ستاد مبارزه با چرندیات در "شهوانی"

1393/03/04

سلام سعی میکنم چند وقت یه بار اپ کنم توضیحات :

gomane gomaneh

هدف این تاپیک ترویج اندیشیدن و جستن و مبارزه با ساده لوحی است. این تاپیک همواره سعی می کند بی طرفی خود را حفظ کند.
ما با نژاد پرستی مخالفیم! هرگونه و هرجا که باشد! فرق نمی کند این نژاد پرستی بازی لوث شده آریایی باشد یا پان ترکیسم یا صهیونیزم…
ما به همه ادیان، اعتقادات و ایدئولوژی ها در بستر آزادی بیان احترام می گذاریم. اما با خرافه پرستی، اجبار یا اکراه دینی و عقیدتی و یا هر اندیشه ای که نفرت را تبلیغ کند مخالفیم! مهم نیست نفرت از مسلمانان باشد یا نفرت از یهودیان…
ما با هر قصه یا افسانه ای که بگوید یک قوم برتر وجود دارد مخالفیم! مهم نیست این قوم آریایی باشند یا ترک یا اعراب یا یهودیان…
ما با هرچیزی که مخالف منش انسان متمدن و در تضاد با حقوق بشر باشد مخالفیم!
ما این ها را “چرند” می دانیم و با آن مبارزه خواهیم کرد!

منابع این تاپیک فقط اینها هستند:
پیج فیسبوک ستاد مبارزه با چرندیات: https://www.facebook.com/Setade.Mobarezeh

سایت گمانه: http://www.gomaneh.com/


فلوچارت خبر رسانی


معرفی سایت گمانه در برنامه “برخط” شبکه آموزش سیما
برنامه “برخط” که در زمینه آی تی فعالیت دارد در برنامه ۲۵ فروردین ۹۱ به معرفی سایت گمانه و پیج ستاد مبارزه با چرندیات پرداخت.

ویدیوی این برنامه را در یوتیوب مشاهده بفرمایید.

https://www.youtube.com/watch?v=wCNz8ZhAQGk

یا میتوانید از مدیا فایر دانلود کنید
دانلود بخش مربوط به معرفی گمانه

13153 👀
1 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2014-05-25 00:41:15 +0430 +0430
همه شما لابد کلمه «هارپ» به گوشتان خورده است. تکنولوژی و سلاح مخوفی که گفته میشود در اختیار دولت امریکاست. برنامه ی تحقیقاتی شفق قطبی فرکانس بالا.پروژه ای که قادر است مغز انسانهارا کنترل کند.در هر نقطه ای از زمین که آمریکا اراده کند زلزله و سونامی و طوفان ایجاد کند و بیرحمانه صدها دلفین را بکشد و البته بسیاری از امور دیگر. harp

حتی بنده تاپیکی با عنوان دلیل زلزله های اخیر در ایران(حتما بخوانید) “هارپ” ایجاد کردم و از همین جا از شما به خاطر شایعه چرند عذر میخواهم
اما واقعیت چیست؟

اما هارپ چیست؟ از جمعی از محققان ایرانی اخترفیزیک در دانشگاه بن/آلمان خواستیم تا در اینباره آگاهمان کنند، آنچه میخوانید مقاله این بزرگواران است:

منابع:

http://www.haarp.alaska.edu

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Frequency_Active_Auroral_Research_Program#cite_note-PopSci3-

http://www.popsci.com/military-aviation-space/article/2008-06/militarys-mystery-machine

http://www.nature.com/news/080423/2008/ full/452930a.html

http://skeptoid.com/episodes/4122

http://www.google.com/patents?vid=4686605

http://www.google.com/patents?vid=5038664

http://www.princeton.edu/~ipek/Ipek20%-NASA20%- Freund20%etal202009%.pdf

0 ❤️

2014-05-25 03:24:31 +0430 +0430

دوست عزیز ظاهرا شما فقط تیتر تاپیک خونید شاید به ادامه تیتر هم توجه نداشتید…
من علیه هیچ فکری جنگ نمیکنم دوست عزیز
علیه دروغها و شایعات مبارزه میکنم فکر هم نمیکنم کار بدی باشه که حقیقت به دیگران بگیم و ذهنشون از چرندیات پاک شه

0 ❤️

2014-05-25 10:56:59 +0430 +0430

Black lion عزيز
از اطلاع رساني و روشنگريت بي نهايت ممنونم. اون عکسي که از متن گذاشتي بخوبي شبهات رو برطرف کرد.
راستي! انتظار ميره که قديميهائي مثل شما بيشتر فعاليت کنن تا اين خلأ محتوائي تاپيکها برطرف بشه عزيزجان
موفق باشي

0 ❤️

2014-05-26 02:44:56 +0430 +0430

چند سالی است که از روز ۲۹ اکتبر میلادی برابر با ۷ آبان خورشیدی، چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی و حتی سیاسی ایران، به عنوان روز جهانی کوروش بزرگ یاد می‌شود. گویا اولین بار در اوایل دهه‌ی ۸۰ خورشیدی «انوشیروان کیهانی‌زاده» روزنامه‌نگار روزنامه‌ی شرق و تاریخ‌نویس این نشریه، در ستونی به نام «روزنامک» به این مسئله اشاره کرد. ایشان مدعی شده بود که این روز در تقویم بین‌المللی به نام (sirius day) و جهت بزرگداشت یاد و نام کوروش بزرگ پادشاه هخامنشی، نام‌گذاری شده است.

برای اینکه به دور از جار و جنجال‌ها و حب و بغض‌های رایج در فضای مجازی، صحت و سقم این موضوع برایمان روشن شود، در اولین قدم با کلید‌واژه‌ی (sirius day) به جستجو پرداختیم. هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد! بعد فرض را بر اشتباه آن روزنامه‌نگار گذاشته و واژه‌ی (Cyrus day) را جستجو کردیم. باز هم به جز چند وبلاگ و سایت ایرانی و اکثراً ناسیونالیست افراطی، چیزی بدست نیامد! در آخر و به جهت اطمینان کامل، با ترکیب‌های ۲۹ نوامبر و اسامی این روز، گوگل را زیر و رو کردیم. ولی دریغ از یک نتیجه‌ی دلگرم کننده!
به همین خاطر به سایت‌های خودِ سازمان ملل، یونسکو و سایتی که مهم‌ترین روزهای نام‌گذاری شده‌ی بین‌المللی رو نوشته بود، سر زدیم. نتیجه این بود:

سایت یونسکو: ۲۹ اکتبر، مصادف با هیچ مناسبتی نیست

مهم‌ترین روزهای بین‌المللی سال: ۲۹ اکتبر، مصادف با هیچ مناسبتی نیست

سایت سازمان ملل: از ۲۴ تا ۳۰ اکتبر، «هفته‌ی خلع سلاح» نام گرفته است

و اما سخن آخر:

دوستان و یاران گرامی؛ ما ایرانی‌ها آنقدر سابقه‌ی فرهنگی و تمدنی داریم که نیاز به دروغ و شایعه‌پردازی جهت اثبات حقانیت فرهنگیمان نداشته باشیم. این‌گونه حرکات و تاریخ سازی‌ها مختص کشورهای تازه تأسیس که در همین ۲، ۳ قرن اخیر شکل گرفته‌اند، می‌باشد. باز هم باب گفتگو در این زمینه بسته نیست. کسانی که به این قسم موضوعات علاقه‌مندند، شخصاً در این رابطه تحقیق کنند و اگر مدرک مستندی پیدا کردند، ارائه دهند. همین‌جا به نام خود آن‌ها برای همه‌ی دوستان به اشتراک می‌گذاریم. فقط خواهشمندیم از سایت‌ها و وبلاگ‌های معلوم‌الحال ایرانی که به قصد ترویج فرهنگ ایران باستان، به زبان‌های انگلیسی و دیگر زبان‌های غیر پارسی، چنین مطالب کذبی منتشر می‌کنند، به عنوان سند استفاده نکنید!

0 ❤️

2014-05-26 02:52:08 +0430 +0430

تصویری با عناوینی از جمله” نقاشی یه عرب کثیف از کاروان اعراب حامل زنان ایرانی” در فیسبوک منتشر می‌شود که نمونه بارز نژادپرستی پوچ و غیرمستند است.

gomane

اما واقعیت چیست؟ نقاشی مذکور اثرOTTO PILNY یک نقاش سوئیسی معاصر است که در سال ۱۹۳۶ وفایت یافته. وی مجموعه نقاشی‌هایی خاور/شرق شناسانه حاصل تجربیات دو سفرش به مصر و آشنایی با شهرهای اسلامی دارد. از جمله‌ی این مجموعه نقاشی‌ها چند اثر با عنوان (بازار برده ها) است که تقریبا همه این مجموعه بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰ کشیده شده‌اند و هیچ سند، مدرک و توضیحی که نشان دهد در مورد حمله سپاه اسلام به ایران بوده و برده ها ایرانی هستند موجود نیست، بلکه احتمالا بازار برده ها مربوط به مصر باشند.

در طول هزاران سال جنگ‌های فراوانی در این کشور رخ داده و بارها توسط عوامل خارجی تصرف شده و بلاشک فجایع فراوانی صورت گرفته؛ سوال این است که چرا کسی حرفی از حمله چنگیز، تیمور، اسکندر، روس، انگلیس، پرتغال و غیره نمی‌زند و تنها برای توهین قومیتی (سهواً یا عمداً) اینگونه مضحک به جعل سند می‌پردازیم؟ چرا مثلاً هیچگاه سخنی از کشورگشایی خونبار نادر به میان نمی‌آوریم؟ مردم هند نباید بابت کشتار و غارت بی‌سابقه نادرشاه از ما متنفر باشند؟!
شاید مردم هند فجایع را به تاریخ سپرده‌اندو در امروز زندگی می‌کنند…

0 ❤️

2014-05-27 23:18:23 +0430 +0430

[quote=Black lion]تصویری با عناوینی از جمله” نقاشی یه عرب کثیف از کاروان اعراب حامل زنان ایرانی” در فیسبوک منتشر می‌شود که نمونه بارز نژادپرستی پوچ و غیرمستند است.

gomane

اما واقعیت چیست؟ نقاشی مذکور اثرOTTO PILNY یک نقاش سوئیسی معاصر است که در سال ۱۹۳۶ وفایت یافته. وی مجموعه نقاشی‌هایی خاور/شرق شناسانه حاصل تجربیات دو سفرش به مصر و آشنایی با شهرهای اسلامی دارد. از جمله‌ی این مجموعه نقاشی‌ها چند اثر با عنوان (بازار برده ها) است که تقریبا همه این مجموعه بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۰ کشیده شده‌اند و هیچ سند، مدرک و توضیحی که نشان دهد در مورد حمله سپاه اسلام به ایران بوده و برده ها ایرانی هستند موجود نیست، بلکه احتمالا بازار برده ها مربوط به مصر باشند.

در طول هزاران سال جنگ‌های فراوانی در این کشور رخ داده و بارها توسط عوامل خارجی تصرف شده و بلاشک فجایع فراوانی صورت گرفته؛ سوال این است که چرا کسی حرفی از حمله چنگیز، تیمور، اسکندر، روس، انگلیس، پرتغال و غیره نمی‌زند و تنها برای توهین قومیتی (سهواً یا عمداً) اینگونه مضحک به جعل سند می‌پردازیم؟ چرا مثلاً هیچگاه سخنی از کشورگشایی خونبار نادر به میان نمی‌آوریم؟ مردم هند نباید بابت کشتار و غارت بی‌سابقه نادرشاه از ما متنفر باشند؟!
شاید مردم هند فجایع را به تاریخ سپرده‌اندو در امروز زندگی می‌کنند…[/qu

دیگه داری چرت و پرت میگی …اگر ادم هایی مثل تو جیره خوار عربها بزارند … از تیمور و چنگیز و اسکندر هم از فجایعشون کما اینکه قبلا گفته شده و جنابعالی بی خبر بودین بازهم گفته خواهد شد …فعلا خطر ناکتر از چنگیز و مغول اسکندر تیمور وجود امثال تو ضد ایرانی هستش…جدا چه تعبیر بامزه و ابلهانه ای کردی …این عکس مال فلان کس و فلان سال کشیده شده . از کجا معلوم که اسیران ایرانی رو منظورش باشه ؟!!!1 تو یا اینقدر ساده ای یا خودتو به لودگی زدی ؟ عین این میمونه که بگن چرا فلان آژانس اتومبیل که همشون پراید دارند چرا عکس مرسدس و پورشه رو تبلیغشون زدند…اینقدر عقلت نمیرسه که این عکس یه نماد یاداوری هستش حالا یا مربوط به اسرای مصری هستند یا اسرای ایرانی ! تنها چیزی که مهم هستش اینکه این واقعه دردناک اتفاق افتاده برای چی داری لوثش میکنی !..اقارو باش به نیت افکار ازادیخواهانه به نبرد با افکار داره میپردازه… جوری دور برداشته هر کی ندونه انگار سعد ابن ابی وقاصه .یا خالد ابن ولیده! …شخصا ترو به خیانت علیه مردم ایران وکشور ایران متهم میکنم !

0 ❤️

2014-05-29 21:46:09 +0430 +0430

آیا ناسا معجزه شق القمر را تایید کرده است؟
‬‎
شاید مبنای شایعه مربوط است به سخنرانی حجت الاسلام بی‌آزار شیرازی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست «شق‌القمر معجزه پیامبر اعظم (ص) با استناد به تحقیقات ناسا» که در “سلسله نشست‌های بخش دانشگاهی ‌پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم” ایراد شده است.

اما واقعیت چیست؟

یکی از عکس های استفاده شده در این شایعات مربوط به گسل معروف “سن آندریاس” در امریکاست و ارتباطی با ماه ندارد!

mmmmm mmmmmm

در توضیح این عکس آمده: “شیارهای روی ماه اولین بار ۲۰۰ سال پیش با یک تلسکوپ کوچک در سرتاسر این سیاره مشاهده شدند. درادامه درموردانواع شیارهای موجودبرروی ماه گفته شده. در پایان تشریح شده که از این شیارها توسط گروه آپولو۱۰ درسال ۱۹۶۹ عکس برداری شده و دو ماه بعد توسط آپولو۱۱ تایید شده است”

نام علمی این شیار، Ariadaeus Rille است. برخلاف آنچه که گفته میشود، این شیار بصورت کمربندی دور تا دور ماه را فرا نگرفته، بلکه طول آن تنها ۳۰۰ کیلومتر است (قطر ماه ۳,۴۷۶ کیلومتر است) و از پیدایش آن نیز میلیونها سال میگذرد نه ۱۴۰۰ سال. و البته هیچگونه شیاری که سرتاسر ماه را فرا گرفته باشد، روی ماه وجود ندارد. همچنین در اسناد، تصاویر و گزارشات ناسا نیز اشاره ای به وجود چنین شیار یا دو نیم شدن ماه یا غیرطبیعی بودن شیار نشده.
صفحه شیار Ariadaeus Rille که ادعا میشود محل دو نیم شدن ماه است را ببینید.

Ariadaeus Rille یکی از دهها شیار مستقیمی است که بر روی ماه وجود دارد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این شیار و دیگر شیارهای «مستقیم» در ماه و مشاهده ی مشخصات و جایگاه آنها، این صفحه در سایت ناسا را ببینید.

بسیاری منبع این شایعه را دکتر پیدکوک رئیس حزب اسلامی بریتانیا می دانند که مدعی شده بود که در برنامه ای تلویزیونی فضانوردان ناسا در این مورد توضیحاتی داده اند.
این داستان پبه شدت مشهور شده عاقبت به ناسا رسید. یکی از دانشمندان “انستیتو تحقیقات ماه ناسا” به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه گفته است:

“پیشنهاد میکنم هرچیزی که در اینترنت می خوانید باور نکنید. تنها نوشته هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند. هیچگونه شواهد علمی و گزارشی مبنی بر دو یا چند پاره شدن ماه و اتصال مجدد آن به هم در گذشته وجود ندارد “

——————————

بدیهی است که این متن در خصوص ادعای “تایید معجزه شق القمر توسط ناسا” می باشد و نه اصل معجزه شق القمر.

در این وبلاگ نیز می توانید تحلیل خوبی در همین زمینه ببینید.

0 ❤️

2014-06-01 11:09:28 +0430 +0430

پوشیدن طلا در دین اسلام برای مردان حرام است و این یک بحث عقیدتی‌ست که ورود به آن نه در ارتباط با این سایت است و نه مربوط به علم. اما مدتیست که عده‌ای با پل زدن میان دین و شبه‌علم تلاش میکنند این عقیده و حکم اسلامی را، علمی جلوه دهند. این موضوع حتی از سوی گروهی از پزشکان به چالش کشیده شده و ادعا شده که طلا باعث بروز بیماریهای خونی و همچنین ناباروری در مردان میشود، در حالیکه بر روی زنان بی‌اثر است.

gamn

اما واقعیت چیست؟
حدود ۴۰ سال پیش و در اواخر دهه ۶۰ میلادی دانشمندان متوجه شدند که برخی از مردان و زنانی که به مدت طولانی از حلقه ازدواجشان استفاده کرده‌اند، مبتلا به انواعی از سرطان پوست شده‌اند. در پی یافتن علت این بیماری، محققان دریافتند که برخی از طلاها یا سنگ‌هایی که در صنعت جواهرسازی بکار می‌رود آلوده به مواد رادیواکتیو بوده است . بخوانید: اینجا اینجا اینجا و اینجا.
دلیل این اتفاق نادر، آلودگی رادیواکتیو بعضی از معادن فلزات و جواهرات بوده که در گذشته بخاطر عدم آگاهی از وجود و یا آلودگی این‌چنینی مورد بررسی قرار نمی‌گرفت، اتفاقی که این روزها بخاطر نظارت دقیق بر روی محصولات استخراجی از معادن و با در نظر گرفتن ایمنی و سلامت معدنچیان و سپس مصرف کنندگان، پیش نمی‌آید.بجز مورد فوق (که پس از رفع مشکل رادیواکتیو طلا و جواهرات دیگر مشاهده نشده) هیچ‌گونه مدرک پزشکی مستدلی که نشان دهد جواهرات طلا برای مردان ضرر دارد، وجود ندارد.
در واقع “کم شدن سطح گلبول سفید یا ناتوانی جنسی در مردان در صورت استفاده از زیورآلات طلا” تنها شایعاتی است که هیچ مطالعه بالینی قابل قبولی برای اثبات آن وجود ندارد. یادآور می‌شویم که تنها باید بر شواهد یافت شده بر اساس مطالعات علمی، نسبت به قبول یا رد این گونه مسائل اقدام کرد و البته بار اثبات این ادعا بر عهده مدعیان است.(کسی که مدعی است زیورآلات طلا ایجاد سرطان میکند باید آن را به شکل علمی و بالینی اثبات کند)

*برخی از لینکهای استفاده شده در این پست، مقالات علمی هستند که دسترسی عموم به مشروح آنها وجود ندارد. با احترام به قانون کپی‌رایت از آپلود کردن آنها معذوریم اما می توانید خلاصه مقالات را ببینید.

0 ❤️

2014-06-05 09:16:58 +0430 +0430

کشف و پیدا شدن فرش ۱۴۰۰ ساله ایرانی در ترکیه در پیج‌های مختلف می‌تازد.

gom

اما عکس فوق مربوط به فرش نیست و نوعی از هنر موزائیک مربوط به یونان باستان است.
تصاویر نزدیکتر نشان می‌دهد که نوشته‌ها رومی ست و ربطی به شاهزاده ایرانی ندارد:

go

شهر «زوگما» مربوط به دوره اسکندر و حدود ۳۰۰سال قبل از میلاد و به واسطه کاشی‌های موزاییکی معروفش در وبسایت‌های توریستی ترکیه شناخته می‌شود.

0 ❤️

2014-06-05 09:21:59 +0430 +0430
gom خود ارضایی از روش های ارضای میل جنسی است که باعث تحریک در اندام جنسی و ایجاد لذت در فرد می شود که با دست یا بوسیله دستگاه انجام می شود. آمار دقیقی از میزان آن در دسترس نیست اما باور محققان بر این است که بیش از 90% پسران و حدود 50% از دختران حداقل یکبار در زندگی یا به صورت متداول این عمل را انجام می دهند. خود ارضایی نه تنها در انسان بلکه در برخی از پستانداران، مخصوصا پستانداران عالی نیز صورت می گیرد.این عمل در کودکان و نوجوانان به منظور کنجکاوی و در بالغین در صورت نبودن شریک جنسی یا توسط زنان باردار صورت می گیرد. در بسیاری از فرهنگ ها و بخصوص در جوامع سنتی و مذهبی، مسائل جنسی تابو هستند و برخی از رفتارهای جنسی مانند خود ارضایی انحراف جنسی محسوب می شوند و حتی در کسانی که اینکار را به ناچار انجام می دهند احساس شرم و گناه ایجاد می کند. به همین علت شایعات بسیاری پیرامون این مساله شکل گرفته است. از جمله متداول ترین شایعات می توان به مشکلات جنسی، کوری، مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات عصبی، لرزش در دست ها و پاها و غیره اشاره کرد.

اما نظر متخصصان در این باره چیست؟

بسیاری از پزشکان، متخصصان و رفتارشناسان جنسی معتقدند که خود ارضایی چه در مردان و چه در زنان به صورت متعادل عملی کاملا سالم، طبیعی و ایمن است. تعداد دفاعات آن بستگی به وضعیت بدنی و سلامت فرد و سطح هورمون های او دارد و تا زمانی که مانع از انجام فعالیت های روزمره و عادی فرد نشده مشکلی برای او ایجاد نمی کند.
نکات قابل توجه در خود ارضایی:

  • از خود ارضایی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بالا بردن لذت جنسی، کم کردن استرس، بالا بردن اعتماد به نفس و کاهش فشارهای عصبی استفاده می شود.

  • بسیاری از مردان برای انجام عمل آمیزش جنسی از دارو استفاده می کنند (مثال معروف آن وایاگرا است که می تواند باعث افزایش خطر سکته قلبی و مغزی و مشکلات دیگر شود)، در حالیکه برای انجام خود ارضایی معمولا دارو مصرف نمی شود.

-در خود ارضایی کیفیت انزال و تعداد اسپرم ها کمتر از آمیزش جنسی است.

  • در خود ارضایی ترشح هورمون پرولاکتین (هورمونی که علاوه بر شیردهی و تنظیم اعمال جنسی، در متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی هم نقش دارد) چهار برابر کمتر از آمیزش جنسی صورت می گیرد.

  • خود ارضایی بیش از اندازه (بیش از 10 بار در روز) موجب اعتیاد جنسی می شود. البته باید در نظر داشت که اعتیاد جنسی به هرگونه فعالیتی شامل آمیزش، مشاهده فیلم های پورن، رابطه جنسی سایبری (از طریق کامپیوتر و اینترنت) و هرگونه فعالیت جنسی اطلاق می شود که بیش از حد معمول انجام گیرد و بیماری محسوب می شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که اعتیاد به عمل جنسی تنها مربوط به تعداد دفعات آن نیست بلکه تکرار آن عمل که باعث وابستگی فکری، روحی، جسمی در افراد است را شامل می شود. اعتیاد جنسی می تواند باعث اختلال در فعالیت های عادی روزمره شود.

  • هرچند که گاهی از خود ارضایی برای درمان مشکلات روحی استفاده می شود اما در برخی افراد می تواند باعث افسردگی شود. برخی از محققان معتقدند که این افسردگی ناشی از نبودن شریک جنسی است نه صرفا عمل خود ارضایی.

  • خود ارضایی به صورت متداول باعث افزایش فشار خون می شود.

  • تحقیقات نشان می دهد خود ارضایی در مردان بالای 50 سال می تواند باعث کم شدن اختلالات مربوط به پروستات از جمله سرطان پروستات شود اما در مردان بین 20-40 سال خطر بیماری های مربوط به پروستات را افزایش می دهد.

  • خود ارضایی تنها زمانی اختلال یا بیماری تلقی می شود که فرد به آن معتاد شود و یا از برقراری ارتباط با شریک جنسی سر باز زند.

  • هر چند در مورد خود ارضایی مطالعاتی صورت گرفته اما همچنان نیاز به مطالعات بیشتر احساس می شود. خود ارضایی در صورتی که بصورت معتاد گونه انجام نشود، عملی سالم و بی خطر است. اما باید در نظر گرفت “آمیزش جنسی” دارای فواید جسمی و روانی بیشتری نسبت به خود ارضایی است. برآیند مطالعات بالینی و روانشناسی به این پیشنهاد می رسد که در صورت نبودن شریک جنسی مطمئن، خود ارضایی بهترین روش جنسی است و در مناطق با ریسک بالای بیماری های مقاربتی و ویروسی، خود ارضایی بسیار مطمئن تر از ارتباط جنسی غیر مطمئن است. اما باید در نظر داشت که زیاده روی در آن باعت اختلال در فعالیت های روزانه شده و به اعتیاد جنسی می انجامد.

هدف ما از نوشتن این مقاله نه تایید و نه رد این مساله بود. بلکه خواستیم شایعات را تا حد ممکن بزداییم و شواهد علمی موجود را بررسی کنیم. مسائل جنسی از هر دست مسائل رفتاری هستند که بر اساس عرف، فرهنگ و مذهب هر جامعه تعریف می شوند و مطالعات علمی فقط برای شناخت ماهیت آن ها و تاثیر بر روی سلامت انسان انجام می شود و قصد دخالت و تغییر فرهنگ و مذهب ملل ندارد.

در لینک های زیر بیشتر بخوانید:

http://goo.gl/yEHdJC :بررسی خود ارضایی در میمون ها
http://goo.gl/Gl3LjS :اعتیاد جنسی
http://goo.gl/C8CFIl :مزایای سلامتی در فعالیت های مختلف جنسی
http://goo.gl/SP4J1g :خود ارضایی
http://goo.gl/vr4hE6 :سلامت در آمیزش جنسی و خود ارضایی
http://goo.gl/aRFKMq :شیوع خود ارضایی در انگلستان

0 ❤️

2014-06-05 09:28:30 +0430 +0430

ایران و فرهنگ؟مردم از خنده ROFL

0 ❤️

2014-06-05 09:29:21 +0430 +0430

خيلي ممنون از شما بابت اطلاعرساني و روشنگري که ميکنيد.
من هميشه پستهاي اين تاپيک رو ميخونم. چون حقيقتاً مفيد هستن i-m_so_happy

0 ❤️

2014-06-05 16:19:41 +0430 +0430

[quote=ترومن]خيلي ممنون از شما بابت اطلاعرساني و روشنگري که ميکنيد.
من هميشه پستهاي اين تاپيک رو ميخونم. چون حقيقتاً مفيد هستن i-m_so_happy[/quote]

اگر با دوستان خودتون هم به اشتراک بذارید چه بهتر عزیز ، اجرتون با ادمین :)

0 ❤️

2014-06-06 09:20:57 +0430 +0430

جعل آثار و اسناد باستانی امری است که قدمتش به قرن‌ها می‌رسد. عموماٌ این جعل کردن‌ها، با اهداف مالی و به قصد فروش اشیا یا اسناد تاریخی به مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به این قبیل امور است. اما در پاره‌ای از موارد، جعل اسناد نه به امید کسب مال، که به قصد تحریف در تاریخ یا با اهداف سیاسی انجام می‌پذیرد.

سال‌هاست که شبح دو نامه‌ی تاریخی بر مطالعات باستان‌شناسان و تاریخدانان سایه افکنده است. نامه‌هایی منسوب به عمربن خطاب و یزدگرد سوم در فاصله‌ی میان جنگ‌های قادسیه و نهاوند.

از دیگر سو مدت‌هاست که تاریخدانان سعی در اثبات جعلی بودن این دو نامه دارند.
نامه‌ها را ببینید.
همین نامه در فیسبوک
از ویکی پدیا-
نامه های بین عمربن خطاب و یزدگرد سوم

bbbb

اما چرا این نامه‌ها نمی‌توانند اصیل باشند؟

۱٫ دلیل اول، عدم وجود اصل نامه‌ها
نخستین و مهم‌ترین دلیلی که جعلی بودن این نامه‌ها را مطرح می‌سازد این است که بعد از طی یک دهه از پخش شدن تصاویر آن‌ها، هنوز اصل نامه‌ها دیده نشده و تنها عکس‌هایی از آن‌ها بارها در فضای مجازی دست به دست گشته.
با وجودی که ادعا می‌شود اصل این نامه‌ها در موزه بریتانیا محفوظ است، نه در این موزه و نه در هیچ یک از مراکز اسناد بریتانیا چنین نامه‌هایی یافت نشده.
نکته قابل توجه دیگر اینکه، همین تصاویر نیز در نمونه‌های مختلفی هستند. به این معنی که، عکس‌های موجود، چند سند با ظاهری مشابه و با تفاوت‌هایی در جزییاتند که از دید کارشناسان پنهان نمی‌ماند.

۲٫ دلیل دوم، اشکالات فراوان در متن نامه‌ها

•نخستین اشکال متن، مربوط است به نامه منسوب به عمربن خطاب آن‌جا که خطاب به یزدگرد سوم، او را به پرستیدن “الله اکبر” امر می‌کند که جمله ایست به معنای “خدا (الله) بزرگ ترین است”. بنابراین امر کردن به پرستیدن “الله اکبر” در بدو امر اشتباهی است که تنها از قلم شخصی ناآگاه با زبان عربی و دین اسلام برمی‌آید نه خلیفه مسلمانان.
• هم‌چنین جایی که عمر ایرانیان را به “دست کشیدن از پرستش آتش” فرا می‌خواند در حالی که چنین تعریفی از دین زرتشت در آن دوران رواج نداشته و این صفتی است که در سده‌های بعدی، مسلمانان برای تحقیر زرتشتیان بر ایشان نهادند.
• عنوانی که یزدگرد سوم برای خود به کار می‌برد: “شاه پارس، شاه آریایی‌ها و غیرآریایی‌ها.” هیچ‌یک از پادشاهان ساسانی هرگز خود را “شاه پارس” نمی‌خواندند و این لقبی بود که شاهان هخامنشی به خود می‌دادند. (آغاز نامه‌ها یا کتیبه‌های ساسانی برای مثال چنین است: “مزدیسن، شاهپور که چهره از یزدان دارد.” یا “شاهپور پسر بابک پادشاه ایران و انیران بغ مزدیسن که چهره از یزدان دارد.”) جز آن، پسوند دوم و سوم برای شاهان هم‌نام سلسله‌ها، نامگذاری جدیدی است که تاریخدانان امروزه برای تمایز میان چند شاپور یا اردشیر از یک سلسله ابداع کرده‌اند! از دیگر سو، اشاره به اقوام آریایی و غیرآریایی، در زبان شناسی آن دوره تاریخی وجود نداشته و این تقسیم‌بندی مربوط به دوران ما و دستاوردهای تاریخی جدید است.
• استفاده از لغت “تازی” در کاربردی تحقیرآمیز از دیگر مغلطه‌های موجود در متن مزبور است. آشنایی ساسانیان با اعراب از طریق نواحی مرزی جنوبی بود و قبلیه‌ای به نام “طی‌ء” و لفظ تازی به معنای منسوب به “طیء” است (همان‌طور که رازی معنی منسوب به “ری” را می‌دهد). بنابراین خلط این مبحث با معنای جدیدتر این کلمه (سگ شکاری) بی معنی و نادرست است.
• موضوع دیگر توضیحی است که از زبان یزدگرد درباره دین زرتشت می خوانیم: “اینکه دینی وحدانی است و اینکه زرتشتیان روزانه پنج وعده نماز می گزارند.” در آن زمان دوگانه پرستی و ثنویت به عنوان ضعف یک دین مطرح نمی‌شد و هنوز برتری ادیان وحدانی به میان نیامده بود. بنابراین هیچ زرتشتی و هیچ موبدی از اقرار به ثنویت موجود در دین زرتشت شرم نداشت و آن را انکار نمی‌کرد. این خوانش بسیار جدیدتری است که پس از مورد هجوم قرار گرفتن این دین از سوی مسلمانان، به عنوان دفاعی از حقانیت آن مطرح شد. هم‌چنین است مطرح شدن وعده‌های پنجگانه نیایش در دین زرتشت. این براهین زمانی معنا یافت که سلطه اسلام بر سرزمین زرتشتیان کامل گشت. بیان این نکته از سوی شاه ایران این فکر را به ذهن متبادر می کند که وی از وعده‌های نماز مسلمانان آگاه بوده و خواسته پیش‌ دستی دین خود را در این زمینه مطرح سازد.
• بار دیگر، لحن فخرفروشانه‌ای است سرشار از احساسات ناسیونالیستی افراطی دوران حاضر در توصیف فرهنگ و تمدن ایران در مقابل عقب افتادگی اعراب. لفظ “سوسمارخور”، از اصطلاحاتی است که در آن برهه تاریخی رواج نداشته و به روزگار ما، در نبردهای حیثتی ایرانیان و اعراب به وجود آمده است.
• آگاهی شاه ایران، از رسوم قبایل صحراهای عربستان در زنده به گور کردن دختران امری بسیار دور از ذهن و سندهای تاریخی بوده و دانشی است که از طریق نوشته‌های مورخان عرب مدت‌ها پس از استیلای اعراب بر سرزمین‌های دیگر منتشر شد.
• محکوم کردن اعمال وحشیانه اعراب از سوی یزدگرد نیز بر جعلی بودن نامه قطعیت می‌بخشد؛ چنانکه می ‌دانیم، ایران نخستین سرزمینی است که اعراب به فتح آن دست زدند و جنگ قادسیه، نخستین پیروزی ایشان بود. پس چه‌طور ممکن است که شاه ایران از جنایات آتی این قوم در حق مردمان سرزمین‌های دیگر آگاه بوده باشد؟
• در پایان نامه، پیشبینی یزدگرد بر شکست قطعی و نهایی ایرانیان از اعراب در جنگی است که هنوز آغاز نشده (جنگ نهاوند) و ویرانی‌هایی که درنتیجه این شکست آتی روی خواهد داد و بار دیگر کذب بودن کل متن را مسجل می سازد.

برای اطلاعات بیشتر مقالات خداداد رضاخانی دانش‌آموخته دانشگاه UCLA و استاد تاریخ دانشگاه برلین را از اینجا و اینجا بخوانید.

0 ❤️

2014-06-08 02:21:45 +0430 +0430

پست اول به روز شد

لباس تیم ملی فوتبال ایران حواشی فراوانی داشت. این لباس که به ادعای نمایندگی آل‌اشپورت آلمان برای بازیکنان ایران با استاندارد جهانی تولید شده، چنان بازتاب گسترده‌ای در جهان یافت که ابتدا مدیران آلمانی آن را وادار به واکنش کرد، مدیران این شرکت هفته پیش اعلام کردند که طبق مفاد و استانداردهای لازم لباس تهیه کرده‌اند و تعداد و کیفیت لباس‌ها بسیار خوب است:
http://goo.gl/m4MVxb

اعتراض‌های بازیکنان حرفه‌ای و لژیونرهای تیم ملی که همه کیفیت لباس خوب را می‌شناختند ادامه داشت تا عاقبت مدیران آل‌اشپورت به شکل سرزده به اردوی تیم در اتریش مراجعه کردند و با واقعیت تلخ مواجه شدند. لباس‌های بازیکنان اصلاً مطابق استانداردهای جهانی نبود. مراجعه کننندگان مقداری لباس و گرم‌کن در اختیار بازیکنان قرار داده و تعهد کردند در اولین فرصت لباس مناسب را ارسال کنند:
http://goo.gl/aZbk51

مدیران این شرکت لوازم ورزشی آلمانی پس از خروج از محل اردو پرده از ماجرا برداشتند، لباس‌ها دارای مارک این شرکت، اما تقلبی‌ست. آنها اشاره کردند که لباس‌هایی که در اختیار بازیکنان قرار گرفته اصلاً تولید آنها نیست و مشخص نیست مشکل از کجا ناشی شده:
http://goo.gl/sRDlq7

وبسایت الف نوشت: “شرکت روماریو اشپرت حالا باید پاسخگوی این موضوع باشد که چگونه لباس های غیر اصل که تولید شرکت آل اشپرت نیست را تحویل تیم ملی داده. از طرفی جعفری مدیر شرکت روماریو اشپرت (نماینده آل‌اشپورت در ایران) در تماس با خبرنگار خبرلایو گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و ممکن است این یک سوء تفاهم باشد.”
http://goo.gl/nlJ6HN

مشخص نیست چگونه “سوءتفاهم” میان نمایندگی یک برند بین‌المللی و مسئول خرید لباس تیم ملی باعث شده که لباس تقلبی، با کیفیت، رنگ و طرح نامناسب به بازیکنان داده و باعث آبروریزی در سطح بین‌المللی شوند.

پیش از این نیز ادعا شده بود که لباس تیم ملی ایران با طرح یوزپلنگ ایرانی و به منظور حمایت از این گونه نادر ارائه شده است:
http://goo.gl/4B8CBk
http://goo.gl/XRvrtI

اما گرافیست‌های متعددی معتقدند طرح یوزپلنگ فوق توسط طراح و گرافیست کشیده نشده و اصلاً یوزپلنگ ایرانی هم نیست. گویا این طرح فقط از اینترنت دانلود و روی لباس‌ها چاپ شده است. این ماجرا غیر از بازتاب خجالت‌آور جهانی، ممکن است به علت عدم رعایت کپی‌رایت باعث جریمه‌هایی برای تیم ملی و فوتبال کشور شود:
http://goo.gl/QY3Xoo
http://goo.gl/2LRgWV

شاید بتوان نام این کار را “کلاه‌برداری در حد تیم ملی” گذاشت.

55555
0 ❤️

2014-06-08 02:42:00 +0430 +0430

این پست کمی درباره نام کاربری بنده “شیر سیاه” و سوال هایی شده که واقعا این حیوان وجود داره یا نه است

با جستجوی کلمه ی Black Lion تصاویری مانند تصاویر زیر میابید که در تمام دنیای مجازی پخش شده اند

00000 444

در حقیقت این عکس ها نوعی اثر هنری محسوب می شوند که در سایت “دویانت آرت” بارگذاری شده اند. ( عکس اول و عکس دوم)

اصل عکس اول متعلق به یک شیر سفید است که توسط Dennis Painting در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۱۱ و با یک دوربین Olympus C8080WZ گرفته شده است.

5555

عکس دوم نیز یک شیر معمولی است که با دستکاری به یک شیر سیاه تبدیل شده است.

000

تصویر با کیفیت و کامل این شیر زیبا را می توانید از اینجا ببینید.

تصاویر دیگری نیز از شیرهای سیاه در فضای مجازی دست به دست می شوند که اگر چه کمتر مشهور شده اند اما همگی در یک چیز مشترکند و آن فتوشاپی بودن!

4444

عکاس عکس بالا را پیدا نکردیم اما شیر سیاه زیر از عکس یک شیر معمولی که توسط Andy BIrd در تاریخ ۲۹ می ۲۰۰۷ و با یک دوربین Canon EOS 300D Digital گرفته شده است.

666

اصل این عکس را در زیر می بینید و البته می توانید اصل آن را در صفحه فلیکر عکاس نیز ببینید

22

ما آیا شیرهای سیاه واقعا وجود دارند؟ تا جایی که گمانه جستجو کرد هیچ گونه سند محکمی در این زمینه وجود ندارد. هر چند بعضی از جستجوگران و سربازان در آفریقا ادعای دیدن شیر سیاه و گاهی حتی دسته شیرهای سیاه را کرده اند اما هیچ سندی در این زمینه پیدا نشده است. تنها یک توله شیر به نام Ranger در باغ وحشی در گلاسکو در ۱۹۷۵ با یک پا و سینه سیاه به دنیا آمده است. تمام تلاشها برای جفت گیری این شیر با شیرهای ماده دیگر به شکست انجامید و نسلی از وی تکثیر نشد. مسئولین باغ وحش احتمال می دادند که اسپرماتوزییدهای وی دارای مشکل بودند.

0 ❤️

2014-06-19 23:22:21 +0430 +0430
8855222

وبسایت تابناک به نقل از خبرگزاری حوزه (وابسته به حوزه علمیه) نوشت:

“حجت‌الاسلام والمسلمین علی آل کاظمی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه علمیه با ار سال مقاله ای به تحریریه خبرگزاری حوزه، با استناد به آیات و روایات و آخرین پژو هشهای ستاره شناسان در خصوص امکان طلوع خورشید از مغرب ، دلایل وقوع این پدیده در آینده را تشریح کرده است”
http://goo.gl/1a7yB5

آقای آل کاظمی در نوشته فوق توضیح داده‌اند که طلوع خورشید از مغرب از علائم ظهور امام زمان است و برای آن روایات و شواهد دینی برشمرده‌اند که از حیطه و تخصص این پیج خارج است، اما در پایانِ این نوشته با مغالطه‌ای شبه‌علمی و با استناد به وبساست Space.com مدعی شده‌اند که جهت گردش مریخ در سالهای گذشته تغییر کرده و دانشمندان ناسا هم ضمن تایید این مطلب اظهار داشته‌اند که این پدیده برای همه سیارات از جمله زمین اجتناب نا‌پذیر است.

…بررسی علمی ادعا…

در بادی امر ایشان نادانسته یکی از اصول مذهب شیعه را زیر سوال برده‌اند. در مذهب شیعه امام زمان از نظرها پنهان بوده و زمان ظهورش مشخص نیست، بارها و بارها توسط علمای تشیع تاکید شده که هیچ بنی‌بشری از زمان ظهور ایشان مطلع نیست. اما اگر (وفقط اگر) فرضیه «معکوس شدن جهت چرخش زمین» درست باشد، بسته به شرایط کاهش شتاب و سرعت گردش زمین، زمان معکوس شدنِ حرکت قابل محاسبه و پیش‌بینی است. اگر این یکی از علائم ظهور باشد پس زمان ظهور نیز قابل محاسبه است.

از جانب دیگر حجت‌الاسلام آل کاظمی سهواً (یا عمداً) مقاله را تا انتها نخوانده و به صورت گزینشی قسمتی را ترجمه کرده است که مطلب مورد نظر خود را اثبات کند. در انتهای مقاله کاملا توضیح داده می‌شود که این مساله یک خطای دید کیهانی است و هیچگاه جهت گردش مریخ تغییر نکرده است. وبسایت فوق به عنوان مثال در این خطای دید اشاره کرده که در یک بزرگراه، ماشینی که با سرعت کمتر حرکت می‌کند از دید ماشینی که در حال سبقت از آن است، به نظر می‌آید که به سمت عقب حرکت می‌کند. این مورد از خطای دید نسبی سرنشینان دو اتومبیل است و نه حرکت معکوس ماشین با سرعت کمتر.

By demoting the Earth from its hallowed position at the center of the solar system and replacing it with the Sun, he was able to triumphantly explain the riddle of the apparent “backwards motion effect” of the planets.
In fact, it’s the same effect obtained when passing another car on a highway: Both cars are going in the same direction, but one is moving more slowly. As they pass, the slower car will appear to be moving backward in relation to the faster one.
Copernicus simply applied the same effect to the planets. In the present situation, both Earth and Mars are moving in the same direction around the Sun, but the slower one, Mars, appears to move backwards compared to the faster one, Earth.

http://goo.gl/0nnHZy

چه خوب است اگر معتقدین دینی دست از سر تفسیر گزینشی علم برداشته و به باورهای خود تکیه کنند.

0 ❤️

2014-06-19 23:24:21 +0430 +0430
582

به تازگی تصویری کامپیوتری و غیرواقعی از «روشنایی‌های شهرهای ایران در شب‌» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به اشتباه «جدیدترین تصویر ماهواره‌ای ایران» نام گرفته است.

تصویری که ملاحظه می‌کنید، کاری زیبا از یک گرافیست یا فتوشاپ‌کار روسی برای تزئین دسکتاپ کامپیوتر است ولی برخی افراد به اشتباه این تصویر را به جدیدترین تصویر ماهواره‌های ناسا از ایران تعبیر کرده‌اند.

ماهواره‌ها وقتی عکس می‌گیرند که دقیقا بالای سوژه قرار داشته باشند. تصاویر ماهواره‌ای به این دلیل به‌صورت عمودی گرفته می‌شوند که به خاطر کمترین فاصله بین سوژه و دوربین، بیشترین جزئیات ممکن ثبت شوند. البته فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی این امکان را دارند که به‌صورت مایل از سوژه‌های مختلف عکاسی کنند که نمونه‌ای از این تصاویر را که به هنگام عبور بر فراز خلیج فارس گرفته شده٬ در اینجا می‌توانید ملاحظه کنید.
http://www.khabaronline.ir/detail/198877/science/astronomy

اما تصویری که در اینجا ملاحظه می‌کنید، از ترکیب چند تصویر نرم‌افزاری و یک تصویر ماهواره‌ای دست‌کاری‌شده بدست آمده است. تصویر ناهمواری‌های سطح زمین با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز سطح زمین (مانند Google Earth یا NASA world Wind) استخراج شده و همان‌طور که در نگاه اول هم بیننده متوجه آن می‌شود، نسبت‌های طول، عرض و ارتفاع در آن رعایت نشده است. برای مثال، بیشترین ارتفاع قله کوه‌ها در پهنه ایران بیش از ۵۷۰۰ متر نیست (۵.۷ کیلومتر) و این مقدار در مقایسه با ابعاد کشور ایران که از مرتبه ۱۰۰۰ کیلومتر است به نیم‌درصد هم نمی‌رسد، اما به‌وضوح می‌بینید که چنین نسبتی در تصویر دیده نمی‌شود. این موضوع در یکی از مشهورترین تصاویر ماهواره‌ای ایران بهتر دیده می‌شود.

در مقایسه با ابعاد زمین، بالاترین قله‌ها و ژرف‌ترین دره‌ها بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسند به‌طوری‌که با دقت بسیار خوبی می‌توان آنها را به برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست پرتقال در مقایسه با اندازه یک پرتقال تشبیه کرد.

تصویر ماهواره‌ای استفاده‌شده برای خلق این تصویر نیز تصویر جهان در شب است که آن هم به‌طور عمودی گرفته شده و دست‌کاری کامپیوتری برای خلق تصویری مایل از دقت آن کاسته است.

این عکس پس زمینه را می توانید در ابعاد مناسب دسکتاپتان از آدرس ذیل دانلود کنید:
http://en.picsfab.com/image/zemlya-ogni-vodoyomyi-113515

منبع:
http://khabaronline.ir/detail/360461/science/astronomy

پ.ن: اگرچه این عکس احتمالا با نرم افزارهای سه بعدی ساز ساخته شده است اما “فتوشاپ” امروزه به معنای عام دستکاری در عکس به کار برده می شود و حتی فعل photoshopping نیز کاربرد دارد.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=photoshopping

0 ❤️

2014-06-26 12:57:24 +0430 +0430

مرسي از اطلاعاتي که دادي.
اتفاقاً توي يکي از تاپيکها يه نفر اين عکس رو گذاشته بود به همين مضموني که شما نوشتي.
همون اولش که ديدم، مشخص بود کار گرافيکيه.
حالا هم کاملاً ثابت شد.
و ممنونم از معرفي عبارت جديد ((فعل فوتوشاپ)) که در دنياي کامپيوتري وارد شده.
موفق باشي عزيز

0 ❤️

2014-06-27 15:34:01 +0430 +0430
nnnnn

شایعه دختری گمنام که خبر از رختکن تیم ملی اورده و دلایل باخت را پشت پرده سیاسی دانسته امروز از جانب ابرشایعه‌سازان فیسبوک فارسی (سپیده‌دم) منتشر شد.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152496990108954&set=a.76709008953.72388.75638168953&type=1

1.این دختر در رختکن تیم ملی چه می‌کرده؟ از کجا به این اطلاعات رسیده؟
2.چرا لژیونرهای جدید تیم مثل دژاکه که هیچ وابستگی به ایران ندارند باید از چیزی بترسند؟ به راحتی مصاحبه کرده و پرده از این ماجرا برمی‌داشتند، چرا کیروش که در هیچ موردی سکوت مصلحتی نکرده باید بپذیرد و سکوت کند؟ چه ترسی از چه کسی دارد؟
3.بیایید کمی هم از جانب طنز ماجرا را ببینیم، لابد تیم نیجریه هم مخالفان دولت ایران بودند که با بازی تهاجمی امکان داشت از آرژانتین ببرند، و لابد ضمن تقدیر از تلاش آنها قرار شده ببازند؟ لابد مسی از اول مامور دولت ایران بوده! حکومت ایران به شکل غریبی نگران برد و صعود تیم والیبال هم نیست!
4.بار اثبات ادعا به عهده مدعی است. این اباطیل فیسبوکی باید به شکلی منطقی اثبات شوند. وگرنه من در همین لحظه مدعی اطلاعات زیر می‌شوم.

“دختری که نخواست نامش فاش شود گفت؛ تیم سپیده‌دم در واقع مامورین وزارت اطلاعات هستند، آنها با دادن شایعاتی که به شکل مضحکی چرند، مهمل و بی‌ارزش است، سعی دارند مردم را نسبت به اخبار اینترنتی بدبین کند تا مردم فقط اخبار فارس نیوز و کیهان را باور کنند. سهیل پرهیزی و آرمان رضاخانی سالانه صدهزار دلار دستمزد از مسئولین جمهوری اسلامی گرفته‌اند. دختر دیگری که او هم نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که مافیای رضاخانی-پرهیزی با مافیای سیسمونی در ایران قرارداد بسته‌اند و با لابی در مجلس و تصویب قوانین قصد دارند بازار سیسمونی بچه، جغجغه و پستونک خاورمیانه را تصاحب کنند. کارخانه پوشک بچه و شیر خشک رضاهیز «ترکیب رضاخانی و پرهیزی» در کالیفرنیا شروع به تولید انبوه کرده است.”

==کاربردهای تئوری توطئه:
• مهم ترین کاربرد آن “بلاگردانی” ست. با این روش می‌توان همه کاسه کوزه‌ها را بر سر موجود/گروه/افرادی شکست و به راحتی به این نتیجه رسید که شکست و عدم موفقیت نه به دلیل اشتباه و سهل‌انگاری، بلکه با توطئه و دسیسه دشمن بوده است.
• کاربرد دیگر چیرگی بر شوک‌های بزرگ اجتماعی است. در مواردی که توضیح آشکار، طبیعی و قابل فهمی دارند؛ معمولاً روش‌های راز آلود و مخوف معرفی می‌شود. مثلاً کمتر کسی می‌پذیرد که چند اسلامگرای تندرو عامل حادثه 11 سپتامبر بوده اند و زلزله در بم یک اتفاق طبیعی زمین شناسی‌ست. بلکه همه‌جا دست های پنهان دشمنان ملت و فراماسونری را می بینند.

0 ❤️

2014-06-27 15:39:04 +0430 +0430

من این مطلب پروژه هارپ روحدودچهارسال پیش خوندم مقالشوممنونم ازبابت تایپیکت

0 ❤️

2014-06-27 15:43:56 +0430 +0430

حتما شما نیز در این چند روز داستان روحانی که برای نجات یک دختر از دست دو مرد که به زور می خواهند او را بربایند با آنها درگیر شده است و در این میان یکی از چشمهایش را از دست داده است را شنیده اید.
داستان درگیری خیابانی یک روحانی با دو مرد و آسیب دیدن یکی از چشم های او حقیقت دارد اما طبق معمول همه ماجرا نیست!

حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ساعت 9:30 شب سه‌شنبه 16 خرداد 1390 در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک در حال حرکت با ماشین خود بوده و طبق ادعای خودش متوجه سر و صدای دختری شده است که دو نفر اراذل و اوباش قصد ربودن وی را داشته اند وی با آنها درگیر می شود و از ناحیه چشم آسیب می بیند.
http://www.teribon.ir/archives/54781

علیرغم سر و صدای فراوان سایتها و خبرگزاری های داخلی در حمایت از ایشان اما در این میان ابهامات زیادی باقی می ماند.
از قرار معلوم دختر مورد نظر با آن مردها آشنا بوده و در حال جر و بحث با یکی از آنها بوده است که حاج آقا وارد می شود و دعوا را شروع می کند وی در دادگاه گفته است:
«امیر متهم ردیف دوم همسر موقتم است که در روز حادثه با هم به جر و بحث می پرداختیم سپس حجت الاسلام فروزش وارد ماجرا می شود و دعوا را شروع می کند که پس از درگیری از ناحیه چشم مجروح شد.»
http://www.mehrnews.com/detail/News/1595867

در این میان اصلا بحثی از ربودن یا شکایت این دختر از این متهمان وجود ندارد. حتی در حکم نهایی دادگاه نیز حرفی یا شکایتی از اقدام برای ربودن این دختر وجود ندارد و در نهایت دادگاه ضارب را نه به اتهام آدم ربایی و تجاوز و … بلکه به دلیل آسیب رساندن به این روحانی گناهکار اعلام میکند و متهم ردیف اول پرداخت دیه و 5 سال زندان و متهم ردیف دوم به دوسال زندان محکوم می شوند.
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/31220

حجت الاسلام فروزش در دادگاه درخواست کورکردن چشم متهم و #قصاص وی را می کند:
http://www.asriran.com/fa/news/193635

متهم برای بررسی قصاص چشم و پیدا کردن راهی برای کور کردنش به پزشکی قانونی فرستاده می شود
http://khabaronline.ir/detail/195798/

اما طبق نظریه پزشک قانونی با توجه به اینکه چشم فروزش به طور کامل نابینا نشده است و امکان دارد که در زمان اجرای حکم قصاص، رعایت تساوی نشود و چشم متهم به صورت کامل نابینا شود قصاص صورت نمی گیرد.
http://www.mehrnews.com/detail/News/1568072

داستان تخلیه چشم ایشان هم در همان اوایل بستری شدن ایشان رد شد:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003170201

در پایان علیرغم اینکه همه ما وظیفه داریم برای کسانی که برای نجات دیگران از خودگذشتگی می کنند احترام قایل شویم اما داستان پردازی در این موارد و نپرداختن به تمامی واقعیت یک اتفاق، آن هم به قصد لایک گرفتن از کاربران فضای مجازی کار پسندیده ای شمرده نمی شود

0 ❤️

2014-06-30 12:01:55 +0430 +0430

خودت روی این موارد تحقیق و مطالعه کردی یا فقط کپی پیستن ؟!

0 ❤️

2014-07-01 05:41:45 +0430 +0430

من هم قبلاً خونده بودم داستان اين آخونده رو.
ولي اينو نميدونستم که يه دخالت بيجا باعث مجروح شدنش شده.
خب خاک بر سرت ريدم lol تو دعواي خانوادگي‌اي که بهت ربطي نداره دخالت کردي حالا هم کور شدي به … چپم!
اي کاش جفت چشمات کور 100% ميشدن که به خيال نهي از منکر تو زندگي کسي دخالت نکني!
بلک ليون عزيز
مثل هميشه ازت ممنونم good

0 ❤️

2014-07-01 14:54:34 +0430 +0430
r7

اگر این چند روز شما نیز شایعه مدل موی عجیب کریس رونالدو و ارتباط آن با جای زخم بعد از عمل یک کودک بیمار مغزی به نام اریک اورتیز کروز را شنیده اید باید خدمتتان عرض کنیم این داستان واقعیت ندارد.

نمونه ای از شایعه:

میلیون ها تماشاگر از سراسر جهان از مدل موی جدید کریس تعجب و شگفت زده شدند. ولی سوال اینجاست، 》چرا این مدل؟《
روزها پیش، یک خانواده ی ناتوان، برای عمل جراحی پسر 1 ساله ی خودشان ( به نام اریک اورتیز کروز) که از یک بیماری مغزی رنج میبرد، از کریس درخواست میکنند که با فروختن یک پیراهن امضا شده ی فوتبال و همینطور یک جفت کفش امضا شده از کریس برای عمل این کودک پولی در بیاورند. ولی زمانی که این خبر به گوش کریس میرسد، تصمیم میگیرد تا نه تنها عمل این کودک را به تنهایی به عهده و یک پیراهن و یک جفت کفش، بلکه یک چک امضا شده به مبلغ 83.000 یورو به آنان اهدا میکنن.
این مدل موی جدید کریس هم به همین کودک ربط داره. این کودک در هفته ی پیش از ناحیه ی سمت راست سر عمل شد و یک جای زخم هم روی سر آن باقی ماند. کریس رونالدو بزرگ هم برای آرامش و همیاری خانواده ی این کودک، جای زخم سر آن کودک را بر سمت راست سر خود تراشید

در واقع این شایعه ترجمه یک شایعه خارجی است. به گزارش ایندیپندت این شایعه از یک توییت سرچشمه گرفته است و هرگز توسط خود رونالدو یا نزدیکانش و یا منبع معتبری تایید نشده است.

درواقع این کودک واقعا وجود دارد و درگیر بیماری نیز می باشد. مادر اریک اورتیز اما ارتباط مدل موی جدید کریستین رونالدو با عمل جراحی فرزندش را رد می کند.
خانم کریس کروز در فیس بوک خود نوشته است که کریستین رونالدو قول داده است که در صورت نیاز اریک به عمل جراحی، قسمتی از هزینه آن را بپردازد اما اریک اصلا عمل نشده است که جای زخمی روی سرش باقی مانده باشد.
در اکانت فیس بوک این خانم می توانید آخرین عکسها و فیلمهای این کودک را نیز ببینید.

5555

در حساب کاربری رسمی فیفا در اینستاگرام اما این مدل مو به شماره لباس رونالدو (7) نسبت داده شده است

کریستین رونالدو در سالهای گذشته نیز مدلهای عجیب دیگر و مشابه به این مدل مو را گذاشته بود.

5555 5555
0 ❤️

2014-07-02 02:23:29 +0430 +0430
gomaneh

در روزهای گذشته عکسی از محمدرضا شریفی نیا منتشر شد که به شدت بحث در مورد ادیت شدن آن بالا گرفت. پس از بررسی منبع این عکس را یافتیم. «ساسان یزدی» که در ایام جام جهانی در برزیل بوده عکس های فراوانی در آلبوم فیسبوکش با بازیگران و ایرانیان حاضر در برزیل دارد که این عکس یکی از آنهاست و گویا اولین بار از جانب او منتشر شده است.
http://goo.gl/cjPcyP

ساسان عکس‌های فراوان دیگری هم در آلبومش با بازیگران اعزام شده دارد:
http://goo.gl/B5mJ1h
http://goo.gl/uRaB18
http://goo.gl/Yf7s6X
http://goo.gl/sltOBo
http://goo.gl/PTwipm
http://goo.gl/cSKK5w
http://goo.gl/aeNTRj

0 ❤️

2014-07-02 02:32:50 +0430 +0430
5555

هر روز متونی شامل آمار و لیستی از رکوردهای ایرانی ثبت شده در گینس در فضای مجازی منتشر می شود.
از بیشترین تولید پسته، خاویار، خانواده توت، زعفران، زرشک، میوه آلویی تا کهن ترین کشور دنیا.
از بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین تا بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی
از بزرگترین واردکننده گندم تا بیشترین فرار مغزها
از بیشترین مصرف تریاک و هرویین تا بزرگترین منابع روی در جهان.
از بزرگترین سیستم بانکی اسلامی تا بیشترین آمار بیماران مبتلا به سرطان در جهان
این داستان اینقدر همه گیر شده است که علاوه بر پیج های فیس بوکی و وبلاگها حتی در خبرگزاری های ایرانی نیز کپی و پیست شده است.

اما این رکوردها در کدام گینس ثیت شده اند؟ بررسی‌های ما نشان می‌دهند که تنها در موارد زیر در کتاب گینس از ایران و ایرانیان نام برده شده است:

• اولین تولید شراب: تاریخ تولید و مصرف اولین شراب را ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد و در عراق امروزی می‌دانند، اما اولین بار در حفاری های ۱۹۶۸ در ایران سفال هایی کشف شده که برای شراب استفاده شده و تاریخ آن به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. بایستی بدانید که اولین بار ۳۰۰۰ سال پیش مصریان روش تهیه شراب را مدون کردند.

• پیچیده ترین کرم اینترنتی که برای حمله به تاسیسات هسته ای استفاده شده استاکس نت نام دارد که برای حمله به تاسیسات هسته ای بوشهر و نطنز ساخته شد.

• بیشترین بازی همزمان شطرنج در دنیا اختصاص دارد به استاد بزرگ این عرصه احسان قائم مقامی که با ۶۱۴ نفر همزمان بازی کرد که ۹۷ درصد این افراد را برد.

• مهدی حب درویش (ایرانی) در شهر دبی امارات متحده عربی توانست در یک دقیقه ۱۴۴ بار با توپ تنیس رکورد سرعتی روپایی را ثبت کند.

• طولانی ترین سابقه داوری به مدت ۲۷ سال مربوط به یک داور لبنانی است. او اظهار داشته که سخت ترین کار داوری اش مسابقه ایران و ترکیه در ۱۹۶۷ میان ایران و ترکیه بوده که ۸ کارت زرد و دو کارت قرمز در پی داشته.

• بزرگترین کشتی جهان، یک نفتکش است که در میانه جنگ ایران و عراق آسیب دیده است.

• بزرگترین جمعیت شرکت کننده در تشییع جنازه که در مراسم تدفین آیت‌الله خمینی از سوی مسئولین ایرانی حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام شده است.

• بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ مربوط به نشت چاه نفتی در نزدیکی شهر قم در سال ۱۳۳۵ است که سه ماه ادامه داشت. این فوران روزی ۱۲۵هزار بشکه بود و ارتفاع آن به ۵۲ متر می‌رسید.

• بزرگ‌ترین فرش دستباف دنیا ایرانی است که با پنج هزار و ۶۳۴ متر مربع مساحت در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده است.

• امپراطوری هخامنشیان به عنوان بزرگترین امپراطوری جهان از نظر جمعیت نام برده شده است. بیش از ۴۹ میلیون نفر از ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان آن زمان در این امپراطوری زندگی می‌کردند.

• بیشترین میزان اعدام نوجوانان مربوط به ایران است.

• رکورد بالا بردن سنگین ترین وزنه جهان همچنان در اختیار حسین رضازاده از ایران است.

• گرچه هلند سرزمین آسیاب های بادی نامیده می شود اما اولین آسیاب بادی در قرن هفتم در ایران استفاده شده است.

• اولین توریست فضایی زن، انوشه انصاری یک زن امریکاییِ ایرانی تبار است.

• یکی از دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا سفالی در منطقه بین النهرین کشف کرد که نشان می‌دهد ۵۰۰۰ سال پیش در آن منطقه که جزو ایران بوده اولین کوکتیل (مشروبات ترکیبی) ساخته شده است.

• محمدحسین کبادی، شناگر اهل استان هرمزگان موفق شد در مدت ۸۵ روز و طی‌ مسیر یک هزار و ۱۰۰کیلومتر رکورد اولین و سریع‌ترین زمان برای شنا در خلیج فارس‌ را ثبت کند.

• رضا پاک‌روان توانست با دوچرخه در مدت ۱۳ روز از الجزایر به سودان سفر کرده و ۱۷۳۴ کیلومتر را در این زمان طی کند. نام او به عنوان سریعترین عبور از صحرا با دوچرخه ثبت شده است.

• رکورد طولانی ترین نقاشی متعلق به کودکان همدانی با ۴ کیلومتر از سیره پیامبر اسلام بود که سال ۲۰۱۱ توسط کودکان اریتره شکسته شد.

• گرانترین خاویار جهان که گرانترین غذای جهان نیز به شمار می رود خاویار ایرانی “الماس” است که به قیمت کیلویی ۳۴ هزار دلار فروحته می‌شود و از ماهی های خاویاری دریای خزر بدست می آید.

• کوچکترین گربه جهان یک گربه ایرانی-هیمالیایی است

• اولین رمزنگاری به گفته هرودت توسط ایرانیان و با خالکوبی روی سر سربازان انجام میشده است.

• بزرگترین جنگ دریایی دوران باستان میان ایران و یونان در سال ۴۸۰ پیش از میلاد روی داده است.

• نام علی دایی به گفته سایت دویچه وله به صورت افتخاری به عنوان بیشترین گل زده در بازی های رسمی ثبت شده. متاسفانه تاکنون موفق به یافتن این رکورد در سایت گینس نشده ایم.

البته ذکر این نکته ضروری است که ثبت رکورد گینس باید توسط افراد ذیصلاح درخواست شود و داوران با بررسی جوانب رای به ثبت گینس بدهند؛ لذا ممکن است موارد دیگری در ایران باشند که اولین/بزرگترین/بیشترین در دنیا باشند اما هنوز درخواست ثبت یا داوری آنها انجام نشده باشد.

0 ❤️

2014-07-02 02:37:24 +0430 +0430

ماسارو ایموتو (معروف به دکتر ایموتو) در سال 1943 در یوکوهاما ژاپن متولد شد و سپس در 1986 در دانشگاه همان شهر با مدرک روابط بین‌الملل (لیسانس) فارغ‌التحصیل شد. او حدود 10 سال بعد از موسسه‌ای در هند مدرکی تحت عنوان “دکترای درمان جایگزین” دریافت کرد و سپس بر بلورهای یخ متمرکز شد و عاقبت در کتابش تئوری شعور آب را مطرح کرد. تئوری که مدعی است بلورهای آب دارای شعور هستند و نسبت به کلمات خوب، موسیقی و زیبایی، بلورهای زیبا و نسبت به کلمات زشت و خشن بلورهای زشت تشکیل می دهند:
http://goo.gl/ScLIfK

تئوری او به شدت در میان عامه رواج یافت و هر آیین و مسلک از آن استفاده خاص خود را برده و می برد. در ایران نیز افرادی چون “دکتر(؟) فرهنگ” بر این باور اصرار ورزیده و از آن کسب معاش می‌کنند. ایموتو پس از مدتی در سایت خود سفارش قبول کرد. به این شکل که شما نامی انتخابی خود را بر شیشه ای از آب چسبانیده و ارسال می‌کنید و درخواست عکس بلور تشکیل شده از آن را می‌دهید. این عکس ها بین 55 تا 155 هزار ین ژاپن برای شما هزینه دارد:
http://goo.gl/WmNMCE

****بررسی موضوع:
در مورد دکتر ایموتو و ادعایش موارد متعددی مطرح شده که به یکایک آن خواهیم پرداخت:

1- هیچ سازمان یا گروه آکادمیک معتبری گفته های اورا تایید نکرده و جدی نمی‌گیرند. دلیل آن این است که آن را به شدت شبه علمی می دانند و نه علمی. آزمایش‌های او غیرقابل تکرار، ابطال ناپذیر و انتخابی است و مبناهای علمی را دنبال نمی‌کند. به بیان دیگر آنقدر ادعاهای او برای دانشمندان این عرصه مضحک و غیرعلمی و نامستند است که وقتی برای پاسخگویی به او تلف نمی‌کنند:
http://goo.gl/weWbTH
http://goo.gl/xUVajU

2- خود ایموتو هیچگاه ادعای علمی یا دینی بودن ادعایش را نکرده است. او در سایتش نوشته:
http://goo.gl/DaZKn9

the photograph of crystals is neither science nor religion
“عکس بلورها نه علمی است و نه دینی”

3.مدرک ایموتو نیز مثل بسیاری از مدعیان داخلی درمان‌های جایگزین کشورمان (فرادرمانی/هومیوپاتی و…) از دانشگاهی نامعلوم و بی ارزش اخذ شده است. با مراجعه به سایت این دانشگاه می‌بینید که می‌توان با مبلغ 17500 روپیه یک مدرک قاب شده “دکترای درمان جایگزین” اخذ کرد:
http://goo.gl/zCHyAZ

4.دانشمندان فراوانی بر روی روش تولید بلور یخ مطالعه کردند که یکی از جامع‌ترین مراکز در جهان، انستیتو مطالعات دمای پایین دانشگاه هوکایدو ژاپن است. این دانشمندان با بررسی‌های کاملاً علمی نشان دادند که اشکال مختلف بلور یخ، بستگی به دما وشرایط فوق اشباعی دارد که بلورها در آن تشکیل می‌شوند. سرعت به وجود آمدن بلور یخ هم به علت تعادلی یا غیر تعادلی بودنِ رشد، در شکل آن تاثیر خواهد داشت. در همین رابطه پژوهشگر صاحب‌نام این عرصه دکتر ناکایا جدولی تهیه کرده که به دیاگرام Nakaya مشهور است و شکل و نحوه تولید بلور یخ را به شکلی تکرارپذیر توضیح می‌دهد. ناگفته پیداست که در این تحقیقات، حالات روحی دانشمندان و صدای موسیقی یا ناله و زاری تاثیری نداشته است.
http://goo.gl/CbtCLo

تحقیقات این دانشگاه در وبسایت ناسا منتشر شده است:
http://goo.gl/whtOHA

صدالبته این تنها یک نمونه از هزاران تحقیق مفید و علمی است که در مورد نحوه تشکیل بلور یخ انجام شده است:
http://goo.gl/iSZwci

**نکته مهم: مسئله مهم‌تر اما شاید دقت به این نکته ظریف باشد که آزمون ایموتو تنها نقاط دوسوی ماجرا را هدف قرار داده اند. در واقع نظریه ایموتو تنها بر شعور آب در نیکی های مشخص و زشتی های مبرهن استوار است. مثلاً بلورهای او شیطان را از خدا تشخیص داده اند یا موسیقی را از سخنرانی هیتلر در باب کشتار. این “سیاه سفید” بودن، آزمایش او را به شدت انتخابی و غیرعلمی میکند. آیا بلورهای ذیشعور او می توانند راهنمای ما در شناخت نقاط و تفکرات خاکستری باشند؟ مثلاً می توانند در مورد شیعه و سنی، مسیحی و مسلمان، دیکتاتورها و قدیس‌های معاصر نظر بدهند؟! آیا می توان “استخاره یخ” گرفت و بر اساس بلور تصمیم های مهم و حیاتی گرفت؟!

همه این سوالات را باید از “شاهین فرهنگ” پرسید، او که مدعی ست همه کائنات را در ذره آب کشف کرده و شاهدش دکتر ایموتوست و صد البته ایشان هم مثل همه مدعیان یافتن “راز خوشبختی و موفقیت” کیسه ای دوخته به غایت بزرگ که در وانفسای بیسوادی، کمبود مطالعه و نبود متولی پیگیر، در حال پر کردن آن از مال مردم گرفتار و در آرزوی خوشبختی‌ست:
http://kht.ir/

پ‌ن: من نیمی از عمرم را در سفر بوده ام، انسان‌های خوشبخت و موفق فراوانی را می‌شناسم، همه آنها از راه تلاش و کسب دانش موفق شده اند. راه میانبر یا خارج از این حیطه وجود ندارد؛ که اگر داشت شاهین فرهنگ و امثالهم جای بافتن این لاطائلات برای عوام ایرانی، عکسشان هر سال بر مجله فوربس به عنوان خوشبخت‌ترین و موفق‌ترین‌های دنیا حک می‌شد!

0 ❤️

2014-07-11 20:21:04 +0430 +0430
gomaneh

همه‌گیر شدن شبکه‌های تلویزیونی زرد و بی‌ محتوا در جامعه ما پیامد‌های منفی بسیاری دارد. یکی‌ از این پیامدها، تبلیغات محصولات و خدمات مختلف است. در بین این تبلیغات مواردی نظیر ریزش مو، مشکلات جنسی‌، مهاجرت و نهایتا درمان بیماری‌ها به ویژه چاقی بیشتر جلب نظر میکنند که قبلا به بعضی‌ از آنها پرداختیم. اخیراً نیز در تبلیغی فردی مدعی شده که توسط جراحی، سندرم متابولیک و دیابت را درمان می‌کند.
http://metabolicjarrahi.com/

طبق تعریف، سندرم متابولیک یعنی‌ ابتلا به حداقل ۳ مورد از شرایط زیر:

  • فشار خون بالا
  • قند خون بالا یا ابتلا به دیابت
  • چاقی شکمی (دور شکم بیشتر از ۱۰۲ سانتیمتر در مردان و بیشتر از ۸۸ سانتیمتر در زنان، حتی اگر BMI نرمال باشد)
    -کلسترول بالا ،تری گلریسیرید بالا و HDL پائین که معمولاً هم زمان رخ می دهند.
    http://goo.gl/f53GS7

طبق این تعریف، سندرم متابولیک یعنی‌ شرایطی که در آن متابولیسم بخش‌های مختلف بدن به دلایل خاص (بیماری زمینه‌ای، ژنتیک، از کار افتادن اندامی خاص به دلایل مختلف و …) دچار اخلال شده است. سندرم متابولیک همان طور که از اسم آن پیداست به خودی خود “بیماری” نیست و مجموعه از اختلال‌ها با علل مختلف است (معمولا به علت چاقی) و برای مدیریت و درمان آن نیز باید اقدامات لازم بسته به نوع اختلال انجام شود.

راه درمان چیست؟ در اینجا ابتدا باید تفاوت بین انواع درمان را مشخص کنیم. در فارسی، ما هر سه لغت Heal, Cure و Treatment را “درمان” ترجمه می‌کنیم. افراد غیر متخصص در زبان انگلیسی‌ نیز این لغات را به اشتباه به جای هم به کار می برند، اما این سه لغت تفاوت‌های بسیاری از نظر معنا در علوم بهداشتی دارند. Heal معمولا به معنی شفا (جنبه ماورایی) و همینطور بهبود ذهنی‌ و روانی‌ به کار میرود. از طرفی Cure به معنی درمان کامل بیماری است. اما Treatment به شرایطی گفته می شود که برای بیماری خاص (مثلا دیابت یا آسم) Cure وجود ندارد و فرد باید با دارو‌ها و اقدامات مختلف با بیماری “مدارا” کند. شاید بهترین لغت در وصفTreatment “بهبود” یا “بهبود نسبی” باشد. بسیاری از مشکلات و بیماری‌های امروز (چاقی، دیابت، کبد چرب، پرفشاری خون و بسیاری دیگر از بیماری‌های مرتبط با تغذیه و شیوه زندگی‌) Cure ندارند و فرد باید با تغییر رفتار و مصرف دارو (گاهی به صورت مادام العمر) با بیماری مدارا کند. سندرم متابولیک، یکی‌ از این شرایط است که در آن بیمار تحت Treatment قرار می‌گیرد.

اولین نکته قابل توجه این است که آنچه فرد مورد نظر به تبلیغ آن پرداخته با آنچه که به عنوان مقاله علمی ارائه کرده، بسیار متفاوت است. هرچند در مثال‌های علمی فرد نشان داده شده است که جراحی می تواند باعث کاهش قند خون و بهبود مشکلات مربوط به چربی خون شود اما آنچه در تبلیغات استفاده شده به عنوان “درمان” نامبرده شده و ادعا شده که چند ماه بعد از جراحی دیگر اثری از دیابت در فرد نمی ماند، در حالیکه در مقاله ارائه شده توسط گروه که در مجلات علمی منتشر شده است، اذعان شده که میزان نشانه های بیماری کم می شود.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20001679
http://link.springer.com/article/10.1007/s11605-010-1252-5

دومین نکته قابل ذکر این است که این روش درمانی تنها بر روی چند ده نفر انجام شده است و بر اساس آنچه قبلا بارها توضیح داده ایم، (حتی بر فرض درست و کامل بودن این ادعا) برای اینکه یک روش درمانی به تایید برسد لازم است که فازهای مختلف آزمایشگاهی و بالینی را پشت سر بگذارد و پس از بررسی همه جوانب آن مورد استفاده عمومی قرار گیرد. در حالیکه فرد مورد نظر تنها با استناد به همین چند مطالعه و بدون بررسی کامل و همه جانبه، اقدام به تبلیغ و استفاده همه گیر از این روش کرده است. در علم پزشکی مثال های زیادی در مورد روش های درمانی که ابتدا فرد را درمان کرده و بعد منجر به فجایع انسانی شده کم نیست و به همین علت اصرار بر بررسی همه جانبه یک روش درمانی تنها و تنها به این علت است که جان بیماران دستخوش بازیچه قرار نگیرد.

نکته سوم این است که معمولا جراحی آخرین خط درمان است. برای درمان و کنترل مشکلات متابولیک روش های بسیار کم هزینه تر، اثر بخش تر و غیر تهاجمی وجود دارند که اساس آن دارو درمانی، رژیم غذایی سالم و تغییر شیوه زندگی است.

*هدف و نتیجه گیری از این مطلب، نه صرفا مقابله با شخصی خاص بلکه اطلاع رسانی در مورد روش های به ظاهر جدید و اثر بخش است. برای اثبات یک روش جدید علمی و اثر بخشی آن بر روی بیماری خاص (و همچنین در نظر گرفتن عوارض) سالها مطالعه و آزمایش لازم است. پزشکان موفق و مجرب (مانند پروفسور سمیعی) نه به دلیل روش های خارق العاده و انقلابی، بلکه به دلیل اجرای روش های درمانی اثبات شده و تسلط بر آنها مشهور و موفق می شوند. هم چنین، اگر کسی بتواند مشکلی به وسعت دیابت را با هر روشی درمان قطعی کند، قطعا در محافل بزرگ علمی در دنیا مطرح می شود و با چالش کشیدن مسائل مربوط به آن سعی در اثبات و فراگیری روش درمانی می کند نه اینکه به تبلیغ آن در سایت های زرد و تلوزیون های بی ارزش بسنده کند!

0 ❤️

2014-07-16 11:13:12 +0430 +0430
5555

با بالا گرفتن درگیری در نوار غزه باز هم عکس‌های جعلی و البته قضاوت عجولانه باعث ابراز تنفر از لیونل مسی و تقدیر و تشکر از رقیب این سال‌های او یعنی کریس رونالدو شد. در عکس‌های منتشر شده رونالدو حامی فلسطین و مسی حامی اسرائیل معرفی شده است، متاسفانه‌ در توهم توطئه عده‌ای جوایز مسی به ویژه “بهترین بازیکن جام جهانی 2014” را به این مقوله مربوط دانسته‌اند:
http://goo.gl/evbXM3

این عکس‌ها به وضوح ادیت شده و جعلی است:
رونالدو:
http://goo.gl/vOxQiw
http://goo.gl/CW5lDZ
http://goo.gl/tWKThm

مسی:
http://goo.gl/dy1TNW
http://goo.gl/F2RG5F
http://goo.gl/M2VarD

نکته مهم این است که تیم بارسلونا در قالب سفری که به «تور صلح» مشهور است از فلسطین و اسرائیل بازدید کرد و این ماجرا، عکس‌های یکسویه رسانه‌ها را در بر داشت:

بارسلونا در اسرائیل با حضور نتانیاهو:
http://goo.gl/iINzT7
http://goo.gl/VseQvb
http://goo.gl/FsznCN

بارسلونا در فلسطین با حضور محمود عباس:
http://goo.gl/jkFDjT
http://goo.gl/BAvm3p

0 ❤️

2014-07-16 14:12:57 +0430 +0430
00000

با بالا گرفتن درگیری در نوار غزه هر روز فیلم و خبری تازه از آن منتشر می‌شود، اما این اخبار چقدر صحت دارند؟

فیلم کوتاهی که این روزها به شدت در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید مربوط به دستگیری چند دختربچه توسط نیروهای اسرائیلی است:
http://goo.gl/ceuT0n

اما کسی نمی‌پرسد که قبل و بعد از این فیلم چه اتفاقی افتاده، این کودکان چرا دستگیر شده‌اند و چرا سربازان اسرائیلی اجازه فیلم‌برداری می‌دهند؟

قبلاً هم گفته‌ایم که کار رسانه هدف‌دار نه فقط «دروغگویی» که گاه «نشان دادن بخش دلخواه از واقعیت» است. در یوتیوب فیلم‌های دیگری از این گروه دختربچه‌ها با همان دخترک معروف بلوند موجود است. او به شکلی بازیگر همراه دائمی گروه‌های خبری است. او و دوستانش همراه تعدادی خبرنگار به جمعی از سربازان نزدیک شده، درگیر می‌شوند، ناسزا می‌گویند، تهدید و تحریک می‌کنند و خبرنگاران به شکلی که دوست دارند فیلم و عکس می‌گیرند و البته این دختر مشهور در فیلم‌های فلسطین، در اکثر موارد دستگیر نمی‌شود و در صورت دستگیری احتمالاً به خاطر صغر سن یا اینکه مرتکب خلافی نشده آزاد شده و دوباره برای فیلم‌برداری بعدی می‌رود:
http://goo.gl/tOQC9v
http://goo.gl/kNc94g
http://goo.gl/ugkO04

نکته مهم: بدون شک قصد سرپوش گذاشتن به کشتار غزه را نداریم، اما بر این باوریم که برای نشان دادن جنایات ارتش اسرائیل نیازی به گول زدن مردم با تولید فیلم‌های ساختگی نیست.

0 ❤️









تاپیک‌های تازه


‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «