آیا کاروان حسین در کربلا تشنه ماند؟

1395/07/15

هرچن راجب محرم و داستاناش گفتنیا بسیاره. منتهی فعلن یکی از فجیع‌ترین سوتیای قضیه که دراصل مایه خنده‌س ولی ملت ساده‌لوح میشینن های‌های براش گریه میکننو گل به سر و کله‌شون میمالن بررسی میکنیم.
باید عرض شود که تراژدی معروف محرم؛ ینی “حُسَینِ تَشنه‌لب” که هرساله با چسناله‌های نوین‌تر و سوز و گوز عمیق‌تر به لطف عرعر گوشخراش مداحان کیرصدا از هر تیریبونی چه تو هیئت و مسجد چه کوچه و خیابون به زور تو گوش همه فورو میکنن، چاخان گندهای‌ست صرفن برا بازی با احساسات و به رحم اوردن دل عـوام، و به دمبالش زاری و ناله بیشتر و خاک‌برسر بار اومدن شدیدتر ملل مسلمون و طبعن پتانسیل بالاتر برا سواری دادن به ملاهای مف‌خور که راحت‌تر برینن به بالا تا پائین مملکت…

برا پی بردن به این سوتی، استناد به منابع مورد تایید همین زاری‌پروران کفایت میکند:

وقتی تشنگی بر حسین و یارانش سخت شد، امام حسین عباس بن ابی‌طالب را پیش‌خواند و با سی سوار و بیست پیاده فرستاد و بیست و یک مشک همراهشان کردند که شبانگاه برفتند و نزدیک آب رسیدند. پانصد تن از سپاهیان یزید مراقب آبگاه بودند. چون به نزدیک آبگاه رسیدند، عباس گفت: «آمده‌ایم از این آب که از آن ما را بداشته‌اند بنوشیم.» گفتند: «بنوش نوش جانت.» عباس گفت: «تا حسین و این گروه از یارانش که می‌بینی تشنه‌اند، یک قطره نخواهم نوشید.» آنگاه عباس به پیادگان گفت مشک‌ها را پر کنند پس از آن کسان نمودار شدند و درگیری اندکی شد. یاران حسین با مشک‌ها بیامدند و آب را پیش وی بردند.
(تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفحه ۳۰۰۷)

و اما نکته‌ای دیگر که بدیهی‌ست:

پیش از شروع جنگ در کربلا امام حسین فرمودند خیمه‌ای به پا کنند آنگاه امام حسین وارد خیمه شد و نوره کشید (نوره کشیدن: اصلاح موهای زائد بدن) و چون امام حسین فراغت یافت، دیگران رفتند و نوره کشیدند.
(تاریخ طبری، جلد ۷ ، صفحه ۳۰۲۱)

هرچن درمورد مارک واجبی ایشان هنو اطلاعی در دسرس نیس،… اسراف آب وسط بیابان هم که بماند،… این اصرار و اشتیاق حرضت امام برا رسیدن به تن و بدنشان آن هم درست روز جنگ، بسی جای شگفتی دارد که البته پی بردن به دلیلش طبق همین منابع زیادم سخ نیس:

چون به حسین نزدیک شدند، فرمود که برای او سراپرده‌ای برافراشتند، آنگاه فرمان داد که اندازه ای مشک آوردند و در جامی بزرگ با آب در آمیختند. در این هنگام حسین به درون شد و نوره مالید و سر و تن بشست و بر سراسر پیگر نازنین گلاب افشاند و شادان و چابک و دمان و آراسته بیرون آمد. عبدالرحمن بن عبد ریه و بریر بن خضیر همدانی بر در سراپرده ایستاده و هریکی کوشیدند که پس از حسین، او به درون رود و خود را بپیراید و بیاراید. بیر به شوخیگری با عبدالرحمن پرداخت. عبدالرحمن گفت: «به خدا سوگند که این نه هنگام کار یاوه است.» بریر گفت: «مردمان من میدانند که من در جوانی و پیری به کار یاوه گرایشی نداشته‌ام، ولی از آنچه بر سرمان خواهد آمد، شاد و مژده یاب هستم. به خدا میان ما با دخترکان زیبای فراخ چشم بهشتی جز همین به جای نمانده است که ایشان با شمشیرهایشان بر ما تازند و آنگاه ما یکراست به آغوش آنان بال کشیم.» چون حسین بپرداخت، این دو به درون رفتند.
(تاریخ کامل، نوشته عزالدین ابن اثیر، برگردان دکتر سید حسین روحانی، انتشارات اساطیر، تهران۱۳۸۲، پوشینه پنجم برگ۲۲۳۵)

این هم منبعی دیگر که جای شک و شبهه‌ای باقی نماند:

هنگامى كه روز عاشورا فرا رسيد، امام حسين عليه السّلام صبح زود، دستور داد خیمه‌‏اى برپا كردند و ظرف بزرگى در ميان خيمه نهادند و در ميان آن ظرف مشك فراوان بود، و در كنار آن (يا در داخل آن) نوره نهادند، آنگاه امام حسين عليه السّلام براى تنظيف به درون خيمه رفت.
روايت شده برير بن خضير همدانى، و عبد الرّحمن بن عبد ربّه انصارى بر در خيمه ايستادند تا بعد از امام عليه السّلام براى تنظيف داخل خيمه شوند، در اين هنگام برير با عبد الرّحمن شوخى میکرد و میخندید.
عبد الرّحمن به او گفت: «اى برير! آيا میخندی؟ اكنون وقت خنده و شوخى نيست.» برير جواب داد: «بستگانم مى‏دانند كه من نه در جوانى و نه در پيرى اهل شوخى و بيهوده گويى نبوده و نيستم، امّا اكنون كه شوخى كردم به خاطر شادى بسيار است كه در پيش داريم، سوگند به خدا فاصله ما با معانقه با حوريان بهشتى، جز ساعتى نيست كه ما در اين ساعت با اين دشمنان بجنگيم و كشته شويم.»
(غم نامه كربلا ـ ترجمه اللهوف على قتلى الطفوف‏ ـ سيد على بن موسى بن طاووس (م ۶۶۴ هجری)، مترجم: محمد محمدى اشتهاردى‏، تهران، نشر مطهر، چ اول‏:۱۳۷۷ ش‏. ص۱۱۹)


خلاصه این دفه که پای روضه تشنگی حسین نشسید، یکم فک کنید که ایشون پس اون همه آب رو برا زائل نمودن پشمای مبارکش از کجا اورد؟ و همچنین انگیزه‌ش برا شهادت، بلخره زنده نیگه داشتن اسلام بود یا محشور گشتن با حوریان سیکس‌پک پسند؟ که حواسشم بود اون دنیا از روبرو شدن با تن و بدن پشمالوش یه وخ وحشت نکنن.

4083 👀
4 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2016-10-05 23:17:55 +0330 +0330

به نظر من بازیگران اصلی این روایات خودشان چه ارزشی دارند که صحیح یا صحیح نبودن روایات آنها ارزش داشته باشه، وقتتان را برای چیزی تلف می کنید که واقعا در طبیعت جز انزجار و نفرت و عقب ماندگی چیزی باقی نزاشتن در ضمن آنکه باید این مطالب را بفهمه در مقایسه سوال و جواب های دینیش با منطقش، خودش را به جواب واقعی میرساند و آنکس که فقط معتقد است خود خدا هم بیاد توضیح خلاف عقیدشون بده بهش میگن برو استمنائتو بکن. به جای اینکه معضل ذهنیمون این باشه که اعراب متوهم 1400 سال پیش برای جاه طلبی کیو چطوری کشت یا چطوری کشته شد به کودکانی که بخاطر همان توهمات 1400 سال پیش، آلان خونشان با خاک آمیخته می شه کمی فکر کنیم انسان تر به نظر میرسیم.> برای تشنگی حسین که برای بدست آوردن قدرت جنگید و 1400 سال پیش کشته شد تو سرمون می زنیم و اشک می ریزیم برای این کودکی که الان زنده و بدنبال پناه است چقدر اهمیت میدیم و چقدر همدردی می کنیم؟

2 ❤️

2016-10-05 23:28:36 +0330 +0330
نقل از: Master.Shayan من کاری به هیئت و حسین و مداحی ندارم . تفسیرت برام خیلی جالب بود . اینو همیشه گوشه ذهنت داشته باش که " تاریخ را فاتحان مینویسند" جالبتر از اون اینکه امثال تو به قرآن اعتقاد ندارید ولی به کتابهای تاریخی خیلی خیلی شدید تر از قرآن اعتقاد دارید . اعتقادات و آرمانهای هر شخص به خود اون شخص مربوطه و باید بهش احترام گذاشت . حسین تشنه نبود . یه مطالعه آزاد در مورد کربلا بکن ولی نه متعصبانه از دید تحقیقاتی ببین در جوانب این موضوع چیا میبینی . مطالعه مطالعه مطالعه یخرده هم وقت کردی فکر کن ، عقل کلی مثل شریعتی نفهمید این چیزا کس و شره بعد منو تو فهمیدیم ؟؟؟؟؟ جوابی ازت نمیخوام یخرده فکر کن . محض اطلاعت بهت بگم با منطق دنبالش نرو چون به جوابی نمیرسی .

به هیچ کجای سخنانتون کاری ندارم دوست عزیز ولی در خصوص شریعتی باید بگم شریعتی اصلا و ابدا نه تنها عقل کل نبود بلکه صرفا یک لفاظ زبان باز بود و تمام هنرش بازی با کلمات.البته سخنران بسیار خوبی بود و دارای عقاید التقاطی. اگر در خصوص ایشون به منابع بی طرف در تاریخ معاصر مراجعه کنید متوجه میشید که ساواک ایشون رو به زور تو دانشگاه فردوسی مشهد استاد کرد و مسوولین دانشگاه به پایه علمی ایشون اعتراض داشتند.روحانیون هم باهاش میونه خوبی نداشتن نمونه بارزش مطهری. دلیل این کار شاه هم ترس از نفوذ چپگرایان و مشخصا حزب توده بود که شاه میخواست با سلاح مذهب جلوشونو بگیریه که همین اشتباهش هم همه رو نابود کرد

0 ❤️

2016-10-10 17:48:40 +0330 +0330

در روز تاسوعا و عاشورا با لباس سرخ یا سپید بیرون خواهیم آمد. ریش هاتونو رو سه تیغه کنین. برید نذری بگیرید و جلوی چشم نذری دهنده به زمین بریزیدش و بهش بخندید. شعارمان : ما از نسل کاوه ایم / خار چشم حسینیم.

نکته آخر اینکه، این به معنی توهین به عقیده کسی نیست، بلکه به معنی اعتراض مسالمت آمیز به سرکوب عقاید دیگران توسط یک عقیده متعصب است.

2 ❤️

2016-10-29 18:08:40 +0330 +0330

ببینن عزیزم برا امام حسین با ید مقتلشو خوند نه چرندیات مداحارو ولی یه سوال دارم ما که دم از کوروش و انسانیت میزنیم اگه جلوت یه بچه شیر خوار رو بیارن وبگن آب میخواد چکار میکنی؟؟؟ من مطمئنم اینو توی می خونه بگی براش آب میارن ولی یه عده که مثه حاکمان الان ما بودن اون حرکت رو کردن.گناهان مسئولین مملکت خودمونو نندازیم گردن افرادی که گوشه ای از تاریخ بودن

0 ❤️

2016-10-29 18:15:47 +0330 +0330

بچه ها امام حسین ازاده بود وبرای ازادگی شهید شد شنا ازاده هستید

0 ❤️

2016-10-29 18:26:15 +0330 +0330

ب هر راهی متوسل شدن برای توهین ب اعتقاد دیگران اخر حقارت و پستیه…اولا تاریخ طبری رو محمد بن جریر طبری ک یک سنی بوده نوشته و هرکسی میدونه ک سنی ها اعتقاد ب امامان شیعه ندارن دوما(پس اسناد ب تاریخ طبری از پایه اشتباس)…دوما اول کتاب تاریخ طبری ک دو جلد هم هست عینا اینو نوشته…پست بعد میزارمش

0 ❤️

2016-10-29 18:26:56 +0330 +0330

طبری در آغاز کتاب پس از ذکر خطبه و ستایش آفریدگار دو جهان و مدح خاتم پیغمبران و خاندان و اصحاب و جانشینان آن بزرگوار چنین گفته است: «خواننده این کتاب بداند که استناد ما بدانچه در این کتاب می‌آوریم به روایات و اسنادى است که از دیگران، یکى پس از دیگرى، به ما رسیده و من نیز خود از آنان روایت می‌کنم و یا سند روایت را به ایشان می‌رسانم، نه آن‌که در آوردن مطالب تاریخ استنباط فکرى و استخراج عقلى شده باشد

0 ❤️

2016-10-29 18:30:26 +0330 +0330

شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین … انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین … عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب … تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

0 ❤️

2016-10-29 18:33:17 +0330 +0330

اب داشتن.غلط كرد هركي گفت اب نبوده.دوم اينكه در اون زمان پاييز بوده.اصلا ظهرداغي دركارنبوده.

0 ❤️

2016-10-29 18:35:50 +0330 +0330
نقل از: فـازمـتـر ب هر راهی متوسل شدن برای توهین ب اعتقاد دیگران اخر حقارت و پستیه.....اولا تاریخ طبری رو محمد بن جریر طبری ک یک سنی بوده نوشته و هرکسی میدونه ک سنی ها اعتقاد ب امامان شیعه ندارن دوما(پس اسناد ب تاریخ طبری از پایه اشتباس).....دوما اول کتاب تاریخ طبری ک دو جلد هم هست عینا اینو نوشته....پست بعد میزارمش

اعتقاد نداشتن یعنی وجود نداشتن و تحقیق نکردن ؟!؟ پس توی کونی چرا هی میای پست ضد دین میزاری ؟

0 ❤️

2016-10-29 18:38:45 +0330 +0330
نقل از: parviz_parviz اب داشتن.غلط كرد هركي گفت اب نبوده.دوم اينكه در اون زمان پاييز بوده.اصلا ظهرداغي دركارنبوده.

پاییز تو بیابون و برهوت بوده ، عراق و عربستان ، چهار فصل نیستن که

0 ❤️

2016-10-29 18:39:00 +0330 +0330
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

0 ❤️

2016-10-29 18:48:14 +0330 +0330
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

تو خوووووبی جیگر … تو دست همنوعتو میگیری و کمکش میکنی … تو کل دنیا اینقد آیین و مذهبای جورواجور هست و هرکی با اعتقادش خوشه و وقتای ناآرامیش به اونا پناه میبره ، راست و دروغش مهم نیست ، مهم اینه که وقتای ناآرومی و کلافه بودن به اون اعتقادش و با یاد اون کمی سبک و آروم میشه و اعتقاد هرکس برا خودش آرام بخشه .

0 ❤️

2016-10-29 18:54:53 +0330 +0330
نقل از: Black-BEAR
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

تو خوووووبی جیگر … تو دست همنوعتو میگیری و کمکش میکنی … تو کل دنیا اینقد آیین و مذهبای جورواجور هست و هرکی با اعتقادش خوشه و وقتای ناآرامیش به اونا پناه میبره ، راست و دروغش مهم نیست ، مهم اینه که وقتای ناآرومی و کلافه بودن به اون اعتقادش و با یاد اون کمی سبک و آروم میشه و اعتقاد هرکس برا خودش آرام بخشه .

خوبه ميگي هركسي اعتقادات خودش براي خودش.
الان دولت اعتقادات اسلامي رو به زور براي همه داره پياده ميكنه. و به وسيله همين دين مردم رو بدبخت كردن.
به من ربطي نداره كي ميره مسجد اروم ميشه.كي ميره كليسا اروم ميشه.اما وقتي قوانين ديني رو ميكوبن تو سرادم اون وقت من حق دارم توهين كنم.

1 ❤️

2016-10-29 19:03:38 +0330 +0330
نقل از: Master.Shayan من کاری به هیئت و حسین و مداحی ندارم . تفسیرت برام خیلی جالب بود . اینو همیشه گوشه ذهنت داشته باش که " تاریخ را فاتحان مینویسند" جالبتر از اون اینکه امثال تو به قرآن اعتقاد ندارید ولی به کتابهای تاریخی خیلی خیلی شدید تر از قرآن اعتقاد دارید . اعتقادات و آرمانهای هر شخص به خود اون شخص مربوطه و باید بهش احترام گذاشت . حسین تشنه نبود . یه مطالعه آزاد در مورد کربلا بکن ولی نه متعصبانه از دید تحقیقاتی ببین در جوانب این موضوع چیا میبینی . مطالعه مطالعه مطالعه یخرده هم وقت کردی فکر کن ، عقل کلی مثل شریعتی نفهمید این چیزا کس و شره بعد منو تو فهمیدیم ؟؟؟؟؟ جوابی ازت نمیخوام یخرده فکر کن . محض اطلاعت بهت بگم با منطق دنبالش نرو چون به جوابی نمیرسی .

چیزی که با منطق بهش نرسی… همون بهتر که اصلا نرسی!

0 ❤️

2016-10-29 19:06:15 +0330 +0330
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

تو خوووووبی جیگر … تو دست همنوعتو میگیری و کمکش میکنی … تو کل دنیا اینقد آیین و مذهبای جورواجور هست و هرکی با اعتقادش خوشه و وقتای ناآرامیش به اونا پناه میبره ، راست و دروغش مهم نیست ، مهم اینه که وقتای ناآرومی و کلافه بودن به اون اعتقادش و با یاد اون کمی سبک و آروم میشه و اعتقاد هرکس برا خودش آرام بخشه .

خوبه ميگي هركسي اعتقادات خودش براي خودش.
الان دولت اعتقادات اسلامي رو به زور براي همه داره پياده ميكنه. و به وسيله همين دين مردم رو بدبخت كردن.
به من ربطي نداره كي ميره مسجد اروم ميشه.كي ميره كليسا اروم ميشه.اما وقتي قوانين ديني رو ميكوبن تو سرادم اون وقت من حق دارم توهين كنم.

منم از دولت و حکومت اسلامی متنفرم و بنظرم گند زده به همه چی … ولی امام حسین و سایر اعتقادات چیزی نیست که خمینی و خامنه ای آورده باشن ، ی عشقی که مردم بهش دارن و از قدیما بوده و برا همه مورد احترام بوده ، فقط اینا دارن با اینا بازی میکنن تا جایگاه خودشون رو حفظ کنن و ، بقول خود امام محرم و صفر اسلام رو زنده نگه داشته(خودشون رو ) ، نبود حکومتشون هم خیلی وقت پیش رو هوا بود و راحت بودیم ، قیام 88 اگه عاشورا نبود و حکومت از اعتقاد مردم برا خودش سپر درست نمیکرد ، الان هفتمین سالگرد حکومت جدید بود

1 ❤️

2016-10-29 19:08:25 +0330 +0330
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

تو خوووووبی جیگر … تو دست همنوعتو میگیری و کمکش میکنی … تو کل دنیا اینقد آیین و مذهبای جورواجور هست و هرکی با اعتقادش خوشه و وقتای ناآرامیش به اونا پناه میبره ، راست و دروغش مهم نیست ، مهم اینه که وقتای ناآرومی و کلافه بودن به اون اعتقادش و با یاد اون کمی سبک و آروم میشه و اعتقاد هرکس برا خودش آرام بخشه .

خوبه ميگي هركسي اعتقادات خودش براي خودش.
الان دولت اعتقادات اسلامي رو به زور براي همه داره پياده ميكنه. و به وسيله همين دين مردم رو بدبخت كردن.
به من ربطي نداره كي ميره مسجد اروم ميشه.كي ميره كليسا اروم ميشه.اما وقتي قوانين ديني رو ميكوبن تو سرادم اون وقت من حق دارم توهين كنم.

منم از دولت و حکومت اسلامی متنفرم و بنظرم گند زده به همه چی … ولی امام حسین و سایر اعتقادات چیزی نیست که خمینی و خامنه ای آورده باشن ، ی عشقی که مردم بهش دارن و از قدیما بوده و برا همه مورد احترام بوده ، فقط اینا دارن با اینا بازی میکنن تا جایگاه خودشون رو حفظ کنن و ، بقول خود امام محرم و صفر اسلام رو زنده نگه داشته(خودشون رو ) ، نبود حکومتشون هم خیلی وقت پیش رو هوا بود و راحت بودیم ، قیام 88 اگه عاشورا نبود و حکومت از اعتقاد مردم برا خودش سپر درست نمیکرد ، الان هفتمین سالگرد حکومت جدید بود .

0 ❤️

2016-10-29 21:00:22 +0330 +0330
نقل از: Black-BEAR
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR
نقل از: parviz_parviz
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

اولا به تو هيچ ربطي نداره كه كي چه تايپكي ميذاره.تو مشخص نميكني كي چي بنويسه.دوما تو تايپك هايي كه دوست نداري نيا.مجبورت نكردن.

تو خوووووبی جیگر … تو دست همنوعتو میگیری و کمکش میکنی … تو کل دنیا اینقد آیین و مذهبای جورواجور هست و هرکی با اعتقادش خوشه و وقتای ناآرامیش به اونا پناه میبره ، راست و دروغش مهم نیست ، مهم اینه که وقتای ناآرومی و کلافه بودن به اون اعتقادش و با یاد اون کمی سبک و آروم میشه و اعتقاد هرکس برا خودش آرام بخشه .

خوبه ميگي هركسي اعتقادات خودش براي خودش.
الان دولت اعتقادات اسلامي رو به زور براي همه داره پياده ميكنه. و به وسيله همين دين مردم رو بدبخت كردن.
به من ربطي نداره كي ميره مسجد اروم ميشه.كي ميره كليسا اروم ميشه.اما وقتي قوانين ديني رو ميكوبن تو سرادم اون وقت من حق دارم توهين كنم.

منم از دولت و حکومت اسلامی متنفرم و بنظرم گند زده به همه چی … ولی امام حسین و سایر اعتقادات چیزی نیست که خمینی و خامنه ای آورده باشن ، ی عشقی که مردم بهش دارن و از قدیما بوده و برا همه مورد احترام بوده ، فقط اینا دارن با اینا بازی میکنن تا جایگاه خودشون رو حفظ کنن و ، بقول خود امام محرم و صفر اسلام رو زنده نگه داشته(خودشون رو ) ، نبود حکومتشون هم خیلی وقت پیش رو هوا بود و راحت بودیم ، قیام 88 اگه عاشورا نبود و حکومت از اعتقاد مردم برا خودش سپر درست نمیکرد ، الان هفتمین سالگرد حکومت جدید بود .

حالتون خوبه…یه متن رو چندین بار ارسال میکنین…

0 ❤️

2016-10-29 21:02:41 +0330 +0330
نقل از: Black-BEAR شما دهه شصتیا چرا اینقد کونتون میسوزه و هی دارین پست ضد دین میزارین و فک میکنین مادر روشن فکری رو گاییدین ؟ همتون عقده ای و کسخلین ... انگار تمام به تمام مسائل و ایرادات این دنیا و همه چیزش رسیدگی کردین ... عههه باوا جمعش کنین ، نمودین همه رو ،، یکی نیست بگه به تو چه آخه امام حسین تشنه بود یا سیراب ... تو چرا گوه خوری اینارو میکنی ، عاغا اصن تو خووووبی تو درستکاری ، بکشین بیرون

این سایت برای مردم استبداد زده ایران تنها مکان آزادی…هرکی هرچی دلش خواست میگه…شما چرا توهین می کنین؟…

0 ❤️

2016-10-29 21:07:01 +0330 +0330

بخدا تو ماه های محرم ما اینجا هم از دست مسلمونا آسایش نداریم…تو مسجدهاشون هی عزاداری و گریه و نوحه خوانی می کنن…جالبه تو سطح شهر تعداد مسجدهاشون تقریبا زیاده…فک کنم 5 یا 6 هست…هی دسته راه میندازن…البته تو مکان های مشخص…اَه اَه اَه … نمیدونم باید بریم کره مریخ زندگی کنیم تا این جماعت مسلمونو اصلا نبینیم…

0 ❤️

2016-10-29 22:50:54 +0330 +0330
نقل از: کون-میخوام
نقل از: homayoon23 بخدا تو ماه های محرم ما اینجا هم از دست مسلمونا آسایش نداریم........تو مسجدهاشون هی عزاداری و گریه و نوحه خوانی می کنن......جالبه تو سطح شهر تعداد مسجدهاشون تقریبا زیاده......فک کنم 5 یا 6 هست......هی دسته راه میندازن.........البته تو مکان های مشخص.......اَه اَه اَه ....... نمیدونم باید بریم کره مریخ زندگی کنیم تا این جماعت مسلمونو اصلا نبینیم...............

شما دنبال حقیقتش بری که چرا گریه زاری میکنن و این همه سینه زنی و وسه چیه نظرت عوض میشه و خودت هم اگ مسلمون هم نباشی مسلمون میشی.
سند میخوای بیاری برو کتاب های مستند رو بخون نه اینترنت.
تو اینترنت هرکی یه چیزی مینویسه الکی مینویسه سند فلان جا.الکی باور نکنید.
دنبال اسلام واقعی هستی و دلیل این کار ها رو میخوای کتاب مستند بیشتر بخون.
به حرف اکتفا نمیشه کرد و من هم قصد توهین به هیچ دین و مذهبی ندارم.
میخوای بدونی دین چیه به مردمش نگاه نکن خودت دنبالش برو.
همین امام حسینی که بعضیا یا از روی عقده یا خراب کردن دین یا … تحریفش میکنن و مسخره میکنن رو دیدی.
بشین دو دقیقه فکر کن مگه ادم مریضه که خونوادشو وسط یه مشت دشمن رها کنه بره جنگ؟
از همون اول دشمنی که با اهل بیت برداشتن از کجا بوده؟
چرا کشتنشون؟میتونستن رهاشون کنن. اونا که 72 نفر بیشر نبودن. در مقابل هزاران نفر ایستادگی کردن دلیلش چی بوده؟
حقیقت رو نمیشه عوض کرد هر چند هزاران بار هم دستکاری بشه.
دنبال حقیقت برو دوست عزیز نه چرندیات.
خدا و امام ها هم نیاز به سینه زدن و نماز خوندن هیشکی ندارن.
با تحقیر و فحش و تحریفشون هم چیزی ازشون کم نمیشه.
بشین یکم فکر کن در مورد چیزایی که گفتی و حالا ب خاطر لج بازی یا هر چیز دیگه دوست نداری قبول کنی.
امسال اگه میتونی حتما اربعین برو پیاده روی نجف تا کربلا. پیاده رویش فقط مال مسلمون ها نیست مال همه دینی هست.بی تاثیر نیست. اونجا با نگاه کردن هم متوجه خواهی شد.
منم نه بسیجی ام نه یهود نه … و نه هیچ چیز دیگه. ازادی همه جا هست فقط بستگی به بینش خودت داره.به جای دهان چشم هات رو بیشر باز کن.واقع بین باش نه تحریف گر

ابتدا اینکه این شخص جملاتش صرفا بیان حسش از نداشتن آسایش بود نه تحمیل نظرش

دوما اگر ایشان می خواست مسلمان باشه تابحال دلایل کافی برای اعتقادش میتونست پیدا کنه که قاعدتا پیدا نکرده.

سوما این شخص هیچ کلمه ای دال بر توهین بیان نکرده اما شما به عنوان یک فرد امر به معروف به این شخص فرمودید بدنبال چرندیات نرو (هر آنچه ما میگیم حقیقته )

چهارما هر آنچه را که یاد گرفتید را ابتدا جایگاهشو پیدا کنید و بعد بیان کنید شما فرمودید تحریف گر نباش کدام جمله ایشان مفهوم تحریف داشت؟

پنجما: شما می فرمایید: میخوای بدونی دین چیی به مردمش نگاه نکن. حال سوال من از شما:>

آیا دین برای تزئین شهر آورده شد؟ یا برای تعامل بهتر بین انسانها؟

نتیجه آموزه های دینیتان روی مردمان تان از نظر خودتان هم مردوده.

1 ❤️

2016-10-29 23:12:14 +0330 +0330

من نمیدونم که این حرفا چقدرش درسته یا غلطه.
چیزی که میدونم اینه که به کل تاریخ اعتمادی نیست و اینو دوست دارم که همیشه بهش همه ی مردم فکر کنند که : زندگی در دنیای بدون دین و تعصب جای بهتری برای زندگیست. …

0 ❤️

2016-10-30 20:54:44 +0330 +0330

خواهشا تا اخر بخونید
اول اینکه من اکثر پست ها را خوندم فهیمدیم یکسری هاشون واقعا نه هیچی از دین میدون نه عاشورا نه جامعه نه واقعیت های جامعه.
اول اونکی امام حسین را شناخته میدونه که امام حسین تنها هدفش این بود که شماها یاد بگیرین جلوی ظلم وایسین و از حق خودتون کوتاه بیان. جونشم گذاشت برای حرفش.
کدوم هاتون جلوی ظلم وایسادین؟اگه وایساده بودین الان بهشت زهرا بودین.
همیشه از هر جریانی ادم باید خوبش را بگیره بعدش را فراموش کنه . شما خوبش رایاد بگیرکه جلوی ظلم وایسا .بقیش را هم قبول نکن
دوم این چیزی که من جلوی چشم خودم دیدم. اونم چندبار .
یکی از فامیل های ما چای آماده کرد که دسته اومد بگیرن جلوش دسته یه کوچه جلوتر دور زد.اومد زد زیر کتری و شروع کرد فحش دادن به یکماه نکشید سرطان گرفت و درد میکشید که با قویترین مسکن ها اروم نمیشد. قشنگ یکسال مریض بود . روزی صدبار ارزوی مرگ میکرد.پسرهاشون جریان اروزی مرگ را گفتن بهم .و از درد نمیتونست بخوابه. هیچی سرسال محرم اومد بردنش زیر نخل .و توبه کرد . اومد خونه و فرداش مرد.
خودم همه اینا به چشم دیدم.
ببین بی احترامی به هیچ کس درست نیست.میخوای برو نذری بگیر بنداز رو زمین و هرکاری میخوای بکن . ولی پاش را میخوری.
و فکر نکن من فقط این یه مورد را دیدم .قصابی که ازگوشت نذزی امام حسین دزدید راهم اگه خواستی برات میگم و اون کسی که روزعاشورا تعزیه را ریخت بهم و همون سال تا مرگ رفت و برگشت . مگه شوخی امام حسین. همه شیعه ها اشتباه میکن بعد شماها فقط درست میگید؟

0 ❤️

2016-10-30 21:04:15 +0330 +0330

برو تو یه سرچ ساده بزن ببین سره قاتلین عاشورا چی اومد. اگه واقعا دم از تاریخ میزنی این یه تیکه را بخون.
لینک فرستادم سایت نذاشت لینک ها را
کلمه" بر سر قاتلان کربلا چه امد" را سرچ کن تو گوگل
سا یت ایسنا چهارمی نوشته بصورت خلاصه .
باز تو همون سرچ دومین سایت سایت تنسیم هست که اون با منابع نوشته به صورت کامل.
بعد بیا نظر بده من میخونم.

0 ❤️

2016-10-30 21:08:08 +0330 +0330
نقل از: فامیل.دور

به نظر من بازیگران اصلی این روایات خودشان چه ارزشی دارند که صحیح یا صحیح نبودن روایات آنها ارزش داشته باشه، وقتتان را برای چیزی تلف می کنید که واقعا در طبیعت جز انزجار و نفرت و عقب ماندگی چیزی باقی نزاشتن در ضمن آنکه باید این مطالب را بفهمه در مقایسه سوال و جواب های دینیش با منطقش، خودش را به جواب واقعی میرساند و آنکس که فقط معتقد است خود خدا هم بیاد توضیح خلاف عقیدشون بده بهش میگن برو استمنائتو بکن. به جای اینکه معضل ذهنیمون این باشه که اعراب متوهم 1400 سال پیش برای جاه طلبی کیو چطوری کشت یا چطوری کشته شد به کودکانی که بخاطر همان توهمات 1400 سال پیش، آلان خونشان با خاک آمیخته می شه کمی فکر کنیم انسان تر به نظر میرسیم.> برای تشنگی حسین که برای بدست آوردن قدرت جنگید و 1400 سال پیش کشته شد تو سرمون می زنیم و اشک می ریزیم برای این کودکی که الان زنده و بدنبال پناه است چقدر اهمیت میدیم و چقدر همدردی می کنیم؟

امام حسین کسی بود که اسلام را زنده کرد،امام حسین به گریه های تو نیازی نداره و امثال تو که بویی از انسانیت نبردین،فاجعه کربلا رو کم ارزش،تلقی میکنی در حالیکه نمیدونی اگر امام حسین در کربلا نمی جنگید از اسلام چیزی باقی نمی ماند،برای اثبات سندیت فاجعه کربلا و دوستداران واقعی امام حسین توصیه میکنم یکبار هم شده با پای پیاده به زیارت مولای ما امام حسین بری،اما اشخاص فرومایه ای همچون تو حتی لیاقت همچین تجربه ای رو ندارن.

0 ❤️

2016-10-30 21:23:12 +0330 +0330

ببین اقای ساسان. بی احترامی نکن . اشتباه اول اینجا بود که ایشون بی احترامی کرد. دومیش شما بودی که جواب دادی.
و یه اشتباه بزرگ تر اینکه این سایت اصلا جای این بحث های دینی نیست . این سایت از اسمش مشخصه محل سکس و… هست .

0 ❤️

2016-10-30 22:13:02 +0330 +0330
نقل از: sasan.sep
نقل از: فامیل.دور

به نظر من بازیگران اصلی این روایات خودشان چه ارزشی دارند که صحیح یا صحیح نبودن روایات آنها ارزش داشته باشه، وقتتان را برای چیزی تلف می کنید که واقعا در طبیعت جز انزجار و نفرت و عقب ماندگی چیزی باقی نزاشتن در ضمن آنکه باید این مطالب را بفهمه در مقایسه سوال و جواب های دینیش با منطقش، خودش را به جواب واقعی میرساند و آنکس که فقط معتقد است خود خدا هم بیاد توضیح خلاف عقیدشون بده بهش میگن برو استمنائتو بکن. به جای اینکه معضل ذهنیمون این باشه که اعراب متوهم 1400 سال پیش برای جاه طلبی کیو چطوری کشت یا چطوری کشته شد به کودکانی که بخاطر همان توهمات 1400 سال پیش، آلان خونشان با خاک آمیخته می شه کمی فکر کنیم انسان تر به نظر میرسیم.> برای تشنگی حسین که برای بدست آوردن قدرت جنگید و 1400 سال پیش کشته شد تو سرمون می زنیم و اشک می ریزیم برای این کودکی که الان زنده و بدنبال پناه است چقدر اهمیت میدیم و چقدر همدردی می کنیم؟

امام حسین کسی بود که اسلام را زنده کرد،امام حسین به گریه های تو نیازی نداره و امثال تو که بویی از انسانیت نبردین،فاجعه کربلا رو کم ارزش،تلقی میکنی در حالیکه نمیدونی اگر امام حسین در کربلا نمی جنگید از اسلام چیزی باقی نمی ماند،برای اثبات سندیت فاجعه کربلا و دوستداران واقعی امام حسین توصیه میکنم یکبار هم شده با پای پیاده به زیارت مولای ما امام حسین بری،اما اشخاص فرومایه ای همچون تو حتی لیاقت همچین تجربه ای رو ندارن.

خود حسین به تو گفت که به گریه های من نیاز نداره؟ اگه اون گفته باشه بخدا دروغ گفته چون من در طول دهه خرافه پرستی یا جایی هستم که صدایی از این عزیزان به گوشم نرسه یا حتما با هدفون آهنگ shine on you crazy diamond از پینک رو گوش میدم.>

و قطعا اطمینان داشته باشید آن بویی که شما ها به انسانیت نسبت دادید آنقدر نزد من بوی متعفنی هست که ازش بر حذر باشم پس بدانید بوی انسانیت در رایحه های متفاوت ارائه می شه.>

طوری از اهمیت باقی ماندن اسلام صحبت کردید که من فکر کردم دارید از اهمیت باقی ماندن کتب علمی ایران باستان که توسط بربر ها و برده دارها نابود شده صحبت میکنید.>

از آنجا که فرومایگی هم در انسانهای متفاوت مفهوم متفاوتی دارد آرزو می کنم با مفهوم فرومایه از منظر شما، آنقدر فرومایه یا دون همت باشم که حتی با چنین شخصی که با پای پیاده زیارت میره هرگز دست دوستی ندم، اما با مفهوم فرومایه از دیدگاه خودم آرزو می کنم خداوند (نه الله 1400 ساله) بجای فرو مایگی، آنقدر والا همتی به من دهد که هر سال با لباس رسمی،شیک و معطر با دسته گلی به مقبرۀ کوروش بزرگ ،بابک خرمدین و دیگر بزرگان ایران عزیزم برم و ازشون بدلیل اصالتی که به ایرانی دادند قدردانی کنم.

1 ❤️

2016-10-30 22:15:43 +0330 +0330

بازم میگم زندگی در دنیای بدون دین و تعصب جای قشنگتریه.
من از شما سوال دارم .
آیا الآن آثاری از اسلام باقی مونده؟
کجاست اسلام؟
کجاست انسانیت؟
آیا اسلام در عربستانه؟ یا در ایرانه؟ یا در عراق یا سوریه؟
اسلام از بین رفته و خدا شاهد سیاسی کاری های امت گمراه است

0 ❤️

2016-10-31 02:15:52 +0330 +0330
نقل از: sj.t بازم میگم زندگی در دنیای بدون دین و تعصب جای قشنگتریه. من از شما سوال دارم . آیا الآن آثاری از اسلام باقی مونده؟ کجاست اسلام؟ کجاست انسانیت؟ آیا اسلام در عربستانه؟ یا در ایرانه؟ یا در عراق یا سوریه؟ اسلام از بین رفته و خدا شاهد سیاسی کاری های امت گمراه است

ببین عزیزم دین یعنی راه و روش کسی که میگه دین ندارم بلاخره داره از یه روش استفاده می کنه.البته اینکه الان دین واقعی اسلام وجود نداره نه تو ایران نه جای دیگه حق با شماس ولی بلاخره همه چی درست میشه

0 ❤️

2018-06-24 12:18:02 +0430 +0430

انتظاری نباید از یک اسکلت داشت چون اسکلت که مغز نداره اسکلت جان اگه کیری مونده واست جلق تو بزن به چیزهایی هم که نمیدونی و خبر نداری ازش چیزی کار نداشته باش یکم تاریخ بخونی این کس شعرها رو نمیگی

کسی که دنبال حقیقته بخونه

یک بحث و سوالی که در مورد واقعه کربلا مطرح است در مورد تشنگی و بسته شدن آب بر روی امام حسین علیه السلام است. گفته می شود: منطقه ای که در کنار آن رود بزرگ فرات بوده، بیابان بودن معنایی برایش ندارد. همچنین، چطور سپاه یزید توانست طول این رودخانه بزرگ را ببندد؟ از شب هفتم محرم که آب بر روی سپاه امام بسته شده است، آیا به طور کامل در تشنگی بودند یا خیر؟

مام علیه السلام با حر قرار گذاشته بود که نه به کوفه برود و نه به مکه بازگردد تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد، به کربلا که نزدیک شدند پیکی از جانب عبیدالله بن زیاد برای حر رسید که به محض رسیدن این نامه، حسین را در یک منطقه به دور از آب و آبادانی متوقف کن و دیگر نگذار که جلوتر برود. و بر این عدم آب و آبادانی تاکید شده است. لذا امام حسین علیه السلام در کربلا فرود آمدند.

نکته دوم آنکه موقعیت جغرافیایی کربلا در آن زمان با حال حاضر و حتی چند قرن قبل قابل مقایسه نیست. زیرا طوفان های شن و حوادث طبیعی که اتفاق افتاده است و قضیه را به صورت کلی تغییر داده است و دلیل این حرف این است که قبر مطهر حضرت امام حسین علیه السلام و حضرت عباس علیه السلام بسیار پایین تر از این چیزی است که ما می بینیم. این نهر علقمه هم که ما امروزه می بینیم اشتباه فاحش پیش آمده است، این نهر در قرن هفتم توسط ابن علقمی وزیر شیعه مستعصم عباسی آخرین خلیفه بنی عباس کشیده شد برای آب رسانی به شهر کربلا. لذا این که می گویند که حضرت عباس در کنار نهر علقمه به شهادت رسیده است حرف بی ربطی است و این اشتباه از این ناشی شده است که یک دعای علقمه وجود دارد که بعد از زیارت عاشورا خوانده می شود شاید با این اسم اشتباه گرفته شده است و فکر کرده اند که این نهر مربوط به آن قضیه است. بله حضرت عباس در نزدیکی یکی از شعبه های فرات به شهادت رسیده است و ظاهرا آن آب از زیر زمین عبور می کند. اتفاقا ما نقلی داریم در یکی منابع دست اول، که به دستور امام حسین علیه السلام چاهی هم حفر کرده شد و به آب رسیدند اما از ظواهر نقل ها برمی آید که آب قابل شرب نبوده اما برای غسل و سایر استفاده ها مناسب بوده است اگرچه در همین نقل ها داریم که وقتی لشگر عمر سعد از این جریان مطلع شدند به این چاه هجوم آوردند و آن را پر کردند لذا اگر آب از این چاه بوده یا از قبل آبی برای غسل و طهارت داشته اند اما قابل شرب نبوده است زیرا ما در نقل ها داریم که امام حسین در منزلگاه شراب آب بسیار زیادی دستور داد که حمل کنند.

اگر کسی یک تجربه داشته باشد این را متوجه می شود که چقدر نیاز به آب است ولو در حد چند قطره که این تشنگی را بتواند برطرف کند و این موضوع چیزی از عظمت آن بزرگواران کم نمی کند که بگوییم حتی حضرت در همان یک روز بدون آب بوده اند. نکته دیگر آنکه بله هفتم محرم فرمان عبیدالله بن زیاد آمد که عمر بن سعد آب شریعه فرات را به روی امام ببندد همانطوری که پدر حسین علیه السلام آب را بر روی خلیفه مظلوم عثمان بست. شریعه اصطلاحا به بخشی از رودخانه گفته می شود که قابل دسترسی است و می شود سواره و یا پیاده به آب دسترسی پیدا کرد اما ممکن است که بعضی جای رودخانه در عمق باشد ولی قابل دسترسی نباشد. همین موضوع را در صفین هم داریم و در آن جنگ امیرالمومنین 90 هزار لشکر دارد ولی گفته شده است که معاویه آب را بر روی حضرت بست. من بررسی کردم و این بررسی نشان می دهد که همه بخش های فرات در زمان صفین قابل دسترسی نبوده و سنگلاخ بوده و فقط یک راه سنگ فرض اهالی صفین درست کرده بودند و این دلیل است که می توانستند آن مسیر را ببندد. کربلا هم در آن سال مشخص نیست که همه آن مسیر فرات قابل دسترسی بوده باشد و داریم که این 500 نفر شریعه را بر روی حضرت بستند و به اضافه آنکه تعداد یاران امام محدود است و تعداد دشمن 30 هزار نفر است لذا هر تحرکی که از آنها قابل رهگیری است و با لشگر امام علی در صفین فرق دارد پس حتی اگر برای یاران امام حسین هم راهی باشد، امکان رفتن برای آنها فراهم نیست مگر رفتن شبانه که یک بار اتفاق افتاده است که مسلم قبل از تاسوعاست و داریم که وقتی ذخیره آب شرب حضرت تمام می شود، حضرت بیست نفر را به فرماندهی حضرت عباس علیه السلام و علی اکبر می فرستد اما تنها راه همان شریعه ای است که 500 نفر، نگهبان دارد لذا عمر بن حجاج در تاریکی می پرسد شما که هستید، آنها می گویند ما یاران حسین هستیم و نمی گذارند که آب به امام حسین علیه السلام برسد و ممانعت بوجود می آید و درگیر می شوند و همین بیست نفر می توانند از آنجا آب بیاورند و آب به امام برسانند البته نقلی ضعیف هم این موضوع را انکار کرده است اما نقل معتبر اولی است. و همین یک مرتبه اتفاق افتاده است و اینکه چرا دوباره اقدام نکردند تاریخ چیزی را نقل نکرده است و شاید به خاطر اتفاق افتادن یک مرتبه ای آن، تعداد محافظان را بیشتر کرده باشند. آنچه که مسلم است روز عاشورا ایشان بدون آب شرب هستند و لذا همان یک روز هم بدون آب سخت است. بجز زنان و کودکان در خیمه، مردان همه مسلح اند، زره پوشیده اند، در تحرک اند اگر کسی یک تجربه داشته باشد این را متوجه می شود که چقدر نیاز به آب است ولو در حد چند قطره که این تشنگی را بتواند برطرف کند و این موضوع چیزی از عظمت آن بزرگواران کم نمی کند که بگوییم حتی حضرت در همان یک روز بدون آب بوده اند.

0 ❤️

2018-06-24 12:28:15 +0430 +0430

چند مدل آدم هستن ک شدیدا پایبند اعتقاداتی هستن ک از بچگی توی مخشون کردن : 1) افراد بسیار مغرور و خود برتربین ، ک فکر میکنن اعتقاد جزوی از اون هاست و اگر دیگران اعتقاد اونا رو کسس بدونن،انگاری اونا رو کسخل فرض کردن و بهشون توهین کردن…2 ) آدم های کم سواد و احمق 3 ) آدمای ترسو و نگران و مضطرب … لطفا عاقل و بزرگ منش باشیم

1 ❤️










‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «