هر آنچه لازم است در مورد روابط ارباب و برده (Dom/Sub) بدانید

1403/04/11

وقتی به روابط ارباب و برده فکر می‌کنید، ذهن شما ممکن است بلافاصله به سمت فیلم «Fifty Shades of Grey» برود، اما این روابط فراتر از آن چیزی است که معمولاً در فرهنگ عامه می‌بینیم. رابطه ارباب و برده، فراتر از شلاق، طناب و رول‌پلی است.


رابطه ارباب و برده چیست؟

روابط dom-sub یکی از راه‌های رایج برای افرادی است که به BDSM و کینک علاقه دارند. Dom مخفف کلمه Dominant (سلطه‌گر- برای راحتی و فهم بیشتر کلمه ارباب را مدنظر قرار می‌دهیم) و Sub مخفف Submissive (سلطه‌پذیر- مجدداً برای راحتی کلمه برده را در نظر می‌گیریم) است. این اصطلاحات، دو نقشی را توصیف می‌کند که دو پارتنر ممکن است در یک رابطه جنسی (یا عاشقانه) انتخاب کنند.
دکتر کارول کوئین (Carol Queen)، متخصص سکسولوژی، اشاره می‌کند که بهترین راه برای درک رابطه ارباب و برده، در نظر گرفتن آن به عنوان یک مبادله قدرت توافقی و شهوانی است. این تعریف توسط سینتیا اسلیتر (Cynthia Slater)، یکی از رهبران اولیه جامعه BDSM منطقه خلیج سانفرانسیسکو، ارائه شد.
روابط Dom و Sub با «DS» در کلمه اختصاری BDSM نشان داده می‌شود که مخفف « bondage and discipline, dominance and submission, and sadism and masochism» است. تفاوت قدرت بین Dom و Sub گاهی اوقات با حروف بزرگ و کوچک نشان داده می‌شود. دکتر کوئین اشاره می‌کند، اغلب این کلمه اختصاری را به صورت D/s مشاهده خواهید کرد.

دکتر کوئین می‌گوید: «BDSM می‌تواند پیچیده باشد، اما همه این اصطلاحات به طور خاص دو چیز را نشان می‌دهد: شخصی که روی فرد دیگری، عملی انجام می‌دهد و یا کارهایی را روی او انجام می‌دهد و نیز مبادله قدرت.» بنابراین، ارباب روی برده، اعمال قدرت می‌کند یا کارهایی را روی او انجام می‌دهد. این موضوع، توافقی و قابل مذاکره است؛ به این ترتیب که اعمال انجام شده در محدوده‌ی خواسته‌های برده و همچنین در محدوده تمایلات ارباب باشد. مفهوم مبادله قدرت، برابری نسبی بین دو (یا چند) شریک را نشان می‌دهد، نه یک وضعیت دائمی نابرابر، زیرا شما نمی‌توانید قدرتی را مبادله کنید که از ابتدا آن را ندارید.
دکتر کوئین توضیح می‌دهد: «رابطه ارباب و برده می‌تواند بسیار فراتر از رابطه جنسی را شامل شود (و حتی ممکن است اصلاً شامل رابطه جنسی نباشد). این رابطه می‌تواند شامل خدمتگزاری، نمایش‌گری (exhibitionism یا به معنای بهتر نوعی فتیش که در آن شخص بوسیله نشان دادن آلت جنسی خود احساسات شهوانی را بروز می‌دهد) و سایر عناصر موجود در کلمه BDSM (بستن دست و پا، تنبیه که شامل اسپنک زدن یا کتک زدن می‌شود، سادیسم و مازوخیسم) باشد. وی می‌گوید: «این می‌تواند تقریباً هر چیزی را شامل شود به شرطی که شرکت‌کنندگان بخواهند آن را انجام دهند و بتوان آن را در چارچوب ارباب و برده قرار داد.»


نقش ارباب (Dom)

در یک رابطه با دینامیک قدرت D/s، نقش ارباب (Dom) حفظ و اعمال کنترلی است که برده (Sub) به طور توافقی آن را منتقل کرده است.
آزاریا منزس (Azaria Menezes)، مربی روابط جنسی و عاطفی می‌گوید: «به عنوان یک فرد سلطه‌گر (ارباب) از نقش قاطع بودن و هدایت نحوه پیشرفت صحنه لذت می‌برید. شما می‌توانید به یک رابطه ارباب/برده به عنوان تبادلی بین دینامیک‌های قدرت نگاه کنید. به عنوان ارباب، نقش شما رهبری، هدایت، محافظت، اعمال قدرت، تصمیم‌گیری و غیره است. اما مهم‌تر از همه، نقش شما حفظ فضای اعتماد و اعمال کنترل با مسئولیت می‌باشد.» اگر فرد سلطه‌گر از جنس مؤنث باشد، کلمه Dom می‌تواند به صورت domme نوشته شود.


نقش برده (Sub)

به عنوان برده، تمایل شما تسلیم و اطاعت از رهبری، هدایت یا راهنمایی ارباب است. منزس می‌گوید: «برده معمولاً با تسلیم شدن احساس قدرت می‌کند و از رها کردن کنترل در صحنه‌ی توافق شده، لذت می‌برد.»
او توضیح می‌دهد: «تسلیم شدن نیازمند اعتماد و در عین حال همراه با آسیب‌پذیری است. اعتماد به فرد ارباب و تعیین توافقات روشن در مورد رابطه (رضایت، محدودیت‌ها، مرزها، کلمات امن و غیره) بسیار مهم است.»
اگرچه به نظر می‌رسد قدرت در چنین رابطه‌ای در دستان ارباب است، منزس اشاره می‌کند که برده می‌تواند هر لحظه صحنه یا رابطه را تمام کند. وی اضافه می‌کند: «دینامیک کنترل تنها تا زمانی که بافت صحنه یا رابطه به پایان برسد و یا هر یک از طرفین تصمیم به پایان دادن صحنه بگیرند، در دستان ارباب است.»


انواع روابط ارباب و برده

مانند سایر روابط، روابط ارباب و برده نیز انواع مختلفی دارد. این روابط می‌تواند بلندمدت، انحصاری، عاشقانه، بلندمدت اما چندهمسری و یا یک تجربه‌ی یک‌باره‌ باشد.
دکتر کوئین همچنین اشاره می‌کند که اغلب از فرد ارباب با عنوان top (بالا) و از فرد برده با عنوان bottom (زیر) یاد می‌شود. با این حال، این یک تصور غلط رایج است که افراد همگی جزو top/dom یا bottom/sub هستند؛ بسیاری از افراد دوست دارند هر دو نقش را بازی کنند. به این افراد، switch گفته شود.
در اینجا چند روش برای برقراری روابط ارباب و برده آورده شده است:

• D/s Lovers
در جعبه اسباب‌بازی این دسته از افراد، شلاق و زنجیر وجود ندارد، اما ممکن است تعداد زیادی ویبراتور وجود داشته باشد. این افراد مانند اکثر مردم رابطه جنسی برقرار می‌کنند، اما به قول معروف، یکی از طرفین «کنترل کامل» را برعهده دارد. دکتر کوئین می‌گوید که در این سناریو، برده از اینکه به او گفته شود به لحاظ جنسی چه کاری انجام دهد، هیجان‌زده می‌شود و از سرویس‌دهی جنسی به فرد ارباب لذت می‌برد.

• ارباب و خدمتکار
این حالت، فقط روی سرویس‌دهی جنسی تمرکز نمی‌کند و خدمات دیگری نیز ممکن است مورد توجه قرار گیرد. به نمونه کلاسیک BDSM فکر کنید. برده از چکمه و لباس چرمی ارباب مراقبت می‌کند. اما در یک زمینه متفاوت، این می‌تواند به معنای آماده کردن لباس فرد مقابل و کمک به او برای بیرون رفتن باشد.

• بستن دست و پا به سبک D/s
دکتر کوئین می‌گوید: «دیدن شرکای D/s که در ساختن افسارهای زیبا یا سناریوهای باورنکردنی بستن دست و پا به صورت آویزان تخصص دارند، غیرمعمول نیست. این نوع بازی را می‌توان با یک غریبه انجام داد، اما از آنجایی که به اعتماد و مهارت زیادی نیاز دارد، بهتر است که برای این کار یک شریک ثابت پیدا کنید.»

• روابط آموزشی
در این روابط، ارباب با برده مانند یک دانشجوی خصوصی یا حتی یک حیوان به صورت رول‌پلی رفتار می‌کند. دکتر کوئین می‌گوید: «حیوان مورد علاقه من توله‌سگ‌ها (Puppies) و کره اسب‌ها (Ponies) هستند ارباب، برنامه آموزشی را تعیین می‌کند و برده، مهارت‌های جنسی را یاد می‌گیرد.»

• کلیددار
دکتر کوئین توضیح می‌دهد که این اصطلاحی است که با چستیتی همراه است که کلید مورد نظر، کلید cock cage یا chastity belt است. این نوع بازی D/s شامل این است که برده به ارباب اجازه دهد تا به او بگوید چه زمانی می‌تواند خود را لمس کند، ارگاسم داشته باشد و غیره.

• Caregiver/little (مراقبت کننده یا پرستار)
آنتونیا هال (Antonia Hall)، روانشناس، مربی سکس و نویسنده می‌گوید: «در این روابط، ارباب نقش یک مراقب‌کننده بزرگ‌تر مانند مادر، پدر، عمه، عمو یا پرستار بچه را برای برده که نقش یک فرد کوچک‌تر را دارد، بازی می‌کند.»
هال توضیح می‌دهد: «بازیِ سن برای برده می‌تواند از نوزادی که پوشک و پستونک دارد، یک کودک خردسال یا نوجوان شروع شود. فعالیت‌ها می‌تواند از پرورش (زمان حمام، شانه کردن مو) تا کتک زدن و تنبیه، متغیر باشند. برده، قدردانی خود را از اینکه می‌تواند از ذهن خود بیرون بیاید و با آرامش به شخص دیگری اجازه دهد تا از او مراقبت کند، ابراز می‌کند.»

• 24/7
برخی از افراد به عنوان یک بخش دائمی از رابطه خود (مگر اینکه در مورد آن دوباره مذاکره کنند)، وارد بازی D/s می‌شوند. کوئین می‌گوید که برخلاف اکثر سبک‌های بالا، در این روابط، نقش ها به طور کلی ثابت هستند و مانند سبک‌های بالا، شامل تغییر نمی‌شوند.

• روابط با رهبری زن
عبارت Female-Led Relationship یا FLR (رابطه با رهبری زن)، نمایانگر یه رابطه BDSM است که در آن زن در نقش ارباب و مرد در نقش برده ظاهر می‌شود. همانطور که لولا جین (Lola Jean)، مربی جنسی، می‌گوید: «این تعریف در حال تکامل است. FLR می‌تواند هر رابطه‌ای در نظر گرفته شود که «مرد محور» نباشد. در شکل افراطی‌تر و شاید سنتی‌تر آن، FLR رابطه‌ای است که زن برای پارتنرش به عنوان تصمیم‌گیرنده عمل کند. این تصمیم‌گیری می‌تواند در هر زمینه‌ای همچون مسائل مالی تا کارهای پیش پا افتاده خانه شود.»


راهنمایی برای کشف روابط ارباب و برده

1. تحقیق کنید.
کوئین توصیه می‌کند که برای شروع، بفهمید چه نوع سبک‌هایی از ارباب و برده وجود دارد، آن‌ها شامل چه مواردی می‌شوند، برای شرکت در آن به چه چیزهایی نیاز دارید و به چه نوعی از آن جذب می‌شوید. برای این مرحله، کتاب بخوانید، در کلاس‌ها شرکت کنید یا حتی به دنبال مربی باشید.

2. شریک بازی خود را پیدا کنید.
با چه کسی بازی خواهید کرد؟ کوئین می‌گوید مهم است که قبل از شروع، این سوال را از خود بپرسید. آیا شریکی دارید که به احتمال زیاد تمایل به این کار دارد یا خیر؟ در صورت مثبت بودن، با او صحبت کنید تا ببینید آیا می‌توانید در مورد سبک بازی خود به تفاهم برسید. اگر شریکی ندارید، این مرحله‌ای است که در آن شروع به کشف افرادی می‌کنید که می‌خواهند به این شکل بازی کنند. این موقعیت خوبی است زیرا می‌توانید جستجوی خود را دقیق‌تر کنید. کوئین همچنین پیشنهاد می‌کند که هر شریک احتمالی را در مرحله تحقیق نیز مشارکت دهید.

3. مرزها و محدودیت‌ها را تعیین کنید.
قبل از شروع رول‌پلی ارباب/برده، مرزها و محدودیت‌های کاملاً مشخصی را تعیین کنید. هال می‌گوید که ضروری است هم فرد ارباب و هم فرد برده بنشینند و در مورد مرزها و محدودیت‌ها صحبت کنند. این ممکن است شامل قراردادی باشد که جزئیات آنچه برده با آن راحت است و آنچه خارج از محدوده است را مشخص کند.

4. ایمنی را در اولویت قرار دهید.
هال خاطرنشان می‌کند که امنیت جسمی، روحی و روانی برده و همچنین ارباب بسیار مهم است. وی می‌گوید: «از آنجایی که بسیاری از روابط ارباب و برده، دارای سطوحی از بستن دست و پا، تنبیه و مجازات است، وظیفه ارباب است تا در طول رول‌پلی، ذهنش مشغول نباشد، استفاده از مواد مخدر و الکل را محدود کند، قبل از این که خسته شود، رول‌پلی را متوقف کند و همیشه حواسش به وضعیت برده باشد.»
همچنین به یک کلمه امن (safe word) نیاز دارید، حتی اگر نوع BDSMای انجام نمی‌دهید که به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشد. کوئین اضافه می‌کند مطمئن شوید که کلمه امن شما کلمه یا عبارتی است که هرگز در بازی معمولی استفاده نمی‌شود، بنابراین بلافاصله مشخص می‌شود که آیا یکی از شما از دیگری می‌خواهد که دست از کار بکشد یا خیر.

5. به دنبال کامیونیتی BDSM باشید.
وقتی الگوها و افرادی در اطراف‌تان داشته باشید که شما را درک کنند، این موضوع بسیار آسان‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید متخصصان و درمانگران آگاه به کینک‌ها و یا متخصصان آنلاین که دوره‌های آموزشی آن‌ها علاوه بر تکنیک‌های فیزیکی، به جنبه‌های احساسی BDSM و ارباب/برده نیز می‌پردازند را پیدا کنید.


لب کلام

کشف BDSM و بویژه رابطه ارباب و برده، می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما و شریک یا شرکای شما باشد. با این حال، قبل از اینکه به طور ناگهانی وارد هر چیزی شوید، تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که با آنچه از شما خواسته می‌شود احساس راحتی می‌کنید. در نهایت، هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که فضایی امن و توافقی ایجاد می‌کنید که بر اساس توافقات و گفتگوهایی بنا شده باشد که به همه افراد درگیر، احترام گذاشته شود.

منبع

1530 👀
5 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-07-01 17:40:30 +0330 +0330

درود دوستان. امیدوارم حال دلتون خوب باشه!

امیدوارم که این مقاله مورد توجه‌تون قرار بگیره. شما هم نظرات‌تون رو درباره‌ی روابط ارباب و برده باهامون در میون بذارید. به طرفداران اینجور روابط، فیلم Fifty Shades of Grey با بازی داکوتا جانسون و جیمی دورنن شدیداً پیشنهاد میشه.

این بیستمین تاپیکی بود که تا حالا براتون منتشر کردم.امیدوارم که تا اینجای کار از تاپیک‌هایی که قرار دادم راضی باشید. ممنون میشم این تاپیک رو لایک کنین و تاپیک‌های قبلی رو هم که قرار دادم، مطالعه کنین، لایک کنین و نظرات خودتون رو درموردش بهم بگین. با کمال میل پیشنهادات و انتقادات‌تون رو مطالعه می‌کنم و تو تاپیک‌های آینده مدنظر قرار میدم. امیدوارم مطالب براتون مفید واقع بشه.

دوستدار همه‌تون ARM7997

3 ❤️

2024-07-01 23:24:45 +0330 +0330

↩ arm7997
عالی واقعا دمتون گرم

1 ❤️

2024-07-02 06:28:14 +0330 +0330

جالب و مفید بود

1 ❤️

2024-07-02 11:12:14 +0330 +0330

↩ arm7997
عالی بود

1 ❤️

2024-07-02 16:29:36 +0330 +0330

ممنون بابت زحمتت ❤️

1 ❤️






‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «