریست هام میگم اون کارو کنن و ...اما در عمل پوچ. این حکومت یه دندون لق هست که دیگه حوصله دنیارو سر برده و زمان نابودیش فرا رسیده ، حالا یا با فشار و مطیع شدنش یا با حمله نظامی که اونجوری که شما تصور داری و توهم حکومتی ها هست، قطعا مادر جنگ ها نخواهد بود، وقتی روسیه و چین فقط نظاره گر باشن آخوندها حساب کار دستشون میاد و متوجه میشن که کجا وایستاده بودن، وقتی هیچ نیروی داوطلبی و هیچ کمک مردمی برای جنگ برای بقا این ها نباشه اون وقت میفهمن که مردم در این جنگ احتمالی همراه با آمریکا. اگه مطلع باشی باید بگم عراق در زمان حمله آمریکا قویترین ارتش منطقه بود ، قویترین نیروی هوایی خاورمیانه رو داشت، اما چی شد؟ یه هواپیما نتونست بلند کنه ، یه اسکاد که در ذهن اونها مثل شهاب، ۴ پر شماست لانچ نشد ، یه عملیات نظامی نتونست انجام بده، حالا تو این فاصله حدودا ۱۵ ساله چه اتفاقی افتاده ، سیستم نظامی و هوایی ایران که مال ۵۰ سال پیش هست مستهلک تر و قدیمی تر شده، اما ۱۵ سال آمریکا با اون سرعت به جلو رفته، قطعا تسلیحاتی آمریکا در اختیار داره که تصورش بر من و شما امکان پذیر نیست ، اره جنگ با ایران قطعا برای کل منطقه هزینه داره اونم تنها به دلیل این که دیگه این ها چیزی برای از دست دادن ندارن و تروریستی عمل میکنن اما این که به زمین گیری و ایجاد مشکلات بزرگ بر آمریکا بشه توهمی بیشتر نیست. توی این جنگ تمام جهان عرب که شامل جنوب و غرب میشه برضد ایران هستن و در جنگ مشارکت میکنن، عربستان با اون قدرت نظامی که از خرید از آمریکا نشات میگیره تو خط مقدم هست مطمئن باش، اروپا عضو ناتو هست و باید در جنگ باشه، از همه مهمتر مردم ایران سمت مهاجمن

همیشه این جنگ افزار ها و تکنولاوژی ها نیستن که باعث برتری نظامی میشن . مولفه های دیگه ای هم در کاره .
ضمن اینکه سیستم جنگیِ ایران سیستم جنگ نا متقارنه . توی این سیستم مهم نیست تجهیزاتت چقدر عقب تر از رقیب باشه . مهم اینکه ما توی جنگ از مردن نمیترسیم . ولی آمریکایی هر کاری میکنه که نمیره . اختلافات و مشکلات داخلی یه حقیقته . اما چه ربطی به نیروی خارجی داره ؟ به وقتش باید جلوش ایستادگی هم کرد . این دعوای ما یه دعوای خانوادگیِ و ربطی به موجود بیگانه نداره . اونم موجودی که هر جا رفته ، اونجا رو به گند کشیده .

داداش شما واقعا 40 سالته ؟ ما تو جنگ از مردن نمیترسیم ولی آمریکایی میترسه !!! زمان جنگ با عراق مردم یه انقلابی کرده بودن و بهش متعهد بودن برای همین هم اون زمان عزم همه برای دفاع از چیزی بود که به دست خودشون ساخته بودن، به خوب و بد بودن این چیز هم کاری ندارم، اما الان چی ؟ شما به چیزی که الان تو کشور در حال گذره میگی اختلاف و مشکلات داخلی؟ یعنی همین که صحبت مردم منتظر موندن برای حمله به کشور هست یعنی قضیه خیلی بدتر از اختلاف داخلی هست، مردم الان دنبال انتقام از سیستم حاکمن ، بزار یه مثال بزنم دی 96 یه عده فکر میکردن کار حکومت تمومه، یه همچین جوکی رو من تو تلگرام خوندم : رییس ایرانخودرو و سایپا رو نکشید، زنده میخوامشون ، میتونی بفهمی چه بلایی باید بر سر مردم درآورده باشی تا یه همچین جوکی ساخته بشه ؟بعد انتظار داری این مردم پشت این جماعت وایستن ؟ منظورم از این صحبت ها این هست که، شما میگی ما از مردن توی جنگ نمیترسیم؟ میشه بفرمایید برای دفاع از چی؟ از این که خانم ابتکار بگه مرگ بر آمریکا و به بالا رفتن از دیوار سفارت افتخار کنه و با این کار به همه چی رسیده باشه بعد بگه پسرم تونست بره آمریکا شما هم اگه میتونید برید ! جناب حداد عادل داماد آمریکایی داشته باشه و از استکبار ستیزی آمریکایی صحبت کنه برات؟ لاریجانی بیاد تو مجلس دلقک بازی دربیاره و پرچم آمریکا اتیش بزنه بعد دخترش سال ها مقیم امریکا باشه؟ نصف آخوندای این مملکت با سرمایه گذاری گرین کارت خریده باشن؟ در جواب هم بگن به کسی چه که من گرین کارت دارم؟ و … الان مردم حمله آمریکارو تجاوز به ایران نمیدونن که بخوان توی اون جنگ از مردن نترسن بلکه حمله به جمهوری اسلامی مدنظرشون هست!
در مورد سیستم جنگ با آمریکا یه چیزو بزار بهت بگم، توی این جنگ، اگه بشه ( وقوع یا عدم وقوعش اصلا مشخص نیست، ولی آخوندا ذلیل تر از این حرفان، برای بقای خودشون دست بوسی ترامپ هم میکنن، همینطور که این سال ها دست بوسی روسیه رو داشتن و قبل از اون هم شاه ایران ) شما تا یه مدت طولانی اصلا نیرویی از آمریکا نمیبینی که بخوای باهاش درگیر بشی، الان زمانه جنگه ول کردن چند صدهزار نفر توی یه عملیات و به کشتن دادن همشون با توجیه شهید شدن نیست! فقط موشک و بمب هست که به مناطق و پایگاه های نظامی جمهوری اسلامی بدون این که بدونن از کجا داره میاد، اثابت میکنه، عملیات های هوایی با هواپیماهای نامریی از دید تمام رادارها و با سرعتی حدود 7 ماخ ، در مورد این ناو فقط یه مورد رو بگم، ژنراتور هسته ای توی این ناو خیلی بیشتر از نیاز ناو برق تولید میکنه به همین خاطراسلحه لیزری توش قرار گرفته، یعنی میتونن با دقتی در حد میلیمتر مثلا موتور یک قایق تندرو سپاه رو بدون این که حتی به چند کیلومتری ناو نزدیک هم بشه ، تبخیر کنن، شما از مردن نترس ولی متاسفانه توی چنین جنگی فرصت انتحاری عمل کردن رو هم نداری.
در مورد ویرانی که در جنگ به وجود میاد قطعا هست و باهات موافقم ولی الان بحث مردم گذر کردن از حکومت اسلامی به قولی جمهوری هست ، یعنی من یقین دارم با توجه به مسیری که توی این 40 ساله طی شده وضعیت 10 سال آینده با این حکومت از الان بدتره ، اما به احتمال بالا با توجه به ثروت و سرمایه عظیمی که این کشور داره که تا الان چیزی نصیب مردمش نشده، با نابودی این حکومت ازطریق حمله نظامی امریکا، وضعیت 10 سال آینده بهتر از الان باشه ، چون دیگه جمهوری اسلامی وجود نداره که با صرف هزینه و زندگی مردمش به ناامن کردن ایران مثل کاری که عراق و سوریه کرد بپردازه.

1 ❤️

2019-05-19 09:50:49 +0430 +0430

حالا بازم بگین شیشه‌ای که سپاه تولید میکنه کیفیتش بده ببین چقد قشنگ کل آمریکا رو شکست داد خخخخخ 🙄

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «