ديدگاه علي درباره زنا

1394/10/29

در عصر حکومت امام على (علیه السلام) زنى که حامله بود و نزدیک زایمانش مرتکب عمل زنا شد، به محضر امیرالمؤمنین (علیه السلام) آمد عرض کرد:
من زنا کرده ‏ام، پس مرا پاکیزه کن که عذاب دنیا آسان‌تر از عذاب همیشگى آخرت است.
حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود: از چه تو را طاهر کنم؟
زن گفت: از زنایى که کرده ‏ام.
امام على (علیه السلام) فرمود: آیا شوهر دارى؟
عرض کرد: بله صاحب شوهر هستم.
حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود:
آیا آن زمانى که مرتکب زنا شدى شوهرت حاضر بود یا از تو دور بود؟
زن گفت: بله او در دسترس بود.
امام على (علیه السلام) فرمود:
برو هر وقت بچّه ‏ات را به دنیا آوردى، بیا تا تو را طاهر کنم.
وقتى زن مى‏رفت، حضرت خیلى آرام بدون آنکه کلام حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) را بشنود، فرمود:
خدایا! این یک شهادت و اقرار بود
طولى نکشید که زن مجدّداً به محضر امام على (علیه السلام) آمد و عرض کرد:
بچه‏‌ام به دنیا آمد مرا پاک کن.
حضرت تجاهل کرد. (مثل اینکه هیچ نمى‏داند)
فرمود: از چه چیز تو را پاک کنم؟
گفت: من زنا کرده ‏ام پاکم کن.
باز حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) سؤالات گذشته را تکرار کرد.
زن هم قبل، جواب داد.
امام على (علیه السلام) فرمود:
برو و بچه ‏ات را تا دو سال شیر بده‌‌ همان گونه که خدا دستور داده (۱) تا تو را پاک کنم.
وقتى زن مى‏ رفت، حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به آرامى به طورى که زن نفهمد فرمود:
خدایا! این شهادت و دوبار اعتراف
راوى مى‏گوید، دوسال تمام شد، زن مجدّداً آمد و گفت:
من دو سال بچه ‏ام را شیر دادم، پس مراطاهر کن یا امیرالمؤمنین!
این نوبت هم امام على (علیه السلام) تجاهل کرد و زن مانند گذشته پاسخ داد.
این بار حضرت به او فرمود:
اى زن! برو بچه ‏ات را کفالت کن تا به حدى که عقلِ خوردن و آشامیدن را پیدا کند و بتواند خود را حفظ کند.
از بلندى پرت نشود و در چاهى نیفتد، هر وقت فرزندت به این حد رسید بیا تا تو را طاهر کنم.
راوى مى‏گوید:
زن مى‏رفت و گریه مى‏کرد.
در همین حال حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) آرام مى‏گفت:
خدایا! این سه بار شهادت و اقرار.
بین راه عمرو بن حریث مخزومى از اصحاب امام على (علیه السلام) دید که زنى از کنار محکمه قضاى حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) مى‏رود و گریه مى‏کند.
جلو آمد و سؤال کرد:
اى زن! چرا گریه مى‏کنى؟ من مکرّر دیدم که خدمت امیرالمؤمنین (علیه السلام) رفتى و باز آمدى.
زن در پاسخ گفت:
آرى! نزد امیرالمؤمنین رفتم تا مرا پاک کند، ولى به من فرمود:
برو بچه‌ات را بزرگ کن وقتى عقل خوردن پیدا کرد بیا تا تو را پاک کنم،
اى عمرو! مى‏ترسم مرگ من فرا رسد و پاکم نکرده باشد.
عمرو بن حریث به خیال خود خواست به زن خدمتى کرده باشد گفت:
ناراحت نباش من بچه تو را بزرگ مى‏کنم، برگرد تا امام حکم خدا را درباره ‏ات جارى سازد.
زن برگشت، و پیشنهاد نگهدارى فرزندش، توسّط عمروبن حریث را به امیرالمؤمنین (علیه السلام) عرض کرد.
باز امام على (علیه السلام) درباره زن تجاهل کرد و فرمود:
براى چه عمرو کفالت فرزندت را عهده دار شده است؟
زن گفت: زنا کرده ‏ام مرا پاکیزه کن.
حضرت مجدّداً سؤالات را تکرار کرد که:
آیا شوهر داشتى؟ آیا او در زمان گناه در دسترس تو بود؟
زن هم جواب گذشته را داد.
در اینجا چهار بار، در چهار مجلس، زن اعتراف به گناه زنا کرد.
آنگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) سر مبارک را به طرف آسمان بلند کرد و فرمود:
اِنَّهُ قَدْ ثَبتَ لَکَ عَلَی‌ها أَربَعَ شَهادات…
(خدایا، براى تو چهار بار شهادت و اقرار او ثابت شد، بار خدایا تو خود به پیامبرت خبر دادى که:
اى محمد! هرکس حدّى از حدود مرا تعطیل کند با من جنگ و معانده کرده است و با این ترک با من طلب ضدّیت نموده است،
اى خدا! من حدود تو را تعطیل نمى‏کنم و با تو طلب ضدّیت نخواهم کرد، احکام تو را ضایع نمى‏کنم، بلکه من مطیع تو هستم و سنّت پیامبرت را پیروى مى‏کنم.)
عمروبن حریث که به نظر خود کار خوبى کرده بود مى‏گوید:
نگاه کردم در صورت حضرت على (علیه السلام) مثل آنکه انارى به صورتش ریخته شده، فهمیدم که حضرت از کار من ناراحت است، لذا پیشدستى کرده و گفتم:
یا امیرالمؤمنین! من خواستم کفالت فرزندش کنم، زیرا گمان مى‏کردم این کارم را دوست دارید، اگر مى‏دانستم از این کار ناراحت مى‏شوید، این کار را نمى‏کردم.
حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود:
أبَعْدَ أربَعَ شَهاداتٍ بِاللَّهِ؟ لَتُکَفِّلَنَّهُ وَ أَنتَ صاغِرٌ
آیا پس از آن که آن زن چهار دفعه بر خود اقرار نموده فرزندش را کفالت مى کنى در حالى تو کوچک هستى؟
پس آن حضرت به منبر رفت و به قنبر فرمود: میان مردم بانگ برآور تا همه براى نماز جماعت حاضر شوند. قنبر دستور را اجرا کرد و مردم به طرف مسجد هجوم آوردند بطوریکه مسجد پر شد.
در این موقع امام علیه السلام بپاخاست و ثناى الهى بجاى آورد سپس فرمود: اى مردم ! پیشواى شما مى خواهد براى اقامه حد بر این زن به خارج کوفه رود و شما را به همراه خود ببرد و زمانى که بیرون مى آیید باید سنگهاى خود را همراه داشته و یکدیگر را نشناسید تا به خانه هایتان برگردید و سپس ‍ از منبر فرود آمد و بامدادان خود آن حضرت به اتفاق زن بیرون شدند و مردم نیز در حالى که یکدیگر را نمى شناختند و به صورتهاى خود نقاب بسته و سنگ در آستین داشتند از خانه ها بیرون شدند تا اینکه آن حضرت با زن و تمام مردم به پشت شهر کوفه رسیدند. آنگاه به حاضران خطاب کرده و فرمود: اى مردم ! خداوند با پیامبر، پیمانى بسته و پیامبر نیز با من همان پیمان را بسته است که هر کس مستحق حدى باشد نباید به دیگرى حد زند، اکنون هر کس از شما که مستحق همین حد است حد نزند(يعني هر کس که گناهکار هست نبايد به اين زن سنگ بزند)، پس تمام مردم برگشتند و تنها خود آن حضرت با حسن و حسین علیه السلام زن را سنگسار نمودند(حسن و حسين دو سنگ کوچکي که علي (ع) به انها داده بود را به زن زدند).(2)
منبع:
کتاب : الگوهاى رفتارى‏امام على (ع) و امور قضایى جلد 8/مرحوم محمد دشتى
کتاب : قضاوتهای امیرالمومنین علی علیه ‏السلام / آیه الله علامه حاج شیخ محمد تقی تستری
پاورقی:
1- «وَالْوالِداتُ یُرضِعنَ اَولادَهُنَّ حَولَینِ کاملَینِ» سوره بقره آیه 233، مرحوم شهید در لمعه دارد: اگر شیردهنده‏اى داشته باشد بنابر مشهور حد جارى مى‏شود اگر چه آن حد رجم باشد ولى اگر شیردهنده نباشد صبر مى‏کنند تا بچه از شیر بى نیاز شود بعد حد جارى مى‏شود.
2 - فروع کافى، ج‏۷، ص‏۱۸۵ -و کتاب تهذیب شیخ طوسى، ج‏۱۰، ص‏۹.

1988 👀
0 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-01-19 13:50:34 +0330 +0330

البته اينم مورد توجه قرار بديد که درون اسلام براي يک زنا بايد حتما 4 شاهد وجود داشته باشن تا حکم سنگسار اجرا بشه و مزخرفاتي که درباره سنگسار مي گنن 80% صحت نداره و علي(ع) به علت اينکه زن به اشتباه خودش پي برده بود(نظر شخصي من)اون رو مورد بخشش قرار داد و به خاطر اينکه در جمع به اشتباه خودش اقرار کرد و از اذاب الهي مي ترسيد حکم رو اينگونه اجرا کرد

0 ❤️

2016-01-19 14:33:32 +0330 +0330

اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

0 ❤️

2016-01-19 15:05:31 +0330 +0330

علي رو ميگم

0 ❤️

2016-01-19 15:13:29 +0330 +0330
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

متاسفانه یه عده به جای حل مسئله صورت رو میبرن زیر سوال…بعضیا چون توان حل رو ندارن فرافکنی میکنن…اینکه هر چیزی در کائنات چارچوبی داره شکی نیست و اسلام هم برای تمام شرایط تعاریفی داره که پشتوانه ی علمی و عقلی داره و هر کس از اون چارچوب ها تا حد اعلا بهره مند بشه یک فرد سالمیه…کسایی که چشماشونو بستن و نمیخوان حقایق رو ببینن گرد و خاک میکنن…با تشکر از شما دوست عزیز

1 ❤️

2016-01-19 15:42:00 +0330 +0330

این قوانین ضد بشریِ اسلام شما در خوشبینانه ترین حالت برای همون اعراب 14 قرن پیشِ شبه جزیره عربستان کاربرد داره و نه حال حاضر.

1 ❤️

2016-01-19 16:08:22 +0330 +0330

عزیزم بهتره بری جای دیگه این مباحثو مطرح کنی …

0 ❤️

2016-01-19 16:24:38 +0330 +0330

بسیار زیبا بود

0 ❤️

2016-01-19 17:02:54 +0330 +0330

سنگسار امروزه با سنگ و کلوخه یارو تو همون لحظه اول کارش تمومه...

0 ❤️

2016-01-19 17:03:01 +0330 +0330

سنگسار امروزه با سنگ و کلوخه یارو تو همون لحظه اول کارش تمومه…

0 ❤️

2016-01-19 17:51:10 +0330 +0330
نقل از: behnammash123
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

متاسفانه یه عده به جای حل مسئله صورت رو میبرن زیر سوال…بعضیا چون توان حل رو ندارن فرافکنی میکنن…اینکه هر چیزی در کائنات چارچوبی داره شکی نیست و اسلام هم برای تمام شرایط تعاریفی داره که پشتوانه ی علمی و عقلی داره و هر کس از اون چارچوب ها تا حد اعلا بهره مند بشه یک فرد سالمیه…کسایی که چشماشونو بستن و نمیخوان حقایق رو ببینن گرد و خاک میکنن…با تشکر از شما دوست عزیز

ممنون که تابع منطقي

0 ❤️

2016-01-19 17:52:11 +0330 +0330
نقل از: Cactus- این قوانین ضد بشریِ اسلام شما در خوشبینانه ترین حالت برای همون اعراب 14 قرن پیشِ شبه جزیره عربستان کاربرد داره و نه حال حاضر.

با دليل حرفتو ثابت کن

0 ❤️

2016-01-19 18:01:18 +0330 +0330
نقل از: Hamid70S سنگسار امروزه با سنگ و کلوخه یارو تو همون لحظه اول کارش تمومه...

طبق نظر علما الان اين کار ديگه انجام نمي شه و مرسوم نيست

0 ❤️

2016-01-19 18:04:48 +0330 +0330
نقل از: Fucker666 II علي رو ميگم

از کوزه همان برون تراود که در اوست

0 ❤️

2016-01-19 18:29:48 +0330 +0330



اینها همش داستان پردازی های ملاهای شیعه است که قرن ها بعد از مرگ علی نوشته شده تا از یک غول تشن سگ کش اسوه انسانیت بسازند.

اولین تلاش برای ساخت کاراکتر انسان دوست و فرزانه از علی سگ کش کار سید رضی است (نویسنده نهج البلاغه). سید رضی یک ملای چاخان پرداز بغدادی بوده که چهارصد سال بعد از علی زندگی می کرده. این ملا اتفاقا آدم ادیبی هم بوده که تونسته کتاب ادبی خوبی مثل نهج البلاغه رو سر هم کنه. اما نهج البلاغه مثل سینوهه فقط یک داستانه و ساخته پرداخته ذهن خلاق نویسنده اش است و هیچ ارزش تاریخی نداره. بعدها ملاهای حدیث فروش صفوی داستان های بندتنبونی دیگری هم به ناف این علی سگ کش بستند که این داستان از اون دسته است.

یک آدم عاقل می تونه بپرسه این چند باری که زن پیش علی اومده کی هر بار اونجا بوده که چیزی رو که علی زیرلبی با خدا گفته ثبت کنه و بعدا به دست شیعیان مخ لس برسونه؟! در مورد خطبه های نهج البلاغه هم همین سوال رو میشه کرد. آیا زمان علی ضبط صوت یا خبرنگاری بوده که کلمه کلمه این پیشوای قلابی شیعیان رو ضبت کنه و چهارصدسال بعد به رشته تحریر دربیاره؟ البته که نبوده. ولی این سوالها برای کسخلین مسلمان هیچ وقت مطرح نمیشه.

علی واقعی یک قمه کش توی باند گانگسترهای محمد بوده که تنها هنرش توی بازوش بوده. یک ماشین تخریبو آدمکشی که افتخاراتش از جا کندن در خیبر(!) و گردن زدن صدها نفر از یهودیان بنی قریظه و کشتن سگ های ولگرد مکه بوده!

گذشته از این حکم سنگسار یک حکم فوق العاده وحشیانه است یادگار دوره بربریت بشر (که مسلمون ها توی اون دوران فسیل شده اند) . این وحشیگری رو هیچ جوری نمیشه توجیهش کرد .

1 ❤️

2016-01-19 19:24:21 +0330 +0330

نهج البلاغه از روي خطبه ها و نامه هاي علي(ع) به امير ها و سران کشور ها نوشته شده بخش هايي هم که جزو حکمت هاست تماما براشون منبع نقل شده مثلا در فلان حکمت از فلاني نقل شده به علاوه اينکه مورد تائيد امامان و وصاياي بعد خودش بوده و همه فرزندانش اونو تائيد کردن همچنين وصايا و نامه ها چيز هاي باستاني هست که وجود خارجي دارند همچنين کتاب نهج البلاغه بر پايه کتاب هاي ديگه اي که در زمان کوتاهي بعد از زمان مرگ علي(ع) نوشته شده وجود دارند نظر برخي از مراجع اهل سنت بر اينه که اين کتاب خبر از غيب مي ده (يه کسي که ولايت علي رو قبول نمي کنه و ميگه اين احاديث خبر از غيب مي اورند)با مطالعه خيلي کم و کوچيک در اين کتال مي تونيد به اين نتيجه برسيد که اين کار سيد رضي نيست که اين جملات بزرگ رو بتونه بنويسه

0 ❤️

2016-01-19 19:28:58 +0330 +0330
نقل از: Canarry هه....چکار ب حضرت علی داری....الان چجوریه؟از داعش بدترن ک

بيشتر بازش کن

0 ❤️

2016-01-19 19:41:18 +0330 +0330
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

هیچ فرقی بین صیغه دو سه ساعتی با رابطه ای که مسلمانها بهش زنای غیرمحصنه میگویند نیست و نمیتونه باشه، چرا که بیان منظور و درخواست ایجاد رابطه با زبان عربی آن هم به زنی غیرعرب که کلمه ای از آن را متوجه نیست، نمیتواند مسبب پاک و طاهرسازی آن رابطه و تبدیل یک گناه کبیره به ثواب کبیره شود
مردی که از کنار خیابون خانمی را بلند میکند همان کاری را انجام میدهد که فلان حاج آقا با صیغه دوساعتی میکند فقط حاجی دیالوگش را به عربی گفته و آن مرد به فارسی

2 ❤️

2016-01-19 19:49:49 +0330 +0330

کسشعربود تا اخر نخوندم.علی تازی بی سواد ادم کش تعریف کردن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

0 ❤️

2016-01-19 19:53:41 +0330 +0330

بعضی حکمت (!) های نهج الالاغه که می تونه گفته خود علی سگ کش باشه اینهاست

حکمت ۵٨ : زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او.

حکمت ١١٩ : غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است.

حکمت ١۳١ : جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست.

حکمت٢۳٠: همه چیز زن بد است و بدتر چیزی که در اوست این است که مرد را چاره ای نیست از بودن با او.

اینها حرفهاییه که از یک قمه کش بی سواد برمیاد. شاید هم سید رضی نویسنده نهج الالاغه خواجه بوده که اینقدر با زنان دشمنی داشته.

0 ❤️

2016-01-19 20:02:07 +0330 +0330
نقل از: arasyar
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

هیچ فرقی بین صیغه دو سه ساعتی با رابطه ای که مسلمانها بهش زنای غیرمحصنه میگویند نیست و نمیتونه باشه، چرا که بیان منظور و درخواست ایجاد رابطه با زبان عربی آن هم به زنی غیرعرب که کلمه ای از آن را متوجه نیست، نمیتواند مسبب پاک و طاهرسازی آن رابطه و تبدیل یک گناه کبیره به ثواب کبیره شود
مردی که از کنار خیابون خانمی را بلند میکند همان کاری را انجام میدهد که فلان حاج آقا با صیغه دوساعتی میکند فقط حاجی دیالوگش را به عربی گفته و آن مرد به فارسی

  1. صیغه موقّت یک نوع ازدواج است؛ همان طور که ازدواج دائم نوع دیگرى از ازدواج است و هر دو شرایط و احکام خاص خود را دارد که از جمله آن ذکر صیغه عقد، مهریه و مدت است. اما زنا بدون توجه به این شرایط (مثل نخواندن صیغه عقد) کارى صورت مى‏گیرد.2. در ازدواج موقّت نسبت به دختر باکره، اجازه پدر و یا جد پدرى او لازم است؛ در نتیجه این کار با اطلاع خانواده و به دور از احساسات و پنهان‏کارى‏ها صورت مى‏پذیرد. 3. در ازدواج موقت، زن باید بعد از تمام شدن مدت عقد، عده( ومدت عده بستگی به موارد خاص دارد و حداقل از دو ماه کمتر نیست) نگه داردیعنی بعد از هر صیغه موقت باید مدت نسبتا تقریبا طولانی را از صیغه شدن خودداری کند ؛ ولى در زنا این قانون وجود ندارد.5. در ازدواج موقت، مرد مسئولیت‏پذیر است و توابع این ارتباط را از جهت فرزنددار شدن احتمالى مى‏پذیرد؛ در حالى که در عمل نامشروع این امر وجود ندارد.6. در ازدواج موقت «روابط» براساس «ضوابط» شکل مى‏گیرد و ارضاى جنسى به صورتى نظام‏مند و قانونى، پاسخ داده مى‏شود، در حالى که در زنا ضابطه‏اى وجود ندارد و غیرقانونى است.7. اعتبار زن در زنا از بین می رودواو به موجودی بی ارزش ودر دسترس تبدیل می گردد در حالی که ازدواج موقت شرایط خاص را دارد که این شرایط موجب آبرومندی زن می گردد 8. در زنا فرزند نا مشروع به وجود می آید ولی در صیغه فرزند حلال زاده است9. در زنا فرزندی اگر متولد شد والدین مسئولیت تربیت او را عهده دار نمی شود مگر اینکه او را نیز وسیله ای برای شهوت های بعدی خود قرار دهند درحالی که فرزند حاصل از صیغه در خانواده ای پاک قابل تربیت است 10. احتمال بیمار بودن فرزند حاصل از زنا بیشتر از صیغه است11. در زنا چون احساس گناه وجود دارد پرده های حائل میان انسان وخداوند از بین می رود وانسان شقی می گردد در حالی که در ازدواج موقت چون این عمل مطابق با قوانین الهی است این خطر وجود ندارد 12. صیغه چون محدودیت هائی دارد باعث جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده می گردد در حالی که زنا بنیان خانواده را متزلزل می کند
0 ❤️

2016-01-19 20:05:18 +0330 +0330
نقل از: آق جوکر
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام اسلام يکي از جنسي ترين دين هاي دنياست ولي اينجوري نيست که وقتس تشنه شدي سرتو تو هر جوي ابي بکني اسلام براي همه چي چهارچوب قرار داده که حرکت در اون چهارچوب ها دلايل منطقي زيادي داره در کل ممنونم که نظرتو واضح بيان کردي و مثل بقيه کاربرا توهين نکردي و دنبال بحث منطقي بود به اميد خدا تفاوت زنا و عقد موقت رو توي يه تاپيک جديد بيان مي کنم

مشکل همین تعریف کردن سکس و سعی در قاعده و چارچوب قرار دادن اون هست. سکس تنها در صورتی میتونه جرم باشه و میشه براش قاعده و روش طراحی کرد که طرف ها یا یکی از طرف ها از انجامش راضی نباشه و یا مجبور شده باشند در غیر این صورت تعریف چارچوب و قانون برای سکس که جزء امیال پاک انسان هست قابل توجیه نیست…

اين ديد که داري يه ديد کلي هست و داري از کل به جزئ مي رسي در حالي که اينشکلي نيست مثلا شما در اصل پول در اوردن هيچ ايرادي نمي بيني اما اين درسته که براي پول در اوردن دزدي کني ؟!؟!اينم همينه اگه اين غريزه نبود من و تو الان اينجا نبوديم ولي ايا اين درسته که اين عمل در هر شرايطي انجام بشه؟!؟!پس نياز به يک سري چهرچوب هايي داره که اونو تعريف کنه

0 ❤️

2016-01-19 20:10:19 +0330 +0330
نقل از: sadoma بعضی حکمت (!) های نهج الالاغه که می تونه گفته خود علی سگ کش باشه اینهاست

حکمت ۵٨ : زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او.

حکمت ١١٩ : غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است.

حکمت ١۳١ : جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست.

حکمت٢۳٠: همه چیز زن بد است و بدتر چیزی که در اوست این است که مرد را چاره ای نیست از بودن با او.

اینها حرفهاییه که از یک قمه کش بی سواد برمیاد. شاید هم سید رضی نویسنده نهج الالاغه خواجه بوده که اینقدر با زنان دشمنی داشته.

براي اين منظور چون در بعضي حکمت هاي نهج البلاغه دو پهلو صحبت شده و معني خيلي از اين گفتار ها مشخص نيست تفسير هاي بسيار مختلفي براي نهج البلاغه نوشته شده که بايد اونجا به دنبال معني و هدف اين روايات پرداخت

0 ❤️

2016-01-19 20:13:45 +0330 +0330
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام
نقل از: sadoma بعضی حکمت (!) های نهج الالاغه که می تونه گفته خود علی سگ کش باشه اینهاست

حکمت ۵٨ : زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او.

حکمت ١١٩ : غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است.

حکمت ١۳١ : جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست.

حکمت٢۳٠: همه چیز زن بد است و بدتر چیزی که در اوست این است که مرد را چاره ای نیست از بودن با او.

اینها حرفهاییه که از یک قمه کش بی سواد برمیاد. شاید هم سید رضی نویسنده نهج الالاغه خواجه بوده که اینقدر با زنان دشمنی داشته.

براي اين منظور چون در بعضي حکمت هاي نهج البلاغه دو پهلو صحبت شده و معني خيلي از اين گفتار ها مشخص نيست تفسير هاي بسيار مختلفي براي نهج البلاغه نوشته شده که بايد اونجا به دنبال معني و هدف اين روايات پرداخت

تفسیرها مختلف هست بلابلابلا…

ماله کش وقیح اسلامی این رو نگه چی بگه؟

روی شما رو اگر سنگ پای قزوین داشت الان ادعا می کرد الماسه!

1 ❤️

2016-01-19 20:16:02 +0330 +0330

آقا میشه لطفا بگی نظر اون حضرت جلیل القدر در مورد تجاوز به زن شوهر دار چی بوده؟

1 ❤️

2016-01-19 20:22:20 +0330 +0330
نقل از: sadoma
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام
نقل از: sadoma بعضی حکمت (!) های نهج الالاغه که می تونه گفته خود علی سگ کش باشه اینهاست

حکمت ۵٨ : زن چون کژدم است که شیرین است گزیدن او.

حکمت ١١٩ : غیرت زن کفر است و غیرت مرد ایمان است.

حکمت ١۳١ : جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست.

حکمت٢۳٠: همه چیز زن بد است و بدتر چیزی که در اوست این است که مرد را چاره ای نیست از بودن با او.

اینها حرفهاییه که از یک قمه کش بی سواد برمیاد. شاید هم سید رضی نویسنده نهج الالاغه خواجه بوده که اینقدر با زنان دشمنی داشته.

براي اين منظور چون در بعضي حکمت هاي نهج البلاغه دو پهلو صحبت شده و معني خيلي از اين گفتار ها مشخص نيست تفسير هاي بسيار مختلفي براي نهج البلاغه نوشته شده که بايد اونجا به دنبال معني و هدف اين روايات پرداخت

تفسیرها مختلف هست بلابلابلا…

ماله کش وقیح اسلامی این رو نگه چی بگه؟

روی شما رو اگر سنگ پای قزوین داشت الان ادعا می کرد الماسه!

الان مثلا من خودم اون جمله اول رو مي تونم اينجوري تفسير کنم که همسر زياد داشتن (زياد وره دله همسر موندن)باعث افتادن انسان از کار و زندگيش مي شه بطوري که خودش متوجه نميشه(زهرش شيرين است)

0 ❤️

2016-01-19 20:24:42 +0330 +0330
نقل از: Arrow11 **آقا میشه لطفا بگی نظر اون حضرت جلیل القدر در مورد تجاوز به زن شوهر دار چی بوده؟**

خب طبق شريعت هست تجاوز حکمش اعدام مرد هست در صورتي که زن شوهر دار باشه و بچه اي حاصل بشه و کلي تبصره ديگه

0 ❤️

2016-01-19 20:29:39 +0330 +0330
نقل از: مدافع_حقوق_اسلام
نقل از: Arrow11 **آقا میشه لطفا بگی نظر اون حضرت جلیل القدر در مورد تجاوز به زن شوهر دار چی بوده؟**

خب طبق شريعت هست تجاوز حکمش اعدام مرد هست در صورتي که زن شوهر دار باشه و بچه اي حاصل بشه و کلي تبصره ديگه

نپرسیدم نظر شما ، عرض کردم نظر اون حضرت.

مستند بفرمایین ممنون میشم

1 ❤️

2016-01-19 21:05:17 +0330 +0330

بله

ببین دوست عزیز سوای اینکه بخوایم از بعد دینی و مذهبی به این قضیه نگا کنیم،بنده هم با این نوع خیانت کاملا مخالفم

اصلا بحثی در مورد حضرت علی ندارم که ایشان کارشون درست بوده یا نه ،اما چیزی که اینجا قابل تامل و بحث برانگیز هستش نوع مجازات و به نوعی کلا عمل کیفر و مجازات هست واسه شخص خاطی

بنظر شما عمل سنگسار معقولانه ست؟واسه کسی که نتونسته به نفس خودش مسلط باشه چنین مجازاتی عادلانه ست؟

مگر نه اینکه دین اسلام دین مهربانی و عطوفته؟چرا تو بعضی از کشورهای اسلامی هنوزم افراد رو گردن میزنن و یا سنگسار میکنن؟

مگر نه اینکه پیامبر اومد که از زنده به گور کردن دختران جلوگیری کنه؟بنظر شما زنده به گور کردن یه طفل که تقریبا کمتر احساسی نسبت به محیط پیرامون خودش نداره فجیع تره یا سنگسار کردن یه فرد بالغ؟کدومشون زجر آورتره؟بنظرت از لحاظ غیر انسانی بودن تو یه سطح نیستن؟

خدایی که میگه دختران زنده به گور نکنین اما افرادی که اسیر شهوت که میلی درونی هست رو قتل عام کنین!!بنظر من این خدا لایق پرستش نیست! بنظر من به چنین خدایی وجود نداره و منم اعتقادی بهش ندارم.

1 ❤️

2016-01-24 10:22:38 +0330 +0330

عالی بود
خدا خیرت بده
علی یارت

0 ❤️







‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «