پیش از خوندن این تاپیک ازتون خواهش میکنم تاپیک کیر تو آتئیسم و تک تک کامنتاش رو مطالعه کنید.
قبل از هرچیزی اجازه بدید چن تا نکته رو خدمتتون عرض کنم. مقصود این تاپیک تایید یا رد احترام به عقاید نیست. صرفا نقدی هست بر توهین به عقاید، هر چند در رد یا تاییدش هم فعلا قصد ندارم بحثی کنم. از تمام عزیزانی هم که از توهینهای بنده در اون تاپیک ناراحت شدن پوزش میطلبم. امیدوار هستم که کسی از دوستان پستاش رو ویرایش نکنه و تغییر نده. ضمن اینکه خدمت دوستانی که میگن آتئیسم یا ندانم گرایی عقیده نیست عرض کنم که عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. خدا یا وجود داره یا نداره. این یه گزاره منفصل حقیقیه، یعنی گزارهای که یک طرفش درسته و طرف دیگه الزاما غلط. مادامی که یکی از طرفین این گزاره اثبات نشده باشه طرف دیگه هم اثبات نشده. تا جایی هم که مطلعم فعلا برهان قاطعی برای اثبات وجود یا عدم وجود خدا که اکثریت رو قانع کنه ارائه نشده. لذا آتئیسم هم یک عقیده هست. امیدوارم تونسته باشم به این شبهه هم پاسخ بدم.
#و اما…
در بین کامنتای تاپیکی که پیش از این ذکر خیرش شد، چنتاشون نظرمو جلب کردن…
نیلا: ولی ب نظر من اعتقادات هرکسی محترمه و باید بهش احترام گذاشتبا هیچ کس رودروایسی نداشته باش.البته اگه اونا ب اعتقاداتت توهین نکنن ک بازم مشکل از اعتقاداتشون نیست مشکل از عدم درک حقوق دیگرانشونه
البته حسین جان منظور شما نبودیا کلی گفتم
Real_slim_shady- : ببین داداش آتئیست یعنی خدا رو قبول نداشتن کسی که خدا رو قبول نداره یعنی عقیده ای نداره که تو داری بهش فحش میدی بعدشم مگه آتئیست ها چی کار کردن نه یه پیامبر وحشی داشتیم که یه دنیا رو به گند بکشه نه کسی رو مجبور کردیم زیر بار عقایدمون زندگی کنه نه به اسم دینمون یه ملت رو لخت کردنبه شبههای که برای شما پیش اومده بود پاسخ دادم.
گالیورر: تیمارستانبه شبهه شما هم پاسخ دادم. بعضی از دانشمندان ممکنه آتئیست باشن. ولی بر اساس کدوم نظرسنجی معتبر میگید ***بیش از ۸۰ درصد دانشمندان بزرگ کنونی دنیا*** آتئیستن یا طرفدارش؟ ضمن اینکه این حرف شما مغالطهای به اسم توسل به مرجع هست. همین کامنت شما یعنی شما تحریک شدی و گرنه اصلا اهمیتی نمیدادی و رد میشدی. یه نکته مهم دیگه: تفاوت پسوندهای ـیسم و ـسیت رو یاد بگیرید.آتیست نه ایدئولوژی است و نه نوعی دین و مذهب که طرفداران اون رو بخوای با فحاشی تحریک کنی و بیان انتحاری بزنند دوست گرامی چیزی بیش از هشتاد درصد دانشمندان بزرگ کنونی دنیا یا طرفدار آتیست هستند یا لا ادری گری…
gayarash33: منم رید تو اعتقادات تو و دین تو 😁 (wanking)رسیدن به اینچنین کامنتی هدف غایی من از این دو تاپیک بود. آیا من قانع شدم که عقیده من نادرسته؟ اصولا آیا باید این جوری قانع بشم که عقیده من غلطه؟ آیا کسی از بین افراد نسبتا زیادی که تاپیک قبلی منو خوندن با فحاشی من قانع شد که آتئیسم یه عقیده اشتباهه؟ اگر عقده دارید بحثش جداست. فحش بدید تا به قول معروف جونتون درآد! یا حداقل خالی شید. ولی اگه توقع دارید عقاید طرف مقابلتون رو که به زعم شما نادرست هستن اصلاح کنید توهین راهش نیست. استفاده از استدلال و منطق (یا اقلا مغلطه) راهشه. عرض پوزش بابت طولانی شدن تاپیک!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
متوجه منظور شما هستم. شما داری قوری سماوی راسل رو میگی. ولی پرسش اینجاست… کی باید شروع کنیم به یادگیری؟ کی باید شروع کنیم به احترام گذاشتن؟ آیا چون طرف مقابل توهین میکنه ما هم بایست خودمون رو در حد اون پایین بیاریم؟ منی که مدعی فرهنگ باید پیش قدم بشم.
باردارمون کردی! چی داری بار میگزاری؟
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
عرض شود خدمتت که :
۱- آتئیست بودن یه نوع تفکر باور فکری درست ، ولی نه شبیه ادیان! کسانی که میگن آتئیست ها ، فقط به ۱ باور مشترک بینشون اشاره میکنن یعنی وجود نداشتن خدا . دیگه هر چیزی که فراتر از اون بره ربطی به آتئیست های دیگه نداره.
چون نه کتاب دارن ، نه یه سری راه و روش برا زندگی کردن و نه … مشابه سایر عقاید مذهبی ، که عده ای سعی دارن اون رو یه مذهب و باوری شبیه ادیان جلوه بدن.
۲: راه تفکرت رو میپسندم ، چون خودم هم همین باور رو دارم که با فحاشی نمیشه چیزی رو درست کرد ، اما اون نوع تاپیک زدن رو نه.
هر کسی یه جوری عقیده خودش رو بیان میکنه ، حالا راه بعضی هام فحاشیه.
اما باید به این هم فکر کنی که ادیان همچین هم زیبا صحبت نکردن در مورد کسانی که به اون ها باور ندارن…
ادیان به غیرباورمند هاشون میگن : کافر ، مستحق عذاب و تیکه پاره شدن تو جهنمشون میدونن ، خدا رو برای خودشون انحصاری کردن و میگن این شیوه اونه ، به کافر ها فحش هم میدن بعضی از باور مند هاشون و تبلیغ کننده هاشون و …
دوستان توجه کنید که من فعلا وقت ندارم راجع به مباحثی مثل وجود یا عدم وجود خدا یا امثال اینها بحث کنم. همون اول کار هم هدفم رو از ایجاد این تاپیک بیان کردم. لذا اگر ایرادی به اصل موضوع وارد میکنید قدمتون روی چشم. سایر موضوعات یه تاپیک جداگونه میطلبه. و البته وقت کافی برای بحث.
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
آفرین اسکلت عالی بود
یه نکته جذاب توی اون تایپک این بود که اکثر کسایی که در دفاع از آتئیسم صحبت کردن، بدون فحاشی از نظر خودشون دفاع کردن.
حالا همین تایپک رو با یه فرق کوچیک به اسم «کیر تو اسلام» درست کن و واکنش مؤمنین رو ببین!
یکی از روشهایی که بفهمیم یه عقیده خوبه یا بد نگاه کردن به عملکرد پیروانشه که بفهمیم در عمل چیکار کرده. وقتی پیروان یه عقیده با منطق پاسخ میدن و پیروان عقیده دیگه سر میبرن، من قطعا عقیده اولی رو ترجیح میدم!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
هر کسی یه جوری عقیده خودش رو بیان میکنه ، حالا راه بعضی هام فحاشیه.
اما باید به این هم فکر کنی که ادیان همچین هم زیبا صحبت نکردن در مورد کسانی که به اون ها باور ندارن…
ادیان به غیرباورمند هاشون میگن : کافر ، مستحق عذاب و تیکه پاره شدن تو جهنمشون میدونن ، خدا رو برای خودشون انحصاری کردن و میگن این شیوه اونه ، به کافر ها فحش هم میدن بعضی از باور مند هاشون و تبلیغ کننده هاشون و …
اصولا هدف من تاختن به آتپیسم نبود. هدف من نقد روش فکری غلطی هست که بهش اشاره شد. اون تاپیک اول رو هم برای این زدم که بعدا کسی نگه نه آقا ما امامزادهایم و از این حرفا. در مورد ادیان هم اشاره کردم. باید از یه جایی شروع به فرهنگ سازی کرد. چرا ما شروعش نکنیم؟ دست رو دست گذاشتن صحیح نیست. در مورد وجود یا عدم وجود خدا هم گفتم روش بحثی ندارم الآن ولی همه حرفم این بود که نه کسی میتونه قسم بخوره که وجو داره نه میتونه قسم بخوره وجود نداره. چه بسا قوری راسل وجود داشته باشه ولی کسی نتونه اثباتش کنه و در عین حال میتونه وجود نداشته باشه.
حالا همین تایپک رو با یه فرق کوچیک به اسم «کیر تو اسلام» درست کن و واکنش مؤمنین رو ببین!
یکی از روشهایی که بفهمیم یه عقیده خوبه یا بد نگاه کردن به عملکرد پیروانشه که بفهمیم در عمل چیکار کرده. وقتی پیروان یه عقیده با منطق پاسخ میدن و پیروان عقیده دیگه سر میبرن، من قطعا عقیده اولی رو ترجیح میدم!
چون در اینجا چیزی موجود نیس که توهین بهش ما را برآشفته سازد.
ولی باورمندان به خدا به خیال خود با زور حکم میکنند که من اینچنین گمان میکنم و تو نیز مجبوری به عقیدهی من احترام بذاری با این که توان اثبات عقیدهی خودم را هم ندارم.
با همه این اوصاف ناگفته نماند البته این لب کلام صاب تاپیک که «صرفاً با توهین نمیشود عقیدهی کسی را تغییر داد» جای تردیدی درش نیس منتها راهو اشتب رفته.
خودم بعنوان یه کافر به کمک توهین از دین خارج نشدم، با پژوهش و بازنگری بود + برخی تلنگرها و سوتیهای مذهبی که پیشزمینهی ذهنیم بخاطرش درگیر شده بود و بحثش طولانیست. ولی بهرحال یادم هس همون زمان کسی به خدا و پیغمبر فوش میداد بیشتر عصبانیت شامل حالم میشد تا این که بخوام درست حسابی فک کنم شاید باورم اشتباس.
بعید میدونم که فقط توهین و لجنمالی مقدسات به خودیِ خود چیزی جز خشم باورمندان آن به دمبال داشته باشد و واکنش تند و تیز و چسبیدنِ سفت و سخ به همون دین و ایمونشون. حال برا آگاهسازی میتوان به روشنی با اسناد تاریخی، فجایع اخلاقی و وحشیگریهای پیشوایان راستین اسلام و پیامدهای تلخ این دین در جهان رو از ابتدا آشکار کرد. میتوان هم تاپیک زد که فلان فرد مقدس اسلامی زنازادهس یا...
بنگرید راه مؤثرتر چیست…
حالا همین تایپک رو با یه فرق کوچیک به اسم «کیر تو اسلام» درست کن و واکنش مؤمنین رو ببین!
یکی از روشهایی که بفهمیم یه عقیده خوبه یا بد نگاه کردن به عملکرد پیروانشه که بفهمیم در عمل چیکار کرده. وقتی پیروان یه عقیده با منطق پاسخ میدن و پیروان عقیده دیگه سر میبرن، من قطعا عقیده اولی رو ترجیح میدم!
چون در اینجا چیزی موجود نیس که توهین بهش ما را برآشفته سازد.
ولی باورمندان به خدا به خیال خود با زور حکم میکنند که من اینچنین گمان میکنم و تو نیز مجبوری به عقیدهی من احترام بذاری با این که توان اثبات عقیدهی خودم را هم ندارم.
(preved)داریم میگیم عقاید
آیا عقاید == باورهایمان است؟
همیشه تو جمله کنار هم قرار میگیرند ولی یکی نیستند منظورم جمله ی "عقاید و! باورهایمان"است
عقیده مثله فرضیه است به مرحله باور نمیرسه
یکی از تفاوت هایی که خدا برای بندگان خودش قائل شد(نگفتم اسلام نگفتم مسلمون!)غیر قابل دسترس عینی بودنش بود که یکسری با اینکه خدا دیده و حس نمیشه بهش باور داشته باشند و یکسری هم چوون باور هاشون به چشمشونه و فکر میکنن عقاید هم باورهاشونه بهش باور ندارند
خدا هم میتونست یه باجه بزنه تو مکه بعدش میگفتین این چه خداییه که باجه زده دیده میشه
چندان فرقی بینشون نیس. عقیده و باور چیز خطرناکیست. اونی که بمب به خود میبندد و میان کفار (از نظر خویش) منفجر میشود که برود بهشت نیز از روی عقیده و باور است که اینچنین میکند.
ایضاً حرفات از تصمیمات خدا درمورد نشان دادن یا ندادن خودش نیز به گونهایست که به نظر میرسد همین چن دیقه پیش نشسته بودی داشتی باهاش چای میخوردی و قلیون میکشیدی که با این اطمینان از اهدافش میگی... سلام ما رم بهش برسون!
در ضمن این حرفایی که میگی شامل کیر پرستا و اونایی که شاش گاورو به خودشون میمالن هم میشه ؟
توهین کن. حتما باعث میشه فک کنن چه آدم فرهیختهای هستی و نظرشون رو در موردت عوض میکنن. بله شامل اون ها هم میشه.
حالا همین تایپک رو با یه فرق کوچیک به اسم «کیر تو اسلام» درست کن و واکنش مؤمنین رو ببین!
یکی از روشهایی که بفهمیم یه عقیده خوبه یا بد نگاه کردن به عملکرد پیروانشه که بفهمیم در عمل چیکار کرده. وقتی پیروان یه عقیده با منطق پاسخ میدن و پیروان عقیده دیگه سر میبرن، من قطعا عقیده اولی رو ترجیح میدم!
بررسی صحت یک عقیده از طریق بررسی عصمت پیروانش ممکن نیست!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
خب اصلا حالت سومی براش متصور نیست. دو حالت درست مقابل هم قرار میگیرن. اینجا شما دچار مغالطه اتهام مغالطه شدی!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
قیاس معالفارق! آدم بودن (برخلاف توهم خدا) هم قابل مشاهدهس و هم اثبات. گرچه تو کیر ابن آدمی ولی میشود ردت رو زد و هویت راستینت رو از پشت اینترنت کشید بیرون و نشان داد که ببینید این یک آدم کامل است، نه یک شومبول ناطق!
خب اصلا حالت سومی براش متصور نیست. دو حالت درست مقابل هم قرار میگیرن. اینجا شما دچار مغالطه اتهام مغالطه شدی!
دوباره برگشتی سر مغالطهی دوم!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
بحث در این مورد که صدالبته چیزی جز اتلاف وخ نیس ولی این تصور که آتئیسم مکتبی مشخص محسوب میشود و خداناباوران همگی دارای مسلک و منش زندگی واحد با همدیگه هسن (مث پیروان هر کودوم از ادیان مختلف) اشتباس. تا به حال به نام بیخدایی جنایتی نشده حال این که به اسم خدا کشتار بینهایت شده.
بله…
همیشه کسی که ضعف داره توهین میکنه.
از قدیم گفتن کسی که میترسه تو دعوا فقط فحش میده و فرار میکنه! کسی هم که اهانت میکنه چیزی واسه اثبات حرفاش نداره و وقتی چیزی دستش نیس میخواد با اهانت و فحاشی موقعیتشو تثبیت کنه.
در ضمن این حرفایی که میگی شامل کیر پرستا و اونایی که شاش گاورو به خودشون میمالن هم میشه ؟
توهین کن. حتما باعث میشه فک کنن چه آدم فرهیختهای هستی و نظرشون رو در موردت عوض میکنن. بله شامل اون ها هم میشه.
من نه آدم فرهیخته ای هستم نه برام مهمه که بقیه در موردم چه نظری دارن
فکر کن الان داشتیم تو جمهوری کیر پرستی ایران زندگی میکردیم و هر روز صبح تو اداره ها ، مدارس و … به جای دعای فرج مجبور بودیم کیر بوسی کنیم بعد وقتی میخواستی دو کلمه حرف بزنی میگفتن به عقاید بقیه احترام بذار
بازم سر این حرفت میموندی ؟
شما دچار کج فهمی شدی. بین احترام به یک عقیده و پذیرشش یا دفاع از خود در مقابلش تفاوت هست.
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
قیاس معالفارق! آدم بودن (برخلاف توهم خدا) هم قابل مشاهدهس و هم اثبات. گرچه تو کیر ابن آدمی ولی میشود ردت رو زد و هویت راستینت رو از پشت اینترنت کشید بیرون و نشان داد که ببینید این یک آدم کامل است، نه یک شومبول ناطق!
خب اصلا حالت سومی براش متصور نیست. دو حالت درست مقابل هم قرار میگیرن. اینجا شما دچار مغالطه اتهام مغالطه شدی!
دوباره برگشتی سر مغالطهی دوم!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
بحث در این مورد که صدالبته چیزی جز اتلاف وخ نیس ولی این تصور که آتئیسم مکتبی مشخص محسوب میشود و خداناباوران همگی دارای مسلک و منش زندگی واحد با همدیگه هسن (مث پیروان هر کودوم از ادیان مختلف) اشتباس. تا به حال به نام بیخدایی جنایتی نشده حال این که به اسم خدا کشتار بینهایت شده.
اینجا شما هستی میگی حالت سومی وجود داره پس دو راهی من کاذبه. اگه یه عقلت میرسه مورد سومی رو بگو. والا من که هر چی فک میکنم به نتیجه ای نمیرسم.
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
دقت کن من یه گزاره منفصل حقیقی آوردم. من هرگز نگفتم چون عدم وجود خدا اثبات نشده پس خدا وجود داره! گفتم عدم وجو خدا اثبات نشده پس نمیشه با قاطعیت گفت خدا وجود نداره.
بعله و اینجا هم باز مرتکب یه مغلطهی دیگه شدی:
بنگرید به ← مغالطه دوراهی کاذب ـ ذوالحدین جعلی یا نگرش سیاسفید
هر دو راهیای جعلی نیست. حالت سومی برای این برای وجود خدا متصوری؟ ینی مثلا خدا نصفه و نیمه وجود داشته باشه؟ مثل ابن میمونه که من بگم تو یا آدمی یا آدم نیستی.
قیاس معالفارق! آدم بودن (برخلاف توهم خدا) هم قابل مشاهدهس و هم اثبات. گرچه تو کیر ابن آدمی ولی میشود ردت رو زد و هویت راستینت رو از پشت اینترنت کشید بیرون و نشان داد که ببینید این یک آدم کامل است، نه یک شومبول ناطق!
خب اصلا حالت سومی براش متصور نیست. دو حالت درست مقابل هم قرار میگیرن. اینجا شما دچار مغالطه اتهام مغالطه شدی!
دوباره برگشتی سر مغالطهی دوم!
فارق از بحث «توهین به عقاید» که پیشتر به حد کافی درموردش توضی دادم، اینجا جنابالی مرتکب مغلطه شدی:
«آتئیسم» یک مکتب، ایدئولوژی یا عقیده نیس، بلکه فقدان ایناس. باور به خدا یک عقیده محسوب میشود که نیاز به اثبات دارد. همونجوری که باور به جن، روح، پری دریایی، غول چارشاخ، دیو دو کیر، هیولای سه خایه و... عقاید و ادعاهایی دیگر محسوب میشوند که آنان نیز نیاز به اثبات دارند ولی نمیشود از اینور به کسی که باور ندارد هیولایی با دو تا کیر و شیش تا خایه وجود دارد گف صاحب عقیدهس! بلکه اوشون فقط عقیدهی باور به چنین هیولایی که اثبات نشده را نپذیرفته و بس.
عقیده هر گزارهای هست که معتقد به درستیش باشید ولی نتونید اثباتش کنید. فلذا این وظیفه شماس که به عنوان یک باورمند به خدا اثبات کنید خدا وجود دارد چرا که بار اثبات ادعا بر دوش مدعیست!
انگار فراموش کردید که این "خدا"س که نیاز به اثبات دارد، نه عدم وجود آن!
برخی گمان میکنند که کسی که میگوید «ثابت کن این طور است» با کسی که میگوید «ثابت کن این طور نیست» فرقی ندارد؛ در حالی که اولی در حقیقت میگوید «اگر ادعایی میکنی، دلیلی بیاور» در حالی که دومی انتظار دارد مدعایش بدون دلیل پذیرفته شود و فقط اگر دلیل ردی بر آن پیدا شد، آن را کنار بگذارد.
بنگرید به ← مغالطه طلب برهان از مخالفین
(این صفه رو کامل مطالعه کن)
بحث در این مورد که صدالبته چیزی جز اتلاف وخ نیس ولی این تصور که آتئیسم مکتبی مشخص محسوب میشود و خداناباوران همگی دارای مسلک و منش زندگی واحد با همدیگه هسن (مث پیروان هر کودوم از ادیان مختلف) اشتباس. تا به حال به نام بیخدایی جنایتی نشده حال این که به اسم خدا کشتار بینهایت شده.
مسلهی اصلی این است که درکل مقولهای به نام «توهین به آئیسم» وجود ندارد، چرا که بیخدایان دارای سبک و سیاق مشترک و معینی نیسن.
اینجا شما هستی میگی حالت سومی وجود داره پس دو راهی من کاذبه. اگه یه عقلت میرسه مورد سومی رو بگو. والا من که هر چی فک میکنم به نتیجه ای نمیرسم.
چیزی که به عقلت نمیرسه لزوماً دلیل بر وجود نداشتنش نیس.
روزگاری نیز عقل بشریت به دلیل چرخش زمین، قوانینی مث جاذبه، وجود ستارهها و منظومههای دیگهی خارج از کهکشان راه شیری و سیاهچالههام قد نمیداد.
مغالطهی دوراهی کاذب از همانجایی ناشی میشود که با عقلی که نمیرسد به دو تا نتیجهگیری بسنده شود که هیچ کودوم قابل اثبات هم نباشد!
اصلا متوجه منظورتون از این دو تاپیک نمیشم! اول به اتئیسم توهین کردین بعد یه سری ها همینطوری کامنتایی گذاشتن که بله به تخمم که توهین کردین و مشخص بود اهمیتی نداشته،یه سری ها توضیح دادن که توهین کردن به عقاید درست نیست،یه سری ها هم تقابل به مثل کردن. اون دسته ی اول رو که کلا شما سانسور کردین دسته ی دوم رو یه نگاه گذرا روش داشتین و گفتین که شما اتئیستا هم همین رفتار رو دارین و فوکوستون روی دسته ی سوم بود که بگین نگاه کن!! شماها میتونین ازاین توهین همینطوری بگذرین ولی خودتون هم توهین میکنین و بعد از طرز نوشتنتون مشخص بود که این رو به اکثریت آتئیست ها دارین نسبت میدین!!! خیلی از آتئیست هامثل خود من تاپیک رو خوندن کامت هارو خوندن و اون توهین هم اهمیتی واسشون نداشت خیلی هاهم توی کامنتشون این رو رسوندن که اهمیتی واسشون نداره! ولی شما به هیچکدوم ازاینا توجه نکردی و روی تعداد کمی از افراد که تقابل به مثل کرده بودن فوکوس کردی!! اصلا متوجه نمیشم که این حرکت شما چه معنایی داره. هرچند من مدافع اتئیست ها نیستم چون طرز تفکر هیچ اتئیستی لزوما شبیه اتئیست دیگه نیست و اونها فقط در نبود خدا باهم اشتراک دارن و هیچوقت هیچ چیز دیگه ای رو نمیشه بینشون مشترک دونست
بله…
همیشه کسی که ضعف داره توهین میکنه.
از قدیم گفتن کسی که میترسه تو دعوا فقط فحش میده و فرار میکنه! کسی هم که اهانت میکنه چیزی واسه اثبات حرفاش نداره و وقتی چیزی دستش نیس میخواد با اهانت و فحاشی موقعیتشو تثبیت کنه.
این صرفا نظر شماس.
اگه میشه لطف کن بگو مسلمون هستی یا داری از موضوع تاپیک دفاع میکنی
مسلمون؟؟! 🙄
نظر هر کسی متفاوته دوست عزیز
شما دوس داری توهین کنی، توهین کن کسی مانع شما نیست ولی چرا گرهی که با دست باز میشه رو میخوای با دندون باز کنی؟
ضمنا از نظر من بحث با مسلمون جماعت عاقبتی جز توهین نداره و تا خودشم نخواد هیچ وقت به حرفای منو درک نمیکنه. پس بهتره سر و تهشو با “درسته” هم بیاری و البته این صرفا نظر منه چون من مث شما ن دنبال فحش شنیدنم ن اعصاب درست درمونی واسه سر و کله زدن با این قشر دارم
ممنون دوست عزیز خوشحال میشم میبینم که هنوز کسایی هستند که از مغزشون کار میکشن راستش خیلی وقت بود میخواستم یه تایپیک مفصل در زمینه آتئیسم و موجی که مخصوصا تو مجازی راه افتاد بزنم اما خب مشغله و تنبلی باعث میشد پشت گوش بندازم. دوتا تایپیک شما رو خوندم و منظورتو به خوبی نشون دادی منم با اجازت چند خطی مینویسم. اعتقاد کلی آتئیست ها عدم وجود خداست و اونا چیزی به عنوان دین ندارند تا اینجای قضیه مشکلی نیست مثل هر عقیده دیگ ای میشه بهش احترام گذاشت. اما مشکل از جایی شروع میشه که این گروه رفتاری دقیقا شبیه به دینداران متعصب نشون میدن. در دنیای واقعی مجال و قدرت اینکه در جمع های عمومی به دین توهین کنند رو ندارند و این تعصب رو به دنیای مجازی میارند. اکثر حملاتشون به دین اسلامه که با توهین همراه میشه و خودشون رو از افراد خدا باور برتر میدونن و سعی میکنن با توهین و در حالت بهتر بحث عقیدشونو به دیگران تحمیل کنن. حالا من یه سوال از این افراد دارم تا حالا چه سودی از این توهینات به دست آوردید؟ غیر از افزایش تعصب چه ثمره ای داشتید. اولین جوابی که این افراد میدن اینه که چون برخی از خداباوران به عقیده ما توهین میکنند پس ما هم توهین میکنیم. پس دوست عزیز شما چه فرقی با اون بسیجی بیمغزی دارید که با باتوم میوفته به جون دختر مردمو به خاطر بد حجابی کتکش میزنه.؟ خدمتتون بگم که هیچ فرقی ندارید اگه قدرت دست شما بود شاید رفتار بدتری هم نشون میدادید هیچ مسلمانی یا پیروان ادیان دیگه نمیتونستن با اسایش تو این مملکت زندگی کنند. من به خوبی شمارو درک میکنم میدونم که به خاطر زور و ظلمی که به اسم اسلام در دنیای واقعی بهتون شده چقدر ناراحت هستید و شاید فحاشی و توهین کمی آرومتون کنه اما این کار شما به جز افزایش تعصب و تنفر در پیروان ادیان سودی نداره. من یه مسلمانم تفسیر خودمو از اسلام دارم و دین رو یک موضوع شخصی و خصصوصی میدونم که به هیچ یابویی ربطی نداره من چه عقیده ای در خونه خودم دارم. از نظر من دین نباید از در خونه ادم بیرون بیاد. مشکل ما دین نیست مشکل ما دینیه که وارد حکومت و کشور داری بشه. دینیه که بخواد به زور به بقیه تحمیل بشه. اینو بفهمید باور کنید اگه صد سال دیگه هم بیاید و به ادیان مختلف توهین کنید عقیده هیچ کس عوض نخواهد شد و فقط توجیهی ایجاد میکنید برای کسانی که به دین برای حکومت کردن نیاز دارن.
خلاصش اینکه توهینات و فحاشی شما به تخم اسب حضرت عباسم نمیرسه پس اگه واقعا با تعصبات دینی مشکل دارید به درستی بهش حمله کنید. حمله بد به یک پدیده در واقع دفاع کردن از اونه کاش اینو بفهمید.
شما اصلا تاپیکو خوندی؟ یا اومدی دانستههات از فیزکو به رخ ما بکشی؟
خی مشکل من با کسایی هست (چه آتئیست یا غیر آتئیست) که توهین میکنن. بنده نوکر بقیشونم هستم.