تعریف جامعه‌ی سالم 🙎‍♀️🙎‍♂️

1402/08/07

جامعه سالم هدف هر مکتب فکری و دینیه، و ماهیتی کلی داره یعنی: 🗺
برای ساختن یک جامعه سالم باید مجموعه ای از عوامل موثر در این فرآیند به شیوه ای آگاهانه عمل کنن تا بتونیم سیستم جامعه رو یک سیستم سالم نام گذاری کنیم .
🏗
( امنیت ، رفاه ، پیشرفت) از مشخصه های یک جامعه سالم هستن، اداره جامعه و ایجاد محیط اجتماعی مطلوب باید کارشناسانه انجام بشه و پارامترهای موثر، آگاهانه تحلیل بشن.
📚🕯
جامعه سالم پدیده ایه برگرفته و وابسته به عملکرد افراد و ساختارهای جامعه، اگر نظام های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه مبنای اصولی و استاندارد داشته باشن و قوانین حقوقی و قضایی، ساختاری مشخص در برخورد با متخلفان و جرایم اجتماعی داشته باشن و همینطور از حقوق افراد و نهادهای جامعه حمایت بشه، محیط سالم اجتماعی شکل میگیره .
🏘
برای رسیدن به یک جامعه سالم باید هرچیزی که عامل و سبب آسیب های اجتماعی و ناهنجاری هاست تشخیص داده بشه و از راهکارهای کارشناسانه برای حل بحران های جامعه استفاده کرد.
👨‍🏫👩‍🏫
رسیدن به جامعه سالم نیازمند یک مهندسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسیه تا تمام بخش های جامعه رو برای خلق این محیط سالم تشویق و باانگیزه کنند.
🙋‍♀️🙋‍♂️
به قول استاد مشیری:
مدنیت به معنای شهر نشینی نیست، بلکه به معنای حکومت قانون و قانون‌مداری است.
🏛🗽
✍ به نظر شما برای تغییر باید از کجا شروع کنیم ؟!

690 👀
6 ❤️
برای نظر دادن وارد شوید یا ثبت نام کنید .

2024-06-29 20:16:44 +0330 +0330

از خود مردم

1 ❤️






‌آگهی‌های دوستیابی

نمایش آگهی های دوستیابی بستگی به علاقه شما دارد. برای دیدن آگهی مرتبط با علاقه تان لطفا پروفایل تان را » ایجاد یا ویرایش کنید «