راهنمای جامع جلوگیری از زودانزالی

1399/10/23

راهنمای جامع برای زودانزالان

معمولا زودانزالی سوژه خنده است. تقریبا از هر سه مردی که در مراحلی از زندگی با زودانزالی مواجه بوده است، یک نفر مورد تمسخر واقع می‌شود. اما وقتی چراغ‌ها در اتاق خواب خاموش شوند، زودانزالی مسئله خنده‌داری نیست. سکس نیاز اساسی بشر است؛ نه تنها برای احساس لذت، بلکه نیاز به احساس جذاب و باارزش‌بودن برای شریک جنسی یا همسری که این تجربه را همان‌قدر لذت‌بخش می‌بیند. بسیاری از مردانی که از زودانزالی رنج می‌برند، تحت فشار شدید احساسی قرار می‌گیرند. این افراد خود را عاشق، شریک یا مردی می‌بینند که شایسته و کافی نیست. آن‌ها اغلب زمانی‌که می‌خواهند شریک احساسی‌شان را ارضا کنند، کم می‌آورند. حال باید مشکل زودانزالی را در مردانی که آن را تجربه می‌کنند جدی بگیریم. وقت آن است که دلسوزانه به‌دنبال یک راه‌حل باشیم.

اگر از زودانزالی رنج می‌برید، بدانید که تنها نیستید. مردان زیادی این شرایط را پشت سر گذاشته و زندگی رضایت‌بخشی از لحاظ جنسی، ازدواج و فرزندان داشته‌اند.

این راهنما، زودانزالی را به اصول زیر تقسیم می‌کند:

  • زودانزالی چیست
  • چه چیزی منجر به زودانزالی می‌شود
  • چه گزینه‌هایی برای درمان آن موجود است

زودانزالی چیست؟

اساسا زودانزالی وقتیست که انزال مردی زودتر از زمانی که می‌خواهد رخ دهد. زودانزالی یک تعریف تکنیکی هم دارد. انجمن بین‌المللی پزشکی جنسی (ISSM) آن را این‌گونه تعریف می‌کند:
«انزالی که از زمان اولین تجربه جنسی، همیشه یا اکثر اوقات کمتر از یک دقیقه پس از دخول در واژن رخ دهد (زودانزالی همیشگی)، یا کاهش قابل‌توجه و آزاردهنده زمان تأخیر؛ اغلب تا سه دقیقه یا کمتر. (زودانزالی اکتسابی)

پس دو نوع کلی زودانزالی وجود دارد:

  1. همیشگی؛ به این معنی که فرد همیشه و تا آخر دچار انزال زودرس است و معمولا از زمان شروع رابطه جنسی ظرف مدت یک دقیقه به اوج می‌رسد.
  2. اکتسابی؛ یعنی فرد پس از رابطه‌های جنسی قبلی‌ و درحالی‌که مشکلی در انزال نداشته است، به این معضل دچار شده است.

زودانزالی ممکن است به این دلایل رخ دهد:

  • عوامل جسمی
  • عوامل رفتاری
  • عوامل احساسی

اگر تنها گاهی اوقات بنا به شرایط دچار انزال زودرس می‌شوید جای نگرانی نیست.
با این حال، زودانزالی مکرر می‌تواند باعث ایجاد پریشانی در رابطه شود و نیاز هیچ‌کدام از دو شریک جنسی برآورده نشود.


علائم زودانزالی

علائم زودانزالی عبارتند از:

  • مکررا حین رابطه جنسی، ظرف یک دقیقه یا کمتر از دخول انزال داشته باشید.
  • هیچوقت یا اغلب اوقات نتوانید انزالتان را به تأخیر بیندازید.
  • احساس پریشانی، کمبود، ناکامی و ناامیدی اغلب منجر به بی‌میلی به انجام رابطه جنسی می‌شود.

توجه داشته باشید که احساس پریشانی از این شرایط نشانه اصلی است. اگر انزال زودرس باعث اضطراب و پریشانی نشود، شرایط جدی یا آسیب و مشکلی وجود نخواهد داشت. اولین قدم در رفع مشکل این است که از مشکل خود آگاه باشید. حال چطور زودانزالی را تشخیص دهیم؟


تشخیص

زیاد پیش می‌آید مردانی که توانایی جنسی دارند، می‌دانند که نمی‌توانند زمان انزال خود را کنترل کنند و از این بابت احساس خجالت یا بی‌کفایتی می‌کنند. نیاز به آزمایش دیگری نیست. در صورت نیاز معمولا مشورت با دکتر نیز جهت کمک به تشخیص زودانزالی کافیست. هیچ دستگاه یا ماشینی وجود ندارد که بتوان با آن زودانزالی را تشخیص داد و پزشک تنها به روایت مستقیم شما درمورد فعالیت جنسی‌تان اتکا می‌کند. پزشکان برای تشخیص انزال زودرس به دنبال زمان IELT دو تا سه دقیقه‌ای (یاکمتر) هستند. IELT مخفف «زمان تأخیر انزال در دخول واژینال» است و به زمان (دقیقه، ثانیه، ساعت و غیره) بین دخول از مهبل تا انزال گفته می‌شود.

بعضی مردان از ترشحات جنسی خود به‌قدری احساس شرمساری می‌کنند که آن را حتی با پزشک خود مطرح نمی‌کنند. اصلا مسئله مهمی نیست. رابطه جنسی عملکردی در بدن است که به منظور دستیابی به کیفیت بالای زندگی برای تمام انسآن‌ها مهم است. هر پزشکی که مدرک معتبری دارد اهمیت رابطه جنسی را تأیید می‌کند و ارضای جنسی را امری بسیار مهم می‌داند.

پرسش‌نامه تشخیص زودانزالی
اینجا لیست سوالاتی مطرح شده که خود فرد می‌تواند زودانزالی را تشخیص داده و نوع آن را بهتر درک کند. اگر پاسخ شما به هریک از سوالات یا به تمام آن‌ها تحت انواع شاخه‌های زودانزالی «بله» باشد، در نقطه آغاز خوبی قرار دارید تا علائم خود را بهتر درک و رفع کنید.

زودانزالی همیشگی

  • آیا از ابتدای فعالیت‌های جنسی همواره زودتر از توقع و خواسته‌تان به اوج می‌رسیدید؟
  • آیا پس از شروع دخول در کمتر از یک دقیقه به انزال می‌رسید؟

زودانزالی خیالی

  • همیشه می‌توانید انزال را حین رابطه جنسی مهبلی بیشتر از سه دقیقه به تأخیر بیندازید؟
  • آیا با خود می‌گویید که کاش می‌توانستید زمان بیشتری را با شریک جنسی خود آمیزش داشته باشید؟

زودانزالی اکتسابی

  • آیا این اتفاق به تازگی رخ می‌دهد؟
  • آیا متوجه کاهش زمان تأخیر انزال در رابطه مهبلی شده‌اید؟

زودانزالی متغیر

  • گاهی پیش می‌آید که طی رابطه جنسی می‌توانید دیرتر از دو یا سه دقیقه به انزال برسید؟
  • آیا همواره هنگام آمیزش جنسی تفاوت زیادی بین مدت زمان رسیدن به انزال تجربه می‌کنید؟

درک تحریک در مردان و واکنش انزال

چرخه تحریک در مردان و واکنش انزال پیچیده است. هورمون‌های مختلف، مسیرهای عصبی و اندام‌های بسیاری در تحریک، ارگاسم و انزال مردان نقش دارند. بیضه‌ها با تولید تستوسترون نقش اصلی را ایفا می‌کنند. این هورمون میل جنسی (هوس، شهوت)را زیاد می‌کند. عوامل بسیاری در میل جنسی نقش دارند و تحقیق انجام‌شده توسط تیمی از متخصصان اورولوژی که دکتر «محیط خرا» (Dr. Mohit Khera) نیز عضو آن است، نشان داده است که افزایش میزان تستوسترون در مردان منجر به افزایش میل جنسی می‌شود.
نکته: زنان هم به‌طور طبیعی تستوسترون تولید می‌کنند و این هورمون در آنان نیز در تحریک جنسی مؤثر است.


تحریک در مردان شش سطح مجزا دارد:

  1. تحریک (AROUSAL)
    هنگامی‌که مرد توسط رفتاری جنسی به صورت بصری، جسمی یا عاطفی تحریک می‌شود، مغز پیام‌رسان عصبی استیل‌کولین را آزاد می‌کند. این پیام‌رسان اکسید نیتریک را بزرگ می‌کند که منجر به افزایش جریان خون در کیر، جاری‌شدن خون بسیار زیاد در آن و در نتیجه نعوظ می‌شود. این پاسخ معمولا با بالا رفتن دفعات تنفس، انقباض کیسه بیضه و افزایش فشار عضلات همراه است.

  2. ثبات
    با افزایش تحریک فیزیکی آلت، تمایل مرد به حرکت دادن لگنش غیر ارادی می‌شود. ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن بالا می‌رود. مایع منی (پیش از تجمع) به داخل مجرای ادرار می‌ریزد تا PH درونی‌اش را تنظیم کند و شانس زنده ماندن سلول‌های اسپرم از مجرای بعدی افزایش یابد.

  3. خروج مایع منی (EMISSION)
    گاهی اوقات با عنوان «نقطه بدون بازگشت» به آن اشاره می‌شود. بدن با ترکیب اسپرم بیضه‌ها و مایع اصلی منی در پروستات، منی تولید می‌کند. آن‌ها در کیسه منی ترکیب می‌شوند. حال انزال حتمی است.

  4. ارگاسم (ORGASM)
    انقباض غیرارادی در کل لگن باعث بیرون راندن مایع منی از کیسه منی، از طریق مجرای ادرار و از نوک آلت تناسلی می‌شود. مرکز پاداش‌دهی مغز مملو از مواد شیمیایی سیستم عصبی می‌شود و احساس سرخوشی پر از حرارتی را به‌وجود می‌آورد. در این حالت قشر پیشین حدقه‌ای که پشت چشم چپ قرار دارد و مسئول قضاوت و خودداری است به نوعی خاموش می‌شود و فرد احساس بی‌تفاوتی نسبت به هرچیزی به‌جز ارگاسم پیدا می‌کند.

  5. بهبود (RESOLUTION)
    آلت تناسلی از حالت نعوظ خارج می‌شود. اکنون، انبوه مواد شیمیایی که مغز دریافت کرده بود باعث ایجاد احساس سستی و خواب‌آلودگی شدید می‌شوند.

  6. بی‌پاسخی (REFRACTION)
    مرد در این دوره از لحاظ جسمی قادر به نعوظ دیگری نیست. ممکن است مردان جوان‌تر نسبت به مسن‌ترها دوره بی‌پاسخی کوتاه‌تری را تجربه کنند.

ادامه در پست بعدی ↓

17 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2021-01-12 23:03:46 +0330 +0330

چه چیزی باعث انزال زودرس می‌شود؟

هیچ علت اساسی یا عمده‌ای نمی‌تواند تمام موارد زودانزالی را دربربگیرد. در امر تشخیص، تنها وضعیت آن معلوم می‌شود و نه مبدأ بروز این وضعیت. مشکل دائمی زودانزالی می‌تواند نتیجه یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

  1. اولین تجربه‌های جنسی
    اولین تجربه‌های جنسی مرد می‌تواند الگویی برای تجربیات آینده‌اش باشد. در اولین فعالیت‌های شدید جنسی روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند در گرایش فرد به زودانزالی تأثیر بارز و مستقیم بگذارد. ممکن است مردی که تا به حال رابطه جنسی را تجربه نکرده در اولین تجربه‌اش آن‌قدر تحریک شود که در احساساتش غرق شده، آشفته و مضطرب شود. تمرین کم برای کنترل انزال می‌تواند باعث شود که فرد نتواند ارگاسم خود را نیز به تأخیر بیندازد. احتمالا شخص در این مدت کوتاه آمیزش متوجه دلسرد شدن شریک جنسی‌اش شده و به عنوان فرد عاشق، نسبت به توانایی خود احساس نگرانی می‌کند. این نگرانی فرد ممکن است در آینده به بروز مشکلاتی در کنترل انزال تبدیل شود. امکان دارد مبدأ بروز این مشکل به قبل از اولین رابطه جنسی مرد با کسی برگردد.
    نکته: معمولا اولین تجربه‌های جنسی مردان جوان خودارضایی است.
    مردانی که خیلی جوان هستند، به عبارتی پسران زیر ۱۳ سال یا نوجوانان، احتمالا در کنار والدین، خواهر و برادر و دیگر اعضای خانواده زندگی می‌کنند. ممکن است حریم شخصی بسیار کم و خطر مخالف یا تمسخر زیاد باشد. مرد جوان در چنین شرایطی یاد می‌گیرد که از طریق خودارضایی در کوتاه‌ترین زمان و شدیدا محتاطانه به ارگاسم برسد. این عادت زود به انزال رسیدن ممکن است در تجربه با شریکی جنسی نیز همینطور باقی بماند. همچنین عدم تأیید خانواده از سکس می‌تواند باعث شود فرد در رابطه با شریک جنسی‌اش هم در رسیدن به ارگاسم عجله کند. جالب این‌که مردی که در اولین تجربه‌های جنسی‌اش دچار اختلال نعوظ شده باشد نیز می‌توان به زودانزالی دچار شود. مطالعه‌ای از اورولوژی و آندرولوژی انتقالی نشان داده‌است که برخی مردان نگران اینند که نعوظ آن‌ها دوامی نداشته باشد؛ به همین دلیل تلاش می‌کنند تا قبل از دست دادنش به اوج لذت برسند.

  2. ظاهر بدنی نامناسب
    مردان گاهی ظاهر بدنی نامناسب خود را، یعنی دوست نداشتن بدن یا احساس ضعف نسبت به جذابیتش، مشکلی قلمداد می‌کنند که به طرز نامتناسبی زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. واقعیت این است که مدل‌های بدنسازی و ستارگان سینما به مردان دید تحریف شده یکسانی می‌دهد که بدن مردی جذاب باید چطور به نظر برسد. مطالعات نشان داده‌اند که ۹۰درصد مردان و ۹۵درصد پسرانی که در سنین دانشجویی هستند نسبت به بدن خود اظهار نارضایتی می‌کنند. طبق گفته دکتر الیوت مونتگمری کلار، تفاوت در این است که «مردان برای بحث درباره نگرانی‌های ظاهری‌شان در جامعه تربیت نشده‌اند.» در مطالعه‌ای که جمعی از پژوهشگران انجام دادند، به ارتباط زیادی بین ظاهر بدنی نامناسب و انواع اختلالات عملکرد جنسی در مردان پی‌بردند؛ از جمله اخلال نعوظ و زودانزالی.

  3. افسردگی
    افسردگی بالینی ۱۸درصد مردان ایالت متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داده و به میزان زیادی با اختلالات عملکرد جنسی مردان مرتبط است. هیچکس دقیقا نمی‌داند که افسردگی چگونه به زودانزالی ربط پیدا می‌کند. شبیه همان معمای «مرغ و تخم‌مرغ» در این مورد دیده می‌شود. اختلال عملکرد جنسی ممکن است به افسردگی بیمار مرتبط باشد؛ اما هرچه در آن دقیق‌تر شویم نشانه‌هایی از تشخیص زودانزالی را نیز در افسردگی می‌بینیم. گذشته از این، معمولا خود زودانزالی جزئی عصب‌روانشناسی دارد. همیشه آلت تناسلی خیلی حساس مقصر نیست.

  4. نقش اضطراب

    اضطراب در مردان لزوما ناشی از تجربیات جنسی گذشته‌اش نیست. اختلال اضطراب فراگیر نیز با زودانزالی مرتبط است. این نوع اضطراب می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • گناه یا خطای حل‌نشده
  • شرمساری
  • خشم
  • کینه و دشمنی
  • ترس
  • دلخوری
    مردانی که از عملکرد جنسی خود نگران و آشفته هستند احتمالا به انواع اختلالات جنسی از جمله انزال زودرس سوق پیدا می‌کنند. به علاوه، اضطراب حین رابطه جنسی باعث می‌شود فرد نتواند در لحظه از نظر ذهنی در آن موقعیت حضور داشته باشد. این نوع حواس‌پرتی موجب می‌شود که مرد احساسی را که با «لحظه بدون بازگشت» انزال همراه است متوجه نشده یا به‌اشتباه متوجه شود.
  1. حساسیت زیاد آلت تناسلی
    دلایل متعددی برای حساسیت بیش‌ازحد آلت تناسلی وجود دارد که شامل این موارد است:
    تنگی ختنه‌گاه: وضعیتی که مردان ختنه‌نشده تجربه می‌کنند و به سبب آن پوست آلت آنقدر سفت است که نمی‌توان آن را از سر آلت عقب‌تر کشید.
    آسیب آلت تناسلی: ناشی از ضربه یا جراحی.
    بنابر مطلبی که در مجله نیچر منتشر شده‌است، حساسیت زیاد آلت تناسلی به میزان زیادی با وخیم شدن انزال زودرس ارتباط دارد. بخش‌های مختلفی از آلت تناسلی می‌توانند حساسیت بیش‌ازحد داشته باشند. تأثیر آن بر انزال ممکن است بسیار کم یا زیاد باشد. در اغلب موارد قسمتی از پوست آلت که باید هنگام ختنه جدا شود حساسیت بسیار زیادی دارد که این امر شک متخصصان را برانگیخته و گمان می‌کنند مردان ختنه‌شده لذت کمتری از تجربیات جنسی می‌برند، آلت تناسلی آن‌ها حساسیت کمتری دارد و احتمالا انزال آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد. به هر حال، تأثیر ختنه بر حساسیت آلت تناسلی و همچنین مواردی که زوذانزالی را نیز شامل می‌شود، قطعی نیست. هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند ختنه به میزان زیادی با حساسیت آلت تناسلی و احتمال زودانزالی مرتبط است.

  2. رابطه با شریک جنسی جدید
    مردان در رابطه جنسی با شریکی جدید پاسخ هورمونی بسیار قوی‌ای دارند. برخی مردان با شریک جنسی جدیدشان در مقایسه با شریکی که با او احساس راحتی و اعتماد می‌کنند، کمتر قادر به کنترل انزال خود هستند. اگر این وضعیت با ادامه یافتن رابطه بهتر شود، جای نگرانی نیست. به یاد داشته باشید که پیش‌شرط تداوم زودانزالی این است که باعث نگرانی فرد باشد. نگرانی بابت انزال زودرس در صورتی که مرد و شریک جنسی جدیدش هردو از رابطه جنسی راضی باشند، می‌تواند رفته‌رفته بهتر شود.

  3. کمبود سروتونین
    احتمالا پیام‌رسان عصبی سروتونین در تحریک و میل شدید جنسی فرد نقش دارد. مردانی که دچار زودانزالی اولیه و دائمی هستند تمایل کمتری به نشان‌دادن فعالیت پیام‌رسان عصبی دارند که به بخش انزال در مغز مرتبط است. این امر نشان‌دهنده ارتباط بین فعالیت کم سروتونین و زودانزالی است.

  4. دیابت
    دیابت نوع ۲، ناتوانی شدید بدن در جذب گلوکز است که به دلیل کمبود انسولین پیش می‌آید و رفته‌رفته وخیم‌تر می‌شود. مطالعات به وضوح ثابت کرده‌اند که این بیماری بر عملکرد جنسی تأثیر می‌گذارد و به زودانزالی نیز مرتبط است. وقتی سطح قند خون از حد کنترل خارج شود، به دستگاه عصبی خودکار آسیب می‌رساند که در جریان خون، تحریک جنسی و زودانزالی نقش اساسی ایفا می‌کند. به این نوع آسیب، بیماری دیابت گفته می‌شود. کاهش کنترل انزال اثر جانبی رایج این بیماری است.

  5. بیماری پروستات
    یکی از اشکال مختلف بیماری پروستات، پروستاتیت یا التهاب پروستات است. درد ناشی از این التهاب ممکن است منجر به انواع اختلالات جنسی از جمله اختلال در انزال شود. درمان بیماری پروستات، مثل درمان موضعی سرطان پروستات نیز با اختلالات جنسی همچون زودانزالی مرتبط است.

  6. مصرف زیاد و غیرمجاز موادمخدر و الکل
    الکل و موادمخدر غیرقانونی همچون کوکائین به ایجاد اختلال نعوظ شهرت دارند. ضمنا باعث انزال زودرس نیز می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند مردانی که از زودانزالی رنج می‌برند مصرف الکل را تا ۲ یا ۳ مرتبه کاهش دهند و همچنین از مصرف موادمخدر غیرقانونی خودداری کنند. سوء مصرف موادمخدر غیرقانونی ممکن است اختلالات جنسی را در پی داشته باشد که تا سالها پس از ترک مصرف آن ادامه می‌یابد. به‌هرحال تأثیر آن عمدتأ در اختلال نعوظ، تأخیر در انزال و عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم است.

ادامه در پست بعدی ↓


2021-01-12 23:04:23 +0330 +0330

راه‌های درمان

درمان زودانزالی معمولا شامل انواعی از رفتاردرمانی هاست. متخصص اورولوژی می‌تواند رژیمی از تمرین‌ها را توصیه کند که به منظور افزایش طبیعی زمان انزال از طریق تمرین، آموزش و حافظه عضلانی طراحی می‌شود.

نکته: تمرین در این زمینه ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسد، لذا فرد و پزشک باید به روحیه توجه بسیاری داشته باشند. برنامه‌های تمرینی ممکن است شامل داروهای بدون نیاز به نسخه و بانسخه پزشک باشد. در این بخش لیستی از متداول‌ترین راه‌های درمان خانگی و نسخه‌ای برای زودانزالی آمده‌است.

  1. روش کنترل ارگاسم (edging) یا شروع-توقف

    روش کنترل ارگاسم روشی رفتاری برای یادگیری کنترل انزال است. برای مردان آسان است که از طریق خودارضایی یا با شریکی جنسی این روش را تمرین کنند. رسیدن به نتیجه ممکن است نیازمند زمان و ازخودگذشتگی زیادی باشد؛ بنابراین باید درمان را با صبر و انتظارات قابل کنترل آغاز کرد. این‌که خود را به‌دلیل پیشرفت کند در این مسیر سرزنش کنید هیچ کمکی به شما نمی‌کند. روش شروع-توقف به این دلیل مفید است که مرد با آن می‌آموزد چگونه احساسات جسمی که با «لحظه بدون بازگشت» همراه است تشخیص دهد. این تعبیری از سطح تحریک جسمی پس از ارگاسم است که انزال در آن اجتناب‌ناپذیر است. این روش مرد را قادر می‌سازد تا در مورد «لحظه بدون بازگشت» خود در حافظه عضلانی‌اش آگاهی یابد تا سطح تحریک را بر اساس آن تنظیم کرده و مانع عبور از این سطح شود. با این روش یاد می‌گیرید که انزال را همان‌قدر که می‌خواهید به تأخیر بیاندازید.
    روش کنترل ارگاسم به این شکل انجام می‌شود:
  • فعالیت جنسی را به‌طور عادی آغاز کنید.
  • هنگامی‌که رسیدن «لحظه بدون بازگشت» را احساس کردید باید تحریک جنسی را متوقف و به فعالیت‌های جنسی که کمتر برایتان تحریک‌کننده‌اند بپردازید.
  • 30 ثانیه مکث کنید تا سطح تحریک مرد پایین بیاید.
  • فعالیت جنسی‌تان را ادامه دهید. این چرخه شروع-توقف را حداقل ۴ یا ۵ مرتبه پیش از تحریک عمدی برای انزال تکرار کنید.

    لازمه این‌کار تکرار است؛ روش شروع-توقف تمرین زیادی می‌خواهد. اکثر مردانی که از زودانزالی رنج می‌برند بارها بدون این‌که شناختی از لحظه بی‌بازگشت داشته باشند بارها از آن عبور کرده و آن را تکرار می‌کنند. این مرحله بخشی از روند است. بدون عبور از این مرحله نمی‌توانید بفهمید چه حسی خواهید داشت. روش شروع-توقف فرصتی است که می‌توانید روی این مرحله تمرکز کنید و ببینید چه احساسی به شما دست خواهد داد. این روش آگاهی مرد را در مورد انتظاراتش از تحریک جنسی افزایش می‌دهد. بیشتر مردان الگویی از برانگیختگی را دنبال می‌کنند که در آن تحریک‌پذیری در شیبی متداوم رو به بالا افزایش می‌یابد، لحظه بدون بازگشت را پشت‌سر می‌گذارد و سپس به‌سرعت به اوج می‌رسد و در نهایت با کاهش شدید برانگیختگی و کسلی به پایان می‌رسد. درمورد مردان زودانزال رسیدن به نقطه بدون بازگشت بسیار سریع اتفاق می‌افتد. روش شروع-توقف چرخه برانگیختگی را تغییر می‌دهد. هنوز شیب تند تحریک وجود دارد اما مرد از آن پس، از وقفه‌های مکرر تحریک شدنش برای توقف تحریک بسیار زیاد در طولانی مدت استفاده می‌کند که با اندکی کم و زیاد شدن هیجانات و در اغلب اوقات وضع ثابت و پایدار همراه است. هنگامی که فکر می‌کنید آماده هستید، می‌توانید تحریک را در نقطه بدون بازگشت حفظ و تقویت کرده و ارگاسم را تجربه کنید.این وضع ثابت در تحریک جنسی شدید رفته‌رفته می‌تواند جایگزین حافظه عضلانی شود. خواهید توانست آن را در یک رابطه جنسی طولانی و بدون انزال حفظ کنید.

  1. روش فشردن
    دو دانشمند در سال ۱۹۵۰ به‌منظور تغییر روش شروع-توقف، در روش فشردن پیشگام شدند. این روش همان‌طور که از اسمش پیداست، فرد در آن تحریک‌پذیری را نزدیک لحظه بی‌بازگشت متوقف می‌کند و نوک آلت، دقیقا زیر لگام (خط زیر کلاهک یا سرآلت) را فشار می‌دهد.
    نکته: هدف جلوگیری از انزال پس از لحظه بی‌بازگشت نیست.
    هنگامیکه به ارگاسم رسیدید، چه اجازه آن را بدهید و چه ندهید انزال نیز اتفاق می‌افتد. در غیر این‌صورت، ممکن است مایع منی به مثانه برگردد و باعث ناراحتی شود. در عوض، هدف از انجام این روش این است که با کاهش سرعت تحریک‌پذیری، به‌جای این‌که ۳۰ ثانیه برای آرام شدن منتظر بمانید از رسیدن به لحظه بدون بازگشت جلوگیری کنید. تند فشاردادن ناحیه نوک آلت میزان تحریک آن را کاهش داده و به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت جنسی را ادامه دهید.

    روش فشاردادن را نیز همچون روش شروع-توقف می‌توان به تنهایی یا با شریکی جنسی انجام داد. حتی شریک شما می‌تواند عمل فشاردادن را انجام دهد. اگر می‌خواهید شریکتان این کار رابرایتان انجام دهد حتما از قبل درحالت نعوظ تمرین کرده و او را راهنمایی کنید که چه ناحیه‌ای را و به چه میزان فشار دهد. بسیاری از زنان با آگاهی از میزان حساسیت بیضه‌ها، فشاری که نوک آلت تناسلی مرد می‌تواند بدون ایجاد ناراحتی تحمل کند را نادیده می‌گیرند.

  2. بی‌حس‌کننده‌ها
    یکی از آسان‌ترین درمان‌های دارویی برای زودانزالی استفاده از اسپری بی‌حس‌کننده است. این اسپری‌های بی‌حس‌کننده موضعی بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها در دسترس‌اند. این نوع اسپری با فرمول مناسب باعث می‌شود آلت کم‌کم بی‌حس شود. آلت تناسلی در حالت بی‌حسی، تحریک شدیدی را در تماس با واژن یا دیگر عوامل تحریک‌کننده تجربه نمی‌کند. مرد می‌تواند بدون چرخه سریع برانگیختگی و همچنین بدون استفاده از اسپری دارویی عملکرد بسیار بهتری در رابطه جنسی داشته‌باشد.
    دو داروی متداول که در اسپری‌های بی‌حس‌کننده استفاده می‌شوند این مواردند:

  • لیدوکائین. سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۱۹۴۸ ثابت کرده‌است که لیدوکائین سابقه طولانی در بی‌حسی ایمن و مؤثر دارد. مایع لیدوکائین دارویی رایج و بدون نیاز به نسخه است. می‌توان از آن برای تسکین درد به محل بریدگی‌های عمل جراحی تزریق کرد. این ماده همچنین در کرم‌ها و بی‌حسی‌های خوراکی مورد استفاده است.
  • بنزوکائین سازمان غذا و دارو آمریکا در سال ۱۹۰۲ تصویب کرد که بنزوکائین دارویی بدون نیاز به نسخه و موفق در زمینه درمان دندان‌درد، گلودرد، زخم‌های تبخال، تاول و انواع مشکلات پوستی است.
    مواردی که باید در اسپری بی‌حسی مؤثر در نظر گرفت عبارتند از:
  • رعایت تعادل مناسب برای مرد. بی‌حسی بیش‌از حد می‌تواند باعث شود اصلا به انزال نرسید یا حتی ممکن است از نعوظ جلوگیری کند.
  • رعایت تعادل مناسب برای زن. یک اسپری بی‌حسی خوب، خاصیت بی‌حس‌کنندگی خود را به واژن یا مقعد شریک جنسی منتقل نمی‌کند و بنابراین لذت شریک جنسی را کاهش نمی‌دهد.
  • دهانه یا افشانک اسپری مؤثر سازوکار اسپری‌کردن باید مورد اطمینان باشد و مایع را در مقدار اندازه‌گیری‌شده پخش نماید.
    اسپری بی‌حسی را می‌توان ۵ تا ۱۵ دقیقه پیش از فعالیت جنسی استفاده کرد و برای پوشش و یکنواختی بیشتر روی پوست کشید. برای پی‌بردن به میزانی که بهترین نتیجه را برایتان دارد آن را با مقدار دارویی که استفاده می‌کنید، امتحان کنید.

  1. سکس‌درمانی
    علت اصلی زودانزالی ممکن است جسمی یا هورمونی باشد. با این حال، عوامل روان‌شناختی نیز می‌توانند در ایجاد انزال زودرس مؤثر باشند. ازجمله:
  • ظاهر بدنی نامناسب
  • اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس پایین
  • خجالت از انواع رابطه جنسی
    اگر زودانزالی مسئله‌ای دیرینه برای مرد باشد، با مشکلات بسیار جدی در اعتمادبه‌نفس خود مواجه می‌شود. ترس از زودانزالی نیز به تنهایی موجب دچار شدن به این معضل می‌شود. سکس‌درمانی می‌تواند راه‌حلی مؤثر برای درمان علت‌های روان‌شناختی ذکرشده در زودانزالی باشد. لازم نیست این نوع درمان را چه به تنهایی و چه با شریک جنسی‌تان در مطب درمانگر انجام دهید. این روشی شناختی برای حل مسائل روانی-جنسی از طریق ارتباط و آگاهی است.درمانگر از شما و شریکتان سوالاتی درباب مشکلتان می‌پرسد که به زندگی زناشویی و زندگی در فضای عمومی‌تان مربوط می‌شود. سپس ممکن است راه‌کارهایی از جمله موارد زیر را به شما توصیه کند:
  • روش‌هایی از کم‌کردن فشار زودانزالی در رابطه بدین جهت که آن را به‌شوخی بگیرید و استرس را از خود دور کنید.
  • راه‌هایی برای این‌که به‌جای مقاربت جنسی بر جنبه‌های دیگر رابطه زناشویی تمرکز کنید.
  • تمرین‌های خودآگاهی برای این‌که رویکرد خود را در رابطه جنسی تغییر دهید.
  • موارد جدیدی برای تنوع بخشیدن به زندگی زناشویی که می‌توانید در تخت‌خواب امتحان کنید و روش‌های تحریک پذیری تازه‌ای کشف کنید.
  • افراد می‌توانند برای افزایش صمیمیت و لذت از رابطه جنسی با یکدیگر گفتگو کنند.
  • گفتگوی رک و بدون احساس شرمندگی درمورد تأثیر روانی زودانزالی بر هر دو فرد.
  • رفتاردرمانی‌هایی همچون روش شروع-توقف و فشاردادن.
    درمان می‌تواند شما را از بندهای روانی مطلع سازد تا انزال را که در اعماق ذهن آگاه شما پنهان است به تأخیر بیندازد. با آگاهی بیشتر از این بندها می‌توانید راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها به‌کار ببرید.

برخی از پوزیشن‌های سکس

پوزیشن‌های سکس به‌خصوصی وجود دارند که زمان رسیدن به اوج لذت جنسی را افزایش می‌دهند. شیوه عملکرد آن‌ها این‌گونه است:

  • محدود کردن طول و عمق دخول، جلوگیری از تحریک بیش‌ازحد آلت تناسلی.
  • اصلا به دخول تمرکز نکنید تا میزان تحریک‌پذیری آلت کاهش یابد.
  • برای این‌که حواس شما از تحریک آلت پرت شود لازم است تمرکز کنید و فعالیت‌های جسمی انجام دهید.
  • به جای تمرکز بر لذت بردن مرد، به لذت زن توجه کنید.
  • میزان کنترل مرد بر سطح تحریک شدنش را افزایش دهید.
  • با انجام یک یا چند پوزیشن از این موارد مناسب برای زودانزالی، به‌خصوص ابتدای مقاربت، می‌توان رابطه را طولانی‌تر و آن را برای هر دو فردلذت‌بخش‌تر کرد.

مثال‌هایی از حالت‌های مناسب برای افزایش زمان تأخیر در انزال عبارتند از:

  • پوزیشن دخترگاوچران (COWGIRL)

    در این پوزیشن زن بالا، به‌صورت قائم است و از ناحیه کمر سکس را کنترل می‌کند. او می‌تواند به لذت خود تمرکز کند و مرد را از وسوسه سریعا به ارگاسم رسیدن بازدارد. توجه کنید که شریکتان بداند به‌تندی آمیزش را انجام ندهد یا شما را بیش‌ازحد تحریک کند. انجام آمیزش عمیق به همراه تحریک کلیتوریس به‌وسیله دست، برای هر دو فرد به‌خوبی عمل می‌کند.

  • مدل قاشقی (SPOONING)

    پوزیشن پشت‌به‌جلوی قاشقی مدت زمان تماس و ضربات ممکن را کاهش می‌دهد و می‌تواند در تحریک نقطه G زن مؤثر باشد. توجه کنید که نوک آلت مرد حساس‌ترین قسمت آن است. مرد حتی در تماس‌های کوتاه باید توجهش به لحظه بدون بازگشت باشد.

  • پوزیشن پهلو به پهلو (SIDE BY SIDE)

    در این پوزیشن هر دو فرد به پهلو، روبه‌روی یکدیگر دراز می‌کشند و هر کدام علاوه‌بر این‌که می‌تواند مقداری از کنترل کردن را کنار بگذارد، به میزانی حرکات دخول را نیز هدایت کند. تلاش مضاعفی که برای حفظ این پوزیشن انجام می‌شود می‌تواند در پرت‌کردن حواس مرد مؤثر باشد.

  • پوزیشن یاب-یام (YAB-YAM)

    در این پوزیشن که به‌صورت نشسته و رو در رو است، حرکات مرد با وزن بدن زن که روی دامان اوست محدود می‌شود و او را از انجام حرکات شدید باز می‌دارد. این مدل نیز هر دو فرد را به انجام حرکات کوتاه محدود کرده و تمرکز را به حالت بدن‌ها جلب می‌کند.

  • پوزیشن مشنری بدون دخول (NON-PENETRATIVE MISSIONARY)
    تصور کنید که بدون این‌که آلت را وارد واژن کنید، از بیرون واژن را مالش داده و کلیتوریس را تحریک کنید. یکی از راه‌های جلوگیری از تحریک بیش‌ازحد از دخول انجام‌ندادن آن است.

  • پوزیشن ضربدری (THE CROSS)

    در این حالت مرد به پهلو دراز می‌کشد و زن به پشت، پاهایش را روی ران مرد می‌اندازد و اندام‌های تناسلی را برای دخول تنظیم می‌کنند. در این حالت دامنه حرکات مرد بسیار محدود است و تحریک‌پذیری او را کنترل می‌کند.

  • پوزیشن سگی کُند (LAZY DOGGYSTYLE)

    با این‌که در مدل سگی دخول عمیق صورت می‌گیرد، به شکم خوابیدن زن و مرد و یکی روی دیگری به طرز قابل توجهی عمق دخول را برای مرد کاهش می‌دهد.

  • پوزیشن زن در بالا (WOMAN ON TOP)

    اگر زن بالا قرار بگیرد، می‌تواند به‌شیوه‌ای که دامنه حرکات مرد و احتمال تحریک بیش‌از حد او محدود شود دخول عمیق را انجام دهد.

  • پوزیشن دخول از پشت نشسته (SEATED REAR-ENTRY)

    در این پوزیشن زن با کنترل عمق دخول، اجازه می‌دهد جاذبه کار خود را انجام دهد و از دخول عمیق بدون انجام حرکات برای هل‌دادن شما به نهایت لذت می‌برد.

  • پوزیشن مشنری رودررو (GRINDING MISSIONARY)

    در حالت رودررو می‌توانید دخول عمیق انجام دهید و در آن بمانید. لگن خود را جهت تحریک بیشتر مقابل کلیتوریس زن قرار دهید. اگر به‌تندی حرکات دخول را انجام ندهید، آلت شما دیرتر تحریک می‌شود.

  • پوزیشن مشنری ایستاده (STANDING MISSIONARY)

    مرد می‌ایستد و زن لبه تخت دراز می‌کشد که در این حالت مرد کنترل زیادی بر میزان تحریک‌پذیری خود دارد.

  • پوزیشن مشنری روی زانو (KNEELING MISSIONARY)

    این پوزیشن به شکلی است که در آن مرد زانو زده و لگن زن را در دامان خود قرار می‌دهد و به این صورت برای دخول آماده و تنظیم می‌شوند. وزن لگن و زاویه ران توانایی حرکت و دخول عمیق مرد را محدود می‌کند.
    متوجه خواهید شد که حالت‌های آمیزش مختلف برای تأخیر در انزال بسیار مفیدترند. یک فرد ممکن است ببیند که هرچه بر عمق حرکات دخول کنترل بیشتری داشته باشد می‌تواند میزان تحریک‌پذیری حرکات را کاهش دهد. اما امکان دارد فرد دیگری این امر را وسوسه بسیار بالایی در تحریک بیش‌ازحد ببیند و با محدود شدن دامنه حرکات در آمیزش، تحریک‌پذیری بیشتری داشته‌باشد.

5 ❤️

2021-01-12 23:04:57 +0330 +0330
  1. ورزش‌های کگل
    دکتر آرنولد کگل برنامه روزانه آموزشی به‌مخصوصی را برای ذوره درمانی ضعف ماهیچه لگن با اختلالات مختلف عملکرد کف لگن زنان ابداع کرد. این واقعیت که کگل به زنان کمک کرد تا به ارگاسم فوق‌العاده‌ای برسند، پاداش و تأثیر خوشایندی برای زنان داشت. موضوعی که مردم کمتر از آن باخبرند، این است که تمرینات کگل برای مردان خصوصا در درمان زودانزالی نیز سودمند است. طبق مطالعه‌ای ثابت شد که ۸۲/۵ درصد مردانی که روزانه برنامه‌ای از تمرینات کگل را انجام می‌دهند، زمان تأخیر در انزال افزایش یافته‌است. تمرینات کگل عضلات ارادی و اسکلتی کف لگن را قوی و تقویت می‌کند. می‌توانید عضلات قدامی لگن را با فشار خم و منعطف کنید؛ چنان‌که می‌خواهید جریان ادرار را از مجرای خروج ادرار قطع کنید. عضلات پشتی کف لگن را می‌توانید با فشار بر اسفنکتر یا بافت ماهیچه‌ای به‌گونه‌ای که سعی در جلوگیری از حرکات دل و روده دارید، خم کنید. تا جایی که نیاز است این حرکات را انجام دهید. عضلات قوی کگل نه تنها در به تأخیر انداختن انزال به شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند باعث شود ارگاسم بهتر و دوره‌های نعوظ طولانی‌تر و قوی‌تری داشته‌باشید؛ به‌علاوه ممکن است چندین ارگاسم را تجربه کنید. معمولا تمرینات کگل در دو روش مختلف انجام می‌شود:

ورزش‌های کگل آهسته
عضلات کف لگن را فشار داده و ۵ ثانیه بشمارید. حتما نفس بکشید. این‌که نفس خود را در حالت انقباض تمرینات کگل حبس کنید وسوسه‌انگیز است، اما به خودتان یادآوری کنید که عادی نفس بکشید. ده‌بار رها کنید و دوباره تکرار کنید.

ورزش‌های کگل تند
عضلات کف لگن را فشار داده و ۱ ثانیه بشمارید. ده بار رها کنید و دوباره تکرار کنید. افرادی که دائما درحال تمرینات بدنسازی هستند ممکن است تعجب کنند که این تمرینات کوچک و ناچیز که با عضلات نسبتأ کوچک انجام می‌شود چقدر می‌تواند شما را خسته کند. درحقیقت انجام چرخه کاملی از ده تمرین آهسته و ده تمرین تند کگل ممکن است در آغاز برایتان دشوار باشد. همچون روال باشگاه‌های ورزشی این را ادامه دهید و رفته‌رفته فشار آن را افزایش دهید. هرچه عضلات کف لگن مرد قوی‌تر باشد، به عناوین بسیاری در سلامت جنسی او تأثیرگذار است.


  1. کاندوم‌های بی‌حس‌کننده
    کاندوم‌ها نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های جنسی ایمن دارند که نه‌تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کنند بلکه انتشار عفونت‌های مقاربتی را کنترل و متوقف می‌کند. بعضی افراد به این دلیل که می گویند استفاده از کاندوم احساس و نزدیکی را در آمیزش کاهش می دهد، از آن استفاده نمی‌کنند. این مسئله قابل بحث است اما خاصیت برخی از کاندوم‌ها در کاهش حساسیت آلت تناسلی می‌تواند برای مردانی که با زودانزالی دست و پنجه نرم می‌کنند نکته مثبتی باشد. هر کاندومی هرچند نازک، ممکن است عمل به تأخیر انداختن لحظه بی‌بازگشت را انجام دهد؛ اگر هدف محدود کردن تحریک‌پذیری باشد، کاندوم‌های «his pleasure» که برای لذت‌بردن بیشتر مرد طراحی شده‌اند، مناسب نخواهد بود. بعضی از کاندوم‌ها مشخصا به همین منظور طراحی شده‌اند. معمولا کاندوم‌های تأخیری دارای خاصیت روان‌کنندگی با بی‌حس‌کننده‌های بنزوکائین هستند. این امر علاوه‌بر این‌که مانع از حساسیت به لاتکس می‌شود، آلت تناسلی را بی‌حس می‌کند.
    دیگر کاندوم‌ها با هدف لذت بردن زن طراحی شده‌اند. این نوع کاندوم می‌تواند روان‌کننده، خاردار یا شیاردار باشد. ممکن است روان‌کننده بر تحریک مرد بیافزاید و برای افزایش مدت زمان تأخیر در انزال مناسب نباشد. با این حال اگر واژن یا مقعد بسیار خشک باشد دخول برای زن دردناک خواهد بود. هنگام خرید کاندوم به نیاز هر دو طرف توجه کنید.

  1. درمان‌های نیازمند نسخه پزشک
    طبیعی است هنگامی‌که مرد با دوره‌های طولانی درمان ازجمله تمرینات ورزشی و گفتاردرمانی مواجه می‌شود، از خود بپرسد که چرا فقط یک قرص برای تغییر این شرایط موجود نیست. با این وجود قرص‌های مؤثری برای درمان اختلالات نعوظ وجود دارد. متأسفانه در داروسازی نوین هیچ داروی قطعی برای درمان زودانزالی نیست. برخی از داروهای تجویزی یا حتی بدون نیاز به نسخه می‌توانند در کنترل انزال زودرس به مردان کمک کنند.

قرص‌های گیاهی
درحالیکه داروهای گیاهی در پزشکی نوین آن‌چنان پذیرفته نیستند، درطول تاریخ هزاران سال برای انواع بیماری‌ها مورد استفاده بوده‌اند. برخی از داروهای گیاهی بدون نسخه ادعای زیادی در افزایش استقامت و دیرانزالی دارند. این داروها ترکیبات بسیار متنوعی دارند. علم پزشکی هیچکدام از آن‌ها را تأیید نمی‌کند. هیچ مطالعه‌ای اثربخشی آن‌ها را به‌طور قطعی اثبات نمی‌کند. اگر برای فردی مفید و کارساز باشد، عالیست. اغلب گیاهان سمی نیستند. به‌هرحال بدون کنترل سازمان غذا و داروی آمریکا بر روند تولید آن‌ها، هیچوقت به‌طور واضح نمی‌دانید که چه ماده‌ای وارد بدنتان می‌کنید. دو مطالعه در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ به تأثیر احتمالی گل راعی یا هوفاریقون (St. John’s Wort) در درمان زودانزالی اشاره می‌کنند اما قطعیت ندارند. اما هنوز هم بسیار می‌توان این گیاه را در این نوع درمان‌ها یافت.

داروهای ضدافسردگی و مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین
نوع ویژه‌ای از داروهای ضدافسردگی به‌نام مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می‌توانند در درمان زودانزالی مؤثر باشند. این نوع داروها به سروتونین اجازه می‌دهند زمان طولانی‌تری در مغز فعال بماند. سروتونین علاوه بر تأثیر مفیدی که در روحیه فرد دارد، در تحریک جنسی و انزال نیز مؤثر است. احتمال می‌رود که کمبود سروتونین یکی از دلایل فیزیولوژیکی زودانزالی باشد. متداول‌ترین مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین شامل لکساپرو، پاکسیل، سرتالین و زلفت است. به‌هرحال درمان زودانزالی در تمام این داروها هنوز حداقل توسط سازمان غذا و داروی آمریکا اثبات نشده‌است.
سازمان غذا و داروی آمریکا این داروها را تأیید کرده است و پزشکان می‌توانند آن‌ها را برای هر مشکلی که تأثیر مفید آن‌ها را تشخیص دهند، تجویز کنند؛ اما این سازمان درمورد این مشکل به‌خصوص تأثیر سودمندی را تأیید نکرده‌است. تأثیر یک داروی مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین، در درمان زودانزالی به‌جز در کشور آمریکا ثابت شده‌است. داروی داپوکستین از این نوع داروها، نیمه عمر کوتاهی دارد و این امر، آن را به دارویی تبدیل کرده‌است که تأثیر آن در درمان افسردگی با جذابیت کمتری در دراز مدت همراه است. با این حال بسیاری از مردان در آزمایشات بالینی گفته‌اند که با مصرف این نوع داروها، مدت‌زمان تأخیر در انزال آن‌ها چند دقیقه افزایش یافته‌است. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۵ تأثیر داپوکستین را در درمان زودانزالی با وجود این نتایج امیدوارکننده رد کرد و این دارو هنوز در مرحله سوم آزمایشات بالینی مانده‌است.
با این حال سایر کشورها از جمله آرژانتین، فرانسه، ایران، ایتالیا، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، فیلیپین، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و اروگوئه استفاده از داپوکستین را جهت درمان زودانزالی تأیید کرده‌اند. میزان قطع مصرف این دارو در این کشورها زیاد است و این امر نشان می‌دهد مردانی که از این دارو استفاده کرده‌اند از نتایج آن راضی نیستند. تأثیر داروهای «مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین» غیرقابل پیش‌بینی است و به عنوان داروهایی شناخته می‌شوند که عوارض جانبی همچون اختلالات دیگر جنسی دارند؛ مثل اختلال عملکرد نعوظ و از دست دادن میل جنسی.

قرص‌های ویاگرا، سیالیس و لویترا
قرص‌های ویاگرا، سیالیس و لویترا به‌دلیل توانایی در تغییر اختلال نعوظ سرآمد هستند و به‌طرز معجزه‌آسایی منجر به نعوظی بسیار سفت می‌شوند. به‌علاوه مطالعات مشخصی نشان داده‌اند که این داروها مدت‌زمان تأخیر در انزال را افزایش می‌دهند و به مردان این امکان را می‌دهند که بدون نگرانی از ازدست‌دادن نعوظ و با آرامش از مقاربت لذت ببرند. این قابلیت می‌تواند برای مردانی که به دلیل ترس ازدست دادن نعوظ در رسیدن به ارگاسم عجله می‌کنند، تغییر بزرگی ایجاد کند. داروی لویترا در به تأخیر انداختن زمان رسیدن به اوج لذت جنسی، نتایج بسیار خوبی را از خود نشان داده‌است. علاوه‌براین می‌تواند به مردان کمک کند که نعوظ خود را حتی پس از رسیدن به اوج لذت جنسی حفظ کنند که امکان ادامه آمیزش را برای لذت بیشتر شریک جنسی فراهم می‌کند. با این‌حال مطالعات تأثیرگذاری داروهای اختلال نعوظ در درمان زودانزالی بی‌نتیجه است. پزشکان معمولا به مردان توصیه می‌کنند که اگر اختلال عملکرد نعوظ ندارند یا نمی‌دانند که آیا داروهای اختلال نعوظ برایشان مفید است، از مصرف آن‌ها خودداری کنند.


زودانزالی چگونه بر رابطه شما تأثیر می‌گذارد

بنابر مقاله‌ای که سال ۲۰۱۱ در مجله «پزشکی جنسی» منتشر شد، زنان مشکلات جنسی بیشتری در رابطه با مردان زودانزال گزارش کرده‌اند. آن‌ها همچنین از رضایت کمتر، پریشانی بیشتر، مسائل تعامل بین‌فردی و مشکلاتی در لذت بردن خودشان در مقایسه با ارتباط با دیگر مردان سخن گفته‌اند. این تحقیق ثابت کرد که زودانزالی باعث می‌شود زن و مرد، هر دو احساس کنند «چیزی در رابطه کم است و صمیمیت بین آن‌ها مختل شده‌است.» در تحقیقی که توسط شرکت پرومسنت انجام شده‌است، ۳۰ درصد مردان متأهلی که از زودانزالی رنج می‌بردند این موارد را احساس می‌کردند:

  • ناکامی
  • شرم
  • خجالت
  • ناراحتی
  • بدبینی

این احساسات با یافته‌های گسترده علمی مطابقت دارد؛ ازجمله: بازبینی نوشته‌ای در سال ۲۰۰۸، که در مجله پزشکی جنسی منتشر شده‌بود، به این نتیجه رسید که زودانزالی «تأثیرات منفی به‌خصوصی بر مردان و زنان می‌گذارد و مردان را از ایجاد رابطه‌های جدید بازمی‌دارد».
شاید ترسناک‌ترین آمار مربوط به مطالعه‌ای است که در سال ۲۰۱۸ انجام شد و نشان می‌داد 4.5 «آمیزش جنسی بد»، میانگین تعدادی است که منجر به پایان رابطه می‌شود.


2021-01-12 23:04:59 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
حالم دیگه داره از این موضوع بهم میخوره 😂

1 ❤️

2021-01-12 23:05:28 +0330 +0330
  1. ورزش‌های کگل
    دکتر آرنولد کگل برنامه روزانه آموزشی به‌مخصوصی را برای ذوره درمانی ضعف ماهیچه لگن با اختلالات مختلف عملکرد کف لگن زنان ابداع کرد. این واقعیت که کگل به زنان کمک کرد تا به ارگاسم فوق‌العاده‌ای برسند، پاداش و تأثیر خوشایندی برای زنان داشت. موضوعی که مردم کمتر از آن باخبرند، این است که تمرینات کگل برای مردان خصوصا در درمان زودانزالی نیز سودمند است. طبق مطالعه‌ای ثابت شد که ۸۲/۵ درصد مردانی که روزانه برنامه‌ای از تمرینات کگل را انجام می‌دهند، زمان تأخیر در انزال افزایش یافته‌است. تمرینات کگل عضلات ارادی و اسکلتی کف لگن را قوی و تقویت می‌کند. می‌توانید عضلات قدامی لگن را با فشار خم و منعطف کنید؛ چنان‌که می‌خواهید جریان ادرار را از مجرای خروج ادرار قطع کنید. عضلات پشتی کف لگن را می‌توانید با فشار بر اسفنکتر یا بافت ماهیچه‌ای به‌گونه‌ای که سعی در جلوگیری از حرکات دل و روده دارید، خم کنید. تا جایی که نیاز است این حرکات را انجام دهید. عضلات قوی کگل نه تنها در به تأخیر انداختن انزال به شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند باعث شود ارگاسم بهتر و دوره‌های نعوظ طولانی‌تر و قوی‌تری داشته‌باشید؛ به‌علاوه ممکن است چندین ارگاسم را تجربه کنید. معمولا تمرینات کگل در دو روش مختلف انجام می‌شود:

ورزش‌های کگل آهسته
عضلات کف لگن را فشار داده و ۵ ثانیه بشمارید. حتما نفس بکشید. این‌که نفس خود را در حالت انقباض تمرینات کگل حبس کنید وسوسه‌انگیز است، اما به خودتان یادآوری کنید که عادی نفس بکشید. ده‌بار رها کنید و دوباره تکرار کنید.

ورزش‌های کگل تند
عضلات کف لگن را فشار داده و ۱ ثانیه بشمارید. ده بار رها کنید و دوباره تکرار کنید. افرادی که دائما درحال تمرینات بدنسازی هستند ممکن است تعجب کنند که این تمرینات کوچک و ناچیز که با عضلات نسبتأ کوچک انجام می‌شود چقدر می‌تواند شما را خسته کند. درحقیقت انجام چرخه کاملی از ده تمرین آهسته و ده تمرین تند کگل ممکن است در آغاز برایتان دشوار باشد. همچون روال باشگاه‌های ورزشی این را ادامه دهید و رفته‌رفته فشار آن را افزایش دهید. هرچه عضلات کف لگن مرد قوی‌تر باشد، به عناوین بسیاری در سلامت جنسی او تأثیرگذار است.


  1. کاندوم‌های بی‌حس‌کننده
    کاندوم‌ها نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های جنسی ایمن دارند که نه‌تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کنند بلکه انتشار عفونت‌های مقاربتی را کنترل و متوقف می‌کند. بعضی افراد به این دلیل که می گویند استفاده از کاندوم احساس و نزدیکی را در آمیزش کاهش می دهد، از آن استفاده نمی‌کنند. این مسئله قابل بحث است اما خاصیت برخی از کاندوم‌ها در کاهش حساسیت آلت تناسلی می‌تواند برای مردانی که با زودانزالی دست و پنجه نرم می‌کنند نکته مثبتی باشد. هر کاندومی هرچند نازک، ممکن است عمل به تأخیر انداختن لحظه بی‌بازگشت را انجام دهد؛ اگر هدف محدود کردن تحریک‌پذیری باشد، کاندوم‌های «his pleasure» که برای لذت‌بردن بیشتر مرد طراحی شده‌اند، مناسب نخواهد بود. بعضی از کاندوم‌ها مشخصا به همین منظور طراحی شده‌اند. معمولا کاندوم‌های تأخیری دارای خاصیت روان‌کنندگی با بی‌حس‌کننده‌های بنزوکائین هستند. این امر علاوه‌بر این‌که مانع از حساسیت به لاتکس می‌شود، آلت تناسلی را بی‌حس می‌کند.
    دیگر کاندوم‌ها با هدف لذت بردن زن طراحی شده‌اند. این نوع کاندوم می‌تواند روان‌کننده، خاردار یا شیاردار باشد. ممکن است روان‌کننده بر تحریک مرد بیافزاید و برای افزایش مدت زمان تأخیر در انزال مناسب نباشد. با این حال اگر واژن یا مقعد بسیار خشک باشد دخول برای زن دردناک خواهد بود. هنگام خرید کاندوم به نیاز هر دو طرف توجه کنید.

  1. درمان‌های نیازمند نسخه پزشک
    طبیعی است هنگامی‌که مرد با دوره‌های طولانی درمان ازجمله تمرینات ورزشی و گفتاردرمانی مواجه می‌شود، از خود بپرسد که چرا فقط یک قرص برای تغییر این شرایط موجود نیست. با این وجود قرص‌های مؤثری برای درمان اختلالات نعوظ وجود دارد. متأسفانه در داروسازی نوین هیچ داروی قطعی برای درمان زودانزالی نیست. برخی از داروهای تجویزی یا حتی بدون نیاز به نسخه می‌توانند در کنترل انزال زودرس به مردان کمک کنند.

قرص‌های گیاهی
درحالیکه داروهای گیاهی در پزشکی نوین آن‌چنان پذیرفته نیستند، درطول تاریخ هزاران سال برای انواع بیماری‌ها مورد استفاده بوده‌اند. برخی از داروهای گیاهی بدون نسخه ادعای زیادی در افزایش استقامت و دیرانزالی دارند. این داروها ترکیبات بسیار متنوعی دارند. علم پزشکی هیچکدام از آن‌ها را تأیید نمی‌کند. هیچ مطالعه‌ای اثربخشی آن‌ها را به‌طور قطعی اثبات نمی‌کند. اگر برای فردی مفید و کارساز باشد، عالیست. اغلب گیاهان سمی نیستند. به‌هرحال بدون کنترل سازمان غذا و داروی آمریکا بر روند تولید آن‌ها، هیچوقت به‌طور واضح نمی‌دانید که چه ماده‌ای وارد بدنتان می‌کنید. دو مطالعه در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ به تأثیر احتمالی گل راعی یا هوفاریقون (St. John’s Wort) در درمان زودانزالی اشاره می‌کنند اما قطعیت ندارند. اما هنوز هم بسیار می‌توان این گیاه را در این نوع درمان‌ها یافت.

داروهای ضدافسردگی و مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین
نوع ویژه‌ای از داروهای ضدافسردگی به‌نام مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می‌توانند در درمان زودانزالی مؤثر باشند. این نوع داروها به سروتونین اجازه می‌دهند زمان طولانی‌تری در مغز فعال بماند. سروتونین علاوه بر تأثیر مفیدی که در روحیه فرد دارد، در تحریک جنسی و انزال نیز مؤثر است. احتمال می‌رود که کمبود سروتونین یکی از دلایل فیزیولوژیکی زودانزالی باشد. متداول‌ترین مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین شامل لکساپرو، پاکسیل، سرتالین و زلفت است. به‌هرحال درمان زودانزالی در تمام این داروها هنوز حداقل توسط سازمان غذا و داروی آمریکا اثبات نشده‌است.
سازمان غذا و داروی آمریکا این داروها را تأیید کرده است و پزشکان می‌توانند آن‌ها را برای هر مشکلی که تأثیر مفید آن‌ها را تشخیص دهند، تجویز کنند؛ اما این سازمان درمورد این مشکل به‌خصوص تأثیر سودمندی را تأیید نکرده‌است. تأثیر یک داروی مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین، در درمان زودانزالی به‌جز در کشور آمریکا ثابت شده‌است. داروی داپوکستین از این نوع داروها، نیمه عمر کوتاهی دارد و این امر، آن را به دارویی تبدیل کرده‌است که تأثیر آن در درمان افسردگی با جذابیت کمتری در دراز مدت همراه است. با این حال بسیاری از مردان در آزمایشات بالینی گفته‌اند که با مصرف این نوع داروها، مدت‌زمان تأخیر در انزال آن‌ها چند دقیقه افزایش یافته‌است. سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۵ تأثیر داپوکستین را در درمان زودانزالی با وجود این نتایج امیدوارکننده رد کرد و این دارو هنوز در مرحله سوم آزمایشات بالینی مانده‌است.
با این حال سایر کشورها از جمله آرژانتین، فرانسه، ایران، ایتالیا، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، فیلیپین، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و اروگوئه استفاده از داپوکستین را جهت درمان زودانزالی تأیید کرده‌اند. میزان قطع مصرف این دارو در این کشورها زیاد است و این امر نشان می‌دهد مردانی که از این دارو استفاده کرده‌اند از نتایج آن راضی نیستند. تأثیر داروهای «مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین» غیرقابل پیش‌بینی است و به عنوان داروهایی شناخته می‌شوند که عوارض جانبی همچون اختلالات دیگر جنسی دارند؛ مثل اختلال عملکرد نعوظ و از دست دادن میل جنسی.

قرص‌های ویاگرا، سیالیس و لویترا
قرص‌های ویاگرا، سیالیس و لویترا به‌دلیل توانایی در تغییر اختلال نعوظ سرآمد هستند و به‌طرز معجزه‌آسایی منجر به نعوظی بسیار سفت می‌شوند. به‌علاوه مطالعات مشخصی نشان داده‌اند که این داروها مدت‌زمان تأخیر در انزال را افزایش می‌دهند و به مردان این امکان را می‌دهند که بدون نگرانی از ازدست‌دادن نعوظ و با آرامش از مقاربت لذت ببرند. این قابلیت می‌تواند برای مردانی که به دلیل ترس ازدست دادن نعوظ در رسیدن به ارگاسم عجله می‌کنند، تغییر بزرگی ایجاد کند. داروی لویترا در به تأخیر انداختن زمان رسیدن به اوج لذت جنسی، نتایج بسیار خوبی را از خود نشان داده‌است. علاوه‌براین می‌تواند به مردان کمک کند که نعوظ خود را حتی پس از رسیدن به اوج لذت جنسی حفظ کنند که امکان ادامه آمیزش را برای لذت بیشتر شریک جنسی فراهم می‌کند. با این‌حال مطالعات تأثیرگذاری داروهای اختلال نعوظ در درمان زودانزالی بی‌نتیجه است. پزشکان معمولا به مردان توصیه می‌کنند که اگر اختلال عملکرد نعوظ ندارند یا نمی‌دانند که آیا داروهای اختلال نعوظ برایشان مفید است، از مصرف آن‌ها خودداری کنند.


زودانزالی چگونه بر رابطه شما تأثیر می‌گذارد

بنابر مقاله‌ای که سال ۲۰۱۱ در مجله «پزشکی جنسی» منتشر شد، زنان مشکلات جنسی بیشتری در رابطه با مردان زودانزال گزارش کرده‌اند. آن‌ها همچنین از رضایت کمتر، پریشانی بیشتر، مسائل تعامل بین‌فردی و مشکلاتی در لذت بردن خودشان در مقایسه با ارتباط با دیگر مردان سخن گفته‌اند. این تحقیق ثابت کرد که زودانزالی باعث می‌شود زن و مرد، هر دو احساس کنند «چیزی در رابطه کم است و صمیمیت بین آن‌ها مختل شده‌است.» در تحقیقی که توسط شرکت پرومسنت انجام شده‌است، ۳۰ درصد مردان متأهلی که از زودانزالی رنج می‌بردند این موارد را احساس می‌کردند:

  • ناکامی
  • شرم
  • خجالت
  • ناراحتی
  • بدبینی

این احساسات با یافته‌های گسترده علمی مطابقت دارد؛ ازجمله: بازبینی نوشته‌ای در سال ۲۰۰۸، که در مجله پزشکی جنسی منتشر شده‌بود، به این نتیجه رسید که زودانزالی «تأثیرات منفی به‌خصوصی بر مردان و زنان می‌گذارد و مردان را از ایجاد رابطه‌های جدید بازمی‌دارد».
شاید ترسناک‌ترین آمار مربوط به مطالعه‌ای است که در سال ۲۰۱۸ انجام شد و نشان می‌داد 4.5 «آمیزش جنسی بد»، میانگین تعدادی است که منجر به پایان رابطه می‌شود.

4 ❤️

2021-01-12 23:06:12 +0330 +0330

سؤالات متداول درباب زودانزالی

آیا مصرف الکل می‌تواند باعث تأخیر در انزال شود؟

معمولا مصرف الکل باعث افزایش میل جنسی می‌شود. مغز پس از جلوگیری از بروز احساسات و کاهش اضطراب، از حجم زیاد دوپامین لذت می‌برد. مصرف زیاد الکل با انواع اختلالات جنسی به‌خصوص اختلال نعوظ مرتبط است. بدین جهت اصطلاح «آلت الکلی» را استفاده می‌کنند. از آنجایی که مصرف الکل نعوظ را کم می‌کند، طبیعتا برخی مردان بدنبال راهی هستند که بتوان حالت «آلت الکلی» را به مزیت تبدیل کرد. با این که در برخی مردان باعث بروز مشکل در رسیدن به ارگاسم می‌شود، آن را در مردان مضطرب یا بسیار حساس به تأخیر می‌اندازد.
این نتیجه از نظر علم پزشکی پذیرفته نیست. درحقیقت بعضی شواهد نشان می‌دهد مصرف بیش‌ازحد الکل می‌تواند منجر به زودانزالی شود یا حتی آن را شدیدتر کند. این امر ممکن است به‌دلیل کاهش کنترل فشار ناشی از مصرف الکل باشد. اگر می‌خواهید زودانزالی را درمان کنید مصرف الکل راه غلطی است.

آیا عمل بستن مجرای منی باعث انزال زودرس می‌شود؟
این عمل (وازکتومی) یکی از راه‌های عقیم‌سازی مردان است. لوله‌هایی که بیضه‌ها را به کیسه حاوی منی متصل می‌کنند (لوله‌های وابران یا برنده منی)، طی عمل جراحی بریده می‌شوند و موقتا از ورود اسپرم به منی جلوگیری می‌کنند. این جراحی عقیم‌سازی، عملی سرپایی با حداقل ورود به بدن است که معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. فرد می‌تواند پس از چند روز که تورم و درد فروکش کرد مثل قبل به فعالیت جنسی خود ادامه دهد.

ممکن است چندین هفته و چندین انزال نیاز باشد تا مقدار اسپرم مایع منی که پیش از عمل در کیسه منی بوده، کاملا خارج شود. به همین دلیل فرد باید حداقل تا ۳ ماه پس از این عمل، از شیوه‌های دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کند. بافت‌ها و اجزائی که متأثر از این نوع عمل عقیم‌سازی هستند هیچ تأثیری بر تحریک یا انزال ندارند. این عمل نه می‌تواند باعث بروز زودانزالی شود و نه آن را تغییر دهد.

آیا ختنه در بزرگسالی می‌تواند از زودانزالی جلوگیری کند؟
نظریه رایج میان مردم این است که بریدن پوست حساس آلت می‌تواند حساسیت آلت را در بزرگسالی کاهش دهد. هیچ مطالعه‌ای به‌طور قطعی به بروز بیشتر زودانزالی در جمعیت آماری مردان ختنه‌شده در مقایسه با جمعیت آماری مردان ختنه‌نشده وجود ندارد. به نظر نمی‌رسد که عمل تفاوتی ایجاد کند. مردان ختنه‌شده درست به اندازه مردان ختنه‌نشده در رسیدن به انزال تمایل دارند.

آیا زودانزالی را می‌توان با عمل جراحی درمان کرد؟
مردان ناکام پس از شنیدن اخبار بد درمورد قرص‌های معجزه‌آسا، در پی برنامه‌هایی از درمان افراطی و دائمی می‌روند و اغلب به‌دنبال درمان زودانزالی از طریق عمل جراحی می‌روند. حتی یک عمل جراحی باز با دوران نقاهت سخت به نظر به نارضایتی مادامالعمر مرد و شریک جنسی‌اش می‌ارزد. تمام جراحی‌های پیشنهادی برای درمان زودانزالی در مرحله آزمایشی قرار دارند و پزشکانی که آن‌ها را توصیه می‌کنند مسئول خطرات بالا و نتیجه نامشخص آن هستند. بهتر است مردان از اسپری‌های تأخیری استفاده کنند یا تمرینات ورزشی انجام دهند تا این‌که اندام‌های تناسلی خود را زیر تیغ جراحی ببرند.

آیا زودانزالی باعث بروز مشکلاتی در باروری می‌شود؟
انزال زودرس با میزان اسپرم کم، ناباروری یا هر مشکل دیگری که می‌تواند مانع از بچه‌دار شدن یک زوج شود، ارتباطی ندارد. اشکال در زودانزالی به کارآمدی مربوط نمی‌شود، بلکه به این معنیست که اسپرم بسیار زودتر از آنکه حتی شریک جنسی منتظرش باشد، می‌رسد. همان‌طور که گفته شد، اسپرمی که بسیار سریع آمده‌است به همان اندازه قدرت و توانایی باردارکردن زن را دارد. اگر زوجی نمی‌توانند بچه‌دار شوند، زودانزالی به هیچ‌وجه نمی‌تواند دلیل آن باشد.

آیا رژیم غذایی می‌تواند زودانزالی را بهبود بخشد؟
گفته شده که بعضی از خوراکی‌ها مانند صدف‌دریایی یا آناناس دارای خواص افزایش قوای جنسی یا دیگر مزایای جنسی هستند. هیچ‌کدام به‌لحاظ علمی ثابت نشده‌اند. با این‌حال هرآن‌چه که وارد بدنتان می‌کنید تأثیر زیادی بر نتیجه‌ای که مشاهده می‌کنید دارد. تأثیر درمانی هیچ غذا یا رژیمی در زودانزالی شناخته نشده‌است.
اگر می‌خواهید برای سلامت اندام تناسلی خود غذای مناسب مصرف کنید، حتما خوراکی‌های سازگار با پروستات همچون میوه‌ها، سبزیجات و چربی و روغن‌های سالم بخورید؛ به‌علاوه مصرف موادی که میل جنسی را کاهش می‌دهند مثل شکر و گوشت قرمز را حذف کنید.

رژیم غذایی مناسب همین‌طور می‌تواند چرخه خواب شما را بهبود ببخشد که جزئی اساسی در عملکرد جنسی سالم است. نوشیدن زیاد آب نیز همانند خوردن میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مثل زغال‌اخته و توت قرمز، به سلامت و جلوگیری از عفونت مجاری ادراری کمک می‌کند.

آیا میزان کم تستوسترون باعث زودانزالی می‌شود؟
تستوسترون با تنظیم میل جنسی، خلق‌وخو و میزان تحریک‌پذیری مرد، نقش مهمی در سلامت جنسی او ایفا می‌کند. مقدار کم تستوسترون می‌تواند با علائمی چون افسردگی، کاهش حجم عضلات، میل جنسی کم، اشتهای کم و خستگی مرتبط باشد. با این حال، کمبود تستوسترون با موارد اختلال نعوظ در ارتباط نیست. مطالعاتی که در زمینه سطح تستوسترون مردانی انجام شد که از زودانزالی رنج می‌برند، تفاوت‌های آماری ناچیزی را نشان داد.

آیا طب سوزنی می‌تواند در درمان زودانزالی مؤثر باشد؟
طب سوزنی، نوعی درمان قدیمی، به‌این‌صورت است که سوزن های نازکی را وارد نقاط فشار بدن می‌کنند. این راه درمانی به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیده‌است. مطالعاتی که اثربخشی طب سوزنی را با داروهای «مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین» و داروهای موقتی مقایسه می‌کنند، نشان داده‌اند که طب سوزنی از درمآن‌های موقتی عملکرد بهتری دارد اما نسبت به داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین ضعیف‌تر عمل می‌کند. بهترین نتایج درمان، حاصل ترکیب طب سوزنی و کرم موضعی «مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین» است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
اگر مرتبا هنگام آمیزش در بیشتر از ۱ یا ۲ دقیقه به تأخیر انداختن انزالتان مشکل دارید، با پزشک خود مشورت کنید. با این‌که برای درمان زودانزالی عمل جراحی معجزه‌آسا و قرصی جادویی وجود ندارد، وضعیتی قابل درمان است که از هر ۳ نفر، ۱ نفر آن را به نوعی تجربه می‌کند. پزشک می‌تواند به شما برنامه‌های درمانی توصیه کند یا شما را به متخصص معرفی کند. هنگامی که می‌خواهید درمورد مشکل زودانزالی خود با پزشک مشورت کنید، سؤالات زیر را از خود بپرسید (و اگر پزشک این سؤالات را از شما پرسید، آمادگی پاسخگویی به آن‌ها را داشته‌باشید).

  • چند بار زودانزالی را تجربه می‌کنید؟
  • چه مدت با این مشکل رو به رو هستید؟
  • آیا این مسئله در تمام آمیزش‌های جنسیتان دیده می‌شود یا بنابر شرایط خاصی اتفاق می‌افتد؟
  • با چه میزان تحریک‌پذیری به ارگاسم می‌رسید؟
  • زودانزالی چطور در فعالیت جنسی شما تأثیر می‌گذارد؟
  • آیا می‌توانید انزال را تا بعد از دخول به تأخیر بیاندازید؟
  • معمولا پس از آغاز دخول، چقدر زود به انزال می‌رسید؟
  • آیا شما و شریکتان از واکنش سریع انزال آزرده یا ناامید شده‌اید؟
  • زودانزالی چگونه برکیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد؟

دو سؤال آخر اختیاری نیست؛ درواقع دو مورد از مهمترین سؤالاتی هستند که باید پاسخ داده‌شوند.
به‌یاد داشته‌باشید که تشخیص زودانزالی مستلزم این است که درپی واکنش سریع انزالتان احساس پریشانی، خجالت یا دیگر احساسات منفی داشته‌باشد. به عبارت دیگر، احساسات شماست که مهم است. این احساسات بخشی از تشخیص پزشکی هستند. اگر گمان می‌کنید عملکرد شما آنگونه که باید نیست، با پزشک خود صحبت کنید.

نتیجه گیری
زودانزالی متداول‌ترین اختلال جنسی است که هر مردی ممکن است به آن دچار شود. حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد مردان در مراحلی از زندگی با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

زودانزالی ممکن است به این دلایل رخ دهد:

  • عوامل رفتاری (پیشینه‌ای از انزال شتاب‌زده، اولین تجربه‌های جنسی، مصرف الکل و مواد مخدر)
  • عوامل جسمی (حساسیت آلت، کمبود سروتونین، دیابت)
  • عوامل روان‌شناختی (ظاهر بدنی نامناسب، اضطراب،اعتماد به‌نفس پایین)

اغلب اوقات عوامل زیادی می‌توانند در تشخیص زودانزالی کمک کنند. تقریبا هر مردی می‌خواهد عاشق خوبی باشد و بتواند همواره شریکش را راضی نگه‌دارد. ناتوانی در انجام آن ممکن است به مرد احساس ضعف دهد. مردم می‌توانند آنچه می‌خواهند را درمورد زمآن‌های مختلف تأخیر انزال در مردان باور کنند؛ اما حقیقت این است که زودانزالی قابل درمان است. به تأخیر انداختن انزال ممکن است هدفی باشد که به آسانی به‌دست نیاید، اما اهداف ارزشمند کماند. تنها راهی که می‌تواند شما را شکست دهد تلاش نکردن است.

هنگامیکه درمان را آغاز کردید، راه‌های زیادی باز می‌شوند تا شما را مقابل زودانزالی قراردهند. مثل:

  • درمان‌های موضعی مثل اسپری تأخیری (درمان لحظه‌ای و بی‌خطر که نتایج آنی می‌گذارد)
  • تمرینات ورزشی کگل
  • تمرین‌های رفتاری مانند روش‌های شروع-توقف و فشار دادن
  • استفاده از کاندوم‌هایی مثل کاندوم‌های بی‌حس‌کننده
  • سکس‌درمانی

مردان به طرق مختلفی با مشکل زودانزالی مواجه می‌شوند. برخی مردان مصمم و برخی افسرده هستند. بعضی آشفته و مضطرب می‌شوند و بعضی دیگر بی‌تفاوت. بعضی از آن‌ها گمان می‌کنند که هیچ‌وقت بهتر نخواهند شد و محکوم به زندگی زناشویی نامطلوبند. واقعیت این است که زندگی زناشویی و جنسی مردانی که دچار زودانزالی‌اند، به میزان زیادی دست خودشان است. نه؛ این یک شوخی در مورد خودارضایی نیست. مردان و زنان بسیاری مشکلات جدی‌تری دارند و زندگی ارزشمند و رضایت‌بخشی را دنبال می‌کنند؛ همچون رضایت از رابطه جنسی و رابطه با دوستان و والدین. مردان می‌توانند با رویکردی فعالانه زودانزالی را شکست دهند.


منبع: promescent


2021-01-12 23:08:10 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
فکر کنم باید چند قسمتش کنم برای خوندن🤣🤣🤣🤣🤣
دقیقا 4 یا 5 تاپیک رو جامع کردید ممنون از شما 🌹🌹🌹

2 ❤️

2021-01-12 23:10:13 +0330 +0330

↩ Itried

Itried: حالم دیگه داره از این موضوع بهم میخوره 😂
ولی به ما همچنان میگن بازم درمورد زودانزالی مطلب بذار!

3 ❤️

2021-01-12 23:11:39 +0330 +0330

↩ Mr.Feeling

Mr.Feeling: فکر کنم باید چند قسمتش کنم برای خوندن🤣🤣🤣🤣🤣
دقیقا 4 یا 5 تاپیک رو جامع کردید ممنون از شما 🌹🌹🌹
سپاس از همراهی همیشگیت و باشد که مفید واقع شود…

4 ❤️

2021-01-12 23:12:05 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
همین دیه
الان چار تا مطلب خفن ناشنیده، نادیده من میخوام بذارم ادمین نمذاره :(

1 ❤️

2021-01-12 23:12:55 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
ممنون … تاپیک مفید و طولانیی بود و واقعا مرسی برای زحمتی که کشیدی …

2 ❤️

2021-01-12 23:13:46 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
سیر سیاه و تمام

1 ❤️

2021-01-12 23:13:58 +0330 +0330

↩ Itried
درباره چیه؟

1 ❤️

2021-01-12 23:15:09 +0330 +0330
1 ❤️

2021-01-12 23:16:20 +0330 +0330

↩ Itried
چرم؟؟ درباره پوست حیووناس؟

1 ❤️

2021-01-12 23:18:04 +0330 +0330

↩ Itried

Itried: همین دیه
الان چار تا مطلب خفن ناشنیده، نادیده من میخوام بذارم ادمین نمذاره :(

عجب، من که حالاحالا دیگه کونم نمیکشد، تو وخ کردی و خواسی درمورد اینم مطلب بذار که دخول شیء باریک به سوراخ شومبول مگر لذت دارد و خطر ندارد و فاز این کصخلان که انجامش میدن چیست؟

منظور ←ایناس

4 ❤️

2021-01-12 23:19:36 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
حتما سرچ مینمویم ولی همان خودآزاریست دیگر
نفرمایید شما کان بسیار تنگی دارید. از تنگ ترین ها هستید 🌹

2 ❤️

2021-01-12 23:19:51 +0330 +0330

من که دیر انزالی دارم چه کنم؟

0 ❤️

2021-01-12 23:19:58 +0330 +0330

↩ blackhandnn
نووو:))) گستردس
حالا پیشنهاد میدم ببینم اوکی میکنه یا ن

1 ❤️

2021-01-12 23:26:29 +0330 +0330

↩ blackhandnn

blackhandnn: ممنون … تاپیک مفید و طولانیی بود و واقعا مرسی برای زحمتی که کشیدی …
شرمنده، ندیدم این کامنت رو.
خواهش میکنم. 🌹

3 ❤️

2021-01-12 23:31:36 +0330 +0330

↩ Itried
چرم یعنی میله بکنی تو سوراخ کیرت؟؟ اره یه چند تایی از این ویدیو ها دیدم … طرف حتی میله رو هم میک میزد … یا میله رو هی بالا پایین میکرد … من که دوست نداشتم بگا برم و کیرم عفونت کنه کلا دنبال این نرفتم اینو امتحان کنم … ولی فکر کنم تخمی باشه

0 ❤️

2021-01-12 23:36:09 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
این تاپیکات اینقد جامع و کامله که آدم دلش نمیاد نخونده کامنت بذاره، بعد اینقد طولانیه آدم کونش نمیکشه بخونه بعد میخواد بگه دمت گرم که گذاشتی به خودش میگه «خب تو اگه خیلی برات مهم بود خو میخوندی!»
ولی در کل من بارها شده یه موضوعی برام سوال شده تو اکانت شما سرچ کردم و در موردش مطلب پیدا کردم ولی چون تاپیک قدیمی بوده کامنت نذاشتم.
در هر صورت مرسی❤

2 ❤️

2021-01-12 23:42:03 +0330 +0330

↩ رامتینℛ

رامتینℛ: این تاپیکات اینقد جامع و کامله که آدم دلش نمیاد نخونده کامنت بذاره، بعد اینقد طولانیه آدم کونش نمیکشه بخونه بعد میخواد بگه دمت گرم که گذاشتی به خودش میگه «خب تو اگه خیلی برات مهم بود خو میخوندی!»
ولی در کل من بارها شده یه موضوعی برام سوال شده تو اکانت شما سرچ کردم و در موردش مطلب پیدا کردم ولی چون تاپیک قدیمی بوده کامنت نذاشتم.
در هر صورت مرسی❤
به مقوله‌ی زودانزالی البته پیش‌تر هم پرداختیم بارها با چن تایی تاپیک جامع دیگر ولی گویا معضل رایج‌تر از این حرفاس چنان که هنو از کاربران پیام دریاف میشود که بیشتر در این مورد راهنمایی کنیم و به نظر میاد همچنان راه درازی در پیش است…
سپاس از انرژی مثبتت و مایه‌ خرسندی‌ست که تاپیکا مفید واقع شده واست. 🌹

3 ❤️

2021-01-13 02:37:28 +0330 +0330

↩ اسکلت حشری
ناموسن من کونم نکشید حتی یه دور کامل بخونمش تو چجوری ترجمه اش کردی؟؟ 😓

البته بیشترشو مطالعه نمودم

تاپیک خوب بود… 👌
اون تمرین "به تاخیر انداختن نخطه بدون بازگشت با توقف و استراحت دادن " فقط وختی ک داری جق میزنی و آبت داره میاد ولی یهویی صدای پایی که به در اتاقت نزدیک میشه رو میشنوی 💪 صدای دستگیره در هم که درجا باعث چسبیدن خایه ها به سقف دهان و دیرانزالی مادام العمر شخص میشه…
درضم یه سوالم داشتم اینجا نوشته بود استرس باعث زودانزالی میشه ولی من هروخ استرس میگیرم به سختی شق میتونم بکنم چه برسه به ارضا:///// این جریانش چیه؟؟شماها استرس میگیرید مگ شاشتون نمیگیره؟با وصل شدن جریان شاش هم شیرفلکه منی بسته میشه دیگ؟؟ اشتباه میکونم؟

1 ❤️

2021-01-13 02:51:09 +0330 +0330

↩ Number_13

Number_13: ناموسن من کونم نکشید حتی یه دور کامل بخونمش تو چجوری ترجمه اش کردی؟؟ 😓
البته بیشترشو مطالعه نمودم
تاپیک خوب بود… 👌
اون تمرین "به تاخیر انداختن نخطه بدون بازگشت با توقف و استراحت دادن " فقط وختی ک داری جق میزنی و آبت داره میاد ولی یهویی صدای پایی که به در اتاقت نزدیک میشه رو میشنوی 💪 صدای دستگیره در هم که درجا باعث چسبیدن خایه ها به سقف دهان و دیرانزالی مادام العمر شخص میشه…
درضم یه سوالم داشتم اینجا نوشته بود استرس باعث زودانزالی میشه ولی من هروخ استرس میگیرم به سختی شق میتونم بکنم چه برسه به ارضا:///// این جریانش چیه؟؟شماها استرس میگیرید مگ شاشتون نمیگیره؟با وصل شدن جریان شاش هم شیرفلکه منی بسته میشه دیگ؟؟ اشتباه میکونم؟
مترجمش من نیسم.
درمورد پرسش: لابد برا بعضیا اینچنین است که با اضطراب زود آبشون میاد. از اونجایی که خودت پرسیدی؛ برا خودم حالت عادی هم به زور و مکافات میاد چه رسد به زمان استرس! درنتیجه به نظر میاد علائم مشکل دیرانزالی و زودانزالی تا حدی مشترکه (هرچن دیرانزالی به مراتب آزاردهنده‌تر و بدتر از زودانزالی‌ست) یحتمل روی یکی استرس اینوری اثر میکند روی یکی دیگه اونوری.

3 ❤️

2021-01-15 14:58:23 +0330 +0330

مطالب خوبی بود.

یک قرص خوب که توی داروخانه موجود باشه معرفی میکنید
داپوکستین مصرف کردم.

0 ❤️

2021-09-01 14:11:25 +0430 +0430

↩ اسکلت حشری
دوستان یه سوال
من سنم کمه فعلا سکسی نداشتم
مثلا اگه با خودارضایی زود آبت بیاد تو سکس هم همونطوریه یعنی؟🙁

1 ❤️

2021-09-01 17:42:58 +0430 +0430

↩ اسکلت حشری
اینا کسشره همش نهایت دوتا تلمبه عقب میندازه دیگه ۲دقیقه رو ۲۰دقیقه نمیکنه…یا باید خودتو معتاده تریاک کنی یا اینکه تا اخر عمر همین ۲دقیقه😅😅😅

0 ❤️

2021-09-01 20:06:50 +0430 +0430

از زحمتت ممنون اما اولین چیزی که باید مطلع باشیم اینه که ختنه کردن رو تعطیل کنیم .ختنه مهمترین عامل زود انزالی میباشد .

0 ❤️

2021-09-01 20:07:51 +0430 +0430

↩ Mahyarm1
هر سوالی داری بیا خصوصی بپرس تا بگم بهت

0 ❤️









تاپیک‌های تازه


‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «