هر اونچه که باید درباره بوسه فرانسوی بدونید

1396/05/04



اصصلاحات بسیاری برای این کار وجود داره؛ لب گرفتن، قفل کردن لب‌ها و بسیاری دیگر، از این دسته هستند. ولی با این وجود، خود کلمه “بوسه فرانسوی” شناخته شده ترین شکل اونه؛ “بوسه‌ای شهوانی، عمیق و عاشقانه که شامل زبون زدنِ زبون و دهن طرف مقابل هم میشه.” این کلمات از دهان رفتارشناس برجسته، “ژاکلین مورنو”، خارج شد. او همچنین ادامه داد: “اونچه که امروزه تحت عنوان بوسه‌ی فرانسوی میشناسیم، یادگار سربازان بریتانیایی و امریکایی‌ بازگشته از جنگ جهانی دوم و حاصل بوسیدن هرچه عاشقانه تر زن ها و دوست دختراشونه. بوسه‌ای دیوانه‌وار به روشی که فرانسوی ها زن‌هاشون رو می‌بوسیدند.”

بوسه فرانسوی، یکی از پیش پا افتاده ترین کارها برای ابراز محبته. ولی در عین حال از اهمیت زیادی هم برخورداره؛ چراکه چیدن بوسه‌ای صحیح از لبای یک دختر، راه رو برای قرار دومتون هموار میکنه. این مسئله حتی می‌تونه در نقش یک کاتالیزور هم ظاهر بشه ؛ یعنی شرایط رو به گونه‌ای رقم بزنه که کار به جاهای باریک بکشه. و اما بالعکس. پسری هستین که بوستون سرتا پا ایراده و اون رو به بدترین شکل ممکن انجام میدین. تصور نتیجه احتمالی این کار چندان هم سخت نیست!
پس با نام و یاد مخ زنی، تور کنی و عاشقی بیشتر در هرجایی، سراغ یک لیست از نکات راه‌دستی میریم که باید در رابطه با بوسه فرانسوی بدونین؛ از بایدها و نبایدها گرفته تا تله‌هایی که نباید توش بیفتین و نحوه تکون دادن اون لب های با استعداد برای برقراری رابطه‌ای هرچه صمیمی‌تر. درنتیجه خوندن این متن حتی به اونهایی که خودشون رو استاد بلامنازعه بوسه فرانسوی میدونن هم شدیدا توصیه میشه؛ چراکه اقلا هرکسی نیازمند بروز رسانی‌های گاه و بیگاه مهارت هاشه. بهتره بیشتر از لفتش ندیم و یه راست بریم سراغ هر اونچیزی که متخصصان و صد البته زن‌های کاربلد، دونستنش رو از اهم واجبات میدونن.
فهرست مطالب:

  1. بایدها و نبایدهای اصلی بوسه فرانسوی
  2. زمان مناسب برای شروع بوسه فرانسوی
  3. مزایا و معایت بوسه فرانسوی
  4. تکنیک‌های پیشرفته بوسه فرانسوی
  5. بوسه فرانسوی چطور میتونه سرآغازی بر بسیاری از چیزهای دیگه باشه.

**1. بایدها و نبایدهای اصلی بوسه فرانسوی
**از قرار معلوم دوست دارین که یه دختر رو ببوسین و زبونتون رو هم به کار بگیرین. چنین کاری فی نفسه، میتونه راهی برای رسیدن به زشت‌ترین موقعیت‌ها باشه. بنابرین در ادامه به بایدها و نبایدهایی می‌پردازیم که برای جلوگیری از تف مالی و در عین حال شکیل تر کردن این عمل ضروری هستن.

**این کار رو هرچه شهوانی‌تر و با کمک بدن‌هاتون دنبال کنید.
**به یاد داشته باشید که تنها دلیل انجام بوسه فرانسوی، شعله ور کردن آتشی است که به هنگام چفت شدن دهن‌های دو نفر زبونه می‌کشه. وگرنه هیچ فرقی با بوس عادی نداره. مدل فتیش و فیلم‌های بزرگسالان، لونا، در این باره چنین میگه: “بوسه فرانسوی تنها به دهان نیست و باید زبوناتون رو هم دربربگیره تا صمیمتی که میخواین خلق بشه. پیرو همین قاعده، دست‌هاتون یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار میان؛ چراکه می تونن شخص دیگه ای رو بمالن و یا لمس و احساس کنن. بنابرین دستتون رو با قدرت پشت سرش بذارید و بوسه‌ای شهوانی رو نثارش کنید.”

**بهداشت دهانی رو از یاد نبرید.
**بوسه فرانسوی، سبب قرار گرفتن پارتنرتون در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با دهان شما میشه. بنابرین بر هردوی شما واجبه که نهایت تلاشتون رو برای هرچه بهتر بودن این بخش بکنین. لونا هم به اهمیت سلامت دهانی معترفه و وجود ریش و یا حتی ته ریش نامنظم رو مایه شرمساری یک مرد میدونه؛ چراکه معتقده هیچ زنی صورتی زبر و خشن رو نمی‌پسنده.



**زبون‌هاتون رو به آرومی با یکدیگر آشنا کنید.
**به هیچ عنوان قرار نیست که با زبونتون طرف مقابل رو غافلگیر کنید. بنابرین لازمه حرکتی آهسته و پیوسته رو به نوعی در پیش بگیرید که عواطف دهانی شما تلقی بشه. لونا میگه: “هیچوقت موقع بوسه فرانسوی، یک راست با زبونتون توی دهن طرف مقابل شیرجه نزنید و به جاش سراغ اطراف دهان و حتی گردن برید؛ چراکه این کار هردوتوی شما رو ریلکس میکنه و در احساسی عمیق فرو میبره. پس برای شروع، زبونتون رو خیلی آروم و با احتیاط به پیش ببرید. هیچ نیازی برای داخل کردن کل زبونتون وجود نداره. بنابرین به جای این کار، نوک زبونتون رو به کار بگیرید و از اون برای کشف هرچه بیشتر داخل دهان پارتنرتون بهره ببرید. البته ناگفته نمونه که شما قرار نیست دهنش رو لیس بزنید و تنها کافیه که زبونش رو نوازش کنید.”

**تف مالی و کثافت کاری نکنید.
**تف مالی، به سبب ماهیت بوسه فرانسوی و حرکت زبون‌ها، امری ناگزیره. اما متخصصین این عرصه و یکی از سردبیران سایت پادکست‌های دوست‌یابی، “یو زو”، از وجود راه‌هایی خبر میدن که این مسئله رو به حداقل میرسونه.
“دهانتون رو به محض حس کردن ترشح شدن بزاق ببندین و کارتون رو با زبون زدن لپ‌، گوش و گردن طرف مقابل دنبال کنید. بنابرین از فرصت به دست اومده برای قورت دادن آب دهانتون بهره ببرید و بعدش بوسه رو از سر بگیرید.” پس باید حواستون رو حسابی جمع کنید و از وضعیت آب دهانتون خبر داشته باشین. در غیر اینصورت، شاهد سرازیر شدن اون به بیرون از دهن و روی صورت خواهید بود که اصلا جذاب نیست و لازمه که با چیزی پاکش کنید. بنابرین کلیدی‌ترین نکته، دست نگهداشتن قبل از وقوع چنین امریه.

**زبون‌هاتون رو در ارتباط با همدیگه نگه دارید.
**بعد از آشنا کردن زبون‌ها، کارتون رو دنبال کنید و زبونتون رو حرکت بدین. زو این مسئله رو که ازش با عنوان پیوند فعال زبانی نام میبره، چنین توصیف میکنه: “به محض برخورد زبون‌هاتون، ثابت نگهشون ندارید و رقصی رو تصور کنید که رقاصانش همون زبون‌های شما هستند.” فقط حواستون باشه که توی این کار شدت عمل به خرج ندین و حرکاتتون رو کامل آروم و آهسته دنبال کنید. مگر اینکه اینکار برای حفظ تعادل ضروری باشه. هرچند که هرقدر بوستون ظریف‌تر باشه، لذت بیشتری داره.

**از برخورد دندون‌ها جلوگیری کنید!
**هیچ چیزی مثل برخورد دندون‌ها نمیتونه شهوت رو از کلتون بپرونه! بنابرین به گفته زو، برای جلوگیری از این امر، حواستون باشه که دهانتون رو چقد باز می‌کنین.
“هیجوقت دهانتون رو زیادی باز نکنید. اون دوست داره که لب‌هاتون رو حس کنه. در حالیکه با زیادی باز شدن دهنتون، زبون و دندون تنها چیزائیه که باهاشون مواجه میشه. بنابرین بهتره که اینکارو با غنچه کردن لب‌ها انجام بدین و زبونتون رو از بین اونها به بیرون هدایت کنید.”

**زنان واقعی چی میگن؟
**لیزا 23 ساله معتقده: "بهترین نوع بوسه فرانسوی زمانیه که نوعی تقلا درش احساس بشه. و البته که هردوی شما باید این کار رو به نوعی انجام بدین که چنین چیزی کاملا محسوس باشه. در حالیکه بیشتر تجربه‌های بوسه فرانسوی من با یک فرد جدید به طوری بوده که انگاری طرف مقابل، مغزشو روی حالت خلبان خودکار گذاشته باشه! وضعیتی که محاله ازش خوشتون بیاد. بنابرین اگر این کار رو بدون بذل توجهات لازم انجام بدین، به حالات زشت و ناپخته‌ای ختم میشه که به مزاق هیچ کسی خوش نمیاد. حالاتی مثل تف کردن و یا فشار آوردن به دهان همدیگه من جمله معمول‌ترین احساساتی است که در این جور مواقع به سراغ افراد میاد. بنابرین لازمه که حین بوسیدن یک فرد جدید به گونه توجیه شده باشین که بدونین چیکار دارین میکنین و در عین حال زیاد توی افکار خودتون غرق نشین.
آندرای 26 در این باره چنین میگه: "یکبار توسط پسری بوسیده شدم که کارشو به نمایشی ترین حالت ممکن انجام میداد؛ یعنی یه جوری رفتار میکرد که انگاری اصلا منی وجود ندارم و اون ستاره نمایش بی عیب و نقص خودشه. نمایشی که به دنبال هرچه تجملاتی و جذاب‌تر جلوه دادن اون بود. درسته که نباید بوسنده خیلی ضعیفی باشین، ولی حالت عکس اون هم چندان خوشایند نیست. اون تمام تلاشش رو کرد که بوسمون رو به جاهای دیگه ای ختم کنه. ولی من به قدری بی حس شده بودم که تنها تونستم بگم شدیدا خسته‌ام و خودم شب باهاش تماس میگیرم. البته دروغ نگفتم و واقعا هم تمام انرژیم گرفته شده بود!
هیثر 25 ساله یکی دیگه از افرادی بود که با ما در مورد تجربیاتش حرف زد: "لطفا، لطفا و لطفا، با زبونتون به یک دختر هجوم نبرید! راستش فهمیدن این مسئله که هنوز هم عده زیادی نمیدونن چطور یک دختر رو ببوسن، واقعا شوکه کننده است. درسته که هرکسی دوست داره زبونش رو هم درگیر بکنه. ولی نباید این کار به نوعی انجام بشه که طرف مقابلتون حس کنه عملا دارین به دهانش حمله می‌کنید. بنابرین هرقدر که این کار رو آهسته‌تر انجام بدین، نتیجه بهتری میگیرین. خودم به شخصه حالتی رو ترجیح میدم که طرف مقابلم، زبونش رو توی دهنم برقصونه و به آرومی زبون من رو هم به بازی بگیره و بعدش لحظه‌ای به حالت عادی برگرده و به دنبالش، کارش رو از سر بگیره. از نظر من این کار هم یک نوع تحریک کردن به شمار میاد. تحریکی که از دهان شروع میشه و به سایر نقاط بدن سرایت پیدا میکنه.

**2. زمان درست شروع بوسه فرانسوی
**سر اولین قرارتون با دختری هستین که واقعا دوستش دارین و طبیعتا هردوی شما غرق در احساس شدین. بنابرین قصد دارین که شبتون رو به با بوسه ای عاشقونه به پایان برسونید. ولی به نظرتون هنوز برای درگیر کردن زبون‌هاتون زوده؟ یعنی باید به اندازه چند قرار دیگه هم صبر کنید؟ به نظرتون اگر به این زودی سراغ بوسه فرانسوی برید، کارتون عجولانه و افراط به نظر میرسه؟
اگر این سوال رو از متخصصین بپرسین، نمیتونین به نتیجه ای قطعی برسین و با نظرهای متفاوتی روبرو خواهید شد. ولی نکاتی وجود داره که با درک اونها میتونید زمان مناسب برای شروع بوسه فرانسوی رو تشخیص بدین.

**اگر هردوتونم موافقین، تعلل بی معنیه.
**لونا معتقده: "ممکنه که شما سر قرار برین و دوست داشته باشید که در سریعترین زمان ممکن بوسه‌ای فرانسوی رو تجربه کنید. خب راستش زمان انجام اینکار چندان تفاوتی هم ایجاد نمیکنه؛ چراکه مدت‌‌هاست که دیگه کسی بوسه فرانسوی رو تنها به چشم معاشقه و یا عملی تحریک کننده نمی‌بینه. بسیاری از افراد در روز اردواجشون، همدیگرو توی محراب کلیسا می‌بوسند و عشاق زیادی هم بوسه‌ای به رسم خداحافظی رو توی ایستگاه ها نثار همدیگه میکنن. بوسه‌هایی که توی بارها و کلاب های مختلف می‌بینیم هم از این قاعده مستثنی نیستند. بنابرین بوسه‌ قرار اولتون، ضمانتی است برای دیداری دوباره. دیداری که ممکنه به جاهای باریکتری هم ختم بشه.

**اما فکر نکنید که هرکسی میتونه به راحتی با این مسئله کنار بیاد.
**مُرِنو میگه: “ممکنه که برخی از همون قرار اول هم آمادگی بوسه‌ای فرانسوی رو داشته باشن. درحالیکه عده دیگری، نیاز به زمان بیشتری دارند تا به آمادگی لازم برای رد و بدل کردن آب دهان‌ها برسن.” او همچنین اضافه کرد: “بنابرین عجله برای بوسه‌ای فرانسوی چندان کار درستی نیست. شما باید برای توانایی‌هاتون احترام قائل باشین و اونها رو به خوبی بسنجین. پرسش های پی در پی از خودتون برای وارد کردن یک بوسه ساده به مراحل بعدی، حس خوبی رو در شما بر نمی انگیزه. بنابرن اول از همه توانایی عاطفی و روحی خودتون برای شروع یک رابطه رو بسنجید و بعدش به دنیال سایر چیزها برید.”

**اگر به همدیگه گره خوردین.
**زو معتقده که بوسه دو نفر دقیقا از همون قاعده ای پیروی میکنه که افراد با یکدیگر ارتباط میگیرن و جذب همدیگه میشن. “اگر نسبت به بوسیدن فرانسوی پاتنرتون مردد باشید، به این معنیه که هنوز به اون صمیمتی که باید و شاید نرسیدین و نتونستین به اندازه یکسانی با هم ارتباط بگیرید.”

**زنان واقعی چی میگن؟
**امبر 24 ساله در این باره چنین میگه: " اگر حتی سر اولین قرارم با کسی باشم و همه چیز به خوبی پیش بره، با آغوشی باز به استقبال بوسه فرانسوی میرم." اون همچنین ادامه داد: “به نظر من لازمه که شما شرایط رو به خوبی بسنجید ولی فکر میکنم که خوب یا بد بودن یک قرار، امری واضح و مبرهنه. هرچند که دوست ندارم سریعا سراغ بوسه‌ای فرانسوی برم و ترجیح میدم که قبلش کمی مقدمه چینی کرده باشم. البته مسائلی چون مدت زمان و مکان بوسه هم از اهمیت زیادی برخوردارن. بعنوان مثال یک بوسه شب بخیر میتونه به بوسه‌ای فرانسوی فوق‌العاده‌ای بدل بشه و این درحالیه که بوسه شب بخیری کوتاه به همون اندازه زشت و نا متعارفه. باقی موارد هم از شرایط خاص خودشون تبعیت میکنن.”
کندیس 22 ساله، این چنین حرفش رو شروع کرد: “راستش به شخصه سر قرارهای اولم زیادی خجالت میکشم. به همین دلیل هم ترجیح میدم که قبل از شروع بوسه‌ای فرانسوی، مدتی بگذره و با طرف مقابلم بیشتر آشنا بشم. هرچند مواردی هم بودن که شخصی رو سر همون قرار اول هم بوسیده باشم. علاوه بر این، معتقدم که بوسه فرانسوی نیاز به مقدمه چینی‌هایی مثل چندین قرار مختلف داره که حتی سبب میشه، بوسه آتشین تری رو تجربه کنید.”
داون 23 هم نظرش رو با ما در میون گذاشت: “باور دارم که بوسه فرانسوی، بارزترین نشونه شکل گیری علاقه بین دو شخصه. به همین دلیل هم هست که معمولا سر همون قرار اول، برای انجامش اقدام میکنم تا بدین ترتیب نتیجه حاصله رو بسنجم. بدین ترتیب میتونم احساسی رو که از اول قرار شکل گرفته، به طور واضحی درک کنم. البته مواردی هم بودند که بوسمون راه به جایی نبرده و همه چیز به قدری افتضاح پیش رفته که عدم وجود هیچگونه ارتباط دو طرفه‌ای کاملا آشکار بوده”

**3. معایب و مزایای بوسه فرانسوی
**بوسه فرانسوی هم به مانند هرچیز دیگری توی این دنیا، معایب و مزایای خاص خودش رو داره. بنابرین در ادامه مطلب تعدادی از مهمترین مزایا رو در کنار معایب اندکش بر شمردیم.

**سبب ایجاد صمیمت میشه.
**متخصص روابط اجتماعی، آندره هوپ، در این باره چنین میگه:" بوسه فرانسوی که سبب ایجاد صمیمیت زیادی میشه، نوعی سکس با لباس به حساب میاد." او همچنین ادامه داد: “طرفین با زبان بوسه، از سِرّ قلبشون پرده بر میدارن و انگاری میگن که من شدیدا باهات ارتباط میگیرم و اینجام که فقط با تو باشم.”

اما راه‌های مختلفی برای نیل به مقصود وجود داره.
لونا معتقده: “بوسه فرانسوی یک عمل به مراتب شهوانیه که طی اون چیزی بسیار بیشتر از یک بوسه ساده رو با هم به اشتراک میذارین. هرچند که بوسیدن گردن و گوش هم میتونه به همون اندازه تحریک کننده باشه، ولی این نوع از بوسه، لطیف تره و لب‌های هردو طرف رو هم شامل میشه.”

این بوسه میتونه به دلیل شرایط فیزیکی شما با واکنشی همراه بشه و اون رو ناتموم بذاره.
لونا میگه: “مردا باید توجه کنن که زن‌ها چندان علاقه‌ای به موهای تیغ تیغی صورت ندارن. این موها سبب سرخی و خارش پوستشون میشه که آغازی بر یک پایانه. بنابرین اگر مِن جمله افرادی هستین که ریش میذارن، لازمه که به طور مرتب بهشون رسیدگی کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشین. اگرم که حوصله این کار رو ندارین و میخواین به آِینده موکولش کنید، بهتره که علی الحساب از ته بتراشیدشون.”

**بسیار شدیدتر از بوسه‌ای عادیه.
**مورنو مسئله رو اینطوری برامون تشریح میکنه: "بوسه فرانسوی، پایانه‌های عصبی بیشتری رو نسبت به بوسه‌ای عادی تحریک میکنه و سبب درگیر شدن ماهیچه‌های بیشتری چون زبون، فکی و گونه‌ها میشه. همه این فعل و انفعالات سبب فعال شدن بخش مربوط به احساس در مغزمون میشه که ترشح هرچه بیشتر دوپامین و سِرُتونین (هورمون‌های لذت و شادی) رو در پی داره. بنابرین میل به جفت شدن در دو طرف افزایش پیدا میکنه و در صورتی که این بوسه ، از نظر بیولوژیکی، به درستی انجام شده باشه، تاثیر زیادی بر نزدیکی شما و پارتنرتون میذاره.

**ممکنه کمی منزجر کننده و غیرمتمدنانه به نظر برسه.
**مورنو در این باره چنین میگه: “منزجر کننده دونستن بوسه فرانسوی، بستگی به طرز فکر طرف مقابل داره و یک قاعده نیست. سوای اون، اصلی‌ترین هدف، ایجاد ارتباطی قوی بین شما و پارتنرتونه. شاید با خودتون بگین که پس تکلیف این همه تف مالی چیه؟ حق با شماست و شاید کمی هم منزجر کننده به نظر برسه. ولی این مسئله تنها زمانی اهمیت پیدا میکنه که پارتنرتون این عقیده رو داشته باشه. وگرنه خیلیا اصلا از بوسه خشک بدشون میاد! بنابرین همه این‌ها به طرز فکر افراد بستگی داره و تنها چیزی که مهمه، ارتباط شما دوتاست.”

**زنان واقعی چی میگن؟
**الیویای 26 ساله، میگه: “به نظر من یک مرد تنها زمانی بوسه معمولی رو ترجیح میده که وسط روز و در یک مکان عمومی باشه.؛ چراکه نباید سطح هورموناشو الکی بالا ببره. موقعیت بعدی هم مربوط به زمان حضور خانواده طرف مقابل میشه که از مورد قبلی هم حساس تره. وگرنه در باقی موارد، نمیشه از خیر بوسه فرانسوی گذشت!”
الی 27ساله هم نظری مشابه داره: “کیه که به کمی کثافت کاری اهمیت بده؟ تا زمانی که کارتونو به درستی انجام بدین و کل صورت طرف رو توی دهنتون نکنین، هیچ مشکلی وجود نداره. وگرنه تا به حال نشنیدم که کسی بخاطر تف مالی شدن چند جا از صورتش مرده باشه!”

**4. تکنیک‌های پیشرفته بوسه فرانسوی
**بدین ترتیب اصول اولیه بوسه فرانسوی رو یاد گرفتین و فهمیدین که کی باید انجامش بدین. علاوه بر این هم خلاصه‌ای مفید از مزایا و معایب این عمل رو دیدین. پس آماده باشین تا بریم سراغ یه سری چیزای پیشرفته‌تر. با ما همراه باشید.

**خلاقیت به خرج بدین.
**لونا اینطور میگه: “آب یخ قبل از بوسه رو حتما امتحان کنید؛ چراکه سرمای لب و دهن حس خیلی خوبی داره. مخصوصا اگه قرار باشه لب‌هاتون سراغ جاهای دیگه ای از بدن هم برن، میتونن لذت زیادی رو به همراه داشته باشن. علاوه بر این میتونین از طعم دهنده‌های مختلفی هم قبل و حین بوسه استفاده کنید و حسابی از خجالت لبای هم دربیاید. هرچند که این بین، استفاده از ادامس بدترین ایده ممکنه!”

**شرایط رو تغییر بدین.
**شک دارم که بدونین حتی کوچکترین تغییرات در نمایشتون، میتونه چه تاثیر بزرگی داشته باشه. مورنو میگه: “فضای که درش هستید رو تغییر بدین. بوسه زیر بارون، دوش و یا کشیدن طرف مقابل به سمت خودتون و بوسیدنش همزمان با صحنه‌ای رمانتیک توی فیلم بی نظیره. علاوه بر این اگر مطمئنید که هیچکدومتون مشکلی با بوسه فرانسوی ندارید، بوسه فرانسوی یهویی وغافلگیرانه پیشنهاد خوبی برای شماست.”



**دست‌هاتونم به کار بگیرید.
**دست‌ها مکملی بر زبون شما هستن. بنابرین بهتره که حین آشنا کردن زبون‌هاتون با همدیگه، همین کارو با دستاتونم تکرار کنید و بالعکس. بنابرین اگه قراره بوسه‌ای زبونی و عمیق داشته باشین، لازمه که دست‌هاتون رو دور طرف مقابل حلقه کنید و به سمت خودتون بکشیدش. اگر هم قراره زبونتون رو به رقصی عاشقونه وادارید، کمرش رو به آرومی نوازش کنید.

**از حرکات مکشی استفاده کنید.
**لونا میگه: "شاید کمی عجیب به نظر برسه ولی میتونین گردن رو نوازش کنید و زبون رو میک بزن

1825 👀
2 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2017-07-25 21:17:02 +0430 +0430

خیلی طولانیه چند خطشو خوندم که عالیییی بود ?

0 ❤️

2017-07-25 22:12:47 +0430 +0430
نقل از: κooλ داش متنت خیلی طولااااااانیییییی بوود و ارزش خوندن هم نداشت ولی واسه زحمتی که کشیدی خیلی ازت ممنوونم . و یه اندرز بهت می کنم که اویزه گوشت کن تاپیک ها بهتره کوتاه مختصر و مفید باشه تاپیک هاتو در کل دووس دارم و ازت خیلی خیلی ممنوونم

راس میگه من هیچیشو نخوندم

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «